Aloitin 15.5 laihdutuksen Gambridgen kuurilla. Painoa on tipahtanut 15 kg ( vielä 15 kg pitäisi laihduttaa) ja tähän asti on mennyt hyvin, mutta nyt;
minulla on aina ollut alhainen verenpaine, mutta nyt yläpaine huitelee päivittäin alle 100:dan, alin mittaamani on ollut 90/60. Normaalisti paineeni on ollut 120-130/65:den hujakoilla. Ikää minulla on 59 vuotta.
Sairastan lisäksi paniikkihäiriötä, johon lääkkeenä Xanor sekä lisäksi Absenor ja Risperdal.
Alhainen verenpaineeni aiheuttaa yhtäkkistä huimausta, joka menee kylläkin pian aina ohi.
Olen yrittänyt juoda kahvia, mutta se ei taas ole hyvä paniikkihäiriöiselle.
Gambridgen kuurissa nautin yhden kevyen aterian (100 gr lihaa, kanaa tai kalaa) sekä vihanneksi sekä lisäksi 3 pussia. Konsulenttini sanoi, että suola pitäisi olla minimissä.
Olenkohan liian kovalla kuurilla? Pitäisikö suolaa lisätä sittenkin ?
Pitäisikö lääkäriltäni kysyä neuvoa, että sopiiko koko Gambride kuuri minulle ?
Pikaisia neuvoja kaivataan !!!
Gambridge ja alhainen verenpaine
3
760
Vastaukset
- -25 kg
hoitavaa psykiatriasi.
Sinulla on muuten aika oudot lääkkeet paniikkihäiriöön, Xanorin vielä ymmärrän mutten psykoosilääke Rispedalia ja epilepsialääke Absenoria (jota psyyk.sairaudessa toki käytetään, kaksisuuntaisen maniavaihetta tasaamaan). Lääkkeillä toki on erilaisia indikaatioita mutta oudot on lääkevalinnat paniikkihäiriön ollessa kyseessä. Risperdalia käytetään myöskin tasaavana, kuten Absenoria....
Miten usein käyt verikokeissa? Absenorin aikanahan veriarvoja pitää seurata suht usein.
Miksi sinulla ei ole esim. SSRI-tai SNRI-lääkitystä peruslääkkeenä?
Niin, natrium-valproraatin käyttöaikana pitää ottaa huomioon yhtä sun toista, ja mikään konsulentti ei ole paras asiantuntija kun on kyseessä sairaudet ja lääkitys.
Onnea painonpudotuksesta! - muistelisin
Risperdal saata aiheuttaa verenpaineen laskua?
- monisairas
Kyllä kai tuollaiset lääkkeet jo yksinään aiheuttavat kaikenlaista, sen verran on kokemusta noista. Tosin nykyään en käytä mitään noista lääkkeistä, paniikkikohtauksiinkaan ei ole muuta kuin "siedätyshoito", sanoi lääkärini.
Omalta kohdaltani olen epävarma, voinko tätä dieettiä edes kokeilla, koska on diabetes (tabl.hoito) Marevan ja kroonisiin kipuihini vahvoja kipulääkkeitä. Diabeteshoitaja komentaa laihduttamaan, vaan miten se olisi turvallista, kas siinä pulma! Voisiko joku neuvoa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713508
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851526Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251259- 1581222
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192978- 35971
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16953Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk91788- 62745