Minulla on ollut jo muutama vuosi ongelmana nenän vuotaminen urheillessa. Hikoilun alettua (joka alkaa todella helposti) alkaa vuotaa myös nenä, eikä sitä voi mitenkään niistää tyhjäksi. Tämä häiritsee kovasti pitkässä juoksussa, sillä hengitys on vaikeaa. Joskus tulee myös hengenahdistusta. Tuntuu, että kuntoa on todella vaikea nostaa. treenaan 4-6 krt/vko. Allergiasta ei ole kyse. Muilla kokemuksia tai neuvoja?
Nenä vuotaa juostessa!
5
3104
Vastaukset
- janttukantturomppu
Itsellä täsmälleen samat oireet, eikä niihin taida parannusta olla. Omalla kohdalla vaivannut tuo nenän vuoto liikunnan aikana koko pienen ikäni. Juostessa lähtee tulemaan juurikin valumaan ihan valtoimenaan; kuntosalilla joutuu aina penkkipunnerrus sarjan keskeyttämään kesken kaiken, ja niistämään nenän. Ärsyttävä homma, mutta täytyy vain kestää.
- ii_3
luin, että se voi olla myös ylikunnon oire. Mutta tuskin se sitä on jos niin kauan jo ollut.. Mutta se ettei kunto nouse tai sen lasku treenaamisesta huolimatta voivat hyvinkin johtua siitä. Ehkäpä se kannattaa tutkituttaa eikä vain valitella :D
- piilarit
En tiedä minkälaisesta vuodosta on kyse, mutta jos sinulla tuppaa silmät kuivumaan ja siitä johtuen alkaa kyynelnesteen eritys lisääntymään (joka tietenkin valuu sitten nenään), niin ehkäpä juostessa aurinkolasit auttaisivat.
- -motoristi
Vasomotorinen nuha? kts googgelilla
Itsellä juuri tuo sama ongelma, nenä vuotaa aina ulkona urheillessa. Todella ärsyttävää! Pitää aina välillä hidastaa tahtia ja tyhjentää se nenä pyöräillessä, kävellessä, juostessa yms... Ongelma varmasti tuo vasomotorinen nuha. Taas tuossa toissapäivänä pyöräillessä ajattelin, että vaihdan taas suosiolla sisälajeihin, jumppiin ja spinningiinkin kun alkaa taas ärsytyskynnys kohoamaan tässä jutussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956828- 1592016
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501088Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991055Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41919