Helsingin Sanomat-Propagandaan eksynyt

Heetu 30

Olen huolestuneena seurannut aiemmin arvostamani sanomalehden, Helsingin Sanomien kirjoitus sarjaa "puhumme Ruotsia tms. Lehti on ikävällä tavalla osoittautunut propagandamieliseksi tässä asiassa. Lehden tilaus sai jäädä minun osaltani tämän "puhumme Ruotsia" tms sarjan myötä. Ei jaksa moinen potaska. Kun vastakkainen mielipide torpedoidaan totaalisesti ja ajetaan yhtä totuutta, lehti menettää yhden merkittävimmistä arvoista; Sitoutumattomuuden. Missä on se moniääninen lehti jota suomessa kovasti kaivataan?

24

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lalli.

      Minä lopetin Hesarin tilaamisen jo vuosia sitten samasta syystä. HS esiintyy Pravdana, joka ajaa virallista totuutta. Senhän pitäisi olla lukijoidensa eli kansalaisten totuuden puolella.

    • .............. .....

      Tämänpäiväiseen artikkeliin on netissä laitettu "vastausmahdollisuus" tosin eihän se ihan niin toimi että mitä tahansa voisi sinne kirjoittaa, vaan ainoastaan oikeanmieliset kirjoitukset näytetään ja ilmeisesti semmoisia ei ole tullut yhtään kun ei ole mitään vastausta näytillä.
      Muutoin sinne voisi vähän kommentoida tuota historiaa ja nykyaikaa.

      • Ramsay56565

        Pimeäksi meni HS. Onneksi tilaus jäi tekemättä. Jos ei ole tasapuolisuutta eikä vastakkainen ääni kuulu, on päätös helppo tehdä.


      • Dahlem
        Ramsay56565 kirjoitti:

        Pimeäksi meni HS. Onneksi tilaus jäi tekemättä. Jos ei ole tasapuolisuutta eikä vastakkainen ääni kuulu, on päätös helppo tehdä.

        Valitettavasti aloittaja on oikeassa. Tämä lehti on sen perustamisestaan lähtien kritiikittömästi
        ajanut svedujen asiaa tässä kielikiistassa. Se toinen mielipide torpedoidaan tehokkaasti sillä lehden linjauksen mukaan pakkoruotsilla on sijansa yhä 2010 -luvulla. Mitä tulee lehden tilaamiseen, kannattaa miettiä lehden tasoa. Se on yhä laskenut. Tämä "puhumme ruotsia" palsta on vain jäävuoren huippu.


      • Ramsay56565 kirjoitti:

        Pimeäksi meni HS. Onneksi tilaus jäi tekemättä. Jos ei ole tasapuolisuutta eikä vastakkainen ääni kuulu, on päätös helppo tehdä.

        "Jos ei ole tasapuolisuutta eikä vastakkainen ääni kuulu, on päätös helppo tehdä."

        Mikä on se ääni joka olisi teidän netti fennojen korvissa taannut tasapuolisuuden?
        Kirjoitussarjassa on kuultu Suomalaisuuden Liiton sekä nykyistä että yhtä entistä puheenjohtajaa (Sampo Terho ja Erkki Pihkala) ja jokaisen kirjoituksen jälkeen on sana ollut vapaa keskusteluosiossa joten kertoisitteko mitä tasapuolisuutta vielä jäitte kaipaamaan?

        Ja toisaalta, jos lehti julkaisee sarjan nimeltä "Me puhumme ruotsia" niin kaipa sen nimenomainen tarkoituskin on esitellä suomenruotsalaisia, suomenruotsia ja suomenruotsalaisuutta, miksi siinä ylipäätään pitäisi esittää minkään vastapuolen mielipiteitä mistään.
        Jos minä esittäydyn jollekulle niin eihän se ole asia jonka teen herättääkseni vasta-argumentteja tai aiheuttaakseni debattia.


      • Ankdam kirjoitti:

        "Jos ei ole tasapuolisuutta eikä vastakkainen ääni kuulu, on päätös helppo tehdä."

        Mikä on se ääni joka olisi teidän netti fennojen korvissa taannut tasapuolisuuden?
        Kirjoitussarjassa on kuultu Suomalaisuuden Liiton sekä nykyistä että yhtä entistä puheenjohtajaa (Sampo Terho ja Erkki Pihkala) ja jokaisen kirjoituksen jälkeen on sana ollut vapaa keskusteluosiossa joten kertoisitteko mitä tasapuolisuutta vielä jäitte kaipaamaan?

        Ja toisaalta, jos lehti julkaisee sarjan nimeltä "Me puhumme ruotsia" niin kaipa sen nimenomainen tarkoituskin on esitellä suomenruotsalaisia, suomenruotsia ja suomenruotsalaisuutta, miksi siinä ylipäätään pitäisi esittää minkään vastapuolen mielipiteitä mistään.
        Jos minä esittäydyn jollekulle niin eihän se ole asia jonka teen herättääkseni vasta-argumentteja tai aiheuttaakseni debattia.

        Näitten nettifennojen mielestä tasapuolisuus on sitä, että kaikkea mikä edes jollain tavalla liittyy ruotsiin kieleen, pitää haukkua ja siihen pitää suhtautua kielteisesti. Muuten se on RKP:n propagandaa, rasismia, syrjintää...
        Jopa siinä, että lehdessä käytetään ilmaisua "finsk buss", nähdään joku suomenkielisiä loukkaava merkitys. Näillä ihmisillä tuntuu olevan ylettömästi aikaa ja energiaa tälläisten salaliittoteorioiden etsimiseen ja miettimiseen. Ehkä maailma tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta, kun aika ei riitä omaan elämään. Mutta kun menee huonosti, niin sehän on tietysti suomenruotsalaisten vika, kun ovat vieneet opiskelupaikan ja valtion rahat käytetään heidän paapomiseen.


      • Common sense
        Ankdam kirjoitti:

        "Jos ei ole tasapuolisuutta eikä vastakkainen ääni kuulu, on päätös helppo tehdä."

        Mikä on se ääni joka olisi teidän netti fennojen korvissa taannut tasapuolisuuden?
        Kirjoitussarjassa on kuultu Suomalaisuuden Liiton sekä nykyistä että yhtä entistä puheenjohtajaa (Sampo Terho ja Erkki Pihkala) ja jokaisen kirjoituksen jälkeen on sana ollut vapaa keskusteluosiossa joten kertoisitteko mitä tasapuolisuutta vielä jäitte kaipaamaan?

        Ja toisaalta, jos lehti julkaisee sarjan nimeltä "Me puhumme ruotsia" niin kaipa sen nimenomainen tarkoituskin on esitellä suomenruotsalaisia, suomenruotsia ja suomenruotsalaisuutta, miksi siinä ylipäätään pitäisi esittää minkään vastapuolen mielipiteitä mistään.
        Jos minä esittäydyn jollekulle niin eihän se ole asia jonka teen herättääkseni vasta-argumentteja tai aiheuttaakseni debattia.

        Jäin kaipaamaan terveen järjen ääntä.


      • Common sense kirjoitti:

        Jäin kaipaamaan terveen järjen ääntä.

        "Jäin kaipaamaan terveen järjen ääntä."

        No miksei se terve järki sitten ole kommentoinut?? Eikö terve järki lue Hesaria vai mikä siinä mättää?
        Minun mielestäni mahdollisuus on ollut ihan kaikilla saada äänensä kuuluville ja mielipiteitä on esitetty laajasti puolin sekä toisin.
        Mysteeri: Miksi "terve järki" vaikenee???


    • Erich Hartman

      Erkko on tunnettu pakkoruotsittaja.

      • kinnfino

      • Pettynyt hesariin
        kinnfino kirjoitti:

        Mutta jostain syystä Erkko ei ole saanut Finnkinoansa mukaan pakkuruotsittamaan sivistymätöntä kansaa:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9247781

        5 vuotta sitten. Hinta ja laatusuhteen takia. Liian kallista maksaa hurrien aivottomasta perseennuolemisesta

        Kuvottavaa on kantaa postilaatikosta hesarin uusia tilauksen kerjuu kirjeitä.


      • Pettynyt hesariin kirjoitti:

        5 vuotta sitten. Hinta ja laatusuhteen takia. Liian kallista maksaa hurrien aivottomasta perseennuolemisesta

        Kuvottavaa on kantaa postilaatikosta hesarin uusia tilauksen kerjuu kirjeitä.

        Eiköhän nuo kirjeet ole ihan tavallista markkinointia, jota kaikki lehdet harrastavat. Ja kuten aiemmin kirjoitin, näitten nettofennojen mielestä on perseennuolemista, jos ei joka paikassa koko ajan hauku ruotsin kieltä ja ruotsinkielisiä. Kummallista tasa-arvoa minusta.


      • Falkensee
        ahvennainen kirjoitti:

        Eiköhän nuo kirjeet ole ihan tavallista markkinointia, jota kaikki lehdet harrastavat. Ja kuten aiemmin kirjoitin, näitten nettofennojen mielestä on perseennuolemista, jos ei joka paikassa koko ajan hauku ruotsin kieltä ja ruotsinkielisiä. Kummallista tasa-arvoa minusta.

        Oli Erkko mikä tahansa, niin pakkoruotsin poiston aika on lähellä. Todellinen voitto häämöttää. On tulossa Suomeenkin aika, jolloin kansalaiset saavat päättää itse siitä mitä kieliä kokevat tarvitsevansa. Miten valtio instituutti voi kuvitella tietävänsä mikä minulle on parasta ja hyödyllisintä? On nostettava asia esille joka mediassa ja SAATAVA tämä potaska loppumaan!


      • Common sense
        ahvennainen kirjoitti:

        Eiköhän nuo kirjeet ole ihan tavallista markkinointia, jota kaikki lehdet harrastavat. Ja kuten aiemmin kirjoitin, näitten nettofennojen mielestä on perseennuolemista, jos ei joka paikassa koko ajan hauku ruotsin kieltä ja ruotsinkielisiä. Kummallista tasa-arvoa minusta.

        Te ahvenanmaalaiset saatte nuolla mitä haluatte, mutta meillä on eri tavat. Ruotsinkielisestä kulttuurista olet ominut tavan käyttää keskustelukumppaneista kaikenlaisia nimityksiä. Muissa kulttuureissa sellaista pidetään vulgäärinä.


      • Common sense kirjoitti:

        Te ahvenanmaalaiset saatte nuolla mitä haluatte, mutta meillä on eri tavat. Ruotsinkielisestä kulttuurista olet ominut tavan käyttää keskustelukumppaneista kaikenlaisia nimityksiä. Muissa kulttuureissa sellaista pidetään vulgäärinä.

        No, emme nuole mitään. Ja mielestäni minä käytän huomattavasti kauniimpaaa (suomen)kieltä kuin moni tänne kirjoittava, enkä myöskään nimittele ihmisiä, päinvastoin kuin useimmat suomen kielen "puolustajat" tällä palstalla.


      • Dr Froid

        Monet poliittiset vaikuttajat sekä koulutetut, kansainvälisesti suuntautuneet, varakkaat ja yhteiskunnallisesti menestyneet ovat "pakkoruotsittajia".
        Ruotsin kielen opiskelun vastustajia löytyy poikkeuksellisen paljon tarkkailuluokilta, ikuisten opiskelijoiden joukosta, työkkärin kortistosta sekä kirkonkylän Teboililta.


      • Common sense
        ahvennainen kirjoitti:

        No, emme nuole mitään. Ja mielestäni minä käytän huomattavasti kauniimpaaa (suomen)kieltä kuin moni tänne kirjoittava, enkä myöskään nimittele ihmisiä, päinvastoin kuin useimmat suomen kielen "puolustajat" tällä palstalla.

        Sana "nettifenno" on nimittelyä. Alakoulussa Liisa puolustelee tekojaan "kun Maijakin teki väärin".


    • 75389475

      Miksikö? No siksi että suomenkielisille suomen kansalisille on sälytetty niskaan typeriä kielipoliittisia velvoitteita mm. pakkoruotsi, halusin varmistaa etten joudu millekään mikkihiiri-virkamiesruotsin kurssille jos erehdyn vielä opinteoihin AMK:hon. Mahdollisiin oikeusjuttuihin tulee lisävätiä kun mulle pitää hommata omakielinen tulkki jostain.

      Lisää infoa kielipoliittisesta sensuurista suomalaismedioissa:
      http://www.freewebs.com/kielipoliittinen_sensuuri/index.htm

      • dANNER

        Olen itsekin miettinyt tämän lehden deletointia. Tuntuu siltä että ajaat suomenruotsalaisten asiaa ja se näkyy kaikkialla. Erkko varmasti häärii taustalla. Elämmekö avoimessa yhteiskunnassa?


      • Janbu
        dANNER kirjoitti:

        Olen itsekin miettinyt tämän lehden deletointia. Tuntuu siltä että ajaat suomenruotsalaisten asiaa ja se näkyy kaikkialla. Erkko varmasti häärii taustalla. Elämmekö avoimessa yhteiskunnassa?

        Kuulostaa tutulta. Tämä valtamedian vouhotus saa luvan loppua. Milloin vastakkainen ääni saa kuulua/näkyä lehdessänne, kysyisin.


    • I

      Olen yleensä saanut tekstini läpi hesariin, mutta taas eilen tekstini jäi julkaisematta. Mietin, mikä on se jokin, joka saa sensorin painamaan delete-näppäintä.

      • Falkenberg?

        Kun nostat Hesarille esiin pakkoruotsiin kriittisesti suhtautuvan kirjoituksen, on turha luulla että se menee läpi. Kun lehti on PUOLUEELLINEN JA pahasti sotkeutunut pakkoruotsittajien rahalahjuksiin tai kytköksiin, ei lehti uskalla olla totuuden äänitorvi tässä asiassa. On ollut ikävää huomata kuinka valtakuntamme ykköslehti on saatu mukaan tähän potaskaan! Pahin osoitus tästä propagandasta oli "puhumme Ruotsia" - kirjoitus sarja. Minusta se oli sanalla sanoen järjettömyyden huippu! Kun avasin ko. kirjoitussarjan artikkelin, en ollut uskoa todeksi. Miten suomessa sallitaan tälläistä potaska uutisointia.


    • Laaduka asiapostaaja

      En huoli edes HS:ää ilmaiseksi. Sellaista aivopieru paskaa jota kukaan täysjärkinen ei lue.

    • N89765

      Hesari Sensuroi ja vääntää ruotsitusta oikein olan takaa ...ei kyllä uskois....pitäähän Hesarinki tulla kaapistaan ulos....vähän niinkuin homot ja lesbot tässä jokin aikaa sitten Hesarin avittamana. Olen lopettanut Hesarin tilaamisen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      158
      1971
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      131
      1764
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1537
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      72
      1240
    5. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1233
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      68
      1191
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      220
      978
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      70
      815
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      45
      740
    10. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      194
      723
    Aihe