Testi: MP3-pakkaukset
6
450
Vastaukset
- vjoll
Testaajat päätyivät yllättävään lopputulokseen, 128 bittinen ämppäri kuulosta surkealta:)
Ja toisen tutkimuksen mukaan ihmiskorva pitää mp3 musiikkia miellyttävämpänä kuin cd-levyjen. Perustuen tottumukseen. Vaikka äänen laatu onkin teknisesti huonompaa vaikuttaa siihen myös kuuntelu tottumukset.
Tuon saman testin voisi tehdä ihan maallikoille kertomatta kumpi on on pakattua ja kumpi cd-levyjen.
Voisi olla yllättäviä tuloksia.
Tottakai eron huomaa hyvin jos kaiuttimina on jotkut 2000€ vehkeet. Mutta eroa ei enää olekaan niin selvästi kun laitteina on normaali kansan kaiuttimia ja vahvareita.- aslak.
sfinski80 kirjoitti:
Ja toisen tutkimuksen mukaan ihmiskorva pitää mp3 musiikkia miellyttävämpänä kuin cd-levyjen. Perustuen tottumukseen. Vaikka äänen laatu onkin teknisesti huonompaa vaikuttaa siihen myös kuuntelu tottumukset.
Tuon saman testin voisi tehdä ihan maallikoille kertomatta kumpi on on pakattua ja kumpi cd-levyjen.
Voisi olla yllättäviä tuloksia.
Tottakai eron huomaa hyvin jos kaiuttimina on jotkut 2000€ vehkeet. Mutta eroa ei enää olekaan niin selvästi kun laitteina on normaali kansan kaiuttimia ja vahvareita.nyky teinit dikkaa MP3 soundista. mutta ne on muutenki outoja, eikä tajua hyvän päälle, joten ei sillä ole merkitystä.
- w98
sfinski80 kirjoitti:
Ja toisen tutkimuksen mukaan ihmiskorva pitää mp3 musiikkia miellyttävämpänä kuin cd-levyjen. Perustuen tottumukseen. Vaikka äänen laatu onkin teknisesti huonompaa vaikuttaa siihen myös kuuntelu tottumukset.
Tuon saman testin voisi tehdä ihan maallikoille kertomatta kumpi on on pakattua ja kumpi cd-levyjen.
Voisi olla yllättäviä tuloksia.
Tottakai eron huomaa hyvin jos kaiuttimina on jotkut 2000€ vehkeet. Mutta eroa ei enää olekaan niin selvästi kun laitteina on normaali kansan kaiuttimia ja vahvareita.Tuo koko testi vaikuttaa hieman oudolta.
Testattiin "..yleisesti käytössä oleva 128 bittinen..." En oikein jaksa uskoa että 128 on kovin yleinen....
Paras eli 320 bittinen loistaa poissaolollaan.
Testiä ei suoritettu ns.sokkotestinä vaan testaajat tiesivät mitä milloinkin kuunnellaan.
Jonkun hc-hifistin epätoivoinen yritys sanoa että "..mpkolmoset on roskaa":)))
- sdfsf
Eniten laatua kuitenkin pilaa huonosti masteroidut levyt, joissa äänten dynamiikka on menetetty vetämällä äänet tappiin. Ihan sama kuinka tällainen pakataan siitä ei enää hyvää saa tekemälläkään (googleta "loudness war" jos et tiedä edes mistä on kyse:)
- lukija.
ei jaksa enää tuota loudness jauhamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1861837
- 108997
- 94894
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20707- 52684
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä27515Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;194471