Etenkin suomi24 foorumeilla liikkuu huijariprofeetta nim. piho kirjoitinkin erääseen hänen ns. "profetiaan" tämän viestin ja haluan tuoda tämän myös tänne foorumin juureen että mahdollisimman moni näkisi tämän.
---------------------------------
Itse olen helluntailainen ja minulla on henkien erottamisen lahja. Ennen sen saamista seurasinkin ja luin sinun oppejasi ja elin eräänlaisen paineen alla, kokoajan oli tieto huonommasta huomisesta, pitäis tehdä niin ja pitäis tehdä näin, mutta kun löysin todellisen yhteyden jumalaan, jumala näytti minulle että oppisi eivät ole hänestä vaan ne jopa kääntävät katseet pois kristuksesta inhimillisiin huoliin ja murheisiin.
Lisäksi tuota sinun venäjä jankkausta on ollut jo yli 30 vuotta sitten, vaimoni äiti kertoi että jo hänen nuoruudessaan peloteltiin venäjällä, se ilmeisesti vähän rauhottui välissä mutta olet pitänyt sitä itse esillä.
Jumala myös varoitti minua että sinä pitäisit tai haluaist jotain omaa lahkoa joka sulkeutuisi yhteiskunnan ulkopuolelle, haluaisit että ihmiset hankkisivat säilykeruokia ja erakoituisivat. Se profetia joka sivuillasi on että venäjä hyökkäisi elokuussa 2008 ei toteutunut.
Eräs lahko oli sellainen että sen johtaja halusi ihmisten luopuvan kaikesta maallisesta ja sulkeutuvan metsään odottaen että ufot hakisivat heidät kun maailmanloppu tulee. He odottivat sitten metsässä mutta pettyivät kun kukaan ei tullut, nainen sitten sanoi että ufot ei tullut siksi koska havaitsivat seuraajiensa uskollisuuden ja lahko jatkoi toimintaansa. Ei tässäkään varmaan kauaa mene kun jouko on mettässä ystäviensä kanssa höpöttelemässä maailmanlopusta ja syöden tonnikalaa purkista.
Haluan vain helluntailaisena ja aitona jumalan seuraajana varoittaa teitä muita uskovia että koetelkaa älkääkä nielkö kaikkea mitä jeesuksen nimessä julistetaan. Jeesus sanoi että viimeisinä aikoina tulee monia hänen nimissään eksyttäen jopa valittuja. Keskittykää jumalaan ja jeesukseen ja jumalan mahdollisuuksiin koska jumala on suurin, pitäisikö meidän pelätä enempi sitä joka voi vahingoittaa lihaa vai sitä joka voi tuomita kadotukseen?
Ei me uskovat pelkäämään olla tultu vaan elämään herralle.
-----------------------
Jos jätätte välittämättä kyseisen henkilön kirjoituksista selviätte monilta ahdistuksilta ja ajatuksilta, teitä ei jumala eikä kukaan tule koskaan tuomitsemaan vaikka ette kuuntelisikaan tätä. Monet hänen kotisivujen profetioista on hänen "seuraajiensa" ja "ajatuksiltaan samankaltaisten" ihmisten höpinöitä.
Varoitus! Huijariprofeetta liikkellä.
30
1124
Vastaukset
- Jumala vihaa vääryyt
En ole millään tavalla Pihon kannattaja enkä tunne häntä henkilökohtaisesti, minkä lisäksi en tue hänen eräitä käsityksiään, mutta on hän mielestäni sentään oivaltanut jotakin, mitä monet muut eivät ole.
En myöskään ole minkä tahansa epämääräisen profetian tai lahkon heiteltävissä, vaan pyrin ohjaamaan elämääni Kaikkivaltiaan Jumalan Hengen, Sanan ja Lain mukaan, millä olen myös havainnut olevan melkoisen vaikutuksen uskottomiin väärintekijöihin ja porttokristittyihin, kun tiemme ovat törmänneet yhteen.
Puutun viestissäsi vain yhteen kohtaan. Sanot olevasi helluntailainen ja omaavasi henkien erottamisen lahjan. Katson myös itselläni olevan sellaisen Jumalan lahjan jossain määrin.
Niinpä kysynkin seuraavaa. Mikä on tuo kyseinen vaikuttava henki, kun se ei paljasta sinulle, ettei helluntaiseurakunta ole mikään Jumalan seurakunta Hänen Pyhän Säätämyksensä mukaisesti? Tai jos on paljastanut, niin miksi olet vielä siellä?
Ei ole ollut olemassa vielä yhtään ainutta ns. helluntai-seurakuntaa, joka olisi ollut Jumalasta ja Kristuksesta. Jumala ei ole koskaan säätänyt missään ilmoituksessa mitään helluntai-seurakuntaa. Onko kyseisen lahkon Jumala nimeltään helluntai? Missä ja milloin Jumala antoi oikeuden keksiä seurakunnallaan tällaisia nimiä?
Jokainen joka väittää yhdenkin helluntai-seurakunnan koskaan olleen Jumalasta ja Kristuksesta, todistakoon väitteensä vaikkapa tuomalla kyseisen seurakunnan järjestäytymisen esille heimoittain ja vanhemmistoltaan, suhtautumisen Jumalan Kymmeneen käskyyn mukaan lukien oikeaan sapattiin sekä suhteeltaan ympäröivän syntisen yhteiskunnan lainsäädäntöön.
Nämä kaikki hellarit ja muut lahkot kilpailevat sen yhden ainoan oikean Jumalan seurakunnan kanssa, sen, jonka Kristus perusti ja jota 12 apostolia johtavat Uuden Liiton Israelin sukukuntien luvun mukaan ja joka ei alistu yhdenkään ainoan uskottomien väärintekijöiden syntisen yhteiskuntajärjestelmän alle eikä kirjaudu sen rekistereihin.
Nämä hellarit ja muut lahkot ovat yksiselitteisesti eksyttäjiä, jotka maksavat eksytyksestään vielä kalliin hinnan. Onko kukaan niistä varoittanut julkisesti parin viimeisen vuoden aikana valtaan tulevasta ja nyt tulleesta ateistisesta ja antikristillisestä uudesta Euroopan Unionista kehottaen olemaan palvelematta sitä millään tavalla eritoten työllään? Onpa tämän saatanallisen petovallan palveluksessakin jopa helluntaipiireistä tuttuja henkilöitä.
Yksilöt ovat sitten asia erikseen, mutta ei kenenkään todellisen Jumalan ja Kristuksen palvelijan paikka ole missään jo alunperinkin portoksi perustetussa seurakunnassa.
Sinullekin olisi paljon parempi miettiä sitä ulkopuolelle leirin menemistä kuin Kristuksen hylkäämään pilkkaajien ja irstailijoiden joukkoon jäämistä. Tuossa porukassa sinä täytät Lissabonin sopimusta ateistien ja pervertikkojen kanssa. Niinkö sinun käskettiin tehdä?- hellari777
Täh? Minulle on paljastettu että mikään, ei yksikään seurakunta, lahko tai kirkko voi ihmistä viedä taivaan kotiin vaan ainoastaan jeesuksen työn kautta meillä on sinne pääsy. Kirkkokunnat on sitä varten että ne auttaa pysymään kristuksessa ja kristus voi toimia niiden kautta. Kristus voi toimia myös yksilöuskovan kautta ihan tavallisessa arjen tilanteessa ja näin monesti onkin. Käyn vapaakirkossa ja helluntaiseurakunnassa, mutta kuulun helluntaiseurakuntaan.
Eli vielä rautalangasta, lahkot, kirkot, seurakunnat yms eivät pelasta vaan henkilökohtainen usko jeesukseen ja hänen herruutensa tunnustaminen. Lahkot, seurakunnat ja kirkot voivat pahimmassa tapauksissa jopa toimia jarruna ja eksyttäjänä jos niissä on huono johto eli eivät mene jumalan hengessä vaan omien tavotteiden mukaan.
Olen kokenut jumalan toimivat helluntaiseurakunnassa mutta myös jonkin verran vapaakirkossa, tämä tietysti riippuu seurakunnasta koska niitä on niin erilaisia, asuinalueesta, paikkaunnasta, ihmisten luonteista ja koosta riippuen.
Esimerkiksi vaikka nokia mission on ns. helluntaipohjalta niin se on mennyt markun mukana vähän metsään. Opetus on sellaista että pitäisi tappaa itsensä henkisesti vaikka uskovina me olemme jumalan temppeli. Ei meidän pidä syyllistää itseämme siitä että meillä on masennusta ja alakuloisuutta niinkuin markku sanoo. Paavalikin eli raskaita päiviä ja jumala hyväksyi hänet silti. Nokia missionissa on jopa lapsikaste jota raamattu ei tunne. Tuskinpa tuota päätöstä on tehty jumalanpelossa vaan pikemminkin luotuja sekä kirkkokunnan etuja ajatellen.
Toisissa helluntaikirkoissa taas jumala toimii aidosti, saa itse nähdä jumalan tekoja, paranemisia, pelastumisia, jumalan apua monissa tilanteissa yms. Eli niitä on erilaisia helluntaikirkkoja ja vapaakirkkoja. - vertaistuki-ryhmä
Joissa joku vanhempi uskova veli haluaa paikkakunnan paaviksi, lahkonsa paaviksi jopa katollisen paavin paikalle...Etsien katoavaa ihmiskunniaa.
Keräten lampaiden villan ja nauttien taloudellisesti turvattua elämään eikä ole tukemassa edes paikkakunnan vainottuja köyhimpiä Yeshuan seuraajia ja heidän oikeuttaan kansainvälisiin ihmisoikeuksiin...
Se joka teistä haluaa olla kaikkein suurin olkon kaikkien palvelija !
Suomen vainotut kristityt - Persecuted Christian of Finland | Facebook
http://www.facebook.com/group.php?v=wall&ref=share&gid=369311148074 - pool.
hellari777 kirjoitti:
Täh? Minulle on paljastettu että mikään, ei yksikään seurakunta, lahko tai kirkko voi ihmistä viedä taivaan kotiin vaan ainoastaan jeesuksen työn kautta meillä on sinne pääsy. Kirkkokunnat on sitä varten että ne auttaa pysymään kristuksessa ja kristus voi toimia niiden kautta. Kristus voi toimia myös yksilöuskovan kautta ihan tavallisessa arjen tilanteessa ja näin monesti onkin. Käyn vapaakirkossa ja helluntaiseurakunnassa, mutta kuulun helluntaiseurakuntaan.
Eli vielä rautalangasta, lahkot, kirkot, seurakunnat yms eivät pelasta vaan henkilökohtainen usko jeesukseen ja hänen herruutensa tunnustaminen. Lahkot, seurakunnat ja kirkot voivat pahimmassa tapauksissa jopa toimia jarruna ja eksyttäjänä jos niissä on huono johto eli eivät mene jumalan hengessä vaan omien tavotteiden mukaan.
Olen kokenut jumalan toimivat helluntaiseurakunnassa mutta myös jonkin verran vapaakirkossa, tämä tietysti riippuu seurakunnasta koska niitä on niin erilaisia, asuinalueesta, paikkaunnasta, ihmisten luonteista ja koosta riippuen.
Esimerkiksi vaikka nokia mission on ns. helluntaipohjalta niin se on mennyt markun mukana vähän metsään. Opetus on sellaista että pitäisi tappaa itsensä henkisesti vaikka uskovina me olemme jumalan temppeli. Ei meidän pidä syyllistää itseämme siitä että meillä on masennusta ja alakuloisuutta niinkuin markku sanoo. Paavalikin eli raskaita päiviä ja jumala hyväksyi hänet silti. Nokia missionissa on jopa lapsikaste jota raamattu ei tunne. Tuskinpa tuota päätöstä on tehty jumalanpelossa vaan pikemminkin luotuja sekä kirkkokunnan etuja ajatellen.
Toisissa helluntaikirkoissa taas jumala toimii aidosti, saa itse nähdä jumalan tekoja, paranemisia, pelastumisia, jumalan apua monissa tilanteissa yms. Eli niitä on erilaisia helluntaikirkkoja ja vapaakirkkoja.>>lapsikaste jota raamattu ei tunne.
- Jumala vihaa vääryyt
hellari777 kirjoitti:
Toisissa helluntaikirkoissa taas jumala toimii aidosti, saa itse nähdä jumalan tekoja, paranemisia, pelastumisia, jumalan apua monissa tilanteissa yms. Eli niitä on erilaisia helluntaikirkkoja ja vapaakirkkoja.Oikein ja väärin.
Kristuksen lunastyön kautta meillä on tarjolla lunastus, tie Isän luokse ja liitto Kaikkivaltiaan Jumalan kanssa Kristuksen kautta.
Mutta miksi sinä ja lukemattomat muut ns. uskovat ja nimikristityistä olette ns. seurakunnissa, jotka eivät ole järjestäytyneet eivätkä toimi Jumalan Pyhän tahdon, Sanan, Lain ja Järjestyksen mukaan?
Kaikkivaltias Luoja on Henkensä ja Sanansa kautta antanut minulle sen verran hyvän tietämyksen Hänen Pyhästä Järjestyksestään ja siihen kuuluvasta Kristuksen ruumiista eli seurakunnasta, että voin varsin nopeasti näyttää ns. seurakunnasta kuin ns. seurakunnasta asiat, jotka ovat pielessä.
Kuten sanoinm, yksikään helluntaiseurakunta ei ole vielä koskaan ollut Jumalan tai Kristuksen perustama, ei yksikään. Tämän nimisiä seurakuntia, jotka kaiken lisäksi eivät tunnusta Jumalan Uuden liiton ytimessä olevaa Kymmentä Käskyä oikein sapatteineen, Jumala ja Kristus eivät tunne eivätkä tunnusta. Turhaan kulutatte siellä aikaanne ja tuhlaatte rahojenne, mistä joudutte tekemään aivan varmasti tiliä.
Nämä kaikki hellariseurakunnat ja vastaavat ovat lahkoja, joiden perimmäisenä tarkoituksena on hajottaa Kristuksen ruumista. Kristus ei tunnista omakseen yhtään ainutta ns. seurakuntaa, joka ei noudata Jumalan Lakia Uudelle Liitolle annettujen ilmoitusten mukaisesti.
Tämä helluntaikirkko, johon sanoit kuuluvasi, tunnustaa lisäksi pääkseen Lissabonin sopimuksen mukaisen EU:n, joka taas ei tunnusta missään pääkseen Jumalaa eikä Kristusta ollen näin saatanasta, joten helluntaikirkon pää on todellisuudessa nykyään itse perkele. Jos sinä tai joku muu ei ymmärrä, miten tähän johtopäätökseen hyvinkin loogisesti päästään, pyytäköön opetusta siltä, jolle Jumala on antanut ymmärrystä, miten Hänen yhteiskuntajärjestelmänsä rakennetaan Hänen ja Kristuksen alaisuuteen.
Tätä aihetta koskevia Jumalan ilmoituksia ja opetuksia on paljon Raamatussa. Tutkikaa niitä ja oppikaa.
- Erityisesti-
on huomio kiinnitettävä pariin johtavaan "profetioita" jatkuvasti suoltavaan kirjoittajaan. Valehtelua valehtelun perään, minkaanlaista häpeän tunnetta ei näytä herroilla olevan.
Mitä ilmeisemmin henkinen rakenne on siis saman tyyppinen kuin tietynlaisilla rikollisilla, jotka ei kykene tuntemaan minkaanlaista katumusta tai itsesyytöstä teoistaan, ja sen tähden jatkavat toimintaansa ja kokevat olevansa peräti velvoitettuja niin tekemään.
Erilaisia selityksiä kylläkin löytyy äärettömästi itsensä puolustukseen.
Rikollisten puolustukseksi on kylläkin mainittava se, että he myöntävät olevansa rikollisia sekä myös valehtelevansa kykyjensä mukaan, mutta palstalla esiintyviltä herroilta on sellaista rehellisyyttä täysin turhaa odottaa.- gehasi
Anna tulla nimiä kun kerran olet lähtenyt paholaisen virkaa hoitamaan.
gehasi kirjoitti:
Anna tulla nimiä kun kerran olet lähtenyt paholaisen virkaa hoitamaan.
Jokainen joka uhoaa tulta ja tulikiveä on harhaanjohtava enteiden kertoja. Minä tiedän että hyvä henk.m. ei kerro tulevaa - he antavat meidän elää ja tehdä itse valintamme. Kaikki tuollainen peloittelu on saarnajan omasta egosta nousevaa.
Niin ja mitä pidenpi rofetia sen harhaan johtavampi.maagikko kirjoitti:
Jokainen joka uhoaa tulta ja tulikiveä on harhaanjohtava enteiden kertoja. Minä tiedän että hyvä henk.m. ei kerro tulevaa - he antavat meidän elää ja tehdä itse valintamme. Kaikki tuollainen peloittelu on saarnajan omasta egosta nousevaa.
Niin ja mitä pidenpi rofetia sen harhaan johtavampi.Hellari777
Olen pahoillani siitä, että olet saanut profetioista paineita ja ahdistusta. Se ei ole ollut tarkoitus. Profetioiden tarkoituksena on varoittaa ihmisiä ja kehottaa heitä valmistautumaan tulevia aikoja varten niin hengellisesti kuin aineellisesti.
Kristus on tärkein ja elämme keskipiste. Ei tule suinkaan kääntyä pois Kristuksesta huoliin ja murheisiin. Ei pidä murehtia edes tulevaisuutta, vaan ottaa se vastaan uskossa Kristukseen ja hänen rauhansa sydämessämme.
Se että esim. Venäjä-profetioita on ollut jo useamman vuosikymmenen ajan, ei todista, etteivät ne olisi Herrasta. Jumala puhuu usein asioista jo vuosikymmeniä ennen niiden tapahtumista.
En halua pitää (vaikka niin kirjoitatkin) mitään omaa lahkoa, joka sulkeutuisi yhteiskunnan ulkopuolelle. Mutta niin voi käydä, että Antikristuksen vainojen aikana osa uskovista pelastuu siten, että he pakenevat yhteiskunnan vainoja joillekin turva-alueille, joissa Jumala pitää heistä huolta.
Se on totta, että haluan, että ihmiset hankkisivat säilykeruokia. Se on viisasta varautumista. Mutta en ole kehottanut ketään erakoitumiseen.
Minulla ei ole sivuillani profetiaa, että Venäjä hyökkäisi Suomeen elokuussa 2008. Eräs aviopari näki Venäjän puolella tankkien liikehdintää ja sitten sanat "Elokuu 2008". Siinä näyssä ei sanottu mitään, että Venäjä hyökkäisi Suomeen. Sen sijaan Venäjä hyökkäsi tankkiarmeijallaan Georgiaan elokuussa 2008, joten näky toteutui.
Kun profeetta Jeremia julisti 600-luvulla ekr. Jerusalemin tuhoutumista, sitä ei haluttu uskoa. Jeremiaa pilkattiin monin tavoin. Ihmiset sanoivat: "Ei meitä kohtaa mikään onnettomuus, ei uhkaa miekka eikä nälkä. Profeetat ovat pelkkää ilmaa, ei heidän puheissaan ole mitään Jumalan voimaa. Tulkoon tuo onnettomuus heille itselleen!" Jer.5:12-13.
Näin on nytkin.
Mutta profetiat tulevat toteutumaan. Suomea kohtaa sekä miekka että nälkä, mutta Jumalaan turvautuvat tulevat selviytymään.- Inhottava realisti
JoukoPiho kirjoitti:
Hellari777
Olen pahoillani siitä, että olet saanut profetioista paineita ja ahdistusta. Se ei ole ollut tarkoitus. Profetioiden tarkoituksena on varoittaa ihmisiä ja kehottaa heitä valmistautumaan tulevia aikoja varten niin hengellisesti kuin aineellisesti.
Kristus on tärkein ja elämme keskipiste. Ei tule suinkaan kääntyä pois Kristuksesta huoliin ja murheisiin. Ei pidä murehtia edes tulevaisuutta, vaan ottaa se vastaan uskossa Kristukseen ja hänen rauhansa sydämessämme.
Se että esim. Venäjä-profetioita on ollut jo useamman vuosikymmenen ajan, ei todista, etteivät ne olisi Herrasta. Jumala puhuu usein asioista jo vuosikymmeniä ennen niiden tapahtumista.
En halua pitää (vaikka niin kirjoitatkin) mitään omaa lahkoa, joka sulkeutuisi yhteiskunnan ulkopuolelle. Mutta niin voi käydä, että Antikristuksen vainojen aikana osa uskovista pelastuu siten, että he pakenevat yhteiskunnan vainoja joillekin turva-alueille, joissa Jumala pitää heistä huolta.
Se on totta, että haluan, että ihmiset hankkisivat säilykeruokia. Se on viisasta varautumista. Mutta en ole kehottanut ketään erakoitumiseen.
Minulla ei ole sivuillani profetiaa, että Venäjä hyökkäisi Suomeen elokuussa 2008. Eräs aviopari näki Venäjän puolella tankkien liikehdintää ja sitten sanat "Elokuu 2008". Siinä näyssä ei sanottu mitään, että Venäjä hyökkäisi Suomeen. Sen sijaan Venäjä hyökkäsi tankkiarmeijallaan Georgiaan elokuussa 2008, joten näky toteutui.
Kun profeetta Jeremia julisti 600-luvulla ekr. Jerusalemin tuhoutumista, sitä ei haluttu uskoa. Jeremiaa pilkattiin monin tavoin. Ihmiset sanoivat: "Ei meitä kohtaa mikään onnettomuus, ei uhkaa miekka eikä nälkä. Profeetat ovat pelkkää ilmaa, ei heidän puheissaan ole mitään Jumalan voimaa. Tulkoon tuo onnettomuus heille itselleen!" Jer.5:12-13.
Näin on nytkin.
Mutta profetiat tulevat toteutumaan. Suomea kohtaa sekä miekka että nälkä, mutta Jumalaan turvautuvat tulevat selviytymään.Tämä se vasta hupaisaa onkin, kun kunnon "profeetat" riitelevät keskenään.
- Huhahhhei
Inhottava realisti kirjoitti:
Tämä se vasta hupaisaa onkin, kun kunnon "profeetat" riitelevät keskenään.
ihan mieleen 70-luku ja nyt jo sukupuuttoon kuolleet kommunistijäärät. Hekin olivat samanlaisia, mikään ei vihannut yhtä antaumuksella kommunistia kuin toinen samanlainen :)
Sinänsä ihan hupaisaa tämäkin, kaikilla noilla laumojen suosiosta kilpailevilla profeetoilla on pilkulleen sama opaskirja. Mutta eivät pääse siltikään mistään yksimielisyyteen ikinä... - muuan utelias
JoukoPiho kirjoitti:
Hellari777
Näin on nytkin.
Mutta profetiat tulevat toteutumaan. Suomea kohtaa sekä miekka että nälkä, mutta Jumalaan turvautuvat tulevat selviytymään.Olet kirjoitellut monista ns. lopun aikaan liittyvistä asioista ja liikehdinnöistä ja nyt haluaisinkin kysyä, onko sinulla lähempää tietoa Zeitgeist-liikkeestä ja jos on, mikä on kantasi tähän liikkeeseen?
- kummankin kautta
Inhottava realisti kirjoitti:
Tämä se vasta hupaisaa onkin, kun kunnon "profeetat" riitelevät keskenään.
joten kumpikaan ei voi olla väärässä!
Joka sellaista väittää on itse perkeleen asialla, sillä eihän kaksi jumalan Pyhällähengellä täytettyä ihmistä yksinkertaisesti johtua harhaan.
Eli kuka rohkenee koskea Herran voideltuihin ja arvostella heitä, on ansainnut ikuisen tuomion kadotuksessa Pyhänhengen pilkasta. Onko sitten mukavaa kitua ikuisesti helvetissä vain sen tähden että tuli kirjoittaneeksi herra Pihoa&Kumppaneita vastaan S24-palstalla.
Veljet, minä varoitan teitä! Ehkä teillä on vielä mahdollisuus anteeksiantoon jos nöyrrytte ja rukoilette kasvot maata päin ensin näiltä pilkkaamiltanne herroilta anteeksiantoa, ja sen jälkeen käännätte sydämenne Jumalan puoleen osoittamaan katumustanne Hänelle!! - viimeiset päivät
muuan utelias kirjoitti:
Olet kirjoitellut monista ns. lopun aikaan liittyvistä asioista ja liikehdinnöistä ja nyt haluaisinkin kysyä, onko sinulla lähempää tietoa Zeitgeist-liikkeestä ja jos on, mikä on kantasi tähän liikkeeseen?
Profetoimista älkää halveksuko... Joten annetaan ajan kulua ja annetaan ajan näyttää kuka on saanut armon olla puhtaimmin Jumalan äänitorvena. Siunausta kaikille lukijoille.
viimeiset päivät kirjoitti:
Profetoimista älkää halveksuko... Joten annetaan ajan kulua ja annetaan ajan näyttää kuka on saanut armon olla puhtaimmin Jumalan äänitorvena. Siunausta kaikille lukijoille.
Muuan utelias kysyi: "Olet kirjoitellut monista ns. lopun aikaan liittyvistä asioista ja liikehdinnöistä ja nyt haluaisinkin kysyä, onko sinulla lähempää tietoa Zeitgeist-liikkeestä ja jos on, mikä on kantasi tähän liikkeeseen? "
Minulla ei ole lähempää tietoa Zeitgeist-liikkeestä, jos sillä tarkoitetaan sitä, että olisin hyvin perehtynyt kyseiseen liikkeeseen.
Olen kuitenkin lukenut jonkin verran kyseisestä liikkeestä ja katsonut heidän Youtube-esityksiään ja opetuksiaan.
Tämänhetkinen käsitykseni on se, että Zeitgeist tuo esille osittain hyvää analyysia maailman tapahtumista, mutta toisaalta Zeitgeistissa on myös minun mielestäni väärää opetusta eli en voi suositella sitä kuitenkaan kenellekään. Minä epäilen, että Zeitgeist on osa New Agen harhautusta.- mitä jos...
JoukoPiho kirjoitti:
Hellari777
Näin on nytkin.
Mutta profetiat tulevat toteutumaan. Suomea kohtaa sekä miekka että nälkä, mutta Jumalaan turvautuvat tulevat selviytymään.osassa näissä niin sanotuissa "valon kaupungeissa" niin kuin jossain profetioissa sanotaan
käykin näin???
nämä lainaukset on cuttin edgen sivulta!
Ensimmäinen juttu on uskomaton. Siinä kerrotaan kuinka anabaptistit ottivat erään kaupungin haltuunsa Saksassa, ja vainosivat sekä katolisia että luterilaisia.
THE PERSECUTION OF CATHOLICS BY THE ANABAPTISTS
Helmikuussa 1534, anabaptistien valta Münsterissa lisääntyi dramaattisesti. 8. helmikuuta, Jan Bockelszoon van Leiden sekä kiltajohtaja Bernard Knipperdolling, jonka kanssa Bockelszoon oli ystävystynyt, juoksivat villisti pitkin katuja, huutaen että jokaisen täytyy katua syntejään. Tämä sai aikaan paljon emotionaalista kuohuntaa, erityisesti anabaptisti-naisten joukossa jotka, entisinä nunnina, olivat äskettäin jättäneet luostarit sekä langenneet Rothmannin saarnojen vaikutuksen alle. Jotkut alkoivat nähdä apokalyptisiä näkyjä kaduilla siinä määrin että heidän suustaan valui vaahtoa ja he heittäytyivät maahan. Tällaisessa latautuneessa ilmapiirissä, anabaptistit tekivät ensimmäisen aseellisen kansannousun ja ottivat haltuunsa kaupungintalon sekä torin. Asukkaiden luterilainen enemmistö teki vain vähän vastarintaa ja pian kaupunginhallitus tunnusti anabaptistit Münsterin laillisiksi kansalaisiksi. Tämän jälkeen monet luterilaiset pakenivat kaupungista ja anabaptistien määrä sekä valta kasvoivat. Muihin kaupunkeihin lähetettiin viestejä joissa sikäläisiä anabaptisteja kehoitettiin tulemaan perheidensä luokse Münsteriin. Muu maailma, ilmoitettiin, tulisi tuhoutumaan, mutta Münster säästyisi ja siitä tulisi Uusi Jerusalem. Keskellä tätä räjähdysherkkää tilannetta saapui Jan Matthys: pitkä, synkkä (tai: kolkko) hahmo jolla oli pitkä musta parta. Hänen vaikuttava, fyysinen läsnäolonsa salli hänen nousta nopeasti valtaan, mutta yritykset tehdä Uudesta Jerusalemista totta eivät tapahtuneet ilman auktoritäärisiä keinoja. Toisin kuin Hoffman, hän ei epäröinyt käyttää väkivaltaa saavuttaakseen päämääriään. 25.2.1534, hän piti saarnan anabaptistien päämajassa lähellä kalatoria. Tämän jälkeen hän julisti, väkijoukolle, että Jumalan armosta tämä kaupunki oli saanut suosiollisen alun, mutta oli tarpeen puhdistaa kaupunki kaikista epäpuhtauksista, jotka eivät hyväksyneet anabaptistien opetusta. Saavuttaakseen päämääränsä, Matthys suositteli kaikkien kaupunkiin jääneiden roomalaiskatolisten teloittamista. Kuitenkin, Knipperdolling, eräs kaupungin johtajista ei ollut samaa mieltä Matthysin kanssa, sanoen että verenvuodatus saisi ulkopuolisen maailman raivoihinsa Münsteriä kohtaan. Saavutettiin kompromissa ja he päättivät karkoittaa kaikki "jumalattomat" (Gottlosen) tästä kaupungista ja pakottaa kaupunkiin jääneet menemään kasteelle.
Näin tapahtui useita päiviä myöhemmin. Aamulla 27. helmikuuta, aseistetut miehet Matthysin kehoituksesta juoksivat pitkin katuja huutaen: "Jumalattomat, lähtekää pois, älkääkä koskaan tulko takaisin, te Isän viholliset." Kovassa pakkasessa, keskellä lunta ja tuiskua, nämä "jumalattomat", mukaanlukien vanhat ja invalidit, pienet lapset ja raskaana olleet naiset ajettiin pois kaupungista anabaptistien toimesta jotka löivät heitä ja nauroivat heille. He joutuivat lähtemään ilman omaisuutta, heidän ruokansa takavarikoitiin eikä heillä ollut muuta vaihtoehtoa kuin kerjätä maaseudulla ruokaa ja asuinsijaa. Ne jotka jäivät kaupunkiin pakotettiin ottamaan kaste torilla. Koko prosessi kesti kolme päivää. Eliminoimalla katoliset kaupungista, Matthys ja hänen hännystelijänsä eivät ainoastaan lisänneet chilialistista (oppi tuhatvuotisesta valtakunnasta) odotusta, vaan he myös tulivat ymmärtämään että ulkopuolinen maailma oli käymässä yhä suvaitsemattomammaksi Münsterin tapahtumia kohtaan, ja että kaupunki pian piiritettäisiin. Kaupungin katolinen piispa, Franz van Waldeck, oli ollut jo jonkin aikaa värväämässä sotilaita anabaptistien uhkaa vastaan. Katolisten karkoittaminen sai hänet nopeuttamaan ponnistelujaan. Pian tämän jälkeen, valleja pystytettiin kaupungin ympärille ja piiritys alkoi. Monet anabaptistit olivat yllättyneitä sekä hämmentyneitä löytäessään itsensä sodan keskeltä, mutta Knipperdollingin johdon alla he saivat pian luottamuksensa takaisin ja alkoivat varustautua uhkaa vastaan. Miehille, naisille ja lapsille annettiin erilaisia tehtäviä. Pieniä yhteenottoja tapahtui muurien ulkopuolella.
Tämä sodan ilmapiiri johti suureen sosiaaliseen vallankumoukseen. Matthys otti itselleen vallan asukkaiden rahoihin ja omaisuuteen. Hän saarnasi, että oli Isän tahto että kaikki karkoitettujen tavarat takavarikoitaisiin. Edelleen, kaikki kirjanpito sekä kirjalliset sopimukset jotka löydettiin heidän kotoaan poltettiin. Kirjallisuutta ja taidetta tuhottiin. Heidän vaatteensa, vuoteensa, huonekalut, pöydät, aseet ja ruoka kasattiin kaupungin keskustaan, ja rukoiltuaan kolme päivää Matthys ilmoitti Jumalan antaneen hänelle merkin, että hänen tulisi nimetä seitsemän diakonia jotka antaisivat tavarat kaupungin asukkaille. - 2!!
mitä jos... kirjoitti:
osassa näissä niin sanotuissa "valon kaupungeissa" niin kuin jossain profetioissa sanotaan
käykin näin???
nämä lainaukset on cuttin edgen sivulta!
Ensimmäinen juttu on uskomaton. Siinä kerrotaan kuinka anabaptistit ottivat erään kaupungin haltuunsa Saksassa, ja vainosivat sekä katolisia että luterilaisia.
THE PERSECUTION OF CATHOLICS BY THE ANABAPTISTS
Helmikuussa 1534, anabaptistien valta Münsterissa lisääntyi dramaattisesti. 8. helmikuuta, Jan Bockelszoon van Leiden sekä kiltajohtaja Bernard Knipperdolling, jonka kanssa Bockelszoon oli ystävystynyt, juoksivat villisti pitkin katuja, huutaen että jokaisen täytyy katua syntejään. Tämä sai aikaan paljon emotionaalista kuohuntaa, erityisesti anabaptisti-naisten joukossa jotka, entisinä nunnina, olivat äskettäin jättäneet luostarit sekä langenneet Rothmannin saarnojen vaikutuksen alle. Jotkut alkoivat nähdä apokalyptisiä näkyjä kaduilla siinä määrin että heidän suustaan valui vaahtoa ja he heittäytyivät maahan. Tällaisessa latautuneessa ilmapiirissä, anabaptistit tekivät ensimmäisen aseellisen kansannousun ja ottivat haltuunsa kaupungintalon sekä torin. Asukkaiden luterilainen enemmistö teki vain vähän vastarintaa ja pian kaupunginhallitus tunnusti anabaptistit Münsterin laillisiksi kansalaisiksi. Tämän jälkeen monet luterilaiset pakenivat kaupungista ja anabaptistien määrä sekä valta kasvoivat. Muihin kaupunkeihin lähetettiin viestejä joissa sikäläisiä anabaptisteja kehoitettiin tulemaan perheidensä luokse Münsteriin. Muu maailma, ilmoitettiin, tulisi tuhoutumaan, mutta Münster säästyisi ja siitä tulisi Uusi Jerusalem. Keskellä tätä räjähdysherkkää tilannetta saapui Jan Matthys: pitkä, synkkä (tai: kolkko) hahmo jolla oli pitkä musta parta. Hänen vaikuttava, fyysinen läsnäolonsa salli hänen nousta nopeasti valtaan, mutta yritykset tehdä Uudesta Jerusalemista totta eivät tapahtuneet ilman auktoritäärisiä keinoja. Toisin kuin Hoffman, hän ei epäröinyt käyttää väkivaltaa saavuttaakseen päämääriään. 25.2.1534, hän piti saarnan anabaptistien päämajassa lähellä kalatoria. Tämän jälkeen hän julisti, väkijoukolle, että Jumalan armosta tämä kaupunki oli saanut suosiollisen alun, mutta oli tarpeen puhdistaa kaupunki kaikista epäpuhtauksista, jotka eivät hyväksyneet anabaptistien opetusta. Saavuttaakseen päämääränsä, Matthys suositteli kaikkien kaupunkiin jääneiden roomalaiskatolisten teloittamista. Kuitenkin, Knipperdolling, eräs kaupungin johtajista ei ollut samaa mieltä Matthysin kanssa, sanoen että verenvuodatus saisi ulkopuolisen maailman raivoihinsa Münsteriä kohtaan. Saavutettiin kompromissa ja he päättivät karkoittaa kaikki "jumalattomat" (Gottlosen) tästä kaupungista ja pakottaa kaupunkiin jääneet menemään kasteelle.
Näin tapahtui useita päiviä myöhemmin. Aamulla 27. helmikuuta, aseistetut miehet Matthysin kehoituksesta juoksivat pitkin katuja huutaen: "Jumalattomat, lähtekää pois, älkääkä koskaan tulko takaisin, te Isän viholliset." Kovassa pakkasessa, keskellä lunta ja tuiskua, nämä "jumalattomat", mukaanlukien vanhat ja invalidit, pienet lapset ja raskaana olleet naiset ajettiin pois kaupungista anabaptistien toimesta jotka löivät heitä ja nauroivat heille. He joutuivat lähtemään ilman omaisuutta, heidän ruokansa takavarikoitiin eikä heillä ollut muuta vaihtoehtoa kuin kerjätä maaseudulla ruokaa ja asuinsijaa. Ne jotka jäivät kaupunkiin pakotettiin ottamaan kaste torilla. Koko prosessi kesti kolme päivää. Eliminoimalla katoliset kaupungista, Matthys ja hänen hännystelijänsä eivät ainoastaan lisänneet chilialistista (oppi tuhatvuotisesta valtakunnasta) odotusta, vaan he myös tulivat ymmärtämään että ulkopuolinen maailma oli käymässä yhä suvaitsemattomammaksi Münsterin tapahtumia kohtaan, ja että kaupunki pian piiritettäisiin. Kaupungin katolinen piispa, Franz van Waldeck, oli ollut jo jonkin aikaa värväämässä sotilaita anabaptistien uhkaa vastaan. Katolisten karkoittaminen sai hänet nopeuttamaan ponnistelujaan. Pian tämän jälkeen, valleja pystytettiin kaupungin ympärille ja piiritys alkoi. Monet anabaptistit olivat yllättyneitä sekä hämmentyneitä löytäessään itsensä sodan keskeltä, mutta Knipperdollingin johdon alla he saivat pian luottamuksensa takaisin ja alkoivat varustautua uhkaa vastaan. Miehille, naisille ja lapsille annettiin erilaisia tehtäviä. Pieniä yhteenottoja tapahtui muurien ulkopuolella.
Tämä sodan ilmapiiri johti suureen sosiaaliseen vallankumoukseen. Matthys otti itselleen vallan asukkaiden rahoihin ja omaisuuteen. Hän saarnasi, että oli Isän tahto että kaikki karkoitettujen tavarat takavarikoitaisiin. Edelleen, kaikki kirjanpito sekä kirjalliset sopimukset jotka löydettiin heidän kotoaan poltettiin. Kirjallisuutta ja taidetta tuhottiin. Heidän vaatteensa, vuoteensa, huonekalut, pöydät, aseet ja ruoka kasattiin kaupungin keskustaan, ja rukoiltuaan kolme päivää Matthys ilmoitti Jumalan antaneen hänelle merkin, että hänen tulisi nimetä seitsemän diakonia jotka antaisivat tavarat kaupungin asukkaille.Tämä suuntaus kohti yhteistä omistusta huipentui eräänlaisessa institutionaalisessa kommunismissa. Matthysin johdolla, kaupungin saarnaajat sekä neuvoston jäsenet päättivät että kaikki tavarat olisivat yhteisiä. Matthys nimitti Rothmannin politrukiksi edistämään tätä uutta visiota saarnoissaan. "Rakkaat veljet ja sisaret," Rothmann julisti, "loppujen lopuksi me kaikki tulemme olemaan yhtä kansaa. Veljet ja sisaret, totisesti se on täydellisesti Jumalan tahto että me laitamme rahamme, hopeamme, ja kultamme yhteen. Yhdellä henkilöllä tulisi olla aivan yhtä paljon kuin toisella." Aluksi tämä määräys kohtasi huomattavaa vastustusta. Ihmiset jotka oli äskettäin pakotettu kasteelle koottiin yhteen ja heille kerrottiin, että jollevät he luovuttaisi rahojaan he joutuisivat perikatoon (perish). Sitten heidät lukittiin kirkkoon ja heitä pidettiin siellä useita tunteja pelossa että heidät tapettaisiin. Lopulta Matthys astui sisään tähän kirkkoon aseistettujen miesten kanssa, sanoen että jos he nöyrtyisivät, Jumala sallisi heidän palata takaisin yhteisöön. Lopulta he suostuivat.
Kaikki eivät kuitenkaan alistuneet Matthysin määräysvallan alle: jotkut tapettiin. Eräs seppä, esimerkiksi, ei ollut vakuuttunut Matthysin profetioiden aitoudesta, syyttäen häntä riivatuksi. Matthys pidätytti hänet ja lukitsi torniin. Myöhemmin hänet tuotiin torille minne monet kansalaiset olivat kerääntyneet. Matthys piti puheen jossa hän julisti että Jumala oli vihastunut tämän miehen pahoihin tekoihin koska hän oli saastuttanut muuten puhdasta kaupunkia. Hänet tuomittiin kuolemaan, mutta ennen teloitusta häntä puukotettiin useasti pertuskalla ja hänet vietiin takaisin torniin. Myöhemmin hänet laitettiin seisomaan vasten kaupunginmuuria ja Matthys itse ampui häntä vatsaan, aiheuttaen hänelle lopulta kuoleman. Paikalle kerääntyneitä ihmisiä kehoitettiin ottamaan vaari tästä esimerkistä ja he uskollisesti lauloivat hymnin ennen poistumistaan.
Tämä sodan ilmapiiri johti suureen sosiaaliseen vallankumoukseen. Matthys otti itselleen vallan asukkaiden rahoihin ja omaisuuteen. Hän saarnasi, että oli Isän tahto että kaikki karkoitettujen tavarat takavarikoitaisiin. Edelleen, kaikki kirjanpito sekä kirjalliset sopimukset jotka löydettiin heidän kotoaan poltettiin. Kirjallisuutta ja taidetta tuhottiin. Heidän vaatteensa, vuoteensa, huonekalut, pöydät, aseet ja ruoka kasattiin kaupungin keskustaan, ja rukoiltuaan kolme päivää Matthys ilmoitti Jumalan antaneen hänelle merkin, että hänen tulisi nimetä seitsemän diakonia jotka antaisivat tavarat kaupungin asukkaille.
Tämä suuntaus kohti yhteistä omistusta huipentui eräänlaisessa institutionaalisessa kommunismissa. Matthysin johdolla, kaupungin saarnaajat sekä neuvoston jäsenet päättivät että kaikki tavarat olisivat yhteisiä. Matthys nimitti Rothmannin politrukiksi edistämään tätä uutta visiota saarnoissaan. "Rakkaat veljet ja sisaret," Rothmann julisti, "loppujen lopuksi me kaikki tulemme olemaan yhtä kansaa. Veljet ja sisaret, totisesti se on täydellisesti Jumalan tahto että me laitamme rahamme, hopeamme, ja kultamme yhteen. Yhdellä henkilöllä tulisi olla aivan yhtä paljon kuin toisella." Aluksi tämä määräys kohtasi huomattavaa vastustusta. Ihmiset jotka oli äskettäin pakotettu kasteelle koottiin yhteen ja heille kerrottiin, että jollevät he luovuttaisi rahojaan he joutuisivat perikatoon (perish). Sitten heidät lukittiin kirkkoon ja heitä pidettiin siellä useita tunteja pelossa että heidät tapettaisiin. Lopulta Matthys astui sisään tähän kirkkoon aseistettujen miesten kanssa, sanoen että jos he nöyrtyisivät, Jumala sallisi heidän palata takaisin yhteisöön. Lopulta he suostuivat. - 3!!
2!! kirjoitti:
Tämä suuntaus kohti yhteistä omistusta huipentui eräänlaisessa institutionaalisessa kommunismissa. Matthysin johdolla, kaupungin saarnaajat sekä neuvoston jäsenet päättivät että kaikki tavarat olisivat yhteisiä. Matthys nimitti Rothmannin politrukiksi edistämään tätä uutta visiota saarnoissaan. "Rakkaat veljet ja sisaret," Rothmann julisti, "loppujen lopuksi me kaikki tulemme olemaan yhtä kansaa. Veljet ja sisaret, totisesti se on täydellisesti Jumalan tahto että me laitamme rahamme, hopeamme, ja kultamme yhteen. Yhdellä henkilöllä tulisi olla aivan yhtä paljon kuin toisella." Aluksi tämä määräys kohtasi huomattavaa vastustusta. Ihmiset jotka oli äskettäin pakotettu kasteelle koottiin yhteen ja heille kerrottiin, että jollevät he luovuttaisi rahojaan he joutuisivat perikatoon (perish). Sitten heidät lukittiin kirkkoon ja heitä pidettiin siellä useita tunteja pelossa että heidät tapettaisiin. Lopulta Matthys astui sisään tähän kirkkoon aseistettujen miesten kanssa, sanoen että jos he nöyrtyisivät, Jumala sallisi heidän palata takaisin yhteisöön. Lopulta he suostuivat.
Kaikki eivät kuitenkaan alistuneet Matthysin määräysvallan alle: jotkut tapettiin. Eräs seppä, esimerkiksi, ei ollut vakuuttunut Matthysin profetioiden aitoudesta, syyttäen häntä riivatuksi. Matthys pidätytti hänet ja lukitsi torniin. Myöhemmin hänet tuotiin torille minne monet kansalaiset olivat kerääntyneet. Matthys piti puheen jossa hän julisti että Jumala oli vihastunut tämän miehen pahoihin tekoihin koska hän oli saastuttanut muuten puhdasta kaupunkia. Hänet tuomittiin kuolemaan, mutta ennen teloitusta häntä puukotettiin useasti pertuskalla ja hänet vietiin takaisin torniin. Myöhemmin hänet laitettiin seisomaan vasten kaupunginmuuria ja Matthys itse ampui häntä vatsaan, aiheuttaen hänelle lopulta kuoleman. Paikalle kerääntyneitä ihmisiä kehoitettiin ottamaan vaari tästä esimerkistä ja he uskollisesti lauloivat hymnin ennen poistumistaan.
Tämä sodan ilmapiiri johti suureen sosiaaliseen vallankumoukseen. Matthys otti itselleen vallan asukkaiden rahoihin ja omaisuuteen. Hän saarnasi, että oli Isän tahto että kaikki karkoitettujen tavarat takavarikoitaisiin. Edelleen, kaikki kirjanpito sekä kirjalliset sopimukset jotka löydettiin heidän kotoaan poltettiin. Kirjallisuutta ja taidetta tuhottiin. Heidän vaatteensa, vuoteensa, huonekalut, pöydät, aseet ja ruoka kasattiin kaupungin keskustaan, ja rukoiltuaan kolme päivää Matthys ilmoitti Jumalan antaneen hänelle merkin, että hänen tulisi nimetä seitsemän diakonia jotka antaisivat tavarat kaupungin asukkaille.
Tämä suuntaus kohti yhteistä omistusta huipentui eräänlaisessa institutionaalisessa kommunismissa. Matthysin johdolla, kaupungin saarnaajat sekä neuvoston jäsenet päättivät että kaikki tavarat olisivat yhteisiä. Matthys nimitti Rothmannin politrukiksi edistämään tätä uutta visiota saarnoissaan. "Rakkaat veljet ja sisaret," Rothmann julisti, "loppujen lopuksi me kaikki tulemme olemaan yhtä kansaa. Veljet ja sisaret, totisesti se on täydellisesti Jumalan tahto että me laitamme rahamme, hopeamme, ja kultamme yhteen. Yhdellä henkilöllä tulisi olla aivan yhtä paljon kuin toisella." Aluksi tämä määräys kohtasi huomattavaa vastustusta. Ihmiset jotka oli äskettäin pakotettu kasteelle koottiin yhteen ja heille kerrottiin, että jollevät he luovuttaisi rahojaan he joutuisivat perikatoon (perish). Sitten heidät lukittiin kirkkoon ja heitä pidettiin siellä useita tunteja pelossa että heidät tapettaisiin. Lopulta Matthys astui sisään tähän kirkkoon aseistettujen miesten kanssa, sanoen että jos he nöyrtyisivät, Jumala sallisi heidän palata takaisin yhteisöön. Lopulta he suostuivat.Kaikki eivät kuitenkaan alistuneet Matthysin määräysvallan alle: jotkut tapettiin. Eräs seppä, esimerkiksi, ei ollut vakuuttunut Matthysin profetioiden aitoudesta, syyttäen häntä riivatuksi. Matthys pidätytti hänet ja lukitsi torniin. Myöhemmin hänet tuotiin torille minne monet kansalaiset olivat kerääntyneet. Matthys piti puheen jossa hän julisti että Jumala oli vihastunut tämän miehen pahoihin tekoihin koska hän oli saastuttanut muuten puhdasta kaupunkia. Hänet tuomittiin kuolemaan, mutta ennen teloitusta häntä puukotettiin useasti pertuskalla ja hänet vietiin takaisin torniin. Myöhemmin hänet laitettiin seisomaan vasten kaupunginmuuria ja Matthys itse ampui häntä vatsaan, aiheuttaen hänelle lopulta kuoleman. Paikalle kerääntyneitä ihmisiä kehoitettiin ottamaan vaari tästä esimerkistä ja he uskollisesti lauloivat hymnin ennen poistumistaan.
Lopullinen esimerkki Matthysin auktoritäärisestä vallasta oli hänen määräyksensä säädellä informaatiota. 15.3.1534, Matthys julisti että kaikki kirjat lukuunottamatta Vanhaa ja Uutta Testamenttia (joiden arveltiin yksin riittävän pyhään elämään) tuli tuoda aukiolle katedraalin eteen missä ne poltettaisiin. Tämä anti-intellektuaalinen teko edusti täydellistä pesäeroa menneisyyteen, ja se salli Matthysille täydellisen monopolin Raamatun tulkinnassa.
Pääsiäis-sunnuntaina 1534, Matthys sai ilmestyksen minkä hän uskoi olevan taivaallinen käsky tehdä hyökkäys kaupungin piirittäjiä vastaan, mutta vain muutama mies auttoi häntä (tai: oli lupa auttaa häntä). Seurauksena oli surkea epäonnistuminen. Hänet keihästettiin ja hänen ruumiinsa hakattiin palasiksi. Hänen päänsä nostettiin myöhemmin seipään nokkaan kaupungin ulkopuolella. Täten, Jan Matthysin itsevaltainen hallinto tuli tiensä päähän. Obbe Philips kirjoitti:
"Hän oli niin pelottava ja verenhimoinen että hän vei useat ihmiset kuolemaan; totisesti, hän oli niin väkivaltainen että jopa hänen vihollisensa olivat kauhistuneet hänen teoistaan, ja lopulta he olivat niin raivostuneita että he eivät ainoastaan tappaneet häntä -- vaan pilkkoivat hänet pieniksi palasiksi."
Matthysin kuolema salli hänen opetuslapsensa, Jan Bockelszoon van Leidenin nousta johtoon. [Kuulostaa aivan joltakin demonin nimeltä. Suom. huom.] Bockelszoonin alaisuudessa, Matthysin auktoritääriset menetelmät jatkuivat, saavuttaen huipentumansa hänen päätöksessään julistaa itsensä kuninkaaksi. Kuningaskunta jonka hän perusti oli legendaarinen Saksan historiassa, joten tässä minä käsittelen ainoastaan sen kaikkein erikoisimpia piirteitä.
Bockelszoon aloitti messiaanisen hallintonsa juoksemalla alasti pitkin katuja villin uskonnollisen kiihkon vallassa; sitten hän lankesi hiljaiseen ekstaasiin kolmeksi päiväksi. Kun hän taas kykeni puhumaan, hän julisti Jumalan käskeneen häntä uudistamaan kaupungin hallituksen välittömästi, jonka hän teki nimittämällä kaksitoista miestä joita hän kutsui nimellä "Israelin heimojen tuomarien vanhimmat" (Ältesten der Stämme Israels) jotka asetettiin vastuuseen kaikista julkisista, yksityisistä, hengellisistä, sekä maallisista asioista jotka koskivat Münsterin asukkaita, näitä "israelilaisia". Nämä kaksitoista uuden lain joka vaati tiukempaa sotilaallista järjestäytymistä sekä tiukempaa hyödykkeiden kommunismia (communism of goods). Jotkin työläiset, esimerkiksi, jotka olivat aiemmin saaneet rahallista palkkaa, pakotettiin jatkamaan töitään ilman palkkaa, yksinkertaisesti yhteisön paljelijoina. Tämä laki otti myös hyvin tiukan kannan kasteen jälkeen tehtyihin synteihin, ja kaikkien kansalaisten tuli totella näitä lakeja:
"Jos me olemme Jumalan lapsia sekä kastetut Kristuksessa, silloin kaiken pahan täytyy kadota keskeltämme... Jokainen on auktoriteetin alla, jolla on valta meidän kaikkien yli. Koska ei ole muuta auktoriteettiä Jumalan ulkopuolella... Jos teet pahojasi, pelkää tätä auktoriteettiä. He eivät kanna miekaa turhaan; he ovat Jumalan palvelijoita, välikappaleita pahantekijöiden rankaisemiseksi."
Syntejä joista seuraa kuolema ovat jumalanpilkka, kiroilu, ärhentely vanhempia kohtaan, aviorikos, huono käytös, panettelu, juoruilu, ja jopa valittaminen! Bockleszoonin kaikkein kiistanalaisin innovaatio oli moniavioisuus. Syynä oli ainakin osittain Vanhan Testamentin patriarkkojen matkiminen, sekä (kenties) kompensoida miesten hupeneminen taisteluissa. Bockleszoon loi moniavioisuuden oman valtansa avulla julistaen että kaikki jotka vastustaisivat sitä pidettäisiin hylkiöinä (tai: kadotukseen tuomittuina) ja olisivat siten vaarassa joutua teloitetuksi. Avioitumisiässä olevat määrättiin avioitumaan; naimattomien naisten täytyi hyväksyä ensimmäinen mies joka pyysi heitä. Tämä johti usein kilpailuun siitä kellä olisi eniten vaimoja, ja tämä jälkimmäinen säädös lopulta kumottiin. Bockleszoonilla itsellään, sen lisäksi että hän avioitui Matthysin lesken, Divaran kanssa, oli lopulta 15 vaimoa. Bernard Rothmann oli toisena yhdeksällä vaimolla. - 4!!
3!! kirjoitti:
Lopullinen esimerkki Matthysin auktoritäärisestä vallasta oli hänen määräyksensä säädellä informaatiota. 15.3.1534, Matthys julisti että kaikki kirjat lukuunottamatta Vanhaa ja Uutta Testamenttia (joiden arveltiin yksin riittävän pyhään elämään) tuli tuoda aukiolle katedraalin eteen missä ne poltettaisiin. Tämä anti-intellektuaalinen teko edusti täydellistä pesäeroa menneisyyteen, ja se salli Matthysille täydellisen monopolin Raamatun tulkinnassa.
Pääsiäis-sunnuntaina 1534, Matthys sai ilmestyksen minkä hän uskoi olevan taivaallinen käsky tehdä hyökkäys kaupungin piirittäjiä vastaan, mutta vain muutama mies auttoi häntä (tai: oli lupa auttaa häntä). Seurauksena oli surkea epäonnistuminen. Hänet keihästettiin ja hänen ruumiinsa hakattiin palasiksi. Hänen päänsä nostettiin myöhemmin seipään nokkaan kaupungin ulkopuolella. Täten, Jan Matthysin itsevaltainen hallinto tuli tiensä päähän. Obbe Philips kirjoitti:
"Hän oli niin pelottava ja verenhimoinen että hän vei useat ihmiset kuolemaan; totisesti, hän oli niin väkivaltainen että jopa hänen vihollisensa olivat kauhistuneet hänen teoistaan, ja lopulta he olivat niin raivostuneita että he eivät ainoastaan tappaneet häntä -- vaan pilkkoivat hänet pieniksi palasiksi."
Matthysin kuolema salli hänen opetuslapsensa, Jan Bockelszoon van Leidenin nousta johtoon. [Kuulostaa aivan joltakin demonin nimeltä. Suom. huom.] Bockelszoonin alaisuudessa, Matthysin auktoritääriset menetelmät jatkuivat, saavuttaen huipentumansa hänen päätöksessään julistaa itsensä kuninkaaksi. Kuningaskunta jonka hän perusti oli legendaarinen Saksan historiassa, joten tässä minä käsittelen ainoastaan sen kaikkein erikoisimpia piirteitä.
Bockelszoon aloitti messiaanisen hallintonsa juoksemalla alasti pitkin katuja villin uskonnollisen kiihkon vallassa; sitten hän lankesi hiljaiseen ekstaasiin kolmeksi päiväksi. Kun hän taas kykeni puhumaan, hän julisti Jumalan käskeneen häntä uudistamaan kaupungin hallituksen välittömästi, jonka hän teki nimittämällä kaksitoista miestä joita hän kutsui nimellä "Israelin heimojen tuomarien vanhimmat" (Ältesten der Stämme Israels) jotka asetettiin vastuuseen kaikista julkisista, yksityisistä, hengellisistä, sekä maallisista asioista jotka koskivat Münsterin asukkaita, näitä "israelilaisia". Nämä kaksitoista uuden lain joka vaati tiukempaa sotilaallista järjestäytymistä sekä tiukempaa hyödykkeiden kommunismia (communism of goods). Jotkin työläiset, esimerkiksi, jotka olivat aiemmin saaneet rahallista palkkaa, pakotettiin jatkamaan töitään ilman palkkaa, yksinkertaisesti yhteisön paljelijoina. Tämä laki otti myös hyvin tiukan kannan kasteen jälkeen tehtyihin synteihin, ja kaikkien kansalaisten tuli totella näitä lakeja:
"Jos me olemme Jumalan lapsia sekä kastetut Kristuksessa, silloin kaiken pahan täytyy kadota keskeltämme... Jokainen on auktoriteetin alla, jolla on valta meidän kaikkien yli. Koska ei ole muuta auktoriteettiä Jumalan ulkopuolella... Jos teet pahojasi, pelkää tätä auktoriteettiä. He eivät kanna miekaa turhaan; he ovat Jumalan palvelijoita, välikappaleita pahantekijöiden rankaisemiseksi."
Syntejä joista seuraa kuolema ovat jumalanpilkka, kiroilu, ärhentely vanhempia kohtaan, aviorikos, huono käytös, panettelu, juoruilu, ja jopa valittaminen! Bockleszoonin kaikkein kiistanalaisin innovaatio oli moniavioisuus. Syynä oli ainakin osittain Vanhan Testamentin patriarkkojen matkiminen, sekä (kenties) kompensoida miesten hupeneminen taisteluissa. Bockleszoon loi moniavioisuuden oman valtansa avulla julistaen että kaikki jotka vastustaisivat sitä pidettäisiin hylkiöinä (tai: kadotukseen tuomittuina) ja olisivat siten vaarassa joutua teloitetuksi. Avioitumisiässä olevat määrättiin avioitumaan; naimattomien naisten täytyi hyväksyä ensimmäinen mies joka pyysi heitä. Tämä johti usein kilpailuun siitä kellä olisi eniten vaimoja, ja tämä jälkimmäinen säädös lopulta kumottiin. Bockleszoonilla itsellään, sen lisäksi että hän avioitui Matthysin lesken, Divaran kanssa, oli lopulta 15 vaimoa. Bernard Rothmann oli toisena yhdeksällä vaimolla.Bockelszoon ei tehnyt itsestään tavallista kuningasta, vaan Viimeisten Päivien Messiaan. Eräänä päivänä eräs seppä julisti Taivaallisen Isän ilmoittaneen hänelle että Bockelszoonista tulisi koko maailman kuningas, siten että hänellä olisi valta yli kaikkien kuningasten, pronssien ja suurmiesten. Bockleszoon hyväksyi tämän profetian ja määräsi pian kaupungin saarnaajat pitämään saarnan toisensa jälkeen, selittäen että Messias josta Vanha Testamentti kertoo ei ollut kukaan muu kuin itse Jan van Leiden Bockelszoon. Bockelszoon itse kutsui koolle kokouksen jossa hän piti puheen julistaen uutta identiteettiään: "Nyt Jumala on valinnut minut olemaan koko maailman kuningas. Minä teen mitä minun täytyy, sillä Jumalan on käskenyt minua. Rakkaat veljet ja sisaret, kiittäkäämme nyt Jumalaa." Saarnan jälkeen, Bockelszoon johti joukon laulamaan psalmin, ja sitten jokainen palasi kotiinsa.
Bockelszoon teki kaiken mahdollisen osoittaakseen uutta asemaansa konkreettisesti. Samalla kun piiritys jatkui kaupungin ulkopuolella, kaduille ja porteille annettiin uudet nimet. Sunnuntait ja juhlapyhät kumottiin ja viikonpäivät nimettiin aakkosten mukaan. Jopa vastasyntyneet lapset nimettiin kuninkaan laatiman järjestelmän mukaan. Kulta- ja hopea-rahat leimattiin tekstillä joka painotti Bockelszoonin ainutlaatuista roolia: "One King Over All." Luotiin vaakuna symbolisoimaan Bockelszoonin vaatimusta maalliseen ja hengelliseen herruuteen: pallo, joka edusti maapalloa, kahden miekan repimänä jonka yllä oli risti jossa sanat: "One king of righteousness over all." Kuningas itse piti tätä tunnusta kultaisen kaulakorun muodossa, hänen virkamiehillään oli tämä tunnus nauhana hihassaan, ja se hyväksyttiin Münsterissä valtion viralliseksi tunnukseksi. Bockelszoon pystytti valtaistuimen torille. päällystettynä kullalla ja turkiksilla, se nousi ympäröiviä penkkejä korkeammalle jotka oli varattu muille arvohenkilöille sekä saarnaajille. Usein kuningas tuli siihen istumaan jakaakseen tuomioita tai valvomaan uusien sääntöjen noudattamista. Fanfaarien saattelemana, hän saapui hevosen selässä päässään kruunu sekä kädessään valtikka. Hänen edessään marssivat hovin viranomaiset, hänen takanaan saapui Knipperdolling, joka oli nyt pääministeri; Rothmann, joka oli kuninkaallinen puheenjohtaja; sekä pitkä rivi vähäisempiä palvelijoita. Hänen valtaistuimensa molemmin puolin seisoi hovipoika, toisella oli Vanha Testamentti ja toisella miekka. Molemmat symboloivat absoluuttista valtaa joka Bockelszoonilla oli kansalaisiin. - 5!!
4!! kirjoitti:
Bockelszoon ei tehnyt itsestään tavallista kuningasta, vaan Viimeisten Päivien Messiaan. Eräänä päivänä eräs seppä julisti Taivaallisen Isän ilmoittaneen hänelle että Bockelszoonista tulisi koko maailman kuningas, siten että hänellä olisi valta yli kaikkien kuningasten, pronssien ja suurmiesten. Bockleszoon hyväksyi tämän profetian ja määräsi pian kaupungin saarnaajat pitämään saarnan toisensa jälkeen, selittäen että Messias josta Vanha Testamentti kertoo ei ollut kukaan muu kuin itse Jan van Leiden Bockelszoon. Bockelszoon itse kutsui koolle kokouksen jossa hän piti puheen julistaen uutta identiteettiään: "Nyt Jumala on valinnut minut olemaan koko maailman kuningas. Minä teen mitä minun täytyy, sillä Jumalan on käskenyt minua. Rakkaat veljet ja sisaret, kiittäkäämme nyt Jumalaa." Saarnan jälkeen, Bockelszoon johti joukon laulamaan psalmin, ja sitten jokainen palasi kotiinsa.
Bockelszoon teki kaiken mahdollisen osoittaakseen uutta asemaansa konkreettisesti. Samalla kun piiritys jatkui kaupungin ulkopuolella, kaduille ja porteille annettiin uudet nimet. Sunnuntait ja juhlapyhät kumottiin ja viikonpäivät nimettiin aakkosten mukaan. Jopa vastasyntyneet lapset nimettiin kuninkaan laatiman järjestelmän mukaan. Kulta- ja hopea-rahat leimattiin tekstillä joka painotti Bockelszoonin ainutlaatuista roolia: "One King Over All." Luotiin vaakuna symbolisoimaan Bockelszoonin vaatimusta maalliseen ja hengelliseen herruuteen: pallo, joka edusti maapalloa, kahden miekan repimänä jonka yllä oli risti jossa sanat: "One king of righteousness over all." Kuningas itse piti tätä tunnusta kultaisen kaulakorun muodossa, hänen virkamiehillään oli tämä tunnus nauhana hihassaan, ja se hyväksyttiin Münsterissä valtion viralliseksi tunnukseksi. Bockelszoon pystytti valtaistuimen torille. päällystettynä kullalla ja turkiksilla, se nousi ympäröiviä penkkejä korkeammalle jotka oli varattu muille arvohenkilöille sekä saarnaajille. Usein kuningas tuli siihen istumaan jakaakseen tuomioita tai valvomaan uusien sääntöjen noudattamista. Fanfaarien saattelemana, hän saapui hevosen selässä päässään kruunu sekä kädessään valtikka. Hänen edessään marssivat hovin viranomaiset, hänen takanaan saapui Knipperdolling, joka oli nyt pääministeri; Rothmann, joka oli kuninkaallinen puheenjohtaja; sekä pitkä rivi vähäisempiä palvelijoita. Hänen valtaistuimensa molemmin puolin seisoi hovipoika, toisella oli Vanha Testamentti ja toisella miekka. Molemmat symboloivat absoluuttista valtaa joka Bockelszoonilla oli kansalaisiin.Vaikka kuningas itse eli ylellisyydessä, hänen kansalaisensa joutuivat elämään niukkuudessa. Ankarat säädökset pukeutumisesta pantiin toimeen; Bockelszoon kielsi kaiken turhanpäiväisyyden vaatteissa. Jokainen talo tutkittiin ja kaikki mitä pidettiin yltäkylläisyytenä takavarikoitiin. Oikeuttaakseen kuilun hänen oman sekä kansalaisten elintason välillä, hän selitti, että ylellisyys oli sallittua hänelle koska hän oli täysin kuollut maailmalle sekä lihalle.
Lopulta, Bockelszoon ylläpiti otettaan vallasta profeetallisilla purkauksilla sekä vetoamalla Raamattuun. Hänen ensisijainen keinonsa hallita väestöä oli terrori ja brutaali voima. Kaksi esimerkkiä riittää osoittamaan tämän. Ensimmäinen tuli pian sen jälkeen kun Bockelszoon antoi määräyksen moniavioisuudesta. Tällöin ryhmä kansalaisia, Henry Mollenhecken johdolla, yritti kaapata vallan. Yritys epäonnistui, ja Mollenhecke sekä 48 hänen seuraajaansa kidutettiin julmasti ja lopulta mestattiin makaaberissa prosessissa joka kesti useita päiviä. Jälkeenpäin, kaksi joukkohautaa kaivettiin torille jonen kaikki ruumiit heitettiin vakavana muistutuksena Bockelszoonin vallasta. Toinen esimerkki Bockelszoon taktiikasta pelotella kansalaisia oli useiden naisten mestaaminen heidän syntiensä tähden. Eräs surmattiin hänen kieltäydyttyään seksistä; toinen moniavioisuudesta (se oli varattu yksinomaan miehille), ja kolmas hänen solvattuaan erästä Bockelszoonin saarnaajaa. Täten ilmoitettiin että kaikki synnintekijät tulevaisuudessa tuotaisiin välittömästi kuninkaan eteen ja teloitettaisiin.
Samaan aikaan kun Bockelszoon oli kiireinen johtaessaan valtakuntaansa, piiritys kaupungin ulkopuolella jatkui piispa Franz von Waldeckin johdolla. Huolellisilla diplomaattisilla toimilla, tämä piispa oli saanut vedottua sekä katolisiin että protestanttisiin hallitsijoihin, samoin kuin valtakunnan johtoon jotta tukisivat hänen asiaansa. Jopa Philip of Hesse, eräs protestanttisuuden innokkaimpia kannattajia, tuki häntä uskollisesti. Melkein jatkuvassa rahapulassa, tämä piispa kirjoitti kirjeitä anoen apua potentiaalisilta hyväntekijöilta: Kuningas Ferdinand, Braunschweigin herttua, sekä Liegen piispa. Vaikka useimmat eivät suostuneet antamaan apua, piispa sai kokoon riittävästi apua jotta piiritystä saatiin jatkettua sekä selvittiin ajoittaisista taisteluista. Huolimatta poliittisesta ja taloudellisesta tuesta, varsinaiset sotatoimet eivät tuottaneet tulosta vielä vuonna 1534 eivätkä talvella 1535. Pyrkimykset sulkea kaupunki, kuivattaa vallihaudat sekä suorat sotilaalliset toimet lopulta epäonnistuivat. Kesäkuussa 1535, puolustajat kävivät yhä epätoivoisemmiksi, ja John, viimeisenä keinonaan pyrkiessään pakenemaan, päätti sytyttää koko kaupungin tuleen. Hänen suunnitelmansa jäivät toteuttamatta kun piirittäjät saivat odottamatta kaupungin haltuunsa 24.6.1535. Kuningas, hänen luutnanttinsa Knipperdolling, sekä Kansleri Krechting vangittiin, ja kuusi kuukautta kestäneen vankeuden ja kidutuksen jälkeen heidät teloitettiin. Hirvittävänä varoituksena, heidän ruumiinsa laitettiin rautaisiin häkkeihin jotka riippuivat St. Lambertin kirkon tornista. [2] - 6!!
5!! kirjoitti:
Vaikka kuningas itse eli ylellisyydessä, hänen kansalaisensa joutuivat elämään niukkuudessa. Ankarat säädökset pukeutumisesta pantiin toimeen; Bockelszoon kielsi kaiken turhanpäiväisyyden vaatteissa. Jokainen talo tutkittiin ja kaikki mitä pidettiin yltäkylläisyytenä takavarikoitiin. Oikeuttaakseen kuilun hänen oman sekä kansalaisten elintason välillä, hän selitti, että ylellisyys oli sallittua hänelle koska hän oli täysin kuollut maailmalle sekä lihalle.
Lopulta, Bockelszoon ylläpiti otettaan vallasta profeetallisilla purkauksilla sekä vetoamalla Raamattuun. Hänen ensisijainen keinonsa hallita väestöä oli terrori ja brutaali voima. Kaksi esimerkkiä riittää osoittamaan tämän. Ensimmäinen tuli pian sen jälkeen kun Bockelszoon antoi määräyksen moniavioisuudesta. Tällöin ryhmä kansalaisia, Henry Mollenhecken johdolla, yritti kaapata vallan. Yritys epäonnistui, ja Mollenhecke sekä 48 hänen seuraajaansa kidutettiin julmasti ja lopulta mestattiin makaaberissa prosessissa joka kesti useita päiviä. Jälkeenpäin, kaksi joukkohautaa kaivettiin torille jonen kaikki ruumiit heitettiin vakavana muistutuksena Bockelszoonin vallasta. Toinen esimerkki Bockelszoon taktiikasta pelotella kansalaisia oli useiden naisten mestaaminen heidän syntiensä tähden. Eräs surmattiin hänen kieltäydyttyään seksistä; toinen moniavioisuudesta (se oli varattu yksinomaan miehille), ja kolmas hänen solvattuaan erästä Bockelszoonin saarnaajaa. Täten ilmoitettiin että kaikki synnintekijät tulevaisuudessa tuotaisiin välittömästi kuninkaan eteen ja teloitettaisiin.
Samaan aikaan kun Bockelszoon oli kiireinen johtaessaan valtakuntaansa, piiritys kaupungin ulkopuolella jatkui piispa Franz von Waldeckin johdolla. Huolellisilla diplomaattisilla toimilla, tämä piispa oli saanut vedottua sekä katolisiin että protestanttisiin hallitsijoihin, samoin kuin valtakunnan johtoon jotta tukisivat hänen asiaansa. Jopa Philip of Hesse, eräs protestanttisuuden innokkaimpia kannattajia, tuki häntä uskollisesti. Melkein jatkuvassa rahapulassa, tämä piispa kirjoitti kirjeitä anoen apua potentiaalisilta hyväntekijöilta: Kuningas Ferdinand, Braunschweigin herttua, sekä Liegen piispa. Vaikka useimmat eivät suostuneet antamaan apua, piispa sai kokoon riittävästi apua jotta piiritystä saatiin jatkettua sekä selvittiin ajoittaisista taisteluista. Huolimatta poliittisesta ja taloudellisesta tuesta, varsinaiset sotatoimet eivät tuottaneet tulosta vielä vuonna 1534 eivätkä talvella 1535. Pyrkimykset sulkea kaupunki, kuivattaa vallihaudat sekä suorat sotilaalliset toimet lopulta epäonnistuivat. Kesäkuussa 1535, puolustajat kävivät yhä epätoivoisemmiksi, ja John, viimeisenä keinonaan pyrkiessään pakenemaan, päätti sytyttää koko kaupungin tuleen. Hänen suunnitelmansa jäivät toteuttamatta kun piirittäjät saivat odottamatta kaupungin haltuunsa 24.6.1535. Kuningas, hänen luutnanttinsa Knipperdolling, sekä Kansleri Krechting vangittiin, ja kuusi kuukautta kestäneen vankeuden ja kidutuksen jälkeen heidät teloitettiin. Hirvittävänä varoituksena, heidän ruumiinsa laitettiin rautaisiin häkkeihin jotka riippuivat St. Lambertin kirkon tornista. [2]Sitten mennään Ranskaan, aikaan juuri ennen hugenottisotien alkamista.
THE PERSECUTION OF CATHOLICS IN FRANCE BY THE PROTESTANT CALVINISTS
Syksyllä 1561, Ranskan kalvinistit, paljon rahaa mukanaan, nousivat aseisiin Conden ja Colignyn alaisuudessa ja alkoivat marssia kaikkialla maassa mobilisointi-pisteisiin, usein saarnaajien johdolla hampaisiin asti aseistautuneina.
Samalla kun nämä miehet pauhasivat Babylonin Porttoa vastaan ja saarnasivat teurastusta kiihkolla joka olisi sopinut paremmin muhammedilaisille kuin miehille jotka pitivät itseään kristittyinä, he alkoivat ryöstää piispojen taloja sekä kirkkoja, tuhota alttareita sekä Kristuksen ja pyhimysten kuvia, sekä riistää katolisilta heidän aseitaan.
Tämä vihan myrsky, jonka kehityminen oli kestänyt niin kauan, roihahti liekkeihin täydessä raivossaan. Melkein samanaikaisesti, aivan kuin asia olisi sovittu etukäteen, hyvin organisoidut kalvinistien rosvojoukot tunkeutuivat katolisiin kirkkoihin, luostareihin, kouluihin ja kirjastoihin. Montpellierissä he ryöstivät kaikki kuusikymmentä kirkkoa sekä luostaria, ja surmasivat 150 pappia sekä munkkia. Nimesissä he kasasivat suuren määrän patsaita ja reliikkejä katedraalin eteen, tanssivat sen ympärillä samalla kun liekit nousivat, huusivat että he eivät enää pitäisi messuja tai palvelisi epäjumalia, ja sitten he ryöstivät kirkot. Montaubanissa he kirkoivat asukit luostarista, ja toivat puolialastomina maksetun roskajoukon eteen jotka huusivat heille solvauksia ja käskivät heidän mennä naimisiin. Castresissa, joulukuussa, reformoitu konsistori määräsi kaupungin viranomaiset ottamaan kiinni jokaisen joka käveli kadulla sekä viemään heidät hugenottien jumalanpalvelukseen. Papit raahattiin alttareiden luota, munkit ja nunnat luostareista sekä talonpojat pelloiltaan kuulemaan saarnaajia jotka saarnasivat messua, synnintunnustusta, ja Paavia vastaan. Niiden ihmisten pellot ja viinitarhat -- jotka eivät suostuneet tulemaan mukaan -- poltettiin tai tuhottiin leikkaamalla.
Vuoden sisällä nämä kalvinistit, heidän oman arvionsa mukaan, "murhasivat 4 000 pappia, munkkia ja nunnaa, karkoittivat tai pahoinpitelivät 12 00 nunnaa, ryöstivät 20 000 kirkkoa, ja tuhosivat 2 000 luostaria," hävittäen mittaamattoman arvokkaita kirjoja sekä taidetta. Clunyn luostarin muinainen käsikirjoitus-kokoelma hävisi monien muiden tavoin. Pyhät astiat kirkoista sulatettiin rahoiksi joilla maksettiin saksalaisille palkkasotilaille joita kehoitettiin olemaan julmia. [Novuvelle Collection de memoires relatif a l'histoire de France, Ch. XI, p. 512]
Coligny otti aktiivisesti osaa moniin hirmutekoihin. Hän osoitti sellaista kylmyyttä sekä kostonhimoista julmuutta, erityisesti pappeja ja nunnia kohtaan, että katoliset antoivat hänelle nimen "Holofernes". Joillakin paikkakunnilla uhrien siälmykset täytettiin ruoholla ja syötettiin hugenottien hevosille. Sadat kaupungit ja kylät poltettiin. Lyons hävitettiin. - 7!!
6!! kirjoitti:
Sitten mennään Ranskaan, aikaan juuri ennen hugenottisotien alkamista.
THE PERSECUTION OF CATHOLICS IN FRANCE BY THE PROTESTANT CALVINISTS
Syksyllä 1561, Ranskan kalvinistit, paljon rahaa mukanaan, nousivat aseisiin Conden ja Colignyn alaisuudessa ja alkoivat marssia kaikkialla maassa mobilisointi-pisteisiin, usein saarnaajien johdolla hampaisiin asti aseistautuneina.
Samalla kun nämä miehet pauhasivat Babylonin Porttoa vastaan ja saarnasivat teurastusta kiihkolla joka olisi sopinut paremmin muhammedilaisille kuin miehille jotka pitivät itseään kristittyinä, he alkoivat ryöstää piispojen taloja sekä kirkkoja, tuhota alttareita sekä Kristuksen ja pyhimysten kuvia, sekä riistää katolisilta heidän aseitaan.
Tämä vihan myrsky, jonka kehityminen oli kestänyt niin kauan, roihahti liekkeihin täydessä raivossaan. Melkein samanaikaisesti, aivan kuin asia olisi sovittu etukäteen, hyvin organisoidut kalvinistien rosvojoukot tunkeutuivat katolisiin kirkkoihin, luostareihin, kouluihin ja kirjastoihin. Montpellierissä he ryöstivät kaikki kuusikymmentä kirkkoa sekä luostaria, ja surmasivat 150 pappia sekä munkkia. Nimesissä he kasasivat suuren määrän patsaita ja reliikkejä katedraalin eteen, tanssivat sen ympärillä samalla kun liekit nousivat, huusivat että he eivät enää pitäisi messuja tai palvelisi epäjumalia, ja sitten he ryöstivät kirkot. Montaubanissa he kirkoivat asukit luostarista, ja toivat puolialastomina maksetun roskajoukon eteen jotka huusivat heille solvauksia ja käskivät heidän mennä naimisiin. Castresissa, joulukuussa, reformoitu konsistori määräsi kaupungin viranomaiset ottamaan kiinni jokaisen joka käveli kadulla sekä viemään heidät hugenottien jumalanpalvelukseen. Papit raahattiin alttareiden luota, munkit ja nunnat luostareista sekä talonpojat pelloiltaan kuulemaan saarnaajia jotka saarnasivat messua, synnintunnustusta, ja Paavia vastaan. Niiden ihmisten pellot ja viinitarhat -- jotka eivät suostuneet tulemaan mukaan -- poltettiin tai tuhottiin leikkaamalla.
Vuoden sisällä nämä kalvinistit, heidän oman arvionsa mukaan, "murhasivat 4 000 pappia, munkkia ja nunnaa, karkoittivat tai pahoinpitelivät 12 00 nunnaa, ryöstivät 20 000 kirkkoa, ja tuhosivat 2 000 luostaria," hävittäen mittaamattoman arvokkaita kirjoja sekä taidetta. Clunyn luostarin muinainen käsikirjoitus-kokoelma hävisi monien muiden tavoin. Pyhät astiat kirkoista sulatettiin rahoiksi joilla maksettiin saksalaisille palkkasotilaille joita kehoitettiin olemaan julmia. [Novuvelle Collection de memoires relatif a l'histoire de France, Ch. XI, p. 512]
Coligny otti aktiivisesti osaa moniin hirmutekoihin. Hän osoitti sellaista kylmyyttä sekä kostonhimoista julmuutta, erityisesti pappeja ja nunnia kohtaan, että katoliset antoivat hänelle nimen "Holofernes". Joillakin paikkakunnilla uhrien siälmykset täytettiin ruoholla ja syötettiin hugenottien hevosille. Sadat kaupungit ja kylät poltettiin. Lyons hävitettiin.Tämä raivo ei säästänyt edes kuolleita. Sen lisäksi että Wilhelm Valloittajan hautakammio tuhottiin, pyhien miesten ja naisten ruumiit -- jotka olivat käyttänet koko elämänsä Jumalan palvelemiseen -- vedettiin ulos hautakammioistaan, niitä tallattiin, ne poltettiin ja heitettiin jokeen. Eräs roskajoukko heitti Pyhän Joanin patsaan sillalta Orleansissa. Toiset fanaatikot heittivät Pyhän Irenaeuksen ja Pyhän Martinin jäännökset Loire-jokeen. Poitersissa he tuhosivat Pyhän Hilaryn reliikit sekä kallisarvoiset kirjat jotka hän oli kirjoittanut käsin. Murtautuessaan sisään Pyhän Francisin hautakammioon Plessis-les-Toursissa, he löysivät ruumiin kokonaisena ja sekä turmeltumattomana yli viisikymmentä vuotta hänen kuolemansa jälkeen; sen sijaan että he olisivat ihmetelleet tätä ilmiötä, he raahasivat sitä köyden päässä pitkin katuja ja polttivat sen. Muutamia häen luitaan löydettiin myöhemmin, ja niitä säilytettiin useissa kirkoissa.
Ei ainoastaan ne jotka olivat omistaneet elämänsä Kristukselle joutuneet vihan kohteeksi, vaan Itse Kristus näytti kokevan tämän saman kohtalon näiden miesten käsissä jotka kutsuivat itseään kristityiksi ja opettivat vastasyntyneiden kadotustuomiota sekä predestinaatiota. Kuten kaikissa antikristillisissä vallankumouksissa, Vapahtajan patsaiden päälle syljettiin, ne kaadettiin ja tuhottiin. Nimesissä, Pariisissa ja muissa paikoissa alttarikaapit (tai: ehtoollisleivän säilytysastiat) murrettiin auki, ja sisältö heitettiin ulos ihmisten ja hevosten tallattavaksi.
Vaikka vain pieni vähemmistö suoritti näitä hirmutekoja ylivoimaisesti katolisessa maassa, virkavalta näytti olevan täysin halvaantunut sekä kyvytön tekemään mitään. Kalvinisteilla oli enemmistö kenraalikunnassa ja heillä oli ystäviä parlamentissa Pariisissa. Näytti olevan miehiä kaikkialla tärkeissä asemissa jotka suojelivat heitä ja tekivät tyhjiksi kaikki yritykset rangaista heitä.
Catherine antoi määräyksen tammikuussa 1562, antaen kalvinisteille oikeuden pitää jumalanpelveluksia kaupungin ylkopuolella, lupasi että kirkot entisöitäisiin ja että molemmat osapuolet pidättäytyisivät väkivallasta. Tämän oli tarkoitus lepyttää kalvinisteja, mutta sillä ei ollut sellaista vaikutusta. Pitäen tätä voittonaan, kalvibistit iloitsivat ensimmäisestä säröstä kirkon ja valtion välillä. He tuhosivat Bezan johdolla katedraalin ja ajoivat papit pois. Gasconyssä ei ollut yhtäkään pappia neljänkymmenen mailin säteellä. Yhä enemmän nunnia vedettiin ulos luostareista, yhä enemmän alttarikaappeja avattiin ja häpäistiin. Helmikuussa, juuri ennen Trentin konsiilin alkua (jossa Ranskan delegaatit olivat läsnä, kiitos heidän johtajansa, Lorrainen kardinaalin päättäväisyydelle), seitsemänkymmentä kalvinisti-saarnaajaa tapasi juhlallisessa synodissa Nimesissä ja he suunnittelivat tuhoavansa kaikki kaupungin roomalaiskatoliset kirkot sekä papiston. He laittoivat suunnitelman käytäntöön, polttivat tämän katedraalin ja ajoivat tiehensä kaikki papit. Tämä terrorin aikakausi ei ollut ymmärtämättömien huligaanien hetken mielijohde, vaan se oli huolella suunniteltu ohjelma tuhota ja murhata.
Monet katoliset jotka olivat aiemmin tukeneet Colignyn ryhmäkuntaa jostakin poliittisesta syystä, kuten riita Guisen suvun kanssa, alkoivat nyt vetäytyä. Anne de Montmorency jätti politiikan "for the Catholic party" (tarkoittanee: lähti katolisesta puolueesta, tai: jätti politiikasta liittyen roomalaiskatolisten riveihin). Anthony Navarralainen palasi uskoon, liittyi herttua Francis de Guisen joukkoihin, ja perusti inkvisition (tarkoittaa "totuuskomissiota") parantaakseen Ranskan saamat haavat. Mutta oli liian myöhäistä tällaisille rauhanomaisille ponnisteluille... [3] - noin---
7!! kirjoitti:
Tämä raivo ei säästänyt edes kuolleita. Sen lisäksi että Wilhelm Valloittajan hautakammio tuhottiin, pyhien miesten ja naisten ruumiit -- jotka olivat käyttänet koko elämänsä Jumalan palvelemiseen -- vedettiin ulos hautakammioistaan, niitä tallattiin, ne poltettiin ja heitettiin jokeen. Eräs roskajoukko heitti Pyhän Joanin patsaan sillalta Orleansissa. Toiset fanaatikot heittivät Pyhän Irenaeuksen ja Pyhän Martinin jäännökset Loire-jokeen. Poitersissa he tuhosivat Pyhän Hilaryn reliikit sekä kallisarvoiset kirjat jotka hän oli kirjoittanut käsin. Murtautuessaan sisään Pyhän Francisin hautakammioon Plessis-les-Toursissa, he löysivät ruumiin kokonaisena ja sekä turmeltumattomana yli viisikymmentä vuotta hänen kuolemansa jälkeen; sen sijaan että he olisivat ihmetelleet tätä ilmiötä, he raahasivat sitä köyden päässä pitkin katuja ja polttivat sen. Muutamia häen luitaan löydettiin myöhemmin, ja niitä säilytettiin useissa kirkoissa.
Ei ainoastaan ne jotka olivat omistaneet elämänsä Kristukselle joutuneet vihan kohteeksi, vaan Itse Kristus näytti kokevan tämän saman kohtalon näiden miesten käsissä jotka kutsuivat itseään kristityiksi ja opettivat vastasyntyneiden kadotustuomiota sekä predestinaatiota. Kuten kaikissa antikristillisissä vallankumouksissa, Vapahtajan patsaiden päälle syljettiin, ne kaadettiin ja tuhottiin. Nimesissä, Pariisissa ja muissa paikoissa alttarikaapit (tai: ehtoollisleivän säilytysastiat) murrettiin auki, ja sisältö heitettiin ulos ihmisten ja hevosten tallattavaksi.
Vaikka vain pieni vähemmistö suoritti näitä hirmutekoja ylivoimaisesti katolisessa maassa, virkavalta näytti olevan täysin halvaantunut sekä kyvytön tekemään mitään. Kalvinisteilla oli enemmistö kenraalikunnassa ja heillä oli ystäviä parlamentissa Pariisissa. Näytti olevan miehiä kaikkialla tärkeissä asemissa jotka suojelivat heitä ja tekivät tyhjiksi kaikki yritykset rangaista heitä.
Catherine antoi määräyksen tammikuussa 1562, antaen kalvinisteille oikeuden pitää jumalanpelveluksia kaupungin ylkopuolella, lupasi että kirkot entisöitäisiin ja että molemmat osapuolet pidättäytyisivät väkivallasta. Tämän oli tarkoitus lepyttää kalvinisteja, mutta sillä ei ollut sellaista vaikutusta. Pitäen tätä voittonaan, kalvibistit iloitsivat ensimmäisestä säröstä kirkon ja valtion välillä. He tuhosivat Bezan johdolla katedraalin ja ajoivat papit pois. Gasconyssä ei ollut yhtäkään pappia neljänkymmenen mailin säteellä. Yhä enemmän nunnia vedettiin ulos luostareista, yhä enemmän alttarikaappeja avattiin ja häpäistiin. Helmikuussa, juuri ennen Trentin konsiilin alkua (jossa Ranskan delegaatit olivat läsnä, kiitos heidän johtajansa, Lorrainen kardinaalin päättäväisyydelle), seitsemänkymmentä kalvinisti-saarnaajaa tapasi juhlallisessa synodissa Nimesissä ja he suunnittelivat tuhoavansa kaikki kaupungin roomalaiskatoliset kirkot sekä papiston. He laittoivat suunnitelman käytäntöön, polttivat tämän katedraalin ja ajoivat tiehensä kaikki papit. Tämä terrorin aikakausi ei ollut ymmärtämättömien huligaanien hetken mielijohde, vaan se oli huolella suunniteltu ohjelma tuhota ja murhata.
Monet katoliset jotka olivat aiemmin tukeneet Colignyn ryhmäkuntaa jostakin poliittisesta syystä, kuten riita Guisen suvun kanssa, alkoivat nyt vetäytyä. Anne de Montmorency jätti politiikan "for the Catholic party" (tarkoittanee: lähti katolisesta puolueesta, tai: jätti politiikasta liittyen roomalaiskatolisten riveihin). Anthony Navarralainen palasi uskoon, liittyi herttua Francis de Guisen joukkoihin, ja perusti inkvisition (tarkoittaa "totuuskomissiota") parantaakseen Ranskan saamat haavat. Mutta oli liian myöhäistä tällaisille rauhanomaisille ponnisteluille... [3]pitkiä kirjoituksia. Mikäli joku nyt kuitenkin on jaksanut nuo kaikki läpi tavata, niin siitä ei kuitenkaan vastaavaa hyötyä ole.. yksinkertaisuus kun on uskovaisten palstalaisten keskuudessa suuri ja lähes täydellinen ymmärtämys puuttuu. Asiaan kun asiaan tulee vakiovastaukset ja niitä minun on turha enää tässä toistaa. Ne tiedetään.
- referaatti
noin--- kirjoitti:
pitkiä kirjoituksia. Mikäli joku nyt kuitenkin on jaksanut nuo kaikki läpi tavata, niin siitä ei kuitenkaan vastaavaa hyötyä ole.. yksinkertaisuus kun on uskovaisten palstalaisten keskuudessa suuri ja lähes täydellinen ymmärtämys puuttuu. Asiaan kun asiaan tulee vakiovastaukset ja niitä minun on turha enää tässä toistaa. Ne tiedetään.
mieltä että olisi hyvä että kirjoitukset on lyhyitä ja ytimekkäitä. Ei kukaan jaksa lukea kilometriä pitkää "kirjaa", kun tarkoitus on "jutustella"
- NÄIN SEN NÄEN
viimeiset päivät kirjoitti:
me 40-luvulla syntyneet olemme nähneet sellaisen aikakauden 60 vuodessa, jota ei mikään sukupolvi koskaan ole nähneet. Tämä ihmisten hurjasti kehittämä ja maailmanlaajuinen aikakausi taivaiden koneineen ja satellitteineen aina maan uumeniin asti porauksineen on ainutlaatuinen.
Nyt tsunameista saakka nähdyt ja varsinkin viimeisen vuoden luonnonmullistukset sääilmiöineen aiheuttavat lisää mullistuksia vedenpuutteineen, tulipaloineen ja viljakatoineen. Ei kai tässä mitään profetioita enää tarvita. MUUTOKSET OVAT ALKANEET JA VOIMISTUVAT.
JOS NYT JOKU EI VIELÄKÄÄN JUMALAAN USKO, NIIN EI SITTEN USKO JA SILLÄ SELVÄ.
Tiedon puutetta ei ainakaan ole, ei sittenkään, vaikka koulut kieltäisivät uskontotunnit.
- Jeesuksen opetuslaps
HELLUNTAIHERÄTYKSEN KIELLETTY PROFETIA
Tauno W. Rantala, Suomen Helluntaiherätyksen pitkäaikainen työntekijä, Helsingin Siion seurakunnan evankelista sai 1996/97 seuraavan profetian, jonka sen saaja ymmärsi olevan helluntaiherätyksen johtavilla paikoilla oleville, mutta jota helluntaiherätyksen lehti Ristin Voitto ei hyväksynyt julkaistavaksi lehdessään (!):
Te minun aseenkantajat ja johtavilla paikoilla olevat; jotka johdatte minun verelläni ostettua laumaa. Teidän tulee panna pois elämästänne se, joka on ollut teille lankeemukseksi pois vanhurskauden tieltä.
Tehkää parannus; ylpeydestä ja inhimillisestä korskamielestä. Lopettakaa toinen toisenne lyöminen, alas painaminen ja kadehtiminen. Myös puhutte pahaa toisistanne ja vitsailette minun sanaani käyttäen. Levitätte valheellista tietoa toisistanne painaaksenne toista alas. On sellaisia, jotka herkuttelevat irstaiden televisio-ohjelmien edessä näin ruokkien aistillista ihmistä.
Myös minä näen keskuudessanne salasynneissä eläjiä, vallan ja taloudellisen edun tavoittelijoita.
Miksi köyhdytätte minun seurakuntiani suurten velkataakkojen kanssa ja näin teette seurakunnistani kykenemättömiä evankelioimaan, kun varat menevät muualle.
Te ette huomioi vähäosaisia vaan varakkaita te arvostatte.
Heittäkää yltänne pois farisealaiskaapu ja pukeutukaa veljelliseen rakkauteen. Antakaa toisillenne sydämestänne anteeksi, sopikaa riidat ja erimielisyydet ja hyljätkää se elämästänne, jonka tiedätte olevan vastoin minun sanaani.
Jos käännytte pois parannuksessa kaikesta tällaisesta niin minä vielä vastaan tulella taivaasta ja otan tämän herätyksen käyttööni, pelastaen sieluja, parantaen sairaita ja tehden monia voimallisia tekojani.
Mutta ellette käänny minun puoleeni vaan jatkatte tietänne, niin minä pirstoan tämän herätyksen ja lyön sen hajalleen. Ja otan siitä pienen uudistuneen osan, jolla minä käännyn niitä auttamaan, jotka ovat tässä maailmassa, sidottuna kurjuuteen ja rautoihin.
Ketä te sitten hoidatte ja köyhdytätte, kun se hajosi teidän käsistänne pirstoiksi. Minulla on oma aikani, jolloin minä odotan kääntymystä. Mutta jos ei sitä korjausta ja parannusta tule, niin tämän minä seurakunnan Herra joudun tekemään, koska minun sanaani ei kunnioiteta eikä minun pelkoni saa teissä tilaa, sanoo Jeesus, teidän vapahtajanne.
Tauno Rantala sanoo lisäksi, että hänellä ei ole mitään katkeruutta tai kaunaisuutta Suomen helluntaiherätyksen johtavia veljiä vastaan ja että hän on rukoillut, että Herra käyttäisi helluntaiherätystä.
Harri Veijonen: Voin sanoa samoin. Lisäksi voin sanoa, että ainakin joiltakin osin tämä profetia sopii myös osoitetuksi meille ja siksi se julkaistiinkin tässä. Herra siunatkoon veli Tauno Rantalaa ja jokaista tämän lukijaa! (Toukokuun 10. 1997)- opetuslapsitar
profetia sovi aivan jokaiseen Suomen seurakuntaan, niin luterilaiseen kuin vapaaseen suuntaankin?
- JOOPA NIINKIN
opetuslapsitar kirjoitti:
profetia sovi aivan jokaiseen Suomen seurakuntaan, niin luterilaiseen kuin vapaaseen suuntaankin?
ikävä kyllä on liian paljon Suomessa. Myö kaltaisiani taloudellista apua tarvitsevia.
- KUNNIA HERRAN
JOOPA NIINKIN kirjoitti:
ikävä kyllä on liian paljon Suomessa. Myö kaltaisiani taloudellista apua tarvitsevia.
OLEN SEURAILLUT MYÖS TUOTA KYSEISTÄ "PROFETIOITA" SIVUSTOA JA OLEN HENGESSÄNI MYÖS TUNTENUT NS.VÄÄRÄÄ SANOMAA JA TURHAA PELOTTELUA...JA TOSI ON ETTÄ NÄITÄ VENÄJÄ JUTTUJA ON OLLUT IÄT JA AJAT..MUTTA SAAMME LUOTTAA SIIHEN ETTÄ MEILLE ON ANNETTU ROHKEUDEN HENKI EI PELON..JA JOKAINEN JOKA HERRAN HENGESSÄ KULKEE MYÖS SEN TUNTEE..SIKSI KOETELKAA ITSEÄNNE.
LÖYSIN KUITENKIN TUOLTA TÄMÄN KYSEISEN "HILJAISEN" KEHOITUKSEN JOKA MIELESTÄNI TUKEE TUOTA TAUNO RANTLAN SANOMAA..TÄMÄ SIIS POIMITTUNA TUOLTA JOUKO PIHON PROFETIA SIVUSTOISTA:
Nimimerkin "Hiljainen" saama profeetallinen kehotus pastoreille 27.5.2010
Tänä aamuna Jumala johdatti Sanan ääreen ja luin vapisten paikkoja joita Jumala kehotti lukemaan.
Olin lukenut jo jonkin aikaa kohteita läpi ja jäin rukoukseen Herrani eteen kysyen, mitä Hän halusi näiden kautta tuoda minulle.
Jumala sanoi: "Minä annan sinulle kehotuksen, joka sinun tulee laittaa esiin."
Joten tämä kirjoitus on sanaa, kehotusta seurakuntiemme paimenille!
JUMALA SANOI: "KUULKOON TAI OLKOON KUULEMATTA."
Sananpaikat olivat seuraavat:
JER.7:1-15
HES.34:1-12
SANOMA OLI SEURAAVA:
Teidän vaelluksenne on kuin yö ja päivä edessäni. Päivän valossa te pukeudutte fariseusten vaatteisiinne ja kuljette ihailtavana.
Yöllä te salassa jatkatte haureuksianne.
MINULTAKO TE SEN SALASSA TEETTE?
Tuon teidän tekonne julki ja valoon, riisun nuo vaatteet yltänne ja häpeänne saatte kantaa alasti.
MINÄKÖ EN TEITÄ SAISI KURITTAA?
Olen teitä kehottanut, mutta olette sulkeneet korvanne. Olen varoittanut, mutta ette ole siitä välittäneet. Olen nuhdellut, mutta se ei ole työtä teissä tehnyt.
MINÄKÖ ANTAISIN JATKAA VÄÄRYYTTÄ?
Olen kutsunut ja vetänyt teitä katumukseen, mutta polvitietä te ette tunne. Olette raatelevia susia, jotka valheprofetioillanne olette viekoitelleet heikkoja lampaitani.
MINÄ EN TULE ANTAMAAN ENÄÄ LAMPAITANI SUSIEN RAADELTAVIKSI!
Täynnä saastaa ja haureutta ovat ne huoneet, joita te kutsutte minun huoneikseni. Mutta tietäkää, että aika on tullut ja on huoneiden puhdistua. Aika on tullut ja on jyvien erottua akanoista.
TEILTÄKÖ OTAN VASTAAN KÄSKYJÄ?
TEIDÄNKÖ SÄÄNTÖJÄNNE JA MENOJANNE MINUN TULISI NOUDATTAA?
Tiedä sinä turha ihminen ja paha paimen, joka fariseuksena kuljet, että aika on sinun ahjoon astua.
MINUN TUOMIONI ALKAA MINUN HUONEISTANI! - Maketsu26
KUNNIA HERRAN kirjoitti:
OLEN SEURAILLUT MYÖS TUOTA KYSEISTÄ "PROFETIOITA" SIVUSTOA JA OLEN HENGESSÄNI MYÖS TUNTENUT NS.VÄÄRÄÄ SANOMAA JA TURHAA PELOTTELUA...JA TOSI ON ETTÄ NÄITÄ VENÄJÄ JUTTUJA ON OLLUT IÄT JA AJAT..MUTTA SAAMME LUOTTAA SIIHEN ETTÄ MEILLE ON ANNETTU ROHKEUDEN HENKI EI PELON..JA JOKAINEN JOKA HERRAN HENGESSÄ KULKEE MYÖS SEN TUNTEE..SIKSI KOETELKAA ITSEÄNNE.
LÖYSIN KUITENKIN TUOLTA TÄMÄN KYSEISEN "HILJAISEN" KEHOITUKSEN JOKA MIELESTÄNI TUKEE TUOTA TAUNO RANTLAN SANOMAA..TÄMÄ SIIS POIMITTUNA TUOLTA JOUKO PIHON PROFETIA SIVUSTOISTA:
Nimimerkin "Hiljainen" saama profeetallinen kehotus pastoreille 27.5.2010
Tänä aamuna Jumala johdatti Sanan ääreen ja luin vapisten paikkoja joita Jumala kehotti lukemaan.
Olin lukenut jo jonkin aikaa kohteita läpi ja jäin rukoukseen Herrani eteen kysyen, mitä Hän halusi näiden kautta tuoda minulle.
Jumala sanoi: "Minä annan sinulle kehotuksen, joka sinun tulee laittaa esiin."
Joten tämä kirjoitus on sanaa, kehotusta seurakuntiemme paimenille!
JUMALA SANOI: "KUULKOON TAI OLKOON KUULEMATTA."
Sananpaikat olivat seuraavat:
JER.7:1-15
HES.34:1-12
SANOMA OLI SEURAAVA:
Teidän vaelluksenne on kuin yö ja päivä edessäni. Päivän valossa te pukeudutte fariseusten vaatteisiinne ja kuljette ihailtavana.
Yöllä te salassa jatkatte haureuksianne.
MINULTAKO TE SEN SALASSA TEETTE?
Tuon teidän tekonne julki ja valoon, riisun nuo vaatteet yltänne ja häpeänne saatte kantaa alasti.
MINÄKÖ EN TEITÄ SAISI KURITTAA?
Olen teitä kehottanut, mutta olette sulkeneet korvanne. Olen varoittanut, mutta ette ole siitä välittäneet. Olen nuhdellut, mutta se ei ole työtä teissä tehnyt.
MINÄKÖ ANTAISIN JATKAA VÄÄRYYTTÄ?
Olen kutsunut ja vetänyt teitä katumukseen, mutta polvitietä te ette tunne. Olette raatelevia susia, jotka valheprofetioillanne olette viekoitelleet heikkoja lampaitani.
MINÄ EN TULE ANTAMAAN ENÄÄ LAMPAITANI SUSIEN RAADELTAVIKSI!
Täynnä saastaa ja haureutta ovat ne huoneet, joita te kutsutte minun huoneikseni. Mutta tietäkää, että aika on tullut ja on huoneiden puhdistua. Aika on tullut ja on jyvien erottua akanoista.
TEILTÄKÖ OTAN VASTAAN KÄSKYJÄ?
TEIDÄNKÖ SÄÄNTÖJÄNNE JA MENOJANNE MINUN TULISI NOUDATTAA?
Tiedä sinä turha ihminen ja paha paimen, joka fariseuksena kuljet, että aika on sinun ahjoon astua.
MINUN TUOMIONI ALKAA MINUN HUONEISTANI!http://koti.phnet.fi/petripaavola/zeitgeist_elokuva.html
Kannattaa lukea ja tarkasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1417988Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.323170Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3892254Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422841780Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1501644Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh211481- 151248
- 1001239
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371162- 181142