Planmeca rikkoi tasapuolisuusvelvoitetta.

AY1

Ja joutui maksamaan 1,9 miljoonaa euroa korvauksia.
Korvausta sai 106 työntekijää korvauksen suuruus 2500 – 34 000 euroa.
Että tulipa siinä jäsenmaksulle hyvitystä.
Asian vei korkeinpaanoikeuteen Metalliliitto.
Yrityksessä oli muutettu syysopimuksia laittomiksi, ja uusia työntekijöitä oli kohdeltu eriarvoisesti.
Mitä me opimme tästä?.
Ehkäpä siitä liitosta oli tässä tilanteessa hyötyä.
Yksi henkilö sai Fujitsulta ja nyt Planmecalta korvaukset.
Koroista on vielä riita jotka viedään työtuomioistuimen ratkaistavaksi.
On vaan valitettavaa jos siellä on näitä siipiveikoja työssä niin taasen saavat samat edut vaikka evät maksa liiton maksuja
Että näin tällä kertaa.
Tiedot Ahjo No: 1 12.8.2010

12

7833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-hakijatar

      Kiitos tästä tiedosta. Hain Planmecalle töihin ja olin sitä mieltä, että minua syrjittiin työnhaussa. Sain sieltä ihan kirjallisen selvityksen, miksi en tullut valituksi, koska halusin tietää ammattitaitoni vajeen realistisesti. Vein tuon selvityksen silloiselle rekrytoinnin ammattilaiselle (head hunter), jonka kanssa olin hakemuksia jne. tehnyt. Hän sanoi, että ilmiselvää syrjintää. Jäi jo silloin aika outo maku suuhun tuosta työnantajasta.

      Muuten minulle sanottiin, että heidän kaikki työtehtävät ovat niin yksinkertaisia, että niitä hoitaa vähemmälläkin kokemuksella ja että kuolisin tylsyyteen nopeasti :) Aika hauskaa noin rekryltä kuvailla työtehtäviä. Ei mieltä ylennä varmaan niiltä ammattilaisilta, jotka tekevät hyvää ja tasokasta työtä.

      • ...

        eli syy oli se, että et soveltunut (näin tylsään) työhön = Ei syrjintää.


    • n.n.n
    • Skumppen

      Millainen työpaikka planmeca on? Palkat?

    • Anonyymi

      Planmeca rekrytoi kokematonta porukkaa, joille voi maksaa ala-arvoista palkkaa. Monelle tuo on pelkkä välietappi oikeisiin töihin. Sitten löytyy suosikit, jotka etenevät firman sisällä, sekä vastaavasti vuosikausia suojatyössä olevaa jengiä, jotka ovat kykyprofiiliinsa nähden ihan liian vaativissa tehtävissä. Ihme, että yrityksellä menee edes noin hyvin. Aivovuoto on suurta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tämä on Helsingin kaupungin tapa hoitaa asioita. Uutinen on kohta kolme vuotta vanha, ja silti apulaiskaupunginjohtaja kirkkain silmin väittää ettei ollut tietoinen kiusaamisesta. Valehtelijoiden klubi elää ja voi hyvin ja päättää meidän stadilaisten asioista.

      https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/604092-alaisiaan-kiusannut-pomo-siirretty-syrjaan-helsingin-kaupungin-virastosta

      Mitä tulee Planmecaan, on se kumma että Helsingin kaupunki myönsi tämän firman golfkentän Vuosaareen vaikka on mukamas kova tonttipula ja pitää kaavoittaa asunnoille vapaata tilaa. Helsingin kaupunki mm. myönsi matalakorkoisen lainan kentän rakentamiselle!!! Helsingissä ja ympäristössä on kenttiä pilvin pimein, olisihan sen voinut vaikka Östersundomiin rakentaa! Ainiin mutta tokihan sen nyt voi rakentaa Stadiin kun pormestari ja entinen kaupunginjohtaja ovat golfin intohimoisia pelaajia. Ja kuinka ollakaan, Stadin valtuustossa istuu entisen kaupunginjohtajan tytär joka sattuu myös olemaan Planmecan tytäryhtiön toimari. Haisee haisee. . . ja kauas!

      • Anonyymi

        ''Stadin valtuustossa istuu entisen kaupunginjohtajan tytär joka sattuu myös olemaan Planmecan tytäryhtiön toimari. Haisee haisee. . . ja kauas!''

        Planmeca Group, johtoryhmässä on kolme naista, heistä kukaan ei ole kaupunginvaltuuston jäsen.
        Olet oikeassa, juttusi haisee...ja kauas.


    • Anonyymi

      paivanbyrokraatti.com/2018/01/06/planmeca/

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe