en tiedä mihin laittaa tämä kysymys. vakituinen työsuhde kyseessä. sijainen on otettu työpaikalle äitiyslomani ja hoitovapaani takia. onko mulla oikeutta pyytää pomolta vkolopputöitä? sillä pari tiedän että on tehnyt just tällai hoitovapaalla vkolopputöitä mutta nyt on vähän eri juttu kun uus pomo juuri tullut.vai onks mahdollista tosiaan sanoa vaan ei ja sillä siisti.
hoitovapaa ja vkolopputyö
2
870
Vastaukset
- kyllä.
Ainahan sitä voi pyytää, mutta työnantajalla ei ole velvollisuutta ottaa sinua töihin edes viikonlopuiksi, koska olet virallisesti hoitovapaalla hoitamassa lastasi. Se kattaa kaikki päivät hoitovapaan aikana.
Tartu rohkeasti puhelimeen ja kysy tarvitaanko viikonloppuina työvoimaasi. Jos ei tarvita, tyydy kohtaloosi. - kysy tai et tiedä
Hoitovapaalla voi nykyisin tehdä töitä monella tavalla:
- hoidat lastasi arkipäivät ja teet töitä viikonloppuna, kun puolisosi hoitaa lasta, sulle maksetaan hoitoraha, tulosidonnainen osuus saattaa muutua, Kela on älyttömän tarkka.
- hoitovapaan voi keskeyttää: vaikkapa puolisosi kesäloman ajaksi keskeytät hoitovapaasi ja menet töihin, puolisosi hoitaa lasta, ei kunnallista hoitopaikkaa -> hoitoraha maksetaan, tulosidonnainen osuus kannattaa taas selvittää Kelasta, ettei tule yllätyksiä.
Nämä molemmat esimerkit ammatista, jossa työskennellään 24/7.
Työnantajan ei ole pakko ottaa sinua töihin, mutta kannattaa aina kysyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k733941- 1013515
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823358Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362648- 1241618
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361526Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191144Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181026