Tietokoneesta on hävinnyt äänet. Piippailee vaan välillä, mutta esim. nettiradiota ei pysty kuuntelemaan, ei cd-levyjä eikä videoita netistä pysty äänen kanssa katsomaan. Koneelta on poisteltu käyttämättömiä tiedostoja, mutta ilmeisesti joku ääniin liittyväkin on tainnut tulla poistetuksi. Miten saan äänet takaisin?
Tietokoneestä hävisi äänet, ilmeisesti joku ohjelma poistettu!
28
447
Vastaukset
- dfsgfghfhghjhg
voi voi, että se kaikki koneeseen liittyvä informaatio jäi taas antamatta..
läppäri, pöytäkone?
mikä windows versio?
millä poistit tiedostoja (varmaan joku ccleaner...) ?
jne...- ap
Avuton oon, ni en tajunnut antaa heti kaikkia tietoja :(
Pöytäkone, MaxData, windows xp, Itse en ole kaikkia poistellut vaan työkaveri on myös. Piti kuulemma saada lisää tilaa koneeseen kun c asema ilmoitti, että tila rupeaa loppumaan. Itse muutaman poistin ihan sieltä, missä on, että lisää tai poista sovelluksia. - ap
ap kirjoitti:
Pöytäkone, MaxData, windows xp, Itse en ole kaikkia poistellut vaan työkaveri on myös. Piti kuulemma saada lisää tilaa koneeseen kun c asema ilmoitti, että tila rupeaa loppumaan. Itse muutaman poistin ihan sieltä, missä on, että lisää tai poista sovelluksia.ja kun menen käynnistä valikon kautta ohjauspaneeliin ja sieltä äänet ja äänilaitteet, niin ilmoittaa, ettei ole äänilaitteita.
ap kirjoitti:
ja kun menen käynnistä valikon kautta ohjauspaneeliin ja sieltä äänet ja äänilaitteet, niin ilmoittaa, ettei ole äänilaitteita.
levytilaa ja sen jälkeen asenna Windows uudelleen.
- effeewe
ap kirjoitti:
ja kun menen käynnistä valikon kautta ohjauspaneeliin ja sieltä äänet ja äänilaitteet, niin ilmoittaa, ettei ole äänilaitteita.
Asenna ääni ajurit tietokoneen cd:ltä tai hae netistä
RepeRuutikallo kirjoitti:
levytilaa ja sen jälkeen asenna Windows uudelleen.
Windows XP:tä ei kyllä kannata enää kun Windows 7 on jo valmis. Ennemmin vaikka toista merkkiä jos ei kiinnosta sitä hankkia. Windows XP on jo niin vanha.
- TUETTU
M-Kar kirjoitti:
Windows XP:tä ei kyllä kannata enää kun Windows 7 on jo valmis. Ennemmin vaikka toista merkkiä jos ei kiinnosta sitä hankkia. Windows XP on jo niin vanha.
käyttis on XP. Miksi pitäisi rynnätä seiskan perään, kun XP:lläkin pärjää.
TUETTU kirjoitti:
käyttis on XP. Miksi pitäisi rynnätä seiskan perään, kun XP:lläkin pärjää.
Koska Windows XP:n päivitykset ei riitä Windows 9:n saakka, ja Windows 8:a ei kannata hankkia koska se on Windows Vistan tapaan isompi mullistus. Siksi.
Jos Windows XP asennus toimii ja on korjattavissa (kuten tämä on korjattavissa kun asentaa mitä vaan puuttuu), niin ei kannata kiirehtiä vaan ostaa sitten ensi vuonna kun on Windows 7 Professional SP1 valmis. Uudestaan ei kannata asentaa kun siinä on turhaa vaivaa kun Windows 7 on kuitenkin pakkohankinta jos Windowsia haluaa. Jos Windowsia ei halua niin Windows XP:ssä ei silloinkaan ole mieltä.
Eli jos asennuksen korjaus ei onnistu asentamalla puuttuvia ajureita yms. niin sitten vaan uusi käyttöjärjestelmä. Siinä on vähiten vaivaa.- MEE VITTUUN HOMO
ap kirjoitti:
Pöytäkone, MaxData, windows xp, Itse en ole kaikkia poistellut vaan työkaveri on myös. Piti kuulemma saada lisää tilaa koneeseen kun c asema ilmoitti, että tila rupeaa loppumaan. Itse muutaman poistin ihan sieltä, missä on, että lisää tai poista sovelluksia.kun noin rajusti tuli siivoiltua alapäätä?
M-Kar kirjoitti:
Koska Windows XP:n päivitykset ei riitä Windows 9:n saakka, ja Windows 8:a ei kannata hankkia koska se on Windows Vistan tapaan isompi mullistus. Siksi.
Jos Windows XP asennus toimii ja on korjattavissa (kuten tämä on korjattavissa kun asentaa mitä vaan puuttuu), niin ei kannata kiirehtiä vaan ostaa sitten ensi vuonna kun on Windows 7 Professional SP1 valmis. Uudestaan ei kannata asentaa kun siinä on turhaa vaivaa kun Windows 7 on kuitenkin pakkohankinta jos Windowsia haluaa. Jos Windowsia ei halua niin Windows XP:ssä ei silloinkaan ole mieltä.
Eli jos asennuksen korjaus ei onnistu asentamalla puuttuvia ajureita yms. niin sitten vaan uusi käyttöjärjestelmä. Siinä on vähiten vaivaa.alkuaikoina oli samaa julistusvikaa. sit ku alko älytä jotain niin se loppu.
kirjaston poistomyynnissä maksoi 50 senttiä yks terapiakirja.
sen jälkeen on ollut helppoo.
Asenna uusiksi sen mitä olet poistanut. Tarvittaessa asenna kaikki uusiksi. Ei kannata poistella mitään jos ei tiedä mitä on poistamassa.
- ap
Tulin lomalta töihin ja nyt ei äänet toimi. Ennen lomalle lähtöäni ne toimivat. Kaveri i tiedä tietokoneista läheskään sitä mitä minä ja hän täällä on ollut poistelemassa niitä. Itse poistin vain niitä mitä tiesin, ettei tarvita.
M-Karille... valitettavasti nuo ohjelmat mitä koneellamme käytetään ja joilla töitä tehdään, eivät toimi kuin XP:llä. Vistaankaan niitä ei ole tehty toimiviksi. - ap
ap kirjoitti:
Tulin lomalta töihin ja nyt ei äänet toimi. Ennen lomalle lähtöäni ne toimivat. Kaveri i tiedä tietokoneista läheskään sitä mitä minä ja hän täällä on ollut poistelemassa niitä. Itse poistin vain niitä mitä tiesin, ettei tarvita.
M-Karille... valitettavasti nuo ohjelmat mitä koneellamme käytetään ja joilla töitä tehdään, eivät toimi kuin XP:llä. Vistaankaan niitä ei ole tehty toimiviksi.Ja kaikenlisäksi levytilaa tuli erittäin paljon lisää kun vain järjestin sähköpostit (outlook ) uudestaan.
- pystyy myös
ap kirjoitti:
Ja kaikenlisäksi levytilaa tuli erittäin paljon lisää kun vain järjestin sähköpostit (outlook ) uudestaan.
tekohengittämään kovalevyn tilaongelmien suhteen siten, että jos on kovalevyllä useampi partitio. Monesti huomannu, että kovalevy partitioitu useampaan osaan ja d osio on sitten aivan tyhjä ja c täynnä, kun ohjelmat tarjoavat aina kaiken asennuksen ja tallennuksen tehtäväksi c osioon. Eli jos on d osiokin, niin kaikki omat dokumentit ja kuvatiedostot d osioon sekä tarvittaessa voi siirtää windows:in näennäistiedostonkin d osioon ja näin ei kone mene täysin tilttiin, vaikka c osio hupeneekin vähäksi.
ap kirjoitti:
M-Karille... valitettavasti nuo ohjelmat mitä koneellamme käytetään ja joilla töitä tehdään, eivät toimi kuin XP:llä. Vistaankaan niitä ei ole tehty toimiviksi.Windows 7 Professionalissa on XP Mode tuollaisia varten, mutta jos ei Windows Vistalla toimi niin sitten alkaisi olla ajankohtaista varautua hankkimaan uudet ohjelmat.
Tässä tapauksessa voi olla hyvinkin ideaa asentaa Windows XP uusiksi jos ei muuten saa kuntoon ja pysyy siinä vähintään sen 6-12kk. Sitten jos on tarkoitus jatkaa Windowsilla niin ostaa uuden koneen Windows 7 SP1 Professional 64-bit asennuksella ja uudet ohjelmat. Mutta jos Windows ei kiinnosta enää niin sitten kannattaa pysyä siinä XP:ssä ja alkaa tehdä muutosta seuraavaan käyttöjärjestelmään ja alkaa siirtää niitä ohjelmia sinne, eli kysyä tarvittaessa ohjelmistojen toimittajilta, että siirtävät ne.
Enimmäisaika Windows XP:stä toiseen merkkiin siirtymiselle on reilut 3.5v. Windows 7:n siirtyminen olisi sitten 6kk-24kk aikavälillä. Windowss 7 Professionalissa voi ajaa XP Modea päivityksin tuettuna huhtikuuhun 2014 asti, mutta ilman nettiyhteyttä niitä XP ohjelmia voi käyttää yhtä pitkään kuin Windows 7:aa, eli peräti vuosikymmenen loppuun saakka. Niistä kannatta alkaa valmistautua siirtymään pois kun on tullut jo selvä signaali, että eivät välttämättä toimi jatkossa kun Windows Vistassa ei toimi.
Ensimmäiseksi kuitenkin kannattaa korjata se nykinen asennus, eli joku ajurin asennus pitäisi hoitaa homma.- lopeta jo M-Kar
M-Kar kirjoitti:
Windows 7 Professionalissa on XP Mode tuollaisia varten, mutta jos ei Windows Vistalla toimi niin sitten alkaisi olla ajankohtaista varautua hankkimaan uudet ohjelmat.
Tässä tapauksessa voi olla hyvinkin ideaa asentaa Windows XP uusiksi jos ei muuten saa kuntoon ja pysyy siinä vähintään sen 6-12kk. Sitten jos on tarkoitus jatkaa Windowsilla niin ostaa uuden koneen Windows 7 SP1 Professional 64-bit asennuksella ja uudet ohjelmat. Mutta jos Windows ei kiinnosta enää niin sitten kannattaa pysyä siinä XP:ssä ja alkaa tehdä muutosta seuraavaan käyttöjärjestelmään ja alkaa siirtää niitä ohjelmia sinne, eli kysyä tarvittaessa ohjelmistojen toimittajilta, että siirtävät ne.
Enimmäisaika Windows XP:stä toiseen merkkiin siirtymiselle on reilut 3.5v. Windows 7:n siirtyminen olisi sitten 6kk-24kk aikavälillä. Windowss 7 Professionalissa voi ajaa XP Modea päivityksin tuettuna huhtikuuhun 2014 asti, mutta ilman nettiyhteyttä niitä XP ohjelmia voi käyttää yhtä pitkään kuin Windows 7:aa, eli peräti vuosikymmenen loppuun saakka. Niistä kannatta alkaa valmistautua siirtymään pois kun on tullut jo selvä signaali, että eivät välttämättä toimi jatkossa kun Windows Vistassa ei toimi.
Ensimmäiseksi kuitenkin kannattaa korjata se nykinen asennus, eli joku ajurin asennus pitäisi hoitaa homma.M-Kar se vaan jaksaa. ubuntuja ym linuxeja ei saa moittia tai on käyttäjässä vika mutta XP.tä ym saa kyllä haukkua ja valheellisesti mustamaalata miten tykkäät M-Kar.
XP.ssä ei edelleenkään ole mitään vikaa ja win7.kaan siirtyminen ei ole todellakaan niin välttämättömän tarpeelista XP.n käyttäjille kuin sinä yrität uskotella. M-Kar kirjoitti:
Windows 7 Professionalissa on XP Mode tuollaisia varten, mutta jos ei Windows Vistalla toimi niin sitten alkaisi olla ajankohtaista varautua hankkimaan uudet ohjelmat.
Ensimmäiseksi kuitenkin kannattaa korjata se nykinen asennus, eli joku ajurin asennus pitäisi hoitaa homma.Tai no, ei siinä Windows XP:n asentamisessa ole ideaa edes Windows 7:aa silmällä pitäen kun siinä on kuitenkin se XP Mode ja kiintolevykin täysi ja valtava asennusvaiva. Sitten on järkeä jos aikoo siirtyä Windows XP:stä pois toiseen merkkiin niin voi sitten asentaa Windows XP:n siksi aikaa kun ohjelmat on siirretty.
Nämä ovat tapauskohtaisia aina.lopeta jo M-Kar kirjoitti:
M-Kar se vaan jaksaa. ubuntuja ym linuxeja ei saa moittia tai on käyttäjässä vika mutta XP.tä ym saa kyllä haukkua ja valheellisesti mustamaalata miten tykkäät M-Kar.
XP.ssä ei edelleenkään ole mitään vikaa ja win7.kaan siirtyminen ei ole todellakaan niin välttämättömän tarpeelista XP.n käyttäjille kuin sinä yrität uskotella.En minä ole mustamaalannut XP:tä. Sanoin vaan että sen asentamisessa ei ole järkeä kun on uudempikin Windowsjulkaisu. Ei siinä Ubuntu 8.04 LTS:n asentamisessa ole esimerkiksi mitään järkeä kun on 10.04 LTS. Sama homma siellä.
XP:ssä on sellainen "vika", että päivitykset ei riitä Windows 9:n saakka ja Windows 8:a ei voi suositella. Jos Windowsia haluaa käyttää niin Windows 7 on pakollinen menoerä. Toivottavaa olisi jos en voisi lykätä ensi vuoteen mutta jos pitää asennella uusiksi XP:tä niin ei kannata, on paljon enemmän vaivaa silloin.- Näin se vaan on.
M-Kar kirjoitti:
Tai no, ei siinä Windows XP:n asentamisessa ole ideaa edes Windows 7:aa silmällä pitäen kun siinä on kuitenkin se XP Mode ja kiintolevykin täysi ja valtava asennusvaiva. Sitten on järkeä jos aikoo siirtyä Windows XP:stä pois toiseen merkkiin niin voi sitten asentaa Windows XP:n siksi aikaa kun ohjelmat on siirretty.
Nämä ovat tapauskohtaisia aina.että maailmassa todella on ohjelmia, jotka toimivat vain XP:ssä, ei edes siinä w7:n xp-moodissa.
Ja jos ohjelma ei toimi muissa ympäristöissä, niin silloin ympäristöä vaihdeta, vaikka kuinka olisi elinkaarensa loppupuolella tai mahdollinen bottialusta tai mitä ikinä keksitäänkin. Näin se vaan on. kirjoitti:
että maailmassa todella on ohjelmia, jotka toimivat vain XP:ssä, ei edes siinä w7:n xp-moodissa.
Ja jos ohjelma ei toimi muissa ympäristöissä, niin silloin ympäristöä vaihdeta, vaikka kuinka olisi elinkaarensa loppupuolella tai mahdollinen bottialusta tai mitä ikinä keksitäänkin."että maailmassa todella on ohjelmia, jotka toimivat vain XP:ssä, ei edes siinä w7:n xp-moodissa."
Sitten olisi fiksua asentaa se Windows XP uudestaan jos ei saa helposti korjattua 6-24kk ajaksi. Windows 7 SP1 64-bit Professionalilla ostetaan kone ja hankitaan uusi ohjelma joskus SP1:n julkaisun jälkeen.
Ohjelmat saa kyllä toimimaan muissa ympäristöissä kun kääntää/siirtää ne sinne, eli otetaan yhteyttä ohjelmiston toimittajaan jos on suljettu softa tai tehdään itse tai annetaan jonkun osaavan tehdä jos lähdekoodit saatavilla. Siirtämisen voi tehdä toki myös Windows 7:n, ei välttämättä muihin merkkeihin.
Siinä nyt ei pitäisi olla mitään merkillistä jos joutuu rahaa käyttämään ja ostamaan uudet ohjelmat tai maksaa vähän siirtymiskuluista. Sehän on ihan normaalia Windowsympäristössä, että normaalisti keskimäärin 6v välein jotain menee uusiksi. Windows XP lähinnä teki hieman pitemmän tauon kun Windows Vista myöhästyi mutta ihan normaaliin tapaan uusitaan taas ohjelmat ja laitteet.
Jos Windowsin käyttöä haluaa jatkaa ja hommat siirretty Windows 7:n niin seuraava uusintakierros sitten Windows 9 SP1:llä. Yleensä kannattaa uusia laitteet samalla kertaa ja mitoittaa niiden tarpeen kestämään sinne seuraavaan uusintakierrokseen saakka.- Näin se vaan on.
M-Kar kirjoitti:
"että maailmassa todella on ohjelmia, jotka toimivat vain XP:ssä, ei edes siinä w7:n xp-moodissa."
Sitten olisi fiksua asentaa se Windows XP uudestaan jos ei saa helposti korjattua 6-24kk ajaksi. Windows 7 SP1 64-bit Professionalilla ostetaan kone ja hankitaan uusi ohjelma joskus SP1:n julkaisun jälkeen.
Ohjelmat saa kyllä toimimaan muissa ympäristöissä kun kääntää/siirtää ne sinne, eli otetaan yhteyttä ohjelmiston toimittajaan jos on suljettu softa tai tehdään itse tai annetaan jonkun osaavan tehdä jos lähdekoodit saatavilla. Siirtämisen voi tehdä toki myös Windows 7:n, ei välttämättä muihin merkkeihin.
Siinä nyt ei pitäisi olla mitään merkillistä jos joutuu rahaa käyttämään ja ostamaan uudet ohjelmat tai maksaa vähän siirtymiskuluista. Sehän on ihan normaalia Windowsympäristössä, että normaalisti keskimäärin 6v välein jotain menee uusiksi. Windows XP lähinnä teki hieman pitemmän tauon kun Windows Vista myöhästyi mutta ihan normaaliin tapaan uusitaan taas ohjelmat ja laitteet.
Jos Windowsin käyttöä haluaa jatkaa ja hommat siirretty Windows 7:n niin seuraava uusintakierros sitten Windows 9 SP1:llä. Yleensä kannattaa uusia laitteet samalla kertaa ja mitoittaa niiden tarpeen kestämään sinne seuraavaan uusintakierrokseen saakka."Ohjelmat saa kyllä toimimaan muissa ympäristöissä kun kääntää/siirtää ne sinne, eli otetaan yhteyttä ohjelmiston toimittajaan jos on suljettu softa tai tehdään itse tai annetaan jonkun osaavan tehdä jos lähdekoodit saatavilla."
Ei kai? Tämä olikin aivan uutta tietoa, eipä ole tullut mieleenkään.
Entä sitten, kun ohjelman tekijä on poistunut maisemista, lähdekoodit kadonneet eikä osaajia löydy edes rahalla?
On sulla kova työ tuossa käännytyksessä. Yritä kuitenkin käsittää, että joskus asioita ei vain voi tehdä haluamallasi tavalla.
Tämä tästä aiheesta, ettei muutu enempää juupas-eipäs-jankkaamiseksi. Näin se vaan on. kirjoitti:
"Ohjelmat saa kyllä toimimaan muissa ympäristöissä kun kääntää/siirtää ne sinne, eli otetaan yhteyttä ohjelmiston toimittajaan jos on suljettu softa tai tehdään itse tai annetaan jonkun osaavan tehdä jos lähdekoodit saatavilla."
Ei kai? Tämä olikin aivan uutta tietoa, eipä ole tullut mieleenkään.
Entä sitten, kun ohjelman tekijä on poistunut maisemista, lähdekoodit kadonneet eikä osaajia löydy edes rahalla?
On sulla kova työ tuossa käännytyksessä. Yritä kuitenkin käsittää, että joskus asioita ei vain voi tehdä haluamallasi tavalla.
Tämä tästä aiheesta, ettei muutu enempää juupas-eipäs-jankkaamiseksi."Entä sitten, kun ohjelman tekijä on poistunut maisemista, lähdekoodit kadonneet eikä osaajia löydy edes rahalla?"
Ostetaan uusi ohjelma. Se on niin helppoa. Tarvittaessa tekee vaikka itse jos kykenee, ei sitäkään mikään estä. Vai onko tässä nyt kyse siitä, että aletaan köyhäillä siellä missä ei pitäisi? On se niin vaikeata se rahan käyttö joillekin...
"On sulla kova työ tuossa käännytyksessä."
Missä vitun käännytyksessä? Neuvon ihmisiä käyttämään tietokoneita vähän aikuismaisemmin ja niin että välttäisi ongelmia mutta heti alkaa jotain itkuparkua "emmä voi vaihtaa Windows XP:tä kun oon sen jo oppinut ja on niin tyhmä etten opi enää mitään yhyy" tai sitten "emmä Windows XP:tä vaihda mihinkää koska se toimii ja menisi rahaa kun oon niin köyhä yhyy".
Siis vittu ihan turhaa itkemistä! Tietotekniikka maksaa, ja se ei maksa paljoa kun ei ala venyttämään pennosia jolloin joutuu maksamaan moninkertaisesti enemmän kun se kostautuu. Microsoftin tuotteill ei 90-luvun alun jälkeen ole paljoa uusimista tarvinnut tehdä, esimerkiksi näin:
1993 Dos 6.2 Windows 3.1 Word 6.0 Excel 5.0 muut softat
1997 Windows NT 4.0 Workstation MS Office 97 muut softat
2004 Windows XP SP2 MS Office 2003 muut softat
2011 Windows 7 64-bit Professional SP1 MS Office 2010 muut softat
2017 Windows 9(?) 64-bit SP1 MS Office 201? muut softat
Välillä siis tehdään hyppäys uuteen, ja jokainen näistä hyppäyksistä on tarkoittanut sitä, että uusitaan kalusto ja ohjelmistot siltä osin miten hajoavat, ja hajovat hyvin helposti. Tuo siis olisi sellainen ideaalinen päivitysreitti Microsoftin tuotteilla ja tuosta kun tekee poikkeuksia, niin rahaa menee enemmän uusimisiin. Käytännössä se ideaalinen reitti on ollut aina joka toisessa julkaisussa kun on vähän korjauksia tehty ja uusiks kaikki. Vanhoja ohjelmia saa kyllä säädettyä välillä seuraavalle alustalle, ja siirtymäaikaa on, että voi jotain vanhoja juttuja ajaa useinkin rinnalla ja välillä tulee service pack mikä saattaa jotain särkeä mutta se on normaalia. Rahalla näistä selvitään.- M-Kar:in postauksia
M-Kar kirjoitti:
"Entä sitten, kun ohjelman tekijä on poistunut maisemista, lähdekoodit kadonneet eikä osaajia löydy edes rahalla?"
Ostetaan uusi ohjelma. Se on niin helppoa. Tarvittaessa tekee vaikka itse jos kykenee, ei sitäkään mikään estä. Vai onko tässä nyt kyse siitä, että aletaan köyhäillä siellä missä ei pitäisi? On se niin vaikeata se rahan käyttö joillekin...
"On sulla kova työ tuossa käännytyksessä."
Missä vitun käännytyksessä? Neuvon ihmisiä käyttämään tietokoneita vähän aikuismaisemmin ja niin että välttäisi ongelmia mutta heti alkaa jotain itkuparkua "emmä voi vaihtaa Windows XP:tä kun oon sen jo oppinut ja on niin tyhmä etten opi enää mitään yhyy" tai sitten "emmä Windows XP:tä vaihda mihinkää koska se toimii ja menisi rahaa kun oon niin köyhä yhyy".
Siis vittu ihan turhaa itkemistä! Tietotekniikka maksaa, ja se ei maksa paljoa kun ei ala venyttämään pennosia jolloin joutuu maksamaan moninkertaisesti enemmän kun se kostautuu. Microsoftin tuotteill ei 90-luvun alun jälkeen ole paljoa uusimista tarvinnut tehdä, esimerkiksi näin:
1993 Dos 6.2 Windows 3.1 Word 6.0 Excel 5.0 muut softat
1997 Windows NT 4.0 Workstation MS Office 97 muut softat
2004 Windows XP SP2 MS Office 2003 muut softat
2011 Windows 7 64-bit Professional SP1 MS Office 2010 muut softat
2017 Windows 9(?) 64-bit SP1 MS Office 201? muut softat
Välillä siis tehdään hyppäys uuteen, ja jokainen näistä hyppäyksistä on tarkoittanut sitä, että uusitaan kalusto ja ohjelmistot siltä osin miten hajoavat, ja hajovat hyvin helposti. Tuo siis olisi sellainen ideaalinen päivitysreitti Microsoftin tuotteilla ja tuosta kun tekee poikkeuksia, niin rahaa menee enemmän uusimisiin. Käytännössä se ideaalinen reitti on ollut aina joka toisessa julkaisussa kun on vähän korjauksia tehty ja uusiks kaikki. Vanhoja ohjelmia saa kyllä säädettyä välillä seuraavalle alustalle, ja siirtymäaikaa on, että voi jotain vanhoja juttuja ajaa useinkin rinnalla ja välillä tulee service pack mikä saattaa jotain särkeä mutta se on normaalia. Rahalla näistä selvitään.seuraillu täällä, niin täytyy sanoa, että tämä postaus on niitä todella harvoja, josta olen ko. henkilön kanssa samaa mieltä ja että puhuu asiaa koko postauksella.
- Nexus Luxus
M-Kar:in postauksia kirjoitti:
seuraillu täällä, niin täytyy sanoa, että tämä postaus on niitä todella harvoja, josta olen ko. henkilön kanssa samaa mieltä ja että puhuu asiaa koko postauksella.
Harmi vaan ettei sillä itsellä postaa päänuppi kunnolla, biosissa on varmaan joku turbo päällä kun jutut alkaa olla enemmän ja enemmän muissa maisemissa olevan hyypiön jokelluksia. Maailmanparantajia ei kukaan kaipaa, varsinkaan hyypiöltä joka pitää itseään muita fiksumpana. Toisentyyppinen ihminen ei tunge omia ajatuksiaan toisille väkisin eikä kuvittele että omaa parempaa tietoisuutta kuin muut. Alkaa olla jo lähellä skitsofreniaa, puuttuu enää se mielikuvitusystävä, tai en tiedä puuttuuko. Varmaan faabio on M-Karin mielikuvitusystävä jonka kanssa se aina täällä välillä taistelee.
- Utelias Windowisti
M-Kar kirjoitti:
En minä ole mustamaalannut XP:tä. Sanoin vaan että sen asentamisessa ei ole järkeä kun on uudempikin Windowsjulkaisu. Ei siinä Ubuntu 8.04 LTS:n asentamisessa ole esimerkiksi mitään järkeä kun on 10.04 LTS. Sama homma siellä.
XP:ssä on sellainen "vika", että päivitykset ei riitä Windows 9:n saakka ja Windows 8:a ei voi suositella. Jos Windowsia haluaa käyttää niin Windows 7 on pakollinen menoerä. Toivottavaa olisi jos en voisi lykätä ensi vuoteen mutta jos pitää asennella uusiksi XP:tä niin ei kannata, on paljon enemmän vaivaa silloin.Mitä nämä sun sekavat kommentit Windows 8 ja Windows 9 käyttöjärjestelmistä on? Mitä ylipäänsä tiedät niistä ? Mistä olet hankkinut faktat väitteillesi ? Oletko selvännäkijä ?
Mitään kuluttajien windows8xxxx.com saittien tai kitcheneitten "faktoja" ei kannata alkaa kamalasti julistelemaan minkä varmaan jo tiesitkin :-)
Kerro ihmeessä muut salaiset tietosi. Onko ne Windows product branchilta suoraan vai Thurrottin Paulilta ? - kaoer...
Nexus Luxus kirjoitti:
Harmi vaan ettei sillä itsellä postaa päänuppi kunnolla, biosissa on varmaan joku turbo päällä kun jutut alkaa olla enemmän ja enemmän muissa maisemissa olevan hyypiön jokelluksia. Maailmanparantajia ei kukaan kaipaa, varsinkaan hyypiöltä joka pitää itseään muita fiksumpana. Toisentyyppinen ihminen ei tunge omia ajatuksiaan toisille väkisin eikä kuvittele että omaa parempaa tietoisuutta kuin muut. Alkaa olla jo lähellä skitsofreniaa, puuttuu enää se mielikuvitusystävä, tai en tiedä puuttuuko. Varmaan faabio on M-Karin mielikuvitusystävä jonka kanssa se aina täällä välillä taistelee.
Tuo alkuperäinen kysyjä halusi vain äänet toimimaan eikä mitään muuta.
Ajurien asennus toki jo kerrottiin, hyvä niin.
Asenna XP uudestaan, XP:tä ei kannata enään asentaa, on muitakin käyttöjärjestelmiä ynm. Tässä tyypillisiä vastauksia yksinkertaiseen kysymykseen.
Jos tuo ajurien asennus ei korjannut ongelmaa, niin sitten haetaan muita vaihtoehtoja.
Sekin olisi hyvä tietää onko ongelma jo ratkennut. Utelias Windowisti kirjoitti:
Mitä nämä sun sekavat kommentit Windows 8 ja Windows 9 käyttöjärjestelmistä on? Mitä ylipäänsä tiedät niistä ? Mistä olet hankkinut faktat väitteillesi ? Oletko selvännäkijä ?
Mitään kuluttajien windows8xxxx.com saittien tai kitcheneitten "faktoja" ei kannata alkaa kamalasti julistelemaan minkä varmaan jo tiesitkin :-)
Kerro ihmeessä muut salaiset tietosi. Onko ne Windows product branchilta suoraan vai Thurrottin Paulilta ?"Mitä nämä sun sekavat kommentit Windows 8 ja Windows 9 käyttöjärjestelmistä on? Mitä ylipäänsä tiedät niistä ? Mistä olet hankkinut faktat väitteillesi ? Oletko selvännäkijä ?"
Microsoft julkaisee käyttöjärjestelmän 3v välein. Windows 8 tulee 2012, Windows 9 2015.
Microsoftilla sitten on tapana joka toisessa julkaisussa niin sanotusti kosiskella kuluttajia miellyttää niitä tuotekehityksessä ja tehdä isompia muutoksia mitkä särkee yhteensopivuutta vanhaan. Joka toisessa taas hiotaan aikaisempaa paremmaksi ja se kiinnostaa sitten enemmän yrityskäyttäjiä kun on laitteet ja ohjelmistot paremmin valmiita.
Ei tässä ole mitään salaista. Seuraavan Windowsin kehitys alkoi heti kun edellinen saatiin valmiiksi, lomat taisivat pitää juuri ennen Windows 7:n julkaisua kun se oli periaatteessa valmis puoli vuotta ennen julkaisua mutta lähti laitevalmistajille testattavaksi ja sieltä tuli sitten palautetta, että mitä pitäis korjata.
Tässä nyt on Windowseista kokemusta parinkymmenen vuoden ajalta ja tämä julkaisusykli tarkentuu kokoajan paremmin. Itseasiassa hahmotan sen verran hyvin, että Windowsin ja Windowsin servicepackien julkaisuajankohtiakin on ajoitettu niin, että laskevat miten se vaikuttaa käyttöönottoihin ja sitä myöten osavuosi tulokseen, ja Windows 7:n julkaisukin tehtiin "sattumalta" samana päivänä kun oli vähän ikävää kerrottavaa osakkeenomistajille huonosta tilivuodesta joten saatiin pidettyä ne tyytyväisinä kun laukaisivat merkittävän tuotejulkistuksen.
Vai meinasitkos tosiaankin, että Microsoft ei tekisi seuraavaa Windowsia ja työntekijät siellä kaivaisivat napaansa seuraavat 5-10v ? Kyllä se niin on, että Windows 8 tulee 2012 aikana, ja silloin mallistoista Windows 7 mallit alkavat väistyä välittömästi ja sekään ei ole kivaa. Ja Windows 8:ssa sitten Vistan tapaan muutellaan enemmän asioita, kuten tehtiin Windows 2000:lla, Windows 95:lla ja jne.
Seuraavan Windowsin nimi ei välttämättä ole Windows 8 mutta se ei ole niin oleellista. Pääasia että ymmärtää järjestyksen mikä seuraavaksi ja mikä sen jälkeen, minkä julkaisun yli hypitään ja mikä kannattaa hankkia.kaoer... kirjoitti:
Tuo alkuperäinen kysyjä halusi vain äänet toimimaan eikä mitään muuta.
Ajurien asennus toki jo kerrottiin, hyvä niin.
Asenna XP uudestaan, XP:tä ei kannata enään asentaa, on muitakin käyttöjärjestelmiä ynm. Tässä tyypillisiä vastauksia yksinkertaiseen kysymykseen.
Jos tuo ajurien asennus ei korjannut ongelmaa, niin sitten haetaan muita vaihtoehtoja.
Sekin olisi hyvä tietää onko ongelma jo ratkennut."Jos tuo ajurien asennus ei korjannut ongelmaa, niin sitten haetaan muita vaihtoehtoja."
Toki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei194983Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271575- 1011450
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi701389Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3281309- 491298
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721200Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12541035- 86935
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?50928