Vaimo lähdössä?

*lohduton*

Taustatiedoiksi hieman tarinaa: Olemme kolmenkympin paikkeilla, menimme yhteen nuorena, takana lähes vuosikymmen ja kolme lasta. Välillä on ollut vaikeitakin aikoja, masennusta vaimolla, myös sosiaalisissa suhteissa tulehdusta erottuamme uskonnollisesta yhteisöstä. Kriiseistä on kuitenkin yhdessä selvitty, asioista on keskusteltu ja aina on päästy yhdessä eteenpäin. Välillä elo on ollut todella onnellista ja hienoa elämää ja yhdessä oloa.

Vaimolla elämän suunta ei ole selvinnyt töiden ja opiskelujen suhteen vaan asiat ovat epävarmoja ja auki. Tämä selvästi on rassannut häntä. Itse olen perheen elättäjänä ollut kokopäivätöissä heti lopetettuani opiskelut. Kotityöt on hoidettu yhdessä, tosin itse olen aktiivisempi ollut niiden suhteen sillä olen toimeen tarttuva ihminen. Kun jotain pitää tehdä, niin tehdään se! Tämä piirre minussa on kuulemma toisinaan todella ärsyttävä, koska sitten vaimoni tuntee itsensä huonoksi kun ei ole tarttunut toimeen ja minä sitten hoitelen hommat pois.

Sain joitakin aikoja sitten kuulta vaimoltani, ettei hän ole ollenkaan varma siitä olenko minä oikea mies hänen elämäänsä. En ole kuulemma mitenkään jännittävä ja sytyttävä persoona. Hänestä on tullut haluton. Olemme käyneet läpi monia vaikeita keskusteluita siitä mitä tehdä. Itse rakastan vaimoani todella paljon ja haluaisin hänelle vain hyvää. Toivon todella, että saisimme välimme kuntoon ja yhteyden rakennettua. Mutta kun tähänkin tarvitaan kaksi.

Vaimoni on ilmoittanut, että haluaisi kokea menetettyä nuoruuttaan ja tavata muitakin miehiä. Että ehkä sitten meidänkin välillä lämpenee, kun tuntuu ettei ole vankilassa koko loppuelämäänsä. Saa kokea vapautta, jota ei ole pystynyt kokemaan nuorena. Välillä tuntuu, että olin todella tyhmä, kun lupasin hänen katsella vähän millaista seuraa voisi itselleen edes väliaikaisesti löytää. Siitä lähtien hän on ollut erittäin aktiivinen netin käyttäjä ja yhteydenpitäjä useisiinkin miehiin. Hän on selvästikin ollut tosi otettu kun niin moni mies on kiinnostunut. Hän tapasikin salaa yhtä miestä ja myönsi ihastuneensa tähän. Tosin mitään sen kummempaa ei kuulemma tapahtunut, minkä voin kyllä uskoakin. Tämä kuvio on kuitenkin takanapäin. Asiasta keskusteltiin kovasti ja hän lupasi ettei koskaan loukkaa enää salaisilla tapaamisilla.

Nyt vaimoni viettää todella paljon aikaa viestaillen mesessä ja selkeän innostuneena kontaktistaan. Epäilen hänen taas ihastuneen. Olen yrittänyt saada aikaan yhteyttä välillemme hieronnalla, keskustelun avauksilla, pienillä lahjoilla, muistamalla viesteillä silloin tällöin töissä ollessani. Mutta ei. Tuntuu, että hän vain työntää minua pois toimillaan ja sanomisillaan/sanomatta jättämisillään. Eikä hän halua oikein koskea minuun mitenkään. Välillä hän sanoo, ettei todellakaan halua menettää minua. Välillä taas, ettei tiedä voiko kuvitella tulevaisuutta kanssani.

Lapsiani rakastan paljon ja heille haluaisin tarjota ehjän, rakastavan kodin. Ja hyvän parisuhteen mallin. En tiedä mitä tehdä. Suostutellako vaimo parisuhdeterapiaan vai muuttaako erilleen miettimään vai mitä?

22

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dr. terska

      Vaimollesi on käynyt niinkuin monelle muullekin naiselle parisuhteessa. Vieras pippeli alkanut kiinnostaa ja siihen sitten sotketaan menetettyä nuoruutta ja kemiaa yms.

    • 7+18

      Kuulostat tekevän sen mitä voit... jäljelle jää:
      Parisuhdeterapiaa voisi kokeilla, sillä hänellä on "kasvukausi", joita monille nuorena aikaisin sitoutuneille tuossa iässä tulee. Tai kriisi siitä, että "tässäkö tää elämä oli". Mistä hän haaveilee muuten? Voit myös ehdottaa että hän muuttaisi toisaalle miettimään mitä elämältään haluaa. Silloin hän huomaa, että todellakin on vapaa tekemään mitä haluaa. Ehkä hän tarvitsee ne muutamat treffit tai säädöt muiden miesten kanssa tajutakseen, että et sinä häntä sido - hänen oma valinta. (Nythän se on juuri se kielletty asia.) Ja ellei hän tapaa uutta todellista rakkautta niin varmaankin huomaa kuinka mahtava henkilö oletkaan kun rakastat häntä niin paljon, että et pistä häntä edes hihnaan. Vaikeaa se sinulle tietysti olisi, mutta totta se on: ei ketään voi pakottaa suhteessa pysymään.

    • dynamo 999

      "En ole kuulemma mitenkään jännittävä ja sytyttävä persoona"

      Oletko tyytyväinen omaan elämääsi vai kaipaatko uusia haasteita? Mitä tekisit eri tavalla, jos ei olisi vaimoa tai lapsia... jos velvollisuudentuntosi olisi hieman laiskempi kotona? Mietin vaan, että ehkä voisit hakea itsellesi energiaa tässä vaikeassa tilanteessa uusista asioista (urheilu tms. vaikka), ja samalla muuttua vaimosi silmissä hieman dynaamisemmaksi tyypiksi?
      Hän luottaa sinun tuttuun turvalliseen je rehtiin persoonaan niin vahvasti, että unohtaa kuinka hienoja piirteitä ne ovat. Ne toiset "jännät" tyypit kun lähettelee helposti niitä ihania viestejä monelle naiselle yhtäaikaa. Mutta juuri sitä kokemustahan hänellä ei ole...
      Voit kuitenkin hakea uusia toimintatapoja itsellesi, vahvistaa muita ystävyyssuhteita tms., ikäänkuin ollaksesi vahvemmilla jos ero tulee. Se voi herättää vaimoasi - ettet jääkään vain odottamaan. (En tarkoita että hankit uuden suhteen tietenkään...)

      • *lohduton*

        No en ole kovin tyytyväinen tällä hetkellä. Olen elänyt vähän liikaakin perheelleni ja sosiaaliset suhteet ovat kärsineet. Paradoksaalista itse asiassa se, että perheelle eläminen särkee parisuhdetta.

        Urheilen kyllä aktiivisesti koko ajan, tosin olen pyrkinyt siinäkin siihen, että veisi mahdollisimman vähän aikaa perheeltä pois. Esim. heti töiden jälkeen salille ja ennen viittä kotia. Liikkuminen kyllä auttaa purkamaan patoutumia, ehkä pitäisi ottaa joku uusi laji vakituiseksi ja tutustuakin sitä kautta uusiin ihmisiin.

        Varmasti hyviä ohjeita nuo uudet toimintatavat ja suhteiden vahvistamiset - vaikkei eroa tulisikaan. Pitää ottaa itseä niskasta kiinni ja ruveta toimintaan siinä suhteessa. Nyt on ollut into pois melkein kaikkeen, mutta ei se varmaan murehtimalla paremmaksi muutu.


    • tyui

      todella vaikea tilanne...itse tuskin pystyisin noin elämään. Mutta teillä on pitkä taival takana ja aina kannattaa yrittää kaikkensa. Vaihtamalla ei parane, sen olen itse huomannut. Jos suinkin pystyt anna vaimosi mennä ja kokea, ehkä hän huomaa sinun ihanuutesi myöhemmin. Koska ihanahan tuollainen mies on, harva siihen pystyy. Tai ehkä vapaa suhde molemmille? Vaimosi varmasti ihastuu ja rakastuukin toiseen, mutta se saattaa loppua syystä tai toisesta. Omistaa et häntä voi, vain toivoa että hän tajuaa parhaimpansa.....

      • *lohduton*

        Itse asiassa olemme puhuneetkin vapaan suhteen mahdollisuudesta. Siinä kyllä pelottaa se, että jos jo ennestään oma suhde on kuralla niin todennäköisyys ruohon näyttämiseen vihreämmältä aidan toisella puolella on varmaan suuri. Toisaalta haluaisin antaa vaimolleni hänen haluamansa, mutta pelottaa mihin se voi johtaa. Voi tämä kyllä nytkin johtaa mihin tahansa. En tiedä.


      • mm
        *lohduton* kirjoitti:

        Itse asiassa olemme puhuneetkin vapaan suhteen mahdollisuudesta. Siinä kyllä pelottaa se, että jos jo ennestään oma suhde on kuralla niin todennäköisyys ruohon näyttämiseen vihreämmältä aidan toisella puolella on varmaan suuri. Toisaalta haluaisin antaa vaimolleni hänen haluamansa, mutta pelottaa mihin se voi johtaa. Voi tämä kyllä nytkin johtaa mihin tahansa. En tiedä.

        *lohduton* tuskin nää rivit sua paljon auttaa tiedän tunteen koska itsellä sama ongelma ....vanha klisee ett aikaparantaa haavat ja palauttaa luottamuksen toiseen ihmiseen "paska puhetta".. mutta jos emäntäsi haluaa mennä ja saat lapset itsellesi ni siinnä sulle jotai paljon arvokkaanpaa ku menevä emäntä.. ja muista yksi elämä elettävänä ..itse en aijo jäädä roikkumaan jos tunnen ett omassa pari suhteessa olen se osapuoli joka yrittäää pitää sitä kasassa (nyt kyllä yritetään molenmat) mutt mene ja tiedä pari koulu ikästä meilläkin on..ja niin talokin on mut onneks pankin;)))..Mutta voimia sulle .. sitä tarvit ...ja juttele ystäviesi kanssa ...auttaaa ainakin hetkeksi
        p.s tohon vapaaseen suhteeseen en usko


      • Pane tuulemaan
        mm kirjoitti:

        *lohduton* tuskin nää rivit sua paljon auttaa tiedän tunteen koska itsellä sama ongelma ....vanha klisee ett aikaparantaa haavat ja palauttaa luottamuksen toiseen ihmiseen "paska puhetta".. mutta jos emäntäsi haluaa mennä ja saat lapset itsellesi ni siinnä sulle jotai paljon arvokkaanpaa ku menevä emäntä.. ja muista yksi elämä elettävänä ..itse en aijo jäädä roikkumaan jos tunnen ett omassa pari suhteessa olen se osapuoli joka yrittäää pitää sitä kasassa (nyt kyllä yritetään molenmat) mutt mene ja tiedä pari koulu ikästä meilläkin on..ja niin talokin on mut onneks pankin;)))..Mutta voimia sulle .. sitä tarvit ...ja juttele ystäviesi kanssa ...auttaaa ainakin hetkeksi
        p.s tohon vapaaseen suhteeseen en usko

        ja ala lähvivnhemmaksi. Eukko maksakoon elarti sinulle ja hoidelkoon loppuajan muita karvaisia äijiä.

        Jos kerta vaimo ehdottaa avointa liittoa, niin muista harrastaa sinäkin seksiä muiden naisten kanssa ja kehuskella asialla.


      • realismia peliin
        Pane tuulemaan kirjoitti:

        ja ala lähvivnhemmaksi. Eukko maksakoon elarti sinulle ja hoidelkoon loppuajan muita karvaisia äijiä.

        Jos kerta vaimo ehdottaa avointa liittoa, niin muista harrastaa sinäkin seksiä muiden naisten kanssa ja kehuskella asialla.

        "Jos kerta vaimo ehdottaa avointa liittoa, niin muista harrastaa sinäkin seksiä muiden naisten kanssa ja kehuskella asialla."

        Ja kuinkahan realistinen tilanne tuo mahdaa olla...?

        Avoimessa liitossa vaimo on hoidellut jo pataljoonan miehiä siinä vaiheessa kun AP on päässyt ensitreffeille.

        Nainen saa seksiä varmasti kun vain avaa haarat, sensijaan normimies joutuu tekemään hemmetisti töitä sen eteen eikä AP:sta ole pelimieheksi.


      • nynny!!!
        *lohduton* kirjoitti:

        Itse asiassa olemme puhuneetkin vapaan suhteen mahdollisuudesta. Siinä kyllä pelottaa se, että jos jo ennestään oma suhde on kuralla niin todennäköisyys ruohon näyttämiseen vihreämmältä aidan toisella puolella on varmaan suuri. Toisaalta haluaisin antaa vaimolleni hänen haluamansa, mutta pelottaa mihin se voi johtaa. Voi tämä kyllä nytkin johtaa mihin tahansa. En tiedä.

        Eroon se johtaa, kyllä sen tietää.


      • Anonyymi
        nynny!!! kirjoitti:

        Eroon se johtaa, kyllä sen tietää.

        Moi.
        Ymmärrän tilanteesi paremmin kuin arvaatkaan. Naisellani samanlaisia piirteitä, 3 lasta, opiskeli kuopuksen jälkeen uuden ammattin itselleen, ja perusti oman yrityksen. Uskon että vaimolla on 40 kriisi. Ilmoitti muuttavansa pois, kun uskoin itse että ollaan loppuelämän yhdessä.
        Kolmesta lapsesta teinit halusi jäädä mun luokse, mikä ehkä helpottaa etten ole ihan romuna. Nuorin 4 vuotias lähtee äidin luo ja harmittaa että hän joutuu kasvamaan erossa minusta. Rakastan oma perhettä, mukaanlukien vaimoakin. Samassa pistää vihaksi että hän romutti mun elämän, maailman ja tulevaisuuden. En osakaan käsitellä sitä mitä tunnen - surun, vihan, rakkauden, itsesäälin vuoristorata.
        En tiedä onko kriisissä hänellä kiinnostus muihin miehiin. Itsellä ei ole kyllä kiinnostusta lähteä muihiin naisiin kostoretkelle. Olen ilmeisesti suhteessa se herkempi osapuoli, kun en ymmärrä miten vaimo voi olla niin kylmäsydämminen. Itse en pystyisi tekemään tuollaista ikinä vaimolleni.
        Teinit ottavat eron vissiin aika hyviin. Nuorin ei taitaa vielä tajua mitään. Raskas kolme viikkonen on minulla edessä. Aikamoista tunteiden vuoristorata nyt.
        Vaimon kuvan näkeminen ja kaikki hyvät muistot satuttavat ihan perkeleesti.


    • terapiassa?

      Kuulostaa siltä, että vaimosi on käynyt terapiassa. Nykyisinhän terapeutit lähes tuputtavat eroa ratkaisuna jokaiseen ongelmaan.

    • -mies-

      1. Kasvata pallit ja hanki selkäranka

      Minälainen munaton luuseri antaa vaimolle luvan katsella tarjontaa??? EI IHME ETTÄ OLET VAIMOSI MIELESTÄ TYLSÄ TAI SYTYTTÄVÄ PERSOONA, sillä sinähän olet ovimatto.

      2. Heitä vaimo ulos.

      Teidän juttunne oli tuossa. Etsi uusi nainen ja aloita sen kanssa jännittävämpänä äläkä ala ovimatoksi.

      Kärjistetysti sanoen on parempi olla jännittävä vaimonhakkaaja kuin munaton ja tylsä nössö.

      • seikkailemaan

        Suosittelen tekemään yllättävän matkan johonkin vaimosi kanssa. Älä kerro siitä vaan käske pakata kimpsut ja kampsut ja lähtekää viettämään erilaista seikkailuretkeä. Muista kuitenkin tarkistaa ettei vaimollasi ola suunnitelmissa mitään todella tärkeää kyseisen matkan ajankohdalle.


    • 980798t7yu

      Saanko sanoa... Jos mä oisin toi nainen, niin silittittelyt vain vahvistaisi mun kuvaa, että sä olet vaan se kotisohva ja jaksat vaan roikkua...Lahjoja ja keskusteluja, ja mä kaipaisin miestä ja jotain muuta. Voi vittu, miten paljon mä olisin toivonut, että mun mies ois ottanut vaan ohjat käsiinsä ja sanonut kunnon uholla, että vittu, nyt nainen loppui toi. tehdäänkö selväksi semmoinen asia, että mua vituttaa toi sun muitten mulkkujen perässä juokseminen ja että mulla on se, mitä sä kyllä saat luvan katsella niin kauan kun tässä olet ja nyt loppu tää kynnysmaton homma. Voi helvetti, siitä ois tullut riita ja ehkä jopa itku, se hiiri ois paennut ja alkanut itkeen ekana, mutta miten mä oisin toivonut, että se ois sanonut, että tajuatko sä että mä haluan sua? Mä rakastan sua ja teen joo, mutta mä haluan nussia sulta aivot pellolle, mä haluan kokeilla sun kanssa, sä et jumalauta tarvitse mitään miljoonaa eri mulkkua kun sä et tämänkään kanssa ole kaikkea vielä kokeillut!!!

      Ja sinä se suunnittelet terapiaa ja kivoja keskusteluja. Ei hemmetti, mun mies ei osannut näyttää mitään temperamenttia eikä halua.. Että nyyh, nyyyh, tee mitä haluat, minä tässä roikun ja odotan. Mä pyysin, että oikeesti, älä silitä, ota mut, oikeesti tule joskus niin että haluat niin paljon, että kun sä puristat mua perseestä ja suutelet, että siinä on oikeesti jotain vaatimusta ja seksiä. Kerran. Mä olin niin innoissani, multa meni niin jalat alta... ja se siitä. Sitten jatkui se selvittely ja silittely ja kivat hieronnat. Ois edes ollut sitten eroottista hierontaa, kamasutraa, kynttilöitä, öljyjä ja seksikästä. Arkea ja arkea, arjen jälkeen.

      Joo, tein itse, mutta väsyin, kun se olin minä se suhteen mies. Aloitteen tekijä, tekijä, keksijä: seksissä nimenomaan. Miehen pitäs osottaa haluaan ja olla myös vaativa. Säkin olet aina yhtä kunnollinen ja tunnollinen ja varman esileikitkin menee häntä ajatellen ja voih miten ihanaa. Kun sä aina heti hoidat asiat kuin partiopoika. Vie se autoajelulle, ja pyydä pikapanoa metsässä. Sano, että jätät nyt vaan kaikki hoitamatta hetkeksi, aijot nyt vähän renttuilla hetken, kun hermo menee.
      Älä vittu nynnyile kun heitä se tietokone päin seinää ja sano että näätkö sä tyhmä nainen, että mä olen tässä: tuolla on miljoona muuta ja mitä sitten?! Mitä sä luulet löytäväsi?

      Ole se jotain muuta edes joskus kun ikuisuuteen saakka kyllästyttävän tunnollinen partiopoika ja spanieli kaikkine mielistelyhaluinesi. Et säkään oikeasti aina halua sellainen olla. Sä voit olla vastuuntuntoinen, vaikka osoittaisit joskus temperamenttia, sä voit hoitaa asioita vähän rennomminkin, hyvä parisuhde vois olla vähän jännempikin joskus ja tylsyys ei ole sama kuin ehjä. On tosi hienoa tavallaan että sä olet noin hirveän kunnollinen, mutta mä luulen kuule, että liika on liikaa.

      Lisäksi, opetelkaa pitämään hauskaa: siis oikeesti. Seksi ja huumori. Siinä ne jännitykset on: vie se vaikka yllätystreffeille huvipuistoon/museoon/teatteriin/eläintarhaan vaikka, ihan sama, kunhan se ei ole se ikitylsä vakiravintola ja lehtipihvi siellä, ja ala ehdottelemaan rumia (ei se heti suostu ja ihmettelee mikä sulle on tullut, mutta hei, anna palaa vaan). Ensin se luulee, että sä yrität mielistellä, mutta totea ylimielisesti, että ET vaan sä haluat seksiä vaimosi kanssa, sä haluat seksiä. Sä haluat hauskuutta ja huumoria ja olet myös kyllästynyt teidän muumioelämäänne. Ja nää kaksi asiaa siitä on ainakin korjattavissa, ja jos se voi viestitellä netissä niin kyllä sinäkin saat yrittää. Jos se edes yrittää huokailla, niin toteat vaan, että nainen hiljaa seurakunnassa, sulla on oikeus haluta ja iskeä vaimos.

      Ole kunnollinen ja pikkusen pahakin. Se tekee ihan hyvää sullekin.

      • eksynyt sielu

        ASIAA!!
        Tätä mä niin kaipaisin!


      • *ap*

        Kiitoksia erittäin hyvästä viestistä.

        Itse asiassa teinkin asian tässä vastikään vahvoin sananpainoin selväksi. Mikä minua pännii ja mitä en hänen haluaisi tekevän. Ja mitä haluaisin. Ja minähän en per.. ole periksi antamassa, sillä vaimoni minä haluan.

        Ei toisten tilannetta voi aina tietää. Joillakin avoimet suhteet toimivat, useimmilla eivät. En jaksa koko taustojanikaan tänne kirjoittaa. Enkä vaimoni taustojakaan. Mutta sanotaanko näin, että nimenomaan rauhallisuuteni ja kykyni käsitellä asioita rationaalisesti, kiivastumatta, on rakentanut suuren luottamuksen välillemme. Hän on uskaltanut avautua asioistaan, menneisyydestään, peloistaan. Ja luottaa minuun. Kuulemma pelkäsi alkuun ihan suunnattomasti, että olisinkin kimpaantuja. En ole.

        Ehkä muotoilin tuota ensimmäistä viestiä vähän väärinkin. Vaimoni siis ei halunnut koskea minuun ns. hellästi, ohimennen, pitkään aikaan. Ns. arkikoskettelu on puuttunut. Seksi taas on ollut erinomaista, enimmäkseen. Ja ei sitä ihan vähänkään kuitenkaan ole ollut. Kyllä minä haluni osaan näyttää ja tarvittaessa naiseni ottaa..ja siitähän rouva kyllä tykkää. Ja osaan käsitellä häntä sängyssä. Ja nauttia ja vaatia halujeni mukaista toimintaa itsekin. Osaan puhua tuhmia ja lähettää sellaisia viestejä. Niin olen tehnytkin. Autoajelujakin on kokeiltu, paikkoja on vaihdeltu. Ja tapoja. Roolileikkejäkin leikitään, tämä tosin aloitettiin aivan vastikään. Ja taidetaampa jatkaakin kokeiluja.

        Voi oikeasti olla pääsyy huonoon oloon jossakin muussa osa-alueessa elämässä. Sitä tässä nyt koitetaan etsiä ja korjata. Ennen kuin mitään peruuttamatonta tapahtuu.

        Myönnän kuitenkin, että olen ollut liiankin kiltti. Eiköhän oteta taas enemmän miestä esiin ja painella parempaa tulevaisuutta kohti! Kyllä meikä vissiin tarvii aina silloin tällöin ulkopuolisten potkuja persuuksille ettei liian kiltiksi ala.

        Nyt on itse asiassa taas selkeästi valoa tunnelin päässä ja vaimoni totesi kuitenkin haluavansa pysyä minun kanssani.


    • Vaimosi taitaa

      olla kyllästynyt elämäänsä. Mitä jos yrittäisi vaihtaa jotain muuta kuin miestä? Uusi työpaikka, uusi koti tai jopa uusi kotimaa? Olisiko mahdollista?

    • Anonyymi

      Naisille tulee jossakin vaiheessa se vaihe jossa alkavat miettii kun lapsi/lapset työnnetty mahasta ulos ja seksi ei kiinosta yhtään niin aletaan miettii eroa. Niin kävi meilläkin, reilu vuosi lapsen syntymästä, muijaa ei kiinostanut juuri parisuhde, oli sillä yksi salasuhdekin niillä tienoin mutta päätti kuitenkin jatkaa mun kanssa ja edelleen yhdessä.

    • Anonyymi

      Vaimosi elää nyt sitä elämää jonka kuvittelee yhteisöstä erottuaan tavallisten ihmisten elävän.Mutta menee överiksi.Hän on siis masentunut-kaikki viittaa siihen.Uskoisin,että jää lehtereille itkemään jos sinä esim.jättäisit hänet.

    • Parisuhdeterapiaan ja vikkelään. Jos siihen ei suostuta, niin voit sitten kauniisti kertoa, ettet itse koe voivasi elää tuossa tilanteessa ja tuntea kahlitsevasi vaimoasi, joten haluat suoda hänelle vapauden toteuttaa itseään kuten parhaaksi katsoo. Ja sitten vähintään asumuseroa liikkeelle, muuten saat roikkua tuossa tilanteessa pitkäänkin eikä se tule tekemään mitään hyvää kummallekaan. Vain selkeä etäisyys voi auttaa, jos parisuhdeterapia ei käy tai ei toimi.

      Ja epäilenpä, että vaimosi ei joko suostu parisuhdeterapiaan tai sitten ei suhtaudu siihen riittävällä sitoutumisella, valitettavasti. Teillä on yhteys niin pahasti poikki/solmussa, että ilman ammattilaista tuskin selviätte ettekä ammattilaisenkaan kanssa, elleivät molemmat sitoudu prosessiin todella.

      Mutta kaikki keinot kannattaa kokeilla, kaikki on mahdollista niin pitkään kun henki pihisee.

    • Kerro ihmeessä mikä on tällä hetkellä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      291
      3197
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1591
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe