Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Määräaikaisesta vakituinen

kysymys 13

Onko näin, jos työsuhde on määritetty äitiyslomasijaisuuden vuoksi määräaikaiseksi esim. 1.12, niin ennen tätä kyseistä päivää ei voida työntekijää vakinaistaa? Esimieheni lupailee minulle vakinaista työtä, muttei kuulemma voi vakinaistaa minua kun vasta 1.12.


Siis eikö määräaikaista työsuhdetta voi kesken kaiken vakinaistaa?

3

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenties.

      Tälle voi olla ihan järkeenkäypä selityskin varsinkin, jos olet töissä julkisella sektorilla. Siellä kaikki on kiinni vapaista vakansseista. Nykyiselle vakanssillesi ei voi vakinaistaa, jos äitiyslomalla oleva ei ole eronnut, vaan on tulossa perhevapaiden jälkeen takaisin. Ehkä siellä vapautuu jokin vakanssi vasta joulukuussa. Mistä me lukijat täällä voidaan sitä tietää. Jos et saa esimiehen selityksistä selvää, juttele luottamusmiehen kanssa. Hän selvittää. Jos et ole jäsen, tyydy esimiehen selityksiin tai käänny esimiehen esimiehen puoleen.

    • 27

      Sittenhän sinä olet vapaa ottamaan työtä muualtakin, kunnes uusi työsopimus on tehty. Nyt esimies ottaa riskin, että päätätkin lähteä muualle, kun kerta sopimuksen puuttuessa pystyt tekemään.

    • 21

      Työsopimus voidaan muuttaa YHDESSÄ sopimalla milloin tahansa. Vaikka sopimus on määräaikainen, voidaan se yhteisesti päättämällä purkaa ja solmia uusi toistaiseksi voimassa oleva työsopimus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe