Olen ihan aloittelija meikkauksessa, enkä ole oikein saanut mistään selville, miten "pohjameikki" tulisi pestä pois. Käytän siis tällä hetkellä vain meikkipuuteria, peiteainetta, poskipunaa ja aurinkopuuteria.. niin, ja kulmakarvoihin laitan väriä kulmakynällä. Mutta ripsareita tai luomivärejä en laita ollenkaan, silmämeikinpoistoainetta en siis tarvinne. Olen nyt vain pessyt saippualla ja pyyhkinyt kasvovedellä, riittääkö se? Jo saippualla tuntuu kaikki lähtevän, eikä ole iho ärsyyntynyt.. ainakaan vielä; montaa päivää en ole meikkiä laittanut. :) Meikin alle laitan aamuisin kosteusvoidetta.
Jos "taustatiedot" vaikuttavat, niin olen 15-vuotias ja ihoni on ihan hyvä, pahempia finnejä tulee harvoin, eikä ole ikinä ollut montaa samalla kertaa. Ennen meikkauksen aloittamista en käyttänyt minkäänlaisia ihonhoitotuotteita, enkä edes pessyt kasvoja muutoin kuin aamusuihkun ja tukanpesun (joka toinen pv) yhteydessä (paitsi jos tuntuivat hikisiltä/likaisilta.)
Meikinpoisto
7
500
Vastaukset
- tr
Älä käytä saippuaa naaman pesuun. Saippuat ovat järjestäen aivan liian kuivattavia ja vaikka et huomaisi vaikutusta heti, et halua huomata sitä myöhemmin, kun naama kuiva kuin korppu. Hanki meikinpoistoaine.
Ensin peset sillä naaman, sitten pyyhkäiset kasvovedelä kasvot ja laitat vielä kosteusvoiteen. Yöksi voit laittaa vähän rasvaisemmankin voiteen kuin aamulla meikin alle. Teoriassa voisit hankkia myös silmänympärysvoiteen, mutta se nyt ei ehkä ole tässä kohtaa olennaisinta. Jos silmämeikkiä alat käyttää ja siten rasittaa myös enemmän silmänympärysihoa (kun se meikki pitää poistaa), niin sitten ehkäpä.- aloittaja.
Selvä, kiitos vastauksesta! Pitää käydä heti huomenna ostamassa. :)
- aloittaja.
Hei, kysyn vielä vähän tarkemmin. Eli meikinpoistoaine, mitä sen tulisi olla? Käykö puhdistusgeeli tai puhdistusmaito? Olen nyt testannut molempia, kummallakin lähti hyvin eikä ärsyttänyt ihoa, ja varsinkin puhdistusmaidon jäljiltä iho tuli hyvin pehmeäksi ja raikkaaksi.
Sitten vielä, miten minun kannattaisi puhdistaa kasvoni sellaisina päivinä, kun en ole meikkiä laittanut? Ennen siis tosiaan pesin suihkusaippualla juuri, jos ollenkaan. - damdididam
aloittaja. kirjoitti:
Hei, kysyn vielä vähän tarkemmin. Eli meikinpoistoaine, mitä sen tulisi olla? Käykö puhdistusgeeli tai puhdistusmaito? Olen nyt testannut molempia, kummallakin lähti hyvin eikä ärsyttänyt ihoa, ja varsinkin puhdistusmaidon jäljiltä iho tuli hyvin pehmeäksi ja raikkaaksi.
Sitten vielä, miten minun kannattaisi puhdistaa kasvoni sellaisina päivinä, kun en ole meikkiä laittanut? Ennen siis tosiaan pesin suihkusaippualla juuri, jos ollenkaan.Itse suosin puhdistusmaitoa, niinkuin monet kosmetologitkin. Se on hellävaraisempi ja kosteuttavampi kuin geeli, mutta meikit lähtevät ihan yhtä hyvin. Iho olisi hyvä puhdistaa joka päivä, sillä ilmansaasteet tukkivat myös ihohuokosia ellei niitä putsata pois. Ehdottaisin että iltaisin aina puhdistat puhdistusmaidolla, oli sinulla meikkiä tai ei. Tämän jälkeen pyyhit kasvot kosteuttavalla kasvovedellä, ja laitat kosteusvoidetta jottei iho kuivu varsinkaan näin talven tullessa. Aamulla riittää pelkkä kasvovedellä pyyhkiminen kosteutus.
- meikkaamaan oppinut
aloittaja. kirjoitti:
Sitten vielä, miten minun kannattaisi puhdistaa kasvoni sellaisina päivinä, kun en ole meikkiä laittanut? Ennen siis tosiaan pesin suihkusaippualla juuri, jos ollenkaan.Itsellä on meikinpoistoaine, jolla kostutan vanulapun ja pyyhin sillä kevyesti silmämeikin pois.
Meikkivoiteet ja puuterin pyyhin kasvoveteen kostutetulla uudella vanulapulla.
Tämän jälkeen pesen pois ripsivärinjäämät ja puhdistusgeelillä koko kasvot.
Sitten vain hyvä kosteusvoide kasvoille (myös silmänympärykset). - Mie vain
meikkaamaan oppinut kirjoitti:
Itsellä on meikinpoistoaine, jolla kostutan vanulapun ja pyyhin sillä kevyesti silmämeikin pois.
Meikkivoiteet ja puuterin pyyhin kasvoveteen kostutetulla uudella vanulapulla.
Tämän jälkeen pesen pois ripsivärinjäämät ja puhdistusgeelillä koko kasvot.
Sitten vain hyvä kosteusvoide kasvoille (myös silmänympärykset).Suosittelisin sinulle siis joko puhdistusmaitoa tai geeliä. Riippuen siitä, jos ihosi on kovin herkkä, sitten puhdistusmaitoa ja jos taas ihossa on epäpuhtauksia, niin sitten voisi geeli olla parempi vaihtoehto.
Aamulla kasvovesi ja rasva riittävät, illalla sitten (vaikka ei olisi meikkiäkään) puhdistusmaito tai -geeli, kasvovesi ja rasva. Toivottavasti oli apua : ) - aloittaja.
Mie vain kirjoitti:
Suosittelisin sinulle siis joko puhdistusmaitoa tai geeliä. Riippuen siitä, jos ihosi on kovin herkkä, sitten puhdistusmaitoa ja jos taas ihossa on epäpuhtauksia, niin sitten voisi geeli olla parempi vaihtoehto.
Aamulla kasvovesi ja rasva riittävät, illalla sitten (vaikka ei olisi meikkiäkään) puhdistusmaito tai -geeli, kasvovesi ja rasva. Toivottavasti oli apua : )Paljon kiitoksia kaikille! Uskoisin sitten päätyväni siihen puhdistusmaitoon, ensin tosin käytän kyllä jo ostamani geelipurkin pois. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006494
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303883törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283280Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3781783- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471033Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879