Meikinpoisto

aaapuuaaa, kiitos :)

Olen ihan aloittelija meikkauksessa, enkä ole oikein saanut mistään selville, miten "pohjameikki" tulisi pestä pois. Käytän siis tällä hetkellä vain meikkipuuteria, peiteainetta, poskipunaa ja aurinkopuuteria.. niin, ja kulmakarvoihin laitan väriä kulmakynällä. Mutta ripsareita tai luomivärejä en laita ollenkaan, silmämeikinpoistoainetta en siis tarvinne. Olen nyt vain pessyt saippualla ja pyyhkinyt kasvovedellä, riittääkö se? Jo saippualla tuntuu kaikki lähtevän, eikä ole iho ärsyyntynyt.. ainakaan vielä; montaa päivää en ole meikkiä laittanut. :) Meikin alle laitan aamuisin kosteusvoidetta.

Jos "taustatiedot" vaikuttavat, niin olen 15-vuotias ja ihoni on ihan hyvä, pahempia finnejä tulee harvoin, eikä ole ikinä ollut montaa samalla kertaa. Ennen meikkauksen aloittamista en käyttänyt minkäänlaisia ihonhoitotuotteita, enkä edes pessyt kasvoja muutoin kuin aamusuihkun ja tukanpesun (joka toinen pv) yhteydessä (paitsi jos tuntuivat hikisiltä/likaisilta.)

7

502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tr

Älä käytä saippuaa naaman pesuun. Saippuat ovat järjestäen aivan liian kuivattavia ja vaikka et huomaisi vaikutusta heti, et halua huomata sitä myöhemmin, kun naama kuiva kuin korppu. Hanki meikinpoistoaine.

Ensin peset sillä naaman, sitten pyyhkäiset kasvovedelä kasvot ja laitat vielä kosteusvoiteen. Yöksi voit laittaa vähän rasvaisemmankin voiteen kuin aamulla meikin alle. Teoriassa voisit hankkia myös silmänympärysvoiteen, mutta se nyt ei ehkä ole tässä kohtaa olennaisinta. Jos silmämeikkiä alat käyttää ja siten rasittaa myös enemmän silmänympärysihoa (kun se meikki pitää poistaa), niin sitten ehkäpä.

• aloittaja.

Selvä, kiitos vastauksesta! Pitää käydä heti huomenna ostamassa. :)

• aloittaja.

Hei, kysyn vielä vähän tarkemmin. Eli meikinpoistoaine, mitä sen tulisi olla? Käykö puhdistusgeeli tai puhdistusmaito? Olen nyt testannut molempia, kummallakin lähti hyvin eikä ärsyttänyt ihoa, ja varsinkin puhdistusmaidon jäljiltä iho tuli hyvin pehmeäksi ja raikkaaksi.

Sitten vielä, miten minun kannattaisi puhdistaa kasvoni sellaisina päivinä, kun en ole meikkiä laittanut? Ennen siis tosiaan pesin suihkusaippualla juuri, jos ollenkaan.

• damdididam
        aloittaja. kirjoitti:

Hei, kysyn vielä vähän tarkemmin. Eli meikinpoistoaine, mitä sen tulisi olla? Käykö puhdistusgeeli tai puhdistusmaito? Olen nyt testannut molempia, kummallakin lähti hyvin eikä ärsyttänyt ihoa, ja varsinkin puhdistusmaidon jäljiltä iho tuli hyvin pehmeäksi ja raikkaaksi.

Sitten vielä, miten minun kannattaisi puhdistaa kasvoni sellaisina päivinä, kun en ole meikkiä laittanut? Ennen siis tosiaan pesin suihkusaippualla juuri, jos ollenkaan.

Itse suosin puhdistusmaitoa, niinkuin monet kosmetologitkin. Se on hellävaraisempi ja kosteuttavampi kuin geeli, mutta meikit lähtevät ihan yhtä hyvin. Iho olisi hyvä puhdistaa joka päivä, sillä ilmansaasteet tukkivat myös ihohuokosia ellei niitä putsata pois. Ehdottaisin että iltaisin aina puhdistat puhdistusmaidolla, oli sinulla meikkiä tai ei. Tämän jälkeen pyyhit kasvot kosteuttavalla kasvovedellä, ja laitat kosteusvoidetta jottei iho kuivu varsinkaan näin talven tullessa. Aamulla riittää pelkkä kasvovedellä pyyhkiminen kosteutus.

• meikkaamaan oppinut
        aloittaja. kirjoitti:

Itsellä on meikinpoistoaine, jolla kostutan vanulapun ja pyyhin sillä kevyesti silmämeikin pois.
        Meikkivoiteet ja puuterin pyyhin kasvoveteen kostutetulla uudella vanulapulla.
        Tämän jälkeen pesen pois ripsivärinjäämät ja puhdistusgeelillä koko kasvot.
        Sitten vain hyvä kosteusvoide kasvoille (myös silmänympärykset).

• Mie vain
        meikkaamaan oppinut kirjoitti:

Itsellä on meikinpoistoaine, jolla kostutan vanulapun ja pyyhin sillä kevyesti silmämeikin pois.
        Meikkivoiteet ja puuterin pyyhin kasvoveteen kostutetulla uudella vanulapulla.
        Tämän jälkeen pesen pois ripsivärinjäämät ja puhdistusgeelillä koko kasvot.
        Sitten vain hyvä kosteusvoide kasvoille (myös silmänympärykset).

Suosittelisin sinulle siis joko puhdistusmaitoa tai geeliä. Riippuen siitä, jos ihosi on kovin herkkä, sitten puhdistusmaitoa ja jos taas ihossa on epäpuhtauksia, niin sitten voisi geeli olla parempi vaihtoehto.
        Aamulla kasvovesi ja rasva riittävät, illalla sitten (vaikka ei olisi meikkiäkään) puhdistusmaito tai -geeli, kasvovesi ja rasva. Toivottavasti oli apua : )

• aloittaja.
        Mie vain kirjoitti:

Suosittelisin sinulle siis joko puhdistusmaitoa tai geeliä. Riippuen siitä, jos ihosi on kovin herkkä, sitten puhdistusmaitoa ja jos taas ihossa on epäpuhtauksia, niin sitten voisi geeli olla parempi vaihtoehto.
        Aamulla kasvovesi ja rasva riittävät, illalla sitten (vaikka ei olisi meikkiäkään) puhdistusmaito tai -geeli, kasvovesi ja rasva. Toivottavasti oli apua : )

Paljon kiitoksia kaikille! Uskoisin sitten päätyväni siihen puhdistusmaitoon, ensin tosin käytän kyllä jo ostamani geelipurkin pois. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe