Nainen ja leuanveto..

ähh!!

Moneenko leuanvetoon naiset pystyvät keskimäärin? Tunnen monta miespuolista kaveria, jotka saavat kerralla vedettyä suunnilleen 10-20 leukaa.. Olen omasta mielestäni melko hyvässä kunnossa, mutta saan silti vedettyä vain max.7 !!! Samoille miehille pärjään taas suht. hyvin tavallisessa (miesten) punnerruksessa, 40 menee helposti.. Tuota leuanvetoa en vain ymmärrä.. Tavoitteeni on saada edes 10leukaa, mutta jo tuo 7 ottaa jo todella koville... Vinkkejä??
En ole mikään "fitnessbodari", vaan ihan tavallinen tytön tallaaja :D

39

7645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öidshaslökdghla-

      leukoja saanu joskus 3,enääen yhtään. en myöskään yhtään punnerrusta,siinä sulle tavan talaaja! :D aika keho taidat olla

    • A B

      Suurin osa naisista ja miehistä ei saa yhtään tai korkeintaan yhden leuan vedettyä.

      • aplarikaplarimamma

        Joskus oli jossakin opiston tapahtumassa sellainen leuanvetotestaus; jossa tavallisia tapahtuman vierailijoita kehotettiin käymään leukoja vetämässä. Olisiko päivän aikana ehkä 100 kävijää käynyt kokeilemassa, ja näistä varmaan puolella tuli tulokseksi puhdas nolla. Lopuista sitten varmaan suurimmalla osalla tulos jäi siihen yhteen tai kahteen leuanvetoon.
        Että tältäkin kannalta 7 leukaa on ihan hieno tulos!


      • 66-v

        Ensimmäinen osa väitteestäsi pitää paikkansa!
        Yhdenkin leuan vetävä nainen on harvinaisuus.

        Toisen osan suhteen olen erimieltä.
        0-vetävät miehet ovat harvinaisia.


      • kfkfyuu
        aplarikaplarimamma kirjoitti:

        Joskus oli jossakin opiston tapahtumassa sellainen leuanvetotestaus; jossa tavallisia tapahtuman vierailijoita kehotettiin käymään leukoja vetämässä. Olisiko päivän aikana ehkä 100 kävijää käynyt kokeilemassa, ja näistä varmaan puolella tuli tulokseksi puhdas nolla. Lopuista sitten varmaan suurimmalla osalla tulos jäi siihen yhteen tai kahteen leuanvetoon.
        Että tältäkin kannalta 7 leukaa on ihan hieno tulos!

        no vetele niitä seiskoja vaan, kyllä se joskus siihe kymppii nousee. Onko tosiaan noin vaikeaa käyttää omaa päätä?


      • aplarikaplarimamma
        kfkfyuu kirjoitti:

        no vetele niitä seiskoja vaan, kyllä se joskus siihe kymppii nousee. Onko tosiaan noin vaikeaa käyttää omaa päätä?

        en kyllä ymmärtänyt mitä oikein ajoit tuolla vihaisella möläytykselläsi takaa, ja miten se liittyi edelliseen viestiin??

        ...no, joku on saanut kauhalla ja toinen sitten lusikalla. kaikkein epäonnisimmat seisseet oven pönkkänä kun järkeä jaettiin...


      • kfkfyuu
        aplarikaplarimamma kirjoitti:

        en kyllä ymmärtänyt mitä oikein ajoit tuolla vihaisella möläytykselläsi takaa, ja miten se liittyi edelliseen viestiin??

        ...no, joku on saanut kauhalla ja toinen sitten lusikalla. kaikkein epäonnisimmat seisseet oven pönkkänä kun järkeä jaettiin...

        Sori, en tarkottanu vihaisesti tuota ilmasta. Ois pitäny laittaa hymiötä mukaan. Mun moka. :D


      • luulisin
        66-v kirjoitti:

        Ensimmäinen osa väitteestäsi pitää paikkansa!
        Yhdenkin leuan vetävä nainen on harvinaisuus.

        Toisen osan suhteen olen erimieltä.
        0-vetävät miehet ovat harvinaisia.

        Totta, olin aika hämmästynyt kun eräskin aika pulska ei liikuntaa harrastava mieskin nosti 2. Vai olikoshan se peräti kolme. En nyt tarkkaan muista, mutta ei kuitenkaan tosiaan nollaan jäänyt.


      • tutkittu juttu

        paskaa naisista yli puolet saa 0 leukaa ja joku crosssfit mamma 25...
        miehet sentään saa puolet >=5 leukaa.


    • Leukamies

      En tunne ketään naista, joka saisi edes yhtä leukaa (Tai luulen niin). Hauiksesi on varmaan aika jykevä tai sitten olet kevyt voimistelijatyyppi. Muistan joskus vuosia sitten katselleeni kun Heli Rantanen (tämä kehäsnainen) harjoitteli salilla ja leukoja tais vetää kerralla vaan n. 7-8. Miehille toi leuanveto on tyypillisempää ja kaikilla, jotka käyvät säännöllisesti salilla menee vähintään muutama leuka. Mulla menee nyt ehkä 15 ja olen tosi hoikka tyyppi, enkä mikään bodari. Pelkästään "tavallisia" leukoja vetelemällä ei välttämättä lisää enää paljon tule. Kokeile hauisvääntöjä ja sitten voit kokeilla lisäpainoilla leuanvetoa. Myös yhdellä kädellä kandee kokeilla. Ja sitten voit kokeilla uutta enkkaa. Mutta eipä tosta sun tuloksesta paljo tarvi parantaa, jollei halua olla huippuurheilija:)

      • -

        Tunnen kyllä naisen joka vetää leukaa 35kg lisäpainolla. Ei se naisille sen vaikeempaa kuin miehille mutta lihasta pitää olla jonkun verran.


      • äh!!!

        Joo, mulla ei todellakaan ole mikään jykevä hauis, taidan olla ennemmin tuo mainitsemasi kevyt voimistelijatyyppi. Hyvä, että lihakset näkyvät juuri ja juuri :)
        Tulipa kyllä melko yllättäviä vastauksia, että naisetko eivät normaalisti saa vedettyä kovin montaa leukaa ja että 7 olisi hyvä?? Itse en oikein pidä tuota hyvänä, ärsyttää katsoa vierestä kun miehet saa sen 20..
        Mutta se hieman lohdutti, että Heli Rantanenkin vetää "vaan" 7-8 leukaa! 8-)


      • 70kg
        äh!!! kirjoitti:

        Joo, mulla ei todellakaan ole mikään jykevä hauis, taidan olla ennemmin tuo mainitsemasi kevyt voimistelijatyyppi. Hyvä, että lihakset näkyvät juuri ja juuri :)
        Tulipa kyllä melko yllättäviä vastauksia, että naisetko eivät normaalisti saa vedettyä kovin montaa leukaa ja että 7 olisi hyvä?? Itse en oikein pidä tuota hyvänä, ärsyttää katsoa vierestä kun miehet saa sen 20..
        Mutta se hieman lohdutti, että Heli Rantanenkin vetää "vaan" 7-8 leukaa! 8-)

        ihan ok kunnossa. En saa yhtäkään kun kokeilin. Kavereistani harva saa enmpää kolmea ja naisista ei yksikään yhtään joten olet kovassa kunnossa.

        Punneruksia vedän 30. Eli toi sun 40 on hiton kova.


    • Pikku-A

      Luultavasti keskiarvo tipahtaa alle 1 toiston, mitä useampi nainen on otannassa mukana...:(

      Eli kyllä tuo 7 on jo hyvä suoritus naiselle...

    • Yksi vain

      Tuo 7 on jo hyvin. Tavikset vähän salilla harjoitelleet ei näytä saavan moni edes yhtä. Itse saan juuri ja juuri yhden. Yläasteella sain n. 10.

    • 31vee mies

      Tossa just viime viikonloppuna oli vähän sukulaisia kylässä. Siinä illan mittaan päätettiin sitten alkaa vetää leukaa. Mukana oli 4 naista, 3 miestä, kaikki harrastaa aktiivisesti kuntoilua. Naisista yksi sai vedettyä yhden leuan, loput ei saanu yhtään. Miesten keskuudessa tulokset vaihteli 4-9 leuan välillä. Ite sain 9 eli voitin :) Pointti siis on se että toi 7 on tosi hyvä tulos naiselle! Mut jos vielä lisää haluut nii ala lisäpainoilla vetää ja sen jälkeen koitat maksimia.

    • 66-v

      Käyttämälläni salilla on muutama fitnesstyttö jotka vetävät 10:n sarjoja.
      Yksi kilpailumitalisti vetää myös eri otteilla.
      Tytöt punnertavat myös normaaleja etunojia 10:n sarjoja.

      Tavallisten tallaajien en ole nähnyt leukoja edes yrittävän.
      En usko että nousisi yksikään.
      Jokunen etunojien kokeilija lötköttää polvet tukipisteenä.

      Melko harva heppukaan vetää leukoja.
      Pari aikanaan hyvän kansallisen tason painijaa vetelee vielä 40 vaiheessa vaihtelevilla otteilla mutta tavalliset jähyäjät eivät lainkaan.
      Yksi NHL-lätkäilijä vetää mutta hyytyy potkienkin alle 10:n toiston.

      Itse en lukion jälkeen vetänyt lainkaan yli 10:n sarjoja.
      Muun punttitreenin yhteydessä hieman temppuiltiin eri otteilla ja hakien yhden käden vetoa.
      Lisäpainoilla vedettiin 1 -> 5:n toistoja.
      Ennen olkaleikkausta maksimini oli 55kg vyössä roikkuen.
      Ilmeisesti aikaisemmista lyhyistä sarjoista johtuen on jäänyt päälle "kertalukurajoitin".
      Lisäpainollla en ole enää kokeillutkaan, enkä kokeile.
      Omalla painolla 10:ssä on ehdoton toistoraja enkä näe tarpeelliseksi enempää yrittääkään..
      Vaikka 7 - 8 tuntuisi miten kevyiltä tahansa niin 10:iin stoppaa.
      Painoa tällä hetkellä 92,5kg josta laardia vähintäänkin riittävästi.

      Tuskin täältä mitään vinkkejä saat!
      Olet sen verran vedellyt että tiedät kyllä vinkit löytyvän toisilta naisvetäjiltä tai fitnesstyttöjen ohjelmista?
      Jos sieltäkään.

      • Salille siis!

        Lasketaanko sitä yhdeksi leuanvedoksi, jos ei laskeudu kokonaan alas (sillai kädet suoriksi) vaan puoliväliin asti vaan? Jos lasketaan, niin saan 3kpl.


      • Pikku-A
        Salille siis! kirjoitti:

        Lasketaanko sitä yhdeksi leuanvedoksi, jos ei laskeudu kokonaan alas (sillai kädet suoriksi) vaan puoliväliin asti vaan? Jos lasketaan, niin saan 3kpl.

        No ei.


    • vanhakin jaksaa

      Mielestäni vetämäsi 7 leukaa on kova tulos.
      Vaimoni, ikää yli 50 v. vetää 10 leukaa. Itselläni tulos 16. Nämä siis perinteisellä vastaotteella. Itse olen kokeillut viimeisen puolen vuoden ajan leuanvetoa eri tekniikoilla. Vasta- ja myötäotteella tehtynä. Kapealla myötäotteella (käsien väli n. 15 cm) sekä leveällä otteella. Lisäksi olen tehnyt neutraalilla otteella tehtynä. Mitä sitten olen saanut puolessa vuodessa aikaiseksi; leuanveto parantunut viidestä suorituksesta 16. Punnerrukset 30 toistosta yli 60!
      Aiempia viestiä lukiessani huomasin, että moni viittasi hauiksen kokoon. Leuanvetohan on selkäliike, jonka tukena toimivat käden ojentajalihakset! Niin, hauiskin on mukana hommassa, mutta vähäisemmässä määrin.
      Siis, jos haluat parantaa tulosta, niin voit joko a) harjoitella säännöllisesti useampana kertana viikossa tai b) ottaa mukaan leuanvetoon painoja, jolloin nostat omaa painoasi enemmän.

    • Minä en saa yhtäkään - niinä harvoina kertoina, joina olen kokeillut.

      Tekniikka?
      Miten se pitää tehdä?

      Ei taatusti vain nouse ylös käsin kiskomalla, kun pitäisi se selkä saada jotenkin mukaan.

      Salilla, jossa käyn ei ole tätä avustavaa laitetta, jolla tekniikkaa voisi harjoitella.

      • A_B_C_

        Nolla tuloksesta pääse yllättävän nopeasti siihen yhteen leukaan. ja sen jälkeen onkin vain 10 tulos treenin määrästä kiinni.

        Aloita roikkumalla tangossa ja purista tankoa samalla lujaa koko ajan. tavoiteaika minuutti.
        Tee negatiivisiä, eli laskeudu ylhäältä alas hallitusti ja hitaasti. 10kpl
        Tämän jälkeen 10kpl leuanvetoja niin ylös kuin menee. aina pieni tauko välissä tietysti.

        Tämän kun toistat joka toinen päivän, niin viikossa menee jo se eka leuka.

        Lapaluut lukkoon leukaa tehdessä! Ja kroppa suorana. Eikä heiluta!

        Leuanvetoa pitää treenata usein jos haluaa saada suuria toistomääriä tehtyä.
        kerta viikossa ei riitä.

        Ja "vanhakin jaksaa". Kyllä se leuanveto on yksi parhaista hauiksiin kohdistuvista liikkeistä.
        Vetävät liikkeet kohdistuvat hauiksiin ja selkälihaksiin kun työntävät ojentajiin ja rinta, olkapäälihaksiin.

        Jos haluaa kunnon haukkarin leukoja vaan tekemään. Katso vaikka mies voimistelijoita.
        UGH olen puhunut.


      • A_B_C_ kirjoitti:

        Nolla tuloksesta pääse yllättävän nopeasti siihen yhteen leukaan. ja sen jälkeen onkin vain 10 tulos treenin määrästä kiinni.

        Aloita roikkumalla tangossa ja purista tankoa samalla lujaa koko ajan. tavoiteaika minuutti.
        Tee negatiivisiä, eli laskeudu ylhäältä alas hallitusti ja hitaasti. 10kpl
        Tämän jälkeen 10kpl leuanvetoja niin ylös kuin menee. aina pieni tauko välissä tietysti.

        Tämän kun toistat joka toinen päivän, niin viikossa menee jo se eka leuka.

        Lapaluut lukkoon leukaa tehdessä! Ja kroppa suorana. Eikä heiluta!

        Leuanvetoa pitää treenata usein jos haluaa saada suuria toistomääriä tehtyä.
        kerta viikossa ei riitä.

        Ja "vanhakin jaksaa". Kyllä se leuanveto on yksi parhaista hauiksiin kohdistuvista liikkeistä.
        Vetävät liikkeet kohdistuvat hauiksiin ja selkälihaksiin kun työntävät ojentajiin ja rinta, olkapäälihaksiin.

        Jos haluaa kunnon haukkarin leukoja vaan tekemään. Katso vaikka mies voimistelijoita.
        UGH olen puhunut.

        Kiitti vinkeistä A_B_C_.

        Varmaankin kannataa lähteä liikkelle vastaotteesta.

        Tälle "Jos haluaa kunnon haukkarin leukoja vaan tekemään. " ei ole tarvetta, muutenkin puserojen hihat puristaa...

        Kunhan vain olisi coolia vedellä leukoja :-D


      • A_B_C_
        RipsaK kirjoitti:

        Kiitti vinkeistä A_B_C_.

        Varmaankin kannataa lähteä liikkelle vastaotteesta.

        Tälle "Jos haluaa kunnon haukkarin leukoja vaan tekemään. " ei ole tarvetta, muutenkin puserojen hihat puristaa...

        Kunhan vain olisi coolia vedellä leukoja :-D

        sen verran, että itselläni on tapana tehdä aina ensimmäiset 3 sarjaa myötäotteella ja sitten loput vastaotteella. Olen huomannut, että paikat kestää kun ei heti ala vastaotteella nykimään.
        Käytän kyllä vielä lisäksi painoliivejä leukoja tehdessä.


      • A_B_C_ kirjoitti:

        sen verran, että itselläni on tapana tehdä aina ensimmäiset 3 sarjaa myötäotteella ja sitten loput vastaotteella. Olen huomannut, että paikat kestää kun ei heti ala vastaotteella nykimään.
        Käytän kyllä vielä lisäksi painoliivejä leukoja tehdessä.

        Kiitti vinkistä.

        "Käytän kyllä vielä lisäksi painoliivejä leukoja tehdessä. " NIINPÄ tietysti!


    • auneeehss

      ite vedän harjoittelematta 9 leukaa ihan alhaalta asti, olen nainen ja paino 63kg :)

    • mies turusta

      leukoja voi saada enemmän jos treenaa käsiä:D itse saan kaks (ennätys kuitenki 4) t. 20-vuotias mies.

    • twenty+
    • punntti

      13 kunnollisesti vedettyä leukaa, olen nainen, painoa 60 kg, harjoittelun tulosta

    • Crossfit

      Olen treennannut Stew Smithin ohjella ja seuraavia huomioita:

      - Aloita tangossa roikkumalla
      - Hitaan laskut
      - Treenaa myötäotteella, vasta-otteella ja ristiotteella
      - Pienet sarjat alkuun esim. 3x3 ja käytä tarvittessa apuvälineitä puhtaisiin suorituksiin (esim. http://www.amazon.com/Rubberbanditz-Pull-Crossfit-Band-Set/dp/B0058V0L6O/ref=pd_sim_sg_1 ) ja tai samankaltainen suomivariantti.
      - Pyramidi harjoittelu 1, 2, 3, 4, 5, 4,3,2,1 jne.
      - Hauiksen vääntö ei ole oikotie onneen, leuanveto tarttee leuanveto"lihakset"

      Aloitin yhdellä leualla ja nyt menee 7 (2kk treenit)

    • ftgdjhg
    • vcxvxcvxvcxcvx

      Eipä tuolla määrällä ole kovinkaan suurta merkitystä. Kunhan vetää hyvällä tuntumalla ja loppuun asti niin hyvä tulee. Tekniikoita on niin paljon erilaisia, että tuloksia on aika järjetön verrata keskenään. Fuskaaminen kannattaa jättää heti alkuunsa, jotta näkee oikeasti oman kehityksensä ja rasitus menee oikeaan paikkaan.

      Moni ei käytä lisäpainoja leuanvedossa kun ei saa sitä 10-12 leukaa, jota pidetään yleensä normaalina toistomääränä. Mielestäni lisäpainoilla kannattaa ehdottomasti treenata, vaikka sarjat jäisivätkin lyhyemmiksi. Jos vedät vain omalla painollasi viikosta toiseen niin kehitys on aika heikkoa.

    • Hitto kun on raskast

      Itevendän kuus leukaa ja puuhkun ja ähkun ruikulia niin että tarvii paikat siivota. Kaveri kerto että alussa vähän ruiskuu muttä toisen leuan jälkeen sattuu ehkä eniten jaloissa.
      kiitos ja peace

    • mum2

      minä olen 60v nainen ja vedän 10 leukaa, ennätykseni on 15 parin vuoden takaa.
      en erikseen harjoittele hauiksia, teen penkkipunnerruksia ja leukaa vetelen joka harjoituskerta.

    • säälittäväää

      Saan vedettyä hartianlevyisellä vastaotteella yhden leuan, heh. Ennätys on kolme, joten ainakin siihen on tavoitteena päästä takaisin.

      • narukäsi

        Useimmat aloittelevat leuanvetäjät tekevät sen virheen että vetävät leukaa hauista koukistamalla. Leuanvetohan lähtee selästä, varsinkin vedon alku. Onnistuu myös narukäsillä.


    • Anonyymi

      Aika moni nainen ei saa yhtään (jos ei tekniikkaa). Erikoista on se, että sm-kisoissakin naiset (ehkä miehetkin) vetää niitä ihme heilurileukoja. Sehän on enemmän keinumista kuin voimaa. Pitäisi sallia vain suorat vedot, joissa mitataan pääosin voimaa.

      • Anonyymi

        Juu, on aika iso ero, "heilurityylillä" saan noin 15 ja tuolla "suorallavedolla" vain 10.
        Kisoissa toki tehdään tulokset sillä tavalla kun säännöt määrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, on aika iso ero, "heilurityylillä" saan noin 15 ja tuolla "suorallavedolla" vain 10.
        Kisoissa toki tehdään tulokset sillä tavalla kun säännöt määrää.

        Yksinkertainen ratkaisu.
        Leuanvedot kulmariipunnassa.
        Rekissä roikkuen jalat suorina vaakasuoraan tai mieluummin hieman yli, ettei tule tulkintavaikeuksia.
        Sitten vetelemään koko ajan tuo kulma-asento säilyttäen.
        Todellisia vetoja. Ei pysty sätkimään eikä muutenkaan nytkyttelemään.

        Kaikilla muilla tekniikoilla törmää suorituksen rajojen tulkintaan.
        Vyössä roikkuvien lisäpainojen ohella tuo kulmaveto on ainoa tuntemani yksiselitteinen tekniikka. Edellyttäen riittävää lisäpainojen määrää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe