Mitäs sanotte, onko 10 kilometrillä 53 minuuttia kova suoritus?
(minun peruslenkki)
10km / 53min
17
2303
Vastaukset
- nakkun
Mihin pitäisi verrata? Nopeimmat vetää kympin alle 30min. Itse juoksin 1/2 maratonin ekan kympin tuohon 53min kun loppuaika oli 1.54 ja sekunnit päälle. (joo loppuosassa hyyty)
Tuo puolimaran aika ei ole mikään kummoinen. Itsellä nyt on oikeastaan vain kokemusta juoksemisesta tuosta matkasta ajan kanssa, mutta ajattelin, että jos pystyisi kympin vetämään joskus 45min niin se olisi kohtuu kova.
6min/km on jo ihan hyvää lenkkeily vauhtia. 53min kympillä on jotain 5.15/km vauhtia. Siinähän sitä on analysoimista.- mjoo-o
coopperi ajaksi muutettuna se olisi 2667m 12minuutissa.
Siihen saa jo pistellä jalkaa toisen eteen, veikkaisin että tuohon päästäksesi sinun pitää olla vähintään 3200-3300 cooperin kunnossa. - nakkun
mjoo-o kirjoitti:
coopperi ajaksi muutettuna se olisi 2667m 12minuutissa.
Siihen saa jo pistellä jalkaa toisen eteen, veikkaisin että tuohon päästäksesi sinun pitää olla vähintään 3200-3300 cooperin kunnossa.Ikä ja hitaat solut saattavat hommaa vaikeuttaa, mutta tuollaisen pika-analyysin mukaan pitäisi onnistua vielä. Harjoitteluahan se vaatii, varsinkin nopeuden. Tuossa yhden arviointitaulukon mukaisesti, jossa on maratonajan ennustaminen alimatkojen tulosten perusteella, niin kyllähän siinä saa pistellä jalkaa toisen eteen.
53min/10km vertailun mukaan puolimaraton pitäisi pystyä pistelemään alle kahden tunnin. Eli se "paskan raja" alitettu ;)
5km 10km 1/2 M Maraton
21.31 45.00 1.39.54 3.55.58
24.23 51.00 1.53.38 4.37.30
24.52 52.00 1.55.56 4.44.39
25.21 53.00 1.58.14 4.51.52 - mistä moisen tauluko
nakkun kirjoitti:
Ikä ja hitaat solut saattavat hommaa vaikeuttaa, mutta tuollaisen pika-analyysin mukaan pitäisi onnistua vielä. Harjoitteluahan se vaatii, varsinkin nopeuden. Tuossa yhden arviointitaulukon mukaisesti, jossa on maratonajan ennustaminen alimatkojen tulosten perusteella, niin kyllähän siinä saa pistellä jalkaa toisen eteen.
53min/10km vertailun mukaan puolimaraton pitäisi pystyä pistelemään alle kahden tunnin. Eli se "paskan raja" alitettu ;)
5km 10km 1/2 M Maraton
21.31 45.00 1.39.54 3.55.58
24.23 51.00 1.53.38 4.37.30
24.52 52.00 1.55.56 4.44.39
25.21 53.00 1.58.14 4.51.52löysit?
Olen aina uskonut erääseen "ammattilaiseen" joka joskus kertoi, että yleensä 51-51 minuutin menijät kympillä juoksevat alle 4 tunnin maratoonilla. Itsekin juoksin viime lauantaina HCM:n aikaan 4.25 ja tuo 50 minuutin alitus ei onnistu minulta kympillä. Paras aika lenkillä taitaa olla sielä 52 minuutin pintaan. - nakkun
mistä moisen tauluko kirjoitti:
löysit?
Olen aina uskonut erääseen "ammattilaiseen" joka joskus kertoi, että yleensä 51-51 minuutin menijät kympillä juoksevat alle 4 tunnin maratoonilla. Itsekin juoksin viime lauantaina HCM:n aikaan 4.25 ja tuo 50 minuutin alitus ei onnistu minulta kympillä. Paras aika lenkillä taitaa olla sielä 52 minuutin pintaan.Juoksija-lehden sivuilta löytyy. Lisäksi samanlaisia arvio taulukoita on useampia esim. McMillanin running calculator.
- kunkunkuntoilemaan
ethän sä jää kun 10 minuuttia yli 4-kymppisille "veteraanijuoksija" naisille.
- mjoo-o
53 minuuttia ja kymmenen kilometriä tekee cooperiksi muutettuna 2264 metriä 12 minuutilla.
Eli hyvin keskinkertainen vauhti.- jotta näin
Lyhyemmän matkan/ajan jaksaa aina juosta nopeammin, kuin pidemmän. jos peruslenkillä vetää kympin 53min niin mikä on aika kun sen juoksee oikein tosissaan?
- Maratoon Mara
jotta näin kirjoitti:
Lyhyemmän matkan/ajan jaksaa aina juosta nopeammin, kuin pidemmän. jos peruslenkillä vetää kympin 53min niin mikä on aika kun sen juoksee oikein tosissaan?
tavis pohvaperuna saa tehdä töitä juostakseen kympin 53 minuuttiin. Paskanjauhajat taas täällä asialla.
Eihän tuo aikuiselle ihmisellekään mikään huippuvauhti ole mutta ihan kelpo kunnosta tuo kertoo.
- Wanha Kääkkä
Järkevää vastausta ei voi antaa jos ei tiedä ikääsi ja sukupuoltasi. Asia selviää vertaamalla vauhtiasi jonkun suositun 10km kisan/tapahtuman ikäsarjojen tulosluetteloon. Esim v 2009 Ruisriikin tuloslista näytti seuraavalta:
http://www.championchip.fi/skriptit/tulokset/index.asp?id=629
Eli nuorelle miehelle 53 min ei ole kovin kummoinen vauhti, mutta lohdutukseksi voin melkein luvata että tavoitteellisella ja järkevällä harjoittelulla (maitohappokynnys- ja intervallitreenit mukaan ohjelmaan) tulokset paranee rutkasti. Toisaalta keski-ikäiselle naisihmiselle kymppi 53 minuuttiin on jo erittäin hyvä, varsinkin jos kyseessä on rento perustreenivauhti eikä parhaan päivän kisarutistus.- total failure
Hyvä olisi kuitenkin muistaa, että Ruisriikin osanottajat ovat jo valikoitunut (ainakin jollain tavalla kuntoileva) joukko Suomen kansasta. Aika monelta sohvaperunalta jää tuo 10 km kokonaan tekemättä.
- vauhtiaaa
Mä oon huomannut et jos on kiire nii tuon matkan pääsee huomattavasti nopeemmin rullilla..
- '''''
Suolla juostessa huippusuoritus. Mäkisyys ym.
- pururadankyntäjä
Et ole kova.
Kyllä tuo kuitenkin kohtuullisen hyvää lenkkivauhtia kuntoilijalle on, jota ei tartte hävetä kenenkään edessä.- 54min 10km
,mutta kun on niitä etjupolttajia jotka juoksee 53min vaikkei ole koksaan edes juosseet pitkästi. mistä se kunto tulee? minäki turhaa reenaan monipuolisesti kun kaveri tulee ISOine KEUHkoine ja aina paremmin pääsee. polttaa siis. voiko ketuttaa enempi`?
- rapajuåppå
54min 10km kirjoitti:
,mutta kun on niitä etjupolttajia jotka juoksee 53min vaikkei ole koksaan edes juosseet pitkästi. mistä se kunto tulee? minäki turhaa reenaan monipuolisesti kun kaveri tulee ISOine KEUHkoine ja aina paremmin pääsee. polttaa siis. voiko ketuttaa enempi`?
ne "etjupolttajat" ja "kovajätät" juoksevat kuitenkin kymppinsä selvin päin, mikä kummasti helpottaa urakkaa. Kokeilepa sinäkin joskus.
- Alo1ttaja
Minä sanon et olet kova ja annan taputuksia
Jostain meidän kaikkien on aloitettava, ja minä kyllä iloitsisin tuosta ajasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324611Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152588Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252425Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su552317- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501295- 661294
- 821241