Työskentelen yrityksessä jossa suurin osa meistä on vakitöissä, osa määräaikaisin soppimuksin. Sopimuksessa lukee 40h/vko työllä. Tämä on toteutunut jo 2 vuoden ajan ja välillä viikkotuntimäärä menee ylikin. Emme saa palkkaa ylityötunneista tavallista tuntipalkkaa enemmän ja joskus töitä voi olla vkonloppuisinkin, pääasiassa kuitenkin peruskonttorivirka-aika 8-16. Näin ollen emme siis saa palkkaa pyhäpäiviltä, joulun ja uudenvuoden välisiltä päiviltä jne...Onko tämä ihan laillista, vai sanooko laki jotain asiasta?
Tuntityöntekijä40h/vko
5
605
Vastaukset
- soppari---
- ap.
Luin läpi tuon, mutta en löytänyt ihan suoria vastauksia täältä kysymyksiini..
Jos joku osaa vastata, niin olisin kiitollinen!
- Hä
8-16, ei tee 40h/viikko. Vai kuuluuko sulla muka ruokatauko työaikaan?
- 31
mun ruokatauko on 30 min kuten muillakin, eli kuuluu
- palkanlaskijana
mikä on ala?
Kaupan alalla tuo olisi laitonta mutta pitäisi ensin lukea se sinun alasi tes jotta voi tuohon vastata tarkemmin.
Jos jatkuvasti tulee se vähintään 40 viikkotuntia niin sitten niitä ylityökorvauksia PITÄÄ maksaa. Jos taas on kysymyksessä se että jonain viikkona tehdään enemmän ja toisena viikkona se tasataan niin taas peräänkuulutan sitä tessiä jotta voisi tietää tarkemmin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 265248
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34647- 1441549
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551426Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141250- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211054viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.177927En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61883- 37819