VR on perseestä

Kuukkelissimo

Niin, voisiko joku selittää mulle miksi ihmeessä tämän suomi24 - palstan on vallanneet nuo VR-hihhulit?
VR on täysin paska firma! Tuli muutamia kertoja kuljettua junalla viime vuonna ja voi helvetti, olen kyllä siitä asti boikotoinut kyseistä valtion keskiaikaista järjestelmää. Joka toinen kerta juna oli myöhässä , ja kyllähän uutisistakin lukee että millon minkälaisia ongelmia heillä on, mikään ei tunnu toimivan! Ja onko ihmekään kun kyse on jostain valtion köyhästä antiikkisesta järjestelmästä, jonne hakee ne jotka haluaa jonkun helvetin suojatyöpaikan.
Mitä ammattitaitoa tarvitsee siihen että lunastaa lipun hintoja asiakkailta tai siihen että painaa kaasua ta jarrua veturin kuskina, sanokaapa se?
Vaatii aikamoista tyhmyyttä sekin ihmiseltä, että suostuu johonkin VR:n teettämiin 4 tunnin työvuoroihin, ei jumalauta.

124

6372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuppi täys

      Helvetti kuin kuin olisi lukenut tekstiä omista näppäilyistäni.
      Itse olen VR Cargolla töissä ja ihan samaa olen ihmetellyt. Ja minua niin vituttaa se uppoava laiva jonka perus tarkoitus on ilmeisesti työntekijän kiusaaminen työajoilla.

      Junat kulkee siksi myöhässä, kun korkeinkin työnjohtopuoli on niin syvältä, että eivät osaa gronologiaa; eli järkevöittää mm. junien aikatauluja, vaan annetaan junien kulkea kuten 50-luvulla ja työntekijän pitäisi joustaa. Työtä tekevän työntekijän persenahasta otetaan aina ne säästöt, ja sitten samaan aikaan puhemiehiä istutetaan turhanpanttina työilmapiiriä saastuttamassa. Työilmapiirin saatuttamista harjoittavat pääasiassa sukusiitetyt rautatieläisten omat tai sukulaispenikat, jotka ovat jotakin oman elämänsä sankareita jostakin Lapista tai jostakin metiköstä ja sukusiitolla on jouduttu Cargolle ottamaan kun ei muuhun resurssit riitä, mulkkuja kun ei monessa työpaikassa katsella.

      VR:n tulisi siirtyä jo 2010 luvulle monessakin mielessä.

      • gargostan

        "mulkkuja kun ei monessa työpaikassa katsella." JAA. KAS KUN NE EI OLE PANNUT SUA SITTEN PIHALLE SIELTÄ.
        "VR:n tulisi siirtyä jo 2010 luvulle monessakin mielessä." JOO EI MUUTA KUIN KENKÄÄ VAAN ELLEI TYÖT MAITA.


      • Kuppi täys
        gargostan kirjoitti:

        "mulkkuja kun ei monessa työpaikassa katsella." JAA. KAS KUN NE EI OLE PANNUT SUA SITTEN PIHALLE SIELTÄ.
        "VR:n tulisi siirtyä jo 2010 luvulle monessakin mielessä." JOO EI MUUTA KUIN KENKÄÄ VAAN ELLEI TYÖT MAITA.

        - Ei kai ne mua sieltä pihalle laita, vaikka haluaisinkin, koska teen työni hyvin enkä käytä aikaani paskanjauhamiseen ja siihen että puhun kahvihuoneessa olevani kova työmies. Teen minulle annetut tehtävät mahdollisimman hyvin ja ihan itse ja vieläpä kitisemättä. Menen töihin tekemään töitä, enkä kyttäämään työkavereita ja puhumaan paskaa toisista ja toisten työntekemisestä sekä elämästä. Mielelläni tekisin työni rivakasti urakalla ihmismäisiin työaikoihin, mutta tuntuu silmukka kiristyvän juuri työaikojen osalta, vaikka muutenkin syvältä se työnkuva jota nipinnapin kehtaa tehdä leipänsä eteen. Mutta työ on työtä ja vapaa -aika on vapaa -aikaa meillä normaaleilla ihmisillä; eli elämään kuuluu muutakin kuin työmaa ja työkaverit töissä ja vapaalla.

        - Juuri näin! Kenkää kaikille turhantoimittajille kenen elämä pyörii työpaikalla olevien ihmisten ympärillä ja heidän kanssaan paskanjauhamisen ympärillä, koska muuta elämää ja kaveripiiriä ei ole.

        Töissä kuuluu tehdä töitä ja vapaalla eletään omaa elämää johon ei kuulu työkaverit kovinkaan vahvasti

        Mulkuksi minua on siis turha syyttää!


      • nimimerkkiläinen

        Siis "ei osaa gronologiaa" "vaan annetaan junien kulkea kuten 50-luvulla".

        Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa? Yritin googlettaa gronologiaa mutta en saanut tuloksia. Ja miten junat kulkevat kuin 50-luvulla? Kiskoilla ne kai silloinkin kulkivat?


      • Työkelpaa

        Lähde pois ja anna sun työpaikka mulle kun se on sinusta paska


    • On häpiä olla typerä

      Vaatii aikamoista tyhmyyttä kirjoitella tollaista katkeraa tekstiä.
      Sellainen kaveri, jolla on selkärankaa ottaa faktat ensin selville ja avautuu vasta sitten, jos vielä aihetta löytyy.
      Sääliks käy..

      • kepulointia

        eikös tuo ollut faktat esille ottanut? Mikäs ihme se on jos joku katkeroituu esimeekiksi huonoon työpaikkaan josta lupaillaan vaikka ja mitä ja ei kerrota faktoja työsopparin allekirjoittamiseen mennesä?

        Katkeruus on ihan normaalia elämää.


      • mina ei ummara
        kepulointia kirjoitti:

        eikös tuo ollut faktat esille ottanut? Mikäs ihme se on jos joku katkeroituu esimeekiksi huonoon työpaikkaan josta lupaillaan vaikka ja mitä ja ei kerrota faktoja työsopparin allekirjoittamiseen mennesä?

        Katkeruus on ihan normaalia elämää.

        Va? Mistä sä oikeen puhut? Kelle nyt on lupailtu ja mitä?
        Vittu täällä on outoo porukkaa.
        Ihan tosi, hakekaa jotakin tabletteja.


    • Myötähäpeää

      Kauhee vuodatus. Eikait niitä veeärrä juttuja ole pakko lukee hölmö!
      Taidat olla joku perseaukinen millä ei ole ees varaa mennä junalla.
      Ja hei, vaikka ei olis kuin se 4 tuntia töitä kuukaudessa, niin kohtuu hyvä palkka kilahtaa tilille joka kuukausi!!

      • Roomies

        Ainaki Cargolla joutuu tekemään joka vitun tunnin per jakso, eli 114.45/ 3 vko. Ja jos tunnit jää alle vaikka loman, saikun, koulutuspäivien takia, niin siinä meni samalla vapaapäivien ohjelma uusiksi, koska töihinhän ne piiskurit laittaa. Tuollainen tuntien takaisin tettäminen on todellista vittulua ihan siinä missä ne heittovuorot ja neljän tunnin vuorot.

        Mutta no hätä! kyllä me fiksuimmat työntekijätkin osataan olla vittumaisia, kun oikein hankaliksi meille työantajapuolelta aletaan. Mehän se tulos tehdään.


    • tjtjtjtippppa

      -Mitä ammattitaitoa tarvitsee lentokoneen kuski, että vain painaa nappia ja kone lentää ylös ja alas?
      -Mitä ammattitaitoa tarvitsee lääkäri, että vain arpoo koneelta diagnoosin ja kirjaa reseptin?
      -Mitä ammattitaitoa tarvitsee palkanlaskija, että vain syöttää lukuja koneelle?
      -Mitä ammattitaitoa tarvitsee insinööri, että vain kulkee valkoinen takki päällä kädet taskussa?
      -Mitä ammattitaitoa tarvitsee jääkiekon pelaaja, että vain sohii mustaa kuminpalaa puisella kepillä?

      Mitä vielä? Kaikki ei ole aina niin üksinkertaista kuitenkaan, miltä äkkiseltään näyttää.

      • sscjbqibosjo

        Hyvin sanottu! Jätkät on vaan kateellisia!


      • no niinvvarmaajjoo
        sscjbqibosjo kirjoitti:

        Hyvin sanottu! Jätkät on vaan kateellisia!

        joo ihan varmaan, kyllä joo takuulla.


      • 22
        no niinvvarmaajjoo kirjoitti:

        joo ihan varmaan, kyllä joo takuulla.

        kATTOKAAPA MONIKO JUNA KULUKEE AJALLAAN???


      • äjöhlgkfjdg

        Rautatieläiset ovat paljon yksinkertaisempia kuin mille ne näyttää, eli ihan oikein sanottu!


    • On se yhteisö jumala

      Ei varmaan yksikään!! Silloin joskus, kun rautatieläiset olivat enempi risstiinnussittuja ja niitä oli töissä niin paljon, että yhteen harjaan piti neljän nojata kun harjat meinasi loppuekesken, niin silloin junat kulki. Oi niitä aikoja!

    • kkiooooo

      Vitun VR

    • jumalautavittuuu

      No kun olin junalla niin konduktööri kusetti eli valehteli päin naaman

      • Anonyymi

        Älä mee junaan jos ei miellytä kävele ja pidä turpas kiinni


    • kaisaenkkelät

      Pyyhkiikö nämä julkisuuskuvaa kiillottvat kasvojaan vai peräpeilejä johtajille. Kyllä on tiedottaminen epätoivoisten hommaa yhtymässä jossa johto kerää itselleen satojatuhansia euroja ansaitsemattomia palkkioita..

    • VRViimehuoltoelokuussa

      3-vuotias poika matkusti keskiviikkona siskonsa ja tätinsä kanssa junalla Oulusta Helsinkiin. Matkan aikana pojalla tuli tarve mennä vessaan, ja isosisko tuli hänen avukseen.

      Vessareissu ei sujunut kuitenkaan ongelmitta. Poika halusi suorittaa toimensa itse ja kyyristyessään hänen takapuolensa osui kuumaan patteriin. Poika säikähti kivusta ja rupesi itkemään.

      - Sisko ihmetteli, että mikä hänelle tuli ja huomasi kuinka kuumalla patteri oli ollut, äiti kertoo.

      Pojan sisko ja täti huomasivat haavan, mutta eivät heti tajunneet, kuinka iso se oli. Haava ei aluksi näyttänyt kovin suurelta.

      - Junasta ei löytynyt kylmäpussia, joka olisi ollut varmasti tärkeä saada heti palohaavan päälle. Sisko oli kastellut vanutuppoja ja laittanut niitä palovammaan. Lopulta lapsi oli seissyt lopun matkan, neljä tuntia, kun ei pystynyt istumaan.

    • Viheltää

      Koko paskan joutas myydä kiinalaisille. Ja sen jälkeen kaikki pomoja myöten duuniin uusina työntekijöinä.
      - VR:n meininki on kauttaaltaan hanurista.
      Putiikin kaikki pikkupomot ovat kuin mitäkin aivopestyjä pikkupoikia.

      • Anonyymi

        Miks ei ryssille


    • Tutkintaan_VR_romutus

      Tarkastuvirasto tutkii kuka teki päätökset kiihtyneestä liikennekelpoisten vaunujen romutuksesta ja millä perustein. Vikaraportit selvittää ulkopuolinen toimija. Samalla tutkitaan johdon omaisuuden myyntiin perustuneet ylisuuret tulos palkkiot.

    • seuraa_romutuskeskustelu
    • Resiina_lehti_tietää
    • Valetelijoiden_klubi
    • Iltalehti_kannanotto_VR

      Kun yrityksessä on 10 000 työpaikkaa, omistaja on valtio, asiakkaat tavallisia suomalaisia ja kun yritystä johdetaan
      SAK:laisten ja STTK:laisten ammattiliittojen luottamuksen varassa, poliittinen peli ja veivaus ovat arkipäivää tällä ratapihalla.
      VR on jämähtänyt 150 vuotta vanhaan rakenteeseen. Tätä ei ole pystynyt murtamaan edes huippujohtaja Mikael Aro, jonka valtio värväsi junayhtiön pomoksi tanskalaisesta Carlsbergin kaljafirmasta.
      Aro on kääntänyt valtion raideliikennemonopolin kannattavaksi ja yhtiön tuloksen tappiinsa. VR on tehnyt viime vuodet mahtavia voittoja, jotka yhtiö aikoi holvata taseeseensa hankkiakseen Euroopan huippunykyaikaisimman veturi- ja vaunukaluston.
      Aron harmiksi demarivaltiovarainministerit Jutta Urpilainen ja Antti Rinne nappasivat osan näistä voitoista valtion budjetin tilkkeeksi
      .Voitot VR on kerännyt esimerkiksi Helsingissä työssä käyviltä tamperelaisilta. Jokaiselta tuollaiselta pendelöijältä yhtiö on nyhtänyt 5 500 euroa vuodessa.
      Vasta linja-autoliikenteen kilpailun vapauttaminen avasi näkemään, miten läpeensä laho VR on.
      Tuo jo osoittaa, että VR:n asiakkaat ovat ylihintaisten lippujen muodossa maksaneet palkkoja ainakin 500:sta suojatyöpaikasta. Yhteiskuntavastuuta kai tämäkin.
      Tähän pystyisi vain yksi yhtiö. Pietarilainen, Venäjän hallituksen omistama Lokakuun rautatiet. Putinia saattaisi jopa kiinnostaa. Suomessa on sama kiskoleveys kuin Venäjällä.

    • NewDeal

      Viime talvena otsikoihin nousi Tulli. Ja syystäkin.
      Jo olisi h-vetin korkea aika penkoa VR:n henkilöstöpolitiikka ja kähmiminen auki. Kaikenlaiset "lutkuttajat" nostetaan välitason pomoiksi toteuttamaan omien esimiestensä harmaalla alueella liikkuvia käskyjä.
      - Putiikissahan on ollut vallalla jatkuvat yt-neuvottelut (jo ns. taloudellisesti hyvinäkin aikoina). Syystä että kukaan ajatteleva työntekijä ei pääsisi perille homman juonesta.

      - Ei tähän peliin tartteta (demari)ministerejä. Toiminta on ihan VR:n kotikutoista meininkiä.

      Tervetuloa kilpailu! Päästäis tästäkin mätäpaiseesta.

      • Pääkonttorinääliö

        Just näin!

        Työntekijöitä kidutetaan firmassa jatkuvilla ja toistuvilla YT-neuvotteluilla. Mikä erikoisinta, YT:n tuloksia ei kerrota, vaan vedotaan salassapitoon ammattiliitossakin, ettei vain kerrota mitään työntekijälle.
        Ihan kuin jossain Stalinin hallinnossa, et tietty vielä teloitettaessa mistä sinut on tuomittu ja milloin.


    • SairraaloinenStalismiKGB

      On harjoiteltu ja alkuun laitettu käytäntöön Kouvolan VRRata organisaatiosta. Siellä kaikki hyväksyi muiden Itä-Suomalaisten työntekijöiden niskalaukaukset. Näin varmistettin yhdessä järjestytyt varastaminen tulkinnat lisäkorvauksista päivistyksessä viikonloppu työhönsidonnaisuus lisineen mitkä Soili R kuittasi 12h joka viikonloppu maksuun. Kun uusi di manu tuli riitti kun osasi vetää Leaa kannikkaan tiernapoikaharjoitusten kulisseissa. Kouvolan merkoni le ja puutarhuri Jen oravapilluista tuli VRTrack Jouni K rakentamisen laatupäälliköitä ilman mitään ammattiosaamista. Jounilla oli kokemusta oikoradalta vee mihin reikään sormi reikään työntää kun valitaan nais työntekijöitä. Jouni ei ole ikinä tajunnut että suurin osa näistä nuorista naisita ei välitä miehestä vaan jalkapallo l-naisista. Track kunnosspidossa se on nähty jo useita kertoja.

      • opettelekirjoittamaan

        1. Opettele kirjoittamaan. Kirjoituksesi on kuin suoraan Google Translatorista.
        2. Jos nainen on kiinnostunut toisesta naisesta, ei se tarkoita sitä, että on kiinnostunut jalkapallosta tai lätkästä. Suurin osa naisista ei ole kiinnostunut jalkapallosta tai jääkiekosta. Koskee myös lesboja.


      • Tunnetoyhtäännaisjalkap

        Tunnetko yhtään nais jalkapalloilija jolla on poikaystävä? Opettelekirjoittamaan muistuttaa että on unohdettu teidät homopellet oikeat joka paikanhomot VR organisaatiossa. Teihin verrattava sisäpiiri on lestadiolaiset pohjoisessa. Kolmas on SDP jäsenkirja sisäpiiri.


    • JHLHannuL_Kuo_kontallaan

      VRTrack johto vetää perseeseen niin paljon kun jaksaa teitä VRT luottamusmiehiä. Mitä näilla JHL luottamusmieshillä tehdään. Kuopiossa 20 vuoden huippu harrstus on ollut sähkömiesten nälviminen. Kouluttamattomat carco Hannu ratapaskat nälvivät huippu koulutettuja sähköasentajia.
      Tee nyt jätkä palkkasi eteen luottamusmiehenä jotain tai kävele vaimo venakkosi kanssa munkkipussin kanssa Kallaveteen.

      • VRT-vetää-JHL-perseeseen

        VR Trackin kunnossapidon työntekijöille neuvoteltiin viime syksynä uusi yrityskohtainen varallaolosopimus voimassa olevan ja yleissitovan työehtosopimuksen pohjalta. Neuvottelut käytiin työnantajan sekä kaikkia työntekijöitä edustavan JHL:n edustajien kanssa. Työtaisteluun osallistuvat työntekijät haluaisivat itselleen merkittävästi poikkeavan varallaolosopimuksen.


    • Kannattaakatsoa
    • VR_Carcojohans_persluisu

      http://www.fenniarail.fi/nyt.html
      Nyt alkaa VRCarcon sivuluisu pohjoisesta. Käykää kaikki VR kukkahuivit katsomassa RATA 2016 tilaisuudessa Fennia Rail junaa joka ajaa teidän märkäkorvien ohi että hameen helmat heilahtaa.
      Menkää koko VR esikunta kuten sovittu tj määräyksestä aamun tilausjunalla (jos on peruttu?,takseilla, nöyryyttävää) Turkuun ja kohdatkaa voittajanne.

    • MätäKasaantuu

      VR-Cargon kaikenlaiset "ryhmäesimiehet" eivät ole muuta vailla kuin yhden koon hametta, jota voisivat nuolemisenkiimassaan vaihdella keskenään. Mistä h-tistä näitä tyyppejä sikiää; munattomia miehiä, jotka tosipaikan tullen piilottelevat naisten selän takana.

    • Vastuuhuippupalkalla

      19.1. klo 18.03 Muutoksia Pendolino-liikenteessä keskiviikkona 20.1.
      Seuraavat Pendolino-junavuorot on peruttu keskiviikkona 20.1.:
      - Pendolino S 2 klo 5.28 Joensuu-Helsinki. Korvaava yhteys Joensuusta on InterCity 4 klo 6.17 ja Kouvolasta InterCity 70 klo 8.30
      - Pendolino S 700 klo 4.40 Kuopio-Kouvola. Korvaava yhteys Kuopiosta InterCity 70 klo 5.37

      Kun ei riitä resurssit ja ammattitaito ajaa junia niin ei olisi kaikkien etu lopettaa nämä vuorot vai mitä Maisa Romanainen.

    • Vastuuhuippupalka

      19.1. klo 18.03 Muutoksia Pendolino-liikenteessä keskiviikkona 20.1.
      Seuraavat Pendolino-junavuorot on peruttu keskiviikkona 20.1.:
      - Pendolino S 2 klo 5.28 Joensuu-Helsinki. Korvaava yhteys Joensuusta on InterCity 4 klo 6.17 ja Kouvolasta InterCity 70 klo 8.30
      - Pendolino S 700 klo 4.40 Kuopio-Kouvola. Korvaava yhteys Kuopiosta InterCity 70 klo 5.37
      Kun ei riitä resurssit ja ammattitaito ajaa junia niin ei olisi kaikkien etu lopettaa nämä vuorot vai mitä M Romanainen.

    • Mitähän_tämäkin_maksaaVR
    • perseestä.tulee.paskaa

      Valheelle perustuva valtiokapitalistinen monopoli. Pysyisivät edes omalla reviirillään öykkäröivällä henkilöstöpolitiikallaan, mutta kun on tultava hyppimään pitkin ulkopuolistenkin ihmisten näköä.

      - Näinhän se menee: isä kun on käyttänyt topparoikassa rautakankea 1970-luvulla, niin se on jo edellytys pojalle, joka nousee välitasonpomoksi. Pojan ei sitten tartte kuin nuolla isompiensa perseitä ja lipasta välillä vahan pallejakin. Toteuttelee siinä sitten kyseenalaisia käskyjä sen enempää omia aivoja käyttämättä, ( josko edes ajatustoimintaa suuremmin onkaan.)

      • KäytöskärkikoveneeRkmVR

        Nyt on 80 luvun kovanyrkin isokangen poika isänsä pomona senori ingengör infrassa.
        Työt vaan viedään vierestä ohi. Veto käy kun vierasta viedään niin että on kurkku kipiä.

        Destialle Fingridin ukkosjohdinvaihto-urakka

        11.04.2016 09:15:00

        Destian energiainfra on voittanut mittavan urakan Fingridin sopimuksen 400kV voimajohtojen ukkosjohtimien vaihdosta alueella Tuovila – Hirvisuo ja Petäjäskoski – Pyhäselkä.

        – Olemme innoissamme uudesta urakasta ja mahdollisuudesta päästä vahvistamaan osaamistamme energiainfran saralla, kertoo Destian työpäällikkö Hannu Takala.

        Urakka kattaa ukkosjohdinten vaihdon noin 80 km matkalta. Ukkosjohtimet vaihdetaan ns. valokuitu-ukkosjohtimeen (OPGW). Työt tullaan tekemään valmiiksi vuoden 2016 loppuun mennessä.

        Lisätietoja: työpäällikkö Hannu Takala, p. 0400 174 400


    • 1-3

      Sitä olen kovasti ihmetellyt, että miksi kyseiseen konserniin on ajautunut valtavat määrät eri uskonlahkoihin ja seksuaalivähemmistöihin kuuluvia ihmisiä? Eihän sillä sinänsä mitään väliä ole, että mihin uskoo ja onko top vai bottom. Mutta normaalia suomalaista ateisti-heteromiestä asia kummastuttaa. Onko tämä suuntaus ollut yleistä entisissä valtion virastoissa, joista on tehty valtio-omisteisia osakeyhtiöitä. Siis sellaisia "miesten kerhojen jäseniä", kuten Puolustusvoimien kantahenkilökuntaan kuuluvatkin...

    • Tät-se-on-tänäpäivänä

      Tutkijoiden mukaan nämä vuorovaikutustilanteet tai pikemminkin niiden puutteet voivat olla yhtä vahingollista kuin aggressiivinen kiusaaminen.

      Tutkimuksessa todettiin myös, etteivät huonot tavat vahingoita vain tekijää ja uhria. Kollegan huonon käytöksen todistaminen voi myös olla erittäin vahingollista.

      Töykeä työntekijä voi romuttaa koko työyhteisön hengen ainakin viidellä tavalla. Ne ovat seuraavat: työtyytyväisyys romahtaa, vaihtuvuus lisääntyy, uniongelmien määrä kasvaa, mielenterveys on kovilla ja huono käytös tarttuu.

      Huonoa käytöstä siedetään ja se saa tavallaan tukea työpaikoilla, sillä tutkijoiden mukaan kukaan ei yleensä halua puuttua toimintatapoihin.

      Voi myös olla houkuttelevaa puolustella aggressiivista työntekijää, joka samalla tuntuu suhtautuvan intohimoisesti työhönsä. Tutkijoiden mukaan on kuitenkin selvää, että tällainen työntekijä tuo tuhoa koko työpaikkaan.

    • tätäpallitkiertää
    • Tilojaeitarvita-ei-töitä

      VR:n pääkonttorin muutto Helsingin rautatieasemalta Pasilaan venyy.

      – Alkuperäinen muutto- ja remonttiaikataulu osoittautui vähän liian kunnianhimoiseksi. Suunnittelulle ja tilojen remontointiin kannattaa varata kunnon aika, että saadaan kerralla toimivat tilat, VR Groupin yhteiskuntasuhde- ja ympäristöjohtaja Otto Lehtipuu kertoo.

    • hyvinpyyhkii
    • kommunistimikkearomukana

      Mielenosoitusta on valmisteltu kulisseissa samaan aikaan, kun toisaalla on yritetty saada kasaan yhteiskuntasopimusta. PAM ja Metalliliitto korostavat, että liitot eivät ole mukana mielenosoituksen järjestämisessä.
      Hallituspolitiikkaa vastustava kansanliike Joukkovoima puuhaa lauantaiksi 12.3. suurmielenosoitusta Helsingin Senaatintorille.

    • seisookovielä

      Pääministeri Juha Sipilän (kesk), valtiovarainministeri Alexander Stubbin (kok) sekä oikeus- ja työministeri Jari Lindströmin (ps) keskiviikkona tiedotustilaisuuden päätteeksi tekemät iloiset nyrkkitervehdykset ovat herättäneet pahennusta palkansaaja- ja oppositiopuolella. Lyly sanoo ministereiden harkinnan pettäneen pahasti.

      - Tehdään palkansaajien kannalta raskaita ratkaisuja ja leikataan etuuksia, ja sitten hallituksen ministerit iloitsevat tekemällä äijänyrkkijuttuja suorassa lähetyksessä, että "päästiinpä tekemään!". Sitä ei ollut harkittu ollenkaan, Lyly ihmettelee.

      Lyly uskoo nyrkkitemppuilun jopa vaikuttaneen liittojen jäsenten intoon hyväksyä yhteiskuntasopimus.

      - On sillä merkitystä siihen, millainen kuva halutaan antaa. Se on luonut tietynlaista henkeä liitoissa ja vaikuttanut ajatuksiin. Olen saanut asiasta paljon palautetta.

      Lyly aikoo olla viikonlopun aikana yhteydessä "vähän joka taholle" ennen maanantain ratkaisevaa kokousta.

      - Siitä tulee pitkä ja monipolvinen kokous. Tiedossa on hyviä, monipuolisia ja kriittisiä keskusteluja.

    • keltainen.liitto

      Naurattaa nämä duunaritaustaiset pikkupomot sun muut väliesimiehet, jotka tuntuvat olevan otollisia kaikenlaiselle aivopesulle. Mutta niihän se on... "renki on ruvennut isännäksi, ja sitä jatkuu vaan...sitten käy tilanne ikäväksi, kun se alkaa muuttumaan".

    • Naisdiplomiinsinöörit

      Pistävät valkovaseliinia varmuudenvuoksi molemmamman reiän päälle ja vetävät pepsodent hymyn. Neljässä vuodessa johtoryhmään eikä tarvinnut montakaan panoa. Paras pääsi naimisiin kahdessa vuodessa johtajan kanssa sitten maalifirmaan.

    • VRSakenperintö

      Nälvitään Rakentamis rakennusmestareiden kanssa paikallisia vastuuhenkilöitä. Ketä tämä sähkörata rakentajien sisäinen nälvintä kehittää. Omat pers urakat ja Jori F ammattitaidottamuus siirretään paikallisten vastuulle.

    • Osinkoja_tulossa
    • selkänahasta.revitty

      Vedä sinä vaan numeroja esiin, niillähän se "totuus" nykyisin esitetään. Henkilöstöpolitiikka on suoraan hanurista ja poikittain.

      • Lättähattu_kiskoauto

        Mikä on totuus VR osalta?? Jotkut kertoo, että suoritustasonkin työpaikat on peritty isältä pojille.Eräänlainen sisäsiittoisuus rehottaa. Jotkut kertoo, että jopa duunaritason VR:läiset (etenkin vanhempi ikäluokka) saavat isoja palkkoja ja työaikana duunailevat vain omia firaabeleitansa ja muutenkin ovat saamattomia oikeissa työasioissa. Ei töppönen nouse. Sinä annat ymmärtää, että vika onkin VR:n henkilöstöpolitiikassa. Mikä siinä nyppii ja on pielessä? Avaa hieman. Jotkut kertovat, että on valtaisia joukko erilaisia keksittyjä päällikkötason virkoja. Turhaketittelin nojalla on mahdollista maksaa heille ökypalkkoja. Silti bisnes tuottaa vahvaa tulosta ? Ihan kummallinen yhtälö. Peräti outo. Millaista palkka saa veturinkuljettaja, varikkomies, konnari jne.
        Toki ymmärrän, että ratasysteemien ylläpito ja kaulustohankinnat on eriytetty operatiivisesta toiminnasta. Valtio maksaa nuo infrastuktuurijutut (radat, junat etc) Liikenneviraston kautta. Muutenhan koko business menisi konkurssiin välttömästi. Eikös vaan! Olen ulkopuolinen, mutta seurailen asioita jotenkin jollain tapaa.


    • FaktaaJHLsivuilta

      RAUTATIEALAN TYÖEHTOSOPIMUS
      RADANPITOON JA RATALAITTEISIIN LIITTYVÄT TYÖT, PALKKALIITE 3
      Kuukausipalkat 1.9.2015
      PALKKA- TYÖKOHTAI- KOKEMUS-JA HENKILÖKOHTAINEN LISÄ
      RYHMÄ NEN PALKKA
      2% 4 % 6 % 8 % 10 % 12 % 14 % 16 % 18 %
      1 1 754,68 1 789,08 1 823,49 1 857,89 1 892,30 1 926,70 1 961,11 1 995,51 2 029,92
      2 1 838,16 1 874,20 1 910,25 1 946,29 1 982,33 2 018,37 2 054,42 2 090,46 2 126,50
      3 1947,39 1 985,58 2 023,76 2 061,95 2 100,13 2 138,32 2 176,50 2 214,68 2 252,87
      4 2 024,46 2 064,15 2 103,85 2 143,54 2 183,24 2 222,93 2 262,63 2 302,32 2 342,02
      5 2 120,82 2 162,41 2 203,99 2 245,58 2 287,16 2 328,75 2 370,33 2 411,92 2 453,50
      6 2 210,77 2 254,12 2 297,47 2 340,81 2 384,16 2427,51 2 470,86 2 514,21 2 557,56
      7 2 313,54 2 358,91 2 404,27 2 449,63 2 495,00 2 540,36 2 585,73 2 631,09 2 676,45
      8 2 403,48 2 450,60 2 497,73 2 544,86 2 59,99 2639,11 2 686,24 2 733,37 2 780,49
      9 2 531,96 2 581,60 2 631,25 2 680,89 2 730,54 2 780,19 2 829,83 2 879,48 2 929,13
      10 2 628,32 2 679,85 2 731,39 2 782,92 2 834,46 2 885,99 2 937,53 2 989,06 3 040,60.

      Tuonne oikeaan alakulmaan pääsee luottamusmiehet. Työkone rataesimiehet ja sähköyliasentajat koneenkuljettajat. Vaatii kyllä pitkää kieltä ja perseennuolentaa.
      Entisillä luottamusmiehellä, yliasentajalla ja rataesimiehillä konemiehillä jotka useita vuosia yliajalle lisää eläkettävielä työssä kerääville riittää kun käy kahdesti päivässä laittamassa Tka:n käyntiin. Etelässä ei tarvitse edes tyävaatteita kun lirkuttelee päivät pomojen helmoja.
      Kaikista työntekijöistä vähintään puolet veturinkuljettajista ja nyky Finrailiin menee VR työntekijän vanhemman meriiteillä.

    • JHL-SDP-lm_isomolot

      Kun nuo JHL palkkataulukot ei riitä siirryttään SDP luottomies isomolo taulukoissa VRTeknisten Pardian palkkaluokkiin. Pardia ottaa jäseniksiksi näitä hämeen isomoloja joita työ ei muuten pelasta irtisanomiselta. VRteknisiin vaatimuksena on Johannalle kun on SDP jäsenkirja ja myllyka vakausmus panomiehenä . Niin Johanna itsekin sai työpaikan VRT työkoneenkuljettaja Tampereen perseennuolijoissa. Riittää siihen SDP jäsenyyskin.

    • kulissi.pellet

      Varsinainen idioottien liikelaitos! Irtisanomishurma on ajoittain viety niin hekumalliseen pisteeseen, että potkitaan väkeä kiintiöajattelulla ulos. Sitten hoksataan, kun hommat ei toimi, aletaan mankumaan takaisin töihin. Pätekää pikkupomot pätekää! Tosipaikan tullen vaan sitten naisten selän taakse piiloon. ...mutta olihan isäukko 1970-luvulla topparoikassa käyttämässä kankea, siitä se pojalle pomon paikka repesi. Muistatte aina vaan nuolla esimiestenne persettä; vähän hunajaa sekaan makua antamaan!

      • onneksipääsinpois

        Juuri sinun kaltaisten vuoksi paska työpaikka, muuten työnantajana hyvä laitos mutta itse henkilöstö tekee veeärrästä paskan työpaikan!


    • TransArnoTranssusuosikki
    • ylistyslaulajat.hoi

      Mikä tässä VR:n henkilöstöpolitiikassa oikein mättää?
      Mikäli pitkäaikaisia työntekijöiä ei potkaista ulos niin ne lähtevät sieltä omaehtoisesti?

    • TäytsiTamperetaloavajais
    • Palta_pesee_ja_linkoaa

      Jos sopimusta ei synny, seuraava lakko alkaa 26.7. kello 01:00 ja päättyy 30.7 kello 07:00. Lakkoon osallistuva kaikki VR Trackissa työskentelevät osasto 177 jäsenet.

      Osastoa närästää myös se, että VR Track on ilmoittanut kevään aikana irtisanovansa 14 työntekijäänsä ja lomauttavansa koko kunnossapidon henkilökuntansa 14 päiväksi. Tästä huolimatta yhtiö edellyttää osaston jäseniltä yhä enemmän joustoja ja ylitöiden tekemistä.

      Yhtiön hyvän tuloksen ansiosta on samanaikaisesti VR:n 780 johtajalle jaettu noin 7 miljoonaa euroa kannustinpalkkioina.

    • eioletyömiehenvika
    • Mutterithukassa

      Alkanut rautateillä sattua noita vahinkoja tiuhaan, ei ole kauan kun oikoradalla irtosi vaunusta jokin levy joka aiheutti ongelmia vaunun sisälläkin, nyt törmäsi juna kaivinkoneen puomiin lähellä Parkanoa, tällaista se on kun säästetään ja radan kunnossapidossa vaihtuu koko ajan urakoitsijat, kokemattomille sattuu vahinkoja. Raiteiden teknisiä vikoja yhä enemmän ja se johtuu ratahenkilöstön vajauksesta. Seuraava askel on se että pakko satsata ratojen kunnostukseen ja suurista korjaustöistä aiheutuu joka puolella viivästymistä junaliikenteeseen. Ratoja kannattaisi huoltaa koko ajan tasaiseen tahtiin mutta ei, VR ei ajattele täysin matkustajia vaan tulosta täytyy tulla.

      • Kalustohuoltopetti

        Nyt on VR alkanut tekemään huoltoja huolto-ohjelman mukaisesti. Niin paljon tekemötöntä että kalusto pitää ottaa likenteestä ja perua junavuoroja. Ei mene hukkaan uusien diplomoinsinöörien taskubiljardi. Yksi ongelma on ammattitaidottomien llestatiolaisten kerääminen Ilmalan ja Oulun varikoille töihin. Työt ei valmistu kun vaan soitellaan työvuorot läpeensä kaveriviikon puheluita uskonvelville.


      • näinoulussa
        Kalustohuoltopetti kirjoitti:

        Nyt on VR alkanut tekemään huoltoja huolto-ohjelman mukaisesti. Niin paljon tekemötöntä että kalusto pitää ottaa likenteestä ja perua junavuoroja. Ei mene hukkaan uusien diplomoinsinöörien taskubiljardi. Yksi ongelma on ammattitaidottomien llestatiolaisten kerääminen Ilmalan ja Oulun varikoille töihin. Työt ei valmistu kun vaan soitellaan työvuorot läpeensä kaveriviikon puheluita uskonvelville.

        Tämä ei ole pelkästään VR:n ongelma. Kun yrityksen omistaja tai pikkupomo on lestadiolainen, niin kaikki uudet työntekijätkin ovat lestadiolaisia. Lestadiolaisen omistamassa yrityksessä tietysti kaikki vanhatkin työntekijät ovat lestadiolaisia eikä kukaan ei-lestadiolainen sinne haluakkaan töihin.


      • Hamepäälle

        https://www.linkedin.com/in/kari-nyyssönen-b958a861
        Kannattaisi laittaa tanssikoulun johtajan hame päälle. NRC Group Finland kaikki ammattimaiset naiset pääsee parempiin töihin. Väylävirasto, GRK, Huhtamäki, Paulig yms.


    • NRConpörssiyhtiö-EioleVR

      https://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/liikenne/ennatyksiin-noussut-lumentulo-vie-junaliikenteen-poikkeusoloihin-ilmalan-lumensulatuskentta-ensi-kertaa-kaytossa-ja-lumijunaa-odotetaan-helsingin-paaasemalle-6757376
      NRC Group Finland on melko marginaalinen kunnossapitäjä rataverkolla. 4 kunnossapitoaluetta 12 on NRC firmalla. Lehdissä kannattaisi haastatella Destian kunnossapitoa joka hallitsee 8/12 kunnossapitoaluetta. Destialla ei ole mitään ongelmia lumitöissä. NRC painii uuden organisaation ja toiminnan tehostamisen kanssa. Pörssiyhtiö vaatii irtisanomisia juuri esimerkiksi lumitöissä.

    • Ulkoistustoteutuinyt

      Ratoja rakentava VR Track aloittaa yt-neuvottelut varallaolojärjestelmään liittyvistä erimielisyyksistä. Neuvottelut koskevat 460 työntekijää, joihin sovelletaan rautatiealan työehtosopimusta. VR uhkaa irtisanomisilla ja koko sähköliiketoiminnan ulkoistamisella, jos sopuun ei päästä.


      Ensi viikon maanantaina aloitettavissa neuvotteluissa on kyse varallaolojärjestelmään liittyvästä kiistasta.

      VR-konserniin kuuluvan VR Trackin tiedotteen mukaan yhtiö ja henkilöstön edustajat ovat osana kilpailukykysopimusta sopineet järjestelmästä, joka on tarkoitus ottaa käyttöön keskiviikkona.

      Suuri osa sähköasentajista ei kuitenkaan ole sitoutunut varallaoloon, mikä yhtiön mukaan on olennaisesti vaarantanut sähköliiketoiminnan toimintaedellytyksiä.

      Kieltäytymisten taustalla on Sähköliiton ja Rautatieläisten liiton välinen pitkä neuvotteluoikeuksista ja sähkömiesten järjestäytymistä koskeva riita. Sähköliitto on houkutellut VR Trackin sähkömiehiä jäsenikseen. Voimassaoleva yleissitova työehtosopimus on kuitenkin solmittu VR Trackia edustavan Palvelualojen työnantajaliiton ja Rautatieläisten liiton välillä.

    • VR_Sähkömiesten_tappaja

      Vuoden 2018 rialaiseksi valittu Länsimetron toimitusjohtaja Ville Saksi: ”Koen, että palkinto on myönnetty koko joukkueelle”
      5.10.2018

      Suomen Rakennusinsinöörit ja arkkitehdit RIA ry on valinnut Länsimetron toimitusjohtaja Ville Saksin Vuoden 2018 rialaiseksi.

      Valinnan perusteina olivat Saksin vahva johtaminen ja rakennuttamisen osaaminen sekä laaja-alainen kokemus kaikilta rakentamisen osa-alueilta. Valinnassa korostettiin sitä, että Saksi on esimerkillisellä johtamisellaan saavuttanut haastavassa työssä kaikkien yhteistyökumppaneiden ja työntekijöiden luottamuksen ja arvostuksen.

      ”Valinta vuoden rialaiseksi oli minulle yllätys, joka tuntuu hyvältä. Haluan kuitenkin korostaa, että tällainen suuri hanke on aina joukkuelaji eikä yksilösuoritus, ja siksi koen, että palkinto on myönnetty koko joukkueelle”, Saksi sanoo.

      Ennen Länsimetroa Saksi työskenteli VR Trackin toimitusjohtajana. Koulutukseltaan hän on tuotantotalous- ja rakennusinsinööri.

      Tällä hetkellä länsimetron Matinkylä-Kivenlahti-osuus etenee kaikkien avainmittareiden osalta hyvin.

      ”Metrotunneleiden louhintaurakat ovat päättyneet, ja rakentamisen hankinnoista on tehty noin 70 prosenttia. Olemme saaneet myös urakoitsijoilta hyvää palautetta hankintamallista. Näyttää siltä, että olemme onnistuneet lunastamaan urakoitsijoiden luottamuksen”, Saksi sanoo.

      Vuoden rialainen – palkinto luovutetaan ensi viikolla.

      Uutisessa on käytetty lähteenä Saksin haastattelua RIA-lehdessä.

    • Anonyymi

      Entä se kun tuut junaan missä on vaunussa muutama matkustaja ja käytävällä olevat lasikopit tyhjillään. Meet istumaan sinne niin tulee konduktööri tarkistaan lippuja ja huomauttaa että hei,sun paikka on tuolla normivaunussa nämä ovat lisämaksullisia paikkoja... helvetti tyhjiä paikkoja!!!!

    • Anonyymi

      Jotkut konduktöörit ja asiakkaat ovat olleet homokammoisia minua kohtaan joskus.
      Eräs konduktööri raivosi huutaen "hinttaria" alakerrassa sen jälkeen kun oli kävellyt sen yläkerran vaunun läpi. En tiedä onko tämä osa jotain vr:n asennetta juuri homoja kohtaan.

      • Anonyymi

        NRC Group Finland tekee kesän työt pakollista työharjoittelua tarvitsevilla opiskelijoilla.
        Mentoroinnin tekee entinen autonkuljettaja lapiomies ja naisten naurattaja Tarmo Lahdesta.


      • Anonyymi

        Etelän konnareista on 4/5 ei heteroita. Sen vuoksi huudetaan ja reuhataan kun pelätään oman sex suuntautumisen paljastuvan.


    • Anonyymi

      Kaikenmaailman kyselyjä mielipiteitä vr kyselee mutta ei tee mitään parannuksia ihan turhaan kyselevät tyhmä firma. Vastaukset on tärkeitä ja paskat sanon minä

    • Anonyymi

      Mutta likaisuus on huomattavaa junissa. Kusi haisee lattiat toooooossssssssiiiiiiiii likaisia. Luulisi että korona aikana siivottais. Mutta varmaan säästävät. Mamut on siivoojina ja sen kyllä huomaa eivät siivoa vaan ehkä roskapöntöt tyhjentää. Eivät ymmärrä suomenkieltä niin ei tartte siivota

      • Anonyymi

        Väyläviraston kunnossapidon ammattitaito ja ahkeruus on Amis tasoa. Huhtikuun 5 lumipyry ja kaukojunat 50% aikataulussa. Amistason merkonomit , autonasentajat , hitsaajat ja sähköasentajat valvoo Väylän ammattimiehinä kunnossapitoa.


      • Anonyymi

        Suomessa on paskaisenpaa kuin Venäjällä tai missään maailman kolkassa.


    • Anonyymi

      VR on edelleen perseestä. Lakko jee

    • Anonyymi

      No, enää ei tarvitse lunastaa lipun hintoja koska on älykännykkähenkilöille tarkoitettu matkustamismuoto nykyisin. Ennen niin kätevää ja helppoa oli junalla matkustaminen mutta ei enää.

      • Anonyymi

        RAU puheenjohtaja saa läksiäislahjaksi itse vuosien saatossa keittämänsä myrkkykeiton. Kaikissa sotkuissa piiloutunut luottamusmiestensä selän taakse piiloon.


    • Anonyymi

      Vaasan rautatieasemalla joku tuli yrittämään avaamaan vessan ovea kun olin siellä. Ensin yritti monta kertaa lujaa avata ja sen jälkeen jollain avaimella. Tämä tapahtui kaksi kertaa. Se oli vakavaa ja pelottavaa.

      Kun poistuin vessasta ulkona oli joku kalju mies, vähän hoikka joka ei sanonut mitään ja jotain muita miehiä jotka oli ostamaasa lippua lippuautomaatista. Tätä kaljupäistä ei näkynyt siellä missä muut istui, ei ehkä pienessä kahvilassakaan ennen kuin menin vessaan. Hän ilmestyi sinne tiedä mistä ja varmaan jonkun pyynnöstä. Luulen että hän oli vr:n työntekijä siviilivaatteissa tai vartija/järjestyksenvalvoja. Voi olla joku uusnatsikin. Todella kylmän ja kovan näköinen oli.

      Miksi vessassa ei saisi olla minuuttia pidempään.

    • Anonyymi

      Ihanko totta.... Täällä PK- seudulla, kun ei autoilla pääse liikkumaan, kuin max 40km matkan/h ja julkisiin on "turvauduttava" aika-ajoin, niin nämä italiassa valmaistetut rakkineet eivät pelitä suomen talvessa, sitten taas suomen omat "ratatyöt" tekevät paikkakuntien sisällä matkaamisen aivan mahdottomaksi, esim tänään Martinlaaksosta Koivukylään ja takaisin junilla = 3h, siis Vantaan sisäistä liikkumista. Kaikki lippujen yms. hinnat kohoavat silmissä ja välillä jätän periaatteesta lippuja maksamatta. On minuakin sakotettu, enkä niitä ole maksanut, kun eihän VR:kään joudu asiakkaidensa yksityis/työelämämän vaikeuttamisesta mitään maksamaan. Mielestäni heifän kuuluisi laskea aina lippujen himtaa, kun jotakin mokataan.

    • Anonyymi

      Käytiinpä loppuvuodesta Teknologia 2023 messuilla Helsingissä. Juna oli lähtenyt Oulusta ennen kukon laulua tai sian pieraisua. Me hypättiin Kuopiosta kyytiin puoli kuudelta. Tokan kerroksen veski näytti punaista. Konnari tuli katsomaan liput. Kysyttiin, että onko veski toiminnassa? Konduktööri koputti oveen ja avasi sitten avaimellaan ja sanoi, että ovi saattaa mennä itsestään lukkoon. Se tapahtuu jos jarrutetaan kovemmin. Sanoin kavereille, että käyn katsomassa toimivat wceet.
      Eka vessan ovessa oli lappu: Veesee ei toimi. Huolto tilattu. Seuraavassa paloi punainen, ilmeisesti joku oli sisällä. Lähellä ravintolavaunu oli kaarevalla ovella varustettu inv-vessa. Ovi oli auki ja siinä oli lappu: Ovi ei toimi. Pytty toimii!! Vedin ovea voimalla pienemmäksi ja lorottelin pyttyyn. Kahvia ei uskaltanut juoda ravintolavaunussa, kun ei tiennyt mistä löytää toimivan vessan.
      Toimii kuin pikajuna vessa on saanut ihan uuden merkityksen.

      • Anonyymi

        Eloranta on määrännyt Raideammattilaiset ja Rau n italialaiseen lakkoon ja kaikki junat on myöhässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eloranta on määrännyt Raideammattilaiset ja Rau n italialaiseen lakkoon ja kaikki junat on myöhässä.

        VR on vuokrattava vetureita kuten Ruotsista lähtien muissa Euroopan maissa. Tanskassa on lähin firma joka vuokraa vetureita. Euroopan isot junatoimijat myy veturinsa ja vuokraa ne aina käyttökuntoisina takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VR on vuokrattava vetureita kuten Ruotsista lähtien muissa Euroopan maissa. Tanskassa on lähin firma joka vuokraa vetureita. Euroopan isot junatoimijat myy veturinsa ja vuokraa ne aina käyttökuntoisina takaisin.

        Tämä on osa SAK Painavaa syy kampanjaa. Raideammattilaisilla ja RAU lla ei ole mitään joustoja työvuoroihin. Demarijohtoinen VR yhtymä johto myötäelää duunareidensa italialaista lakkoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on osa SAK Painavaa syy kampanjaa. Raideammattilaisilla ja RAU lla ei ole mitään joustoja työvuoroihin. Demarijohtoinen VR yhtymä johto myötäelää duunareidensa italialaista lakkoa

        Perjantai iltana lähteneessä yöjunassa ei toiminut vessa kuin kahdessa vaunussa, makuuvaunujen lämmitys ei toiminut, matkustajia siirretty päivävauhuihin ja aamulla Tampereella 2h myöhässä. VR pitäisi palkata henkilö joka kirjoittaisi laatu sertifikaatin uusiksi. Toinen uusi henkilö joka suunnittelisi kunnossapidon. Kolmas joka hakisi Imatran owakolta takaisi vaunuja että pakkasella vaunukiertoa voisi löysätä vararungoilla. Neljäs joka palkkaisi tarpeeksi henkilökuntaa poikkeustilanteisiin. Viidenneksi johtaja joka uskaltaa tulla Helsingin asemalaiturille selvittämään iltauutisiin tilannetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perjantai iltana lähteneessä yöjunassa ei toiminut vessa kuin kahdessa vaunussa, makuuvaunujen lämmitys ei toiminut, matkustajia siirretty päivävauhuihin ja aamulla Tampereella 2h myöhässä. VR pitäisi palkata henkilö joka kirjoittaisi laatu sertifikaatin uusiksi. Toinen uusi henkilö joka suunnittelisi kunnossapidon. Kolmas joka hakisi Imatran owakolta takaisi vaunuja että pakkasella vaunukiertoa voisi löysätä vararungoilla. Neljäs joka palkkaisi tarpeeksi henkilökuntaa poikkeustilanteisiin. Viidenneksi johtaja joka uskaltaa tulla Helsingin asemalaiturille selvittämään iltauutisiin tilannetta.

        Jos ihmisten palelluttaminen toimimattomiin vaunuihin on edullisempaa ja vielä laillisuuden rajoilla kovilla pakkasilla?


    • Anonyymi

      Paukkupakkasilla junat jäätyy laiturille

      • Anonyymi

        Vuodesta 2023 johto saa satojen tuhansien tulospalkkiot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuodesta 2023 johto saa satojen tuhansien tulospalkkiot.

        Miljoonia maksanut Oulun varikko mihin mahtuu pitkiä junarunkoja sulatukseen on puoliksi vuokrattu Fleetcarelle ruotsalaisten vaunustojen kunnostukseen. Bisnes on bisnes VR konsernissakin vaikka asiakkaat kärsii kusesta, paskasta ja kylmästä.


    • Anonyymi

      hyvät työsuhde-edut?

      • Anonyymi

        12.1.2024. Junat edelleen paljon myöhässä vaikka muuta luvattiin.


    • Anonyymi

      VR= Vaara Raiteilla

      • Anonyymi

        Veturinkuljetta isisien hörhö lapset veturinkuljettajina ja konnareina. Mälli huuleen niittejä naama täyteen. Juoppokavereita juna täynnä niin kiire kotiin. Piti näyttää miten juna kulkee kun Helsingin johtaja typykät huutaa myöhästymisistä niin että kitarisat paistaa.


        VR:n juna Oulusta Helsinkiin odotti Rovaniemeltä saapuneita matkustajia sovitusti Oulun rautatieasemalla perjantai-iltana 12. tammikuuta iltaseitsemän aikaan. Kun matkustajat pääsivät junan luo, ovet eivät kuitenkaan auenneet. Noin 80 matkustajaa jäi laiturille, kun juna lähti matkaan ilman heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veturinkuljetta isisien hörhö lapset veturinkuljettajina ja konnareina. Mälli huuleen niittejä naama täyteen. Juoppokavereita juna täynnä niin kiire kotiin. Piti näyttää miten juna kulkee kun Helsingin johtaja typykät huutaa myöhästymisistä niin että kitarisat paistaa.


        VR:n juna Oulusta Helsinkiin odotti Rovaniemeltä saapuneita matkustajia sovitusti Oulun rautatieasemalla perjantai-iltana 12. tammikuuta iltaseitsemän aikaan. Kun matkustajat pääsivät junan luo, ovet eivät kuitenkaan auenneet. Noin 80 matkustajaa jäi laiturille, kun juna lähti matkaan ilman heitä.

        Seuraava WR toimitusjohtaja oltava Di joka on aloittanut työuransa kylän ainoalta autokorjaamolta.
        Toimarilta vaaditaan enemmän kunnossapidosta ktm tutkinnosta kauppahommista. Kaupankäynti hoidetetaan nettikaupassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraava WR toimitusjohtaja oltava Di joka on aloittanut työuransa kylän ainoalta autokorjaamolta.
        Toimarilta vaaditaan enemmän kunnossapidosta ktm tutkinnosta kauppahommista. Kaupankäynti hoidetetaan nettikaupassa.

        Kymmeniä kondutöörejä irtisanotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmeniä kondutöörejä irtisanotaan.

        Pohjoisen yöjunien aikataulua jo lähdössä myöhästettävä 2 tuntia että pysyvät aikataulussa.
        Väylävirasto on sanktioilla saanut infran kuntoon niin nyt sakkaa kuljetus operaattori.


    • Anonyymi

      Ennen olin toista mieltä,mutta nyt rupee mitta täyttyyn miltei jokapäivä myöhäs ja vähänväliä lakos.Bussit olis tarpeeseen lisää bussi vuoroja,itse kulkenut 10 v junalla työmatkoja.

    • Anonyymi

      Eikö Helsingin paikallisliikenteen bussikuskeillakin ole usein työpäivä 4 tunnin pätkissä? Myös joku 4 h vapaata tai vähemmän päivällä, sitten myöhemmin joku 4 tuntia taas. Onhan se v.mainen työaika, aamulla voi joutua lähtemään tosi aikaisin bussiakin ajamaan.

      • Anonyymi

        RAU ja JHL lakoissa 12-13.2 on positiivinen asia että junat saadaan kaksi päivää aikatauluun. Kiitos kuuluu hallitukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAU ja JHL lakoissa 12-13.2 on positiivinen asia että junat saadaan kaksi päivää aikatauluun. Kiitos kuuluu hallitukselle.

        Liitot aloittaneet italialaisen lakon. Lähes kaikki junat myöhässä eikä tiedä mille asemalle kuskin työvuoro päättyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liitot aloittaneet italialaisen lakon. Lähes kaikki junat myöhässä eikä tiedä mille asemalle kuskin työvuoro päättyy.

        RAU toteuttaa poliittisen lakon, sillä Petteri Orpon hallitus jatkaa edelleen työelämän heikennysten valmistelua. Lakko on 12.-13.2., jolloin RAUn jäsenet ovat porrastetusti pois töistä.

        Veturinkuljettajat eivät tule töihin 12.2. klo 0.00–23.59 alkaviin työvuoroihin VR-Yhtymä Oy:ssä, North Rail Oy:ssä ja Fenniarail Oy:ssä.

        Liikenneohjaajat eivät tule töihin 12.2. klo 18.59 – 13.2. klo 18.59 alkaviin työvuoroihin Fintraffic Raide Oy:ssa.

        RAUn työehtosopimuksen alaiset tehtävät, kuten veturinkuljettajat ja liikenneohjaajat, ovat merkittävässä roolissa raideliikenteessä. VR-Yhtymä, Fintraffic Raide, Fenniarail ja North Rail tiedottavat, mitkä junat peruuntuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAU toteuttaa poliittisen lakon, sillä Petteri Orpon hallitus jatkaa edelleen työelämän heikennysten valmistelua. Lakko on 12.-13.2., jolloin RAUn jäsenet ovat porrastetusti pois töistä.

        Veturinkuljettajat eivät tule töihin 12.2. klo 0.00–23.59 alkaviin työvuoroihin VR-Yhtymä Oy:ssä, North Rail Oy:ssä ja Fenniarail Oy:ssä.

        Liikenneohjaajat eivät tule töihin 12.2. klo 18.59 – 13.2. klo 18.59 alkaviin työvuoroihin Fintraffic Raide Oy:ssa.

        RAUn työehtosopimuksen alaiset tehtävät, kuten veturinkuljettajat ja liikenneohjaajat, ovat merkittävässä roolissa raideliikenteessä. VR-Yhtymä, Fintraffic Raide, Fenniarail ja North Rail tiedottavat, mitkä junat peruuntuvat.

        Italialaiset lakot jatkuu.
        Eniten ryömii Tampereen liikenteen ohjaus.


    • Anonyymi

      Valtion Rautatiet on silloin hyvä kun juna kulkee

      • Anonyymi

        Valtionrautatiet lakkasi olemasta 1.heinäkuuta 1995. Nykyään on VR-Yhtymä Oyj joka on vain rippeet entisestä valtion liikelaitoksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtionrautatiet lakkasi olemasta 1.heinäkuuta 1995. Nykyään on VR-Yhtymä Oyj joka on vain rippeet entisestä valtion liikelaitoksesta.

        Valtion rautateistä moni virkamies jatkaa vieläkin Traficom töissä. Tämä ydinporukka aloitti lakon 10.2 ja hävitti ja salasi tiedot Niinimäki vauriosta. Tarkoitus oli maksimoida 12-13 päivän lakon vaikutukset. Vaikutukset olikin miljoonaluokkaa
        Harmi vaan kun kaikkien nimet ja kellonajat löytyy seuranta datoista. Perästä kuuluu


    • Anonyymi

      Junia tarvitaan vaikka palvelu ei aina miellytä. Pääsevät ihmiset liikkumaan

      • Anonyymi

        Korvaava bussiliikenne on puolet halvempi VR lle kuin lakkoilevat veturinkuljettajat. Ei ole lisätöistä kymmenien sivujen palkkaliitettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korvaava bussiliikenne on puolet halvempi VR lle kuin lakkoilevat veturinkuljettajat. Ei ole lisätöistä kymmenien sivujen palkkaliitettä.

        RAU ehdottomasti lakkoon 2 viikon ajaksi pääradalla Hki - Oulu. Edellisen lakon valmistelu raskaita ympärilyöntejä ja lovipyöriä hätäjarrutuksia näkyy vieläkin veiläkin veturimiesten tilipussissa. Kun enää eiay johtoinen Suomi VR johdon silmät aukesi minkälaisen RAU koijareiden kanssa työskentelee.
        Kymmeniä tyhjiä junia perutaan päivittäin ja vek palkkakuluja säästyy.
        Veturinkuljettajat istuu päivät kaljabaareissa ja itkee että Orpon vika kun lähtee voi leivän päältä.


    • Anonyymi

      Kuulutukset on välillä omaa luokkaansa

      • Anonyymi

        VR on toimittanut ministeriölle selvityksen junaliikenteen keskeytyksestä
        SUOMI, TÖISSÄ RAITEILLA
        VR on toimittanut liikenne- ja viestintäministeriölle oman selvityksensä, jossa käydään läpi tilannekuvaa ja VR:n päätösten perusteluja ratavaurion aiheuttamaan junaliikenteen keskeytykseen 13.2.2024.

        Maanantai-iltana 12.2.2024 VR perui turvallisuussyistä ja Traficomin suosituksesta kaukoliikenteen junavuorot tiistailta 13.2. ratavaurion junien pyöriin aiheuttamien lovien vuoksi.

        VR:n mukaan päätöksentekohetkellä ei ollut tietoa siitä, missä ratavaurio sijaitsee, minkä tyyppinen vaurio radassa vahinkoja aiheuttaa ja oliko rata vaurioitunut yhdestä vai useammasta kohdasta.

        - Ei ollut tietoa siitä, kuinka laajasti ratavaurio oli vahingoittanut junakalustoa ja kuinka suuri osa kalustosta oli liikennekelpoista.

        Junakaluston tarkastuksia ei lakon vuoksi pystytty maanantain aikana käynnistämään riittävällä laajuudella tarkan tilannekuvan saamiseksi, koska junakalustoa sijaitsi eri puolilla Suomea ja tarkastuksia tehtiin kunnossapidon esihenkilövoimin.

        Liikenneturvallisuuden varmistamiseksi päätettiin, että kaukoliikenteen junakaluston vauriot tarkastetaan ennen kuin liikennöintiä kullakin kalustoyksilöllä voidaan jatkaa. Kalusto päätettiin siirtää VR:n ohjeiden ja EN (Euronorm) standardin mukaisesti varikoille tarkastukseen alennetulla nopeudella ilman matkustajia.

        Päätökset tehtiin päätöksentekohetkellä käytettävissä olevan tiedon, rautatieturvallisuuden johtamisjärjestelmän mukaisen riskienarvioinnin ja Traficomin suosituksen perusteella. Matkustaja- ja liikenneturvallisuuden varmistaminen asetettiin etusijalle. Kaluston tutkimusten edetessä kävi ilmi, että noin 70 % VR:n kaukoliikenteen junista oli ajanut vaurioradalla. Lisäksi vauriokohdan oli ylittänyt noin 30% lähiliikenteen kalustosta.

        Tiistaina 13.2. klo 17.30 VR tiedotti asiakkaille ja medialle junaliikenteen käynnistymisestä keskiviikkoaamuna. Liikennettä käynnistettiin sitä mukaa, kun kaluston tarkastukset oli saatu tehtyä ja oltiin varmoja kunkin veturin ja vaunun liikennekelpoisuudesta. Keskiviikkona 14.2. kaukoliikenteestä ajettiin noin 50 %, torstaina 15.2. noin 80 % ja perjantaina 16.2. liikenne oli palautunut lähes normaaliksi.

        Ratavaurion juurisyyn selvittäminen on edelleen kesken.

        - Suomen rautatiejärjestelmän turvallisuuden varmistamiseksi VR esittää, että tämä tapahtuma selvitetään perusteellisesti, läpinäkyvästi ja puolueettomasti neutraalin tahon toimesta, jotta vastaavilta tilanteilta voidaan jatkossa välttyä, VR:n toimitusjohtaja Elisa Markula kertoo


    • Anonyymi

      VRYhtyma lähetti mulle vieraskielisen viestin. Lienee huijaus? En vastannut.

    • Anonyymi

      miksä viilennys ei toimi. pitäs palkata 1 tyyppi kiertämään ja testaaan tuoki asia. matkystaja maksaa ihmismäosistä lämpötiloista joita helteel harvoin junis o?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        HAH, HAH, HAA, tuotahan tuo per-eily on.


    • Anonyymi

      Aivan saatanan kusinen paska on VR. Hävettäisi olla töissä tollasessa amatööripuljussa.

    • Anonyymi

      Just matkustin VR:llä pidemmän yhteyden. Pendolino vaihtunut IC-junaan, juna myöhässä, paikkavaraukset mitätöity, "istu missä pystyt". Kruununa osat ruuista kuulema niin syväjäässä ettei pysty valmistamaan. Meno vitun kehitysmaa.

    • Anonyymi

      No kun pääsis edes junaan niinko ennenkin. Sen kun hyppäsit junaan, nokka kohti etelää tai pohjoista, kun siltä tuntui. Menit istuun ja odottelit konnaria, joka myi sen lipun.
      Voi vittu, käytä jotain saatanan äppejä, asemien toimimattomia lippuautomaatteja tai juokse ärrillä ostamassa lippua.
      Pitää tietää lähtö- ja paluuaika minuutilleen ja millon.
      VR voi pitää tunkkinsa. Menen omalla autolla, liputkin on ihan sika kalliita.

    • Anonyymi

      Jos oltais Japanissa koko VRn henkilöstö tekisi häpeissään seppukun.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      3929
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3305
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      474
      2764
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      272
      1783
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1443
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      161
      1300
    10. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1278
    Aihe