VR on perseestä

Niin, voisiko joku selittää mulle miksi ihmeessä tämän suomi24 - palstan on vallanneet nuo VR-hihhulit?
VR on täysin paska firma! Tuli muutamia kertoja kuljettua junalla viime vuonna ja voi helvetti, olen kyllä siitä asti boikotoinut kyseistä valtion keskiaikaista järjestelmää. Joka toinen kerta juna oli myöhässä , ja kyllähän uutisistakin lukee että millon minkälaisia ongelmia heillä on, mikään ei tunnu toimivan! Ja onko ihmekään kun kyse on jostain valtion köyhästä antiikkisesta järjestelmästä, jonne hakee ne jotka haluaa jonkun helvetin suojatyöpaikan.
Mitä ammattitaitoa tarvitsee siihen että lunastaa lipun hintoja asiakkailta tai siihen että painaa kaasua ta jarrua veturin kuskina, sanokaapa se?
Vaatii aikamoista tyhmyyttä sekin ihmiseltä, että suostuu johonkin VR:n teettämiin 4 tunnin työvuoroihin, ei jumalauta.
Ilmoita


Helvetti kuin kuin olisi lukenut tekstiä omista näppäilyistäni.
Itse olen VR Cargolla töissä ja ihan samaa olen ihmetellyt. Ja minua niin vituttaa se uppoava laiva jonka perus tarkoitus on ilmeisesti työntekijän kiusaaminen työajoilla.

Junat kulkee siksi myöhässä, kun korkeinkin työnjohtopuoli on niin syvältä, että eivät osaa gronologiaa; eli järkevöittää mm. junien aikatauluja, vaan annetaan junien kulkea kuten 50-luvulla ja työntekijän pitäisi joustaa. Työtä tekevän työntekijän persenahasta otetaan aina ne säästöt, ja sitten samaan aikaan puhemiehiä istutetaan turhanpanttina työilmapiiriä saastuttamassa. Työilmapiirin saatuttamista harjoittavat pääasiassa sukusiitetyt rautatieläisten omat tai sukulaispenikat, jotka ovat jotakin oman elämänsä sankareita jostakin Lapista tai jostakin metiköstä ja sukusiitolla on jouduttu Cargolle ottamaan kun ei muuhun resurssit riitä, mulkkuja kun ei monessa työpaikassa katsella.

VR:n tulisi siirtyä jo 2010 luvulle monessakin mielessä.
3 VASTAUSTA:
"mulkkuja kun ei monessa työpaikassa katsella." JAA. KAS KUN NE EI OLE PANNUT SUA SITTEN PIHALLE SIELTÄ.
"VR:n tulisi siirtyä jo 2010 luvulle monessakin mielessä." JOO EI MUUTA KUIN KENKÄÄ VAAN ELLEI TYÖT MAITA.
gargostan kirjoitti:
"mulkkuja kun ei monessa työpaikassa katsella." JAA. KAS KUN NE EI OLE PANNUT SUA SITTEN PIHALLE SIELTÄ.
"VR:n tulisi siirtyä jo 2010 luvulle monessakin mielessä." JOO EI MUUTA KUIN KENKÄÄ VAAN ELLEI TYÖT MAITA.
- Ei kai ne mua sieltä pihalle laita, vaikka haluaisinkin, koska teen työni hyvin enkä käytä aikaani paskanjauhamiseen ja siihen että puhun kahvihuoneessa olevani kova työmies. Teen minulle annetut tehtävät mahdollisimman hyvin ja ihan itse ja vieläpä kitisemättä. Menen töihin tekemään töitä, enkä kyttäämään työkavereita ja puhumaan paskaa toisista ja toisten työntekemisestä sekä elämästä. Mielelläni tekisin työni rivakasti urakalla ihmismäisiin työaikoihin, mutta tuntuu silmukka kiristyvän juuri työaikojen osalta, vaikka muutenkin syvältä se työnkuva jota nipinnapin kehtaa tehdä leipänsä eteen. Mutta työ on työtä ja vapaa -aika on vapaa -aikaa meillä normaaleilla ihmisillä; eli elämään kuuluu muutakin kuin työmaa ja työkaverit töissä ja vapaalla.

- Juuri näin! Kenkää kaikille turhantoimittajille kenen elämä pyörii työpaikalla olevien ihmisten ympärillä ja heidän kanssaan paskanjauhamisen ympärillä, koska muuta elämää ja kaveripiiriä ei ole.

Töissä kuuluu tehdä töitä ja vapaalla eletään omaa elämää johon ei kuulu työkaverit kovinkaan vahvasti

Mulkuksi minua on siis turha syyttää!
Siis "ei osaa gronologiaa" "vaan annetaan junien kulkea kuten 50-luvulla".

Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa? Yritin googlettaa gronologiaa mutta en saanut tuloksia. Ja miten junat kulkevat kuin 50-luvulla? Kiskoilla ne kai silloinkin kulkivat?
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Vaatii aikamoista tyhmyyttä kirjoitella tollaista katkeraa tekstiä.
Sellainen kaveri, jolla on selkärankaa ottaa faktat ensin selville ja avautuu vasta sitten, jos vielä aihetta löytyy.
Sääliks käy..
2 VASTAUSTA:
eikös tuo ollut faktat esille ottanut? Mikäs ihme se on jos joku katkeroituu esimeekiksi huonoon työpaikkaan josta lupaillaan vaikka ja mitä ja ei kerrota faktoja työsopparin allekirjoittamiseen mennesä?

Katkeruus on ihan normaalia elämää.
kepulointia kirjoitti:
eikös tuo ollut faktat esille ottanut? Mikäs ihme se on jos joku katkeroituu esimeekiksi huonoon työpaikkaan josta lupaillaan vaikka ja mitä ja ei kerrota faktoja työsopparin allekirjoittamiseen mennesä?

Katkeruus on ihan normaalia elämää.
Va? Mistä sä oikeen puhut? Kelle nyt on lupailtu ja mitä?
Vittu täällä on outoo porukkaa.
Ihan tosi, hakekaa jotakin tabletteja.
+Lisää kommentti
Kauhee vuodatus. Eikait niitä veeärrä juttuja ole pakko lukee hölmö!
Taidat olla joku perseaukinen millä ei ole ees varaa mennä junalla.
Ja hei, vaikka ei olis kuin se 4 tuntia töitä kuukaudessa, niin kohtuu hyvä palkka kilahtaa tilille joka kuukausi!!
1 VASTAUS:
Ainaki Cargolla joutuu tekemään joka vitun tunnin per jakso, eli 114.45/ 3 vko. Ja jos tunnit jää alle vaikka loman, saikun, koulutuspäivien takia, niin siinä meni samalla vapaapäivien ohjelma uusiksi, koska töihinhän ne piiskurit laittaa. Tuollainen tuntien takaisin tettäminen on todellista vittulua ihan siinä missä ne heittovuorot ja neljän tunnin vuorot.

Mutta no hätä! kyllä me fiksuimmat työntekijätkin osataan olla vittumaisia, kun oikein hankaliksi meille työantajapuolelta aletaan. Mehän se tulos tehdään.
+Lisää kommentti
-Mitä ammattitaitoa tarvitsee lentokoneen kuski, että vain painaa nappia ja kone lentää ylös ja alas?
-Mitä ammattitaitoa tarvitsee lääkäri, että vain arpoo koneelta diagnoosin ja kirjaa reseptin?
-Mitä ammattitaitoa tarvitsee palkanlaskija, että vain syöttää lukuja koneelle?
-Mitä ammattitaitoa tarvitsee insinööri, että vain kulkee valkoinen takki päällä kädet taskussa?
-Mitä ammattitaitoa tarvitsee jääkiekon pelaaja, että vain sohii mustaa kuminpalaa puisella kepillä?

Mitä vielä? Kaikki ei ole aina niin üksinkertaista kuitenkaan, miltä äkkiseltään näyttää.
4 VASTAUSTA:
Hyvin sanottu! Jätkät on vaan kateellisia!
sscjbqibosjo kirjoitti:
Hyvin sanottu! Jätkät on vaan kateellisia!
joo ihan varmaan, kyllä joo takuulla.
no niinvvarmaajjoo kirjoitti:
joo ihan varmaan, kyllä joo takuulla.
kATTOKAAPA MONIKO JUNA KULUKEE AJALLAAN???
Rautatieläiset ovat paljon yksinkertaisempia kuin mille ne näyttää, eli ihan oikein sanottu!
+Lisää kommentti
Ei varmaan yksikään!! Silloin joskus, kun rautatieläiset olivat enempi risstiinnussittuja ja niitä oli töissä niin paljon, että yhteen harjaan piti neljän nojata kun harjat meinasi loppuekesken, niin silloin junat kulki. Oi niitä aikoja!
Ilmoita
Vitun VR
Ilmoita
No kun olin junalla niin konduktööri kusetti eli valehteli päin naaman
Ilmoita
Pyyhkiikö nämä julkisuuskuvaa kiillottvat kasvojaan vai peräpeilejä johtajille. Kyllä on tiedottaminen epätoivoisten hommaa yhtymässä jossa johto kerää itselleen satojatuhansia euroja ansaitsemattomia palkkioita..
Ilmoita
3-vuotias poika matkusti keskiviikkona siskonsa ja tätinsä kanssa junalla Oulusta Helsinkiin. Matkan aikana pojalla tuli tarve mennä vessaan, ja isosisko tuli hänen avukseen.

Vessareissu ei sujunut kuitenkaan ongelmitta. Poika halusi suorittaa toimensa itse ja kyyristyessään hänen takapuolensa osui kuumaan patteriin. Poika säikähti kivusta ja rupesi itkemään.

- Sisko ihmetteli, että mikä hänelle tuli ja huomasi kuinka kuumalla patteri oli ollut, äiti kertoo.

Pojan sisko ja täti huomasivat haavan, mutta eivät heti tajunneet, kuinka iso se oli. Haava ei aluksi näyttänyt kovin suurelta.

- Junasta ei löytynyt kylmäpussia, joka olisi ollut varmasti tärkeä saada heti palohaavan päälle. Sisko oli kastellut vanutuppoja ja laittanut niitä palovammaan. Lopulta lapsi oli seissyt lopun matkan, neljä tuntia, kun ei pystynyt istumaan.
Ilmoita
Koko paskan joutas myydä kiinalaisille. Ja sen jälkeen kaikki pomoja myöten duuniin uusina työntekijöinä.
- VR:n meininki on kauttaaltaan hanurista.
Putiikin kaikki pikkupomot ovat kuin mitäkin aivopestyjä pikkupoikia.
Ilmoita
Tarkastuvirasto tutkii kuka teki päätökset kiihtyneestä liikennekelpoisten vaunujen romutuksesta ja millä perustein. Vikaraportit selvittää ulkopuolinen toimija. Samalla tutkitaan johdon omaisuuden myyntiin perustuneet ylisuuret tulos palkkiot.
Ilmoita
http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,8943.0.html
Tätä rehellistä keskustelua kannattaa seurata. VR johto on kohta Aarnion kanssa samoissa lööpeissä. Paitsi ettei Aarnio valehtele aivan kaikkea.
Ilmoita
http://www.resiinalehti.fi/
tai sitten tämä
Ilmoita
https://www.youtube.com/watch?v=T_hnGWbkhr0
VR palkka 300000€ vuodessa ja kieli laulaa kuin Stockman kohti konkurssia.
Ilmoita
Kun yrityksessä on 10 000 työpaikkaa, omistaja on valtio, asiakkaat tavallisia suomalaisia ja kun yritystä johdetaan
SAK:laisten ja STTK:laisten ammattiliittojen luottamuksen varassa, poliittinen peli ja veivaus ovat arkipäivää tällä ratapihalla.
VR on jämähtänyt 150 vuotta vanhaan rakenteeseen. Tätä ei ole pystynyt murtamaan edes huippujohtaja Mikael Aro, jonka valtio värväsi junayhtiön pomoksi tanskalaisesta Carlsbergin kaljafirmasta.
Aro on kääntänyt valtion raideliikennemonopolin kannattavaksi ja yhtiön tuloksen tappiinsa. VR on tehnyt viime vuodet mahtavia voittoja, jotka yhtiö aikoi holvata taseeseensa hankkiakseen Euroopan huippunykyaikaisimman veturi- ja vaunukaluston.
Aron harmiksi demarivaltiovarainministerit Jutta Urpilainen ja Antti Rinne nappasivat osan näistä voitoista valtion budjetin tilkkeeksi
.Voitot VR on kerännyt esimerkiksi Helsingissä työssä käyviltä tamperelaisilta. Jokaiselta tuollaiselta pendelöijältä yhtiö on nyhtänyt 5 500 euroa vuodessa.
Vasta linja-autoliikenteen kilpailun vapauttaminen avasi näkemään, miten läpeensä laho VR on.
Tuo jo osoittaa, että VR:n asiakkaat ovat ylihintaisten lippujen muodossa maksaneet palkkoja ainakin 500:sta suojatyöpaikasta. Yhteiskuntavastuuta kai tämäkin.
Tähän pystyisi vain yksi yhtiö. Pietarilainen, Venäjän hallituksen omistama Lokakuun rautatiet. Putinia saattaisi jopa kiinnostaa. Suomessa on sama kiskoleveys kuin Venäjällä.
Ilmoita
Viime talvena otsikoihin nousi Tulli. Ja syystäkin.
Jo olisi h-vetin korkea aika penkoa VR:n henkilöstöpolitiikka ja kähmiminen auki. Kaikenlaiset "lutkuttajat" nostetaan välitason pomoiksi toteuttamaan omien esimiestensä harmaalla alueella liikkuvia käskyjä.
- Putiikissahan on ollut vallalla jatkuvat yt-neuvottelut (jo ns. taloudellisesti hyvinäkin aikoina). Syystä että kukaan ajatteleva työntekijä ei pääsisi perille homman juonesta.

- Ei tähän peliin tartteta (demari)ministerejä. Toiminta on ihan VR:n kotikutoista meininkiä.

Tervetuloa kilpailu! Päästäis tästäkin mätäpaiseesta.
1 VASTAUS:
Just näin!

Työntekijöitä kidutetaan firmassa jatkuvilla ja toistuvilla YT-neuvotteluilla. Mikä erikoisinta, YT:n tuloksia ei kerrota, vaan vedotaan salassapitoon ammattiliitossakin, ettei vain kerrota mitään työntekijälle.
Ihan kuin jossain Stalinin hallinnossa, et tietty vielä teloitettaessa mistä sinut on tuomittu ja milloin.
+Lisää kommentti
On harjoiteltu ja alkuun laitettu käytäntöön Kouvolan VRRata organisaatiosta. Siellä kaikki hyväksyi muiden Itä-Suomalaisten työntekijöiden niskalaukaukset. Näin varmistettin yhdessä järjestytyt varastaminen tulkinnat lisäkorvauksista päivistyksessä viikonloppu työhönsidonnaisuus lisineen mitkä Soili R kuittasi 12h joka viikonloppu maksuun. Kun uusi di manu tuli riitti kun osasi vetää Leaa kannikkaan tiernapoikaharjoitusten kulisseissa. Kouvolan merkoni le ja puutarhuri Jen oravapilluista tuli VRTrack Jouni K rakentamisen laatupäälliköitä ilman mitään ammattiosaamista. Jounilla oli kokemusta oikoradalta vee mihin reikään sormi reikään työntää kun valitaan nais työntekijöitä. Jouni ei ole ikinä tajunnut että suurin osa näistä nuorista naisita ei välitä miehestä vaan jalkapallo l-naisista. Track kunnosspidossa se on nähty jo useita kertoja.
2 VASTAUSTA:
1. Opettele kirjoittamaan. Kirjoituksesi on kuin suoraan Google Translatorista.
2. Jos nainen on kiinnostunut toisesta naisesta, ei se tarkoita sitä, että on kiinnostunut jalkapallosta tai lätkästä. Suurin osa naisista ei ole kiinnostunut jalkapallosta tai jääkiekosta. Koskee myös lesboja.
Tunnetko yhtään nais jalkapalloilija jolla on poikaystävä? Opettelekirjoittamaan muistuttaa että on unohdettu teidät homopellet oikeat joka paikanhomot VR organisaatiossa. Teihin verrattava sisäpiiri on lestadiolaiset pohjoisessa. Kolmas on SDP jäsenkirja sisäpiiri.
+Lisää kommentti
VRTrack johto vetää perseeseen niin paljon kun jaksaa teitä VRT luottamusmiehiä. Mitä näilla JHL luottamusmieshillä tehdään. Kuopiossa 20 vuoden huippu harrstus on ollut sähkömiesten nälviminen. Kouluttamattomat carco Hannu ratapaskat nälvivät huippu koulutettuja sähköasentajia.
Tee nyt jätkä palkkasi eteen luottamusmiehenä jotain tai kävele vaimo venakkosi kanssa munkkipussin kanssa Kallaveteen.
1 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

VR Trackin kunnossapidon työntekijöille neuvoteltiin viime syksynä uusi yrityskohtainen varallaolosopimus voimassa olevan ja yleissitovan työehtosopimuksen pohjalta. Neuvottelut käytiin työnantajan sekä kaikkia työntekijöitä edustavan JHL:n edustajien kanssa. Työtaisteluun osallistuvat työntekijät haluaisivat itselleen merkittävästi poikkeavan varallaolosopimuksen.
+Lisää kommentti
https://twitter.com/raideryhma
Monipuolista ja sensuuritonta VR reality tietoa
Ilmoita
http://www.fenniarail.fi/nyt.html
Nyt alkaa VRCarcon sivuluisu pohjoisesta. Käykää kaikki VR kukkahuivit katsomassa RATA 2016 tilaisuudessa Fennia Rail junaa joka ajaa teidän märkäkorvien ohi että hameen helmat heilahtaa.
Menkää koko VR esikunta kuten sovittu tj määräyksestä aamun tilausjunalla (jos on peruttu?,takseilla, nöyryyttävää) Turkuun ja kohdatkaa voittajanne.
Ilmoita
VR-Cargon kaikenlaiset "ryhmäesimiehet" eivät ole muuta vailla kuin yhden koon hametta, jota voisivat nuolemisenkiimassaan vaihdella keskenään. Mistä h-tistä näitä tyyppejä sikiää; munattomia miehiä, jotka tosipaikan tullen piilottelevat naisten selän takana.
Ilmoita
19.1. klo 18.03 Muutoksia Pendolino-liikenteessä keskiviikkona 20.1.
Seuraavat Pendolino-junavuorot on peruttu keskiviikkona 20.1.:
- Pendolino S 2 klo 5.28 Joensuu-Helsinki. Korvaava yhteys Joensuusta on InterCity 4 klo 6.17 ja Kouvolasta InterCity 70 klo 8.30
- Pendolino S 700 klo 4.40 Kuopio-Kouvola. Korvaava yhteys Kuopiosta InterCity 70 klo 5.37

Kun ei riitä resurssit ja ammattitaito ajaa junia niin ei olisi kaikkien etu lopettaa nämä vuorot vai mitä Maisa Romanainen.
Ilmoita
19.1. klo 18.03 Muutoksia Pendolino-liikenteessä keskiviikkona 20.1.
Seuraavat Pendolino-junavuorot on peruttu keskiviikkona 20.1.:
- Pendolino S 2 klo 5.28 Joensuu-Helsinki. Korvaava yhteys Joensuusta on InterCity 4 klo 6.17 ja Kouvolasta InterCity 70 klo 8.30
- Pendolino S 700 klo 4.40 Kuopio-Kouvola. Korvaava yhteys Kuopiosta InterCity 70 klo 5.37
Kun ei riitä resurssit ja ammattitaito ajaa junia niin ei olisi kaikkien etu lopettaa nämä vuorot vai mitä M Romanainen.
Ilmoita
Valheelle perustuva valtiokapitalistinen monopoli. Pysyisivät edes omalla reviirillään öykkäröivällä henkilöstöpolitiikallaan, mutta kun on tultava hyppimään pitkin ulkopuolistenkin ihmisten näköä.

- Näinhän se menee: isä kun on käyttänyt topparoikassa rautakankea 1970-luvulla, niin se on jo edellytys pojalle, joka nousee välitasonpomoksi. Pojan ei sitten tartte kuin nuolla isompiensa perseitä ja lipasta välillä vahan pallejakin. Toteuttelee siinä sitten kyseenalaisia käskyjä sen enempää omia aivoja käyttämättä, ( josko edes ajatustoimintaa suuremmin onkaan.)
1 VASTAUS:
Nyt on 80 luvun kovanyrkin isokangen poika isänsä pomona senori ingengör infrassa.
Työt vaan viedään vierestä ohi. Veto käy kun vierasta viedään niin että on kurkku kipiä.

Destialle Fingridin ukkosjohdinvaihto-urakka

11.04.2016 09:15:00

Destian energiainfra on voittanut mittavan urakan Fingridin sopimuksen 400kV voimajohtojen ukkosjohtimien vaihdosta alueella Tuovila – Hirvisuo ja Petäjäskoski – Pyhäselkä.

– Olemme innoissamme uudesta urakasta ja mahdollisuudesta päästä vahvistamaan osaamistamme energiainfran saralla, kertoo Destian työpäällikkö Hannu Takala.

Urakka kattaa ukkosjohdinten vaihdon noin 80 km matkalta. Ukkosjohtimet vaihdetaan ns. valokuitu-ukkosjohtimeen (OPGW). Työt tullaan tekemään valmiiksi vuoden 2016 loppuun mennessä.

Lisätietoja: työpäällikkö Hannu Takala, p. 0400 174 400
+Lisää kommentti
Sitä olen kovasti ihmetellyt, että miksi kyseiseen konserniin on ajautunut valtavat määrät eri uskonlahkoihin ja seksuaalivähemmistöihin kuuluvia ihmisiä? Eihän sillä sinänsä mitään väliä ole, että mihin uskoo ja onko top vai bottom. Mutta normaalia suomalaista ateisti-heteromiestä asia kummastuttaa. Onko tämä suuntaus ollut yleistä entisissä valtion virastoissa, joista on tehty valtio-omisteisia osakeyhtiöitä. Siis sellaisia "miesten kerhojen jäseniä", kuten Puolustusvoimien kantahenkilökuntaan kuuluvatkin...
Ilmoita
Tutkijoiden mukaan nämä vuorovaikutustilanteet tai pikemminkin niiden puutteet voivat olla yhtä vahingollista kuin aggressiivinen kiusaaminen.

Tutkimuksessa todettiin myös, etteivät huonot tavat vahingoita vain tekijää ja uhria. Kollegan huonon käytöksen todistaminen voi myös olla erittäin vahingollista.

Töykeä työntekijä voi romuttaa koko työyhteisön hengen ainakin viidellä tavalla. Ne ovat seuraavat: työtyytyväisyys romahtaa, vaihtuvuus lisääntyy, uniongelmien määrä kasvaa, mielenterveys on kovilla ja huono käytös tarttuu.

Huonoa käytöstä siedetään ja se saa tavallaan tukea työpaikoilla, sillä tutkijoiden mukaan kukaan ei yleensä halua puuttua toimintatapoihin.

Voi myös olla houkuttelevaa puolustella aggressiivista työntekijää, joka samalla tuntuu suhtautuvan intohimoisesti työhönsä. Tutkijoiden mukaan on kuitenkin selvää, että tällainen työntekijä tuo tuhoa koko työpaikkaan.
Ilmoita
https://twitter.com/OttoLehtipuu/status/705386820297756672/photo/1
twiittejä tykätään ja tehdään esimiesten nuolenta uraputken varmistamiseksi. Miten nämä alle 2 vuotta VR työntekijät tykkää ensimmäisenä esimiehistään. Sen takia junnut on otettu töihin taloon.
Ilmoita
VR:n pääkonttorin muutto Helsingin rautatieasemalta Pasilaan venyy.

– Alkuperäinen muutto- ja remonttiaikataulu osoittautui vähän liian kunnianhimoiseksi. Suunnittelulle ja tilojen remontointiin kannattaa varata kunnon aika, että saadaan kerralla toimivat tilat, VR Groupin yhteiskuntasuhde- ja ympäristöjohtaja Otto Lehtipuu kertoo.
Ilmoita
Mielenosoitusta on valmisteltu kulisseissa samaan aikaan, kun toisaalla on yritetty saada kasaan yhteiskuntasopimusta. PAM ja Metalliliitto korostavat, että liitot eivät ole mukana mielenosoituksen järjestämisessä.
Hallituspolitiikkaa vastustava kansanliike Joukkovoima puuhaa lauantaiksi 12.3. suurmielenosoitusta Helsingin Senaatintorille.
Ilmoita
Pääministeri Juha Sipilän (kesk), valtiovarainministeri Alexander Stubbin (kok) sekä oikeus- ja työministeri Jari Lindströmin (ps) keskiviikkona tiedotustilaisuuden päätteeksi tekemät iloiset nyrkkitervehdykset ovat herättäneet pahennusta palkansaaja- ja oppositiopuolella. Lyly sanoo ministereiden harkinnan pettäneen pahasti.

- Tehdään palkansaajien kannalta raskaita ratkaisuja ja leikataan etuuksia, ja sitten hallituksen ministerit iloitsevat tekemällä äijänyrkkijuttuja suorassa lähetyksessä, että "päästiinpä tekemään!". Sitä ei ollut harkittu ollenkaan, Lyly ihmettelee.

Lyly uskoo nyrkkitemppuilun jopa vaikuttaneen liittojen jäsenten intoon hyväksyä yhteiskuntasopimus.

- On sillä merkitystä siihen, millainen kuva halutaan antaa. Se on luonut tietynlaista henkeä liitoissa ja vaikuttanut ajatuksiin. Olen saanut asiasta paljon palautetta.

Lyly aikoo olla viikonlopun aikana yhteydessä "vähän joka taholle" ennen maanantain ratkaisevaa kokousta.

- Siitä tulee pitkä ja monipolvinen kokous. Tiedossa on hyviä, monipuolisia ja kriittisiä keskusteluja.
Ilmoita
Naurattaa nämä duunaritaustaiset pikkupomot sun muut väliesimiehet, jotka tuntuvat olevan otollisia kaikenlaiselle aivopesulle. Mutta niihän se on... "renki on ruvennut isännäksi, ja sitä jatkuu vaan...sitten käy tilanne ikäväksi, kun se alkaa muuttumaan".
Ilmoita
Pistävät valkovaseliinia varmuudenvuoksi molemmamman reiän päälle ja vetävät pepsodent hymyn. Neljässä vuodessa johtoryhmään eikä tarvinnut montakaan panoa. Paras pääsi naimisiin kahdessa vuodessa johtajan kanssa sitten maalifirmaan.
Ilmoita
Nälvitään Rakentamis rakennusmestareiden kanssa paikallisia vastuuhenkilöitä. Ketä tämä sähkörata rakentajien sisäinen nälvintä kehittää. Omat pers urakat ja Jori F ammattitaidottamuus siirretään paikallisten vastuulle.
Ilmoita
VR:llä menee hyvin ! Turhaa marmatusta.
VR Groupille vahva tulos – 100 miljoonan euron osinko valtiolle
http://www.vrgroup.fi/fi/vrgroup/uutishuone/uutiset-ja-tiedotteet/vr-groupille-vahva-tulos-100-miljoonan-euron-osinko-valtiolle-260220150917/
Ilmoita
Vedä sinä vaan numeroja esiin, niillähän se "totuus" nykyisin esitetään. Henkilöstöpolitiikka on suoraan hanurista ja poikittain.
1 VASTAUS:
Mikä on totuus VR osalta?? Jotkut kertoo, että suoritustasonkin työpaikat on peritty isältä pojille.Eräänlainen sisäsiittoisuus rehottaa. Jotkut kertoo, että jopa duunaritason VR:läiset (etenkin vanhempi ikäluokka) saavat isoja palkkoja ja työaikana duunailevat vain omia firaabeleitansa ja muutenkin ovat saamattomia oikeissa työasioissa. Ei töppönen nouse. Sinä annat ymmärtää, että vika onkin VR:n henkilöstöpolitiikassa. Mikä siinä nyppii ja on pielessä? Avaa hieman. Jotkut kertovat, että on valtaisia joukko erilaisia keksittyjä päällikkötason virkoja. Turhaketittelin nojalla on mahdollista maksaa heille ökypalkkoja. Silti bisnes tuottaa vahvaa tulosta ? Ihan kummallinen yhtälö. Peräti outo. Millaista palkka saa veturinkuljettaja, varikkomies, konnari jne.
Toki ymmärrän, että ratasysteemien ylläpito ja kaulustohankinnat on eriytetty operatiivisesta toiminnasta. Valtio maksaa nuo infrastuktuurijutut (radat, junat etc) Liikenneviraston kautta. Muutenhan koko business menisi konkurssiin välttömästi. Eikös vaan! Olen ulkopuolinen, mutta seurailen asioita jotenkin jollain tapaa.
+Lisää kommentti
RAUTATIEALAN TYÖEHTOSOPIMUS
RADANPITOON JA RATALAITTEISIIN LIITTYVÄT TYÖT, PALKKALIITE 3
Kuukausipalkat 1.9.2015
PALKKA- TYÖKOHTAI- KOKEMUS-JA HENKILÖKOHTAINEN LISÄ
RYHMÄ NEN PALKKA
2% 4 % 6 % 8 % 10 % 12 % 14 % 16 % 18 %
1 1 754,68 1 789,08 1 823,49 1 857,89 1 892,30 1 926,70 1 961,11 1 995,51 2 029,92
2 1 838,16 1 874,20 1 910,25 1 946,29 1 982,33 2 018,37 2 054,42 2 090,46 2 126,50
3 1947,39 1 985,58 2 023,76 2 061,95 2 100,13 2 138,32 2 176,50 2 214,68 2 252,87
4 2 024,46 2 064,15 2 103,85 2 143,54 2 183,24 2 222,93 2 262,63 2 302,32 2 342,02
5 2 120,82 2 162,41 2 203,99 2 245,58 2 287,16 2 328,75 2 370,33 2 411,92 2 453,50
6 2 210,77 2 254,12 2 297,47 2 340,81 2 384,16 2427,51 2 470,86 2 514,21 2 557,56
7 2 313,54 2 358,91 2 404,27 2 449,63 2 495,00 2 540,36 2 585,73 2 631,09 2 676,45
8 2 403,48 2 450,60 2 497,73 2 544,86 2 59,99 2639,11 2 686,24 2 733,37 2 780,49
9 2 531,96 2 581,60 2 631,25 2 680,89 2 730,54 2 780,19 2 829,83 2 879,48 2 929,13
10 2 628,32 2 679,85 2 731,39 2 782,92 2 834,46 2 885,99 2 937,53 2 989,06 3 040,60.

Tuonne oikeaan alakulmaan pääsee luottamusmiehet. Työkone rataesimiehet ja sähköyliasentajat koneenkuljettajat. Vaatii kyllä pitkää kieltä ja perseennuolentaa.
Entisillä luottamusmiehellä, yliasentajalla ja rataesimiehillä konemiehillä jotka useita vuosia yliajalle lisää eläkettävielä työssä kerääville riittää kun käy kahdesti päivässä laittamassa Tka:n käyntiin. Etelässä ei tarvitse edes tyävaatteita kun lirkuttelee päivät pomojen helmoja.
Kaikista työntekijöistä vähintään puolet veturinkuljettajista ja nyky Finrailiin menee VR työntekijän vanhemman meriiteillä.
Ilmoita
Kun nuo JHL palkkataulukot ei riitä siirryttään SDP luottomies isomolo taulukoissa VRTeknisten Pardian palkkaluokkiin. Pardia ottaa jäseniksiksi näitä hämeen isomoloja joita työ ei muuten pelasta irtisanomiselta. VRteknisiin vaatimuksena on Johannalle kun on SDP jäsenkirja ja myllyka vakausmus panomiehenä . Niin Johanna itsekin sai työpaikan VRT työkoneenkuljettaja Tampereen perseennuolijoissa. Riittää siihen SDP jäsenyyskin.
Ilmoita
Varsinainen idioottien liikelaitos! Irtisanomishurma on ajoittain viety niin hekumalliseen pisteeseen, että potkitaan väkeä kiintiöajattelulla ulos. Sitten hoksataan, kun hommat ei toimi, aletaan mankumaan takaisin töihin. Pätekää pikkupomot pätekää! Tosipaikan tullen vaan sitten naisten selän taakse piiloon. ...mutta olihan isäukko 1970-luvulla topparoikassa käyttämässä kankea, siitä se pojalle pomon paikka repesi. Muistatte aina vaan nuolla esimiestenne persettä; vähän hunajaa sekaan makua antamaan!
1 VASTAUS:
Juuri sinun kaltaisten vuoksi paska työpaikka, muuten työnantajana hyvä laitos mutta itse henkilöstö tekee veeärrästä paskan työpaikan!
+Lisää kommentti
https://dreambroker.com/channel/8mgxcwlb/xzf4csfg
Katso tarkkaan Arnoa. Arno on oikeasti trans nainen. Teköparta ei oikeasti kasva ja nännit näpöttää kuin nunnalla.
Ilmoita
Mikä tässä VR:n henkilöstöpolitiikassa oikein mättää?
Mikäli pitkäaikaisia työntekijöiä ei potkaista ulos niin ne lähtevät sieltä omaehtoisesti?
Ilmoita
https://twitter.com/hashtag/vaylatjaliikenne16?src=hash
Tampere sali täynnä viimeiseen paikkaan Väylät ja Liikenne avajaisissa. Suurin osa alaasteelta kun päitä ei näy.
Ilmoita
Jos sopimusta ei synny, seuraava lakko alkaa 26.7. kello 01:00 ja päättyy 30.7 kello 07:00. Lakkoon osallistuva kaikki VR Trackissa työskentelevät osasto 177 jäsenet.

Osastoa närästää myös se, että VR Track on ilmoittanut kevään aikana irtisanovansa 14 työntekijäänsä ja lomauttavansa koko kunnossapidon henkilökuntansa 14 päiväksi. Tästä huolimatta yhtiö edellyttää osaston jäseniltä yhä enemmän joustoja ja ylitöiden tekemistä.

Yhtiön hyvän tuloksen ansiosta on samanaikaisesti VR:n 780 johtajalle jaettu noin 7 miljoonaa euroa kannustinpalkkioina.
Ilmoita
Alkanut rautateillä sattua noita vahinkoja tiuhaan, ei ole kauan kun oikoradalla irtosi vaunusta jokin levy joka aiheutti ongelmia vaunun sisälläkin, nyt törmäsi juna kaivinkoneen puomiin lähellä Parkanoa, tällaista se on kun säästetään ja radan kunnossapidossa vaihtuu koko ajan urakoitsijat, kokemattomille sattuu vahinkoja. Raiteiden teknisiä vikoja yhä enemmän ja se johtuu ratahenkilöstön vajauksesta. Seuraava askel on se että pakko satsata ratojen kunnostukseen ja suurista korjaustöistä aiheutuu joka puolella viivästymistä junaliikenteeseen. Ratoja kannattaisi huoltaa koko ajan tasaiseen tahtiin mutta ei, VR ei ajattele täysin matkustajia vaan tulosta täytyy tulla.
1 VASTAUS:
Nyt on VR alkanut tekemään huoltoja huolto-ohjelman mukaisesti. Niin paljon tekemötöntä että kalusto pitää ottaa likenteestä ja perua junavuoroja. Ei mene hukkaan uusien diplomoinsinöörien taskubiljardi. Yksi ongelma on ammattitaidottomien llestatiolaisten kerääminen Ilmalan ja Oulun varikoille töihin. Työt ei valmistu kun vaan soitellaan työvuorot läpeensä kaveriviikon puheluita uskonvelville.
+Lisää kommentti
https://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/liikenne/ennatyksiin-noussut-lumentulo-vie-junaliikenteen-poikkeusoloihin-ilmalan-lumensulatuskentta-ensi-kertaa-kaytossa-ja-lumijunaa-odotetaan-helsingin-paaasemalle-6757376
NRC Group Finland on melko marginaalinen kunnossapitäjä rataverkolla. 4 kunnossapitoaluetta 12 on NRC firmalla. Lehdissä kannattaisi haastatella Destian kunnossapitoa joka hallitsee 8/12 kunnossapitoaluetta. Destialla ei ole mitään ongelmia lumitöissä. NRC painii uuden organisaation ja toiminnan tehostamisen kanssa. Pörssiyhtiö vaatii irtisanomisia juuri esimerkiksi lumitöissä.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

VR on perseestä

Niin, voisiko joku selittää mulle miksi ihmeessä tämän suomi24 - palstan on vallanneet nuo VR-hihhulit?
VR on täysin paska firma! Tuli muutamia kertoja kuljettua junalla viime vuonna ja voi helvetti, olen kyllä siitä asti boikotoinut kyseistä valtion keskiaikaista järjestelmää. Joka toinen kerta juna oli myöhässä , ja kyllähän uutisistakin lukee että millon minkälaisia ongelmia heillä on, mikään ei tunnu toimivan! Ja onko ihmekään kun kyse on jostain valtion köyhästä antiikkisesta järjestelmästä, jonne hakee ne jotka haluaa jonkun helvetin suojatyöpaikan.
Mitä ammattitaitoa tarvitsee siihen että lunastaa lipun hintoja asiakkailta tai siihen että painaa kaasua ta jarrua veturin kuskina, sanokaapa se?
Vaatii aikamoista tyhmyyttä sekin ihmiseltä, että suostuu johonkin VR:n teettämiin 4 tunnin työvuoroihin, ei jumalauta.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta