Ketä nainen pitää omana esikuvanaan?
Tätä on monesti miesporukassa funtsittu. Omien kumppanien vastaukset jo tiedetään, joten kysytääs täältäkin ventovieraiden naisten ajatuksia.
Kysymyksenkin saa käsittää just niin laajasti tai suppeesti kuin haluaa.
Kuka on esikuvasi?
16
667
Vastaukset
- näiden sekoitusta
- joka on nauttinut elämästä.
- sellaista henkilöä, jolla on hyvä suhde miehensä / naisensa kanssa ja osaa iloita elämästä puolison kanssa.
- eläinrakasta ihmistä, joka on omistanut elämänsä eläintensuojelulle.
- ystävällistä ja huumorintajuista auttavaista. - vaxcc34
Mun frendit sanoo, et mä oon iha niinku Carrie tost Sinkkuelämää-sarjasta:)
- 232fefwe
BB-Kätlin:) se on niin ihq!
- ~cissi~
huomattavasti, kun asetin itseni omaksi jumalakseni. Ihailen kyllä Lenita Airistoa, joka saa aina tikahdutettua miehet raivon partaalle.
- cntre
Hirvee harppu!
- ~cissi~
cntre kirjoitti:
Hirvee harppu!
Niinpä niin
- kostaja rajan takaa
~cissi~ kirjoitti:
Niinpä niin
Tuo Lenitan ihailu on vähän sama kuin mies ihailisi "Loka" Laitista. Mitä ihailtavaa siinä on, jos saa miehet ärsyyntymään omalla pikkumaisella piikittelyllään? Onhan Lenita ollut yrittäjä pitkään, se on aina ihailtavaa.
- Hah !
kostaja rajan takaa kirjoitti:
Tuo Lenitan ihailu on vähän sama kuin mies ihailisi "Loka" Laitista. Mitä ihailtavaa siinä on, jos saa miehet ärsyyntymään omalla pikkumaisella piikittelyllään? Onhan Lenita ollut yrittäjä pitkään, se on aina ihailtavaa.
Millä "piikittelyllä" ? Asiaahan hän puhuu aina kun suunsa aukaisee.
- K@tjanen
Mun mielestä voi sanoo esikuvakseen kenet tai minkä vaan, mutta todellisuudessa se vaikuttavin esikuva onkin ihan muualla...
Mun oma (varsinkin naisen)esikuvani on ilman muuta mun äiti. Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän ymmärrän mitä kaikkea hän on minulle opettanut (tietoisesti ja tiedostamattaan) ja mitä mä hänestä kannan yhäkin mukanani käytös-, ajattelu- ja toiminta ym. mallina vaikken sitä aina ite tiedostakaan.
Samaten olen oppinut ymmärtään sen mitä kaikkea hänen naisenelämäänsä on kuulunut, millaisista haasteista ja vaikeuksistakin hän on naisena selvinnyt, miten on sen tehnyt jne. Ne samat elämäntilanteet ei tule ehkä koskaan mun eteeni, mutta monesti olen huomannut tekeväni valintoja paljolti sen esimerkin mukaan miten äitikin on ne omassa elämässään tehnyt.
Mä olen ylpeä mun äidistä.
Samaten iskästä, joten hän loi luultavasti sen "ihannemiehen" mallin jota mäkin rinnalleni etsin - ja löysin :) - mummomuori*
sillä tätä asiaa on tutkittu joskus. En nyt muista mistä se löytyy.
Naisille ei oikein ole ollut aiemmin esikuvia joita he tunnistaisivat tutuiksi itselleen. Nyt näitä alkaa olla, mutta ovatko nekään naisten luomia idoleja? Pikemminkin miesten päiväunia.
Esikuvani ovat esim. mille olleet miehiä. Kun olen sen verran vanha, ettei silloin ollut naisia joita ihailla tai joihin olisi voinut samaistua. Nyt heitä on alkaa jo olla, mutta en enää tarvitse esikuvia. Ne kuuluvat tiettyyn kehitysvaiheeseen jolloin luodaan sitä omaa persoonallista identiteettiä.- esikuvia on
monia minulle. Kaikki ihmiset, jotka ovat oivaltaneet olennaisen, sen mikä on kaunista ja kivaa sekä jännää. Mm. Tove Jansson, Walt Disney, monet muusikot ja yhtyeet, Da Vinci sekä tietysti kaikki tieteilijät, jotka jaksavat halkoa ongelmia parantaakseen sairauksia. Eli kaikki ihmiset, jotka parantavat elämänlaatua. Monia naisia on/olisi historiassa ollut, heidän nimensä vaan on jäänyt tuntemattomiksi ja monesti lahjat kokonaan käyttämättä. Onneksi miehetkin ovat alkaneet viisastua ja tajuta, että jokaisen pääkoppa on yksilöllinen, ei sukupuolisidonnainen. Sekä tietysti täytyy muistaa ja arvostaa kaikki hyvät perusihmiset, jotka pyörittävät perusasioita ja toteuttavat nerojen suuria hyviä ideoita. Yksin ei kukaan pysty tekemään mitään. Ja kaikki maailman äidit, jotka haluavat lastensa parasta.
Jokaisen ihmisen sisällä asuu vielä pieni lapsi, joka ei ikinä kyllästy hyviin asioihin. Esim. Disneyn klassikot koskettaa syvältä aina uudestaan. Ja miehet jaksaa yhä uudestaan innostua autoista... tehkää niistä vaan sellaisia, ettei ne saastuta luontoa.
Maailma voisi olla täydellinen paikka elää kaikille. - xym
esikuvia on kirjoitti:
monia minulle. Kaikki ihmiset, jotka ovat oivaltaneet olennaisen, sen mikä on kaunista ja kivaa sekä jännää. Mm. Tove Jansson, Walt Disney, monet muusikot ja yhtyeet, Da Vinci sekä tietysti kaikki tieteilijät, jotka jaksavat halkoa ongelmia parantaakseen sairauksia. Eli kaikki ihmiset, jotka parantavat elämänlaatua. Monia naisia on/olisi historiassa ollut, heidän nimensä vaan on jäänyt tuntemattomiksi ja monesti lahjat kokonaan käyttämättä. Onneksi miehetkin ovat alkaneet viisastua ja tajuta, että jokaisen pääkoppa on yksilöllinen, ei sukupuolisidonnainen. Sekä tietysti täytyy muistaa ja arvostaa kaikki hyvät perusihmiset, jotka pyörittävät perusasioita ja toteuttavat nerojen suuria hyviä ideoita. Yksin ei kukaan pysty tekemään mitään. Ja kaikki maailman äidit, jotka haluavat lastensa parasta.
Jokaisen ihmisen sisällä asuu vielä pieni lapsi, joka ei ikinä kyllästy hyviin asioihin. Esim. Disneyn klassikot koskettaa syvältä aina uudestaan. Ja miehet jaksaa yhä uudestaan innostua autoista... tehkää niistä vaan sellaisia, ettei ne saastuta luontoa.
Maailma voisi olla täydellinen paikka elää kaikille.Kuten Mummomuori kertoi, esikuvat kuuluvat yhteen nuoruuden vaiheeseen. No mä olen 47 v. nuori ja mä fanitan esmes Miina Äkkijyrkkää ja Katri Helenaa. Äiti Teresa oli suuri sielu. Monet henkiset esikuvani ovat kylläkin miehiä, kuten Mahatma Gandhi ja onpa muutama suomalainenkin mies joita ihailen. Ihailen miesystäväni henkistä kehittyneisyyttä ja elämänviisautta.
Toivottavasti meidänkin tasapäistävästä, ulkonäkökeskeisestä ajastamme löytyy nuorille esimerkkejä, terveellä tavalla ihailtavia idoleja. Arjen sankareita.
- dipou
Mun esikuvia on kaikki sellaiset ihmiset jotka on ymmärtäneet ottaa elämästä kaiken irti: ihmiset jotka osaavat nauttia pikkuasioistakin, ihmiset jotka välittävät toisista ja ottavat heikompansa huomioon, ihmiset jotka osaavat pysähtyä kiireen keskellä, ihmiset jotka tavoittelevat unelmiaan, ihmiset jotka tekevät omaa juttua eikä vain kulje lauman mukana, ihmiset jotka osaavat oppia virheistä ja vastoinkäymisistä; ihmiset joilla on halua kasvaa ihmisinä.
- Camel boots
Komppaan "dipouta" täysillä, paremmin ei voisi sanoa. - Aira Samulin on myös hyvä esikuva ja esimerkki: siihen pitää pyrkiä, että hänen ikäisenään jalka nousee vielä samalla lailla, tekemistä, menemistä, ajatuksia ja sanomaa riittää. Ja väriä.
- Nainen 29
Tylsä vastaus, mutta esikuvani on äitini.
Perustelut: Hän on selvinnyt kaikista eteen tulleista haasteista kunnialla, ja on maailman paras äiti ja ihana ihminen. Toivon, että tiukan paikan tullen pystyisin olemaan yhtä vahva kuin hän. Kun hän oli saman ikäinen kuin minä nyt, hänellä oli kaksi pientä lasta, tuore omakotitalo ja mies, joka sairastui kuolemanvakavaan tautiin. Hän ei säikähtänyt tilannetta, vaan hoiti homman kunnialla kotiin. Remppasi taloa, hoiti lapsia ja kävi siinä rinnalla katsomassa miestään sairaalassa.
Äidiltäni olen oppinut, mitä rakkaus on ja mihin kaikkeen sitä on valmis oman perheensä vuoksi. - Nämä ovat Naisia
Niitä on ainakin kaksi:
AIRA SAMULIN
LENITA AIRISTO
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321