neuvoja aloittelijalle

Aloittelija

Innostuin tossa kokeilemaan salibandya kavereiden kanssa ja jäin "koukkuun" ja ny olis muutamia kysymyksiä.
1. Mailan valinta: Ostin exelin v380. Onko hyvä maila? Onko mailan lavan pituudella vaikutusta pallon hallussapitoon; tuntuu että tossa exelin mailassa on aika lyhyt toi lapa.
2. Pallon hallinta: Tapahtuuko pallon leipominen molemmilta puolilta vai pelkästään kämmenpuolelta? Olen pelannut jääkiekkoa koko pienen ikäni ja tuntuu aluksi oudolta toi pallon hallinta. Toimiiko tossa pallon hallinnassa(harhauttelu,leipominen samat lainalaisuudet kuin kiekossa vai pitääkö ruveta opettelemaan aivan uutta tyyliä jääkiekon jälkeen?

8

1400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maestro

      1.kyllä sillä lavan pituudella on vähän vaikutusta siihen pallonhallintaan.
      2.itsekin 4 vuotta lätkää pelanneena ja siitä sitten salibandyyn siirtyneenä voin sanoa että leipomisen ym. kikkailun voi suorittaa samanlailla kuin lätkässäkin.
      ainoa ero on että lättyjä ei voi niin paljon/helposti heitellä!:D

      • Jaana

        Kyllähän niitä lättyjä voi salibandyssäkin heitellä... Ehkä ei ihan niin helposti, mutta kyllä onnistuu kuitenkin..


    • näin se menee

      vaihda ny lajia sählyhän naisten laji!!

    • niina

      varo vaan sähly pojat on sitten hommpeleita

      • HIFK

        Siis tässähän puhutaan sählystä ja aihe aluehan on Salibandy, voisitte pyytää webmasteria tai vastaavaa perustamaan Sähly-forumin. Eikä tarvitse tulla sekoittamaan Sählyä Salibandyyn. Salibandy on taitolaji.
        Ette varmaan itse edes osaa pelata?
        Hankkikaa elämä


    • HIFK

      1. Toi v380 on hyvä maila, itsekin pelaan sillä ja vedot/syötöt lähtee tosi hyvin. Etenkin lämärit/lyöntilaukaukset
      2.Saman tyylistähän se on lätkään verrattuna, sis. se leipominen, rystyllä ja kämmenellä

    • Aloittelija myös

      1.Sen lavan pituuden ei juurikaan pitäisi siihen vaikuttaa, mutta voi olla että olet tottunut leipomaan jääkiekossa isommalla lavalla, jolloin sählymailan lapa tuntuu pieneltä.Että kyllä se harjoittelemalla onnistuu:)2. Ja kyllähän se leipominen menee ihan lusikkapuolelta rystypuolelle.Ja mitä niihin kikkoihin tulee niin itsekkin olen pelannut jääkiekkoa, lopetin kyllä jo, mutta kuitenkin ne kikat pitäisi mennä kuin vettä vaan, jos menevät jäälläkin:)Että hyvää jatkoa, ja muista harjotella;).

    • pelaaja2

      Olen pelannut salibandya ja jääkiekkoa jo pienestä asti ja olen huomannut että kyllä salibandyssä voi melkein kaikki samat harhautukset ja leipomiset kuin jääkiekossa. Ja exel v380 on todella hyvä maila, kannattaa pelata sillä. Itsellä on Exel myös ja olen huomannut että Exelit ovat todella hyviä sisäpeleissä. Itseasiassa kyllä on lavan pituudella väliä hallussapitoon mutta ei se paljon vaikuta. Kyllä tekniikalla ja koko mailankin pituudella on myös väliä. Salibandy on mielestäni todella hauskaa. Suosittelen kaikkien kokeilemaan sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe