NENÄSUMUTTEET

Mitkä merkit ovat olleet mielestäsi hyviä?

Oletko kokeillut myös omia sekoituksia? Kerro tarkka reseptisi.

15

952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuhanenäinen

      Otrivin ja säilyntäaineeton,erittäin hyvä,apteekista.

      • Mutta en ole vilustunut...

        "Vilustuessa nenä menee tukkoon, koska limakalvojen verisuonet laajenevat ja kudosnesteen määrä solujen välillä lisääntyy. Turvotuksen vuoksi sierainkäytävät supistuvat, eikä ilma pääse helposti kulkemaan niiden läpi.

        "Otrivin on lääke, joka lievittää nenän tukkoisuutta. Otrivin nenäsumute saa nenän verisuonet supistumaan ja turvotus nenän limakalvoilla vähenee. Ilma pääsee kulkemaan ja hengittäminen helpottuu. Vaikutus alkaa yleensä muutamassa minuutissa ja kestää useita tunteja."

        http://www.novartis.fi/tuotteet/itsehoitotuotteet/fi_FI/otrivin/


    • ei saa kaivaa nenää

      sullekin olisi kun lakkaisit tunkemasta sinne nenään kaiken maailman sotkuja ja antaisit limakalvojen toipua omia aikojaan.

      • "paras hoito
        ei saa kaivaa nenää"

        - Kiitos, inhoankin nenänkaivelijoita. Ällö tapa piinata lähimmäisiään.

        Fiksut pesevät nenänsä eikä ne hygieeniset vedet ole mitään sotkuja.


    • Garlicisti

      Nazalese, valmis seos joka sis. valkosipulia. Sitten toinen: ihan oikeat valkosipulinsiivut nenään, ja alkaa lima valumaan. Eikä ole ärsyttänyt limakalvoja, vaan tulehdus aina parantunut näillä konsteilla.

      • Mielenkiintoista, en ole kuullutkaan. Täytyy kokeilla.


    • Keksin kiusata itseäni tämän videon katselulla: http://www.youtube.com/watch?v=DlU7I5APMko&feature=related

      Ei siinä mitään, mutta kesti kokonaisen tunnin. Muutaman minuutin kohdalla ajattelin, että katkaisen, sitten kymmenen minuutin kohdalla jne., kunnes puolen tunnin maissa tuumasin, että menköön koko helahoito. Vaan enpäs viitsi kertoa, mitä oli missäkin kohtaa. Pitää katsoa ite, jos kiinnostaa.

      Muttei niitä suihkeita juurikaan saa ahtautuneita ja tukkeutuneita käytäviä pitkin poskionteloihin. Jos esimerkiksi kortisonilla saa vähennettyä turvotusta, sitten voi jotain saada menemään.

      Kannatti vaan katsoa koko video, kun siinä näytettiin lupaavia tuloksia A-vitamiinilla hoidetuista poskionteloista mikroskooppikuvien kera. Sen verran kiinnostuin, että pitää kokeilla itsekin tuota. Ei taida vaan löytyä Suomesta kuin pelkkiä tippoja ja voidetta?

      Ks. http://www.leiras.fi/tuotteet/Itsehoito/flunssa-ja-yska/a-vita-plus-nenatipat-ja-a-vita-plus-nenavoide

      • Tämän videon http://www.youtube.com/watch?v=DlU7I5APMko&feature=related jälkikommenteissa oli tämmöinenkin:

        "Great presentation. However I found a natural nose spray on the internet called sinusoothe and it has worked wonders for me. No more sinus pain, headaches and blocked nose!!!"

        Kiinnostuin sitten googlettamaan sanalla "sinusoothe", kun tuossa kehuttiin sen tehneen ihmeitä, ja kivusta, päänsärystä ja tukkoisesta nenästä oli päästy eroon.

        Löytyi tämmöinen tuote: http://www.sinusoothe.co.uk/home.html

        - Mitäs tykkäät, Oliivi? Ei vaan näytä löytyvän iHerbiltä.


      • Oliivi.
        sanasinko kirjoitti:

        Tämän videon http://www.youtube.com/watch?v=DlU7I5APMko&feature=related jälkikommenteissa oli tämmöinenkin:

        "Great presentation. However I found a natural nose spray on the internet called sinusoothe and it has worked wonders for me. No more sinus pain, headaches and blocked nose!!!"

        Kiinnostuin sitten googlettamaan sanalla "sinusoothe", kun tuossa kehuttiin sen tehneen ihmeitä, ja kivusta, päänsärystä ja tukkoisesta nenästä oli päästy eroon.

        Löytyi tämmöinen tuote: http://www.sinusoothe.co.uk/home.html

        - Mitäs tykkäät, Oliivi? Ei vaan näytä löytyvän iHerbiltä.

        mielenkiinnolla, mitä se sisältää.

        Active ingredients; Cinnamon Oil 2X, Cumin Oil 2X, Frankincense Oil 2X, Ginger Oil 2X, Manuka Oil 2X, Tea Tree Oil 2X, Turmeric Oil 2X.
        The active ingredients have been diluted in an isotonic saline solution.
        (kanelia, kuminaa, frankinsensiöljyä, inkivääriöljyä, manukaöljyä, tee tree öljyä, kurkumaöljyä)

        Ihan mielenkiintoisia aineita, luonnollisia mikrobien torjujia. Kyllähän tuotakin vois kokeilla.
        Inkivääriä, kuminaa ja kurkumaa kannattaa muuten syödäkin ja myös kanelia, niitähän löytyy monella ehkä keittiön kaapista..
        Manuka oil oli outo. Katsoin netistä, näyttää olevan tea treen sukuinen Uudessa seelannissa kasvava puu.
        Kyllä niitä näyttää olevan monenlaisia valmisteita tarjolla maailmalla, meillä täällä on tarjonta aika suppeaa...


      • Oliivi. kirjoitti:

        mielenkiinnolla, mitä se sisältää.

        Active ingredients; Cinnamon Oil 2X, Cumin Oil 2X, Frankincense Oil 2X, Ginger Oil 2X, Manuka Oil 2X, Tea Tree Oil 2X, Turmeric Oil 2X.
        The active ingredients have been diluted in an isotonic saline solution.
        (kanelia, kuminaa, frankinsensiöljyä, inkivääriöljyä, manukaöljyä, tee tree öljyä, kurkumaöljyä)

        Ihan mielenkiintoisia aineita, luonnollisia mikrobien torjujia. Kyllähän tuotakin vois kokeilla.
        Inkivääriä, kuminaa ja kurkumaa kannattaa muuten syödäkin ja myös kanelia, niitähän löytyy monella ehkä keittiön kaapista..
        Manuka oil oli outo. Katsoin netistä, näyttää olevan tea treen sukuinen Uudessa seelannissa kasvava puu.
        Kyllä niitä näyttää olevan monenlaisia valmisteita tarjolla maailmalla, meillä täällä on tarjonta aika suppeaa...

        Pitäisi kai tilata tuota, mutta olen uupunut tilailuunkin, kokeilla jatkuvasti sitä ja tätä.

        Muttei se kortisonikaan pidemmän päälle kai hyväksi oo. Tuntui auttavan ensin, kunnes alkoi särkeä tosi syvältä poskista ja otsasta sellaista kolkkoa särkyä. Sitä paitsi, jos on hoitamaton sieni-infektio, kortisonin kanssa pitää olla varovainen.

        Ks. http://www.drugs.com/pro/nasonex.html

        "Nasal corticosteroids should be used with caution, if at all, in patients with active or quiescent tuberculous infection of the respiratory tract, or in untreated fungal, bacterial, systemic viral infections, or ocular herpes simplex."


      • sanasinko kirjoitti:

        Pitäisi kai tilata tuota, mutta olen uupunut tilailuunkin, kokeilla jatkuvasti sitä ja tätä.

        Muttei se kortisonikaan pidemmän päälle kai hyväksi oo. Tuntui auttavan ensin, kunnes alkoi särkeä tosi syvältä poskista ja otsasta sellaista kolkkoa särkyä. Sitä paitsi, jos on hoitamaton sieni-infektio, kortisonin kanssa pitää olla varovainen.

        Ks. http://www.drugs.com/pro/nasonex.html

        "Nasal corticosteroids should be used with caution, if at all, in patients with active or quiescent tuberculous infection of the respiratory tract, or in untreated fungal, bacterial, systemic viral infections, or ocular herpes simplex."

        Eilen illalla päätin tilata tuota, kun ei kortisonikaan ole ratkaissut ongelmaa, vaan outoja tuntemuksia ja samoja vanhoja oireita on edelleen.

        PayPalin kautta tilasin ja maksoi 9,90 puntaa eli 11,47 euroa postimaksuineen. Lähetys tulee Englannista, niin ei kai se kauan kestä.


      • sanasinko kirjoitti:

        Eilen illalla päätin tilata tuota, kun ei kortisonikaan ole ratkaissut ongelmaa, vaan outoja tuntemuksia ja samoja vanhoja oireita on edelleen.

        PayPalin kautta tilasin ja maksoi 9,90 puntaa eli 11,47 euroa postimaksuineen. Lähetys tulee Englannista, niin ei kai se kauan kestä.

        Sain jo, oliko se nyt maanantaina, SinuSoothen kotiin. Postinkantaja kantoi, ei tarvinnut hakea postitoimistosta.

        Vasta pari kertaa olen kokeillut.

        Viime yönä laitoin SinuSoothea Nasonexin jälkeen, jota olen käyttänyt nyt kuukauden ekan punktion jälkeen.

        Olen ajatellut, että Nasonexin käyttö olisi ehkä syytä lopettaa, kun kyseessä on kuitenkin kortisonivalmiste eikä sieni-infektion mahdollisuutta ole suljettu pois. Vasen poski on edelleen turvoksissa, sen tunto on erilainen kuin toisessa poskessa, eikä se ole millään lailla normaali. Vasemman puolen ylähampaatkin ovat edelleen oudot - puhdistin hampaat juuri tänään hammaslangalla ja -tikulla ja fluorasin ne vahvalla Elmex-geelillä.

        Mutta jossain vaiheessa viime aamuyönä heräsin siihen, että nenästä ja nielusta tuli hirveästi limaa ja tajusin sen johtuvan SinuSoothesta, kun Nasonex ei ole tehnyt sellaista koskaan.

        Joten aika tehokkaalta tuo sumute vaikuttaa. Kyseenalaista on kuitenkin, meneekö sitä oikeaan paikkaan vasempaan poskionteloon ollenkaan, koska vasen infundibulum on tukkeutunut - eikä kai paljoa oikeaankaan poskionteloon, koska oikeakin infundibulum on ahdas.

        Sain muuten jo edellisviikolla korvapolilta postia, että pääsen vastaanotolle, mutta vasta joulukuun puolen välin jälkeen. Eli kun lääkäri kirjoitti 6.7. lähetteen, minut laitettiin lähes puoleksi vuodeksi mappi Ö:hön hampaitanikin menettämään.


    • myrkytetty

      Omiin oireisiin helpotusta on saatu pyhästä kasvistamme nimeltä kataja. Sama taltuttaa flunssan kätevästi, neulasista tehty tee lääkkeenä niin hyvää, että kokeilemalla vaan saa tietoa, markkinointiin en alennu. Lääkejättien tuotoksiin olen saanut kammon, niiden tutkimisen kun tietää ja miten sivuoireita hoidetaan toisella mömmöllä... Luontaistuotteista saanut parhaimman avun, kortisoni todellakin kauhea myrkky elimistölle! Olen kuullut meitä hoidettavan Sveitsissä yrtein, jopa kuullut juttuja suurenneruista solukuvista joista toksiineiden vaikutusta potilaalle näytetty, mutta nämä vaan kuulopuheita, alkaa vaan vaihtoehdolta tuntumaan kun täällä ei apua saa vaikka ohjeistus hoitajille menikin, että homealtistusta epäilevien asiaan pitäisi vakavuudella suhtautua, käytäntö vaan on mikä on...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe