Minulla on kaksi toisistaan poikkeavaa kilpailukieltoa. Kielto 1 on noin 8 vuotta sitten tehdyssä työsopimuksessa ja on rikkomussakoltaan useita satoja tuhansia euroja. Kielto 2 on kaksi vuotta sitten tehdyssä osakkaiden sopimuksessa. Tällöin menin osakkaaksi yhtiöön 3% osuudella. Tämän kiellon 2 rikkomussakko on huomattavasti lievempi. Kumpikohan kilpailukielto on nyt lainvoimainen ?
Kilpailukielto
6
987
Vastaukset
- huohhhh
Suomessa on ammatinharjoittamisvapaus. Kumpikaan ei ole lainvoimainen.
Olet velvollinen olemaan työskentelemättä kilpailijalle niin kauan kuin olet työsuhteessa yritykseen joka tätä vaatii.
Kun työsuhde päättyy, olet vapaa siirtymään kenen tahansa työnantajan palvelukseen, ja tätä ei voi estää sopimuksilla. Tuollaiset sopimukset eivät ole lainvoimaisia jos niillä lähdetään oikeuteen, ainakaan jos sinut on pakoitettu allekirjoittamaan tuollaista kun vaihdat yritystä.
Poikkeuksia voivat olla erorahasopimukset, mutta epäilen suuresti kielto 1 yrityksen maksavan sinulle palkkaa 8 vuotta irtisanoutumisesi jälkeen. Osakkuussopimuksesta yrityksen 2 kanssa en osaa sanoa varmaksi, mutta jos olet osakkaana niin onhan se jo omien etujesi vastaista työskennellä kilpailijalle siinä tapauksessa jos omistat palan firmaa.- neuvoja kaivataan
Juuri tuli postissa haaste kilpailukiellon rikkomisesta. Suuri Suomeen rantautunut amerikkalainen kiinteistönvälitysalalla oleva yritys on sitä mieltä, etten saa harjoittaa ammattiani 6 kk heiltä pois lähdön jälkeen.
Katsotaan nyt mihin asia johtaa, en kyllä usko että tämä välittäjän työ on mitään ydinfysiikkaa on. Millähän olisin perheeni elättänyt tämän 6 kk aikana. Täytynee hommata itselle kunnon juristi. - usan nujertama
neuvoja kaivataan kirjoitti:
Juuri tuli postissa haaste kilpailukiellon rikkomisesta. Suuri Suomeen rantautunut amerikkalainen kiinteistönvälitysalalla oleva yritys on sitä mieltä, etten saa harjoittaa ammattiani 6 kk heiltä pois lähdön jälkeen.
Katsotaan nyt mihin asia johtaa, en kyllä usko että tämä välittäjän työ on mitään ydinfysiikkaa on. Millähän olisin perheeni elättänyt tämän 6 kk aikana. Täytynee hommata itselle kunnon juristi.Itsellekin tuli juuri haaste samaisesta amerikkalaisesta firmasta... Miten sinun juttusi päättyi??? Apua kaipailen.
- lkhöh
usan nujertama kirjoitti:
Itsellekin tuli juuri haaste samaisesta amerikkalaisesta firmasta... Miten sinun juttusi päättyi??? Apua kaipailen.
Ei ole vielä päättynyt, katsotaan nyt miten käy. Kannattaa kyllä varoittaa koleegoita, jotteivat joudu samaan tilanteeseen...ennakkoon!
- LUKU3:5§
TYÖSOPIMUSLAKI 3 LUKU 5 § kilpailukieltosopimus,
[ http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010055 ] josta löydät varmaan että esim. kohdasta yksi sinun ei trvitse maksaa mitään kilpailukieltosopimuksen rikkoamisesta koska työsuhteesi on jo päättynyt 8 vuotta sitten .
Börssi osakelaista löytyy kohdan kaksi rikkomus perusteet ja korvaus menettely . - siitä vaan
erittäin harvoin mikään kilpailukielto toteutuu käytännössä.
Periaate on että työvoimalla on vapaa liikkuvuus.
Siitä vaan, ei ole lainvoimainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289