mitä etuja on työpaikallasi

parasta työntekijäll

olen itse aina toivonut liikunta/hierontaseteleitä. ja kun niitä ei ole!. onko sinun työpaikassasi ja kerro nyt mikä firma!

8

1129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+14

      Firmaa en valitettavasti viitsi paljastaa, mutta kyseessä on suuri suomalainen perheyritys. Yrityksessä on käytössä liikuntasetelit, mutta niiden kustannus työntekijälle on melko suuri, joten en ole pitänyt järjestelmää suosimisen arvoisena. Liikuntakertoja saa niillä ostettua vain muutamia ja ja sekä itse seteleistä, että liikuntapalvelusta joutuu vielä itsekin maksamaan. Lisäksi yrityksellä on oma kuntosali, mutta se on varustelutasoltaan vähintäänkin niukka ankea kellariloukko, joten sitäkään ei suuremmin ule käytettyä.

      Edellisessä firmassa pääsimme firman kulkukortilla suureen kuntokeskukseen, sekö ohjattuun ryhmäliikuntaan että mittavalle kuntosalille. Erityispalveluista tuli merkittävä alennus. Mielestäni tämä oli erinomaista palvelua työnantajalta ja todella rahanarvoinen työsuhde-etu. Lisäksi firmalla oli kunnolliset pukuhuone ja suihkutilat, joka suorastaan kannusti myös työmatkapyöräilyyn tai hölkkään. Lisäksi oli erilaisia liikuntakerhoja ja seuroja, joihin väki osallistui aktiivisesti. Tämä oli selkeästi urheilumyönteisin työpaikka missä olen koskaan ollut.

      Tätä edeltävässä firmassa oli virkistysrahasto jota sai käyttää urheiluun tai kulttuuriin tietyllä summalla per hlö per vuosi. Olin itse samaan aikaan kuntoklubin jäsen, joten ostin omalla osuudellani uimalippuja. Niitä tuli niin paljon, että pääsen varmaan loppuikäni uimahalliin ilmaiseksi.


      Liikunnan lisäksi kannattaisi verrata työterveyshuoltoa. Omani ovat vaihdelleet hyvinkin merkittävästi. Eräässä paikassa minimityöterveyshuollon vasta koeajan päättymisen jälkeen. Tuolloin huoltoon kuului työhöntulotarkistus ja varmaankin lääkärintodistukset sairauspäiviltä. Myös huumetesteihin joudun usein, koska olen duunissa hiukan arvokkaamman tavaran parissa. Nykyisin taitaa olla peruskauraa, että työterveyshuoltoon ei sisälly juuri mitään. Tuoreena esimerkkinä oli viikkoja jatkunut ripuli, jonka labrakokeet jouduin maksamaan itse (tämän jälkeen kieltäydyin käyttämästä työteveyshuollon palveluita ja siirryin kunnalliseen). Kuitenkin taannoisessa työssäni työterveyshuoltoon kuului kaikki mahdolliset lääkäripalvelut hammaslääkäriä lukuunottamatta. Ja joskus muinoin työnantajat ovat maksaneet silmälasitkin... ja kuulemma nämä edut ovat edelleen voimassa joissakin yrityksissä.

      Lisäksi tietoon on tullut - koska työpisteni on FYYSISESTI sijainnut lähellä johtoporrasta, että johtohenkilöiden työsuhteeseen kuuluu varsin erilaisia työterveyspalveluita kuin perusduunareille.

      • hffg

        etuja kun kyselit,

        -liikunnalliset harrastukset 90€/vuosi
        -ruokaetu (menee tosin verotuksessa)
        -ilmainen hammaslääkäri
        -työterveyshuollon palvelut ilmaisia, eli lääkäripalvelut


    • hyvä duuniko?

      ole mitään etuja.... eikä varmasti tulekkaan. Kunhan vain muistaa raataa päivästä toiseen verenmaku suussa ja pitää suunsa kiinni, ei saa valittaa ja pitää muistaa hymyillä päivästä toiseen, niin siinähän sitä etua on jo tarpeeksi paskaduunarille.

    • tässä tärkeimmät

      - Keskeinen sijainti
      - Firma maksaa koulutuksia
      - Liikuntasetelit
      - Työmatkasetelit
      - Subventoitu ruokailu
      - Työterveyshuolto melko ok
      - Silmälaseista alennusta
      - Kerran kuussa klubi-ilta
      - Pikkujoulu
      - Kesäjuhla
      - Henkilöstökoulutukset

      Muuten melko ok etuja, paitsi subventoitu ruokailu, koska halvaksi kilpailutettu ruoka ei ole aina hyvää. Ottaisin mieluummin lounarit ja maksaisin ruuasta enemmän.

      Tuhannen hengen yritys.

      • kiittäen.

        lisää asiallista keskustelua


    • 18+20

      *Liikuntaetu 200€/vuosi (voi käyttää esim. liikunta-/kulttuuriseteleihin, mutta ei esim. hierontaan)
      *Työterveyshuolto
      *Ulkomaan koulutus-/virkistysmatka (noin joka toinen vuosi)
      *Muutaman kerran vuodessa joitain koko hlökunnalle tarkoitettuja virkistyspäiviä, pikkujouluja tms. tilaisuuksia (kaikki eivät niin kiinnostavia), satunnaisesti joitain joulu-/liikelahjoja.
      *Varmaan jotain muuta, mutta ei tule mieleen tai en ole tietoinen.

      Työnantaja on koulutuskuntayhtymä.

      Ulkomaanmatka on kiva bonus ja työterveydenhuolto totta kai tärkeä, mutta kyllä tuo liikunta-/kulttuurietu on oikeasti säästänyt pitkän pennin omasta kukkarosta... Tuntuva lisä pieneen palkkaan.

    • uiuiuituitui

      Meillä on matalan organisaation suomalainen pienyritys, jossa olen töissä toimistossa. Ei ole liikuntaseteleitä. Ei makseta ylitöistä tai viikonlopputöistä, enkä tarkoita, että ei makseta ylitöitä vaan ei makseta mitään! Ja en nyt tarkoita yhtä ja kahta lauantaita ja iltaa vuodessa vaan 40:nen viikkotyötunnin päälle tehtyjä 5-20 työtuntia/viikko. No ei se minua häiritse, vielä. Työpaikka on mukava muuten:
      -Työterveyshuolto ok (laajempi kuin lakisääteinen, ei kuitenkaan kata hammashoitoa)
      -ylitöistä ei tosin makseta, mutta työnantaja joustaa kyllä jos on kesken päivän menoja ( ei tietenkään korvaa ylitöitä...)
      -Työnantaja hommaa tarvittavat välineet, laitteet, kirjat ja muun materiaalin ilman pitkää perustelu- ja ruikutusseremoniaa
      -Pikkujoulut
      -Kesälomamatkat (iso plussa! työnantaja todella kustantaa pidennetyn viikonlopun jossainpäin Eurooppaa työntekijöille joka kesä, hintaan kuuluu matkat, majoitus ja ruokailu)

      Siinäpäs ne.

    • hihihia9ds

      Ei ole mitään etuja, ei bonuksia, ei pikkujouluja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe