mitä etuja on työpaikallasi

parasta työntekijäll

olen itse aina toivonut liikunta/hierontaseteleitä. ja kun niitä ei ole!. onko sinun työpaikassasi ja kerro nyt mikä firma!

8

1166

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+14

Firmaa en valitettavasti viitsi paljastaa, mutta kyseessä on suuri suomalainen perheyritys. Yrityksessä on käytössä liikuntasetelit, mutta niiden kustannus työntekijälle on melko suuri, joten en ole pitänyt järjestelmää suosimisen arvoisena. Liikuntakertoja saa niillä ostettua vain muutamia ja ja sekä itse seteleistä, että liikuntapalvelusta joutuu vielä itsekin maksamaan. Lisäksi yrityksellä on oma kuntosali, mutta se on varustelutasoltaan vähintäänkin niukka ankea kellariloukko, joten sitäkään ei suuremmin ule käytettyä.

Edellisessä firmassa pääsimme firman kulkukortilla suureen kuntokeskukseen, sekö ohjattuun ryhmäliikuntaan että mittavalle kuntosalille. Erityispalveluista tuli merkittävä alennus. Mielestäni tämä oli erinomaista palvelua työnantajalta ja todella rahanarvoinen työsuhde-etu. Lisäksi firmalla oli kunnolliset pukuhuone ja suihkutilat, joka suorastaan kannusti myös työmatkapyöräilyyn tai hölkkään. Lisäksi oli erilaisia liikuntakerhoja ja seuroja, joihin väki osallistui aktiivisesti. Tämä oli selkeästi urheilumyönteisin työpaikka missä olen koskaan ollut.

Tätä edeltävässä firmassa oli virkistysrahasto jota sai käyttää urheiluun tai kulttuuriin tietyllä summalla per hlö per vuosi. Olin itse samaan aikaan kuntoklubin jäsen, joten ostin omalla osuudellani uimalippuja. Niitä tuli niin paljon, että pääsen varmaan loppuikäni uimahalliin ilmaiseksi.

Liikunnan lisäksi kannattaisi verrata työterveyshuoltoa. Omani ovat vaihdelleet hyvinkin merkittävästi. Eräässä paikassa minimityöterveyshuollon vasta koeajan päättymisen jälkeen. Tuolloin huoltoon kuului työhöntulotarkistus ja varmaankin lääkärintodistukset sairauspäiviltä. Myös huumetesteihin joudun usein, koska olen duunissa hiukan arvokkaamman tavaran parissa. Nykyisin taitaa olla peruskauraa, että työterveyshuoltoon ei sisälly juuri mitään. Tuoreena esimerkkinä oli viikkoja jatkunut ripuli, jonka labrakokeet jouduin maksamaan itse (tämän jälkeen kieltäydyin käyttämästä työteveyshuollon palveluita ja siirryin kunnalliseen). Kuitenkin taannoisessa työssäni työterveyshuoltoon kuului kaikki mahdolliset lääkäripalvelut hammaslääkäriä lukuunottamatta. Ja joskus muinoin työnantajat ovat maksaneet silmälasitkin... ja kuulemma nämä edut ovat edelleen voimassa joissakin yrityksissä.

Lisäksi tietoon on tullut - koska työpisteni on FYYSISESTI sijainnut lähellä johtoporrasta, että johtohenkilöiden työsuhteeseen kuuluu varsin erilaisia työterveyspalveluita kuin perusduunareille.

• hffg

etuja kun kyselit,

-liikunnalliset harrastukset 90€/vuosi
        -ruokaetu (menee tosin verotuksessa)
        -ilmainen hammaslääkäri
        -työterveyshuollon palvelut ilmaisia, eli lääkäripalvelut

• hyvä duuniko?

ole mitään etuja.... eikä varmasti tulekkaan. Kunhan vain muistaa raataa päivästä toiseen verenmaku suussa ja pitää suunsa kiinni, ei saa valittaa ja pitää muistaa hymyillä päivästä toiseen, niin siinähän sitä etua on jo tarpeeksi paskaduunarille.

• tässä tärkeimmät

- Keskeinen sijainti
      - Firma maksaa koulutuksia
      - Liikuntasetelit
      - Työmatkasetelit
      - Subventoitu ruokailu
      - Työterveyshuolto melko ok
      - Silmälaseista alennusta
      - Kerran kuussa klubi-ilta
      - Pikkujoulu
      - Kesäjuhla
      - Henkilöstökoulutukset

Muuten melko ok etuja, paitsi subventoitu ruokailu, koska halvaksi kilpailutettu ruoka ei ole aina hyvää. Ottaisin mieluummin lounarit ja maksaisin ruuasta enemmän.

Tuhannen hengen yritys.

• kiittäen.

lisää asiallista keskustelua

• 18+20

*Liikuntaetu 200€/vuosi (voi käyttää esim. liikunta-/kulttuuriseteleihin, mutta ei esim. hierontaan)
      *Työterveyshuolto
      *Ulkomaan koulutus-/virkistysmatka (noin joka toinen vuosi)
      *Muutaman kerran vuodessa joitain koko hlökunnalle tarkoitettuja virkistyspäiviä, pikkujouluja tms. tilaisuuksia (kaikki eivät niin kiinnostavia), satunnaisesti joitain joulu-/liikelahjoja.
      *Varmaan jotain muuta, mutta ei tule mieleen tai en ole tietoinen.

Työnantaja on koulutuskuntayhtymä.

Ulkomaanmatka on kiva bonus ja työterveydenhuolto totta kai tärkeä, mutta kyllä tuo liikunta-/kulttuurietu on oikeasti säästänyt pitkän pennin omasta kukkarosta... Tuntuva lisä pieneen palkkaan.

• uiuiuituitui

Meillä on matalan organisaation suomalainen pienyritys, jossa olen töissä toimistossa. Ei ole liikuntaseteleitä. Ei makseta ylitöistä tai viikonlopputöistä, enkä tarkoita, että ei makseta ylitöitä vaan ei makseta mitään! Ja en nyt tarkoita yhtä ja kahta lauantaita ja iltaa vuodessa vaan 40:nen viikkotyötunnin päälle tehtyjä 5-20 työtuntia/viikko. No ei se minua häiritse, vielä. Työpaikka on mukava muuten:
      -Työterveyshuolto ok (laajempi kuin lakisääteinen, ei kuitenkaan kata hammashoitoa)
      -ylitöistä ei tosin makseta, mutta työnantaja joustaa kyllä jos on kesken päivän menoja ( ei tietenkään korvaa ylitöitä...)
      -Työnantaja hommaa tarvittavat välineet, laitteet, kirjat ja muun materiaalin ilman pitkää perustelu- ja ruikutusseremoniaa
      -Pikkujoulut
      -Kesälomamatkat (iso plussa! työnantaja todella kustantaa pidennetyn viikonlopun jossainpäin Eurooppaa työntekijöille joka kesä, hintaan kuuluu matkat, majoitus ja ruokailu)

Siinäpäs ne.

• hihihia9ds

Ei ole mitään etuja, ei bonuksia, ei pikkujouluja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      163
      7250
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      614
      2648
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      48
      1948
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1471
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1365
    6. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1149
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      71
      1147
    8. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      51
      1127
    9. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1123
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      69
      1027
    Aihe