mitä etuja on työpaikallasi

parasta työntekijäll

olen itse aina toivonut liikunta/hierontaseteleitä. ja kun niitä ei ole!. onko sinun työpaikassasi ja kerro nyt mikä firma!

8

1142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+14

Firmaa en valitettavasti viitsi paljastaa, mutta kyseessä on suuri suomalainen perheyritys. Yrityksessä on käytössä liikuntasetelit, mutta niiden kustannus työntekijälle on melko suuri, joten en ole pitänyt järjestelmää suosimisen arvoisena. Liikuntakertoja saa niillä ostettua vain muutamia ja ja sekä itse seteleistä, että liikuntapalvelusta joutuu vielä itsekin maksamaan. Lisäksi yrityksellä on oma kuntosali, mutta se on varustelutasoltaan vähintäänkin niukka ankea kellariloukko, joten sitäkään ei suuremmin ule käytettyä.

Edellisessä firmassa pääsimme firman kulkukortilla suureen kuntokeskukseen, sekö ohjattuun ryhmäliikuntaan että mittavalle kuntosalille. Erityispalveluista tuli merkittävä alennus. Mielestäni tämä oli erinomaista palvelua työnantajalta ja todella rahanarvoinen työsuhde-etu. Lisäksi firmalla oli kunnolliset pukuhuone ja suihkutilat, joka suorastaan kannusti myös työmatkapyöräilyyn tai hölkkään. Lisäksi oli erilaisia liikuntakerhoja ja seuroja, joihin väki osallistui aktiivisesti. Tämä oli selkeästi urheilumyönteisin työpaikka missä olen koskaan ollut.

Tätä edeltävässä firmassa oli virkistysrahasto jota sai käyttää urheiluun tai kulttuuriin tietyllä summalla per hlö per vuosi. Olin itse samaan aikaan kuntoklubin jäsen, joten ostin omalla osuudellani uimalippuja. Niitä tuli niin paljon, että pääsen varmaan loppuikäni uimahalliin ilmaiseksi.

Liikunnan lisäksi kannattaisi verrata työterveyshuoltoa. Omani ovat vaihdelleet hyvinkin merkittävästi. Eräässä paikassa minimityöterveyshuollon vasta koeajan päättymisen jälkeen. Tuolloin huoltoon kuului työhöntulotarkistus ja varmaankin lääkärintodistukset sairauspäiviltä. Myös huumetesteihin joudun usein, koska olen duunissa hiukan arvokkaamman tavaran parissa. Nykyisin taitaa olla peruskauraa, että työterveyshuoltoon ei sisälly juuri mitään. Tuoreena esimerkkinä oli viikkoja jatkunut ripuli, jonka labrakokeet jouduin maksamaan itse (tämän jälkeen kieltäydyin käyttämästä työteveyshuollon palveluita ja siirryin kunnalliseen). Kuitenkin taannoisessa työssäni työterveyshuoltoon kuului kaikki mahdolliset lääkäripalvelut hammaslääkäriä lukuunottamatta. Ja joskus muinoin työnantajat ovat maksaneet silmälasitkin... ja kuulemma nämä edut ovat edelleen voimassa joissakin yrityksissä.

Lisäksi tietoon on tullut - koska työpisteni on FYYSISESTI sijainnut lähellä johtoporrasta, että johtohenkilöiden työsuhteeseen kuuluu varsin erilaisia työterveyspalveluita kuin perusduunareille.

• hffg

etuja kun kyselit,

-liikunnalliset harrastukset 90€/vuosi
        -ruokaetu (menee tosin verotuksessa)
        -ilmainen hammaslääkäri
        -työterveyshuollon palvelut ilmaisia, eli lääkäripalvelut

• hyvä duuniko?

ole mitään etuja.... eikä varmasti tulekkaan. Kunhan vain muistaa raataa päivästä toiseen verenmaku suussa ja pitää suunsa kiinni, ei saa valittaa ja pitää muistaa hymyillä päivästä toiseen, niin siinähän sitä etua on jo tarpeeksi paskaduunarille.

• tässä tärkeimmät

- Keskeinen sijainti
      - Firma maksaa koulutuksia
      - Liikuntasetelit
      - Työmatkasetelit
      - Subventoitu ruokailu
      - Työterveyshuolto melko ok
      - Silmälaseista alennusta
      - Kerran kuussa klubi-ilta
      - Pikkujoulu
      - Kesäjuhla
      - Henkilöstökoulutukset

Muuten melko ok etuja, paitsi subventoitu ruokailu, koska halvaksi kilpailutettu ruoka ei ole aina hyvää. Ottaisin mieluummin lounarit ja maksaisin ruuasta enemmän.

Tuhannen hengen yritys.

• kiittäen.

lisää asiallista keskustelua

• 18+20

*Liikuntaetu 200€/vuosi (voi käyttää esim. liikunta-/kulttuuriseteleihin, mutta ei esim. hierontaan)
      *Työterveyshuolto
      *Ulkomaan koulutus-/virkistysmatka (noin joka toinen vuosi)
      *Muutaman kerran vuodessa joitain koko hlökunnalle tarkoitettuja virkistyspäiviä, pikkujouluja tms. tilaisuuksia (kaikki eivät niin kiinnostavia), satunnaisesti joitain joulu-/liikelahjoja.
      *Varmaan jotain muuta, mutta ei tule mieleen tai en ole tietoinen.

Työnantaja on koulutuskuntayhtymä.

Ulkomaanmatka on kiva bonus ja työterveydenhuolto totta kai tärkeä, mutta kyllä tuo liikunta-/kulttuurietu on oikeasti säästänyt pitkän pennin omasta kukkarosta... Tuntuva lisä pieneen palkkaan.

• uiuiuituitui

Meillä on matalan organisaation suomalainen pienyritys, jossa olen töissä toimistossa. Ei ole liikuntaseteleitä. Ei makseta ylitöistä tai viikonlopputöistä, enkä tarkoita, että ei makseta ylitöitä vaan ei makseta mitään! Ja en nyt tarkoita yhtä ja kahta lauantaita ja iltaa vuodessa vaan 40:nen viikkotyötunnin päälle tehtyjä 5-20 työtuntia/viikko. No ei se minua häiritse, vielä. Työpaikka on mukava muuten:
      -Työterveyshuolto ok (laajempi kuin lakisääteinen, ei kuitenkaan kata hammashoitoa)
      -ylitöistä ei tosin makseta, mutta työnantaja joustaa kyllä jos on kesken päivän menoja ( ei tietenkään korvaa ylitöitä...)
      -Työnantaja hommaa tarvittavat välineet, laitteet, kirjat ja muun materiaalin ilman pitkää perustelu- ja ruikutusseremoniaa
      -Pikkujoulut
      -Kesälomamatkat (iso plussa! työnantaja todella kustantaa pidennetyn viikonlopun jossainpäin Eurooppaa työntekijöille joka kesä, hintaan kuuluu matkat, majoitus ja ruokailu)

Siinäpäs ne.

• hihihia9ds

Ei ole mitään etuja, ei bonuksia, ei pikkujouluja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      49
      1857
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1658
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1388
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      239
      1333
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      211
      1252
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1147
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1096
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1067
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    Aihe