Hei!
Teen kyselyä työaikapankista!
Toimihenkilöiden keskuudessa on aika yleistä, että ylityöt saa pitää tunti-tunnista vapaana. Mutta tehdaiden lattiatasolla systeemi on yleensä aina, että ylitöistä maksetaan prosentit.
ELI itse en ainakaan tiedä yhtään yritystä missä lattiatason tehdastyöläisellä olisi ylitöistä tunti-tunnista pankkiin eikä prosentteja makseta. Onko tehtaita tai yrityksiä missä perustyöntekijöillä olisi kyseinen järjestelmä oikeasti käytössä eli ylitöistä ei prosentteja vaan pankkiin suhteessa 1=1:een eli tunti-tunnista?
Kiitos vastanneille!
KYSELY! Työaikapankki tunti-tunnista?
3
1415
Vastaukset
- suomesta.
löytyy firma,joka yrittää pakkosyöttää tuota mallia.
itse en tee minuuttiakaan ylitöitä sen jälkeen,kun se käyttöön otetaan.
ei kait niin hullua olekkaan,että teet esim. putkeen 16h töitä,ja saat pitää joskus helmikuun pakkasilla päivän vapaata.
työaikapankki on työn teettämistä ilman lain määräämiä ylityökorvauksia,eikä kenenkään pidä sitä hyväksyä.- työtön 40
esim.maanrakennuspuolella ja maatalouspuolella jossa ei päivälle pituutta lasketa.....eli teet tunti tunnista ja joskus sitten kun YLEENSÄ TYÖNANTAJALLE SATTUU SOPIMAAN saat pitää tuntipankin tunnit...ja taas saa olla tarkkana kun työsuhde loppuu että saat ne tunnit...yleensä siihen tarvitaan liki palkkaturvaa...itse en tee enää pätkääkään näin,mutta silläpä olenkin sossun luukulla......
- kuka käskee
Yleensä jos työnantaja käskee tekemään ylitöitä normaalin työajan jälkeen, niistä tulee prosentit, mutta jos itse haluaa tehdä joskus enemmän ja joskus vähemmän, niistä tulee tunti tunnista. Lattiatason töissä yleensä on työnjohtaja, joka pyytää ylitöihin, ja siksi tulee prosentit. Asiantuntijahommeleissa yleensä voi itse paremmin säädellä ja tasata työaikaa, mutta kyllä toimistossakin ainakin alempi toimihenkilö voi saada rahakorvauksen prosentteineen, jos joutuu tekemään kovin paljon ylimääräistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732795
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101515- 151402
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229