Hei!
Teen kyselyä työaikapankista!
Toimihenkilöiden keskuudessa on aika yleistä, että ylityöt saa pitää tunti-tunnista vapaana. Mutta tehdaiden lattiatasolla systeemi on yleensä aina, että ylitöistä maksetaan prosentit.
ELI itse en ainakaan tiedä yhtään yritystä missä lattiatason tehdastyöläisellä olisi ylitöistä tunti-tunnista pankkiin eikä prosentteja makseta. Onko tehtaita tai yrityksiä missä perustyöntekijöillä olisi kyseinen järjestelmä oikeasti käytössä eli ylitöistä ei prosentteja vaan pankkiin suhteessa 1=1:een eli tunti-tunnista?
Kiitos vastanneille!
KYSELY! Työaikapankki tunti-tunnista?
3
1413
Vastaukset
- suomesta.
löytyy firma,joka yrittää pakkosyöttää tuota mallia.
itse en tee minuuttiakaan ylitöitä sen jälkeen,kun se käyttöön otetaan.
ei kait niin hullua olekkaan,että teet esim. putkeen 16h töitä,ja saat pitää joskus helmikuun pakkasilla päivän vapaata.
työaikapankki on työn teettämistä ilman lain määräämiä ylityökorvauksia,eikä kenenkään pidä sitä hyväksyä.- työtön 40
esim.maanrakennuspuolella ja maatalouspuolella jossa ei päivälle pituutta lasketa.....eli teet tunti tunnista ja joskus sitten kun YLEENSÄ TYÖNANTAJALLE SATTUU SOPIMAAN saat pitää tuntipankin tunnit...ja taas saa olla tarkkana kun työsuhde loppuu että saat ne tunnit...yleensä siihen tarvitaan liki palkkaturvaa...itse en tee enää pätkääkään näin,mutta silläpä olenkin sossun luukulla......
- kuka käskee
Yleensä jos työnantaja käskee tekemään ylitöitä normaalin työajan jälkeen, niistä tulee prosentit, mutta jos itse haluaa tehdä joskus enemmän ja joskus vähemmän, niistä tulee tunti tunnista. Lattiatason töissä yleensä on työnjohtaja, joka pyytää ylitöihin, ja siksi tulee prosentit. Asiantuntijahommeleissa yleensä voi itse paremmin säädellä ja tasata työaikaa, mutta kyllä toimistossakin ainakin alempi toimihenkilö voi saada rahakorvauksen prosentteineen, jos joutuu tekemään kovin paljon ylimääräistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872