Onko täällä ketään, joka tietäisi näistä kansallispukujutuista ?
Minua on alkanut ihmetyttämään, että kuinka pitkä kansallispuvun hameen tulisi olla. Joissain kuvissa olen nähnyt puvuissa hameita, jotka ovat todella lyhyitä, hyvä kun polvet ovat peitossa ja nämä olivat siis ihan aikuisten naisten asuja.
Sitten kuitenkin kansallispukujenhan pitäisi olla toisintoja aikaisempien vuosisatojen kansanpuvuista, ja kaikissa maalauksissa ja valokuvissa mitä minä olen nähnyt esimerkiksi 1800-luvulta ja 1900-luvun alusta ja näitä aikaisemmilta ajoilta, niin kyllä niissä aikuiset naiset säätyyn katsomatta ovat pukeutuneina pitkään hameeseen, jonka alta korkeintaan kengän kärjet näkyvät.
Kansallispuvun hameen pituus
mikä oikea
2
915
Vastaukset
- Pukuilija
Käypäs katso kansallispukuja vaikka kansallispuku.fi sivulta niin näet oikeat pituudet.
- ........
Itsekin muistan nähneeni esim. aikaisemmin missien käyttämiä kansallispukuja, jotka ovat olleet juuri ja juuri polveen ja he ovat käyttäneet niiden kanssa korkokenkiä.
Serkkuni vaimolla on itsetehty kansallispuku, se on pitkä ja jalkineina supikkaat. Samoin koulukaverini, joka on tehnyt itse yhden puvun ja äitinsä toisen, puvut ovat pitkiä ja hän on vielä itse tehnyt supikkaatkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1543297- 2233005
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791976Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va791618Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391447- 481158
- 991051
- 1211036
- 58978
- 12923