Onko täällä ketään, joka tietäisi näistä kansallispukujutuista ?
Minua on alkanut ihmetyttämään, että kuinka pitkä kansallispuvun hameen tulisi olla. Joissain kuvissa olen nähnyt puvuissa hameita, jotka ovat todella lyhyitä, hyvä kun polvet ovat peitossa ja nämä olivat siis ihan aikuisten naisten asuja.
Sitten kuitenkin kansallispukujenhan pitäisi olla toisintoja aikaisempien vuosisatojen kansanpuvuista, ja kaikissa maalauksissa ja valokuvissa mitä minä olen nähnyt esimerkiksi 1800-luvulta ja 1900-luvun alusta ja näitä aikaisemmilta ajoilta, niin kyllä niissä aikuiset naiset säätyyn katsomatta ovat pukeutuneina pitkään hameeseen, jonka alta korkeintaan kengän kärjet näkyvät.
Kansallispuvun hameen pituus
mikä oikea
2
1058
Vastaukset
- Pukuilija
Käypäs katso kansallispukuja vaikka kansallispuku.fi sivulta niin näet oikeat pituudet.
- ........
Itsekin muistan nähneeni esim. aikaisemmin missien käyttämiä kansallispukuja, jotka ovat olleet juuri ja juuri polveen ja he ovat käyttäneet niiden kanssa korkokenkiä.
Serkkuni vaimolla on itsetehty kansallispuku, se on pitkä ja jalkineina supikkaat. Samoin koulukaverini, joka on tehnyt itse yhden puvun ja äitinsä toisen, puvut ovat pitkiä ja hän on vielä itse tehnyt supikkaatkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.141993Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161831524Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1491352Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt971298Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381188- 84918
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu49872Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13807Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.138803Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas126800