Onko teidän naisten mielestä väliä onko mies suorittanut varusmiespalveluksen vai siviilipalveluksen? Onko teillä ennakkoluuloja sivareita kohtaan? Pakenevatko he mielestänne jollain tapaa vastuuta tai ovat "nynnyjä" tai muuta vastaavaa? Miesten suusta olen noita sivarisolvauspuheita kuullut hyvinkin paljon ja erittäin rumaan sävyyn, mutta mitä naiset miettivät? Vai onko asia täysin yhdentekevä?
Sivarit?
35
1116
Vastaukset
- ....k
ihan sama kumman on käyny (:
- ...
että jos on sivari joka haukkuu intin käyneitä
tai varusmies joka haukkuu sivarin käyneitä
niin pisteet laskee heti.
Ihan sama kumman päättää käydä, mutta mielestäni pitäisi kunnioittaa toisen päätöstä. ihmiset ovat erilaisia. - .....
armeejaan menee kaikki homot, sielä telttaretkinnä ne nuohoovat toistensa tuhkaluukkuja.
tämä on varmaa tietoa, on jopa muutama todiste kappale asiasta...- Danny-Ja-Army
Kyllä ne kaminat on pakko aina välillä nuohota, muuten voi tulla nokipalo. Joten ihan oikealla isänmaan asiaalla pojat vaan ovat.
- riksu222
Naisena arvostan varusmiespalvelusta. Tunnen useita sivareita, jotka poikkeuksetta ovat niitä jo kutsuttuja "nynnyjä". En väitä, että kaikki olisivat, mutta oman kokemukseni perusteella kunnioitukseni kohdistuu intin läpäisseisiin miehiin.
Huomautan vielä, että kunnioitan myös periaatteesta linnassa varusmiesaikansa totaalikieltäytyjiä ja heitä, jotka eivät terveydellisistä syistä (pääasiassa fyys.) voi osallistua varusmiespalvelukseen. Sivari vain kalskahtaa korvaan tyyppinä, joka ei uskaltanut mennä metsään. :/- riksu222
-- linnassa varusmiesaikansa istuvia totaalikieltäytyjiä.
Ja hiukan lisää pohdittuani sivari kalskahtaa korvaan siksi, että on usein (oman kokemukseni mukaan) mies, joka pelkää käskytetyksi tulemista ja fyysistä rasitusta.
Näkemykseni on silti ristiriidassa sen kanssa, miten järkevänä pidän varusmiespalvelusta. Tahtoo vain olla niin, että intissä pojat vanhan sanonnan mukaisesti kasvavat miehiksi. - ----
riksu222 kirjoitti:
-- linnassa varusmiesaikansa istuvia totaalikieltäytyjiä.
Ja hiukan lisää pohdittuani sivari kalskahtaa korvaan siksi, että on usein (oman kokemukseni mukaan) mies, joka pelkää käskytetyksi tulemista ja fyysistä rasitusta.
Näkemykseni on silti ristiriidassa sen kanssa, miten järkevänä pidän varusmiespalvelusta. Tahtoo vain olla niin, että intissä pojat vanhan sanonnan mukaisesti kasvavat miehiksi."mies, joka pelkää käskytetyksi tulemista ja fyysistä rasitusta."
Entä sitten jos noin onkin?
Vaiko onko niin, että jos mies lähtee kelkkaasi, niin käskytystä ja fyysistä rasitusta on rutkasti luvassa sinun puoleltasi? - normi mies
---- kirjoitti:
"mies, joka pelkää käskytetyksi tulemista ja fyysistä rasitusta."
Entä sitten jos noin onkin?
Vaiko onko niin, että jos mies lähtee kelkkaasi, niin käskytystä ja fyysistä rasitusta on rutkasti luvassa sinun puoleltasi?Melkein kaikki sivarit varmaan kieltäytyvät armeijasta muista syistä kuin rasituksen tai käskyttämisen kammosta. Näin armeijan käyneenä miehenä voin sanoa että kyllä siellä niitä nynnyjä ja jotka tulivat armeijaan poikina ja lähtivät poikina. Itseasiassa en nähnyt oikein kenenkään kasvavan armeijassa mitenkään henkisesti, varsinkaan miksikään mieheksi.
- ihan sama!
Mulle naisena se on täysin yhdentekevä asia kumman on suorittanut vai onko vapautettu. Sellaista miestä en sietäisi joka haukkuu niitä jotka ovat valinneet eri tavalla kuin itse.
- kelpaa
Sama se kumman käy. Puolet miehistä, joista olen ollut kiinnostunut, ovat käyneet tai sanoneet menevänsä sivareiksi. Olen itse sen verran pinnallinen että musta sivariksi meneminen on ihan hyväkin kun saa pitää hiukset päässään. Nämä edellämainitut miehet on usein juurikin rokkareita ja hevareita olleet. Nynnyistä en tiedä...
Vankilassa varusmiespalveluaikaansa istuvia en arvosta.- Mies22vkl
Miksi et arvosta? Perehdy asiaan ja mieti uudestaan. Heitä nimenomaan pitää arvostaa, koska he kannattavat järjestelmää, joka olisi lottovoitto Suomelle.
- hot kissa
Aika sama onko vai eikö ole sivari. Moni sivarilla on enemmän munaa kuin armeijan käyneellä alikersantilla tai kantahenkilökuntaan kuuluvalla. Armeijan käynti ei tee miestä tai yleensä mitenkään kerro miehestä mitään. Oli armeija käytynä tai ei mies voi olla selkärangaton nysväri nilkki tai superhyvä tyyppi.
Varmaan montaa yli-isänmaaliista miestä haittaa kun toinen mies ei ole syystä tai toisesta käynyt armeijaa. No kaikki eivät voi pitää kaikkien ratkaisuista. - tyttttönennn
Jos saisin valita, niin sivarin ottaisin. Mitään merkitystä ei lopulta ole, mutta ainakin moni sivari kyseenalaistaa nykyisen varusmispalveluksen, mikä on hyvä. Jos syy on se että ei jaksa juosta tai jotain vastaavaa, niin iso turn off...
- arvostan!
Heillä on selkärankaa seisoa mielipiteidensä takana. Nynnyt menevät muiden mukana, kuin kalat vedessä.
- Mies22vkl
Henkilökohtaisesti olen samaa mieltä. Itse olin armeijassa pari kuukautta, jonka jälkeen lähdin menemään. Intissä tuntui, että olin maassa mateleva mato. Sinä päivänä kun intistä lähdin niin tuntui, että pystyy jälleen seisomaan selkä suorassa ja päättää itse mitä elämällään tekee.
Ennen kuin intin käyneitä aletaan sen enempää mollaamaan niin haluan sanoa, että suuri osa käy intin ilman mitään sen kummempia kiihkoja, yksinkertaisesti päästäkseen helpolla. Tämä on mielestäni ihan ok, sillä kaikille ei ole merkitystä että valtio tuhlaa nykyjärjestelmällä rahojaan. Ja eteenkin haluan sanoa sen, että puolustusvoimien henkilökunta ei ole kohde, jota lähteä asevelvollisuudesta syyttämään. Heidän täytyy olla tiettyä mieltä työnsä takia. Heidän oikeaa mielipidettään ei taida tietää kuin läheiset. - tosi sivari
Mies22vkl kirjoitti:
Henkilökohtaisesti olen samaa mieltä. Itse olin armeijassa pari kuukautta, jonka jälkeen lähdin menemään. Intissä tuntui, että olin maassa mateleva mato. Sinä päivänä kun intistä lähdin niin tuntui, että pystyy jälleen seisomaan selkä suorassa ja päättää itse mitä elämällään tekee.
Ennen kuin intin käyneitä aletaan sen enempää mollaamaan niin haluan sanoa, että suuri osa käy intin ilman mitään sen kummempia kiihkoja, yksinkertaisesti päästäkseen helpolla. Tämä on mielestäni ihan ok, sillä kaikille ei ole merkitystä että valtio tuhlaa nykyjärjestelmällä rahojaan. Ja eteenkin haluan sanoa sen, että puolustusvoimien henkilökunta ei ole kohde, jota lähteä asevelvollisuudesta syyttämään. Heidän täytyy olla tiettyä mieltä työnsä takia. Heidän oikeaa mielipidettään ei taida tietää kuin läheiset.Onkohan sillä jotain välilä mitä joku nainen ajattelee asevelvollisuudestasi? Naisilla kun ei ole asevelvollisuutta, mitä osaavat sanoa asiaan liittyen? "joo tosimies käy armeijan" "kyllä pitää omien mielipiteiden takana seisoa, sivari on paras"
Siinähän ne olikin.
Itse kävin sivarin kun ei tehnyt mieli armeijaan. Epäsopiva paikka meikäläiselle. Alkuun kyllä ilmoittauduin armeijaan menijäksi kun kavereiden mielipide pelotti, mutta sitten muutin mieleni.
- 4tte4tt
joutui ottamaan vapautuksen intistä huonon selän takia. hän siis nimenomaan joutui, olisi mieluummin suorittanut armeijan koska sen verran kova häpeä ja painostus on lähipiirissään tullut. sivariinhan hän ei siis mennyt joten en osaa siihen ottaa kantaa, mutta kyllä se häpeä on aina kova ja monet kyllä pahentavat sitä, niin naiset kun miehetkin. moni naistuttuni on nimenomaan haukkunut sivareita homoiksi ja hipeiksi (no sellaisia hörhöhippejä saakin haukkua puolestani) ja ettei mies ole mies jos käy sivarin. eli armeijasta vapautus vielä menee, mutta sivari on kyllä paha..
- Mies22vkl
Osaatko vielä perustella tämän älykkään mielipiteesi?
- AnTi-iDiOt
Mies22vkl kirjoitti:
Osaatko vielä perustella tämän älykkään mielipiteesi?
Miksi sua raastaa noin kovasti vieraiden ihmisten mielipiteet? Kummaa touhua olla louskuttamassa heti jos joku sanoo ajattelevansa eri tavalla kuin sinä.
Mulle on henk.kohtaisesti ihan sama onko mies käynyt sivarin, intin vai onko ihan totaalikieltäytyjä. Jokainen tietää itselleen parhaan ratkaisun enkä mä koe olevani oikea ihminen kyseenalaistamaan sellaisia päätöksiä.. - Mies22vkl
AnTi-iDiOt kirjoitti:
Miksi sua raastaa noin kovasti vieraiden ihmisten mielipiteet? Kummaa touhua olla louskuttamassa heti jos joku sanoo ajattelevansa eri tavalla kuin sinä.
Mulle on henk.kohtaisesti ihan sama onko mies käynyt sivarin, intin vai onko ihan totaalikieltäytyjä. Jokainen tietää itselleen parhaan ratkaisun enkä mä koe olevani oikea ihminen kyseenalaistamaan sellaisia päätöksiä..Kyllä ihmisten mielipiteillä on paljonkin väliä, koska jos useampi ihminen on samaa mieltä niin asevelvollisuus poistetaan nopeammin.
On mielipidekysymys ketä arvostaa eniten, mutta useimmat armeijan käyneitä enemmän arvostavat eivät ole ajatelleet taikka nähneet asioita itse, vaan ovat nielleet puolustusvoimien syytämää kuvaa jossa armeijan käyneet ovat sankareita ja muut ovat luusereita. Lisäksi heillä saattaa olla täysin epärealistinen kuva puolustusvoimien tasosta ja/tai asepalveluksen vaatimuksista.
Asevelvollisuuden järkevyys ei taas ole mielipidekysymys, vaan on täyttä faktaa että se on typerämpi vaihtoehto kuin vapaaehtoinen asepalvelus ja palkka-armeija yhdistettynä. Typerämpi taloudellisesti ja yksilöiden kannalta. - AnTi-iDiOt
Mies22vkl kirjoitti:
Kyllä ihmisten mielipiteillä on paljonkin väliä, koska jos useampi ihminen on samaa mieltä niin asevelvollisuus poistetaan nopeammin.
On mielipidekysymys ketä arvostaa eniten, mutta useimmat armeijan käyneitä enemmän arvostavat eivät ole ajatelleet taikka nähneet asioita itse, vaan ovat nielleet puolustusvoimien syytämää kuvaa jossa armeijan käyneet ovat sankareita ja muut ovat luusereita. Lisäksi heillä saattaa olla täysin epärealistinen kuva puolustusvoimien tasosta ja/tai asepalveluksen vaatimuksista.
Asevelvollisuuden järkevyys ei taas ole mielipidekysymys, vaan on täyttä faktaa että se on typerämpi vaihtoehto kuin vapaaehtoinen asepalvelus ja palkka-armeija yhdistettynä. Typerämpi taloudellisesti ja yksilöiden kannalta.Mitäpä jos antaisit niiden mennä armeijaan jotka haluavat ja niiden mennä sivariin jotka sinne taas haluavat mennä? Kyllä jokainen ihminen suurinpiirtein sen itselleen parhaan vaihtoehdon tietää eikä se ole mun mielestäni ainakaan sun asiasi ruveta sitä arvioimaan. Ihme fasismia.
Itsekin olet samalla tavalla lyttäämässä toisinajattelijoita ja haluat että kaikki menisi juuri niinkuin sä itse parhaaksi näet niin miksi kuvittelet että sulla olisi joku oikeus arvostella yhtään ketään? Antaa kaikkien tehdä niinkuin ne haluaam ei se ole sulta (ainakaan enää) mitenkään pois.. - Mies22vkl
AnTi-iDiOt kirjoitti:
Mitäpä jos antaisit niiden mennä armeijaan jotka haluavat ja niiden mennä sivariin jotka sinne taas haluavat mennä? Kyllä jokainen ihminen suurinpiirtein sen itselleen parhaan vaihtoehdon tietää eikä se ole mun mielestäni ainakaan sun asiasi ruveta sitä arvioimaan. Ihme fasismia.
Itsekin olet samalla tavalla lyttäämässä toisinajattelijoita ja haluat että kaikki menisi juuri niinkuin sä itse parhaaksi näet niin miksi kuvittelet että sulla olisi joku oikeus arvostella yhtään ketään? Antaa kaikkien tehdä niinkuin ne haluaam ei se ole sulta (ainakaan enää) mitenkään pois..Luitko yhtään mitä kirjoitin?
Kyse on jostain vähän suuremmasta kuin siitä meneekö yksi ihminen inttiin vai sivariin. Minulle on täysin yhdentekevää meneekö ihminen armeijaan kunhan hän menee sinne oikeista syistä. - Anonyymi
Mies22vkl kirjoitti:
Kyllä ihmisten mielipiteillä on paljonkin väliä, koska jos useampi ihminen on samaa mieltä niin asevelvollisuus poistetaan nopeammin.
Asevelvollisuuden järkevyys ei taas ole mielipidekysymys, vaan on täyttä faktaa että se on typerämpi vaihtoehto kuin vapaaehtoinen asepalvelus ja palkka-armeija yhdistettynä. Typerämpi taloudellisesti ja yksilöiden kannalta."Fakta" vanhentunut kuin maito.
- Intin käynyt
Inttiin käsketään kaikki vähäkään terveet miespuoliset henkilöt oli hän sitten nuorisorikollinen, eläinaktivistihippi, kolajuomalla elävä nörtti tai Suomen pahin mammanpoika.
Kävin itse intin jokin vuosi sitten, ja olen nähnyt minkälaista paskiaista ja luuseria sinne sekaan mahtuu. Mikään hikinen laatta tai läpyskä ei tee heistä yhtään kovempia jätkiä. Kaikki ne joiden luulimme lopettavan leikin kesken lusivat kuitenkin kaikki aamunsa loppuun, ja ne jotka lähtivät sivariin olivat ne joiden emme uskoneet lopettavan.
Kaikkein kovimmat rispektit heruu niille jotka kieltäytyvät asepalveluksesta oikean vakaumuksen tai aatteen tähden, ja pysyvät siinä vahvoina välittämättä siitä paskasta mitä saavat niskaansa, kuin myös heille jotka käyvät armeijan läpi valittamatta ja kaveria solvaamatta kuin MIES. - n
En pidä sodasta, aseista ja toisten murhaamisesta. Siviilipalveluksen käyminen osoittaa miehen fiksuuden. Ei tapplelemalla ja sodalla saada rauhaa maailmaan.
- nauseating nancy
No omalla kohdalla melkeinpä sivari saa isommat rispektit, tälläne pasifisti-hippiskä kun olen -.- Mut siinä kohtaa kun sellasen kivan ihmisen löytää niin eipä isompaa väliä
- Mies22vkl
Ei sivarin suorittaneella ole välttämättä mitään pasifistisia ajatuksia. Sanoisin, että suuremmalla osalla ei ole. Pasifismi on utopiaa, joka ei tule koskaan toteutumaan. Itse tykkään aseista ja ampumisesta ja haluaisin keräillä käsiaseita. Silti olen armeijan lopettanut kesken.
- hgfkjhg
Mulle olisi suoraansanoen täysin sama, että onko mies käynyt armeijan tai ei. Totaalikieltäytyjän kanssa voisi tehdä tiukkaa, mutta sivari on mielestäni ihan tasaveroinen ja oikeinkin pätevä muoto suorittaa kansalaisvelvollisuus puolustusvoimille. Itseasiassa ihmettelen nykyisin sitä, että miksi asepalvelus/sivari edes enää on pakollinen kaikille miehille.
Ei ne armeijakeuhkoajat ole mitenkään mielenkiintoisia.- Mies22vkl
Minä taas ihmettelen sitä miksi se ei ole pakollinen kaikille jos sitä kerran kansalaisvelvollisuudeksi kutsutaan. Vielä enemmän ihmettelen sitä miksi se on pakollinen ylipäänsä kenellekkään, koska sille ei ole kuin yksi hyvä peruste, joka hukkuu sen negatiivisiin puoliin.
- Armeijassa miehiä
Naisena vastaan että mielummin armeijan mies. Armeijassa tehdään miehiä,m niillä on enemmän käytännöntaitoa ja kuntoa, pärjäävät ulkoillessa paremmin. Kyllä se mun mielestä on ehdoton plussa.
Sivarit... Enpä tiiä, mikseivät ne oo halunnu mennä kouluttautumaan aseenkantoon? Koska ei kannata aseita? Tuskin kukaan armeijan käynyt oo sitä mieltä että kaikki vaan maahan, he sensijaan ovat valmiit puolustautumaan jos meitä uhkaa jokin. Se on paljon vaikutavampaa kun joku joka sillävälin on vaikkapa koulussa opettamassa. Mun mielestä se kuuluu naisille (Lotat :) ) se maan muiden asioiden ylläpito sillävälin ja loukkaantuneiden auttaminen.- Mies22vkl
"Armeijassa tehdään miehiä,m niillä on enemmän käytännöntaitoa ja kuntoa, pärjäävät ulkoillessa paremmin."
Totta varmaan, että luonnossa mieluusti olevat tykkäävät myös lähteä armeijaan. Kunnosta ei armeijan käyminen kerro mitään.
"Enpä tiiä, mikseivät ne oo halunnu mennä kouluttautumaan aseenkantoon? Koska ei kannata aseita? "
Jotkut siitä syystä. Jotkut siitä syystä, että tyttöystävästä/elämästään ei halua olla erossa niin pitkään kuin armeija kestää. Jotkut siitä syystä, että eivät kannata asevelvollisuutta.
"Tuskin kukaan armeijan käynyt oo sitä mieltä että kaikki vaan maahan, he sensijaan ovat valmiit puolustautumaan jos meitä uhkaa jokin."
Minä taas uskon, että suurin osa armeijan käynneistä juoksisi karkuun jos tilaisuus siihen tulisi. Niinkuin suurin osa järkevistä ihmisistä tekisi tällaisessa tilanteessa.
"Se on paljon vaikutavampaa kun joku joka sillävälin on vaikkapa koulussa opettamassa. Mun mielestä se kuuluu naisille (Lotat :) ) se maan muiden asioiden ylläpito sillävälin ja loukkaantuneiden auttaminen. "
Millä perusteella?
- arvostan
sivareita ja muita kieltäytyjiä, jotka eivät lähde sotimaan muiden maiden ihmisiä syyttä suotta. Tietysti puolustustilanteessa minäkin tarttuisin aseeseen ja ampuisin kaikki jotka "kotiin änkeää"!!!!!! Silmä silmästä ja hammas hampaasta, mutta vain puolustukseen. Nato on melko riski, jos sillä miehet pakotetaan väkisin tekosyin muille maille kirjaimellisesti murhaamaan muita ihmisiä.
- Tmp88
Lainaan tähän samoja asioita kuin "Mies22vkl"
"Armeijassa tehdään miehiä,m niillä on enemmän käytännöntaitoa ja kuntoa, pärjäävät ulkoillessa paremmin."
En oikein tajua tuota, että jos ei käy armeijaa niin ei voi olla mies. Olen sivari, mutta silti minulla kuntoa riittää, varmasti monia armeijan käyneitä enemmän. Armeijassa oppii ehkä johtamistaitoa ja kärsivällisyyttä. Sitten näitä aivan olemattoman turhia asioita (esim. sängyn petaus niin kuin se siellä nyt pedataan) joilla ei oikeassa elämässä tee yhtään mitään.
"Enpä tiiä, mikseivät ne oo halunnu mennä kouluttautumaan aseenkantoon? Koska ei kannata aseita? "
Aseistakieltäytyminen ei todellakaan ole se ainut syy, jonka takia sivariin mennään. En tiedä milloin ihmiset tajuavat, että on muitakin syitä. Minun mielestä olisi mukava ammuskella, heitellä kranaatteja jne. mutta terveydellisistä syistä menin sivariin. Vapautusta tai muuta en saanut kun ei armeijan lääkäri ottanut asiaani oikein vakavasti. Ajattelin, että en jaksa täällä enää pelleillä jos on tällaista touhua.
"Tuskin kukaan armeijan käynyt oo sitä mieltä että kaikki vaan maahan, he sensijaan ovat valmiit puolustautumaan jos meitä uhkaa jokin."
Itse olen sitä mieltä, että jos Suomi joskus johonkin katoaa niin se on sitten maailmanlopun syytä.
"Se on paljon vaikutavampaa kun joku joka sillävälin on vaikkapa koulussa opettamassa. Mun mielestä se kuuluu naisille (Lotat :) ) se maan muiden asioiden ylläpito sillävälin ja loukkaantuneiden auttaminen. "
Tämä kommentti antaa ymmärtää, että sivari voisi ollakin hyvä vaihtoehto. Itse suoritan sivarin vanhusten parissa ja oman alan (lähihoitaja) töitä tehdessä. Olen hoitanut/auttanut monia sotaveteraaneja. Olen oman valintani tehnyt ja en ole katunyt yhtään vaikka monet vittuilut olen kuullut. Tämä on mielestäni paljon palkitsevampi tapa suorittaa velvollisuus.
- Anonyymi
Ei ole mitään väliä.
- Anonyymi
Onhan se miehelle hirvittävä häpeä, jos on antanut ajella päänsä puliksi ja nöyryyttää itseään intissä, herroitellut vieläpä käskijäänsä. Onko sellainen mies ollenkaan?
Ei sivarikaan paljon parempi ole, onhan se tuomittu sukupuolen perusteella palkattomaan pakkopalvelukseen. Iso häpeä sekin, en naisena ikinä alistuisi tuollaisiin velliperseilyihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido1173613Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.313119Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t1342663En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v152193Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦142082Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain2022048- 361995
- 1201850
- 291821
- 351804