Oletteko esimerkiksi saaneet merkkiliikkeistä alennusta mobile.de hinnoista ja kuinka paljon. Ovatko auliisti hommanneet keltapäiset siirtokilvet tai tullikilvet?
Kiitos asiallisista vastauksista.
Oletteko pystyneet tinkimään Saksan hinnoista+
10
1676
Vastaukset
- Jyrkkä ehkä
Kokeilemalla se selviää.
Kymmenen vuoden kokemuksella näyttää siltä että hintaa saa varmimmin tingityksi jos myyjä on yksityinen ja varsinkin jos jo ilmoituksessa lukee että esillä oleva hinta on "hintapyyntö". Tietysti mitä kalliimmasta autosta on kysymys, niin sitä todennäköisemmin esim. vientikilvet saa tingatuksi pyydettyyn hintaan.
Kuitenkin joskus netin alkuaikoina näki useasti autoliikkeessä auton ikkunassa kalliimman hinnan kuin oli netissä. Sitten kun saksalaisetkin oppivat sankoin joukoin käyttämään nettiä niin autojen hinnat ovat kummasti olleet lähes 100 prosenttisesti samat sekä netissä että auton ikkunassa, eikä niissä yleensä ole paljoa tinkimisvaraa.
Tietysti aina voi yrittää, mutta ei sen hinnan alenemisen päälle kannata mitään laskea. Tietysti täällä on aina niitä jotka kehua retostelevat saamillaan suurilla alennuksilla, mutta niille jutuille ei kannata paljoa painoa antaa. Basaarit ovat erikseen ja saksalainen autokauppa ei ole basaarikauppaa.- kokemusta toi
Yksityinen saksalainen tinki motukan hintapyynnistä 2050 euroa 1800 euroon.
- fjddd
kokemusta toi kirjoitti:
Yksityinen saksalainen tinki motukan hintapyynnistä 2050 euroa 1800 euroon.
Vapaassa Euroopassa autojen hinnat ovat yleensä sen mitä niistä pyydetään, johtuen suuresta valikoimasta ja ostajien valveutuneisuudesta. Toki aina voi tarjota, mutta mielummin paikan päällä, ellet tahdo neuvottelujen tyssäävän alkuunsa. Olin kerran Frankfurtissa ja tarjosin 11500€n hinnalla lähistöllä olevasta autosta sähköpostilla 11000€, olisin voinut maksaa pyydetynkin hinnan, mutta minkäs sitä itselleen voi. Ystävällisessä vastauksessa ilmoitettiin, että mikäli myyjä haluaisi autostaan pyytämäänsä hintaa vähemmän se lukisi ilmoituksessa ja pyydettiin olemaan ikinä enää häiritsemästä erittäin kohtelliain sanakääntein. Ostin sitten toisaalta vähän kauempaa ja kalliimmalla.
Kuulun siihen harvinaiseen, mutta toivottovasti kasvavaan joukkoon joka käyttää samaa tapaa myös Suomessa. Mikäli hinta ei miellytä ole hyvä ja katsele halvempia mihin rahasi riittävät ja mikäli sinulla on vaihtoauto älä tarjoa sitä vaihdossa, säästät meidän molempien aikaa (hinnoittelemalla sen oikein saat sen myytyä nopeasti, et kai kuvittele että minä myyn halvalla ja otan romusi kalliilla vaihdossa sinähän taidat pitää minua tyhmänä). Vastaavasti pyrin hinnoittelmaan oman autoni niin halvaksi kuin perse kestää, en siis yritäkkään kalastella parempaa hintaa vaan säästän sinun ja minun aikaa nettohinnoittelulla. - Metallimies2
fjddd kirjoitti:
Vapaassa Euroopassa autojen hinnat ovat yleensä sen mitä niistä pyydetään, johtuen suuresta valikoimasta ja ostajien valveutuneisuudesta. Toki aina voi tarjota, mutta mielummin paikan päällä, ellet tahdo neuvottelujen tyssäävän alkuunsa. Olin kerran Frankfurtissa ja tarjosin 11500€n hinnalla lähistöllä olevasta autosta sähköpostilla 11000€, olisin voinut maksaa pyydetynkin hinnan, mutta minkäs sitä itselleen voi. Ystävällisessä vastauksessa ilmoitettiin, että mikäli myyjä haluaisi autostaan pyytämäänsä hintaa vähemmän se lukisi ilmoituksessa ja pyydettiin olemaan ikinä enää häiritsemästä erittäin kohtelliain sanakääntein. Ostin sitten toisaalta vähän kauempaa ja kalliimmalla.
Kuulun siihen harvinaiseen, mutta toivottovasti kasvavaan joukkoon joka käyttää samaa tapaa myös Suomessa. Mikäli hinta ei miellytä ole hyvä ja katsele halvempia mihin rahasi riittävät ja mikäli sinulla on vaihtoauto älä tarjoa sitä vaihdossa, säästät meidän molempien aikaa (hinnoittelemalla sen oikein saat sen myytyä nopeasti, et kai kuvittele että minä myyn halvalla ja otan romusi kalliilla vaihdossa sinähän taidat pitää minua tyhmänä). Vastaavasti pyrin hinnoittelmaan oman autoni niin halvaksi kuin perse kestää, en siis yritäkkään kalastella parempaa hintaa vaan säästän sinun ja minun aikaa nettohinnoittelulla."Aina pittää yrittää," sanoi entinen autistinen oppilas opelle kokeen jälkeen. Eli olen aina kysynyt ns. viimeistä hintaa. Se selviää kyllä vastauksesta lähes välittömästi, onko hinnassa ilmaa. Saksalaiselta tingittäessä lähes poikkeuksetta hän kertoo heti lopullisen hinnan ja sen jälkeen tinkiminen on turhaa. Ota tai jätä...
- HOJ
Metallimies2 kirjoitti:
"Aina pittää yrittää," sanoi entinen autistinen oppilas opelle kokeen jälkeen. Eli olen aina kysynyt ns. viimeistä hintaa. Se selviää kyllä vastauksesta lähes välittömästi, onko hinnassa ilmaa. Saksalaiselta tingittäessä lähes poikkeuksetta hän kertoo heti lopullisen hinnan ja sen jälkeen tinkiminen on turhaa. Ota tai jätä...
hei
itse hain juuri merkkiliikkeestä 3 vuotiaan auton. Hinnassa oli satasia vara pudottaa mutta kun koeajon jälkeen myyjä kysyi miellyttikö auto ja sanoin että muuten hyvä mutta etujarrut vähän täristää -> autoon vaihdettiin oitis kyselemättä etujarrupalat & levyt.
Lisäksi myyjä järjesti katsastuksen, vientikilvet(punaiset) ja päästömaksut yms. valmiiksi. (saksassa on juuri tullut joku päästöihin perustuva päästömaksu uutena maksuna). itse kävin sillävälin kaupungilla syömässä ja sitten vain hakemaan valmiiksi laitettu ja tankattu auto alle. Ei tuo liene muuten vaikeaa kuin siinämielessä että katsastus tai se kilpitoimisto on auki aika lyhyen aikaa -> iltapäivästä ei olisi onnistunut samalle päivälle.
En osaa sanoa olisiko hintaa voinut tingata mutta pidin hintaa sopivana verrokkeihin nähden ja 12kk takuu tänne suomeen paikalliseen merkkiliikkeeseen asti oli ainakin itselle merkittävä etu.
Tuon takuunhan autoliike ostaa jostain vakuutusyhtiöstä joten sen hinnan olisi varmasti voinut myös jättää pois ja säästää siinä jotain 500 euron luokkaa. - ihmeellistä
HOJ kirjoitti:
hei
itse hain juuri merkkiliikkeestä 3 vuotiaan auton. Hinnassa oli satasia vara pudottaa mutta kun koeajon jälkeen myyjä kysyi miellyttikö auto ja sanoin että muuten hyvä mutta etujarrut vähän täristää -> autoon vaihdettiin oitis kyselemättä etujarrupalat & levyt.
Lisäksi myyjä järjesti katsastuksen, vientikilvet(punaiset) ja päästömaksut yms. valmiiksi. (saksassa on juuri tullut joku päästöihin perustuva päästömaksu uutena maksuna). itse kävin sillävälin kaupungilla syömässä ja sitten vain hakemaan valmiiksi laitettu ja tankattu auto alle. Ei tuo liene muuten vaikeaa kuin siinämielessä että katsastus tai se kilpitoimisto on auki aika lyhyen aikaa -> iltapäivästä ei olisi onnistunut samalle päivälle.
En osaa sanoa olisiko hintaa voinut tingata mutta pidin hintaa sopivana verrokkeihin nähden ja 12kk takuu tänne suomeen paikalliseen merkkiliikkeeseen asti oli ainakin itselle merkittävä etu.
Tuon takuunhan autoliike ostaa jostain vakuutusyhtiöstä joten sen hinnan olisi varmasti voinut myös jättää pois ja säästää siinä jotain 500 euron luokkaa.tulla muunnettua totuutta. Annat ymmärtää, että kaikki palvelu olisi tullut tinkimällä. Useamman kuin yhden auton merkkiliikkeestä hakeneena vain kerran on auto tankattu täyteen kaupan päälle ja sekin sen vuoksi, että luvattu EU-bestätikung oli myyjältä "unohtunut". Se tuli kyllä myöhemmin postissa ilman lisäkorvauksia.
Tekniset asiat merkkiliike hoitaa kuntoon aina veloituksetta, jos niistä ei ole etukäteen informoitu. - HOJ
ihmeellistä kirjoitti:
tulla muunnettua totuutta. Annat ymmärtää, että kaikki palvelu olisi tullut tinkimällä. Useamman kuin yhden auton merkkiliikkeestä hakeneena vain kerran on auto tankattu täyteen kaupan päälle ja sekin sen vuoksi, että luvattu EU-bestätikung oli myyjältä "unohtunut". Se tuli kyllä myöhemmin postissa ilman lisäkorvauksia.
Tekniset asiat merkkiliike hoitaa kuntoon aina veloituksetta, jos niistä ei ole etukäteen informoitu.Ihan tuo oli nyt tälle vuodelle eka auto merkkiliikkeestä niin ei ole mitään kokemusta onko tuo nyt tankkauksen osalta ihan normaalia vai sattuiko vaan "hyvä tuuri".
- 1+10
HOJ kirjoitti:
Ihan tuo oli nyt tälle vuodelle eka auto merkkiliikkeestä niin ei ole mitään kokemusta onko tuo nyt tankkauksen osalta ihan normaalia vai sattuiko vaan "hyvä tuuri".
Osti silloin vuoden vanhan matkailuauton hyvämaineisesta jo pidempään toimineesta liikkeestä. Silloin pelattiin markoilla niin Suomessa kuin Saksassakin.
Kovalla tinkimisellä lokakuussa sain hinnasta pois 1500 DEM, eli silloin noin 4500 FIM. Auton lähtöhinta oli muistaakseni 55000 DEM.
Yritin vielä lisää, mutta silloin ilmapiiri kylmeni huomattavasti ja vaikutti siltä, että myyjän kaupantekohalu loppuu siihen. Eivät ilmiselvästi pitäneet hyvänä käytöksenä toisen tinkikierroksen käynnistämistä. Annoin periksi ja myyjäkin rauhoittui. Myi vielä peruutuskameran 40% alennuksella. Sain vielä harvinaisen luvan, eli ajaa heidän kilvillään Suomeen rajalle asti. Tietysti minua vannotettiin moneen kertaan palauttamaan kilvet, minkä tietysti heti teinkin ja laitoin kilpien väliin useita levyjä Fazerin sinistä, mistä tuli kaunis kiitoskortti. Uskalsivat antaa kilvet, kun matkanjohtajamme oli heidän vanha liiketuttunsa.
Kiitos tähän mennessä tulleista vastauksista.
Kyselin tätä nykyistä alennuskäytäntöä sen johdosta, että olen suunnitellut henkilöauton hakureissua. Ilmeisesti tinkimisessä on onnistunut erittäin hyvin, jos saa hakukulut pois.
- helppoa on
Itse toin juuri Audin merkkiliikkeestä pyynniltään 22900 auton, josta suostuivat pudottamaan 2000 euroa käteiskaupassa. Liike hoiti myös kilvet ja ajoluvan kauppakirjaa vastaan. Join kahvit ja ajoin auton Suomeen.
- sdsr
Hinta tinkaantuu Saksassa, jos auto on ylihinnoiteltu, tai jos siinä on jokin vika esim. naarmu tms. mistä ei ilmoituksessa mainita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232