Miehen vaatteet tärkeät?

T-paita

Kuinka tärkeää miehen pukeutuminen on naisille ja millä tavalla se on tärkeää? Jos mies ei satsaa pukeutumiseen suuria summia mutta pukeutuu puhtaisiin, siisteihin ja tavallisiin normaalihintaisiin vaatteisiin mitä ajattelet?

Olen 25-vuotias mies ja pukeudun niinkuin yllä kirjoitin. Tyylini on perustavallinen: kesällä mustat/siniset/harmaat farkut ja t-paita, syksyllä ja talvella samat farkut ja college-paita. Ainoastaan vaatteiden värit vaihtelevat, yleensä hillityn värisiä, ei mitään räikeitä värejä ainakaan. Uusia vaatteita ostan vasta sitten kun edelliset on jo kulunu siihen kuntoon ettei näytä enää siistiltä. T-paidat näyttää yleensä hyvältä kesän tai kaksi. Kengät samaten ostan uudet kun edelliset alkaa olla kulahtaneet.

Yhteenvetäen voisi sanoa etten pukeutumiseni takia erotu mitenkään ihmisten suuresta joukosta.

10

812

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekkin spurgu

kannattaa pukeutua niinku spusset pukeutuuu, siitä muijat tykkää

• henkselit_vai_vyö

Niin. On sillä väliä mitä miehellä on päällä. Mut tää on mun mielipide. Voi olla, ettei kaikkia naisia niin kiinnosta, kunhan ne vaatteet on just puhtaat ja suht siistit. Itse kun oon tällanen, et muoti, tyylit sun muut hölynpölyt sattuu kiinnostamaan, niin sillon kyllä vähän kattelen myös sen miehen pukeutumista. Jos esim.deittailen jotain tyyppiä, niin kyllä mua kieltämättä saattaa hieman mietityttää jos miehellä on jotain mautonta päällä. Ja tääkin on tietysti subjektiivista, et mikä on mautonta kenenki mielestä.

luulen, että noin suurpiirteisesti ne naiset, joille oma ulkoinen habitus on asia, josta huolehtii, niin niille naisille myös mahdollisen tulevan kumppanini ulkoinen olemus merkkaa.

Vaatteisiin ei välttämättä tarvi satsata suuria summia. Myös melko halvalla voi näyttää ihan ok hyvältä. Se on omasta kekseliäisyydestä kiinni.

Mustat/siniset/harmaat farkut ja t-paita ei kuullosta pahalta, mut riippuu tietysti et millaset/minkä tyyliset farkut ja millanen t-paita:D Onko ne esim. ostettu Tarjoustalosta vai mahdollisesti Carlingsilta, Union Fivesta, One Waysta vai kenties Gantin liikkeestä tms.
      Monille ihmisille vaatteet on jollakin tapaa jonkinlainen ilmaisukeino...

Mut kaikkihan me samalta näytetään. Suuret ketjut hallitsee markkinoita...

Hankala tää vaateasia. Vaikee kysymys.

• Niin en ajattele oikein mitään. Syy siihen on se että jos en ole kiinnostunut miehestä (seurustelumielessä) niin ei vaatteillakaan ole merkitystä eikä niihin kiinnitä juurikaan huomiota. Kokonaisuus ratkaisee ja siinä merkitsee sitten se että ne vaatteet on suht siistit ja ainakin puhtaat.

Kysyit onko miehen vaatteet tärkeät niin jossain mielessä on. En voisi kuvitellakaan seurustelevani miehen kanssa joka käyttää vaatekaapin täyttämiseen enemmän aikaa ja rahaa kuin minä, toisaalta en jaksaisi myöskään katsoa jos hänellä olisi aina samat farkut jalassa.

Pääasia on että ne vaatteet on puhtaat ja niissä on hyvä olla niin hyvä olo näkyy myös muille iloisesta ilmeestä :-)

• on väliä!

Kyllä sillä on paljon merkitystä, miten mies pukeutuu. Itse käytän paljon aikaa ja rahaa siihen että näytän hyvältä, ja odotan että mieskin panostaisi pukeutumiseensa edes kohtuullisesti. Eli vaatteita ei käytetä loppuun, vaan ainoastaan niin kauan kun ne vielä näyttävät hyvältä. Kengät kertovat paljon. Niihin kannattaa satsata riittävän paljon rahaa, sillä halvat kengät myös näyttävät halvalta ja kuluvat nopeasti. Vaatteiden istuvuuteen kannattaa kiinnittää huomiota ja tyyliä täytyy päivittää riittävän usein. Tummat farkut, paitapusero (housujen sisällä), (huom alla oleva t-paita ei saa näkyä), vyö ja kengät (oxford) saman väristä nahkaa ja pikkutakki on ihan tyylikäs asu.

• Tyhmä mees

Paitapusero - tarkoittaako se kauluspaitaa?

• .................

No tuo kuvailemasi vaatetus vaikuttaa erittäin hyvältä. Itse en nyt osaa sanoa onko vaatetuksella merkitystä. Kokisin ehkä vieraakseni jos mies pukeutuisi jotenkin erityisesti, hoppariksi, hevariksi, miksilie tai olisi erittäin muotitietoinen. Juuri tuollainen tavallinen, hillitty ja siisti pukeutumistyyli on se paras.

Eikä sillä nyt niin väliä, ainoastaan tuollaiset erottuvat jotenkin vieraampi juttu minulle. Tai eihän sitä tiedä, jos vaatteiden sisältä löytyisikin erityisen hyvä mies, niin ei kait se sitten. Mutta aikuinen mies puettuna lökäpöksy-gänstä-tyyliin tai hevari/punkki/mikä tahansa tyyliin voisi tulla noteerattua, mutta ei hyvällä.

• vaikeita naisia

Se, kiinnitänkö huomiota miehen pukeutumiseen lainkaan tai tosi paljon riippuu paljon tilanteesta. Se, mitä näen ja vaikuttaako se mielipiteeseeni riippuu paljon sekin tilanteesta.

Viime viikonloppuna juttelin baarissa yhden tyypin kanssa, hänellä oli farkut ja jokin maiharin tyyppinen takki. En ehtinyt katsoa kenkiä tai paitaa, koska jutut oli mukavia. Siitä lähdin jatkamaan eteenpäin ja toivottelin hänelle hauskaa iltaa. Kokonaisuus oli sopiva. Hänestä jäi positiivinen kuva mieleen.

Sitten tapasin myöhemmin illalla nuoren miehen, jonka yksi porukastamme tunsi: löysät kulutuspestyt farkut, collegepusero ja t-paita alla. Housut hieman liian löysät, väri sinänsä ok. Collari kummallinen ja t-paita vanha, venähtänyt ja nukkaiseksi pesty. En ymmärtänyt tässä kokonaisuuden voimaa, kaverini taas oli ihan lääpällään, vaikka hän itse pukeutuu hyvin trendikkäästi ja on tarkka siitä että vaatteet ja asusteet ovat aitoja merkkivaatteita/asusteita ja niihin menee rahaa......ilmeisesti tyyppi itse oli niin hurmaava että vaatteilla ei tässä tapauksessa ollut väliä.

Mun mielestä jotkut miehet on selvästi pukutyyppejä, niille sopii farkut ja pikkutakki sekä silitetty paita alle. Kengät plankattu siisteiksi. Sitten joillakin pitää olla farkut tai chinot, kauluspaita tai neule/college, rennot kengät. Rokkityypeillä ehdottomasti farkut, ehkä mustat, printti-teeppari ja joitakin tyyliin sopivia metallikoruja.
      Kun tyyppi pukeutuu tyylinsä mukaisesti ja jutut on tyylin mukaisia on hän väistämättä kiinnostava.....

• mies30+

"Kun tyyppi pukeutuu tyylinsä mukaisesti ja jutut on tyylin mukaisia on hän väistämättä kiinnostava....."

Tai: ennalta-arvattava ja yllätyksetön, stereotyyppinen, laumasieluinen, lokeroituva, yksipuolinen, tylsä, joustamaton.... ????

• Metal Girl

Kyllä vaatteilla ja muutenkin ulkonäöllä on merkitystä jos puhutaan siitä pidänkö jotain miestä fyysisesti viehättävänä. Kokonaisuus (tukka, pärstä, kroppa, kuteet) on se mistä viehätytään. Sinänsä ihan ok-näköinen mies ei sytytä mitenkään jos hänen asukokonaisuutensa liittyvät valinnat eivät myös miellytä. Vaatteilla kuitenkin ilmaistaan omaa esteettistä makua. Ja jos toisen käsitys hyvästä mausta on neonpunainen hikinauha, Uuno-tyylinen verkkopaita Stingin t-paidan päällä, liian lyhyet farkut joissa on korkea muovivyöllä kiinni kurottu vyötärö ja Aholaidalta ostetut keinonahkalenkkarit niin joo... Ehkä ei. Ihan sama mikä adonis siellä vaatteiden alla piilee.

• jaba haba kaba

En puutu mieheni asuvalintoihin. Mutta en enää osallistu hänen kanssaan / seurassaan tilaisuuksiin, joihin hän ei pukeudu asianmukaisesti minua kunnioittaen. Mielestäni se, että jos itse pukeusin kauniisti, ja hän vääntää päälleensä jotkut vanhat rehjut, on ihan suoraan sanottuna vi***uilua minua kohtaan. Olkoon sitten itsekseen ja menköön omia menojaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17003
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4734
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2676
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      140
      1969
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1579
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1512
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1449
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      20
      1194
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1109
    Aihe