Lainaaminen tappaa suhteet!

neiti pankki

En tajua miten aina törmään tyyppeihin jokka lainaa multa rahaa!!?

Exäni lainasi jatkuvasti rahaa ja lopulta olikin velkaa 300-400e. No suhde loppui mutta rahat sain kun informoin asiasta exän äitiä.

Taannoin oli välirikko kaverin kans kun en lainannu sille rahaa. Yleensä autan mutta sillä kertaa olin sanonut etten lainaa ennenkö kaikki entiset on maksettu. No, kaveri otti tämän vittuiluna ja välit oli poikki pari kuukautta. Sittemmin välit korjaantu.

Autan parasta ystävääni ja sille oonki lainannu useasti koska tiedän että se maksaa aina sovittuna ajankohtana eikä ala pyytää samantien lisää. Nyt mun olis pitäny lainata aika iso summa johonki maksuvelkoihin. Lopulta totuus kuitenki paljastu ja mun olis pitäny lainata shoppailurahaa reissulle. Ystäväni varmaan nyt on suuttunut tästä, josta taas minulla sit on paha mieli.

Huoh... En vaan aina jaksa olla se kiltti ja avulias. En vaan kertakaikkiaan jaksa. Tuntuu olo välillä niin hyväksikäytetyltä taholta jos toiselta. Ja sitten kun kerran kieltäydyn, niin aina sama juttu: kaveri suuttuu/loukkaantuu!

Onko mulla oikeus kieltäytyä lainaamasta rahaa kavereille??

16

3465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • looop

      ON!

    • Ystävä.

      Sano, ettei sulla oo, kato moniko on sen jälkeen kaverisi. Jos kysyy, niin miksi, niin älä kerro tai sano, että lainasit kaiken jo toisdelle.

    • ...

      Ne vaan pumppaa susta fyrkkaa.
      Onneksi olet osannut pitää puolesi ja saanut lainat takaisin.

      Jokaisella on oikeus tehdä omalla omaisuudellaan mitä tykkää. Siihen oikeuteen kuuluu myös mahdollisuus sanoa: paskat lainaan!

      Hakekoot pankista rahaa, se on niiden bisnes. Ja jos pankki ei suostu niille lainaamaan niin miks sun pitäis.

    • tänään ei huomenna

      Minoon huomannu tässä vuoden sisällä ihan saman asian itselläni...minulta lainataan herkästi rahaa ja sit kun odottelen velkoja takasin niin sivussa huomaan et on ostettu uusi auto ,huonekaluja,koiraa ja ties mitä..mutta mulle on vaikea maksaa takasin....Siksipä olen ottanut oikeuden olla yhtä röyhkeä ja vaadin sentilleen kaiken takasin tai sitten otan ne uudet autot koirat ja kalusteet...minähän ne olen maksanutkin...
      Vaikeaa oli opetella sanomaan että minäkin ne rahat joudun tienaamaan ja omiani vaadin takasin...
      Suhde kaatui kun tunnuin olevan se pankkiautomaatti enemmän kuin tarpeen... tässä juuri odottelen että kaveri soittaa ja saan rahani takasin..muutoin otankin hänen vanhempiinsa yhteydden ,koska niinhänkin kertoo heiltä lainanneensa elantoonsa,joten lainatkoon suoraan siis minullekin hänen velkansa maksuun.
      Mukava osata olla myös ihminen sellainen joina ns. ystävätkin ovat minulle:) patakattilaasoimaan.

    • pankkiko?

      Voit kieltäytyä ihan hyvällä omalla tunnolla.
      Jos ystävyys menee tuosta, että et lainaa rahaa, niin se ei todellista
      ystävyyttä edes ole ollutkaan, vaan hyväksikäyttöä.

      Eli voit kieltäytyä.

      Eikä sinun tarvitse tehdä selontekoa menoistasi, miksi et voi lainata.

      • mirkkuliinitar.....

        oma kokemukseni on myös tuosta kaverille, tai ystävälle lainaamisesta hyvän opetuksen antava, ja opettaa että kehenkään ei kannata luottaa täysillä ennen kuin toinen paljastaa karvansa..näiden kaksnaamáisten naapurien eukkojen taktiikka tuntuu olevan varsin selvä: esittäydytään, ja neuvotaan uutta naaruria, sitten ollaankin tulossa huolineen, ja lahjuksineen kylään, ja pyydellään lenkille, ja kylään.. noh aattelin katsoa tämän eukon jutun loppuun..eipä mene kauaa, kun ollaan surkuttelemassa milloin minkäkin peitetarinan perust. työttömyyttänsä, tosin ulkoinen olemus ja tuttavan varoitus kertoo hieman muuta..ollaankin sitten jo, kun tarpeeksi kauan hänen huolia olen kuunneellut rahaa lainaamassa..ja eipä mene kun klassiset 2kk niin taas kysytään pullapussi lahjuksena 2 pvnä peräkkäin kymppejä lainaan..sanon eukolle, että ei tipu ennen kuin entinen kymppi on maksettu..noh näkyy maistuvan hyvin litkut, ymm ja velkaa ei tule mieleen maksaa kun vk myöhässä, ja silloinkin piti asiasta mainita.. :( eukko otti tämän huomautukseni vittuiluna, ja mukamas turhasta nipotin..

        mitä tästä opimme: ei koskaan kannata uskoa tälläisten eukkojen juttuja, ja vakuutteluja, koska pienissä kylissä nämä tissuttelijat tunnetaan tästä hävyttömästä taktiikastaan, raha kyllä kelpaa kun viinahammasta kolottaa, ja juttuseura kelpaa kun krapula on.. :( parempi kintaalla viitata tälläisten suhteen, ei ite paljon menetä vaikka pääsikin eukosta erooon.. :) :)


      • Ex-"pankki"virkailij
        mirkkuliinitar..... kirjoitti:

        oma kokemukseni on myös tuosta kaverille, tai ystävälle lainaamisesta hyvän opetuksen antava, ja opettaa että kehenkään ei kannata luottaa täysillä ennen kuin toinen paljastaa karvansa..näiden kaksnaamáisten naapurien eukkojen taktiikka tuntuu olevan varsin selvä: esittäydytään, ja neuvotaan uutta naaruria, sitten ollaankin tulossa huolineen, ja lahjuksineen kylään, ja pyydellään lenkille, ja kylään.. noh aattelin katsoa tämän eukon jutun loppuun..eipä mene kauaa, kun ollaan surkuttelemassa milloin minkäkin peitetarinan perust. työttömyyttänsä, tosin ulkoinen olemus ja tuttavan varoitus kertoo hieman muuta..ollaankin sitten jo, kun tarpeeksi kauan hänen huolia olen kuunneellut rahaa lainaamassa..ja eipä mene kun klassiset 2kk niin taas kysytään pullapussi lahjuksena 2 pvnä peräkkäin kymppejä lainaan..sanon eukolle, että ei tipu ennen kuin entinen kymppi on maksettu..noh näkyy maistuvan hyvin litkut, ymm ja velkaa ei tule mieleen maksaa kun vk myöhässä, ja silloinkin piti asiasta mainita.. :( eukko otti tämän huomautukseni vittuiluna, ja mukamas turhasta nipotin..

        mitä tästä opimme: ei koskaan kannata uskoa tälläisten eukkojen juttuja, ja vakuutteluja, koska pienissä kylissä nämä tissuttelijat tunnetaan tästä hävyttömästä taktiikastaan, raha kyllä kelpaa kun viinahammasta kolottaa, ja juttuseura kelpaa kun krapula on.. :( parempi kintaalla viitata tälläisten suhteen, ei ite paljon menetä vaikka pääsikin eukosta erooon.. :) :)

        Todellakin on. Sun rahat, sun päätös. Äläkä pode huonoa omaatuntoa. JOkaisella on oikeua mielipiteisiin. Vanhaa sananpartta lainatakseni: ei se ole tyhmä, joka kysyy, vaan joka antaa/maksaa. Eli vaikka kysyisivät on sulla ihan yhtäläinen oikeus sanoa "ei" kuin kylläkin. Jos ne kysyy, ei ne voi oletttaa, että aina sanot joo. Sulla on OIKEUS SANOA EI.


    • yl

      on sinulla oikeus mutta ehkä se loukkaa heitä kun et luota heihin.
      kotimaassani minulla oli pari kavereita ja kyselivät kaikenlaisia myös lainasivat vaatteita. olin epätoivoinen ja halusin päästä eroon heistä.
      tulin suomen takaisin ja tunsin oloni vapaaksi ennen sitä olin orja. sen jälkeeen vetäydyin siisäänpäin en halunnut tavata kavereita.pelkäsin loukkata heitä.
      vasta aloitettuaani lukion sain hienon kaverin, joka on naimisissa. meillä menee hyvin ja hän soittaa mulle jatkuvasti kysyen miten voin tai miten mulla meni koe. tunnen ett joku edes joku välittää musta.
      olen miettinyt ett kun saan omia lapsia voin naittaa tyttäreni hänen poijallensa. heh en tiedä toisella tavalla sanoa kiitos.

    • fjalkjkfödas

      Mulla vähän samanlainen ongelma. Multa yksi kaveri lainaa JATKUVASTI rahaa. Palauttaa kyllä takaisin aina sovittuna päivänä mutta ärsyttää tollanen rahan lainaaminen kaverilta. Mun mielestä se on tosi lapsellista, luusereiden hommaa, huonompi osaisten pohjasakka porukan. Itse en ainakaan lainaa enään kaverilleni. Mulle on ihan sama jos välit menee poikki sen takia etten lainaa rahaa, niin sit saa mennä. Mulle se ystävyys ei niin paljon merkkaa. Parempia ystäviä saa muualtakin, kun luusereita rahan lainaajia. Jos rahaa tarvii niin pankki on oikea paikka, eikä kaverit...

    • Anonyymi

      Ei tietenkään ole. Kyllä sinun on pakko lainata ja antautua hyväksikäytettäväksi!!

    • Anonyymi

      Itse en lainaa koskaan kenellekään. Esitän, ettei mulla ole mistä lainata. Kaverit luulee, että en aina ihan pa.

    • Anonyymi

      Kaveri aikoinaan pyysi takaamaan viiden tonnin lainan. En allekirjoittanut.
      Veljensä allekirjoitti ja joutui maksamaan lainan.
      Sitten en pahemmin ole lainaillut

    • Anonyymi

      Missään nimessä ei kannata lainata rahaa toiselle, jos vähänkin epäilyttää niiden takas saaminen? Yleensä epäilyttää, jollei toista tunne riittävästi. Tuuliviiri rauhaton ja arvaamaton käytös pitäisi soittaa kelloa?

    • Anonyymi

      Älä missään nimessä koskaan lainaa mitään kenellekkään. Sellaisilla ns.lainailijoilla on tarve saada rahaa nyt ja heti ja ne saatuaan muun unohtaa. Vaikka kuin hyvä ystävä olisi niin lainailla ei,ja tosi ystävä ei edes lainaileen tule💩

    • Anonyymi

      Rahaa ei saa lainata eikä myydä mitään velaksi ellei tee sovita koroista ja maksuista.
      Vaikka näistä ei olla sovittu ja joku ei maksa niin voi viedä sen riidattomasti käräjille. Lasku lähtee velalliselle ja se on perintäkelpoinen. Jos ei maksa niin saa maksuhäiriänmerkinnän.
      Näin olen katkaissut välit moneen ihmiseen mutta raha on tullut. Jos joku ei maksa lainojaan niin ei sellaisen ihmisen kanssa kannata olla tekemisissä. Sellainen ihminen on epärehellinen.

    • Älä lainaa. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe