väkivaltainen sisko

sinn_94

Aluksi sanon jo, että mun vanhemmat on ihanii eikä ne ole mun mielestä tehneet mitään hirveetä vääryyttä mulle. Mutta tää asia koskee mun siskoa ja mä vaan niin toivoisin ettei se asuisi meidän kanssa. (Olen kohta kuusitoista ja mun sisko täyttää seittämäntoista.) Mun sisko on väkivaltainen ja se tekee mun elämästä helvettiä. en tiiä mitä tehä. Mulla on ollut kuluneen vuoden aikana useita kertoja mustelma kasvoissa ja kropassa vielä enemmän. Viimekerralla mun sisko heitti mua yhellä kovalla esineellä suoraan päähän ja siitä alkoi vuotaa hurjasti verta, vanhemmat eivät olleet kotona mutta mun muut sisarukset kyllä ja ne haki mulle jääpala pussit yms. kun äiti tuli kotiin se sano ettei se ole niin paha et pitäisi lääkärille mennä tai muuta. Mutta kun kävin seuraavana aamuna terkkarilla se sano et selvästi olisi tikkejä tarvittu ja väitin et koko juttu oli vahinko. Mut kaikista kaameinta on että mun sisko on törkeen hyvä manipuloimaan ihmisiä, se sanoo niille ihan muuta ja aina mä saan syyt niskoille, aina se on ollut mun vika kun mä olen ärsyttänyt mun siskoa, mutta en mä kestä elää näin enään. Mä en ole nukkunut moneen yöhön kun pelkään et ens kerran jälkeen en enään herääkkään. pitäisikö mennä jonnekkin, jos niin minnne? Kun en haluaisi mun muiden sisarusten joutuvan kärsimään meidän huonoista väleistä kun niille ei ole koskaan käynyt mitään ja ne on onnellisia, mutten mä vaan kesta enään kun pitää aina olla peloissaan et mitä käy seuraavaksi

8

1643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mk

      Sakin hivutus porukalla ja niin että tuntuu niin oppii koska siskoasi ei ole laitettu kuriin ja saa tehdä mitä haliuaa. Hnakipesäpallomaila ja sillä vedät parikertaa siskoasi ympäri korvia niin voi oppia jotain mutta siskosi on selvästi narsistinen tyyppi kun asiat menevät toisen syyksi ja niin edelleen. Sanot vanhemmillesi että mikä siinä on kun ett siskoani saa kuriin ja hän saa tehdä mitä haluaa. Hyvä konsti seuraavan kerran kun tulee jotain niin teeppä rikosilmoitus niin voi auttaa kun siskosi joutuu poliisikuulusteluihin pahoipitelystä ja niin edelleen. Eivätkö vanhemapsi saa siskoasi kuriin kun käyttäytyy kuin mikäkin pässi.
      Onko siskosi teidän perheen kultsipuppeli joka saa kaiken läpi.

      • Joudutitsenäistymään

        Joo, kaikista pahoinpitelyistä, teki ne kuka tahansa, voi ilmoittaa poliisille saman tien, kun jäljet on vielä tuoreita, ja näytä kaikki lääkärille ihan itse ja kerro mistä vammat johtuvat. Onhan sulla sisaruksissa varmaan luotettavat todistajatkin. Älä turhaan jääkään tämän siskon kanssa kahden kesken. Pyydä heitä muutenkin estämään nämä tilanteet. Jos sulla on oma huone, niin hanki oveen lukko tai haka, niin sua ei yllätetä. Parempi olla kauheasti juttelemattakaan näin arvaamattoman siskon kanssa. Jos et siltikään pysy turvassa eikä vanhemmat uskalla käsitellä asiaa rehdisti, niin voisit varmasti soittaa turvakotiin. Sieltä ehkä sitten joku juttelee vanhempiesi kanssa.


    • dfgghjghjgj

      "pitäisikö mennä jonnekkin, jos niin minnne? "

      potkunyrkkeilyyn tai brasilialaisen jiu-jitsun kurssille. Brassijujutsun alkeiskurssin jälkeen voit vääntää siskosi milloin tahansa korkkiruuville, ei enää riitä ihan pieni paino tai voimaero.

    • se pienempi sisko

      Vanhempiesi pitäisi ehdottomasti puuttua tilanteeseen. Jokaisen meistä pitäisi tuntea kotonaan olonsa turvalliseksi ja rakastetutuksi. Se, että pahoinpitelijä on siskosi, jättää sinuun väistämättä fyysisten arpien lisäksi henkisen jäljen, jota kannat loppuelämäsi ellet saa asioita selvitettyä.

      Siskosi ei ehkä ymmärrä nyt käyttäytymistään, mutta tulee katumaan sitä myöhemmin. Myös hänen on hyvä tajuta tekonsa seuraukset jo nyt.

      Kukaan perheessä - isä, äiti, sisko, veli - ei saa käydä käsiksi toiseen. Fyysinen koskemattomuus on jokaisen lapsen perusoikeus. Kenen tahansa perheenjäsenen teot vaikuttavat elämäämme ja siihen, millaisia pysyviä ihmissuhteita myöhemmin muodostamme. Kasvuympäristön vaikutusta ei kannata aliarvioida.

      Puhun näin, koska itselläni oli samanlainen sisko. Jatkuvaa henkistä väkivaltaa, välillä fyysistäkin, ilman että vanhempani puuttuivat asiaan millään tavalla. Olin itse arka ottamaan asiaa puheeksi kenenkään kanssa. Kannoin jäljet eivätkä ne vieläkään ole parantuneet. Olen nyt 40 vuotta. En koskaan pysty luottamaan siskooni. En ole koskaan myöskään voinut antaa vanhemmilleni anteeksi sitä, että he katsoivat siskoni käytöstä läpi sormien minun hyvinvointini kustannuksella.

      Jos vanhemmistasi ei ole apua, puhu koulusi terveydenhoitajalle. Tai jollekulle muulle luotettavalle aikuiselle.

    • 39843

      Jooo mulla on just sama tilanne! Mut oon vaan 15 ja mun sisko 18. En tajuu miten 18 voi potkia naamaan lyöda ja laitta kaikki suut mun niskoille. Mää en jaksa haluun vaa pois!

    • Narsistinsisko

      Joo mulla on samanlainen sisko, se on vaan mua nuorempi, mutta ruumiiltaan vahvempi ja kookkaampi, hän käyttäytyy väkivaltaisesti minua kohtaan ja jos pistän vastaan, hän syyttää minua väkivaltaisesta käytöksestä ja itkee vanhemmillemme kuinka olen pahoinpidellyt häntä vaikka siskossani ei ole minkäänlaisia jälkiä ja minussa on mustelmia ja haavoja ympäri kehoa,vanhempani uskovat aina häntä ja että minä olen ärsyttänyt siskoni niin ansaitsen väkivallan. pahimman tästä tilanteesta tekee se että asumme tällä hetkellä kahdestaan yhteisessä asunnossamme, enkä taloudellisista syistä pääse ihan heti muuttamaan pois tästä omaan asuntoon.

    • Anonyymi

      Olen siskoni kanssa saman ikäinen eli nyt siis 18. Siskoni käy käsiksi minuun aina jos asiat eivät mene niin kuin hän haluaisi. Hän on tottunut saamaan aina kaiken mitä haluaa. Äiti vähättelee asiaa eikä tee asialle yhtään mitään. Hän sanoo vaan että olette aikuisia. Pitäisikö minun aikuisenakin sietää siskoni pahoinpitelyä? Vanhemmat eivät tee asialle mitään mikä on pahinta.

    • Anonyymi

      Mikään järkevä keskusteluihin liittyvä toiminta ei ole tehonnut siskoosi.
      Sinulla todellakin on vain yksi ainoa vaihtoehto: opettele puolustautumaan fyysistä väkivaltaa kohtaan.
      Aikido, itsepuolustuskurssit, judo jne. toimivat loistavasti! Näe vaivaa etsiä itsellesi sopiva kerho ja mene vain reippaasti mukaan. Jokainen osallistuja on aloittanut nollasta, ja oppineet ajan myotä. Niin sinäkin!

      Opittuasi edes parikin yksinkertaista mutta todella tehokasta likettä, voit puolustautua siskosi väkivallalta . Sinun ei tarvitse katkoa hänen luitaan (ellet halua! :) ), mutta voit silti puolustautua ja säästyä kolhuilta ja mustelmilta!

      Valitus ja pelko on tarpeetonta ja aiheetonta. Opettele puolustautumaan!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4463
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      94
      4454
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4066
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2997
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2611
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2163
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2115
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2079
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1705
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1462
    Aihe