Adventtikirkko mainostaa itseään suvaisevaisimpana kirkkona maailmassa?
Nainen on näemmä vaikuttanut vahvasti adventismin syntyyn, ja adventistit ovat edistyksellisiä, heillä on naisia seurakunnan johtotehtävissä.
Hyväksytäänkö adventtikirkon jäseniksi
a) homoseksuaaleja?
b) avoliittossa olevia?
c) perheen päänä on nainen?
d) eronneita kirkon johtotehtäviin?
Suvaitsevaisin kirkko
25
225
Vastaukset
- tavallinen matkaaja
Aatamin ja Eevan ?
Seurakunnissa on viisat ja tyhmät neitsyet aina tuomiopäivään asti. Jumala yksin näkee ihmisen sisimmän.
Jokainen seurakuntalainen tekee omat valintansa, ei ole varmaankaan helppo lähteä tuomitsemaan. Totuuden sanaa tulee kuitenkin pitää esillä. Jokainen ihminen kasvaa omaa tahtiaan, ja kukaan meistä ei ole synnitön.
Jumala sallii ja antaa kaiken tapahtua. Jos kerran pistää sormensa tuleen, niin kyllä sitä vältää ettei sama toistuisi.
Kuitenkin joka aamu on armo uus.- eroa kirkosta_1
http://www.sdakinship.org/
http://gladventist.org/
-Suomen Adventtikirkon johdon kutsumana M. C (homo) oli Suomessa nuortenpäivillä v. 2009 pääpuhujana
http://www.gaychristian.net/sda.php - benedi
eroa kirkosta_1 kirjoitti:
-Suomen Adventtikirkon johdon kutsumana M. C (homo) oli Suomessa nuortenpäivillä v. 2009 pääpuhujana
http://www.gaychristian.net/sda.phpKyllä minusta adventistien on hyvä kuulla ihan synnintekoijän omilta huulilta
miltä tunttu ja millaista on elää synnissä!!
Olihan Johannes kastajankin tilaisuuksissa väkeä vaikka kuinka paljon, syntisiä, jotka kertoivat synneistään, ja sitten Johannes heidät kastoi!!
Jeesushan nimenomaan korosti, että hän on tullut syntisiä pelastamaan, eikä heitä esim. homoja tuomitsemaan!!
Kaikellahan on määräaikansa!!Katumisella, kasteella, armolla jne.jne. eroa kirkosta_1 kirjoitti:
http://www.gaychristian.net/sda.phpAdventtikirkon virallinen kanta on homoseksuaalisuuden harjoittamiseen kielteinen, kuten alta voitte virallisesta lausunnosta lukea.
Valitettavasti monet yksittäiset tahot ovat toimineet toisin. GLadventist ei ole Adventtikirkon sivu, vaan yksittäisten seurakunnan jäsenten kirkosta riippumatonta toimintaa.
Timo
--
Adventtikirkon julkilausuma homoseksuaalisuudesta
Kansainvälinen adventtikirkko tunnustaa, että jokainen ihminen on Jumalan silmissä arvokas, ja adventtikirkko pyrkii palvelemaan kaikkia Jeesuksen hengessä. Uskomme myös, että Jumalan armon avulla ja uskonyhteisönsä tukemana yksilö voi elää sopusoinnussa Jumalan sanan periaatteiden kanssa.
Adventistit uskovat, että intiimi sukupuolisuhde miehen ja naisen välillä kuuluu ainoastaan avioliittoon. Tämän suhteen Jumala vahvisti luomisessa. Raamattu julistaa: "Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi" (1. Moos. 2:24). Tämä heteroseksuaalinen malli saa vahvistuksen kautta koko Raamatun. Raamattu ei hyväksy homoseksuaalista toimintaa eikä homoseksuaalisia suhteita. Sukupuolinen kanssakäyminen heteroseksuaalisen avioliiton ulkopuolella on Raamatussa kielletty (3. Moos. 20:7-21; Room. 1:24-27; 1. Kor. 6:9-11). Jeesus Kristus vahvisti jumalallisen luomistarkoituksen: "Hän vastasi heille: 'Ettekö ole lukeneet, että Luoja alunperin teki ihmisen mieheksi ja naiseksi?' Ja hän jatkoi: 'Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi'" (Matt. 19:4-6). Näistä syistä adventtikirkko vastustaa homoseksuaalisia käytäntöjä ja suhteita.
Adventistit pyrkivät noudattamaan Jeesuksen opetuksia ja esimerkkiä. Hän korosti jokaisen ihmisen arvoa ja lähestyi myötätuntoisesti yksityisiä ihmisiä ja perheitä, jotka kärsivät synnin seurauksista. Hän tarjosi vaikeuksissa kamppaileville ihmisille huolenpitoa ja lohdun sanoja. Hän rakasti syntisiä mutta varoitti tekemästä syntiä.
Tämä julkilausuma hyväksyttiin pääkonferenssin johtokunnan vuosikokouksessa (Annual Council) 3.10. 1999.
Suomentaja Olavi Rouhe.eroa kirkosta_1 kirjoitti:
http://www.gaychristian.net/sda.phpYksikään noista webbisivuista ei ole Adventtikirkon virallisia sivuja. Ne edustavat kirkon linjasta poikkeavien tahojen toimintaa.
Timo- joopasen joo...?
TimoFlink kirjoitti:
Yksikään noista webbisivuista ei ole Adventtikirkon virallisia sivuja. Ne edustavat kirkon linjasta poikkeavien tahojen toimintaa.
TimoKuka kutsui Markin (homo) puhumaan Suomeen v. 2009?
Tässähän tuli adventtikirkon virallinen kanta ilmi.
-Suomen Adventtikirkon johdon kutsumana M. C (homo) oli Suomessa nuortenpäivillä v. 2009 pääpuhujana vai mitenkä asia oli? - jäsenetkin uskossa
TimoFlink kirjoitti:
Yksikään noista webbisivuista ei ole Adventtikirkon virallisia sivuja. Ne edustavat kirkon linjasta poikkeavien tahojen toimintaa.
Timoadventtikirkon jäsenrekisteriin?
Siis ovat adventisteja.
Herää vain kysymys, että kuinkahan moni adventisti noudattaa kirkon "virallista linjaa".
Adventtikirkon virallinen linja kun on ainoa oikea pelastustie adventtikirkossa?!
Mikäli uskomme adventtikirkon näkemystä. - !!??!!
joopasen joo...? kirjoitti:
Kuka kutsui Markin (homo) puhumaan Suomeen v. 2009?
Tässähän tuli adventtikirkon virallinen kanta ilmi.
-Suomen Adventtikirkon johdon kutsumana M. C (homo) oli Suomessa nuortenpäivillä v. 2009 pääpuhujana vai mitenkä asia oli?Matthew Gamble on homo. Ei sinun väitteesi ei ole mikään todiste.
- Flink sanoo oikein
TimoFlink kirjoitti:
TimoKuten Timo totesi, endtime.net ei edusta virallista kantaa, ei siis
adventtiseurakuntia, vaan nämä sivut ..
http://www.adventtikirkko.fi/etusivu.html
Jos todella tahtoisit tietää, onko Adventtikirkko suvaitsevainen,
menisit käymään adventtiseurakunnassa ja toteaisit, että siellä
suvaitaan jopa sinua. Mutta sinä et tahdo tietää.- järjetöntä!
Adventinkirkon "virallinen kanta on", että homoseksuali on rikos ja pahimmanlaatuista syntiä, joka opn Jumalan silmissä heidän mielestään hirvittävä iljetys jotka on tuomittu iakaikkiseen kadotukseen helvetin tulessa.iedän tämän koska olen keskustellut asiasta 2-den pastorin ja muutaman seurakunnan työntekijän kanssa noin 25 v: sitten.
järjetöntä! kirjoitti:
Adventinkirkon "virallinen kanta on", että homoseksuali on rikos ja pahimmanlaatuista syntiä, joka opn Jumalan silmissä heidän mielestään hirvittävä iljetys jotka on tuomittu iakaikkiseen kadotukseen helvetin tulessa.iedän tämän koska olen keskustellut asiasta 2-den pastorin ja muutaman seurakunnan työntekijän kanssa noin 25 v: sitten.
Neljännesvuosisata sitten harvat suomalaisista adventistipastoreista olivat lukeneet kirkon "virallista kantaa" asiasta. Kirkko oli kyllä antanut joitakin lausuntoja aiheesta jo paljon aiemminkin, mutta tietääkseni vasta tuo 1999 teksti virallistettiin pääkonferenssin johtokunnassa. Jos tapaamasi pastorit ovat ovat asian mainitsemallasi jyrkkydellä esittäneet, he lienevät välittäneet omaa kantaansa enemmän kuin kirkon kantaa.
Vuonna 2004 kirkko vahvisti uudelleen kielteisen kantansa homoseksuaaliseen elämäntapaan (huom. ei homoseksuaaliseen suuntaukseen!) ja myös Timon lainaaman vuoden 1999 lausunnon. Tämäkin teksti vastustaa homoseksuaalista elämäntapaa, mutta toteaa, että ihmiset voivat olla Jumalan lapsia riippumatta seksuaalisesta suuntautumisestaan. Lisäksi siinä kielletään varsin jyrkästi kaikenlainen iva tai pilkka tai väkivalta poikkeavaa elämäntapaa eläviä kohtaan.
Adventismiin (niinkuin moneen muuhunkin konservatiiviseen uskonnolliseen yhteisöön) jäi ehkä turhan pitkäksi aikaa sellainen viktoriaanisen ajattelun jäänne, että seksuaalisynnit ovat pahimpia kaikista. Tätä nykyä monet ovat onneksi ymmärtäneet katsoa Raamatun syntimääritelmiä ja todenneet, että siellä kauhistellaan montaa muuta asiaa paljon hartaammin kuin homoseksuaalisuutta (joka sekin kyllä saa näissä syntiluetteloissa oman pienen osansa).
Adventistithan eivät muuten juuri iankaikkisesta kadotuksesta helvetin tulessa puhu, mutta jos joku synti sellaisen ansaitisisi niin se olisi varmaankin armon ja Jeesuksen ristin hylkääminen. Eihän homoseksuaalisuus saa Raamatussa sen kummempaa tuomiota kuin heterojenkaan lipsumiset kaidalta tieltä. Ja jos syntiin langenneille heteroille tarjotaan Raamatussa armoa (ja se tehdään useaan kertaan) niin eiköhän sama ole myös seksuaalivähemmistöihin kuuluvien ulottuvissa.
Kai- benedi
Kai_A kirjoitti:
Neljännesvuosisata sitten harvat suomalaisista adventistipastoreista olivat lukeneet kirkon "virallista kantaa" asiasta. Kirkko oli kyllä antanut joitakin lausuntoja aiheesta jo paljon aiemminkin, mutta tietääkseni vasta tuo 1999 teksti virallistettiin pääkonferenssin johtokunnassa. Jos tapaamasi pastorit ovat ovat asian mainitsemallasi jyrkkydellä esittäneet, he lienevät välittäneet omaa kantaansa enemmän kuin kirkon kantaa.
Vuonna 2004 kirkko vahvisti uudelleen kielteisen kantansa homoseksuaaliseen elämäntapaan (huom. ei homoseksuaaliseen suuntaukseen!) ja myös Timon lainaaman vuoden 1999 lausunnon. Tämäkin teksti vastustaa homoseksuaalista elämäntapaa, mutta toteaa, että ihmiset voivat olla Jumalan lapsia riippumatta seksuaalisesta suuntautumisestaan. Lisäksi siinä kielletään varsin jyrkästi kaikenlainen iva tai pilkka tai väkivalta poikkeavaa elämäntapaa eläviä kohtaan.
Adventismiin (niinkuin moneen muuhunkin konservatiiviseen uskonnolliseen yhteisöön) jäi ehkä turhan pitkäksi aikaa sellainen viktoriaanisen ajattelun jäänne, että seksuaalisynnit ovat pahimpia kaikista. Tätä nykyä monet ovat onneksi ymmärtäneet katsoa Raamatun syntimääritelmiä ja todenneet, että siellä kauhistellaan montaa muuta asiaa paljon hartaammin kuin homoseksuaalisuutta (joka sekin kyllä saa näissä syntiluetteloissa oman pienen osansa).
Adventistithan eivät muuten juuri iankaikkisesta kadotuksesta helvetin tulessa puhu, mutta jos joku synti sellaisen ansaitisisi niin se olisi varmaankin armon ja Jeesuksen ristin hylkääminen. Eihän homoseksuaalisuus saa Raamatussa sen kummempaa tuomiota kuin heterojenkaan lipsumiset kaidalta tieltä. Ja jos syntiin langenneille heteroille tarjotaan Raamatussa armoa (ja se tehdään useaan kertaan) niin eiköhän sama ole myös seksuaalivähemmistöihin kuuluvien ulottuvissa.
KaiKai kyllä pyöritteli homosex. teemasta sanoja niin, että paraskin poliitokko olisi kateellinen.
Raamattu kertoo että kaikki " vääryys on syntiä"
" Minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa kuin minä" Jes 43: 11
Mehän tiedämme että Jumalan lapset ovat niitä jotka pelastuvat, koska heidän Isänsä on Jumala,
ja he ovat perillisiä"!!
Miksi perillisiä? No, koska heidän Isänsä on kuollut! Sitä ei lasketa perinnön mitätöimiseksi,
jos ja kun Hän on ylösnoussut!!
Kai kirjoitti: " Ihmiset voivat olla Jumalan lapsia , vaikka he ovat ( homoja ja lespoja)..suluissa olevan kirjoitin minä!...riippumatta seksuaalisesta suuntauksesta!
MUtta, adventtikirkko kertoo että: " Elämäntapaa kohtaan on kieleteinen kanta" (2004)..eli se tarkoittaa sitä mitä kaikkea he salassa tekevät!!
Millaisia siis Jumalan lapset ovat, jos homot ja lespot voivat olla Jumalan lapsia, siis Jumalankin mielestä!
" Tulkaa lapset, kuulkaa minua Herran pelkoon minä teidät opetan" Ps 34: 12
Jumala ei opeta meitä pelkäämään eduskuntaa ja sen säätämiä lakeja, jos ne kumoavat Jumalan
antaman opetuksen!
Siksi Jumala jakeessa 13- 14 varoittaa että jos tykkäät elämän päivistä, niin varjele kielesi pahasta ja huulesi vilppiä puhumasta!
"Katso, minä ja lapset, jotka Herra on minulle antanut, ME olemme Herran Sebaotin merkkeinä ja ihmeinä (heng) Israelissa, hänen, joka asuu Siionin vuorella" Jes- 8: 18
Ei Jumala tarkoittanut, että Hän kehoittaisi meitä keräämään tuollaisia ihmeitä merkiksi Jumalan seurakuntaan, kuten Kai ehdotti! Vai ehdotitko?
Sinähän Kai opetat näin: " Katso, kaikki sielut ovat minun,ninkuin isän sielu , niin lapsenkin sielu-ne ovat minun.Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava! Hesek 18: 4
Koska kaikki vääryys on syntiä, niin valaisehan mieliämme , sinä israelin opettaja, niin onko homo-ja lespo sexuaalinen elämäntapa syntiä?
Sinähän voit vastata, että : " Näin sanoo Herra" ja että " Näin on kirjoitettu"!!
Jos kävisi niin että joku toimittaisi sinut oikeuden eteen, ja tuomari kehottaisi sinua vannomaan Raamatun päällä, niin sinähän voit ottaa Raamatun käräjäoikeudessa käteesi, lukea kaikille
tiedoksi sen mitä Herra on Sanassaan homoista ka lesboista sanonut,..ja voit lukea siellä vielä senkin kohdan: " Että minä olen maailmassa,ja elän täällä ( sille ei voi mitään), mutta en ole maailmasta, enkä
noudata sen haluja ja himoja, ja rukoilen 3 masti päivässä, että Jumala varjelisi minut synnistä!
Synnistä, josta nyt oli kyse!
Ja jos tuomari kysyy, kuka sitten tämän tavan on istuttanut suomalaisiin? Niin vastaa vaikka: " Eihän minua ole pantu tuomariksi ja jakomieheksi tähän asiaan, tehän olette se, joka osaa vastata tähän kysymykseen!
Tuskinpa käy niin, että tuomari sanoo: " Jumala sen loi ja asetti ihmisiin jo luomisessa"!!
Jos tuomari kysyy , sinulta Kai, että allekirjoitatko tämän?
Niin voithan vastata, että allekirjoitan jos voit näyttää toteen että
olet taivaan ja maan luonut, ..ja ihmiselle olet tämän käskyn antanut: " Sentähden mies luopukoon isästään ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi" 2 Moos 2: 24
Ja voithan pyytää puheenvuoron ja jatkaa: arvoisa puheenjohtaja, kun menette täältä virastanne kotiin, niin onko vaimonanne mies?
Ja jos vaimonne on mies, niin ettekö häpeä toisianne, kun olette sängyssä alasti???
Jamiten on? Jos haluatte pitää lasta sylissänne, ja kiikutella sitä polvellanne, niin haetteko sellaisen lainaan naapuristanne, jossa kuulemma asuu Jumalan lapsia, lestadiolaisia??
Kyllä sinut, Kai , jo keskustelun tässä vaiheessa kannetaan ulos, kuin Vennamo, totuuden puhuja hänkin!! hih - pariin kysymykseen
Kai_A kirjoitti:
KaiHyväksytäänkö adventtikirkon jäseniksi
a) homoseksuaaleja?
b) avoliittossa olevia?
Hedelmistään puu tunnetaan eikö niin? - heh heh
Kai_A kirjoitti:
KaiEihän adventtikirkon jäseninä ole edes romaneita Suomessa.
- hiekkapiirrokset..
benedi kirjoitti:
Kai kyllä pyöritteli homosex. teemasta sanoja niin, että paraskin poliitokko olisi kateellinen.
Mehän tiedämme että Jumalan lapset ovat niitä jotka pelastuvat, koska heidän Isänsä on Jumala,
ja he ovat perillisiä"!!
Miksi perillisiä? No, koska heidän Isänsä on kuollut! Sitä ei lasketa perinnön mitätöimiseksi,
Kai kirjoitti: " Ihmiset voivat olla Jumalan lapsia , vaikka he ovat ( homoja ja lespoja)..suluissa olevan kirjoitin minä!...riippumatta seksuaalisesta suuntauksesta!
MUtta, adventtikirkko kertoo että: " Elämäntapaa kohtaan on kieleteinen kanta" (2004)..eli se tarkoittaa sitä mitä kaikkea he salassa tekevät!!
Millaisia siis Jumalan lapset ovat, jos homot ja lespot voivat olla Jumalan lapsia, siis Jumalankin mielestä!
Jumala ei opeta meitä pelkäämään eduskuntaa ja sen säätämiä lakeja, jos ne kumoavat Jumalan
antaman opetuksen!
Siksi Jumala jakeessa 13- 14 varoittaa että jos tykkäät elämän päivistä, niin varjele kielesi pahasta ja huulesi vilppiä puhumasta!
"Katso, minä ja lapset, jotka Herra on minulle antanut, ME olemme Herran Sebaotin merkkeinä ja ihmeinä (heng) Israelissa, hänen, joka asuu Siionin vuorella" Jes- 8: 18
Ei Jumala tarkoittanut, että Hän kehoittaisi meitä keräämään tuollaisia ihmeitä merkiksi Jumalan seurakuntaan, kuten Kai ehdotti! Vai ehdotitko?
Sinähän Kai opetat näin: " Katso, kaikki sielut ovat minun,ninkuin isän sielu , niin lapsenkin sielu-ne ovat minun.Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava! Hesek 18: 4
Koska kaikki vääryys on syntiä, niin valaisehan mieliämme , sinä israelin opettaja, niin onko homo-ja lespo sexuaalinen elämäntapa syntiä?
Sinähän voit vastata, että : " Näin sanoo Herra" ja että " Näin on kirjoitettu"!!
Jos kävisi niin että joku toimittaisi sinut oikeuden eteen, ja tuomari kehottaisi sinua vannomaan Raamatun päällä, niin sinähän voit ottaa Raamatun käräjäoikeudessa käteesi, lukea kaikille
tiedoksi sen mitä Herra on Sanassaan homoista ka lesboista sanonut,..ja voit lukea siellä vielä senkin kohdan: " Että minä olen maailmassa,ja elän täällä ( sille ei voi mitään), mutta en ole maailmasta, enkä
noudata sen haluja ja himoja, ja rukoilen 3 masti päivässä, että Jumala varjelisi minut synnistä!
Ja jos tuomari kysyy, kuka sitten tämän tavan on istuttanut suomalaisiin? Niin vastaa vaikka: " Eihän minua ole pantu tuomariksi ja jakomieheksi tähän asiaan, tehän olette se, joka osaa vastata tähän kysymykseen!
Tuskinpa käy niin, että tuomari sanoo: " Jumala sen loi ja asetti ihmisiin jo luomisessa"!!
olet taivaan ja maan luonut, ..ja ihmiselle olet tämän käskyn antanut: " Sentähden mies luopukoon isästään ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi" 2 Moos 2: 24
Ja voithan pyytää puheenvuoron ja jatkaa: arvoisa puheenjohtaja, kun menette täältä virastanne kotiin, niin onko vaimonanne mies?
Ja jos vaimonne on mies, niin ettekö häpeä toisianne, kun olette sängyssä alasti???
Jamiten on? Jos haluatte pitää lasta sylissänne, ja kiikutella sitä polvellanne, niin haetteko sellaisen lainaan naapuristanne, jossa kuulemma asuu Jumalan lapsia, lestadiolaisia??
Kyllä sinut, Kai , jo keskustelun tässä vaiheessa kannetaan ulos, kuin Vennamo, totuuden puhuja hänkin!! hihAlkoholisti, eli mistä he itse puhuvat AA-kerhossa, ovat alkoholisteja hautaan asti, vaikka eivät juo tippaakaan.
Juomari ei peri Jumalan valtakuntaa.
Kuinka me sitten "tuomiomme!" sanotetaan?
Kun alkoholisti on tullut uskomaan Kristukseen, on alkoholisti elämänsä loppuun asti, Kristuksen katkaisema teko on Hänessä voimassa, mutta on kuitenkin vanhana aadamina mahdollisuus langeta, mutta pysyä myöskin tiellä. Mutta lihassa on aina alkoholisti.
Kun lihassa on alkoholisti, tippa vie, näin esimerkkinä julistammeko hänelle, että kun lihassa olet alkoholisti, niin et pelastu, vaikka nyt hetkessä on vapaa? pysyttekö matkassa ajatuksessani?
Samaa se on seksuaalisen suuntautumisen lihassa kantaman kohta.
Uskoon tullessa pidättäytyy teoistaan, Kristus pitää voimana irti.
Hän on pelastettu, taivasosallinen, mutta vanhassa ihmisessä jotain, joka on sananvastainen.
Mutta ilman tekoja. Jumala näkee sydämen ja sydämeen.
Kun katselen erästä erään suuren seurakunnan ei adventisi-uskovan Gay.n .. matkaa vuosikymmenten matkaa, perheemme tuttu, matka on hänelle taistelu.
On varmaan ehkä lankeemusta, sanon ehkä. Mutta matkalla kyllä.
Onko hän irti Kristusruumiista. Meistä kukaan ei ole tuomari, Jumala on tuomari.
Aivan samalla tavalla, kuin mekin olemme vastuussa vaelluksessamme.
Onko silmämme kastonut vierasta himoiten, on hiekkaan piirretty syntimme kuva.
Jos "yleisesti" sinä, ei nyt benedille, istut kirkkosi penkissä, ilmestyykö joku Maria kirkkoosi jota hänen entisessä elämäntavassaan olet hyväksikäyttänyt?
Miltä tuntuisi istua kääntyneen Marian vieressä Herran edessä, kun Maria kuulee sinun vaellukseksi lapsuudestasi asti uskossa ja sinua uskovaa on pitänyt sylissään, tietämättä pyhyydesi mitasta, ketä suusi tunnustuksen mukaan olet kumartanut.
Tätä voisi laajentaa joka suuntaan.
Mitä naapurin Martti, Kalle, Liisa, Tuija sanoo, kun he eksyneenä vaeltavat ja tulevat kirkkoon ja Herra pelastaa heidät. He kättelevät sinua, kuulevat että olet uskossa, pitkän matkan uskovainen, mutta olet hyväksikäyttänyt heitä monessa eri asiassa, kaupoissa, teoissa ym. tavalla tahi toisella.
Et ole kutsunut kirkkoosi, olkoon se minkä niminen vain, Jeesus kirkko. Et ole taistellut heille sapattia, että heillä olisi aikaa kirkkoon, vaan käytät orjuuden tiilimäärää lisäten heidän orjuutta.
Eli vaadit työtä, etteivät he pääse kirkkoon. !!!! !!!! !!!! !!!!!!!!. Ehkä olet kieltänyt sapatin, päivä vain opilla, Pyhä ei ole Pyhä, vaan kuljet kirpputoreja, teet kauppaa, Herran päivänä ja orjuutat aadamit ja eevat.. näyttelyihin, konsertteihin, teattereihin.. Alttarikuviasi kumartaen.
Se on lihasi, suuntautumisesi kuva ja kuvaaja, sanalla synti, joka sinua sitoo.
Kumarrat tieteiden jumalaa, ja yrität taivaassasi esittää sitä Kristuksen kirkastamistasi.
Kiittääkö nämä aadamit ja eevat vapaudestaan siinä Jumalaa, että olet olemassa?
Ketä me olemme? Olemmeko kuin eräs vapaaseen suuntaa palkattu nuorisotyöntekijä, monen muun papin rinnalla. Lammas kysyi uimahallissa saunassa, että kuinka herätys on edennyt?
Loukkaantui ja uskomaton ystävä sanoi suihkussa, että ei pidä vaivata tätä työntekijää vapaalla??
Eikö me olla kokonaisaikaisia uskovia?
Ehkä pitää liittyä monien kirkkojen pappien kanssa metsästysseurueeseen, että pääsee vapaalla lappiin ampumaan lintuja. Siinä seurassa saa ehkä kysyä herätyksestä.
Mutta Gay, palataan ruotuun, on holisti, mutta jos lasi ei nouse, Jeesus tuntee hänet. - kivitaskulle.
heh heh kirjoitti:
Eihän adventtikirkon jäseninä ole edes romaneita Suomessa.
Älä kivitä, Sana sinut punnitsee ja huomaako sinut köykäiseksi?
- benedi
heh heh kirjoitti:
Eihän adventtikirkon jäseninä ole edes romaneita Suomessa.
Sanovatko adventistit romaaneille, eilen sapattina me sinut kastoimme, kun tunnustit syntisi (entisen ammattisi) ja hylkäsit sen, ja sanoithan " Jumala on kirjoittanut sydämmeeni lakinsa"
Jos nyt adventistit eivät ota romaani veljeä kädestä kiinni, ja kuljeta heitä etummaisiin penkkeihin, kun he ovat näin puhuneet, ja ottaneet kasteen Jeesusksen nimeen, niin
olkoon romaani Herran lapsi, ja adventistit niitä, jotka estävät ..." Sallikaa lasten (Jumalan) tulla inun tyköni,älkääkä estäkö heitä"
Ja romaaneille kuuluu käsky: " Tulkaa minun tyköni, ...minä annan teille levon omista teoistanne - Synti ja synti
Kai_A kirjoitti:
KaiAdventismiin (niinkuin moneen muuhunkin konservatiiviseen uskonnolliseen yhteisöön) jäi ehkä turhan pitkäksi aikaa sellainen viktoriaanisen ajattelun jäänne, että seksuaalisynnit ovat pahimpia kaikista. Tätä nykyä monet ovat onneksi ymmärtäneet katsoa Raamatun syntimääritelmiä ja todenneet, että siellä kauhistellaan montaa muuta asiaa paljon hartaammin kuin homoseksuaalisuutta (joka sekin kyllä saa näissä syntiluetteloissa oman pienen osansa).
Adventistithan eivät muuten juuri iankaikkisesta kadotuksesta helvetin tulessa puhu, mutta jos joku synti sellaisen ansaitsisi niin se olisi varmaankin armon ja Jeesuksen ristin hylkääminen. Eihän homoseksuaalisuus saa Raamatussa sen kummempaa tuomiota kuin heterojenkaan lipsumiset kaidalta tieltä. Ja jos syntiin langenneille heteroille tarjotaan Raamatussa armoa (ja se tehdään useaan kertaan) niin eiköhän sama ole myös seksuaalivähemmistöihin kuuluvien ulottuvissa. benedi kirjoitti:
Kai kyllä pyöritteli homosex. teemasta sanoja niin, että paraskin poliitokko olisi kateellinen.
ja he ovat perillisiä"!!
antaman opetuksen!
Kyllä sinut, Kai , jo keskustelun tässä vaiheessa kannetaan ulos, kuin Vennamo, totuuden puhuja hänkin!! hihOnhan sinulla aikamoinen oppi. Jos nimittäin ymmärsin tekstisi oikein näytät sanovat, ettei ole mitään eroa sillä onko jollakulla homoseksuaalinen taipumus ja sillä ryhtyykö hän varsinaiseen homoseksuaaliseen suhteeseen.
Suuntaus tai taipumushan ovat aivan eri asia kuin toteutus. Raamattuhan puhuu vain jälkimmäisestä, eikä siitäkään kuin neljässä UTn ja noin kolmessa VTn tekstissä. Sinulle kuitenkin jo taipumus näyttää olevan synti.
Tekisin mieleni kysyä kantaasi heteroista. Liki kaikilla heteroilla lienee "taipumus" tehdä huorin, mikä Raamatussa kielletään yli sadassa tekstissä. Onneksi Raamatussa on kuitenkin myös lukuisia tekstejä, jossa eivät vain ne, joilla oli taipumus vaan myös ne, jotka ovat langenneet saavat armon... niinkuin Jeesus sanoin syntiselle naiselle. En minäkään sinua tuomitse, mene äläkä enää syntiä tee.
Olet ilmeisesti sitä mieltä, ettei kukaan samasta sukupuolesta kiinnostunut (tai taipumustaan toteuttanuti) voi näitä sanoja kuulla ja Jumalan armoa kokea!?
Olen työssäni muutaman kerran (onneksi varsin harvoin) joutunut neuvomaan jotakuta, joka on taistellut tähän asiaan liittyvien ongelmien kanssa ja lukenut riittävän tarkkaan niitä Raamatun tekstejä (vaikkakaan mainostamaasi lesbotekstiä en ole nähnyt), mutta lukenut myös sitä syntiselle kuuluvaa armoa.
En valitettavasti vieläkään näe mitään eroa homojen ja heteroitten taipumusten tai tekojen synnillisyyden määrässä... paitsi sen, että jälkimmäisistä varoitetaan useammin ja ankarammin kuin edellisestä.
Kai- Nälkä?
pariin kysymykseen kirjoitti:
a) homoseksuaaleja?
b) avoliittossa olevia?
Hedelmistään puu tunnetaan eikö niin?Kai vastauksia sinäkin saat kun ensin selvität itsellesi, onko sinulla
henkisiä syntejä, kuten ahneus, jotka voivat olla haitallisimpia kuin fyysiset ..
Fil. 3:19
heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.
Kol. 3:5
Kuolettakaa siis .. ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta, pariin kysymykseen kirjoitti:
a) homoseksuaaleja?
b) avoliittossa olevia?
Hedelmistään puu tunnetaan eikö niin?Hyväksytäänkö adventtikirkon jäseniksi
a) homoseksuaaleja?
Totta kai, parannuksen tehneitä sellaisia.
b) avoliittossa olevia?
Tuskin.
Kirkko ei ole määritellyt eikä toivottavasti koskaan yritäkään määritellä, miten perheensisäisen demokratian tai sen puutteen pitäisi toimia.
Totta kai, mutta toivottavasti vain sellaisia, jotka ovat saaneet tekemisistään armon.
Parasta hedelmää olisi se, että kirkko jotenkin heijastaisi Jeesuksen tapaa toimia, mikä onnistuisi parhaiten, jos siinä ei olisi yhtään pyhää, mutta paljon syntisiä.
Kai- benedi=siunattu
Kai_A kirjoitti:
Kaisaa aikaan sen, että Jumala ottaa henkensä,pois ihmisestä, johon on sen
puhaltanut!
Loppujen lopuksi se, onko suuntautunut homouteen ja se onko homous tekoja,
ovat kait loppujen lopuksi sitä ettei ole kuuliainen Pojalle, jonka johdosta ei ole elämää näkevä!
Mutta kaikki vääryys on syntiä, ja luettelo on hirvittävän pitkä, jos kaikki synnit pitäisi kirjoittaa
hiekkaan!
Enemmänkin kait on kyse siitä, että onko pitkässä juoksussa kuuliainen Herramme Jeesuksen evankeliumille!
Eihän evankeliumiin sisälly homouteen suuntautuneisuus sen enempää kuin homouskaan!
On toisaalta totta, että kun Jumalan enkelit pelastivat Lootin tyttäret, niin olivathan hekin suuntautuneet, niin, että ajattelivat että on oikein tulla isästään raskaaksi!
Ja suuntautumista seurasi teot!
Eivätkö enkelit mukamas tätä seikkaa tienneet? Luulen että tiesivät, mutta silti heidät sieltä homojen kaupungista pelastettiin..
Jos ja kun Lootin tyttärienkin sielut olivat Herran, niin eikö ole synti maata isänsä kanssa?
Juuda 7 kuitenkin kertoo sen verran tästä aiheesta, joten sen voi kyllä sivuuttaa, ja puhua siitä, että
" En minä ole tullut maailmaa tuhoamaan, vaan pelastamaan"
Kirkkauden henkiolentojen herjauksestahan on kyse, koko aiheesta, joten jospa lopettaisimme täsät puhumisen! jae 8
Nyt sen ymmärtää kun tätä kaikkea on, että miksi tuomio alkaa ensiksi meistä!! 1 Piet 4: 17
Syntiä on kuitenkin niin monenlaista...on syntiä joka ei ole kuolemaksi!
Arvioikoon Kai ,onko homous ja lesbous sellaista, joka on, tahi ei!
Sanotaanhan täällä kyllä näinkin: " Voi heitä jotka kulkevat Kain tietä, juuda 11
Totuushan on ettei synnitöntä ihmistä ole...mutta ei kait sitä tarvitse kaksinkäsin tehdä!..
Mutta ne, jotka tykkäävät elää himojensa mukaan, niin juuri ne saavat aikaan seurakunnissa hajaannusta!
Mutta jos miehellä on yksi nainen, ja sekään ei lähde papin pakeille,..niin haittaako se , mitään kunhan se ei ole kenenkään toisen miehen nainen, kuten on laita yhden sammuneen tähden vaimon laita.
Ja kuten on laita, benedin vaimon pidon kanssa.
Ja kun Kai esitti että armon hylkääminen on pahinta lajia, niinkuin onkin, niin " Ne, jotka kunnioittavat vääriä jumalia hylkäävät armonantajansa" Joona 2:9
En minä ole syytänyt suustani turhia puheita, sillä jos ei ole armonantjaa, niin ei ole armoakaan!!
Sisäistäkää tämä ensin! terv. benkku Kai_A kirjoitti:
Onhan sinulla aikamoinen oppi. Jos nimittäin ymmärsin tekstisi oikein näytät sanovat, ettei ole mitään eroa sillä onko jollakulla homoseksuaalinen taipumus ja sillä ryhtyykö hän varsinaiseen homoseksuaaliseen suhteeseen.
Suuntaus tai taipumushan ovat aivan eri asia kuin toteutus. Raamattuhan puhuu vain jälkimmäisestä, eikä siitäkään kuin neljässä UTn ja noin kolmessa VTn tekstissä. Sinulle kuitenkin jo taipumus näyttää olevan synti.
Tekisin mieleni kysyä kantaasi heteroista. Liki kaikilla heteroilla lienee "taipumus" tehdä huorin, mikä Raamatussa kielletään yli sadassa tekstissä. Onneksi Raamatussa on kuitenkin myös lukuisia tekstejä, jossa eivät vain ne, joilla oli taipumus vaan myös ne, jotka ovat langenneet saavat armon... niinkuin Jeesus sanoin syntiselle naiselle. En minäkään sinua tuomitse, mene äläkä enää syntiä tee.
Olet ilmeisesti sitä mieltä, ettei kukaan samasta sukupuolesta kiinnostunut (tai taipumustaan toteuttanuti) voi näitä sanoja kuulla ja Jumalan armoa kokea!?
Olen työssäni muutaman kerran (onneksi varsin harvoin) joutunut neuvomaan jotakuta, joka on taistellut tähän asiaan liittyvien ongelmien kanssa ja lukenut riittävän tarkkaan niitä Raamatun tekstejä (vaikkakaan mainostamaasi lesbotekstiä en ole nähnyt), mutta lukenut myös sitä syntiselle kuuluvaa armoa.
En valitettavasti vieläkään näe mitään eroa homojen ja heteroitten taipumusten tai tekojen synnillisyyden määrässä... paitsi sen, että jälkimmäisistä varoitetaan useammin ja ankarammin kuin edellisestä.
Kai##: Sinulle kuitenkin jo taipumus näyttää olevan synti.
Tekisi mieleni kysyä kantaasi heteroista.
Liki kaikilla heteroilla lienee "taipumus" tehdä huorin,
mikä Raamatussa kielletään yli sadassa tekstissä.
Onneksi Raamatussa on kuitenkin myös lukuisia tekstejä, jossa eivät vain ne, joilla oli taipumus vaan myös ne, jotka ovat langenneet saavat armon... niinkuin Jeesus sanoin syntiselle naiselle.
En minäkään sinua tuomitse, mene äläkä enää syntiä tee.
- -
Kai _##Kai_A kirjoitti:
a) homoseksuaaleja?
Totta kai, parannuksen tehneitä sellaisia.
b) avoliittossa olevia?
Tuskin.
Kirkko ei ole määritellyt eikä toivottavasti koskaan yritäkään määritellä, miten perheensisäisen demokratian tai sen puutteen pitäisi toimia.
Totta kai, mutta toivottavasti vain sellaisia, jotka ovat saaneet tekemisistään armon.
Parasta hedelmää olisi se, että kirkko jotenkin heijastaisi Jeesuksen tapaa toimia, mikä onnistuisi parhaiten, jos siinä ei olisi yhtään pyhää, mutta paljon syntisiä.
Kai" Parasta hedelmää olisi se, että kirkko jotenkin heijastaisi Jeesuksen tapaa toimia, mikä onnistuisi parhaiten, jos siinä ei olisi yhtään pyhää, mutta paljon syntisiä. Kai "
Näinhän se on että pyhät aj kauniit ovat harvoin Herran työssä yhtä käyttökelpoisia kuin pahat ja rumat !
Daavidkin keräsi ensimmäisen armeijansa hylkyväestä, eikä hänellä sen
jälkeen niin hyvää ja uskollista väkeä ollutkaan. Rohkeat kuninkaansoturit ...
1.Sam.22:1
Niin Daavid lähti sieltä ja pääsi pakoon Adullamin luolaan.
Ja kun hänen veljensä ja koko hänen isänsä perhe kuulivat sen,
tulivat he sinne hänen luoksensa.
2
Ja hänen luoksensa kokoontui kaikenlaista ahdingossa olevaa, velkaantunutta ja katkeroitunutta väkeä, ja hän rupesi heidän päämiehekseen. Näin liittyi häneen noin neljäsataa miestä.
Jeesus antoi vinkin samansuuntaisesti ...
Matt.20:6
Ja kun hän lähti ulos yhdennentoista hetken vaiheilla, tapasi hän vielä toisia siellä seisomassa;
ja hän sanoi heille: 'Miksi seisotte täällä kaiken päivää joutilaina?'
7
He sanoivat hänelle: 'Kun ei kukaan ole meitä palkannut'.
Hän sanoi heille: 'Menkää tekin minun viinitarhaani'.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706604
- 594492
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283168- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905- 151574
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341359
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471283