Nishiki 422 ovh.670;- , oisko jonkunmielestä parempi vaihtoehto (hybridi) tossa hintaluokassa?
Tai kokemuksia tästä/muista hybrideistä?
Nishiki 422 vai joku muu?
24
42615
Vastaukset
- Cedrik
Päädyin tuohon halvempaan malliin. Muutaman lenkin kokemuksella sopii minulle. Syy oli 422 eturenkaan irrotus, joka ei myyjältä onnistunut. Tuskin noista levyjarruista mitään etua on vähäisessä käytössä..
- Tomppa
..ei 422:ssa oo levyjarruja. Sama pyörä kuin 352 pykälää laadukkaammilla vaihtajilla.
- Pekka
Osta tunturi H320 ja matka taittuu
- Pyöräilijä
Nishiki on tuossa hintaluokassa taatusti paras hybridi pyörä.
Suomen maahantuoja on ollut mukana kehittämässä noitä Suomen malleja ja muutenkin panostanut paljon tuohon pyörätyyppiin.
Se minkä noista malleista valitset riippuu käyttötarkoituksesta ja käytettävissä olevasta rahamäärästä,mutta tuo itse esittämäsi malli on aivan kelvollinen kulku/harrastusväline ja myöskin jopa testeissäkin menestynyt.
Pidä vain huoli siitä että sinulle tulevassa pyörässä on oikea runkokoko niin silloin kaikki on kohdallaan.
Hyviä pyöräilykilometrejä vain uuden hankintasi kanssa. - Jouko
RH 75 on varmasti hinnaneronsa verran parempi kuin 422
- jaakko
Ostin taannoin tuon 422:sen ja tähän mennessä ainakin pelittänyt hyvin. Juositettua etuhaarukkaa en välttämättä tarvitsisi mutta kun säätää ne jouset tiukalle niin ei siitä haittaakaan ole.
- Tomppa
Kyllä se tärinänvaimentaja etuhaarukassa on hyvä asia, ei väsy kädet niin helposti pitkälläkään ajolla, kun kahvojen kautta ei välity se pieni kiusallinen tärinä.
Molemmat mallit, 352 ja 422 ovat hyviä. - Tomppa
Tomppa kirjoitti:
Kyllä se tärinänvaimentaja etuhaarukassa on hyvä asia, ei väsy kädet niin helposti pitkälläkään ajolla, kun kahvojen kautta ei välity se pieni kiusallinen tärinä.
Molemmat mallit, 352 ja 422 ovat hyviä.Ai sä oot kans Tomppa..
Kyllä toi etujousto vaikutti koeajolla ihan hyvältä. Jäykin säätö oli ok. Sopivasti katujen reunaylityksiäkin sulavoitti.
Mietin vain oisko 352,422,rh75 ...hinta/laatu paras näistä ?
Kait se 22" ois sopivin? Oon 185. - Tomppa2
Tomppa kirjoitti:
Ai sä oot kans Tomppa..
Kyllä toi etujousto vaikutti koeajolla ihan hyvältä. Jäykin säätö oli ok. Sopivasti katujen reunaylityksiäkin sulavoitti.
Mietin vain oisko 352,422,rh75 ...hinta/laatu paras näistä ?
Kait se 22" ois sopivin? Oon 185.Kyllä sinulle toi 22" runko tuntuisi sopivalta, varsinkin jos pyörähdät välillä ajelemaan myös metsäpoluille. Vastaavasti jos ajat pelkästään kestopäällysteellä, voi jopa 23.5" runkoakin harkita. kokeile molempia kokoja ensin.
Minusta hinta/laatusuhteeltaan 352 on paras, valitettavasti sen tämän vuoden väritys ei ole minun mieleen. Pidän monivärisestä rungosta. - Cedrik
Tomppa2 kirjoitti:
Kyllä sinulle toi 22" runko tuntuisi sopivalta, varsinkin jos pyörähdät välillä ajelemaan myös metsäpoluille. Vastaavasti jos ajat pelkästään kestopäällysteellä, voi jopa 23.5" runkoakin harkita. kokeile molempia kokoja ensin.
Minusta hinta/laatusuhteeltaan 352 on paras, valitettavasti sen tämän vuoden väritys ei ole minun mieleen. Pidän monivärisestä rungosta.Kokemuksia hybridistä Nishiki 352. Etujousitus on todella hyvä poistamaan tärinää. Säädöllä pehmeimmästä jäykimpään en ole huomannut mitään eroa ajossa. Ehkä olen niin kevyt. Vaihteista kuuluu välillä ylimääräinen naksahdus, liekö takapakka jotenkin viallinen.
Pyörän vaihteensiirto takeltelee ajoittain, mutta korjautunee säädöllä..
Eka lenkki oli noin 20 km, toinen 40 ja nyt pitäisi taas lähteä lenkille..
Ajoin aikoinaan yhtämenoa 230 km retkipyörällä ja tämä olisi tarkoitus rikkoa nyt tällä hybridillä.
Ensin vähän pohjia alle ja suurin tekijä onkin melkein istuimeen tottuminen, ainoa epämukavuustekijä pyöräilyssä. Istuin painaa aina, oli se millainen hyvänsä! - Tomppa2
Cedrik kirjoitti:
Kokemuksia hybridistä Nishiki 352. Etujousitus on todella hyvä poistamaan tärinää. Säädöllä pehmeimmästä jäykimpään en ole huomannut mitään eroa ajossa. Ehkä olen niin kevyt. Vaihteista kuuluu välillä ylimääräinen naksahdus, liekö takapakka jotenkin viallinen.
Pyörän vaihteensiirto takeltelee ajoittain, mutta korjautunee säädöllä..
Eka lenkki oli noin 20 km, toinen 40 ja nyt pitäisi taas lähteä lenkille..
Ajoin aikoinaan yhtämenoa 230 km retkipyörällä ja tämä olisi tarkoitus rikkoa nyt tällä hybridillä.
Ensin vähän pohjia alle ja suurin tekijä onkin melkein istuimeen tottuminen, ainoa epämukavuustekijä pyöräilyssä. Istuin painaa aina, oli se millainen hyvänsä!Vaihteiston pitäisi toimia 352:ssa kuin ajatus (minulla ainakin toimii), tarkista säädöt ja oikea voiteluaine.
- Taavi
Päädyin Nakaan. Vaikea sanoa onko se (599e) parempi kuin Nishiki. Emännälle ostin samalla Niskin 352:n joka myös tuntu hyvältä pyörältä.
Nishikissä plussaa oli kätevä ohjaustangon korkeuden säätö. Sitä voisi jopa käyttää matkan mukaan.
Naka on aikas paljon kevyempi ja jossain määrin paremmilla osilla varustettu, takavaihtaja XT, kahvat Deore. Satulatolpassa vaimennuksen säätö. Toisaalta takarattaat on Scram ja navat Formula. Vanteet keskinkertaiset Linus DH22 mutta venttiileiksi ovat valinneet Presta-tyyppisen!!- Tomppa
Tota Nakamura Platinumii kyselin neljästä pääkaupunkiseudun Intersportista ja missään ei ollu myynnissä, eikä tietoa edes tuleeko myyntiin. Ihme touhua, kun kumminkin se heidän 2004 lajikuvastossa pyörät osion keulilla komeilee. Et kiinnostuin tosta ihan ensimmäisenä...vaan missä tuota pääsis kokeilemaan?
- Pyöräilijä
Tomppa kirjoitti:
Tota Nakamura Platinumii kyselin neljästä pääkaupunkiseudun Intersportista ja missään ei ollu myynnissä, eikä tietoa edes tuleeko myyntiin. Ihme touhua, kun kumminkin se heidän 2004 lajikuvastossa pyörät osion keulilla komeilee. Et kiinnostuin tosta ihan ensimmäisenä...vaan missä tuota pääsis kokeilemaan?
No jos tuota Nakamuraa ei ole edes saatavana niin valinta ei tältä osin muodostu vaikeaksi.
Yksi asia mikä kuitenkin on aina muistettava on se että polkupyörän tärkein yksittäinen komponentti on aina ollut ja tulee olemaan on RUNKO.
Jos huonossa runkossa on hyvätkin osakomponentit niin siitä ei saa hyvää pyörää tekemälläkään,noissa kahdessa esimerkissä molempien osakomponentit ovat tasoa joiden kanssa tulee toimeen mutta uskallan väittää että niinkauan kuin hintaluokka on sama niin tuossa Nishikissä on astetta parempi runko mikä on taatusti se tärkein tekijä. - Tomppa2
Pyöräilijä kirjoitti:
No jos tuota Nakamuraa ei ole edes saatavana niin valinta ei tältä osin muodostu vaikeaksi.
Yksi asia mikä kuitenkin on aina muistettava on se että polkupyörän tärkein yksittäinen komponentti on aina ollut ja tulee olemaan on RUNKO.
Jos huonossa runkossa on hyvätkin osakomponentit niin siitä ei saa hyvää pyörää tekemälläkään,noissa kahdessa esimerkissä molempien osakomponentit ovat tasoa joiden kanssa tulee toimeen mutta uskallan väittää että niinkauan kuin hintaluokka on sama niin tuossa Nishikissä on astetta parempi runko mikä on taatusti se tärkein tekijä.Molemmat merkit omistaneena olen samaa mieltä, että Nishikissä on parempi runko.
- Tomppa2
Tomppa2 kirjoitti:
Molemmat merkit omistaneena olen samaa mieltä, että Nishikissä on parempi runko.
Edelleen Nishiki 352 alla ja Nakamuran rungosta painajainenkin jo unohtunut..
- Nisse
Ostin just lauantaina 422:n.Pyörään tuli lukko,tarakka,ketjuöljypullo yht.700€.Noita taitaa saada edullisemminkin,mutta kun oli hyvän näköinen ja ajettava,niin kuumissani otin tuon.Toisena vaihtoehtona oli myös upea tunturi 320,mutta jostain syystä tuo nisse oli enempi mun mieleen.Tuossa joku mainitsi tosta joustohaarukasta,olen samaa mieltä,että vähän turha se on minunkin tarpeisiini,mutta saahan sen lukittua tönköksi,siitä etuhaarukan napista.Osaisko joku sanoa,minkä tasoiset nuo LINUS navat ovat ja nuo TRUVATIN kammet.Haiskahtavat jotenkin halpis hiluilta?
- ReekyMarko
Kumpi olisi parempi vaihtoehto? Trek 7.3 disc vai jokin samassa hintaluokassa oleva Nishiki?
- ReekyMarko
ReekyMarko kirjoitti:
Kumpi olisi parempi vaihtoehto? Trek 7.3 disc vai jokin samassa hintaluokassa oleva Nishiki?
Toi Trekin ulkonäkö kyllä miellyttää minua eniten...
- Ulla-Tapio
Tuli mieleeni, kun kerran asiasta tunnut jotain tietävän, että miten noi etuhaarukan jousituksen säädöt toimivat?
Toisella puolella on lukitus, ja toisella puolella " " ja "-", eli jos haluaa esim jäykemmäksi, avataanko lukitus, jonka jälkeen säädellään " " ja "-" säätimestä jäykkyys kohdilleen, ja taas laitetaan toiselta puolelta lukitus päälle? - SPH
Ulla-Tapio kirjoitti:
Tuli mieleeni, kun kerran asiasta tunnut jotain tietävän, että miten noi etuhaarukan jousituksen säädöt toimivat?
Toisella puolella on lukitus, ja toisella puolella " " ja "-", eli jos haluaa esim jäykemmäksi, avataanko lukitus, jonka jälkeen säädellään " " ja "-" säätimestä jäykkyys kohdilleen, ja taas laitetaan toiselta puolelta lukitus päälle?Ainakin Nishikissä toimi juuri noin, eli toiselta puolelta lukittiin haarukka tai avattiin se, ja toiselta puolelta sitten säädetään jäykkyys. Lukon pitää olla siis auki kun jäykkyyttä säädetään.
- Katinka
SPH kirjoitti:
Ainakin Nishikissä toimi juuri noin, eli toiselta puolelta lukittiin haarukka tai avattiin se, ja toiselta puolelta sitten säädetään jäykkyys. Lukon pitää olla siis auki kun jäykkyyttä säädetään.
.. niin pitääkö se lukitus laittaa takaisin päälle, kun on säätänyt jäykkyyden sopivaksi? Vai lukittuuko haarukka sitten taas kokonaan?
- Haarukan säätäjä
Katinka kirjoitti:
.. niin pitääkö se lukitus laittaa takaisin päälle, kun on säätänyt jäykkyyden sopivaksi? Vai lukittuuko haarukka sitten taas kokonaan?
Ei lukita. Jos lukitset, niin haarukka lukittuu = EI JOUSTA!
- Katinka
Haarukan säätäjä kirjoitti:
Ei lukita. Jos lukitset, niin haarukka lukittuu = EI JOUSTA!
Kiitos vastauksesta. Muistan kokeilleeni silloin ostaessa säätää joustohaarukan jäykkyyttä, ja aina tuntui yhtä löysältä. Asia unohtui kun menin hakemaan pyörää liikkeestä lukon ym asennuksen jälkeen. haarukka on siis ollut lukittuna, ja nyt tekisi mieli kokeilla, että toimiikohan se jousto siinä lain vai sainko suden. Vaan alkaako nyt olla jo liian kylmä testata tuota joustohaarukan toimintaa, eikös se kylmässä ala hyytyä muutenkin? (en saa pyörää mihinkään lämpimään tilaan).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2041682- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67881
- 45877
- 61835