Työttömien armeija,

onko tuttu teesi?

Työttömät saattavat joutua Ruotsissa palkka-armeijaan

Ruotsin siirtyminen palkka-armeijaan on johtamassa yllättäviin seurauksiin. Aftonbladet-lehden mukaan työttömät saattavat joutua hakemaan töitä armeijan palveluksesta. Suomen tapaan töistä kieltäytyminen voi johtaa työttömyyskorvauksen menettämiseen.

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2010/09/1183976

Tuossa on järkeä.

9

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fionatar34

      En kannata palkkarmeijaa.
      Pitkäaikaistyöttömällä on usein ongelmia ja ongelma on alkanut yhdestä ja johtanut toiseen kasvaen lisää.
      Terveydentila saattaa olla retuperällä... kun ei ole tarjolla riittävää terveydenhoitoa, kuten työssäkäyvillä.
      Ongelmia on kasaantunut liikaa, jo tuossa vaiheessa jos on pakottamisen tarve työllistää henkilö.

      Itse lähtisin työllistämään pehmeämmällä tavalla, vaihtoehtoja on paljon. Vanhusten hoitoa yms.

      • vänksy

        On vain osa ihmisistä, jotka luonteensa puolesta ovat sopivia vanhustenhoitoalalle (ylipäänsä hoitoalan töihin). Jos on määrä x pitkäaikaistyöttömiä, niin veikkaisin, että max. joku 5% tästä joukosta olisi oikeasti soveliaita työskentelemään niinkin vastuullisissa töissä, kuin hoitoalan töissä.

        Enkä oikein usko, että on mitään sellaista alaa olemassa, johon luonteensa ja kykyjensä puolesta kaikki ihmiset sopisivat.


      • "Pitkäaikaistyöttömällä on usein ongelmia ja ongelma on alkanut yhdestä ja johtanut toiseen kasvaen lisää"

        Annetaan sille pitkäaikaistyöttömälle valtion puolesta oikein ase, niin alkaa ne tilastot kaunistua. Tai nehän voi sitten lähettää vaikka Afganistaniin puolustamaan länsimaista demokratiaa.


      • dazu-Z
        vänksy kirjoitti:

        On vain osa ihmisistä, jotka luonteensa puolesta ovat sopivia vanhustenhoitoalalle (ylipäänsä hoitoalan töihin). Jos on määrä x pitkäaikaistyöttömiä, niin veikkaisin, että max. joku 5% tästä joukosta olisi oikeasti soveliaita työskentelemään niinkin vastuullisissa töissä, kuin hoitoalan töissä.

        Enkä oikein usko, että on mitään sellaista alaa olemassa, johon luonteensa ja kykyjensä puolesta kaikki ihmiset sopisivat.

        Eristäminen ja älyllistäminen.

        *tämähän ei mitenkään liikuta minua*


      • fionatar34
        vänksy kirjoitti:

        On vain osa ihmisistä, jotka luonteensa puolesta ovat sopivia vanhustenhoitoalalle (ylipäänsä hoitoalan töihin). Jos on määrä x pitkäaikaistyöttömiä, niin veikkaisin, että max. joku 5% tästä joukosta olisi oikeasti soveliaita työskentelemään niinkin vastuullisissa töissä, kuin hoitoalan töissä.

        Enkä oikein usko, että on mitään sellaista alaa olemassa, johon luonteensa ja kykyjensä puolesta kaikki ihmiset sopisivat.

        Totta, ei kaikki sovellu mihinkään aluksi, on toimintakyky on saattanut mennä tai heikentyä paljon.
        Kuntoutus voisi olla vaihtoehto myös, ei se rasittaisi liikaa jos kärräisi ruokakärryjä tai tekisi muuta ilman että vastuuta tarvitsisi kantaa.

        Mutta ei sekään auta työtöntä, jos se vaan nostaa rahoja kuukausittain, se passivoittaa ja ihminen lamaantuu, itsetunto kärsii.
        Tätä mieltä mä olen.


    • Yes sir

      Kaikki vitun ituhipit armeijaan. Afganistanissa on huutava akuutti pula tykinruuasta.

    • on vapaaehtoisarmeijasta. Kumma Setä vois toimia rekrytoijana - olis puheetkin valmiiksi kirjoitettu.

    • kundi.kundine

      kaikki ei-toivotut palkka-armeijaan ja ei muuta ku suinpäiin sotimaan..

    • lknvsd

      Armeijassa on monenlaisia siviilitehtäviä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1003
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      917
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      798
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      658
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      599
    Aihe