touchini ongelmia

ngznzgz

eli sain touchin jouluna, ja huomasin pian, että akkuni kului aika nopeesti. kaks-kolme h kun pelasin jotain niin akku 20% jäljellä tuli ruutuun(aloitin täydellä akulla). kaverini sai kans jouluna saman ja sillä akku kestää lähes puolet paremmin kun kokeilin sillä pelaamista, niin akku ei vähentynyt niin paljoo. sit päivitin ios 4 ja nytpä akku menee 75min nettiselauksessa. eli kiva kun annan sen latautua yöllä, päivällä selaan nettiä/pelaan/kuuntelen musaa 90min niin akku alle 20% varoituksia on jo tullut muutamia...

eli ios 4 vielä puolitti akun kestoni.... mitä tehdä?

ja sit vielä kysymys: luin jostain että touch/iphone ei reagoi noihin "näyttökyniin". niin silti myydään ipod kyniä. toimiiko ne sitten?

8

774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reahaehr

      ja lisäys tohon: nettini kanssa on ongelmia, eli välillä on viikko, kun ipod näyttää että:ollaan verkossa, ei yhteydessä, ollaan verkossa,ei yhteydessä....

      ja sit välillä toimii. joskus se auttaa, että menee hakeen verkkoo ihan boxin viereen, joskus ei... mikä mättää

      • iaiaiaiaisdiouaois

        Jos se on kapasitiiviselle näytölle tarkoitettu kynä, niin toimii.


    • 1stMacFinn

      Oletko koskaan tehnyt akulle kalibrointia käyttöohjeen mukaan? Eli käyttänyt vaikka illalla tyhjäksi ja ladannut taas aamulla?

      Mun iPhone 3G:n akku toimii ihan kohtuullisen hyvin vaikka on yli kaksi vuotta ikää ja paljon käyttöä. Silloin tällöin kun vaan tyhjennän kunnolla. Eikä iOS 4.1 ainakaan lyhentänyt akun kestoa.

      Kai ymmärrät, että eri pelit vie akkua eri tavalla?

    • Clark Kent

      Velipojan Touchissa oli samanlainen ongelma eli akku tyhjeni välillä pelkästään, että siinä oli virta. Mutta onneksi siinä oli vielä takuu jäljellä eli akkukin kuuluu takuuseen.

      Vietiin laite Apple huoltoon ja siellä ilmoitettiin, että tekevät akulle ensin rasituskokeen ja jos se näyttää, että akku on ok niin velottavat siitä 35 euroa.

      En voinut tähän joten jouduin tekemään rasituskokeen huollon ohjeiden mukaan itse eli :

      1. Touch kiinni iTunessin
      2. Otetaan varmistukset
      3. Palautetaan Touchiin käyttöjärjestelmän toimiva versio
      4. Varmistukset takaisin Touchiin
      5. Sitten ladataan akku täyteen
      6. Ja koska Touchin manuaali sanoo, että musiikkia voi kuunnella 30 tuntia (muistaakseni ?) niin laite laitetaan toistamaan samaa biisiä 30 tuntia ja jos akku on kunnossa niin se kestää tuon 30 tuntia ja on siis kunnossa.

      Ja kaikki tämä siksi, että huollon kertoman mukaan, että Applen tuotteet ovat tietokoneita jotka sekoavat siinä missä muutkin merkit. Eli tässä tapauksessa Touchiin oli jäänyt taustalle pyörimään jokin ohjelma joka kulutti jatkuvasti akkua. Ilmeisesti saatoi olla, että oli poistettu ohjelma ja se ei itse asiassa ollut poistunut vaan jäi tuonne taustalle näkymättömänä tai jokin vanhan käyttis-version ohjelma sekoo uudessa käyttis-versiossa jne.

      • gaergagrae

        eli pitääkö mun viedä toi johonkin testeihin vai testaanko ite tota musa juttuu 30h ja sitten jos se kestää selvästi alle niin sit meen vasta sinne?


      • Clark Kent
        gaergagrae kirjoitti:

        eli pitääkö mun viedä toi johonkin testeihin vai testaanko ite tota musa juttuu 30h ja sitten jos se kestää selvästi alle niin sit meen vasta sinne?

        Kirjoitin tuota edellistä kun puhelin soi, joten on näköjään parissa lauseessa ajatus jäänyt hieman kesken.

        Eli käyttämäni huoltoliike kertoi, että he ainoastaan lähettävät Touchin Applelle mutta Apple edellyttää, että vain vialliset lähetetään heille. Joten huolto joutuu itse ensin testaamaan onko vikaa. Liike oli sitten itse määritellyt maksuksi tuon 35 €, koska kuulemma Apple ei maksa mitään heille näistä vikatesteistä. Sitä ottavatko muut huoltoliikkeet maksuja tuosta ja minkä suuruisia niin en tiedä. Niinpä täytyy sinun itse kysellä huolloista tuota hintaa.

        Tällainen lause oli edellisestä viestistä jäänyt pois eli : Tiedäthän sen, että kun Touch näyttää vihreän patterin kuvan niin akku on latautunut vasta 70 % ja siitä vasta noin tunnin kuluttua kun salama-symbooli on muuttunut toiseksi (oliko se tuo töppsöli ?) niin akku on latautunut 100 %.

        Itse tein tuon edellä esittämäni akku-rastituskokeen Toukokuussa ja se osoitti, että akku oli täysin kunnossa ja Touch toimii edelleen hienosti eli siis Touch oli seonnut mutta nyt se siis on jälleen kunnossa.

        Tässä Applen omilta sivuilta tuosta rasituskokeesta, jos aiot tehdä sen rasituskokeen itse.


        iPodin akun käyttöajan tarkka määrittäminen

        Jos sinusta tuntuu, että iPodin akku ei toimi tehokkaasti, suorita seuraava yksinkertainen testi ennen kuin harkitset akun huoltoa tai vaihtamista. Tämän testin avulla voit määrittää, kuinka paljon toistoaikaa todella saat akusta.

        http://support.apple.com/kb/HT1322?viewlocale=fi_FI&locale=fi_FI


      • nxgfnxgfnx
        Clark Kent kirjoitti:

        Kirjoitin tuota edellistä kun puhelin soi, joten on näköjään parissa lauseessa ajatus jäänyt hieman kesken.

        Eli käyttämäni huoltoliike kertoi, että he ainoastaan lähettävät Touchin Applelle mutta Apple edellyttää, että vain vialliset lähetetään heille. Joten huolto joutuu itse ensin testaamaan onko vikaa. Liike oli sitten itse määritellyt maksuksi tuon 35 €, koska kuulemma Apple ei maksa mitään heille näistä vikatesteistä. Sitä ottavatko muut huoltoliikkeet maksuja tuosta ja minkä suuruisia niin en tiedä. Niinpä täytyy sinun itse kysellä huolloista tuota hintaa.

        Tällainen lause oli edellisestä viestistä jäänyt pois eli : Tiedäthän sen, että kun Touch näyttää vihreän patterin kuvan niin akku on latautunut vasta 70 % ja siitä vasta noin tunnin kuluttua kun salama-symbooli on muuttunut toiseksi (oliko se tuo töppsöli ?) niin akku on latautunut 100 %.

        Itse tein tuon edellä esittämäni akku-rastituskokeen Toukokuussa ja se osoitti, että akku oli täysin kunnossa ja Touch toimii edelleen hienosti eli siis Touch oli seonnut mutta nyt se siis on jälleen kunnossa.

        Tässä Applen omilta sivuilta tuosta rasituskokeesta, jos aiot tehdä sen rasituskokeen itse.


        iPodin akun käyttöajan tarkka määrittäminen

        Jos sinusta tuntuu, että iPodin akku ei toimi tehokkaasti, suorita seuraava yksinkertainen testi ennen kuin harkitset akun huoltoa tai vaihtamista. Tämän testin avulla voit määrittää, kuinka paljon toistoaikaa todella saat akusta.

        http://support.apple.com/kb/HT1322?viewlocale=fi_FI&locale=fi_FI

        no sitten teen ton kokeen. mitä jos en oo hereillä kun se loppuu?

        eli jos pistän aamulla sen soimaan ja se loppuu 15h päästä keskellä yötä?

        eihän oo pakko laittaa uutta levyä sinne kun podissani on musiikkia niin kai sitäkin voi käyttää


      • Clark Kent
        nxgfnxgfnx kirjoitti:

        no sitten teen ton kokeen. mitä jos en oo hereillä kun se loppuu?

        eli jos pistän aamulla sen soimaan ja se loppuu 15h päästä keskellä yötä?

        eihän oo pakko laittaa uutta levyä sinne kun podissani on musiikkia niin kai sitäkin voi käyttää

        Noissa Applen ohjeissa sanotaan, että iPod laitetaan toistamaan samaa albumia keskikovaa kun taas minä valitsin sellaisen laitteessa olevan hevibiisin, jota annoin iPodin toistaa loputtomasti kuulokkeissa tosi kovaa ja jätin keitiöön tyynyn alle.

        Sama kysymys askarrutti minuakin, että jos akku loppuu yöllä tai silloin kun olet poissa kotoa. No minä nukkumaan mennessä tai kotoa lähtiessäni laskin sanotaan vaikka, että lähtiessäni jäljellä olevaa soittoaikaa oli jäljellä vielä 20 tuntia ja ja olin poissa kotoa 9 tuntia, jos kotiin palatessani se on sammahtanut niin voi arvioida, että soittoajasta jäi puuttumaan yli 11 tuntia, joten akku ei ole luotettava.

        Tuossa Applen nettisivulla sanotaan näin :
        * Musiikin toistoaikaa: Enintään 30 tuntia täysin ladattuna.
        * Videon toistoaikaa: Enintään 6 tuntia täysin ladattuna.

        Mutta minä en ainakaan keksinyt millä voisin toistaa video tauotta ja kuinka kova äänellä.


        ___________________________________________________________________________________
        # Avaa iTunes.
        # Aseta asemaan CD-levy, joka sisältää keskipitkiä kappaleita (3–8 minuuttia) ja luo albumi tuomalla kappaleet iTunes-kirjastoon CD-levyltä käyttämällä MP3-koodainta 160 kb/s:n asetuksella tai AAC-koodainta 128 kb/s:n asetuksella. (Katso ohjeet artikkelista iTunes: Tuontiasetusten valitseminen.)

        # Kun iPod on täysin ladattu, liitä iPod tietokoneeseen (ellei se ole jo liitetty) ja päivitä siihen se albumi, jonka juuri toit iTunesiin.
        # Poista iPod.
        # Irrota kaapeli, jolla iPod on liitetty tietokoneeseen.
        # Liitä kuulokkeet.
        # iPod shuffle:

        1. Kytke iPod shuffleen virta.
        2. Paina Toisto-painiketta toistaaksesi albumin, joka on luotu yllä olevien ohjeiden mukaisesti.

        Valitse kaikkien muiden iPod-mallien osalta päävalikosta Asetukset:

        1. Aseta Toisto-asetukseksi Kaikki.
        2. Aseta taustavalo pois päältä.
        3. Aseta taajuuskorjain pois päältä.
        4. Valitse albumi, jonka toit yllä olevien ohjeiden mukaisesti, valitse mikä tahansa kappale ja paina sitten Toisto-painiketta.
        5. Aseta äänenvoimakkuus keskitasolle.

        # Älä keskeytä iPodia testauksen aikana. Albumin tulisi soida yhä uudelleen, kunnes akku on tyhjä.
        # Merkitse ylös aika, jolloin aloitit kappaleen toistamisen iPodilla. Merkitse ylös myös aika, jolloin akku on tyhjentynyt ja iPod lopettaa toiston.

        # Laske merkintöjen perusteella, kuinka kauan iPodin akussa riitti virtaa. Vertaa aikaa sen jälkeen alla esitettyihin oman iPod-mallisi toistoaikoihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe