Minulla on ongelma, joka saattaa vaikuttaa pinnalliselta ja olla vain oma ongelmani. Olen yrittänyt esittää asiasta kilttejä toivomuksia, vääntää rautalangasta ja tuoda esiin omaa näkökantaani. Tyttöystäväni ulkoinen olemus nimittäin häiritsee minua. Hän pukeutuu löysiin vaatteisiin, vaikka hänellä onkin kiva kroppa. Hän peittää kaiken vaatteiden alle, tyyli on poikamainen löysät farkut, huppari, matalapohjaiset kengät. Suunnilleen aina. Joskus juhliin mennessä hän laittaa siistinpää päälle, mutta silloinkin hän antaa todella arkisen vaikutelman, koska hän suosii liian isoja vaatekokoja. Hän ei myöskään osaa kantaa vaatteita ylväästi vaan pyrkii sulautumaan osaksi ympäristöä. Hän leikkasi vastoin toiveitani pitkät hiuksensa lyhyeen poikamalliin. Ehostaa ani harvoin ja silloinkin näyttää aivan samalta. Hän siis pitää muuten hygieniastaan huolta, mutta hän ei osaa laittaa itseään naisellisella tavalla kauniiksi.
Tiedän, että ongelma on suurelta osin pääni sisällä, mutta käsitystäni naisellisesta ulkonäöstä tuskin muuttaa mikään. Tiedän, että huomautukseni loukkaavat häntä, mutta olen varmaan itse sitten suunnattoman pinnallinen ihminen, kun tämä asia on muodostunut niin suureksi ongelmaksi. Tiedän, että sisin on tärkein, mutta arvostan myös ulkoista kauneutta. Joskus jopa häpeän tyttöystävääni, koska hän ei osaa olla juhlava ja edustava. Ex-tyttöystäväni oli naisellinen nainen. En haikaile hänen peräänsä, mutta kaipaan rinnalleni naista, joka kantaa itsensä ylväästi ja uskaltaa olla nainen.
Miten minun tulisi toimia asian suhteen?
Jos nainen ei huolehdi ulkonäöstään
219
17569
Vastaukset
- *Nana*
Se on suomi-ilmiötä...selvästi.
Täällä ei saa olla kaunis tai seksikäs, koska lähellä saattaa olla ihmisiä jotka pitää sinua, tässä siis sinun naistasi, pinnallisena kanana. "Rumat ne koruilla koreilee", "moni kakku päältä kaunis" ja kaikki muut masentavat lorut istuu sukupolvien jälkeen syvässä.
Millaisen naiseuden mallin daamisi on saanut kotoaan? Entä ystävät? Poikamainen pukeutuminen voi olla suojanakin, ettei kaikki duunipaikan jampat lämpene - tästä voisi tulla ikäviä tilanteita.
En tiedä onko kyse itsetunnosta, en lähde arpomaan, mutta kovin normaalia tämä on kun katukuvassa katselee ympärilleen.
Olisitko mustis jo kissasi keräisi kovasti muiden miesten ihailevia katseita?
Itse "relasin vähän" ja nyt olen ihanan naisellinen ja nautin puuhasta. Ei tämän tartte olla niin vakavaa, kiva saada flirttiä ja huomiota vaikka edelleen olen sama vahva, itsenäinen ja aktiivinen nainen. Ennen paketti oli vain ...erilainen! Täytyy sanoa ettei siihen poikaystävän toiveet/painostus auttanut. Se halu uudelleenarviointiin ja muutokseen kypsyi hitaasti.
Ehkä voisit ihailla ja kehua naistasi sellaisena kun hän on nyt?- tsiktsik
Heti kun liikkellä on vähän nätimpi/kauniimpi/ komempi nainen tai mies, heti ruvetaan sotarintamalle. Ei ulkomailla ole sellasta, siellä ihmiset saavat olla todellakin olla ihan mitä heitä huvittaa ilman että kukaan tuomitse.
Mä en ymmärrä miksi pitäisi olla katellinen jollekkin, sehän on vakava sairaus. Eikö sitten itse pystyy tekemään jotain asioille jos on niin huono olo?
Ei mikään ihme ku niin monet luovuttavat. Ku on näkymätön kukaan ei voi sanoa sinulle mitään. - Kim.
Voih mikä valituksen aihe. Minun ei tulisimieleenkän mennä arvostelemaan tyttöystävääni pukeutumisessa tai muussakaan asiassa. Arvostan häntä ihmisenä.
- ¤¤¤¤¤ ??
......... Jatka etsintää ,, ! Minä sain myös tarpeekseni Näistä " linttakintuista " .En hyväsynyt tuulipuku lenkkari tyttöjä olin mieluummin ilman naista ,, Sitten kuule viikko sitten tansseissa hesassa tapasin naisen jonka kanssa kehtaa mennä kaupungille .. Upea vartalon myötäinen noin 15 sta senntiä polven yläpuolelle ulottuva hame Ja mikä parasta korko kengät . kun niistä tuli puhetta , niin hän sanoi ettäon 13 sta vuotiaasta kävellyt korko kengillä . Ja kyllä hän liikkuikin niillä niin luonnollisesti . Toki miehenkin pitää olla naisensa arvoinen ,, Elikkä et mene ulon naisesi kanssa vanhassa villa paidassa ja lökäri farkuissa , .. sulla PITÄÄ olla ,, Jos Farkut niin uudet siistit ja hyvin istuvat ja mieluusti kaulus paita se tekee farkuistasi juhlallisen asun
- onamonnapiip
tsiktsik kirjoitti:
Heti kun liikkellä on vähän nätimpi/kauniimpi/ komempi nainen tai mies, heti ruvetaan sotarintamalle. Ei ulkomailla ole sellasta, siellä ihmiset saavat olla todellakin olla ihan mitä heitä huvittaa ilman että kukaan tuomitse.
Mä en ymmärrä miksi pitäisi olla katellinen jollekkin, sehän on vakava sairaus. Eikö sitten itse pystyy tekemään jotain asioille jos on niin huono olo?
Ei mikään ihme ku niin monet luovuttavat. Ku on näkymätön kukaan ei voi sanoa sinulle mitään.Se onkin sitten kiva kun on tottunut pukeutumaan suomalaisen mittapuun mukaan "normaalisti" ja sitten kun lähtee maailmalle niin katsotaan kuin landepaukkua o_0
- _Charlotte_
Tuota noin, miksiköhän se ex on ex? Jos samalla tavalla kenties hänellekin annoit "ohjeita" miten näyttää kauniilta. Oletkos itse sitten KOMEA? Vaan totta on, että jotku naiset ja miehet eivät itse tajua, mikä heille sopii parhaiten. Ulkopuolisia saalistajia... liian kauniin naisensa tai miehensä takia ei kannata ottaa vakavasti, jos pari todella välittää toisistaan, niin silloin muilla ei ole merkitystä!
- Tyttö 17v
_Charlotte_ kirjoitti:
Tuota noin, miksiköhän se ex on ex? Jos samalla tavalla kenties hänellekin annoit "ohjeita" miten näyttää kauniilta. Oletkos itse sitten KOMEA? Vaan totta on, että jotku naiset ja miehet eivät itse tajua, mikä heille sopii parhaiten. Ulkopuolisia saalistajia... liian kauniin naisensa tai miehensä takia ei kannata ottaa vakavasti, jos pari todella välittää toisistaan, niin silloin muilla ei ole merkitystä!
Minun mielestä viesti oli kiltiin sävyyn kirjoitettu, kyllä monet on paljon ilkeämpia kumppania kohtaan, ja olen ihan kirjoittajan puolella, saa mies toivoa naisensa näyttävän naiselta! Kyllä minäkin voin sanoa että haluan mieheni olevan mies (tai tässä tapauksessa kai poika) ja olen tehnyt päätöksen olla sekaantumatta enään neitimäisiin poikiin, jollaisten kanssa ennen heilastelin. Tahdon olla suhteen nainen ja tuntea itseni sellaiseksi, vaikka olenkin kovaääninen, itsenäinen ja heitän läppää kuin miehet! Sitä tämä kirjoittajamiestin varmaan haluaa. Saahan naisetkin aina arvostella miehessä sitä ja tätä ja tuota ja varsinkin "kun se taas nolas mut niillä kauheilla vaatteilla". Ja mitä neuvooni tulee, rupea sinäkin jättämään ulkonäkösi retuperälle, tai mikä vielä pahempaa, korosta sitä hänenkin puolestaan. Eiköhän tyttö tajua vaihtaa lökärit hameeseen ainakin välillä ;)
- oksdfjiraga
¤¤¤¤¤ ?? kirjoitti:
......... Jatka etsintää ,, ! Minä sain myös tarpeekseni Näistä " linttakintuista " .En hyväsynyt tuulipuku lenkkari tyttöjä olin mieluummin ilman naista ,, Sitten kuule viikko sitten tansseissa hesassa tapasin naisen jonka kanssa kehtaa mennä kaupungille .. Upea vartalon myötäinen noin 15 sta senntiä polven yläpuolelle ulottuva hame Ja mikä parasta korko kengät . kun niistä tuli puhetta , niin hän sanoi ettäon 13 sta vuotiaasta kävellyt korko kengillä . Ja kyllä hän liikkuikin niillä niin luonnollisesti . Toki miehenkin pitää olla naisensa arvoinen ,, Elikkä et mene ulon naisesi kanssa vanhassa villa paidassa ja lökäri farkuissa , .. sulla PITÄÄ olla ,, Jos Farkut niin uudet siistit ja hyvin istuvat ja mieluusti kaulus paita se tekee farkuistasi juhlallisen asun
...ja arvostelemaan oikeutettu on siis mies joka pitää kauluspaitaa farkkujen kanssa, eikä osaa ainuttakaan yhdyssanaa kirjoittaa oikein. Paitsi onhan tuolla "linttakinttu" ja "tuulipuku" painovirheinä kaiketi tulleet ihan oikein.
Tätä kaiketi tarkoittaa vanha fraasi "vaatteet miehen tekevät".
Hoh hoijaa... - jgsopögsop
¤¤¤¤¤ ?? kirjoitti:
Öhh... 15cm polven yläpuolelle ulottuva hame on jo aika hutsahtava, ja se taas on kaukana NAISELLISUUDESTA. Sinä et nyt oikein ymmärrä, mitä tarkoitetaan Naisellisella Naisella.
- tyyli hukassa...
¤¤¤¤¤ ?? kirjoitti:
suomalainen mies on kova arvostelemaan suomalaisia naisia eikä huomaa ollenkaan vilkaista
minkälainen naisen silmissä on suomalaisen miehen habitus... - monta vaihetta läpik
Arkipäivän psykologiaa, havaintoja....Jos pukeutuminen kuvastaa sisäsitä olotilaa, niin tänä päivänä maskuliiniset ominaisuudet naisillakin, kovuuskin, voinee tuoda voiman tunnetta. Olen huomannut myös monen tytön käyttäytyvän ja pukeutuvan poikamaisesti jos perheeseen on toivottu poikaa, isän kaveria tytön sijaan. Tuo vasten sinun toiveita tekeminen kuulostaa viivastyneeltä murrosiältä ja sehän voi tulla vaikka mummona ...tai parisuhteen erillisiksi kasvamisen luonnollista tarvetta. Nainenkin voi tarvita kokeilla erilaisia rooleja, elämäntilanteesta riippuen. Itsellä poikien ollessa pieniä, käytännölliset piha vaatteet oli tarpeen, nyt keski-ikäisenä tykkään pitsialusvaatteista, isoista kaula-aukoista... Nainen joka nauttiii miehen katseista ja flirttailusta, olla nainen ja nauttii seksuaalisuudestaan naisena, pukeutuneen myös naismaisesti ja haluaa tuoda sen esillekin, parhaat pyuolensa. Jos et malta odottaa nupusta kukkaan aukeamista, lienee molemmille parempi kuleka omia teitään, turhaa loukkaamatta toista. Jokainen tarvitsee kumppanin arvostusta ja kokemusta että on raakstettu sellaisena kuin siinä elämäntilanteessa on.
- mummojo
tyyli hukassa... kirjoitti:
suomalainen mies on kova arvostelemaan suomalaisia naisia eikä huomaa ollenkaan vilkaista
minkälainen naisen silmissä on suomalaisen miehen habitus...Miksi ihmeessä miehet näkevät naisen vain silloin, kun tämä kulkee minihameessa, korkeissa koroissa ja avokaulaisessa puserossa? Mielestäni jokainen, joka on itsensä kanssa sinut ja on löytänyt oman tyylinsä, oli se sitten mikä hyvänsä, on kaunis. Toivoisinpa vaan, että miehetkin osaisivat pukeutua itse, mutta usein on niin , että nainen pukee miehen. Pukeutumisessa "keskiarvomiehen" yleisin kysymys naiselleen on mikä paita ja mikä skraka sopii ton puvun kanssa...
Poikkeuksiakin on. Tässä jokin aika sitten tyrmistyin partaista kaljamahaukkoa, joka kuseskeli kadulla pensaan varjossa. Kun mies kääntyi, ruskeassa virttyneessä t-paidassa oli teksti "MULLA ON VIELÄ TOIVOA".
Pidättelin naurua tarpeellisen välimatkan ja nauroin sitten ääneen. Suomalainen mies oli löytänyt täydellisesti OMAN TYYLINSÄ. - Hohhoijakkaa
tsiktsik kirjoitti:
Ei mikään ihme ku niin monet luovuttavat. Ku on näkymätön kukaan ei voi sanoa sinulle mitään."Heti kun liikkellä on vähän nätimpi/kauniimpi/ komempi nainen tai mies, heti ruvetaan sotarintamalle. Ei ulkomailla ole sellasta, siellä ihmiset saavat olla todellakin olla ihan mitä heitä huvittaa ilman että kukaan tuomitse."
Ja mihinkähän tuo "tieto" perustuu? Ihan samanlaisia ongelmia ja haasteita siellä on kuin Suomessakin. Ei se "ulkomaat" ole mikään erikoisempi onnela tai kurjalakaan sen puoleen. Aivan samanlaisia pikkumaisuutta ja ystävällisyyttä sieltäkin löytää. Sitä samaa arkea ja arjen ongelmia muuallakin eletään. Joillain vain on tapana glorifioida se vain siksi, koska onhan ulkomailla kaikki toki parempaa. Miksi? No kun ne on siellä ulkomailla. Epäilemättä se elämä muuttuu todella paljon jos muutan tämän nyppylän päältä tuon toisen nyppylän päälle.
Tietenkin ympäristö ja sen luomat haasteet ja hyvät ja huonot puolet vaihtuvat paikan mukaan ja etenkin isommissa kaupungeissa meno on toki erilaista kuin vaikka jossain pikkukylässä.
Esimerkiksi Tokiossa varmasti saa olla erilaisempi ja mitä huvittaa helpommin kuin jossain eristyneessä vuoristokylässä, mutta se sama sitten kertautuu myös siihen että huonolla tuurilla saat maata helpommin henkitoreissasi jollain pikkukujalla miten huvittaa, kun ihmiset eivät ole niin hanakoita puuttumaan toisten asioihin. Sama ilmiö toistuu kaikkialla maailmassa. Myös Suomessa. MIljoonakaupungeissa mittakaava vain vaihtuu.
Ja eräs Ranskassa asuva myös joskus kertoi että siitäkin maasta löytyy paikallinen vastike ihmisryhmälle, jotka täällä Suomessa tunnetaan tuulipukutyyppeinä tms. Ja siellä heille sitten naureskellaan vaikka Pariisin kahviloissa. Epäilemättä Ranskalaiset "juntitkin" ovat joillekin täällä jotenkin parempia kuin suomalaiset vastikkeensa, vain siksi koska ovat muualta kuin Suomesta, eli automaattisesti hienompia/parempia. Osaavathan he ainakin ranskaa, mitä ei tämän maan juntit osaa, hyvä jos suomea.
Jännä itseasiassa miten tietyt ihmiset voivat kaikessa kansainvälisyydessään ja maailmojen syleilevyydessään olla kuitenkin niin kapeakatseisia. Jos seuraa vaikka eri maiden paikallisuutisia tai kirjoittelua, niin kumma kyllä miten sielläkin toistuvat samat ilmiöt ja valituksen aiheet kuin vaikka Suomessa. Vaikka toki hienompina. Ja siellä ei kukaan esim. kuseksi julkisesti. Joo, eipä vissiin ei... - telaketjut kilisee
jgsopögsop kirjoitti:
Öhh... 15cm polven yläpuolelle ulottuva hame on jo aika hutsahtava, ja se taas on kaukana NAISELLISUUDESTA. Sinä et nyt oikein ymmärrä, mitä tarkoitetaan Naisellisella Naisella.
Ja sinä ilmeisesti olet telaketju feministi.
Onko sinulla punainen sillitukka ja rautaa naamassa kun olet niin "Naisellinen Nainen"? - Mandy Lane 79
¤¤¤¤¤ ?? kirjoitti:
tässä mies sai tarpeekseen linttakintuista mutta ei osaa yhdyssanoja kirjoittaa. Korko kenkä..:D Voi apua!
Itse pukeudun naisellisesti, enkä koskaan seurustelisi miehen kanssa, jolla on niin huono koulutus, että kirjoitus on ylläolevaa tasoa. Varmasti taidokkuutesi korreloi palkkasi kanssa.
Ja se on korkokenkä hyvä mies.
- Tässä sulle vastaus
Otsikointisi on hieman päin persettä. Kyllähän hän huolehtii selvästikin ulkonäöstään, parhaaksi katsomallaan tavalla, hygieniakin on sanojesi mukaan hoidossa. Hae sellainen nainen jonka kelpuutat niin säästytte kumpikin monelta murheelta myöhemmin. S
- mietteitä
no se, että vastoin sinun toiveitasi hän leikkasi tukkansa kuullosti oudolta, siinä mielessä, että se on hänen tukkansa ja hän tekee sillä mitä tahtoo. Toki ymmärrän sinun pointtisi, olen itse nainen enkä ymmärrä naisilla poikatukkaa! Mikään ei ole naisella kaameampaa kuin miesten hiusmalli! Toki se on sitten ymmärrettävää jos esim. syövän takia on tukka lähtenyt.
Ehkä sinun pitäisi etsiä itsellesi toinen nainen, ei siis salasuhdetta vaan jättää nykyinen ja etsiä sellainen joka viehättää sinua myös ulkoisen olemuksensa perusteella. Ymmärrän sinua myös siinä mielessä että toisinaan minä häpesin exäni käytöstä tai vaatteita ja lopulta se sitten kärjistyi niin pahaksi etten enää halunnut hänen kanssaan ulos, ja suhde päättyi. Toki siihen vaikutti moni muukin asia, mutta toisinaan vihasin hänen kaameita vaatteitaan.
Olen sitten minäkin ilmeisesti pinnallinen, kun kuitenkin tietynlainen pukeutuminen miehelle pitää olla kiinnostaakseen minua, mutta minä itse pidän ulkonäöstäni huolta ja pukeudun siististi ja tyylikkäästi joten odotan sitä mieheltäkin.
Ja pitkää tukkaani koskaa ihan nysäksi en leikkauta, vaikka olen kyllä huomannut ettei se taida miehiä luokseni tuoda, pitkä tukka siis... (tämä siis puoli vitsinä, ei se tukasta kiinni ole) - Ömari
mietteitä kirjoitti:
no se, että vastoin sinun toiveitasi hän leikkasi tukkansa kuullosti oudolta, siinä mielessä, että se on hänen tukkansa ja hän tekee sillä mitä tahtoo. Toki ymmärrän sinun pointtisi, olen itse nainen enkä ymmärrä naisilla poikatukkaa! Mikään ei ole naisella kaameampaa kuin miesten hiusmalli! Toki se on sitten ymmärrettävää jos esim. syövän takia on tukka lähtenyt.
Ehkä sinun pitäisi etsiä itsellesi toinen nainen, ei siis salasuhdetta vaan jättää nykyinen ja etsiä sellainen joka viehättää sinua myös ulkoisen olemuksensa perusteella. Ymmärrän sinua myös siinä mielessä että toisinaan minä häpesin exäni käytöstä tai vaatteita ja lopulta se sitten kärjistyi niin pahaksi etten enää halunnut hänen kanssaan ulos, ja suhde päättyi. Toki siihen vaikutti moni muukin asia, mutta toisinaan vihasin hänen kaameita vaatteitaan.
Olen sitten minäkin ilmeisesti pinnallinen, kun kuitenkin tietynlainen pukeutuminen miehelle pitää olla kiinnostaakseen minua, mutta minä itse pidän ulkonäöstäni huolta ja pukeudun siististi ja tyylikkäästi joten odotan sitä mieheltäkin.
Ja pitkää tukkaani koskaa ihan nysäksi en leikkauta, vaikka olen kyllä huomannut ettei se taida miehiä luokseni tuoda, pitkä tukka siis... (tämä siis puoli vitsinä, ei se tukasta kiinni ole)Voi kun oi kuin politiikko.Hmm,sais puida ja pohtia.He he vain arkoja asioita.
- joku toinen
mietteitä kirjoitti:
Ja pitkää tukkaani koskaa ihan nysäksi en leikkauta, vaikka olen kyllä huomannut ettei se taida miehiä luokseni tuoda, pitkä tukka siis... (tämä siis puoli vitsinä, ei se tukasta kiinni ole)Itse asiassa katson että minulla aviomiehenä on veto-oikeus vaimoni vaatetustyyliin ja hiuksiin samoin kun hänellä vastaava oikeus minun muutettavissa oleviin seikkoihini.
Haluan että naisellani on pitkät hiukset sekä naiselliset ja tilaisuuteen sopivat vaatteet.
Vastaavasti huolehdin siitä että oma habitukseni ei aiheuta sanomista.
- Terkkuja
Merkkaako paljon, mitä muut (ehkä eniten miehet) naisestasi ajattelee? Koen ymmärtäväni häntä sikäli, että miesten mariseva "Mikset sä voi olla niin kun toi, laittasit vähän vartalonmyötäisempää päälle, korkokenkää ja meikkiä" ei todellakaan inspaa kuin päinvastaiseen suuntaan. Jo muutenkin, että muiden pitäisi pystyä nuolemaan katseellaan vartalon kaarteita niin kuin ne ei olisikaan yksityisomaisuutta ja -aluetta, niin... Näin se vain on, et pysty pakottamaan eikä sinulla ole siihen oikeuttakaan esim. syyllistämällä. Hyvältä vaikuttaa tyttöystäväsi vaimomateriaalia ajatellen. Mutta pikkupojathan marisee.
- näion
siis täh? ei se ulkonäkö kerro sitä millaista "vaimomateriaalia" (inhoan tuota ilmaisua) joku on.
Tässähän aloittaja totesi, että HÄNTÄ häiritsee tytön epänaisellisuus, ei hän miettinyt mitä muut hänen naisestaan ajattelevat.
Ei suhde toimi, jos toista joutuu häpeämään, lemput vaan ja uutta tilalle, kaikilla parempi mieli! - kkooo
täällä suomessa että jos se ei tule ihmisestä itsestään tämäkin asia niin se ei tule.Kun äidit on opettaneet lapsensa jo tyttönä pojiksi niin mitä siitä seuraa.Ja tämä liika tasaarvoisuus,suomalainen nainen haluaa olla enempi mies kuin nainen,niitä on hyvin harvassa oikeita naisia suomessa.Ei tartte kovin kauaksi mennä rajan yli kun jo huomaat ,että millainen nainen pitäisi olla.(tämä ei ole mitään rassisti juttua sit)
- Pällijooseppi
Siis meinaatko, että tyttöystäväsi pitäisi sinun takia pitää hametta, jossa hän tuntisi olonsa kaikkein pahimmillan huåraksi? Korkokenkiä, joilla voisi olla vaikea kävellä, etenkin jos ei koskaan ole oppinut? Pistää ripsiväriä, jos se kutittaa? Tiedätkö edes onko tyttöystäväsi meikittömyyteen syynä allergia? Kun noita eettisiäkin emäntiä on, niin moni ei meikkaa kun toisilla ei ole vettä. Tiedän, kun on kohdalle molempia sattunut.
Mistä olet päähäsi saanut, että meikki on juhlavaa? Edelliseltä tyttöystävältäsi (joka on ex, hmmmm, olisiko luonteessa ollut jotain vikaa kun kerta ulkonäkö täsmäsi)?
Tee tyttöystävällesi palvelus ja päästä hänet menemään. Löytää varmasti jonkun, joka arvostaa häntä koko pakettina ja sinä voit ottaa juuri sen kolme tuntia naamansa hinkkaavan tytön, jota sitten hoputat lähtemään, kun myöhästytään juhlavasta tilaisuudesta, johon hän on valinnut asuaan tunnin, pari. Ottaisin tyttöystäväsi mieluummin kuin yhdenkään niistä pakkelikerroksella kaltatuista akoista, joita esim. baareissa pyörii.
Olen meinaa seurustellut molemmanlaisten neitien kanssa ja paremmat muistot jäi juuri siitä, jota ei tarvinnut tuntikausia odottaa ja joka saattoi lähteä lähimarkettiin ilman pakkelinkasaakaan.
Sinua vaivaa näyttelysyndrooma. Haluat muiden miesten näkevän, että tämä kissa on tässä minun.
Kasva aikuiseksi.
Sanokaa juntiksi, mutta minä kyllä tykkään suomitytöistä, joilla ei ole niin pärstäkeskeistä koko elämä. Yllättävän paljon aikaa jää tärkeiden asioiden miettimiseen, kun ei tarvitse seurustella peilin kanssa.
Ja ei, en ole mikään ituhippi amispelle, vaan istunut koulussa enemmän kuin tarpeeksi ja ikää jo sen verran että tiedän mistä puhun.- ----,
Ei hameen käyttämisestä tunne itseään huoraksi, ellei yhteiskunta tarpeeksi painosta.
- Hurmaantunut
Pällijooseppi! Ai että! Toit hymyn huulilleni. Kerrassaan ihanaa tekstiä! :)
- Brutukseni
Huomaa, että olet istunut siellä koulussa neljän seinän sisällä.
- NAISET :)
kaunis ja itsestään huolehtiva nainen EI ole joka paikasta myöhässä, vain kuvitelmissasi. toki tälläisiäkin löytyy, mutta sitten kyllä mennään vähän narsistiseen suuntaan..
PS, ripsivärin levittämiseen menee peräti 1-2 minuuttia, huh kun on vaikeaa ja aikaa vievää.. ja jos opettelee, niin meikkivoide ripsiväri luomiväri rajaus onnistuu vaivatta viidessä minuutissa.
en tiedä mitä narsisteja sinun eksäsi ovat, mutta tosinainen meikkaa nopeasti ;) - Onko se tavoite
Ymmärrän täysin, että ukko haluaa olla ylpeä hyvännäköisestä eukostaan.
Liika kiloja yleensä piilotellaan ylisuuriin pussivaatteisiin. Jos kroppa ok, niin sopivan kokoiset vaatteet ovat parhaimman näköiset. Ei ne kengätkään tarvitse välttämättä olla korkkarit jos ei osaa kävellä. On muitakin kauniita ja naisellisia kenkiä.
Naamaakaan ei tarvitse "tuntikausia" laittaa sipaisu huulipunaa riittää ja tekee ihmeitä. Vähän rekvisiittaa korviksilla tai muilla koruilla.
Ihmettelen usein miten monet naiset ovat päästäneet peränsä leviämään, ovat pukeutuneet virttyneeseen t-paitaan ja verkkari tms. housuihin, hiukset rotkottavat rasvaisina ponnarilla päässä, kun työntelevät lastenkärryjä. Tuskin monetkaan miehet on sellaisen ulkomuodon omaavan naisen kanssa seurustelleet ja naimisiin menneet. Kun lapsia ollaan saatu, niin ulkonäöstä huolehtiminen on laimin lyöty. - jo on...
NAISET :) kirjoitti:
kaunis ja itsestään huolehtiva nainen EI ole joka paikasta myöhässä, vain kuvitelmissasi. toki tälläisiäkin löytyy, mutta sitten kyllä mennään vähän narsistiseen suuntaan..
PS, ripsivärin levittämiseen menee peräti 1-2 minuuttia, huh kun on vaikeaa ja aikaa vievää.. ja jos opettelee, niin meikkivoide ripsiväri luomiväri rajaus onnistuu vaivatta viidessä minuutissa.
en tiedä mitä narsisteja sinun eksäsi ovat, mutta tosinainen meikkaa nopeasti ;)Nainen on narsisti jos on hidas meikkaamaan?!
- munaskuukkelis
en tiedä mitä narsisteja sinun eksäsi ovat, mutta tosinainen meikkaa nopeasti ;)ja jos opettelee, niin meikkivoide ripsiväri luomiväri rajaus onnistuu vaivatta viidessä minuutissa.
en tiedä mitä narsisteja sinun eksäsi ovat, mutta tosinainen meikkaa nopeasti ;)
taitaa olla aika sutastun hutsumeikkin omaava tuo sinun tosinaisesi. Kannattas tulla sieltä baarin pimiästä päivänvaloon ja lakata se viinan vetäminen niin alat nähä oikeeta naiskauneuttakin. - sitä naisellisuutta
Onko se tavoite kirjoitti:
Liika kiloja yleensä piilotellaan ylisuuriin pussivaatteisiin. Jos kroppa ok, niin sopivan kokoiset vaatteet ovat parhaimman näköiset. Ei ne kengätkään tarvitse välttämättä olla korkkarit jos ei osaa kävellä. On muitakin kauniita ja naisellisia kenkiä.
Naamaakaan ei tarvitse "tuntikausia" laittaa sipaisu huulipunaa riittää ja tekee ihmeitä. Vähän rekvisiittaa korviksilla tai muilla koruilla.
Ihmettelen usein miten monet naiset ovat päästäneet peränsä leviämään, ovat pukeutuneet virttyneeseen t-paitaan ja verkkari tms. housuihin, hiukset rotkottavat rasvaisina ponnarilla päässä, kun työntelevät lastenkärryjä. Tuskin monetkaan miehet on sellaisen ulkomuodon omaavan naisen kanssa seurustelleet ja naimisiin menneet. Kun lapsia ollaan saatu, niin ulkonäöstä huolehtiminen on laimin lyöty.naisella on paljon parempi kuin luuperse!
- Kata_N
en tiedä mitä narsisteja sinun eksäsi ovat, mutta tosinainen meikkaa nopeasti ;)HUOM. Tosinainen EI MEIKKAA.
- vauva ja pikkulapsi
Ihmettelen usein miten monet naiset ovat päästäneet peränsä leviämään, ovat pukeutuneet virttyneeseen t-paitaan ja verkkari tms. housuihin, hiukset rotkottavat rasvaisina ponnarilla päässä, kun työntelevät lastenkärryjä. Tuskin monetkaan miehet on sellaisen ulkomuodon omaavan naisen kanssa seurustelleet ja naimisiin menneet. Kun lapsia ollaan saatu, niin ulkonäöstä huolehtiminen on laimin lyöty.aikana ei ihan hirveästi välttämättä ole aikaa itseään kaunistella. Varmaan jokainen pikkulasten äiti haluaisi näyttää hyvältä! Kas kun ei ole hovikamampaajaa ja meikkaajaa, mutta pikkuisia paaperoita kyllä...
- angeloooo
----, kirjoitti:
Ei hameen käyttämisestä tunne itseään huoraksi, ellei yhteiskunta tarpeeksi painosta.
Riippuu hameen pituudesta. Paljon polven yläpuolelle ulottuva hame ei ole enää kovin tyylikäs.
- marianneK
Tää oli hyvä teksti :) ten points. Juhlatuulella voi olla ja välillä meikata, mutta jos ei todella voi ulos lähteä ilman ehostusta niin vankilassahan sellainen ihminen on - itse rakentamassaan.
- barbie*
Ihmettelen usein miten monet naiset ovat päästäneet peränsä leviämään, ovat pukeutuneet virttyneeseen t-paitaan ja verkkari tms. housuihin, hiukset rotkottavat rasvaisina ponnarilla päässä, kun työntelevät lastenkärryjä. Tuskin monetkaan miehet on sellaisen ulkomuodon omaavan naisen kanssa seurustelleet ja naimisiin menneet. Kun lapsia ollaan saatu, niin ulkonäöstä huolehtiminen on laimin lyöty.pitäisköhän teidän pojat ostaa joku nukke tai pumpattava tai niitähän on jotain semmosia meikattavia nukkejakin olemassa, niin voisitte sitten niitä ihan vapaasti mielenne mukaan koristella ja pukea, eikä sitten tarvitsisi enää täällä suomi24:ssä itkeskellä:)
- hlöö
Ja paskat. Et todellakaan tiedä mistä puhut!
Ensinnäkään, naisellinen nainen ei ole mikään pissishuora jolla on kilon pakkelit naamassa. Naisellinen nainen on Nainen, eikä poika.
Jos nainen piilottaa kauniin kroppansa löysiin kuteisiin esimerkiksi heikon itsetuntonsa ja muiden arvostelun pelossa, niin silloin ei varmasti ole miehessä vika, vaan miehellä on nimenomaan silmää tuoda se naisen todellinen kauneus esiin sieltä piilottelun takaa! - määääää....
vauva ja pikkulapsi kirjoitti:
aikana ei ihan hirveästi välttämättä ole aikaa itseään kaunistella. Varmaan jokainen pikkulasten äiti haluaisi näyttää hyvältä! Kas kun ei ole hovikamampaajaa ja meikkaajaa, mutta pikkuisia paaperoita kyllä...
riitti aikaa laittaa hiukan meikkiä ja olla siistin näköinen asioille mennessä. Eihän ehostus tarkoita tuntikausien puleeraamista vaan kauniiden piirteiden esiintuomista.
Ei jaksa ymmärtää tuota marttiuden kehää ja valitusta lapsista, kun tänäpvnä voi olla tekemättä lapsia, jos on niin vaikeaa hoitaa jälkeläisiään.
Lapset tuovat naisesta esiin Sen Naisellisuuden täydellisesti ja siitä kuuluu nauttia tai on turha itkeä kun mies menee sen "naisellisen" mukaan. Niinhän nykyiset miesnaisetkin tekevät, jos mies e enää miellytä. - Tätikäinen
Just hyvin sanottu, pällijooseppi.
Olet hyvä tyyppi ja Luoja suokoon sinulle parhaan naisen mitä ikinä olet toivonut! - naturelli nainen :)
Kata_N kirjoitti:
HUOM. Tosinainen EI MEIKKAA.
HUOM. TOSINAINEN pitää huolta itsestään, ja ulkonäöstään. huoliteltu ulkonäkö on kaunista. en tarkoita nyt suurta pakkelikerrosta.
- vääsinkäsitys..
jo on... kirjoitti:
Nainen on narsisti jos on hidas meikkaamaan?!
ei, jos hitaus johtuu siitä, ettei ole harjoitellut meikkaamaan/saanut hyviä meikkausvinkkejä ja kokemuksen tuoma nopeus puuttuu. tai sitten sen takia, että meikkaa NIIN perusteellisen huolellisesti!
tarkoitan, että nainen voi meikata myös nopeasti.
MUTTA
nainen, joka on hidas meikkaamaan vain siksi, että ihailee itseään peilistä tuntikausia meikkaamisen välissä, on narsisti!!! ja siksi on aina myöhässä joka paikasta kun itsensä ihaileminen vie niin kauan aikaa.
EI MEIKKAAMISEEN VOI OIKEASTI MENNÄ TUNTIKAUSIA!!!! - Upseeri & herrasmies
hlöö kirjoitti:
Ja paskat. Et todellakaan tiedä mistä puhut!
Ensinnäkään, naisellinen nainen ei ole mikään pissishuora jolla on kilon pakkelit naamassa. Naisellinen nainen on Nainen, eikä poika.
Jos nainen piilottaa kauniin kroppansa löysiin kuteisiin esimerkiksi heikon itsetuntonsa ja muiden arvostelun pelossa, niin silloin ei varmasti ole miehessä vika, vaan miehellä on nimenomaan silmää tuoda se naisen todellinen kauneus esiin sieltä piilottelun takaa!onko noi suomalaiset tuulipuku hylkeet permanenteissaan sitten niitä naisellisia naisia? Mikä helvetti teitä ihmiaiä vaivaa? ei se että nainen laittautuu tarkoita kun 10-15min päivässä. Voiko jollain olla oikeasti niin kova kiire että on vaan pakko näyttää jokisialta? Kyllä suomalaiset on maailman ruminta kansaa.
- minä itse
Itse meikkaan vain eritystilaisuuksiin ja en silloinkaan paljoa. Vaatteet valitsen fiiliksen mukaan. Avomieheni mielestä en silti näytä pojalta tai rumalta, vaan itseltäni. On hienoa huomata ettei hän olekaan ainut mies suomessa, joka osaa arvostaa naisia
- aivan sekaisin
Kata_N kirjoitti:
HUOM. Tosinainen EI MEIKKAA.
tosinainen näyttää mieheltä ja osaa kaikki hommat yhtälailla kuin mieskin.
- Ka_Ta*
Mitäpä jos järjestäisit kumppanillesi ihanan yllätyksen (esim. syntymäpäivälahjaksi) ja varaisit hänelle hemmottelupäivän, joka sisältäsi käynnin kosmetologilla, kampaajalla, vaatekaupassa, jonne olisit tilannut varta vasten hänelle pukeutumisen ammattilaisen ja vielä illaksi ravintolaillallisen. Viestisi tulisi hänelle lahjan muodossa ja uskoisin, että kumpikin olisitte tyytyväisiä lopputulokseen.
Maksaa kyllä hieman, mutta jos rakastat häntä ja välität hänestä tuo kaikki on vaivan arvoista.
Usein tämä arki väsyttää meidät naiset ja sen arjen työt menevät etusijalle. Emme aina jaksa huolehtia itsestämme. Tämä olisi hyvin hienovarainen tapa kertoa kuinka paljon välität ja haluat loppujen lopuksi hyvää hänelle.- Hienovarainen?
Tuossa voi käydä niin, että tyttöystävä käy kosmetologilla hoidattamassa ihoaan ja jättämässä meikkauksen väliin ja käy sitten trimmauttamassa lyhyet hiuksensa vielä lyhyemmiksi ja kelpuuttaa vain mieleisiään vaatteita, siis niitä, joita poikaystävä ei halua nähdä. Kuinkahan sitten suu pantaisiin?
- Waude !!!!!
miehen lahjaksi tyttöystävälle, tai vaikka äidilleen :-) ja kyllä nainenkin voisi miehelle hommata apua pukeutumiseen ja lahjoittaa vaatteet, jotka komistavat.
- miksi sinun pitäisi?
aika monitahoinen "ongelma", jos se nyt on ongelma edes on. Puhun vain omasta puolesta, mutta ainakin minulla on niin, että mitä enemmän pää on täynnä muuta tekemistä, työtä tai huolia, silloin ei oikein tunnu edes merkitykselliseltä onko jalassa kahdentoistasentin korkokengät ja tukka väännetty seitsemälle saparolle. Itse asiassa pikemminkin päinvastoin, en yhtään ihmettele, miksi joku haluaa pitää ne järkevät kengät jalassaan ja käytännölliset vaatteet päällään. Sitäpaitsi kampaaja leikkasi hiuksetkin viimeksi niin lyhyiksi, että ei ollut edes tarkoitus. Toisaalta ei haittaa. Ei naisella jaksa olla aina mielessä, että miltä minä nyt näytän ja onko ikuisesti viimeisen muodin mukainen ja nyt sitten taas "edustan". Kun minun ei ainakaan tarvitse edustaa kenellekään, eikä ketään. Jos olen omilla asioillani omassa elämässäni sellaisissa kamppeissa kuin olen, ei pitäisi häiritä muita. Kun on tarpeeksi kiire tai stressi, alkaa rasittaa jo pelkkä ajatuskin, että pitäisi menä kaupungille, samoin aamuisin kun on pää täynnä päivän tekemättömiä töitä, ei tosiaan aina tunnu olevan merkityksellistä että itsensä tuotteistaa sävy sävyyn, suomeksi sanottuna aina ei ole energiaa. Välillä oikeasti on sellaisia arkisempia kausia. Kun on aikansa jalat kipeänä tietynlaisissa kengissä, tai aamusta toiseen vääntää itsensä peilin eteen, ja lopulta huomaa, että onko se nyt niin vaarallista, jos ei pakkeloi ja panosta. Ainakaan minä en keksi yhtään asiaa, mitä haittaa siitä olisi minun elämässä, jos en ole joka hetki kovin edustava. Itse asiassa tuo kommenttisi "juhlava ja edustava" vähän särähtää korvaan? Pitäisikö hänen edustaa sinua vai ketä ja miksi se hävettää? Ja huomaatko mikä merkitys niillä asioilla on, mitä itse kuvittelet toisten ajattelevan tyttöystävästäsi?
Silti olen huomannut myös sen, että mitä vähemmän panostan, sitä itsevarmempi jotenkin olen. On nimittäin yleensä aina muuta tärkeämpää miettimistä kuin se miltä mä nyt näytän ja kelpaanko. Ja kieltämättä on myös niin etten mä jaksa uhrata ajatustakaan sille näkiskö joku mies mut vai ei. Ei sillä ole periaatteessa merkitystä mun elämään eikä asioihin, eikä se muuta yhtään mitään olinko mä panostanut ja peilaillut vai en. Ja jotenkin tuntuu, et mulla on ihan todellisiakin tosissaan tärkeämpiä asioita silloin päässä. Toisaalta ei ole edes aikaa miettiä itseään liikoja. Tulee niitäkin kausia, että ehtii ja jaksaa ajatella itseään enemmän. Tänäänkin huomasin, että kynnet on kyllä sen näköiset, että sais huoltaa useemmin. Ja en pistäisi pahaksi, jos vaatekaappi uusiutuisi itsestään juoksematta joka rätin perässä. Ja että hiukset olisivat ojennuksessa joka päivä ja että kampaaja oikeasti kerrankin tajuaisi mitä haluan. Mutta olkoon. Nytkin pitäisi ja pitäisi mennä ja hoitaa ja peilata.. Teen sen sitten kun on aikaa ja energiaa. Nyt on muuta, ja miehet on viimeinen asia, mitä ehtisin miettiäkään.- naisen mielipide#2
Ei naisella jaksa olla aina mielessä, että miltä minä nyt näytän ja onko ikuisesti viimeisen muodin mukainen ja nyt sitten taas "edustan"
No minulla naisena on sen verran itsekunniotusta, että käyn aamulla suihkussa ja puen kauniit, siistit vaatteet päälle (ei ne aina tarvitse olla korkkarit tai hame) ja meikkaan. Koska juuri sellaisina päivinä kun kaikki vituttaa ja tuntuu ettei jaksa välittää siitä miltä näyttää, minulle tulee parempi olo, jos tunnen oloni edes siedettäväksi. Siedettävää oloa lisää se, että on huolitelun näköinen. Vaikka minulla on työ, jossa joudun joskus lähtemään kotoa jo ennen kuutta aamulla ehtiäkseni ajoissa työpaikalle, en koskaan lähde ilman meikkiä. Meikin ei tarvitse olla voimakas, eikä pakkelikasa, se voi olla siisti ja luonnollinen.
Ja tiedoksi nyt kaikille miehille, jotka täällä vinkuvat että meikkaavat naiset ovat aina myöhässä ja ovat liian pinnallisia: Minä en koskaan meikkaamisen tai vaatteiden valinnan vaikeuksien takia ole myöhästynyt mistään. Minä voin mennä lähikauppaan ilman että olen meikannut ja minä voin lähteä viikonlopuksi mökille, jossa on juokseva vesi kun sen kantaa järvestä sisään. Ei voida yleistää että meikkaavat naiset ovat tietynlaisia.
Toki, nuoret tytöt ovat äärimmäisen epävarmoja jolloin he eivät voi lähteä kauppaan ilman sotamaalausta, mutta me aikuiset (nuoret aikuiset) olemme jo niin sinut itsemme kanssa, että meikkaaminen on osa itseä työssä ja jos lähtee kaupungille, muttei sunnuntaina lähikaupan maidonhaku reissulla. Ja vielä sellainen pointti, että esim. minulla meikkiin menee n.10 min ja on siihen kuuluu koko höskä. - *Nana*
"On nimittäin yleensä aina muuta tärkeämpää miettimistä kuin se miltä mä nyt näytän ja kelpaanko. Ja kieltämättä on myös niin etten mä jaksa uhrata ajatustakaan sille näkiskö joku mies mut vai ei."
Pakko sanoa ettei minun laittautuminen muuta mainitsemaasi mielentilaa mihinkään. Tämä uusi laittautumisbuumi on lähinnä rentouttanut minua. Otan sen ajan mikä menee, ja siinähän ei kauaa mene arkisin, nautin hyvästä fiiliksestä, ja ihan samat asiat surisee mielessä, sama kiire vaivaa.
Suomen ajatusmaailman perisyntinä listattakoon myös toi ikuinen kiire ja hurja touhotus. Sillä voi hyväksyttävästi perustella sitä että antaa repsahtaa. Opettelin tervettä itsekkyyttä - ja ei tästä ole kelleen mitään haittaakaan ollut...
Ajattelemalla että laittautuminen tekee tyypistä bimbon on Suomalainen Juttu. - haluatko olla bimbo
naisen mielipide#2 kirjoitti:
Ei naisella jaksa olla aina mielessä, että miltä minä nyt näytän ja onko ikuisesti viimeisen muodin mukainen ja nyt sitten taas "edustan"
No minulla naisena on sen verran itsekunniotusta, että käyn aamulla suihkussa ja puen kauniit, siistit vaatteet päälle (ei ne aina tarvitse olla korkkarit tai hame) ja meikkaan. Koska juuri sellaisina päivinä kun kaikki vituttaa ja tuntuu ettei jaksa välittää siitä miltä näyttää, minulle tulee parempi olo, jos tunnen oloni edes siedettäväksi. Siedettävää oloa lisää se, että on huolitelun näköinen. Vaikka minulla on työ, jossa joudun joskus lähtemään kotoa jo ennen kuutta aamulla ehtiäkseni ajoissa työpaikalle, en koskaan lähde ilman meikkiä. Meikin ei tarvitse olla voimakas, eikä pakkelikasa, se voi olla siisti ja luonnollinen.
Ja tiedoksi nyt kaikille miehille, jotka täällä vinkuvat että meikkaavat naiset ovat aina myöhässä ja ovat liian pinnallisia: Minä en koskaan meikkaamisen tai vaatteiden valinnan vaikeuksien takia ole myöhästynyt mistään. Minä voin mennä lähikauppaan ilman että olen meikannut ja minä voin lähteä viikonlopuksi mökille, jossa on juokseva vesi kun sen kantaa järvestä sisään. Ei voida yleistää että meikkaavat naiset ovat tietynlaisia.
Toki, nuoret tytöt ovat äärimmäisen epävarmoja jolloin he eivät voi lähteä kauppaan ilman sotamaalausta, mutta me aikuiset (nuoret aikuiset) olemme jo niin sinut itsemme kanssa, että meikkaaminen on osa itseä työssä ja jos lähtee kaupungille, muttei sunnuntaina lähikaupan maidonhaku reissulla. Ja vielä sellainen pointti, että esim. minulla meikkiin menee n.10 min ja on siihen kuuluu koko höskä.NE VAATTEILLA KOREILEE!
- neropatti88
Vaiha parempaan niin sillä selvä.
- ~cissi~
jokaiselle löytyy oma ja sopiva, jos sellaisen haluaa. Toista ei voi muuttaa.
- kevat.nurmi
~cissi~ kirjoitti:
jokaiselle löytyy oma ja sopiva, jos sellaisen haluaa. Toista ei voi muuttaa.
onko tyttöystäväsi sinun toiveittesi jatke ,ehdollistat pitämisesi ulkonäön korostamisella ,sinun pään sisällä on itsetunto heikko ,oletko itse rento ja miehekäs komea katsella mielestäm
ni et ole kypsä seutustelemaan kenenkään kanssa
- zöö
putkiaivo
- oooook
Näin se vaan menee, eihän me voida omille mieltymiksille paljonkaan. Toivottavasti tyttöystäväsi ymmärtää toiveesi ja ei tuudittaudu itsestään varmaan suhteeseen. Jokainen meistä vois vähän tsempata, eikä mene helposti sisäisen kauneuden faktoihin. Elämä on.. Ihan pikkasen naisellisuutta, siitä se lähtee.
- ...
eihän me voida omille mieltymyksille mitään. Kaikki ei miellytä pukeutua näyttävästi. Toivottavasti se tyttöystävä ymmärtä tunteesi ja ymmärtää lähteä, ja etsiä sellaisen miehen jolle luonnollinen nainen on toiveiden täyttymys eikä näyttelyesine.
- Boutique
Toista ihmistähän ei voi muuttaa. Muutos lähtee itsestä. Voi toki yrittää hienovaraisesti sanoa asioista, mutta ulkonäköön liittyvät asiat ovat usein hyvin herkkiä asioita.
Kuulostaa siltä, ettei suhde tule kestämään, koska ei se ole hyvä jos joudut häpeämään seurustelukumppaniasi.. Huono asia molemmille.
Suhde poikki?!- Häipyisin pian......
Voihan vitsi jos tuossa on sun kaikki murheet ? Tyttö rukka,toivottavasti älyää häipyä,kun olet noin pinnallinen.
Kunhan sulle tulee ikää lisää ,niin saatat (jos äly riittää) alkaa arvostamaan ihan jotain muuta ,kun sitä ulkonäköä.
Olis kiva nähdä minkä näköinen itse olet . - naaaainen3232
Oletko sanonut ihan selvästi suoraan, että toivoisit naisesi laittautuvan? Oletko sanonut hänelle, että sinulla on kroppa jota kehtaa esitellä? (monet naiset kokevat kroppansa läskimmäksi/rumemmaksi kuin se oikeasti onkaan) Oletko kysynyt suoraan syytä miksei naisesi halua laittautua? Puhumisesta kannattaisi lähteä.
Mielestäni on tietysti jokaisen oikeus käyttää sellaisia vaatteita mitä haluaa, ja näyttää siltä mikä tuntuu hyvältä. Mutta mielestäni suhteessa tarvitaan myös kompromisseja. Toisen mieliksin voi joskus olla, kannattaa kokeilla, voi vaikka yllättyä kuinka kivalta se tuntuu myös itsestä. Itse olen nainen, ja haluan että mieheni paitsi rakastaa, myös ihailee minua. En haluaisi käyttää vaatteita joita hän inhoaa. Pelkästään toisen mieliksi ei voi pukeutua, mutta eiköhän sitä löydy jotain sellaista joka miellyttää sekä omaa että toisen silmää. Sama juttu kampauksen kanssa. Jos välttämättä haluaa pitää lyhyttä kampausta, niin myös lyhyistä kutreista löytyy runsaasti naisellisia (tai muuntautumiskykyisiä) malleja. Itselläni on pitkät hiukset osittain koska mieheni tykkää niistä ja osittain koska ne ovat loppuviimein vaivattomammat kuin lyhyt kampaus, jota joutuu oikeasti laittamaan, että se näyttää siltä miltä sen pitäisi.
Ja mitä tulee meikkaamiseen, niin ei tosiaan tarvita tuntien tälläystä, että naamataulu kohenisi. Itse käytän aamuisin n. 10 minuttia "tälläämiseen", ja siihen aikaan kuuluu myös etutukan pesu ja föönäys. Kauniisti kaarretut ripset ja kulmat, ja vähän kiiltoa huuliin..johan näyttää naiselliselta.
Suomalaista hinkua pukeutua säkkiin ja tuhkaan en ymmärrä, vaikka ehta suomineito olenkin. Itse tykkään laittautua, koska mielestäni se on naisten etuoikeus, ja tykkään itsekin näyttää hyvältä. Ja on se kiva kun saa positiivisia kommentteja sekä naisilta että miehiltä.
Tsemppiä naisesi kanssa. En tiedä kuinka vanhoja olette, mutta itsellänikin oli nuorempana "estoja" kroppani suhteen, ja pukeuduin liian isoihin vaatteisiin. No, se seikka muuttui iän ja mieheni vuoksi, hän kun jaksaa aina kehua, vaikka kauan ollaan jo yhdessä oltukin...=) - AitoSuomineitomamma
naaaainen3232 kirjoitti:
Oletko sanonut ihan selvästi suoraan, että toivoisit naisesi laittautuvan? Oletko sanonut hänelle, että sinulla on kroppa jota kehtaa esitellä? (monet naiset kokevat kroppansa läskimmäksi/rumemmaksi kuin se oikeasti onkaan) Oletko kysynyt suoraan syytä miksei naisesi halua laittautua? Puhumisesta kannattaisi lähteä.
Mielestäni on tietysti jokaisen oikeus käyttää sellaisia vaatteita mitä haluaa, ja näyttää siltä mikä tuntuu hyvältä. Mutta mielestäni suhteessa tarvitaan myös kompromisseja. Toisen mieliksin voi joskus olla, kannattaa kokeilla, voi vaikka yllättyä kuinka kivalta se tuntuu myös itsestä. Itse olen nainen, ja haluan että mieheni paitsi rakastaa, myös ihailee minua. En haluaisi käyttää vaatteita joita hän inhoaa. Pelkästään toisen mieliksi ei voi pukeutua, mutta eiköhän sitä löydy jotain sellaista joka miellyttää sekä omaa että toisen silmää. Sama juttu kampauksen kanssa. Jos välttämättä haluaa pitää lyhyttä kampausta, niin myös lyhyistä kutreista löytyy runsaasti naisellisia (tai muuntautumiskykyisiä) malleja. Itselläni on pitkät hiukset osittain koska mieheni tykkää niistä ja osittain koska ne ovat loppuviimein vaivattomammat kuin lyhyt kampaus, jota joutuu oikeasti laittamaan, että se näyttää siltä miltä sen pitäisi.
Ja mitä tulee meikkaamiseen, niin ei tosiaan tarvita tuntien tälläystä, että naamataulu kohenisi. Itse käytän aamuisin n. 10 minuttia "tälläämiseen", ja siihen aikaan kuuluu myös etutukan pesu ja föönäys. Kauniisti kaarretut ripset ja kulmat, ja vähän kiiltoa huuliin..johan näyttää naiselliselta.
Suomalaista hinkua pukeutua säkkiin ja tuhkaan en ymmärrä, vaikka ehta suomineito olenkin. Itse tykkään laittautua, koska mielestäni se on naisten etuoikeus, ja tykkään itsekin näyttää hyvältä. Ja on se kiva kun saa positiivisia kommentteja sekä naisilta että miehiltä.
Tsemppiä naisesi kanssa. En tiedä kuinka vanhoja olette, mutta itsellänikin oli nuorempana "estoja" kroppani suhteen, ja pukeuduin liian isoihin vaatteisiin. No, se seikka muuttui iän ja mieheni vuoksi, hän kun jaksaa aina kehua, vaikka kauan ollaan jo yhdessä oltukin...=)aivan kuin minun ajatuksiani. Tätä juuri tarvitaan ajatusmaailmaan, sillä emme me ole itsestään selvyyksiä kelleen, emme teoin emmekä säkkipäällä. Onhan myös toisen kunnioittamista huomioida hänen tarpeet ja toiveet. Minullakin ovat piiitkät blondi (väri luojan luoma ) hiukset, oman tahtoni ja mieheni pitämisen vuoksi. Helppohoitoisemmatkin ovat kuin lyhyet. Metsällä olen asiallisesti pukeutunut, silti naisellinen sielläkin ja arjessa et edes tietäisi kaikista harrastuksistani. Rakastan ilmettä mieheni silmissä kun hän katsoo minua, ylpeyttä minusta liikkuessamme ja kaikkea huolenpitoa. Silti olemme tasa-arvoisia ja hän pyrkii olemaan mies johon minä rakastuin, pukeutumista myöden.
Täällä on paljon asiatonta kommenttia aloittajan pohdintaan, mutta niin aina s24. Sääli, koska aloittajakin koittaa lujaa todistella ettei tahtois loukata ja olla/näyttää pintapuoliselta. Mutta, se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa...eikä todellakaan ole kyse pakkeloinnista ja muusta...vaan Naisellisuudesta, joka on todellakin hukassa liian monelta suomineidolta.
Etkö oo iloinen ettei hän saa liikaa huomiota niin et olisit mustasukkainen tai et joku mahdollisesti sitten veisi hänet sinulta? Moni käyttää löysempiä vaatteita koska viihtyvät niissä. Useimmat myös sopii niihin hemmetin hyvin. Ei kaikki oo samanlaisii. Aiemmin neiti joka on oma itsensä kuin joku joka on kuin kaikki muut. Oo iloinen ettei sun neiti oo niin pinnallinen. Erilaiset ihmiset täydentää toisiaan.
- Hulmuavat helmat
Et ole paha etkä pinnallinen kun haluat naisesi pukeutuvan naisellisesti ! Eihän tyttösikään halua että sinä pukeutuisit tyttömäisesti.Ymmärrän myös sen että tykkäsit tyttösi pitkistä hiuksista ovathan ne naisen kruunu vaikka kyllä lyhyetkin hiukset voi olla kauniit.Voisin kuvitella sinulla haluavan silitellä hänen pitkiä hiuksiaan ja nuuhkivan niitten huumaavaa tuoksua,nauttisit myös kun tuuli heilauttaisi ne kasvoillesi hänen juostessa syliisi,vaikkakin kaikesta huolimatta hänen sisin olisi sinulle se kaikkein tärkein.
Sinuna yrittäisin vielä puhua hänelle,mutta jos ei auta niin elämää nähneenä naisena näkisin tässä lopun enteilyä,koska et varmasti koskaan voi unohtaa tätä mieltymystäsi vaikkakin suhteissa on aina tehtävä kompromisseja.Mutta onnea yritykselle ja ratkaisulle mikä se ikinä onkin. - hiiiiiiiiihuuuulihei
Kuulostaa kyllä ihan rehelliseltä puheelta tuo aloittajan kirjoitus. Tämä on kyllä varmasti kaikille arka aihe ottaa puheeksi ja nainen saattaa loukkaantua vaikkei sitä näyttäisikään. Naisena voin omalta kohdaltani kertoa, että välillä on kausia kun ei jaksa laittautua ja ajatella ulkonäköa, vaikka kumma kyllä se laittautuminen toisinaan voi olla kivaa ja inspiroivaa, jos siihen vaan on aikaa.
Onkohan tällä tyttöystävälläsi jotain muita murheita tms? Kun on hyvällä tuulella ja asiat järjestyksessä, ainakin itsellä tulee silloin joku ihmeellinen kipinä laittaa itsensä nätiksi ja halu "hehkua" muillekin että hei, mulla menee hyvin. Vähän hassua...
Olen aina ajatellut että jos mulla olisi mies ja se antaisi lahjaksi kauneushoitolakäynnin, se on sama kuin saisi purkin ryppyrasvaa tai selluliittivoidetta, eli loukkaantuisin luultavasti. Joten en suosittele. Jos mitenkään pystyt, KEHU sitä omaa rakastasi. Luonteenominaisuuksia tai ulkonäköjuttuja hänessä, kyllä sen itsensä laittamisen pitää mun mielestä lähtee omasta ilosta ja hyvästä olosta. Uskon että naisilla tulee semmoinen kauneuden halu kun joku vähän potkii :)- nainen on nainen
kannatta keskittyä kehumaan naisen hyviä puolia ja vihjailla, että tällä on kaunis vartalo. Siksi nainen voisi käyttää hiukan tyköistuvampia vaatteita. Jospa nainen tykkää stretchiä sisältävistä vaatteista. Voisi olla hyvä hankkia joustavat vaatteet, mutta tyköistuvammat. Mikään ei ole niin tympeä, kuin jäykkä vaate, jossa on ikävä olla ja liikkua. Tuo tyköistuvampiin vaatteisiin tottuminen voi viedä hetken, mutta onnistunee silti.
- The Truth
Ahh, tuo suorastaan kiihottaa. On erittäin seksikästä, jos on hyvä kroppa (ja se hyginia kunnossa) ja sen pitää vähän piilossa... kerro heti jos luovut kissastasi joskus...
- Anja x
Olet hänet valinnut sellaisena kuin hän on. Määräänsä enempää ei toista voi muuttaa. Jokaisella on omanlaisensa tyyli. Naisesi ei selvästikään halua muiden ihmisten kiinnittävän itseensä niin paljon huomiota. Siihen voi olla monia syitä, esim. ujous omaa ulkonäköä kohtaan tai sitten hän vain viihtyy rennossa ulkomuodossa. Onko hän elämäsi nainen? Jos on, silloin tuollaisten ulkoisten asioiden ei pitäisi merkitä niin paljon (näethän hänen luonnollisen kauneutensa kahden kesken :) Toki ymmärrän kyllä toiveesi.
Mieheni on komea mies ja mieluiten hän pukeutuu verkkareihin, kuluneisiin t-paitoihin ja lenkkareihin töiden jälkeen. Minulle on tärkeintä, että hänen on rento ja mukava olla. Vaakakupissani painaa paljon enemmän miehessäni kaikki muut ihanat asiat kuin pukeutuminen.- mietin vaan
"Mieheni on komea mies ja mieluiten hän pukeutuu verkkareihin, kuluneisiin t-paitoihin ja lenkkareihin töiden jälkeen."
On niitä siistejä mukavia housuja missä ei ole tyypillistä "verkkariraitaa", paitoja on monenlaisia ja kenkiä. Voi pukeutua mukavasti, ja hyvin. Mutta jos haluaa, niin saahan sitä pukeutua miten vaan ja vaikka kuluneisiin, luontoa säästyy ainakin. Eikä tule pinnallista vaikutelmaa.
- nainen.
Ei toinen voi muuten tietää! Vaatimus ei ole kohtuuton, mutta korkokenkiä ei pakosti koska ne voivat pilata jalat. On silti naisellisia "matalapohjaisia" tai pienempiä korkoja(harvoin löytyy).
- Aina Nainen
Aikuisena naisena olen kanssasi samaa mieltä.
Itsekin nuorena vajosin hetkeksi liian isoihin kokoihin mutta sitten kun hokasin että naiseus on ihanaa ja on upeaa kun mieheni katselee minua sillä silmällä ja huomaa ulkoiset avuni! Sitä paitsi meikkaan päivittäin ja illalla sipaisen miehen iloksi silkkisen pienen yöpaidan ja sipsuttelen siinä muina naisina...okei, osaan jo käyttää näitä keinoja hyväkseni jotta avioliitto toimisi vuosienkin jälkeen tällä tietyllä alueella.
Hiukseni ovat Halle Berryt ja sopivat hyvin minulle. Tukka pörrölleen ja pilkettä silmään!:D
Ymmärrän kyllä jos jotkut naiset tasa-arvon vuoksi hermostuvat kun mies haluaa vaikuttaa hiusten pituuteen tai pukeutumiseen, mutta näin se vaan on että on kivempi katsella kaunista naista kuin harmaata hiirulaista.
Yhtälailla mieheni panostaa ulkonäköönsä; hiukset hyvin, siistit vaatteet, hyvä tuoksu ja reipas miehekäs olemus.
Voihan se olla niinkin että ulkoinen olemus kertoo siitä minkälainen fiilis ihmisellä on. Jospa vaimosi on vähän tympääntynyt eikä jaksa olla kiinnostunut näistä "pinnallisuuksista".- kuinka paljon
Onko sitten kivaa kun kaikki on ylinaisellisia, vai saako vielä olla normaali naisellinen? :) On nimittäin huomattu että jotkut naiset on yhtä naisellisuutta, mutta tuleeko persoona esiin. Mieskin saa olla vähän metroseksuaali, saako nainen olla kanssa.
- söpö nainen?
asuminen lannistaa ihmisen?
Asuin ulkomailla 10 vuotta ja pukeuduin muodikkaasti. Nyt viisi vuotta täällä ja huomaan että korkoni ovat alentuneet ja vaatteeni vähemmän naisellisia.
Kaunista naista täällä ei hyväksytä. - Naisellinen tapaus
söpö nainen? kirjoitti:
Asuin ulkomailla 10 vuotta ja pukeuduin muodikkaasti. Nyt viisi vuotta täällä ja huomaan että korkoni ovat alentuneet ja vaatteeni vähemmän naisellisia.
Kaunista naista täällä ei hyväksytä.takaisin ulkomaille ennenkuin vajoat tasollemme!
- TeppoHel
söpö nainen? kirjoitti:
Kaunista naista täällä ei hyväksytä.Suomessa asuminen lannistaa.
Itse asuin pitkään ulkomailla ja pääsääntöisesti ihmiset ovat iloisempia ja energisempiä, elämänmyönteisiä.
Naisilla tosiaan on muissa maissa taipumus olla naisellisen kauniita, hyvin usein, suomessa on oma tapa eli persoonaton ja huomaamaton. Miehenä toivoo tietysti että ulkomaiden tyyli tänne tulisi :) - neitisöpö
söpö nainen? kirjoitti:
Kaunista naista täällä ei hyväksytä.mieltä.
Olen koulukiusattu ja myöhemmin muutenkin potkittu.
Tässä maassa kun ei saa olla söpö ja positiivinen,
pitäisi olla kyyninen haukka, kynityllä kampauksella.
Ulkomailla on oikeesti helpompaa olla nainen. - hehe...
söpö nainen? kirjoitti:
Kaunista naista täällä ei hyväksytä.onko naiset kateellisia paskiaisia, jotka marmattavat toistensa selän takana paskaa? Siivoojat ainakin ovat, mitä avokkini on joskus vanhoista kesätöistään palmialla kertonut.
- ihme_yhteiskunta
neitisöpö kirjoitti:
mieltä.
Olen koulukiusattu ja myöhemmin muutenkin potkittu.
Tässä maassa kun ei saa olla söpö ja positiivinen,
pitäisi olla kyyninen haukka, kynityllä kampauksella.
Ulkomailla on oikeesti helpompaa olla nainen.Niinpä. Mainitsemasi söpöt ja positiiviset naiset saavat aina bimbon leiman otsaan, ei ainoastaan suomalaisilta kateellisilta naisilta vaan myös suomalaisilta epämiehekkäiltä "miehiltä."
- harmaa varpunen
Minun mieheni on komea, pitkä ja hoikka. Osaa pukeutua, eikä käytä verkkareita muuten kun pihatöissä. Itse olen harmaa varpunen hänen rinnallaan. En meikkaa (siitä mies pitää), on noita ylimääräisiä kiloja ja korkokengät on minulle kauhistus. Kuulemma omistan kauniit silmät ja on pitkät hiuksetkin (niistäkin mies pitää). Pukeudun "tavallisesti", en muotivaateisiin, vaan niihin jotka tuntuu mukavilta päällä. Kaikesta huolimatta pidän itseäni naisen näköisenä. Niin kai mieskin, kun on minua yli kolmekymmentä vuotta katsellut ja sanoo haluavansa edelleen elää kanssani.
- rupatuuritar
TeppoHel kirjoitti:
Suomessa asuminen lannistaa.
Itse asuin pitkään ulkomailla ja pääsääntöisesti ihmiset ovat iloisempia ja energisempiä, elämänmyönteisiä.
Naisilla tosiaan on muissa maissa taipumus olla naisellisen kauniita, hyvin usein, suomessa on oma tapa eli persoonaton ja huomaamaton. Miehenä toivoo tietysti että ulkomaiden tyyli tänne tulisi :)Kyllä se ulkomaiden erinomaisuus on vaan korvienne välissä. :D Täällä löytyy kyllä sukankuluttajaa joka lähtöön ja paljon pahempaakin kuin suomalaisuus pahimmillaan noin keskimääräisesti. Terveisin eräs joka täällä yhä on, ei tarvetta palata takaisin kaipailemaan jotain "erinomaista" ja katselemaan suomalaisia nenänvartta pitkin että on tässä parempaakin koettu. Tyypillistä itsensäkorotusta kun muutakaan ei ole..
Olisitte oppineet jotain parempaakin ulkomaillaolosta, esim. ihmisten arvostusta sellaisina kuin he ovat. Siinä oikea avain tähän erinomaiseen elämänmyönteisyyteen.. - ffgfgj
söpö nainen? kirjoitti:
Kaunista naista täällä ei hyväksytä.Ei hyväksytä ei. Suomalaiset kuvittelevat olevansa muka jotenkin vapaita ja länsimaalaisia, mutta Suomi on todellakin Euroopan Amerikka ja Iran. Tämä on niin kaksinaismoralistinen, sisäänpäin kääntynyt sisäsiittoinen, Jumalaa ja naapureita pelkäävä paskahousujen ja räkänokkien maa, että hävettää kun olen itse suomalainen.
Suomalaiset haukkuvat ruotsalaisia homoiksi, mutta tässäkin ketjussa miehet heittävät miinusta kun puhutaan naisellisista naisista ja naisten ehostuksista, koska salaa toivovat omien naistensa olevan partaisia ukkoja, että saisivat fantasioida salaisia homofantasioitaan. Jokainen tässä ketjussa miinusta laittanut mies on kaapissa oleva hinttari joka elää naissukupuolisen miehen kanssa suhteessa, koska on niin paskahousu ettei uskalla pikkusormi pystyssä tunnustaa että kyrpä perseessä tekisi höpöä.
Ja kaikki naiset jotka ovat heittäneet miinusta naisellisten naisten kommenteille ovat saatananmoisia femakkotankkerilesboja joilla parta ei kasva ihan sen vuoksi että heidän housuistaan löytyy heidän vihaamansa pillu!
Hyi helvetti!
- ...........
Anna naisesi olla mitä hän on, oot hänet sellaisena valinnut. Suomessa on just tätä: jos pukeutuu nätisti saa arvostelua, jos ei tee niin, arvostelu jatkuu..
- kjehehe...
elämä on, jos yrittää miellyttää kaikkia. Pitää koittaa päättää ketä miellyttää. Miestäsi/vaimoasi, itseäsi, kavereita/työkavereita vai tuntemattomia ihmisiä? VITTU ÄLKÄÄ ARVOSTELKO MUA! MÄENKESTÄ! kjehehe
- todella
Ota mut mä olen naisellinen ;)
- .
Onko tyttöystäväsi siis muuttunut alkuajoista vai ollut poikatyttö koko ajan? Meitä on vaan niin moneksi. Kaikki eivät viihdy hameissa, korkokengissä, pitkissä hiuksissa, meikissä jne. Toiset taas ovat naisellista tyyppiä ja kulkevat aina laitettuina. Useimmat lienevät jotain siltä väliltä. Et voi muuttaa tyttöystävääsi joksikin, mitä hän ei ole ja miksi ei halua tulla.
Jos asia on sinulle oikeasti tärkeä, vaihda naista. Jos taas rakastat tyttöystävääsi, lopeta hänen muutosyrityksensä. Äläkä vaan tilaa mitään kosmetologeja, kampaajia ja pukeutumisneuvojia! Jos ei sellaisesta pidä, niin ei pidä. Riitaa ja pahaa mieltä on vain luvassa. - Absolutisti
Itse pukeudun välillä aikuismaisesti välillä hieman teinisti ja kaikkea siltä väliltä. Kotona on yleensä aivan hirveät vaatteet, jotka ovat mukavat päällä.
Mies on aivan yhtä intona oli minulla päällä sitten mitä vain.
Alkuun itseä häiritsi se, että mieheni saattoi lähteä verkkareissa hoitamaan asioita. Sittemmin olen päässyt sen yli, koska miestäni rakastan ja hän on mikä on. Joskus saatan ehdottaa jotain muutosta vaatetukseen, mutta päätös on hänen. Toisinaan hän myös kysyy esim. kummat housut laittaa :)
Hyväksymme toisemme sellaisina kuin olemme.
Mieheni mielestä minun ei tarvitsisi meikata ollenkaan, mutta itse tunnen siihen tarvetta.
Työni on sellainen, että en voi edes kuvitella meneväni meikkaamatta.
Omistan myös niin ongelmaisen ihon, että jatkuvasti on jotain näppyä sekä punakirjavuutta. Silmänaluset ovat tummat ja ties mitä muuta. Toisinaan se ei häiritse itseäni ollenkaan, mutta toisinaan taas tunnen tarvetta meikata.
Ihmiset ovat erilaisia. Ja jos toinen haluaa pukeutua tietyllä tavalla, niin se on vain hyväksyttävä. Jos ei rakasta toista tarpeeksi sen hyväksyäkseen, niin siinä ei montaa vaihtoehtoa jää jäljelle. - taas näitä
Olen sitä mieltä että herran kannttaa vaan jättää se nainen kun ei kerran kelpaa.
Itse en meikkaa, käytä hameita tms. ämmien touhuja,( olen niin saatanan ruma ) jos ei kelpaa ni antaa olla.
En todellakaan ala muuttumaan jonku helvetin äijän takia.
Mutta, jätä se ja ota sellanen joka miehen unelma, ansaitsee se nainenkin paremman miehen.- ärsyyntyny
Miehet ei oo koskaan tyytyväisiä! Minä laittaudun, meikkaan ja laitan hiuksia. Mies valittaa, että miks mun pitää aina tuhlata aikaa meikkaamiseen ja tukan laittoon. Koskaan ei oo hyvä...
Mä en halua lähteä ihmisten ilmoille sen näkösenä, etten ois peiliin vilkassukkaa.
Ainoostaan nyt kun vien lapset aamusin hoitoon, niin en laittaudu. - muahaha
katkeraa vuodatusta ;D Asian voi nähdä myös niin, ettet viitsi pitää huolta itsestäsi vähääkään edes miehesi mieliksi. Parisuhde kun on kaksisuuntainen tie; Molemmat palvelevat toisiaan, tavallaan. Mieti sitä.
Ja mähän en makkarasta ja kaljasta luovu jonkun marmattavan akan takia! Se lääkäri saa työntää kolesterolit ahteriinsa.
- vuvuvu
kuule vedä v***u päähäs se auttaa.
- joni(82)
Suomessa valitettavasti naiselliset naiset ovat aika harvassa. Sitä se tasa-arvo teettää..
Itse olen ollut Naimisissa 4 vuotta Ukrainalaisen naisen kanssa, ja voin sanoa, että muijani jaksaa pukeutua naisellisesti joka päivä.
Jos et välttämättä halua siilitukkaista, huonokäytöksistä ja huonostipukeutuvaa Suomi"tasa-arvo"Naista, niin katseleppa seuraavaksi Itä-Euroopan suuntaan. (ei sillä kyllä Suomestakin vielä voi prinsessoja löytyä)- ---,
Suomalaisten käsitys tasa-arvosta ei ole yhtä kieroutunut kuin Itä-Euroopan ja hyvä niin.
- tasa-arvoinen tyttö
tekemistä tasa-arvolla on pukeutumisen kanssa ? Kai nainen voi pukeutua kauniisti, vaikka on tasa-arvoinen ? Tasa-arvoa on se, että kummatkin elättävät perhettä itseään ja tekevät sen eteen kotonakin jotain. Kotona meillä tekee kotitöitä aina se, joka parhaiten kunkin osaa. Sen suhteen menee kivasti. Mökillä mies tekee puut ja minä siivoan, hoidan pihaa ja kasvimaata. Grillailun hoitaa mies. Melkoisen tasa-arvoista minusta.
Eikö mieskin arvosta naisen työpanosta kotona ja töissä ? Olenko väärässä ?
Itse tykkään laittautua, mutta mies ei tunnu arvostavan. Myöskin hänellä on tunne, että miehen pitää elättää perhe. En oikein käsitä sitä, kyllä se minusta naiselle kuuluu yhtä hyvin, paitsi jos lapsia hoitaa, niin rahaa ei tule naiselta niin hyvin. Ehkä mieheni korkeampi ikäkin vaikuttaa tähän ? - nolous
Muijasi? Kuulostaapa kunnioittavalta. "Ukrainalainen" keskellä lausetta kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Mä ainakin näen pienenpienenä vähemmistönä Suomessa siilitukkaiset naiset, sitäpaitsi miksei saisi olla erinäköisiä ihmisiä? Miksi kaikkien naisten tulisi olla hyvännäköisiä kaikkien miesten mielestä? En mäkään vaadi, että kaikkien miesten tulee pukeutua tai pitää sellaista tukkaa kuin mä haluan. Oletko tosiaankin itse jotenkin erityisen maskuliininen, komea ja hyväkäytöksinen? Viestistäsi jotenkin huokuu se, ettei sulla(kaan) olisi oikeastaan varaa hirveästi arvostella. Olet jo löytänyt itsellesi sopivan muijan, joten miksi edes näet vaivaa haukkua täällä suomalaisia naisia.
- Antero676
Tuli vaan mieleen josko olet sittenkin homomainen neiti-poika joka muiden painostuksesta on suhteessa vastakkaisen sukupuolen kanssa, kaapin ovi ei ole vielä narahtanut.
Tottakai naiskauneus miehiä miellyttää mutta mielihalu oman siipan pitämämisenä näyttely-esineenä 24/7 on "hiukan" omalaatuinen, kyseessähän on kuitenkin ensisijaisesti ihminen jota olisi tarkoitus kunnioittaa/arvostaa/rakastaa omana persoonana.
Pinnallinen ja turhamainen tyhjäpää tuli ensimmäisenä mieleen kun aloituksen luin, miestä ei tuosta pikku prinsessasta tule vaikka uudestaan synnyttäisi tuli toisena mieleen. Vastasin kun kerran tuota kyselit, vastauksistahan ei aina tarvitse tykätä.
Mitä tulisi tehdä ?
Kannattaisi varmaankin miettiä syitä siihen miksi "näyttelynuken" haluat ihmisen sijaan itseäsi ja muita viihdyttämään. Onko syynä mahdollisesti itsetunnon buustaaminen "nuken" kautta ... hmm ... saada muiden miespuolisten kunnioitus koska mukana kulkee poikkeavan kaunis nainen mukana ?
Kannattaisi myöskin miettiä miksi pidät ihmistä näyttelyesineenä, kyseessähän on kuitenkin verta ja lihaa omaava yksilö eikä tuunattu puhuva muovinukke ... hmm ... onko vaikeuksia pitää muita ihmisiä tasavertaisena kanssaeläjänä eli pitää itseään ylempiarvoisena yksilönä muihin verrattuna. Tuolle sairaudelle on nimikin mutta tuon sairauden hokeminen vailla todellisuuspohjaa alkaa olla jo muotisana jota jokapaikkaan viljellään, joten jätän mainitsematta.
Hyviä puolia aloittajassa on että kyseenalaistaa omat käytösmallit ja haluaa perehtyä asiaan, kysymällä ainoan ja oikean kysymyksen eli MIKSI. Siitä se lähtee ja vastaukset putoaa syliin kunhan kuulaa on aikansa raapinut.- Olehan hiljaa
Kyllähän se kuule niin on, että ainoa homo täällä olet sinä. Sinä haluat miehisiä naisia, ja toivot että muidenkin naiset olisivat samanlaisia miehiä koska sitten et jäisi kiinni homoudestasi.
Eiköhän se ole kuule miehen merkki se että haluaa että nainen on naisellinen nainen, eikä miehinen nainen mitä sinä taas haluat.
- HARRII2
No hu hu! Et voi muuttaa ketään/ pakottaa muuttumaan. Jokainen meistä on oma yksilönsä, hyvä niin!
Ei tyttöystäväsikään varmaan sano miten sinun tulisi elää ja olla. Hän varmastikkin rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet, pakottamatta sinua muuttamaan tapojasi, vaatetustyyliäsi jne.
Ongelma on sinussa ei tyttöystävässäsi! - vai onko?
Voi sentään, ymmärrä sinua, hyvinkin.
Olen jo muutaman vuosikymmenen elänyt aikuinen nainen.
Trendit tänäpäivänä ovat niin erilaisia,,, On todella vaikeaa puuttua toisen ulkonäköön ja tyyliin se loukkaa ja alentaa itsetuntoa.
Mieheni oli "juntti" jota rakastin ja rakastan. Tyylistä ei ollut tietoakaan, meillä ongelma on ratkaistu näin. Lähdemme yhdessä ostoksille (en pidä shoppailusta). Mieheni valitsee omat mieltymyksensä ja minä omani, sitten hän kokeilee ne kaikki, usein käy niin, että valitsemani vaatteet ovat kassissa, kassan kautta kuljettuamme. Kummasti nostaa hänen itsetuntoaan kun kehun esim. peppua uusissa pöksyissä, aina paranee jos myyjä on samaa mieltä. Leikin varjolla voi myös kohottaa puuttuvaa itsetuntoa ja lookkia, hiukset jne... Asiantunteva myyjä usein auttaa oikean vaatekoon löytämisessä. Nykyään hän on jopa tarkka mitä laittaa päälleen, iloisena hän vitsailee "käyntikortistaan."
Tunnetteko toistenne kavereita? Tytöt voisivat joskus tehdä tyttöjen juttuja ja mennä meikki-iltoihin tai/ja pukeutumisneuvojalle, värianalyysiin. Hinta ei ole esteenä, koska ne ovat edullisia ja jopa maksuttomia. Olen käynyt opettelemassa meikkausta, sen jälkeen on kiva mennä kavereitten kanssa lasilliselle,,, laittautuneena :)
Olen naisellinen nainen, vaatetukseltani, ulkonäöltäni ja mieheni on raamikas mies, jopa ryhdikäs jo vaatetukseltaankin. Kahdenkymmenenviiden aviovuoden jälkeen hitsautuneena edelleen yhteen. Eroottista värinää on vielä päivittäin,,,, ja olemme onnellisia ja hyväksyttyjä.
Kun pidän sinusta, yritän myös miellyttää sinua, silloin sinäkin pdät minusta, se on arvostusta, toivottavasti molemminpuoleista.- rhejh¨j.
Miksei hän saa olla poikamainen jos niin tahtoo? Oletko tullut ajatelleeksi että ehkei hän pidä sinun pukeutumisestasi ja toivoo sinusta miehekkäämpää. Hienoa, että jotkut naiset eivät ole pinnallisia kanoja joille vain vaatteet ja ulkonäkö merkkaavat. Sinun naisesi on taatusti tutustumisen arvoinen ja mukava ihminen.¨Tosin kuin monet naiselliset kanat, jollaiseksi hänen toivot muuttuvatn. Mietippä sitä!
- Öökönpöölö
homahtavalle "ongelmasi" kanssa. Mitä jos ottaisit peilin siihen kätöseesi ja miettisit olisiko siinä sinun omassa asenteessasi jotain perseellään. Kaipaako heikko itsetunto kenties pönkitystä hameväen puolelta? Et kaipaa ex-tyttöä, mutta kuitenkin koet ettei nykyinen ole riittävä omana itsenään. Itsesi kanssa sulla enempi on korjattavaa kuin sillä tyttöystävälläsi tyylissään. Isäsikö sen nykyisen sulle valkkasi vai mistä moinen "fiasko" saman katon alle tulla tupsahti?
- 4+12
Hyppää järveen. Ja lähetä tyttöystäväs tänne.
- Julle Ankanpää
jollet sinä ota, niin kyllä minä otan! Pitkillä tai lyhyillä hiuksilla!
- nyt jo
Julle Ankanpää kirjoitti:
jollet sinä ota, niin kyllä minä otan! Pitkillä tai lyhyillä hiuksilla!
Ei sitä yhtä ja samaa naista nyt kaikki voi ottaa :))))
1. Ette ole naimisissa. Et voi "vaatia" mitään ystävältä.
2. Tyttöystäväsi näkee pukeutumisensa ja todennäköisesti monta muuta asiaa erilailla kuin sinä, mikä ei tule muuttumaan ellei hän itse omasta tahdostaan ja aloitteeltaan niin tee.
3. Ette ole naimisissa. Olette yksinäisiä ihmisiä.
Lukemani perusteella kannattaa jatkaa sen "oikean" etsimistä, koska suhteessa ei kannata olla eikä miettiä vakavaa suhdetta, jos ei pysty elämään kaikkien asioiden kanssa.- kjehehe
1. Ette ole naimisissa. Et voi "vaatia" mitään ystävältä. -- Väärin, voi vaatia. Toinen osapuoli voi päättää noudattaa tai olla noudattamatta vaatimusta, kuten parhaaksi näkee. Joko miellyttääkseen ystäväänsä tai itseään.
2. Tyttöystäväsi näkee pukeutumisensa ja todennäköisesti monta muuta asiaa erilailla kuin sinä, mikä ei tule muuttumaan ellei hän itse omasta tahdostaan ja aloitteeltaan niin tee. -- Itsestäänselvyyden jälkeen menee väärin. Parisuhde toimii niin, että kaksi ihmistä toimii yhdessä. Ei niin, että molemmat tekevät aina mitä kulloinkin haluavat. Vai kuinka? Sinulle varmaan olisi paras, että eläisit yksin hautaan asti, jos et aloitteitakaan ottaisi vastaan.
3. Ette ole naimisissa. Olette yksinäisiä ihmisiä. -- Alkuasetelma oikein, johtopäätös väärin. Vai mitä? kjehehe kirjoitti:
1. Ette ole naimisissa. Et voi "vaatia" mitään ystävältä. -- Väärin, voi vaatia. Toinen osapuoli voi päättää noudattaa tai olla noudattamatta vaatimusta, kuten parhaaksi näkee. Joko miellyttääkseen ystäväänsä tai itseään.
2. Tyttöystäväsi näkee pukeutumisensa ja todennäköisesti monta muuta asiaa erilailla kuin sinä, mikä ei tule muuttumaan ellei hän itse omasta tahdostaan ja aloitteeltaan niin tee. -- Itsestäänselvyyden jälkeen menee väärin. Parisuhde toimii niin, että kaksi ihmistä toimii yhdessä. Ei niin, että molemmat tekevät aina mitä kulloinkin haluavat. Vai kuinka? Sinulle varmaan olisi paras, että eläisit yksin hautaan asti, jos et aloitteitakaan ottaisi vastaan.
3. Ette ole naimisissa. Olette yksinäisiä ihmisiä. -- Alkuasetelma oikein, johtopäätös väärin. Vai mitä?Sanoit aivan oikein että "parisuhde toimii niin, että kaksi ihmistä toimii yhdessä". Mutta mites se loppu sitten...?
Eläminen yhdessä ilman sitoumusta (sormus, yms.) ja käyttämällä sen etuja on ihan sama kuin autolla ajaminen ilman sen ostamista tai kuntosalilla käyminen ilman jäseneksi liittymistä.
Tänä aikana ihmiset tahtovat asioita ilman omaa sitoutumusta, ettei tarvitsisi olla vastuullinen teoistaan.
Seurustelu on se aika valita se elämän kumppani, eikä alkaa miettiä sitä vasta yhteisen elämisen aikana.
Minulla on vaimo ja kolme lasta. Me olemme sitoutuneet toisillemme, koska miettimisen teimme jo seurustelun aikana. Olemme oikein onnellisia ja tyytyväisiä...kiitos vain kysymästä.
- johnL
"When I find myself in times of trouble, Mother Mary comes to me,
Speaking words of wisdom: Let it be..." - Lennon/McCartney
Tyttoystavasi ulkonako on hanen asiansa. Ei sinun. Suosittelen kunnioittamaan hanta juuri sellaisena kuin han on. Muut vaihtoehdot tietaa vain ongelmia... - giela
Moikka!
Ilmoitat tyttöystäväsi salaa lehtien muuntaumis-juttuihin - N jv b nb
oJs toinen ei miellytä. Itselleni kävi niin että mies 'repsahti'. Aloimme riidellä asiasta ja erosimme
- Jälkeistrauma?
Tunsin kerran kaksi tyttökaveria Minnan/Minjan...toisen ex., toisen uusi, alkoivat odottamaan vauvaa, "Ero oli tullut, ei siinä mitään, nyt tyttökaverini raskaana".
- :)
Jos en kelpaisi miehelle sellaisena kuin olen niin asia saa olla. En ikinä muuttaisi tyyliäni miesten mieleiseksi! Olen ns.luonnonkaunis nainen ja tyylini on luonnollinen mutta naisellinen ja kaunis. Jos en tällaisena kelpaisi niin mies saakin sitten ihan vapaasti lähteä etsimään mieleisensä! Oma tyyli on osa oma identitteetiä ja kertoo kuka olet.
- juuuuuuuuuuuuuuuu
päätinpä minäkin leikata tukkani lyhyeksi kun ei tämä pitkä vaalea oikein näytä maistuvan muille naisille, miehille eikä työmarkkinoilla!!!!!!!!! Muut pitävät jonain saatanan playboy pupuna joka on viimenen asia mitä haluan. Ja muutes, tämä lyhyt malli on myös paljon keveämpi ja mukavamman tuntuinen. Miksen jo aijemmin älynnyt leikata, ihmettelen vaan. Päätänpä peittää perseenikin tästä lähtien, voisipa melkein pukeutua siihen helvetin burkaan kun ei miehet yksinkertaisesti älyä naisen arvoa!!!!!! Ja annan hiusten todellisen värin kasvaa esille, eli hiiren harmaan, RUMAN. Ja heitän kaikki kultahelyt roskikseen. Ja ihan tiedoksi, että naiset ja miehet ovat molempia sukupuolia, siitä todisteena miesten nännit ja naisen klitoris!!!! Näin on, koittakaapa jo tekin herätä todellisuuteen.
- ///////
Miten itse reagoisit, jos nainen toivoisi sinun muuttavan tyyliä? Et varmaankaan ilahtuisi. Se on jokaisen oma asia, miten pukeutuu ja laittaa hiukset.
Jos ulkonäkö on parisuhteessa ratkaisevan tärkeää, niin kyse ei silloin ole ns. todellisesta rakkaudesta.
Ehkä olis kannattanu ottaa alunperin naisellinen nainen jos se on tärkeää, ei toista omanmieleiseksi muokata.
- onnellinen mies
Ihmeessä,minullakin edellinen naisystävä oli juuri samanlainen,vähän niinkuin "hyvä jätkä" no hain vaimon ulkomailta,nyt miellyttää pukeutuminen naisellista,sen muuten huomaa muitten miesten katseista,jotka ovat kateellisia,kun omalla vierellä laahustaa kirppari mannekiini,ja muutenkin nyky vaimo ei sairasta "päänsärkyä",aina valmiina kun isännän häntä sitä vaatii..
- Heh heh
Ai että oikein isännän, mistäs orjamarkkinoilta oot vaimosi hakenut. Oikein kunnon suomalainen tallitoope...
- yks vaan
Tai sitten ne katsovat säälien, mikä onkin todennäköisempi vaihtoehto...
- jgpåsgaeå
Annas kun arvaan, hait vaimosi jostain itäblokin maasta, ja hänen naisellinen pukeutuminen on sellaista hutsahtavaa "look at me, give me attention!" -pukeutumista.
Itse nimittäin kuulostat juuri sellaiselta juntilta, joka ei ymmärrä, mitä eroa on minihamevosulla ja NAISELLISELLA NAISELLA.
- Jannejoppi
Kertokaa viisaammat minulle, mikä on naisellinen nainen? Tälläiseen termiin törmää aina välillä, esimerkiksi treffisivuilla. Käytänössä se on tarkoittanut, jotain isoa naista, jolla painoa vähintään 100 kiloa.
Minulla itsellä on, aivan toisenlaiset ajatukset naisellisesta naisesta! - teatteria
Minä en kyllä alkaisi kenenkään mieliksi laittautumaan kuin ainostaan siinä tapauksessa, että olisin vakuuttunut, että minua arvostetaan ihan yhtä paljon laittautumatta. Laittautua voisin sitten huumorimielessä tietäen, ettei se oikeasti kummallekaan ole mikään merkittävä asia, mutta voisihan sitä huumorimielessä olla hienoa naista...
- pikku neuvo
Vilkaseppa peiliin ja katso, mitä siellä näkyy. Kaljamaha lökäpöksykö????? Ehkä tyttöystävälläsi on kokemuksia siitä meikattuna, minihameisena olosta, jolloin kaikki miehet huomioivat ja sinä räyhäät mustasukkaisena. Anna tytön mennä ja etsiä itselleen oikea Mies. Hae sinä itelles itä-naapurista "naisellinen nainen", joka päivät pitkät meikkaa, kulkee piikkareissa ja mini-hameessa (talvipakkasellakin) ja miellyttää sinua ja myös kavereidesi silmää.
- Skedegirl85
... on kummallisia ongelmia. Tosin, ongelma koskee jonkin verran myös itseäni - poikamaista bi-tyttöä: Olen huomannut että miehiä ei oikein kiinnosta, eikä itseäkään kiinnosta esittää. Onneksi naiset antavat minun olla oma itseni. En viihdy kovin naisellisten kanssa, jotka olettavat että olen jatkuvasti poikamainen, enkä toisaalta liian maskuliinisten kanssa, jotka hakevat feminiinistä. Olen henkisesti puolivälissä, sellaiset fifty-sixty maskuliininen ja feminiininen :P. Jos joudun toteuttamaan jotain sukupuoliroolia ja oletusta, alan ahdistua ja pyrkiä vapauteen.
Kaikkien pitää saada olla oma itsensä. Kyse ei ole vain tyylistä ja vaatteista. Niillähän ilmennetään persoonaa.
Ja mistä lähtien poikamaisuus merkitsee ettei ole kaunis/ei välitä laittautua tai huolehdi itsestään?
Onhan miehissäkin metroseksuaaleja jotka puunaavat olematta naisellisia.
Ja löysä skeitti/hopparityyli on itseasiassa monesti aika kallista ja tyylitietoista. Itsellänikin on kausia jolloin haluan pukeutua niin, ja kyllä kiinnitän ulkonäköön huomiota. Täytyy olla trendikkäät vermeet, kalliit tossut, tyylikkäät aurinkolasit ja merkkifarkut jotka roikkuu polvissa ;) Tukka hyvin, ja kello näkyvissä.
Eihän naisellinenkaan tyyli automaattisesti tarkoita, että jaksaisi laittautua ja panostaa. Joskus olen naisellinen, ja täysin " räjähtänyt ".
Suosittelen ehdottomasti eroamaan. On kauheaa huomata, että on kadottanut itsensä suhteessa. Niin käy, jos alkaa pukeutua ja olla niin kuin toista miellyttää. Se on valheellista kaikille. - tällainen mielipide
katsojan silmässä ja usein kun ihastutaan niin ihastutaan koko pakettiin, ulkonäköön ja sen sisältöön. Enkä tarkoita tällä että aina välttämättä tässä järjestyksessä :-) Tulee mieleen kysymys, että miksi olet alkanut suhteeseen naisen kanssa, joka ei kaikilta osin sua miellytä? Vai miellyttikö hän alussa sun silmääkin mut on muuttanut vaatetustaan ja tyyliään muutenkin ihan toiseksi suhteenne aikana? Tai ehkä ongelma ei ole naisesi ulkoisessa olemuksessa vaan siinä ettei sulla oikeesti ole tunteita häntä kohtaan. Itellä nimittäin on kokemusta suhteesta, jossa mulla ei ollut tarpeeksi tunteita ja sit se ilmeni siinä et yritin muuttaa häntä ulkoisesti enemmän mua miellyttävään suuntaan ja sit häpesin häntä kun hän ei mielestäni ollut ulkoisesti sellainen kuin olis mun mielestä pitänyt olla. Siinä ei ollut mielestäni kyse pinnallisuudesta vaan siitä, että mies oli mulle väärä, ja se suhde loppuikin.
- Sun huomautukset
Sun omat huomautukset ovat saaneet aikaan sen, että sun naisesi on alkanut kokea sen asian niin, että sä rakastat enemmän hänen ulkonäköään, kuin häntä itseään.
Siksipä hän itse on alkanut kapinoimaan sua vastaan ja joka kerta, kun sä valitat hänelle pukeutumisesta ja siitä, että kuinka kaunis hän on silloin, kun hän pukeutuu sun silmää miellyttäviin vaatteisiin, saa se hänet jatkamaan pukeutumistaan päinvastaisesti. Sillä sun valitukset ruokkii hänen tietouttaan siitä, että sä enemmän rakastat häntä silloin, kun hän pukeutuu sua itseäsi miellyttäen, eikä suinkaan häntä itseään sellaisena, kuin hän on. - Ellos
No vaihda sitten akka johonkin missiehdokkaaseen, jos itse sellaiselle kelpaat. Kyllä on sinun puoleltasi _todella_ syvästä rakkaudesta kysymys, kun mokomasta marmatat (kun todennäköisesti et ole kovin älykäs, niin selvennettäköön, että tämä oli ironiaa. Katso googlesta mitä se tarkoittaa). Hyi helvetti, toivottavasti löydät itsesi kanssa samantasoisen kumppanin, reilumpaa olisi nykyistäsi kohtaan sanoa suoraan, että olet tyytymätön ja eikös nyt sitten erottaisi. Vaikutat hyvin nuorelta henkilöltä, joten te ehditte kyllä hakea toisillenne paremmin sopivat kumppanit puolin ja toisin.
- kjehehe...
Kielenkäytöstä päätellen et kyllä ole sinäkään terävin kynä penaalissa. Se että on itselleen rehellinen on tärkeämpää kuin se, että miellyttää sinua. Ja jep, kaikkia ei tarvitse miellyttää. Vaikutat itse vielä sen verran nuorelta, että katsot maailmaa vähän vaaleanpunaisten lasien läpi, tai sitten osui arkaan paikkaan (eli koet itsesi jotenkin rumaksi).
- kjehehe...
Tyttöystäväsi kuulostaa tosi kivalta. Sen kanssa voi varmaan tehdä kaikkea kivaa, kuten moottoriurheilla, benji-hypätä, lasketella, matkustella muuallakin kuin aurinkorannalla jne... ;D Vaihdetaanko? Ei vaan. En vaihda, mutta haluaisin että omani saisi mukaan eri sorttisiin rientoihin :$
- ####
Olet todellinen ääripää yksinkertisuudessa. Olen aivan varma ettet ansaite hänenlaistaan persoonallisuutta.
Teet meille miehille palveluksen hyvässä jos pidät ton typeryytesi omana tietonasi etkä kirjoittele
ainakaan julkisuuteen. Naiset saattavat yleistää meidät miehet sinunlaiseksesi napaansatuijottajksi. - ht
ihmistä voi rakastaa mutta Häntä ei voi omistaa
- kjehehe...
#### kirjoitti:
Olet todellinen ääripää yksinkertisuudessa. Olen aivan varma ettet ansaite hänenlaistaan persoonallisuutta.
Teet meille miehille palveluksen hyvässä jos pidät ton typeryytesi omana tietonasi etkä kirjoittele
ainakaan julkisuuteen. Naiset saattavat yleistää meidät miehet sinunlaiseksesi napaansatuijottajksi.Paluupostina ensimmäinen lauseesi ;)
- kjehehe...
ht kirjoitti:
ihmistä voi rakastaa mutta Häntä ei voi omistaa
Tähän on vähän vaikea vastata hyvin, mutta et oikein kässännyt mitä tuossa luki. Olen kuitenkin varma, että viimeksi tänään olet kuullut puhuttavan henkilöstä "se". Tuota ei tarvitse edes yhdistää ajoittain mustaan huumorintajuuni, että tekstiä rupeaisi olemaan vaikea lukea jonkun omistamisena.
- jane:
Tee tyttöystävällesi palvelus ja eroa. Hän varmasti löytää itselleen älykästä seuraa ja voi olla omaitsensä.Se on muuten parasta elämässä.
- kjehehe
on tosi epä-älykästä vihjata toisella olevan älyn puutetta kertomalla miten tämän partneri voisi löytää älykästä seuraa, kunhan tämä älyäisi erota. Kaikkein älyvapainta on olla kokonaan perustelematta omia älykkäitä oivalluksiaan. Tulipahan taas tehtyä muutamia nopeita nopeita havaintoja, ja partaveitsen terävällä älyllä tehtyä lähes varmasti oikeahkot johtopäätökset ja sivallettua matto dorkan jalkojen alta. Parasta elämässä on olla oma itsensä ja assimiloida kaikki muut. Eikun...
- Christi
Seurustelin itse kolme vuotta miehen kanssa, jolle ulkonäkö oli todella tärkeä asia. Siis minun ulkonäköni. Hän vaati minua laihduttamaan, värjäämään hiukseni tietyn värisiksi, käyttämään hänen mielestään oikeanlaisia vaatteita. Olin seurustelumme alkaessa normaalipainon ylärajoilla. Huolehdin hygieniastani, käytin siistejä ja kauniita vaatteita, laitoin hiukset ja meikkasin. Sain huomiota miehiltä riittämiin. Hän piti minua viisaimpana ihmisenä, jonka tiesi ja ihaili suuresti huumoriani ja muita sisäisiä piirteitäni. Tämä ei kuitenkaan riittänyt miehelleni. Täytyi olla enemmän, parempi, seksikkäämpi ja kateuttanostattavampi. Hänelle oli tärkeää, että muut olivat hänelle kateellisia minun takiani. Hän oli kavereillensa haukkunut ulkonäköäni ennen kuin nämä olivat nähneet minut (kuulin tämän vasta myöhemmin). Minut nähtyään kaverit eivät ymmärtäneet, mitä hän näki minussa olevan vikana. Jätin miehen, kun sain ulkopuolista tukea ja apua, jotta pystyin näkemäään asiat kauempaa ja omalta kannaltani. On varmaan sanomattakin selvää, että minun itsetuntoni oli heikko, koska annoin miehen taivuttaa minua korkeisiin vaatimuksiinsa.
Rakastuin toiseen ihmiseen ja aloimme seurustella. Minulla oli todella kovat paineet ulkonäköni kanssa, koska hirveä miellyttämisen tarve oli pinttynyt minuun. Sairastuin 2 vuoden seurustelun jälkeen sairauteen, jonka myötä lihoin 40 kiloa, hiukseni lähtivät. Ihoni, josta olin ollut aina ylpeä, koska se oli puhdas ja kuulas, muuttui kamalaksi. Olin jatkuvasti väsynyt, enkä jaksanut tehdä mitään, en kotitöitä, saati laittautua tai pitää muuten huolta itsestäni. Mieheni ei kuitenkaan arvostellut minua tai väheksynyt. Hän jäi luokseni ja rakastaa minua edelleen. Hänen ansiostaan olen oppinut, että todellinen rakkaus ei saa olla ulkonäöstä kiinni. Ulkonäköön ihastumme ja sisältöön rakastumme ja rakkaus on se, joka kestää.
Sanomani viestiketjun aloittajalle on se, että jos et pysty kasvamaan ihmisenä ja luopumaan naiseesi kohdistuvista ulkonäkö vaateista, niin päästä hänet menemään ja löydä joku sellainen ihminen, joka jakaa ajatuksesi, eikä loukkaa itseään sinun takiasi. Toivon kuitenkin, että ymmärrät mitä aito toisesta välittäminen on ja jaksat kehittää itseäsi siihen suuntaan, sen sijaan, että siirrät omat taakkasi toisen kannettavaksi.- teatteria
Christin tarina on kaunis
- marianneK
teatteria kirjoitti:
Kyllä oli, melkeen paras tähän saakka :) Voi olla tosin, että sellaiset jotka eivät ole kokeneet elämässä mitään maata mullistavaa, eivät tuota sisäistä, mutta aikansa kullakin.
- Christi
teatteria kirjoitti:
Kiitos. Joka sana vieläpä itsekoettua ja totta. En halua paasata liikaa sisäisestä kauneudesta, mutta olen oman elämäni varrella oppinut näkemään mikä on tärkeintä ja mikä tulee toissijaisena.
- fdemhdg
Sanomani teille naisille on sitten se että älkää valittako ja kitiskö suomimiehestä jotka ovat läskejä löllyköitä ja haisevat hielle ja paskalle. Katsokaa sinne sydämeen ja unohtakaa ulkonäkö.
- Unnat
fdemhdg kirjoitti:
Sanomani teille naisille on sitten se että älkää valittako ja kitiskö suomimiehestä jotka ovat läskejä löllyköitä ja haisevat hielle ja paskalle. Katsokaa sinne sydämeen ja unohtakaa ulkonäkö.
En ymmärrä miten toi hien ja paskan haju liittyy ulkokökeskeisyyteen. Henkilökohtaisen hygienian noudattaminen on asia erikseen. Ei kannata kommentoida, jos ei edes tajua alkuperäistä sanomaa.
- Terveys on kauneutta
Tarina on hyvä ja opettavainen mutta toivottavasti olet päässyt liikakiloistasi, sillä ne ovat terveysriski, jos vaikka ulkonäköseikoilla ei olisikaan väliä.
- pete.
Miten minun tulisi toimia asian suhteen?
Jättää tai hyväksyä tilanne. Sellaset ihmiset jotka eivät välitä laittaa itseään ja joilla ei ole silmää pukeutumiselle eikä kauneudelle, eivät tosiaankaan muuksi muutu, vaikka puhuisit tai toivoisit. Tämä on sellainen asia, joka lähtee luonnostaan ihmisestä, jos on lähteäkseen. - Tervejärki
valittamaan.......enpä haluaisi tollasen kanssa seurustella. Vaiketa olisi kun ei saisi pukeutua käytännöllisesti ja mukavasti.
- maalimummu
Jos koet, että olette ulkonäön suhteen niinkin erilaisia, niin neuvoisin todella tarkkaan miettimään, onko hän se nainen jonka kanssa haluat olla loppuelämäsi. Kyseessähän on selkeästi eri asioiden arvostaminen.
Mielestäni on typerää tuomita ajattelusi pinnalliseksi ja tulla jauhamaan tänne siitä, miten sisin on tärkein, sillä ne on kuultu ja ovat kyllä kaikkien tiedossa. Ehkä sinua voisi kutsua pinnalliseksi kusipääksi, jos et sietäisi naiseltasi sitä, että hän lähtee lähikauppaan ruokaostoksille ilman meikkiä, mutta jos asia on muodostunut jo näinkin pohdinnalliseksi niin kyseessä ei ilmeisesti ole vain väliaikainen tilanne. Vai?
Jos koet, että olette tyttöystävän kanssa liian erilaisia ja odotat häneltä liikoja, niin ei toisen kanssa voi säälistäkään olla. Loppujen lopuksi voi käydä niinkin päin, että tyttösi jättää sinut. Tällöin mietit minne tuhlasit ne pari vuotta, jotka hänen kanssaan roikuit...- beiiiibbbbb
Kuulostaa ihan mun naiselta, olen hänelle sanonut että minkä näköinen haluan hänen olevan, meikistä en koskaan mainitse mitään, olen pari kertaa todennut vain että näyttää hyvältä ilmankin, ja kehun kyllä nätiksi jos joskus laittaa (suuttuu muuten jos en kehu) :D Hiukset pari kertaa leikannut vastoin tahtoani liian lyhyeksi, mutta en ole sanonut mitään muuta että kun nyt annat kasvaa aina leikkaamisen jälkeen, ja nyt on yllättäen kasvattanut ja, sitten kehuja vaan maasta taivaisiin ni luulis itekki sitte arvostavan enemmän "uutta" ulkonäköään.
Mutta ei minua ikinä ulkonäkö hänessä ole kiinnostanut, minua ei kiinnosta mitä muut meistä ajattelee, meillä on kumminkin toisemme ja nautimme toisistamme, se on tärkeintä. Mutta onhan hän kyllä hyvännäköinen, vaikkakin yleensä pukeutuu kokoa liian isoihin vaatteisiin ja laittaa jotain mukavamman tuntusta päälle. - jgfy
Hohtaa aika hyvin noi sunkin arvos tosta kirjotuksesta läpi. "On turha jauhaa siitä, että sisin on tärkein" (Jos nainen ei laittaudu niin mies on silloin säälistä muijan kanssa). Missähän sunkin ajatus tosta sisimmän tärkeydestä tossa näkyy, kun se muka sunkin takaraivossa, niin tiukasti on?
- miettinene
Vaikka olenkin nainen, en ymmärrä naisia jotka ei osaa tai ei halua pukeutua naisellisesti...tottakai on mukava laitta vaan ferkkarit ja lenkkarit ...mutta jos vkl. iltana pukeutu hyvin saa mieskin silmäruokaa...miksi sitten valittamme jos mies katso muita!!???
- marianneK
Öhm, olinpa laittautunut tai en, niin mies katsoo muita. Hän myös toivoisi että leikkaisin hiukseni lyhyeksi. No ei tämä vakavaa ole eikä mikään päälimmäinen ongelma elämässämme. Joskus vaan tuntuu että mies tykkää katsoa muita naisia, mutta minulla ei pitäisi olla mitään hienoa päällä ja tukankin pitäisi olla lyhyt. Minusta tämä on erikoinen yhdistelmä.
- ilman korkoja
Ihan jo ittes takia, pistä vaihtoon. Mietin, että miksi et ole jo laittanut? Sinähän luultavasti saat paremman...
Oletkos miettinyt asiaa siltä kantilta, että siun naises haluaa näyttää siltä? :)
En tiedä, miltä itse näytät, mutta jotenkin veikkaan, ettet varmaan olisi kovin tyytyväinen, jos joku yrittäisi ulkonäköä muokata... Itse en ainakaan suostu tällaisiin ratkaisuihin, koska olen sitä, miltä näytän vaatteissa, jotka haluan pitää päälläni. En anna muiden muokata itseäni, vaikka kuinka vituttaisi.
Älä siis yritä muokata ihmistä, joka haluaa näyttää siltä, miltä nyt näyttää. Teet suhteesta pitkälle teennäisen.
Omakohtainen radikaalilta kuulostava neuvo, jolla en todellakaan halua pilkata naisesi pukeutumistyyliä ja naureskella ruudun takana sille, että joku näyttää pojalta:
Odota, että vastaan kävelee joku sinulle sopivampi eukko. Jos naisellisuutta kaipaat, hae sitä, mutta muista, että nyt oleva muijasi voi olla suurempi aarre, kun mitä kukaan voisi olla.. Noh, toisaalta, jos tuollainen asia häiritsee, niin en usko siihen skenaarioon niin vahvasti. Epävarmaa varmempaa asiaa ei ole..- marianneK
leimun kirjoitti:
Oletkos miettinyt asiaa siltä kantilta, että siun naises haluaa näyttää siltä? :)
En tiedä, miltä itse näytät, mutta jotenkin veikkaan, ettet varmaan olisi kovin tyytyväinen, jos joku yrittäisi ulkonäköä muokata... Itse en ainakaan suostu tällaisiin ratkaisuihin, koska olen sitä, miltä näytän vaatteissa, jotka haluan pitää päälläni. En anna muiden muokata itseäni, vaikka kuinka vituttaisi.
Älä siis yritä muokata ihmistä, joka haluaa näyttää siltä, miltä nyt näyttää. Teet suhteesta pitkälle teennäisen.
Omakohtainen radikaalilta kuulostava neuvo, jolla en todellakaan halua pilkata naisesi pukeutumistyyliä ja naureskella ruudun takana sille, että joku näyttää pojalta:
Odota, että vastaan kävelee joku sinulle sopivampi eukko. Jos naisellisuutta kaipaat, hae sitä, mutta muista, että nyt oleva muijasi voi olla suurempi aarre, kun mitä kukaan voisi olla.. Noh, toisaalta, jos tuollainen asia häiritsee, niin en usko siihen skenaarioon niin vahvasti. Epävarmaa varmempaa asiaa ei ole..Miksi tuo ulkonäön arvosteleminen tai sen muuttaminen kärjistää monien tunteita? Voihan sitä olla välillä erilainen. Minusta se on kivaa. On kiinnostavaa kuulla toisen mielipide. Minun mies ei yleensä sano yhtään mitään, ei kerrassaan mitään siitä minkä näköinen olen. Hän tuumaa vaan "Sä olet mun akka ja sillä selvä".
Ulkomuoto ei joka tapauksessakaan kerro paljon, joskus kertoo jotain, harvemmin mitään syvällistä. Ihmisessähän on paljon uinuviakin voimavaroja, joista hän ei edes tiedä itse mitään. Kun ei ole kokeillut.
Olen vähän sitä mieltä, että jos minuus ei ole kunnolla kehittynyt, niin silloin pitää tarrautua johonkin tyyliin ja pitää siitä kiinni. Mieluummin vielä vähän suutahtaa jos joku kommentoi siitä jotain ja kokea sen kommentin loukkauksena.
Jos minuus on ehyt, niin ihmisen ei tarvitse ottaa toisten mielipiteitä henkilökohtaisena loukkauksena.
- Näin meillä
Olen viisikympinen "tavallinen" nainen ja olen aina ollut huoliteltu ulkonäöllisesti.
En itse koe olevani kovinkaan naisellinen, mutta minusta se kuuluu naiseuteen pitää itsensä naisen näköisenä,
meikata, laitaa hiukset, kynnet, sekä vaatteet/jalkineet/asusteet...
Olen aina ollut tällainen, kait sain sen jo kotoa äidin maidosta, koska äidillä piti aina olla "kulmat laitettu, huulipunat sekä saumat suorina".
Minulla on siskoja jotka meikkaavat myös päivittäin, se on meille ihan jokapäiväistä ns. leipää.
Ja minusta se on myös huomaavaisuutta kanssaihimisiä kohtaan kun on laitanut itsensä siistiksi, eikä ole kuin miten sattuu..
En siis VOI lähteä edes kaupaan etten laita vähän itseäni (tunnen itseni alastomaksi), mutta kuulinpas kummia kun olin muuttanut (helsingin yksistä lähiöistä), sain kuulla supinaa takanani, näiltä paikallisiltä nais-ihmisiltä että "mikä se luulee olevansa kun on aina niin laitettu".
En vaan yksinkertaisesti voi liikkua kuin suoraan seinästä revitty..verkkarit kuuluu lenkille, ei esim. kuppilaan.- mutta kun
Kynnet on tiellä jos masturboi usein. Mies ei kuitenkaan jaksa seksiä niin paljon kuin nainen joten naisen pitää masturboida. Kynnet on silloin tiellä vaan ja haitaksi.
- *Nana*
antaa kateellisten jupista
Ihanaa kun joku viitsii laittaa :)
- ^^
itse pukeudun aika samanlailla, mutta kerran viikossa pidän ns. naisellisuus päivän. hypin kämpässä korsetti ja stringit päässä. näin pidän mieheni tyytyväisenä. ;)
ehdota naisellesi samanlaista vaikka... :)) - Kukin tavallaan?
Vaatetuskin. Olen nainen, iältäni jo 50 . Olisi ikävää, jos mieheni ei juhliin tai kyläillessämme pukeutuisi tavallista paremmin. Ja kiva on kotonakin katsella miestä, joka ei joka päivä lökäpöksyissä kulje. Hyvät verkkarit ja flanellipaita on ihan hyvä kotiasu. Itse pukeudun mielelläni hameeseen, juhliin ja tansseihin aina. On ihana tuntea olevansa nainen ja miellyttää pukeutumiseni miestänikin. Hän ihmettelee naisia, jotka ovat tanssimassakin lötköt miesmäiset vaatteet päällä, joskus tukkakin kampaamatta, ja ainakin ilman meikkiä. Näiden naisten miesseuralainen on tavallisesti siististi pukeutunut, ja katsoo salaa ja kaihoisasti kauniisti mekkoon pukeutuneita naisia. Lähikauppaan mennessäni en tietenkään meikkaa, mutta muuten kyllä, kevyesti, en mitään paksua pakkelikerrosta. Joskus laittaudun vain mieheni iloksi kotona ollessamme. Miksi en ilahduttaisi häntä? Ja poikatukkaa en halua, joillekin se toki sopii. JA Pällijoosepille! En myöhästele enkä näytä hutsulta (paitsi joskus tarkoituksella leikkiessämme iltaleikkejä, mutta se ei kuulu tähän).
- 49 v
Totuus on se, että naisellista naista eivät monet naiset hyväksy, en tiedä miksi, onko se kateutta, mustasukkaisuutta, pelkoa kun oma mies mielellään katsoo naisellisten naisten perää, en tiedä.
En tiedä teidän ikäänne, mutta itse olen keski-ikäinen ja pukeudun naisellisesti. Se ei tarkoita sitä, että minulla aina olisi hame ja korkkarit, hyvin istuvissa farkuissa jotka korostavat takamusta ja sääriä tunnen itseni myöskin naiselliseksi, kaunis vyö joka korostaa vyötäröä ja korkkarit niin olo on mahtava.
Itselläni on lyhyt tummanruskea tukka joka on hyvin leikattu, korvarenkaat jotka korostavat pitkää kaulaa, ja ehostus on tärkeä, mutta ei liikaa pakkelia siitä tulee vaan tunkkainen kokonaisuus, yritän löytää ja korostaa ne kohdat minussa jotka ovat ok, mielestäni meikki on parhaimmillaan kun siihen ei reagoi vaan se vaan korostaa ja nostaa naisen kasvoja.
Minä kuulun niihin onnekkaisiin naisiin jonka perään miehet katsovat, ovat aina katsoneet, en ole kaunis, vartaloni on sopusuhtainen mutten ole seksipakkasu, mutta olen nainen ja olen ylpeä siitä, ryhtini on suora ja vyötäröni liikku kun kävelen, (katsokaa joskus afrikkalaisia naisia kun he kantavat vesikulhon päänsä päällä miten he liikkuvat, lantiosta se naisellinen kävelytyyli lähtee, pyörivät liikkeet, ja se on luonnollinen kävelytyyli me naiset olemme vaan unohtaneet sen) silmäni nauravat, liikkeeni ovat eloisat ja iloiset, ja rakastan olla nainen.
Naisellisuus voi olla kiinni myöskin itsetunnosta, jos on arka ja haavoittuvainen, niin ei ole aina helppoa olla naisellinen, juuri sen takia että naiset eivät sitä hyväksy, on paljon turvallisempaa kävellä verkkapuvuissa kun mustissa saumasukissa ja korkkareissa, ja nimenomaan täällä suomessa, valitettavasti.
Jos haluat tukea naistasi, niin ole vahva mies hänen rinnallaan, älä kritisoi hänen pukeutumistaan, vaan mene hänen kanssa mukaan vaatekauppaan ja katso hänelle joku vaate jonka halusit hänen pukeutuvan ja kerro hänelle rakkaudella ja ylpeydellä häntä kohtaan, että siinä vaatteessa hän näyttäisi upealta, ja kysy voisiko hän sovittaa sen sinun mieliksi ja jos hän itse tykkää siitä osta se hänelle jos se pukee häntä. Älä missään nimessä aloita mistään minihameesta tai nahkakorsetista, vaan naisellisesta ja tyylikkäästä vaatteesta, muista että se on monta kertaa aistillisempaa kun vaate ei paljasta pintaa vaan vartaloa hyvällä maulla. Ehkä hyvin istuvista farkuista olisi hyvä alkaa, jos hän kerran tykkää käyttää niitä, jokaiselle pepulle löytyy hyviä farkkuja. Hän kuulostaa semmoiselta naiselta joka ei halua rimssuja ja ramssuja vaan yksinkertaisia mutta aistillisia vaatteita, älä yritä pukea häntä vaaleanpunaiseen pitsilinnaan, vaan yritä tukea häntä löytämään se naisellinen tyyli joka sopii hänelle.
Ja muista olla mies hänen rinnallaan, ei mikään nössö, vaan mies jonka rinnalla hän turvallisesti ja ylpeänä voi kävellä. Ole hänen ja ole ylpeä hänestä, ja osoita muille miehillä että tämä nainen on minun.
Onnea sinulle- marianneK
Tekstisi muuten hyvä ja kannustava. Mutta en ymmärrä mitä onnekasta siinä on, että miehet katsovat perään. Saako siitä rahaa tai CV:hen lisämaininnan?
OK, en halua olla inhottava. Mutta ihan todella, mitä kivaa on tavallisten kaduntallaajien katseissa?
Muuten siis tekstisi oli kyllä aloittajalle yksi parhaimmin kirjoitettuja :)
- Ihmii
rakastuit? Onko hän muuttanut tyyliään täysin sen jälkeen kun aloitte seurustella? Jos ei ole muuttanut,niin vähän paha sun on alkaa nyt yhtä äkkiä vatimaan jonkin sortin muutosta,kuulostaa kyllä aika totaaliselta.naisesi ulkonäössä. Jos taas tyyli muuttunut seurustelunne alun jälkeen paljon poikamaisemmaksi tai mielestäsi tylsäksi,niin oletko koskaan kysynyt syytä tähän?
- jfeoasp
Kaikkein kauheinta on se, että naiset luulevat olevansa naisellisia, kun puketuvat minihameeseen ja korkkareihin... kyllähän sillä varmasti miesten katseita saa, mutta vähän eri syystä. Naisellisuus on nimenomaan tyylikkyyttä, ei halpaa. Esim. joku silkkinen kauluspaita ja kynähame on aivan mahtava yhdistelmä, tai istuva jakkupuku tai kesällä ihana kukkahame jonka helmat liehuvat, se on naisellista.
- kauluspaita :((((
Kamalinta mitä tiedän on silkkinen kauluspaita. Tappaa kyllä aistillisuuden just heti kun sen näkee.
- X.
kauluspaita :(((( kirjoitti:
Kamalinta mitä tiedän on silkkinen kauluspaita. Tappaa kyllä aistillisuuden just heti kun sen näkee.
Kauluspaita naisella on kamala. - Samoin jotkut kiiltävät liivit, solmiot, prässihousut. Täti-ihmiset ne ovat sellaisia.... Farkkuper. se pitää olla, ja pusero tyyliä.....I love.
- tapiluska
Tuossa kohtaa ei ulkonäkö ja sen vaaliminen olennaisinta ole, vaan se että sä puolitietoisesti olet kyllästynyt (ei rakasta ihmistä kukaan häpeä:O) ja etsit jotain tekosyytä voidaksesi jättää tyttöystävän. Parempi hänelle; jätä ja hanki uusi.
T. mä - Rape H.
Jätä muijasi. Se ei tuosta parane. Sulla on oikein suomalaisen sotanorsun alku.
Ota junalippu Pietariin. Vietä siellä viikonloppu. Käy Tallinnassa. Vieraile Riigassa. Saat vähän näkemystä. - n33.
on sama ongelma kuin mun miehellä. Tee tyttöystävällesi palvelus ja erotkaa ajoissa!
Kenenkään ihmisen elämän päätarkoitus eli ole olla toisen näyttelyesine! - Yks herra....
jatkossa tilanne ei parannu. Pahenee vaan. Jos et itse ole resupekka, niin sinulla on oikeus edellyttää naisellisuutta. Jos ei naisellasi sitä ole, niin vaihda sellaiseen, jolla on.
Ei tämä tämän vaikeampaa ole. - täydellistä ei ole
Kun ja hyvä olet mielipiteesi ilmaissut ja muutosta odotellut n. 0.5 vuotta? niin unohda koko juttu ja erotkaa!!! Niinhän se tämän päivän elämä menee ja haetaan sitä täydellistä. En paheksu mutta ihmettelen, kuinka hulluksi tämä maailma on mennyt...
Naisesi ansaitsee toisen, jota hänen pukeutumisensa ei häiritse ja täyttää toisen puolen kriteerit ja sinä toisen naisen, joka pukeutuu niin kuin tykkäät. Muista kuitenkin se, että vaikka tuleva pukeutuu miten sinä parhaaksi näet ja mitä nyt kaipaat,,,,, mutta onko jotain miinuspuolta jonka ex teki paremmin. KAIKKEA ET VOI SAADA YHDESSÄ PAKETISSA! Yrittänyttä ei toki laiteta ja voi hakea koko ikänsä täydellistäkin. Siinähän se aika kuluu. - tai jätä
Hänen naisellisuutensa ei ole herännyt tai hän ei halua olla muuta kuin mitä jo on. Sinä et häntä pysty muuttamaan.
- tapio_14
Akka vaihtoon, sillä sä pääset siitä ongelmasta eroon..
- riina-63
Minä pukeudun naisellisesti.. Mutta minusta tuntuu että miehet taas jotenkin haluavat tavallisen ns. löysävaatteisen naisen.. Joku taas minun käytöksessäni ja pukeutumisessani pelottaa heitä. Ihailevat kyllä ja kehuvat kovin mutta siihen se sit jääkin.. eivät halua muuta.
Älä puhu hänelle hänen pukeutumisestaan vaan kehut muita naisia, luulis heräävän..- niin...
on totta etteivät miehet uskalla oikein lähestyä kaunista naista
ja oon kyl huomannu etteivät naiset oikein tiedä mitä tehdä komean miehen kanssa,
sormilla kyllä yrittävät asetella hiuksiaan paremmin, mut siihen se sit jää,
laitoin treffeihin kuvan kaa hauen, että etsin kaunista hoikkaa naista,
ni en saanu suomesta yhtään vastausta....mut Venäjältä kymmenittäin
okei, otan sit tulevan vaimoni sieltä....
- Niinpähän
>Asiaa niin ,että mikäki naisesi pukeutuisi kauniisti niin sinulle tulisi paineita ,koska moni mies
flirttailisi hänen kanssaan..Toiseksi hänen työpaikallaan miehet iskisi häneen silmänsä...
Asiassa on aina kaksi puolta.... - ei ongelmaa
Voitko lähettää tyttöystäväsi yhteystiedot?
Kuulostaa ihannenaiseltani.
Kun sinä et näköjään ymmärrä hyvän päälle, niin voin ottaa hänet. - Ei oo helppoo
Minun tyttöystäväni on kaunis kuin kuva...mutta ei meikkaa oikeastaan ikinä, hän on toki kaunis ilman meikkiä ja pidän naisista jotka ei meikkaa liikaa, mutta haluaisin edes joskus nähdä hänet oikein laittautuneena, hän on nimittäin TODELLA kaunis nainen. Tiedän siis vähän mistä puhut. Entiseni taas meikkasi aivan liikaa, 4 tuntia peilin edessä ja kamalat teinipissis vaatteet aina päällä.
- lowrider#
hirveää,jos muijani pukeutuisi tuolla tavalla,kuten aloittaja kertoi.seksikkyys ja naisellisuuden korostaminen ovat mielestäni tärkeitä seikkoja.
minusta on hienoa,kun nainen loistaa.jos pelkää tuollaista,että työpaikan jampat juoksee perässä ja vie naisen,minusta on silloin parempi tutkia omaa itsetuntoaan ja pyrkiä kehittämään sitä.saahan täällä lopun elämänsä pelätä sitten milloin mitäkin...minusta asiasta(pukeutuminen) voisi keskustella yhdessä,esittää omat toiveensa ja katsoa,millaiseen tulokseen päästään.
jos tuo ei miksikään muutu,etkä sinä koe voivasi hyvin hänen kanssaan,niin löytyyhän täältä naista :)
itse kuuntelen pukeutumisessani naistani mieluusti.toki se edellyttää,että maku on samankaltainen.ei siis lökäpöksyt ja tennarit.eihän noissakaan vapaa-ajalla vikaa ole,mutta juhliin/illanviettoon nyt tuollaisissa rievuissa voi mennä.on hienoa katsella kauniita naisia,jotka tietävät oman paikkansa ja antavat sen näkyä.se on sitä todellista silmänruokaa.
ja ikää on 28 vee.
- hänellä olla
itsetunto ongelmia? minun täytynee sanoa että tuo kuullostaa lähinnä melkein kun kertoisit minusta:D mutta minäkin vasta kun alkoi aikuisuus ja itsetunto palailemaan uskaltauduin pukeutumaan näyttävämmin:) ja no joo mieheni toiveesta jolloin huomasin että no juu en ole ihan niin ladon-ovesta repästyn näköinen kun luulin.
voisit ehkä pikkuhiljaa näyttää eri vaatteita tyylejä kertoa viellä lisää toiveita mikä olis kiva.. niin ja lyhyetkin hiukset voi olla naiselliset:) riippuu miten ne laittaa.. - ****
Ei ihan kaikkia töitä tehdä kotonakaan korseteissa ja korkkareissa. Miltähän näyttäisi sellainen kuvatus perunapellolla, tai verkkoja kokemassa? Tai marjametsässä?
En tiedä teidän töistänne ja harrastuksistanne, mutta kuvittelisin sellaisen tilanteen että ainakin jotakin harrastatte ja teette kotitöitä ainakin jonkin verran.
Anna tyttöystäväsi pukeutua kotona töiden mukaan ja niin kuin hyväksi katsoo. Kahdenkeskeisiä asioita voi harrastaa sitten pitseissä sun muissa illemmalla keskenänne, koska teillä ei ole vielä lapsiakaan.
Voisit osoittaa huomiotasi enemmän häneen ja kehua sitten hänen ulkonäköään tai vaatetustaan silloin ainakin kun silmääsi miellyttää, kait hänellä joskus on nätimmät ja sopivammatkin vaatteet päällään. Joskus pitkät hiukset ovat hankalat hoitaa, varsinkin silloin kun rasvoittuvat. Lyhyet hiukset on helppo pesaista, eikä niitä hiuksiakaan irtoile ruokiin tai vaatteisiin. (puhun kokemuksesta)
Siisti, sopiva asu on plussaa, mutta on otettava olosuhteet ja käyttötarkoitus mukaan. Kevyt meikki silloin tällöin parantaa ulkonäköä, jollei satu olemaan meikeille allerginen. Hiuksiaan voi korostaa sävyttämällä ja nätillä leikkauksella.
Huomioi enemmän ystävääsi. Kun lähdette ulos sano että laita jotakin nättiä päällesi, vaikkapa hame tai nätit farkut. Mene kauppaan ja sovituskoppiin makutomariksi.
( kuulin muuten eilen seuraavasta sovituskopista naisen ja miehen äänen. En ymmärtänyt kieltä koska puhuivat venäjää, vaatteista ainakin oli keskustelu ) - Eki68_
Tyypillinen suomikanttura pukeutuu kuin mies, monet lyövätkin kuin mies, ovat ns. "kovia jätkiä".
Kyllä eron näkee jo lahden toisella puolella pukeutumisessa ja tyylissä. Tuonkin feministit varmaan
laittavat tasa-arvon piikkiin, kun eivät saa pukeutuakaan enää. Hei come on!- fiksut pärjää aina
fiksuja naisia vaikkapa tanssikursseilla. Ei ole lökäpöksyissä, eikä tennareissa.
- miam_
Eli sen verran minunkin on pakko tähän ketjuun kommentoida että kaipa minäkin sitten olen sellainen suomikanttura kun tosiaan lyön kuin mies. Ja jo ihan ammatin valinnan puolesta joudun aika usein käyttämään housuja ja etuvarustuksen peittävää paitaa. Niin, ja en edes meikkaa koskaan. Voi ei... jos noista sitä katsotaan niin minähän sitten olen kanttura ?. Asiaa ei tietenkään muuta se että minulla on taipumus joskus (aika useinkin) vapaalla ollessa korostaa Luojan suomia avujani, eli sitä että on rinnat ja on myös pitkät vaaleat hiukset, hame luontuu minun päälleni parhaiten.... mutta ; en silti meikkaa. Minulla kun ei iho siedä meikkiä ja muutenkin olen aiheesta kuullut miehiltä sen että olen kauniimpi ilman sitä kilon pakkeli kerrosta. Ja onhan se tietysti varmaan niinkin että ei me plus-kokoiset naiset olla jonkun mielestä naisellisia naisia. Tosin omalta kohdaltani olen usein saanut kuulla että ihanaa kun olet noin naisellinen nainen ja et edes meikkaa. Toki, on minullakin ne päivät kun en itsekään tunne oloani naiselliseksi ja peitän kaikki avuni, eikä se nyt oikeastaan tarkoita sitä että olisin mikään poikatyttö silti. Ja se nyt vaan oikeasti on niin että ei nainen miehen takia pukeudu vaan oman itsensä, jos joissakin vaatteissa ei ole kotonaan, ei siinä auta vaikka mies kuinka sanoisi että oletpa sinä ihana kun laittauduit minua varten.
- ukonryllyköille
välttävät. Katso peiliisi
- lahden taakse
Tyypillinen vastaus mieheltä, joka ei suomalaiselle naiselle kelpaa. Viestit joissa ihaillaan venäläisiä ja virolaisia naisia, tulkitsen aina sellaisen kirjoittamaksi, joka on saanut toistuvasti suomalaiselta takkiinsa ja on muuten jotenkin surkea, jota täkäläinen nainen ei vaivoikseen ota. Toivotan teidät ilomielin tervemenneeksi niiden naisellisten naistenne luo. Kyllä te niille kelpaatte siksi aikaa, kun pappi sanoo aamenen ja ovat päässeet parempiin oloihin. Heille kelpaa ressukka ja viinaan meneväkin mies, jos sillä keinoin on mahdollisuus päästä edes pikkuisen parempaan elämään.
- Liis 75
näyttelykalua sinä tarvit rinnallesi? Et taida olla omana itsenäsi riittävä kun tyttöystävän pitää laittautua jotta myös sinä kehtaat näyttääntyä sen seurassa ilman häpeää. Pistä itse pakkelit naamaasi joka päivä ja pynttää niin tiiät mitä se on. Anna ihmisen olla oma itsensä.
- ansa ikonen
Musta kyse on siitä, ettei hän ole ulkoisesti / pukeutumisellaan sellainen ihminen jonka haluaisit rinnallesi. "Ongelma" on siis oikeasti yksin sun.
Ihmiset ovat erilaisia ja pitävät monentyylisestä pukeutumisesta.
Älä loukkaa tyttöystävääsi yhtään enempää vaan hakeudu toisenlaiseen seuraan: selkärankaa kehiin! - jo
miksi rakastuit juuri tuohon naiseen?????????????? tuskin hän on muuttanut tyyliään radikaalisti teidän aloitettua seurustelun. Miksi väärät ihmiset ovat toistensa kanssa väkisin? Jos ulkonäkö on sinulle tärkeää ja häpeät naistasi, ehkä on parempi erota. Toista ei voi muuttaa, piste!
Ja oletko itse miehekäs mies, käytät edustavia vaatteita, sulla on hyvä kroppa, pukeudut vartalonmyötäisiin vaatteisiin, onko sulla hyvin istuvia farkkuja, tyylikkäitä kenkiä ja huolehdit hygieniastasi? Huomautteleeko naisesi sinulle ulkonäkö-asioista? Monesti miehet vaativat naiselta naisellista pukeutumista (minihame ja korkokengät/saappaat, mikä minusta EI ole naisellista), vaikka itse saavat olla minkälaisia tahansa. - ahdistaa
Ongelma on todellakin sinulla, ei sillä joka viihtyy löysemmässä vaatetuksessa. Sinulla on heikko itsetunto ja sitä pitäisi vahvistaa. Tuo liittyy usein nuoruuteen ja häipyy iän myötä toivottavasti muttei kaikilla.
Miehelläni oli nuorena päinvastainen ongelma, en olisi saanut meikata, värjätä hiuksia tai mitään mikä olisi vähänkin huomiota herättävää. Olisi pitänyt olla huomaamaton harmaahiiri kuten hän oli itsekkin. Nyt kahdenkymmenen vuoden jälkeen en voi muuta kuin ihmetellä mikä muutos on tullut miehelleni. Olen saanut pitkän ajan kuluessa hänen itsetuntonsa nostettua niin ettei hän enään pyöri oman itsensä ympärillä vaan uskaltaa olla oma itsensä niin että hyväksyy muutkin sellaisena mitä on.
Toivomuksia voi ystävälliseen sävyyn asettaa mutta toista ihmistä ei saa alkaa pakottaan mihinkään omaan muottiinsa. Omaa itsetuntoaan voi vahvistaa antamalla ihmisten olla sellaisia kuin ovat. Luonne on parisuhteessa ratkaisevin tekijä, ei se miltä ulkoisesti näyttää. Vaikka sulla olisi kuinka silmää miellyttävä kumppani ja luonteet eivät synkkaa niin ei tule yhteiselämästä mitään. Kannattaakin päästä omasta pinnallisuudesta eroon tai jos ei pääse niin elämä on ainaista vaihtamista ja loppujen lopuksi jää yksin.
Siinä ei ihminen itse kasva jos aina vaan vaihtaa ja vaihtaa...koskaan ei todellisuutta kohtaa. Jos aina vaan vaatii muilta mutta ei koskaan kasva itse ihmisenä niin sama kierre jatkuu loputtomiin. - rikotta
Naisellisesti korkokenkiin ja minihameseen pukeutuminen vaatii hyvää itsetuntoa. Se että esittelee rintansa ja vyötärönsä on uskallus ja halu kysymys. Kaikki eivät vain halua sitä huomiota mitä ne tuovat mukanaan. Eivät sitä hyvää eivätkä sitä pahaa.
Naisia pommitetaan jatkuvasti malleilla jotka esittelevät ihannenaisen mallin. Miehet sitten komppaavat että pitäisi olla sen ja sen näköinen muuten et kelpaa mun tyttöystäväksi.
Miten ihmeessä luulet että tyttöystävälläsi löytyy rohkeutta ja halua esitellä itseänsä vielä enemmän, sinä häpeät häntä jo nyt vaikka hän tekee kaikkensa sulautuakseen massaan ja olla mahdollisimman huomaamaton.
Totta kai hän tietää ja tuntee että sinä häpeät häntä etkä pidä hänestä kokonaan sellaisena kun hän on. Sanot itse että olet vääntänyt jopa rautalangasta ettei nykyinen tyyli kelpaa. Ihminen joka joutuu tuollaisten sanojen kohteeksi kokee sen kokonaisvaltaisesti ettei kelpaa. Suurin osa ihmisistä ajattelee varmasti että minä olen tyylini ja tyylini on minua.
Kyllä toinen tuntee aina sen sisällään jos viereinen häpeää toisen puolesta. Voiko enää paljon loukkaavampaa toimintaa olla! Ihme että hän suostuu enää edes lähtemään minnekkään kanssasi. Ihminen joka mukamas rakastaa toista eniten on myös samalla se joka häpeää häntä eniten.
Luulen että toi hiusten leikkaaminen oli yritys pitää kiinni omasta todellisesta itsestään ennenkun poikaystävä tulee ja muokkaa hänestä totaalisesti itsensä naispuolisen kopion, joka siten pelastaa hänet omalta rumalta itseltään.
Hankkisit itsellesi barbin. Sitä voisit sitten kammata ja laittaa niinkuin tykkäät. Milloin lyhyttä, milloin tiukkaa tai juuri sitä miltä sinusta tuntuu milläkin hetkellä.
Keskity sinä vaan oman naamasi puunaamiseen ja anna muiden kukkien kukkia ihan rauhassa. - TÄYSILLÄ TUTKAAN
Jo luonnostaan naisten pitää haluta olla naisellisia. ns. Ihania, suloisia, kauniita, viehättäviä, hemaisevia yms.
On todella outoa tämä nykyään kautta maailman oleva trendi, jossa naiset haluavat pukeutua, kuin rentut miehet. Rumiin löysiin vaatteisiin, ja ovat sen lisäksi epä siistin näköisiä ja huonokäytöksisiä ja rumapuheisia.
Tämähän tarkoittaa sitä, että he käyttäytyvät täysin luonnonvastaisesti ja siten myös tekevät itselleen hallaa, koska ei kukaan kunnon mies halua vaimokseen tai halua oman vaimonsa pukeutuvan ja käyttäytyvän tuolla tavalla epänaisellisesti.
Hyi olkoon kun nykyään menee käymään vaikkapa kävelykadulla tai ostoskeskuksessa niin siellä tulee valtaosa naisista vastaan, juuri tuolla tavalla epänaisellisesti pukeutuneina.
Täytyy Miehekkäänä miehenä sanoa, että tämä nykyinen naisten tapa on luontaanpois työntävä ja ja rumannäköinen. En todellakaan halua tuollaisia naisia vaimokseni, jotka näyttävät samalta, kuin työkaverini, eli housujalkaisilta, karvaperseisiltä, viiksekkäiltä ja riuskoilta Betoniraudoittajilta.
Ja sitten kun siellä kauppakeskuksissa näkee ehkä yhden naisellisen naisen noin 500 muusta niin hän kiinnittää miesten katseet itseensä ja näyttää ihan, kuin hän häpeäisi sitä ja minusta se jos mikä on säälittävää.
Sillä se ihana nainen, joka on pukeutunut kauniisti, naisellisesti, hameeseen, ohuisiin sukkiin, avokkaisiin, hänellä on hiukset kauniista, tuoksuu hyvälle ja on meikkiä, kruunaa sen ympärillään olevan äijämäisesti pukeutuneen ämmämassan.
Niin että kaikkien hänen niiden hänen ympärillään olevien miesmäisesti housuihin pukeutuneiden naisten pitäisi hävetä omaa rumaa miesmäistä tyyliään.- huomasin
tuon kesällä kun kuljin hame ja toppi, tai oli caprit ja toppi päällä.
- vain REIÄSTÄ :O
nykyään on paljon homoja ja piilohomoja. maailma on mennyt kummalliseksi! riuska, kaljamahainen petolinnun peräsimellä varustettu tukkatyyli ja epänaiselliset tavat tuntuvat kiinnostavan miehiä.
se on naturellia! ;) - ja mieti
Haukkukaa lisää naisia ja ihmetelkää sitten, että moni ei löydä naisellisuuttaan, kun itsetunnot on nollassa miesten jatkuvasta arvostelusta.
- TÄYSILLÄ TUTKAAN
Kuvitelkaapas jos miehet alkaisivat käyttäytymään teitä naisia vastaan samallatavalla, kuin te naiset käyttäydytte meitä miehiä vastaan eli.
Kasvatettaisiin pitkätukka letille ja puettaisiin kesämekot päälle ja partajamatta oltaisiin siinä kävelykadulla karvasilla säärillä lenkkarit jalassa ja naisiksi pukeutuneina ja tämä olisi yleismaailmallinen trendi.
Niin eiköhän viimein jotkut naiset alkaisi kyselemään, että mistähän niitä oikeita miehekkäitä miehiä löytyy, kun kaikki miehet ovat oksettavasti pukeutuneita, kuin epäsiistit haisevat ämmät.
Arvon naiset meistä miehistä näyttää tuo teidän nykyinen käyttäytymisenne pukeutumisen ja itsenne hoidon suhteen liian miesmäiseltä ja luontanne poistyöntävältä.
Ehdotankin, että oman avioliittonne eheyttämiseksi, että alatte jälleen edes pukeutumaan naisellisesti naisten vaatteisiin, että edes vaatetus erottaisi teidät meistä miehistä.
Naisten vaatteisiin kuten, esim. kauniisiin rintaliiveihin, podyihin, sukkanauhavöihin, korsetteihin, ohuisiin sukkahousuihin, styup-sukkiin, sukkanauhasukkiin, kauniisiin mekkoihin, hameisiin, ryhdikkäisiin takkeihin, kauniisiin hattuihin. Sillä tiedätte sen varsin hyvin iteskkin, että noita naisellisia vaatteita eivät miehet käytä, mutta naisellisesti pukeutumalla saisitte itsellenne hyvän olon ja paljon positiivista huomiota ja miesten vetovoimaa itsänne kohtaan.- vgrb
kun nainen on normaali. Heidän omaa kehittymätöntä psyykettään täytyy täydentää kavereiden edessä joku joka näyttää hyvältä, koska se mitä hän(mies) on ei riitä sellaisenaan.
Samaa linjaa on kun miehellä täytyy olla tavallista hienompi auto, tai jotai muuta , vaikka vene. Tavallinen ei käy.Sen pitää edustaa, että kulissit pysyisi kasassa, ja muut kuvittelisivat että hyvin menee. - M.
vgrb kirjoitti:
kun nainen on normaali. Heidän omaa kehittymätöntä psyykettään täytyy täydentää kavereiden edessä joku joka näyttää hyvältä, koska se mitä hän(mies) on ei riitä sellaisenaan.
Samaa linjaa on kun miehellä täytyy olla tavallista hienompi auto, tai jotai muuta , vaikka vene. Tavallinen ei käy.Sen pitää edustaa, että kulissit pysyisi kasassa, ja muut kuvittelisivat että hyvin menee.Minä en ainakaan meikkaa sen takia koska näytän hiton hyvältä ilmankin! kovat on kriteerit joillakin kyllä, mutta eiköhän miehelle joka haluaa sen meikkaavan tytön löydy myös sellanen. :) Näistä minihame ja sukkahousujutuista sen verran että hiton kylmä on täällä Suomessa semmosilla varusteilla kulkea muulloin kun kesällä. Korkkarit on kans kyseenalainen jalkinepari, joillekin ne sopii. Nimittäin niille jotka on luonnostaan lyhyitä. On aika hurjaa jos kävelis vastaan joku 180cm pitkä nainen jolla vielä korkkarit jalassa! Miettikääpä nyt ko se olis teitäki paaaaljon pitempi. Tottakai taas se että jos ite nainen haluaa olla toooosi pitkä niin mikäs siinä, korkkarit jalkaan vaan, mutta suurin osa pitkistä naisista käyttää mieluummin niitä pohjattomia kenkiä. Haluan vaan ilmaista että voi luonnollinenkin olla kaunis. Ei tartte puuteripöllönä palloilla ympäri maailmaa muitten takia jos ei huvita! Eri asia jos omaksi ilokseen meikkaa tai muuten ehostautuu.
- UGLY FACE.FI
M. kirjoitti:
Minä en ainakaan meikkaa sen takia koska näytän hiton hyvältä ilmankin! kovat on kriteerit joillakin kyllä, mutta eiköhän miehelle joka haluaa sen meikkaavan tytön löydy myös sellanen. :) Näistä minihame ja sukkahousujutuista sen verran että hiton kylmä on täällä Suomessa semmosilla varusteilla kulkea muulloin kun kesällä. Korkkarit on kans kyseenalainen jalkinepari, joillekin ne sopii. Nimittäin niille jotka on luonnostaan lyhyitä. On aika hurjaa jos kävelis vastaan joku 180cm pitkä nainen jolla vielä korkkarit jalassa! Miettikääpä nyt ko se olis teitäki paaaaljon pitempi. Tottakai taas se että jos ite nainen haluaa olla toooosi pitkä niin mikäs siinä, korkkarit jalkaan vaan, mutta suurin osa pitkistä naisista käyttää mieluummin niitä pohjattomia kenkiä. Haluan vaan ilmaista että voi luonnollinenkin olla kaunis. Ei tartte puuteripöllönä palloilla ympäri maailmaa muitten takia jos ei huvita! Eri asia jos omaksi ilokseen meikkaa tai muuten ehostautuu.
http://www.oricuss.com/pictures/img/ugly-people-01.jpg
SIIS...
WHAT THE FUCK!!! - ...
Kasvattakaa vaan miehet hiuksianne ja mielellään saa olla auki. Tosin jos on mallia "hiirenhäntä" niin sit saa pitää lyhkäsenä. Hyväkuntoiset pitkät hiukset miehellä on tosi hot! Ja ei sitä partaakaan tarvi ajaa kunhan ei mitään ZZ-Top partaa kasvata. Pitkät hiukset ja parta on erittäin hyvä yhdistelmä. Ja miehen ei tarvi säärikarvojaan ajella. Sen kesämekon voitte jättää kyllä naisille (niille jotka haluaa pitää jotain kukkamekkoa).
- hahahahahahha
M. kirjoitti:
Minä en ainakaan meikkaa sen takia koska näytän hiton hyvältä ilmankin! kovat on kriteerit joillakin kyllä, mutta eiköhän miehelle joka haluaa sen meikkaavan tytön löydy myös sellanen. :) Näistä minihame ja sukkahousujutuista sen verran että hiton kylmä on täällä Suomessa semmosilla varusteilla kulkea muulloin kun kesällä. Korkkarit on kans kyseenalainen jalkinepari, joillekin ne sopii. Nimittäin niille jotka on luonnostaan lyhyitä. On aika hurjaa jos kävelis vastaan joku 180cm pitkä nainen jolla vielä korkkarit jalassa! Miettikääpä nyt ko se olis teitäki paaaaljon pitempi. Tottakai taas se että jos ite nainen haluaa olla toooosi pitkä niin mikäs siinä, korkkarit jalkaan vaan, mutta suurin osa pitkistä naisista käyttää mieluummin niitä pohjattomia kenkiä. Haluan vaan ilmaista että voi luonnollinenkin olla kaunis. Ei tartte puuteripöllönä palloilla ympäri maailmaa muitten takia jos ei huvita! Eri asia jos omaksi ilokseen meikkaa tai muuten ehostautuu.
"Minä en ainakaan meikkaa sen takia koska näytän hiton hyvältä ilmankin" "Ei tartte puuteripöllönä palloilla ympäri maailmaa muitten takia jos ei huvita!"
KUKAAN nainen ei ole niin kaunis, etteikö pieni meikki häntä vielä kaunistaisi! Sinäkään et ole kaunis talvella kalpeana ja silmänaluset tummina! - mmmmmmmmmmmmmmmmmm
hahahahahahha kirjoitti:
"Minä en ainakaan meikkaa sen takia koska näytän hiton hyvältä ilmankin" "Ei tartte puuteripöllönä palloilla ympäri maailmaa muitten takia jos ei huvita!"
KUKAAN nainen ei ole niin kaunis, etteikö pieni meikki häntä vielä kaunistaisi! Sinäkään et ole kaunis talvella kalpeana ja silmänaluset tummina!Etpäs sinä sitä voi tietää, vai ollaanko tavattu? ;) jos oonki vaikka tummaihonen!hahhahaaa. ei kyllä mieskään ole kovin ehostava jos on ne tummat silmänaluset :D
- Oltser
M. kirjoitti:
monet naiset on paremman näkösiä ilman meikkiä. ! hirvittää joskus katela ku kylillä vastaan kävelee semmoisii suttunaamoja.
- puska..0
On v*tun lapsellista valittaa tuollaisista asioista!! Itekki oon vielä lapsi, mutta kuiteskin. Haluatko itse jotain seksikkyyttä, vai mikä mättää? Rakastan kyllä pukeutua naisillisiin asuihin ja olla nainen. Sen haluan kyllä nähä, että miehet ovat mekoissa ja niin naisia että!! : DDD en malta odottaa.... mutta niin naiset olkaa tyytyvöisiö, kun olette naisia, etsikää kaikki ilo siitä.
- Mekkojen omistaja
Minun mielestäni on kohtuullista pukeutua tilanteeseen kuin tilanteeseen sen vaatimalla tavalla. On puolison huomioimista, että viitsii "välittää" ja laittaa itseään. Perunapellolle pukeudutaan eri tavalla, kuin silloin kun mennään ulos treffikaverin kanssa. Nautin pukeutua kauniisti, olla siisti, hyvälle tuoksuva, jonkin verran meikattu ja olla muutoinkin naisellinen nainen. Se on osa minua, enkä halua mitään "jatkäkulttuuria" viljellä ympärille. Totta on myös se, että jos minä pukeudun kauniisti ja tilanteen vaatimalla tavalla, odotan myös, että mies pukeutuu myös tilanteiden mukana. On sairaan ihanaa, kun treffikaveri tuoksuu puhtaalle, pesee myös hampaansa, pukeutuu siististi ja asianmukaisesti. Se on mielettömän seksikästä ja toisen huomioimista. Ainakin minä haluan juhlistaa eri tilanteita myös pukeutumisella. Kaikkihan on muuten ihan tylsää, virttyneitä lökäpöksyverkkareita on jokaisella, mutta ne on kyllä seksinkarkottajia. Teeppä vaikka testi kumppanillesi, laittaudu miehiseksi tai naiselliseksi aivan testin vuoksi yhden kerran... tuo melkoista vipinää erotiikkaankin ja on lisäksi kaunista katsella. Harmautta ja tylsyyttä on aivan tarpeeksi ympärillä, kauneuden katsominen on normaalin työssäkäyvän köyhän pulliaisen yksi suuri ilo.
- koulupoliisi
"Ehostaa ani harvoin ja silloinkin näyttää aivan samalta."
"ani harvoin" kirjoitettu erikseen niin kuin pitääkin. Saat minun peukkuni. - kysyn vaan
En tiedä miten olet yleensä itse pukeutunut, ankä yritäkään syyttää sinua siitä... mutta sekin saattaa joskus olla yksi keino (?)
Sen nyt kuitenkin tässä haluan sanoa että ehkä koko parisuhdetta pitäisi tarkastella hieman yleisemmin. Elikkä ensinnäkin, jos haluat näyttelykapistusta, se löytyy kennelistä. Osta puudeli. Sen voit viedä trimmattavaksi joka viikko.
Mutta tärkeämpää on kuitenkin se miten teillä muuten menee. Elikkä, jos todella rakastat häntä, hyväksyt hänet sellaisena kuin hän on. Jos sen lisäksi toivoisit hänen pukeutuvan juuri sinun vuoksesi, voi kysyä mikä saisi hänet tekemään niin ?
Kun parisuhde toimii ja nainen saa kokea saavansa arvostusta ja kunnioitusta omalta mieheltään enemmän kuin kouluarvosanan 7 verran, niin naiselle tulee itsestään tarve tehdä sinulle jotakin joka saa sinut tuntemaan olosi miellyttävämmäksi. Mitä enemmän saat hänet tuntemaan itsensä rakastetuksi, sen enemmän hän haluaa saada sinut tuntemaan samoin.
Silloin hän pukee päälleen juuri ne vaatteet jotka toivotkin... ja riisuukin ne mielellään kun se aika tulee :)
Jos taas et itse hänestä välitä ihmisenä sellaisena kuin hän on etkä halua hänen tuntevan oloansa mukavaksi, turvalliseksi ja hyväksi... hyvin valitettavaa... mutta ehkä olisi aika pakata ?- rumaankkanen
...on kovin vaikea laji varsinkin naisille.
Jos haluat erottua/saada huomiota niin minihame ja muut huorahtavat vermeet.
Huomia vain ei välttämättä ole positiivista.
Yli neljäkymppinen nainen teinivaatteissa on karmea näky....
Milloin suomalaiset oppivat että enepäi on vähempi... Eli seksikäs voi olla olematta hutsahtava.
Mutta toinen ääripää,eli tämä tuulipuku-leidit...
Miten heihin saisi estetiikkaa?
Monesti pukeutuminen viestii kantajansa mielentilasta. Liian hutsahtava haluaa epätoivoisesti huomiota.
Vartalonsa peittäjä taas ei halua tunnustaa omaa seksuaalisuuttaan tai ylipäätään olla huomioitavana.
Itsetunto määrittää pukeutumisen. Jos tunnen itseni lyttyynlyödyksi hiireksi, pukeudun sen mukaisesti.
Paljoa aloittajan tapauksessa ei tarvittaisi. Vain se,että nainen käyttäisi oikeankokoisia vaatteita.
Itse olen pyylevä ja peitän sen isoilla vaatteilla. Tosin yritän nykyään löytää myös vaatteita,jotka laskeutuvat kauniisti,mutteivat näytä teltalta... Ja se vasta vaikeaa onkin kun monet liikkeet myyvät niitä kauniita vaatteita vain kokoon 44...
Mutta jos aloittaja todella rakastaa naistaan niin anna hänen olla laisensa.
Voithan vaikka tehdä sopimuksen: Neljä kertaa vuodessa mennään juhlimaan ja silloin pitää näyttää upealta,mutta älä vaadi häntä laittautumaan jatkuvasti sillä esim kodinhoito ja ruuan laitto korkkareissa ei ole haukaa vaan kidutusta.
Hänen oma itsetuntonsa ratkaisee sen,mihin hän kykenee joten älä painosta,sillä se voi tehdä hänen elämänsä niin vaikeaksi,että hän voi jopa jättää sinut. Varsinkin jos hän kokee ettet anna hänen olla oma itsensä.
- heilaa
Vaikea naisena sanoa..itselläni ei ole tämmöstä onkelma!! oletko ehdottanut teatteriin menoa...miten hän pukeutu silloin??? Lähettä se nainen luokseeni...opetan sille naisellista olemista:::.
- .
Jos haluat hänen pukeutuvan kauniisti juhliin niin osta hänelle joku vaate ja anna lahjaksi silloin, kun olette juhliin menossa ja sano, että ajattelin kaupassa, että näyttäisit kauniilta tämä ylläsi ja ostit sen siksi hänelle. En tiedä toimiiko, mutta aina voi kokeilla.
- Let it be
Naisellinen nainen on median ja lehtien luoma ihanne, jonka mukaan jokaisella pitäisi olla ajellut sääret suuret silikoni rinnat ja aina ne 1000 e D&G:n kengät ja laukku. Huono itsetuntokin johtuu varmasti suurimmilta osin juuri kaiken maailman mainoksista ja televisio ohjelmista. Ja mitä pahaa on pukeutua mukaviin ja esimerkiksi lämpimiin vaatteisiin? Olisiko sitten parempi että se lehtien naisellinen nainen odottaa aamulla -20 asteen pakkasessa bussiaan minihame, korkkarit ja toppi päällään? Peukku pystyyn niille jotka ymmärtävät oman terveytensä päälle ja pukeutuvat mukavasti ja lämpimästi. Myöskään metsään mennessä ei se minihame ole paras varustus niin kuin joku aikaisemmassa viestissään ilmaisi viitaten korsettiin ja stringeihin. Jokainen on mikä on. Ja jokainen kokee naisellisuutensakin omalla erityisellä tavallaan. Yksi lökäreissä, toinen korkkareissa kolmas jollakin muulla tavalla. Anna hänen olla oma itsensä eikä lehtien muovaama kauneus ihanne.
- qasu
jos oikeesti tykkäät tyttöystävästäs, hyväksyt sen sellasena ku on.
- opir
olkaa vaan kaikki semmoisia kun tykkäättä olla. se on kaikille paras. ei se rakkaus kukoista jos arvostellaan ja ollaan epävarmoja.
- Ei toi vaan toimi
Jos tyttöystäväsi on poikatyttö ja on aina ollut poikatyttö niin et sinä voi häntä ja hänen tyyliään muuttaa toisenlaiseksi. Voit yrittää ehdottaa esim. kaupassa asuja ja niin edelleen, mutta sen halun olla näyttävämpi / seksikkäämpi tulee lähteä itsestäsi. Ethän sinäkään muuttuisi kehonrakentajaksi / metsuriksi / Boss-pukumieheksi tai muuksi maskuliiniseksi mieheksi kenenkään naisen pyynnöstä? Kyllä sinun pitäisi olla sellainen luonnostaan.
Herää kysymys että miksi olet ylipäätään lyönyt hynttyyt yhteen poikatytön kanssa jos naisellisempi pukeutuminen on sinulle noin tärkeää? Kai sinä nyt aikuisena tiedät että ihminen on suurinpiirtein sitä mitä se on?
Mutta tälläytyviä ja jopa ylitälläytyviä 20-30v naisia on Suomi täynnä. Ei sinulle oikeasti ongelmia tule jos haluat löytää naisen joka pukeutuu tiukkaan mekkoon ja meikkaa vahvasti baariin. Ihan päinvastoin,tuollaisia naisia on nykyään alle kolmekymppisissä suurin osa.- kampakerroin
ei vaatteet päällä naida. se merkitsee mitä näyttää niiden alla. kun nyt lookista puhutaan
- _kukka-
Mukava aihe.. :) Osta hänelle lahja, joku mekko tai sen olonen jos se käy hänelle kehu häntä kauniiksi.. Keksi kaikkea kivaa. Minun veljeni vaimo on mukava //asiasta kukkaruukkuun..// mutta kun olemme navetalla ei sinne millään korkokengillä mennä. Siellä on työ vaatteet, myös naisilla, eikä ne ole naisellisia. Hän pukeutuu mekkoihin juhliin jne.. hänellä on leveät hartiat, mutta saa näyttämään ne siroilta, vaikka ei edes koittaisi. Ihailen häntä. älä mieti näköä vaan sisällystä mutta voit sanoa tai kysyä miksi hän ei käytä naisellisia vaatteita, mutta älä viiti loukata häntä.. :)
- gthyu
pukeutui miten pukeutui
- hurrrrrrrrrrrrri
gthyu kirjoitti:
pukeutui miten pukeutui
luultavasti sun tytsille tulis aika epämukava olo jos joutuis pukeutuu vasten tahtoaan hepeniin ja meikkaamaan. On muuten vesisateessa tosi kurjaa toi meikkipeite naamalla. ja aina pitää olla tarkistamassa onko meikit hyvin. voi jopa ärsyttää ihoa tai tukkia ihohuokosia ja sitte hänestä tulis finninaama lisäksi. ja se meikin poisto joka ilta on hirvee urakka. ei kannata olla narsku! voithan tuota itekkin ottaa rennommin ja pukeutua kivoihin vaatteisiin. veikkaan että ihastuit naises pitkiin kutreihin..kokeileppa ensin ite meikata joka päivä ja sit ihan kuittina putsata ne. yms.suosittelen.
- sähkönainen23
Mitenkäs sellainen nainen, joka pukeutuu toisinaan rennompiin,löysiin vaatteisiin mutta toisinaan taas naisellisimpiin vaatteisiin, joka osaa kantaa vaatteitaan aina ylväästi?
Minä olen sellainen, enkä voisi kuvitellakkaan seurustelevani miehen kanssa joka vaatisi aina täydellistä naisellisuutta. Se on kuin antaisi omasta persoonastaan osan pois vain miehen takia. Tietty haluan mieheni olevan mies mutta ei se sitä meinaa että minun täytyisi olla koko ajan naisellisuuden ruumillistuma.
Sitä pitäisi oppia hyväksymään toinen kaikkinen vikoineen eikä muokata toisesta haluamaansa. Jos ei siihen kykene, niin kannattaa alkaa etsimään itselleen sopivampaa, yhtä täydellisyyden hakuista kumppania. - kari.kirvesniemi
Kantsuu varmaan kehottaa naistas suorilla sanoilla pukeutumaan niinku naiset yleensä pukeutuu ja kai hän nyt sit viimeistään tajuu et kuinka pukeutuu. Ja meinaaan että siis ethän säkään varmaa jaksa tollast jätesäkkimeininkii katella. Rajansa kaikella! Ite en tollasta kestäs kovinkaa kauaa! :o
- lamppux
Voi sua reppanaa!!!!!!!!!
Olisiko sun aika katsoo peiliin ??????????
Ehkä hän haluaa olla oma itsensä ????????
Mitä rakkautta se sinulta on jos et hyväksy häntä sellaisena kuin on ????????
Kehtaat edes kirjoittaa tuollaista ...Häpeäisit itseäsi etkä tyttöystävääsi-
Silloin hän ei ole se oikea jos noin ajattelet hänestä.
Olisit pitänyt siitä EXSÄSTÄS kiinni kun noin suutas revität.HÄPEÄ JOS OSAAT?????????????????? - ehdotus???
Järejestä vaimollesi pienoinen ylläri ja tyhjennä hänen vaatekaappinsa hänen ollessaan töissä, asioilla ym. Valitse stylistin kanssa vaimollesi sopiva vaatemallisto ja osta hänelle uudet käyttövaatteet. Saattaa tulla hintaa paljon, mutta tilanteessasi lienee sen väärtti?
- Kaisuliinuli
Vaikutat vähän samanlaiselta tyypiltä kuin tämä.
http://www.youtube.com/watch?v=FYeGOhodqkA
- gfhgfhgf
Heti alkoi kummallinen ristiinnaulinta.
Mitä jos tän sivun naisten poikakaverit olisi epämiehekkäitä, naisellisia? Tuskinpa puolustaisivat sitä niin kiivaasti.... - Täti 30+
Arkiaamuisin:
Mieheni nousee sängystä, käy aamupesulla ja pukeutuu -> on 5-10 minuutissa valmis ja ulos ovesta työmatkalla.
Minä nousen sängystä, käyn aamupesulla, puhdistan/rasvaan kasvoni, meikkaan, laitan hiukseni, katson kauniit vaatteet ja asusteet itselleni -> olen 30-50 minuutissa valmis.
Arki-iltaisin:
Mies käy treenien jälkeen suihkussa ja on 5-15 minuutissa valmis, hiukset pestynä.
Minä käyn suihkussa, suoritan kasvo- ja/tai vartalokuorinnan, hiusten perusteellisen pesun ja hoitotoimenpiteet, puhdistan kasvoni ja rasvaan myös koko kehoni - olen n. 50-60 minuutissa valmis.
Tämän jälkeen vielä mahdollinen epilointi (sääret, kainalot) brassi vahaus ja pitkien paksujen hiusten kuivaaminen kestää reilusti tunnin päälle.
Kulutan paljon aikaa (ja rahaa) etsimällä hyvälaatuisia tuotteita iholleni ja hiuksilleni. Sorrun hömpötyksiin ja petyn. Joudun taistelemaan herkkujen edessä ja näkemään nälkää. Lähden uupuneena pitkän työpäivän jälkeen harrastamaan liikuntaa. Kävelen koroissa, vaikka kengät olisivat epämukavat. Palelen talvella hameessa...
Olisin niin paljon mielummin mieheni - onhan hänellä pirun upea nainen ;)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1723375Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732161Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii542097- 421988
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321481Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931241- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul3941091Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1151015- 46889