Miksi nainen nalkuttaa?

Demina

Heti ensialkuun toteaisin, että tämä ei ole provo ja toivoisin saavani fiksuja mielipiteitä.

Miksi nainen nalkuttaa?

Mies, miksi vaimosi nalkuttaa? Millaisista asioista? Mene itseesi - koetko että se on joskus jopa aiheellista, vai aina aiheetonta?

Nainen, miksi nalkutat miehellesi? (Nalkuttaminen, valittamista, samoista asioista toistuvaa huomauttelua jne) Millaisista asioista?

Itse olen aivan hämmentynyt siitä, että olen alkanut itse nalkuttamaan miehelleni ja haluaisin todellä päästä siitä eroon.

On asioita joista joudun toistuvasti huomauttamaan: älä pyyhi vessassa käsiäsi minun pyyhkeeseen, vaan käsille varattuun käsipyyhkeeseen. Kun ostat kaupasta maitoa, tarkista että päiväys on vähän pidemmällä kun tänään. Kun tulet kotiin, laita sisäovi kiinni perässäsi. Kun olet juonut kahvin, ole kiltti ja laita kahvinkeitin kiinni.

Mies kokee minut nalkuttajana ja minä olen ihan ihmeissäni miksi moisista asioista pitää huomauttaa, en vaan haluaisi että kahvinkeitin syttyy palamaan jne. En haluaisi olla nalkuttavaämmä, haluaisin lukea muiden kokemuksista ja täten ehkä löytää tieni itseeni ja korjata käytöstäni.

Aurinkoista päivää kaikille! :)

140

41939

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JoJo

Heti alkuunsa toteaisin, että sinähän jo vastaat kysymykseesi: Koska olet ämmä. Ämmien sisäiseen geneettiseen rakenteeseen on iskostunut yksi viheliäisimmistä ämmämäisyyden muodoista, eli nalkuttaminen. Sillä ei ole mitään virkaa, se ei hyödytä ketään ja se jarruttaa elämän eteenpäinviemistä. Itse olen irtautunut täysin ämmien keskuudessa olemisesta koska nimenomaan tämä nalkutus on yksi mitä vähiten siedän. Nalkuttavan ämmän äänikin on jotenkin korvia kivistävää narinaa. Kuuntelen mielummin mökilläni vaikka hakosahan ääntä illat läpeensä.
      Nalkutus syntyy mm. siitä syystä että ämmä ei koe merkitystä yhteiskunnan funktiossa. Koska ämmä ennenpitkää turhautuu tästä, pitää hänen korvata tilane jollain jonninjoutavalla ja mikä sen tehokkaampaa kuin alkaa valittaa kaikesta ja mielellään vielä mahdollisimman mitättömästä asiasta.
      En tiedä, onko tässä kuin kaksi tietä: Lopetat nalkutuksen ja miehesi saattaa katsella sinua pidempään tai jatkat vittumaisena olemista ja pääset osaavasta ja elämää eteenpäin vievästä miehestäsi melko pikaisesti. Itse jaksan hymyillä, sillä yksikään ämmä ei ole minulle nalkuttanut, eikä nalkuta. Ja ne myös tietä sen.

• Mirri

Uskon. Ei sulle nyhverölle nalkuteta. Tuskin edes puhutaan - säälistä korkeintaan. Ei helmiä sioille.

• Tupsu

Taitaa olla Jojo pahassa puutteessa. Enkä kyllä ihmettele. Koita vähän kasvaa, jos aiot iholle päästä.

• Laura

Että itse nalkutat aivan koko ajan? Joka ikinen tekstisi tällä palstalla on silkkaa nalkuttamista, jojoseni.

• ennu

Sie oot melkonen mulkero. Jos sie väität että aina ku naispuoleinen hahmo huomauttaa jostain (ihan aiheellisestaki) niin se on joka kerta aiheetonta nalkutusta. Eli kukaan ei sais koskaan huomauttaa mistään eikä neuvoa ketään. Väität varmaan ettet koskaan ite puhu kelleen mitään, oot vaan tuppisuuna. (Varsinkin miespuoleisilla) Ihmisillä on paljon rasittavia tapoja, kuten vessan pesemättä jättäminen enkä koskaan ole tuntenut huonoa omatuntoa siitä kun olen viikon ollut pois kotoa eikä mieheni ole pessyt vessaa kertaakaan, oikeesti oksettaa, eikä hän ole ainoa tuntemani mies joka jättää pinttyneen paskan kuurauksen mieluiten vaimolleen.

• sepise
        ennu kirjoitti:

Sie oot melkonen mulkero. Jos sie väität että aina ku naispuoleinen hahmo huomauttaa jostain (ihan aiheellisestaki) niin se on joka kerta aiheetonta nalkutusta. Eli kukaan ei sais koskaan huomauttaa mistään eikä neuvoa ketään. Väität varmaan ettet koskaan ite puhu kelleen mitään, oot vaan tuppisuuna. (Varsinkin miespuoleisilla) Ihmisillä on paljon rasittavia tapoja, kuten vessan pesemättä jättäminen enkä koskaan ole tuntenut huonoa omatuntoa siitä kun olen viikon ollut pois kotoa eikä mieheni ole pessyt vessaa kertaakaan, oikeesti oksettaa, eikä hän ole ainoa tuntemani mies joka jättää pinttyneen paskan kuurauksen mieluiten vaimolleen.

Olen pian 10 vuotta elänyt uusioperheessä ja osallistunut tasapuolisesti kotitöihin. Kymmenvuotisesta pojasta on varttunut passattava ns. peräkammarin poika, joka on mielestään mielenvikainen, eikä tarvitse käydä koulua, armeijaa, eikä siivota! Nyt pikkuhiljaa järki palailee, kun rahaa ei muorilta tullutkaan loputtomiin ja tupakka sekä levyt maksavat.
        Kertomatta tarkemmin yksityiskohtia, tuli tämän keskustelun aloittajasta mieleen, että samojen kasvatusongelmien kanssa on ehkä painiskellut joku muukin! Helppo on sanoa, että kovempi kuri, mutta käräjiltä olisi itsensä löytänyt, jos "nalkutusta" kovempaa komentoa olisi pitänyt!
        Oman lapseni olisin "kouluttanut" kovemmin, mutta mitäs teet toisen omalle, vaikka samalla tavalla olen yrittänyt toimia, ehkä vieläkin kaverillisemmin! Moinen käytös ei omassa lapsuudessa käynyt edes mielessä, mietti vain, että isona tiedän mitä teen, mutta nyt huomaankin vanhempieni olleen oikeassa! Kuten ehkä poikakin joskus...

• mä vaan

No joo on tekstiä!Tosi asiallista! Tämä kaveri taitaa olla niitä kukkulan kuningas tyyppiä!On niin täydellinen että...!!
        Lyhyesti sanottuna luulisi miesten (naisten)todellakin tajuavan yhestä kerrasta ettei tarttis nalkuttaa mutta kun ei. Ratkaisua tähän ongelmaan en nää tai oikeastaan nään. Koska minäkin nalkutan niin omaksi ratkaisuksi nään eron. Jo erillään asuminen helpottaa kun ei tarvii välittää niin paljon toisen tekemisistä. Kertokaa toki jos jollain on muita ratkaisuja asiaan!!

• lars

veikkaan, että jojo on kahden ensimmäisen tekstin takana. aloitti keskustelun ja vastasi itselleen jotta saisi provosoitua keskustelua. Huomatkaa samankaltainen kirjoitustyyli.

• Sarkasm

Ettekö hyvät ihmiset tajua, ettei se mitään ämmöjen touhua ole? Naiset ovat huolellisia, miehet sikoja. Ettekö te miehet ymmärrä! Kodista pitää huolehtia! Jälkeenjääneen puuhaa kutsua tätä huolehtemista "nalkuttamiseksi". Itse ettet tee mitään! Mies pitäisi heti naimisiin menon jälkeen "opettaa" hoitamaan MYÖS kotia eikä vain sotkemaan.

• kaape&tintti

valivalivalivalivalivalivalivali valivalivalivalivalivalivalivalivali...

• elina..

tosta pitäs kai taas sanoo et älä lähe yleistään.. koen ite ainaki sen silleen, et kuka tahansa voi nalkuttaa.. ja esimerkiks mun omassa tilanteessa vaikka, niin välillä joo sanon jostain asiasta miehelle, mutta useemmin se mulle nalkuttaa joka pikkujutusta, kuten just noi pyyhkeitten käytöt ja levyjen sammutukset jne.. niin onks miehetkin sitte ämmiä?

• Kuria riittävästi
        sepise kirjoitti:

Olen pian 10 vuotta elänyt uusioperheessä ja osallistunut tasapuolisesti kotitöihin. Kymmenvuotisesta pojasta on varttunut passattava ns. peräkammarin poika, joka on mielestään mielenvikainen, eikä tarvitse käydä koulua, armeijaa, eikä siivota! Nyt pikkuhiljaa järki palailee, kun rahaa ei muorilta tullutkaan loputtomiin ja tupakka sekä levyt maksavat.
        Kertomatta tarkemmin yksityiskohtia, tuli tämän keskustelun aloittajasta mieleen, että samojen kasvatusongelmien kanssa on ehkä painiskellut joku muukin! Helppo on sanoa, että kovempi kuri, mutta käräjiltä olisi itsensä löytänyt, jos "nalkutusta" kovempaa komentoa olisi pitänyt!
        Oman lapseni olisin "kouluttanut" kovemmin, mutta mitäs teet toisen omalle, vaikka samalla tavalla olen yrittänyt toimia, ehkä vieläkin kaverillisemmin! Moinen käytös ei omassa lapsuudessa käynyt edes mielessä, mietti vain, että isona tiedän mitä teen, mutta nyt huomaankin vanhempieni olleen oikeassa! Kuten ehkä poikakin joskus...

Olet aivan oikeassa! Kertomassasi tapauksessa turhasta "lällyilystä" ei oo muuta kuin haittaa kohteelle itselleen - eli pojalle. P.rk..e - se joka kuritta kasvaa ja niin edespäin... Eivät kaikki samanlaista kuria tarvitse, mutta aina on niitä raasuparkoja - laiskanpulskeita jotka aina yrittää mennä aidan ali jne. jne.. Kyllä kuria ja järjestystä maailmassa olla pitää. Ne jotka ei aikanaan opi niitä sitten myöhemmin Siperia opettaa ja monasti se sitten tuleekin oikein Isän kärestä...

• puudeli
        Tupsu kirjoitti:

Taitaa olla Jojo pahassa puutteessa. Enkä kyllä ihmettele. Koita vähän kasvaa, jos aiot iholle päästä.

...tai tupsua pöllyttelemään...

• ASIAA, ASIAA !!!!

ASIAA MIES, ASIAA ! Veit sanat suustani !!

• Nainen 32

Aika vähäpätöisiltä nuo sinun nalkutuksen aiheet kuulostavat, mutta se tekeekin nalkutuksesta niin kamalaa. Monessa tapauksessa äidit ovat passanneet miehet piloille ja ne odottavat palvelua kotona tekemättä itse mitään ylimääräistä. Tästä seuraa tuota edellä mainittua nalkutusta.
      Itse tiedän olevani veemäinen ämmä ja siksi haluankin asua ilman miestä.

• Tytteli

Meillä nalkuttaa mies... Ihan tosi. Mä olen kai aivan liian suurpiirteinen, ja mies taas niin pikkutarkka, että valittamista löytyy joka aiheesta. Mutta täytyy muistaa, että joskus varmaan ihan syystäkin...

• N43

Edesmennyt mieheni sanoi minulle, että "ei sussa ainakaan nalkuttajan vikaa ole" :-)

• ukkomies

Onneks sulla ei ole miestä, jääpähän syntymättä
        yks piloille lellitty ukko!
        Sinun mukaan naiset on itse syyllisiä...
        mieti vähän ennenkuin auot sanaisaa arkkuasi!

• n32
        ukkomies kirjoitti:

Onneks sulla ei ole miestä, jääpähän syntymättä
        yks piloille lellitty ukko!
        Sinun mukaan naiset on itse syyllisiä...
        mieti vähän ennenkuin auot sanaisaa arkkuasi!

poikaa on jo syntyny! Ja ymmärsit aika oudolla tavalla kirjoitukseni.

• Lootse

Ns. "nalkuttaminen" on kierre, joka syntyy yleensä pikkuhiljaa. Toinen huolehtii kotiasioista ja on kehittänyt rutiineja, jotka helpottavat kotirumban pyörittämistä. Jos taas ei kestä puolison erilaisia valintoja, niin väkisinhän siitä alkaa tälle huomauttelemaan. Muistuttaminen ja huomauttelu on kuitenkin viesti siitä, että on vain yksi oikea tapa tehdä nää jutut ja sä teet ne aina väärin.
      Se kertoo myös jotakin toisen kunnioittamisesta tai sen puutteesta.

Kun toinen aina huolehtii perästä kaiken, ei toisen tarvitse kantaa huolta mistään. Riittää kun jaksaa kuunnella sitä "nalkuttamista". : )
      Siten voi jättää sen keittimenkin huoletta päälle kun tietää, että toinen sen kyllä huomaa (ja jopa sammuttaa), jos itse en taaskaan muista.

Vihjeen voi toki antaa myös positiivisemmin kuin "nalkutus"-tyyliin. Voi vaivihkaa ohjata toisen huomion haluamiinsa asioihin vähän niin kuin vahingossa. ; )
      Esim. keittimeen, vaikkapa höristämällä muka korviaan, että kuulenko mä oikein vai onko toi keitin päällä? Sitten vaan kääntää asialle selkänsä "työnsä tehneenä" ja olettaa automaattisesti, että toinenkin osallistuu yhteisen kodin turvallisuuden ylläpitämiseen.
      Ja kun toinen käy napsauttamassa keittimen sitten kiinni ihan oma-aloitteisesti, voi siitä "muutoksesta" jopa kiittää häntä jotenkin. : )
      Huumoria peliin, ei sen yhteiselon niin vakavaa tarvitse olla.

• Demina

"Toinen huolehtii kotiasioista ja on kehittänyt rutiineja, jotka helpottavat kotirumban pyörittämistä. Jos taas ei kestä puolison erilaisia valintoja, niin väkisinhän siitä alkaa tälle huomauttelemaan."

Huomaan olevani itsepäinen. Huomasin, että olen keksinyt rutiineja ja niistä onkin yllättävän vaikea antaa periksi. Toisaalta: jos alan korjaamaan herran jälkiä, hän ei tajua sitä itse että minä joudun menemään perässä ja siivoamaan. Toisaalta: jos en sano mitään, kahvinkeitin jää auki ja herra huikkaa vaan että "joojoo" kun kysyn että onkohan se keitin vielä päällä? Onpas vaikeaa. Ehkä sen keittimen pitää vaan poksahtaa joku kerta.

Ehkäpä pitäisi vaan jotenkin oppia tajuamaan että ihmisiä on erilaisia. Kaikki eivät ole niinkuin minä. Käytännöntasolla vaan niin hankalaa kun on tottunut asumaan pitkään yksin.

Kiitos Lootse, luettuani muiden vastauksia sinun viestisi oli "loppukaneetti" mikä laittoi ajatuksen pyörän pyörimään...

• girl

Musta toi sun "nalkuttaminen" on ihan normaalia, tottakai jokainen sanoo toiselle sellasista asioista mitkä itteää ärsyttää. Ja kun me naiset olaan yleensä niin pikkutarkkoja niin meitä ärsyttää se kun miehet luulevat että me tullaan kyllä perässä ja korjataan niiden jäljet. Kun ei niitä kiinnosta se jäkiseuraus. Toki on olemassa myös poikkeuksia, mutta ei se tee kenestäkään nalkuttajaa jos huomauttaa tollasista päivänselvistä asioista, kuhan se ei mene sen yli!

• heh
        Demina kirjoitti:

"Toinen huolehtii kotiasioista ja on kehittänyt rutiineja, jotka helpottavat kotirumban pyörittämistä. Jos taas ei kestä puolison erilaisia valintoja, niin väkisinhän siitä alkaa tälle huomauttelemaan."

Huomaan olevani itsepäinen. Huomasin, että olen keksinyt rutiineja ja niistä onkin yllättävän vaikea antaa periksi. Toisaalta: jos alan korjaamaan herran jälkiä, hän ei tajua sitä itse että minä joudun menemään perässä ja siivoamaan. Toisaalta: jos en sano mitään, kahvinkeitin jää auki ja herra huikkaa vaan että "joojoo" kun kysyn että onkohan se keitin vielä päällä? Onpas vaikeaa. Ehkä sen keittimen pitää vaan poksahtaa joku kerta.

Ehkäpä pitäisi vaan jotenkin oppia tajuamaan että ihmisiä on erilaisia. Kaikki eivät ole niinkuin minä. Käytännöntasolla vaan niin hankalaa kun on tottunut asumaan pitkään yksin.

Kiitos Lootse, luettuani muiden vastauksia sinun viestisi oli "loppukaneetti" mikä laittoi ajatuksen pyörän pyörimään...

kannattaa hankkia keitin joka menee itsestään pois päältä. näin välttyy ainakin yhdestä ongelmasta. näin meillä ;)

• Kundi
        girl kirjoitti:

Musta toi sun "nalkuttaminen" on ihan normaalia, tottakai jokainen sanoo toiselle sellasista asioista mitkä itteää ärsyttää. Ja kun me naiset olaan yleensä niin pikkutarkkoja niin meitä ärsyttää se kun miehet luulevat että me tullaan kyllä perässä ja korjataan niiden jäljet. Kun ei niitä kiinnosta se jäkiseuraus. Toki on olemassa myös poikkeuksia, mutta ei se tee kenestäkään nalkuttajaa jos huomauttaa tollasista päivänselvistä asioista, kuhan se ei mene sen yli!

"Ja kun me naiset olaan yleensä niin pikkutarkkoja niin meitä ärsyttää.." Siinäpä se. Te naiset usein olette liian pikkutarkkoja. Oletatte olevanne aina itse oikeassa, ja siksi nalkutatte. Oletko miettinyt, että molemmat voisivat lähentyä? Mies ei olisi niin suuripiirteinen, ja nainen niin pikkutarkka?

• Kapris

Kuten tuossa edellä joku sanoi, niin nalkutus alkaa kun toinen omii tietyt jutut itselleen ja jos toinen hommiin koskee niin tekee ne sitten toisen mielestä AINA väärin. Ja sitten tulee stressiä ja riitaa...

Esimerkiksi nyt tuo kertomuksesi mihin pyyhkiä kädet. Sinun pyyhe ja käsipyyhe. Eikös se nyt kuitenkin ole ihan sama että mihin pyyhkii puhtaat ja pestyt kätensä? Pyyhe kuin pyyhe.

Naisilla tuntuu joskus menevän tuo pirttihirmuisuus tosiaan niin pitkälle että miehen ei anneta tehdä kotitöitä juuri ollenkaan tai ei yhtään. Ei se osaa imuroida, eikä se osaa tiskata eikä se sitä ja tätä, jäkä jäkä.... Täytyy ihmetellä miten esimerkiksi ystävieni miehet on koskaan yksin asuessaan pärjänneet kun nyt parisuhteessa ne on näemmä unohtaneet kaiken kotitöihin liittyvän.

Minusta on kiva että mies tiskaa, ja imuroi, tai laittaa ruokaa juuri niillä kyvyillä mitä sillä on. Pääasia että yrittää ja kyllä se minun jässikkä sen tietää että sellainen ilahduttaa kotio tullessa. Ja kotihommissakin harjoitus tekee mestarin ;-) Ja täytyy sanoa että on se vaan komea ilmestys essu edessä ja tiskihanskat kädessä, niin hellusta ei ole toista... Tai silittää vaatteita ja samalla tuijottaa lätkämatsia telkkarista... Tai ripustaa vaatteita narulle ja yrittää puhua puhelimeen samaan aikaan, tai kysyy " kuule, onko perunat kypsiä silloin kun ne kelluu...?"

Joten yritä ottaa asiat vähän iisimmin ja yritä kiertää ne jutut mitkä sinua eniten ärsyttää:
      Anna sisäoven olla auki kunhan ulko-ovi on kiinni. Pistä vain yksi yhteinen käsipyyhe vessan naulaan ja kylpypyyhkeet vähän kauemmaksi, pienillä järjestelyillä se hoituu enimmäkseen. Kahvinkeitin harvemmin syttyy palamaan, niissä on yleensä sellainen toiminto että jos ne vahingossa päälle jää niin virta katkeaa automaattisesti jonkun ajan kuluttua. Ja jos teillä ei ole sellaista vielä -> osta. Vaikka synttärilahjaksi tai vapun kunniaksi :-)

Et sinä ole nalkuttava ämmä, joskus niistä turhista pikkuasioista ressaaminen ja natkuttaminen vain estää huomaamasta muutoin hyvän parisuhteen. Jotenkin tuntuu hassulta ajatella että parisuhteen yleistä onnea ja yhdessäolemisen onnea enemmän merkkaa juuri se mihin kätensä kuivaa tai jääkö kahvinkeitin päälle liian usein.

Eipä muuta, hyvää vappua :-)

• come on

Tämähän on JoJon teksti!!! Älkää menkö halpaan.

• Ei-Jojo

...kenties tyhmä? Mitä halpaan menemistä tuossa ihan järkevässä jutussa on? Eivätkö naiset nalkuta vai ovatko naiset niin typeriä, etteivät ikinä voi myöntää nalkuttavansa?

• Silent Man
        Ei-Jojo kirjoitti:

...kenties tyhmä? Mitä halpaan menemistä tuossa ihan järkevässä jutussa on? Eivätkö naiset nalkuta vai ovatko naiset niin typeriä, etteivät ikinä voi myöntää nalkuttavansa?

Ehkä naiset ei halua myöntää nalkuttavansa?
        Tai ainakaan suurin osa...oma tyttöystäväni on myöntänyt nalkuttavansa, ja minä olen myöntänyt että siihen on melko usein syytäkin(Ei TIETENKÄÄN aina):). Hommahan toimii kumpaankin suuntaan.

Jos asioista jaksaa vaan keskustella, oli se sitten kuin ärsyttävää tahansa, niin lopputulos on yleensä jopa positiivinen.

Ja...jos naiset nalkuttaa, niin kyllä miehet narisee ja marmattaa. Juroja juntturoita kun olemme välillä:).
        Pitää osata välillä nauraa itselleen, ja ottaa se parru pois perseestä. Matkalla kohti parempaa maailmaa:)?

• nimi

On asioita joista joudun toistuvasti huomauttamaan
      ......

Sinähän haluat huomauttaa noista asioista, et suinkaan joudu niisä huomauttamaan.

• naarasjellona

Kyllä mä näkisin tämän nalkuttamisen olevan sekä miehen että naisen juttu.
      Naisen työmaana on totuttu pitämään kotia, ja kun yleensä nainen siellä häärää niin miksi ihmeessä hän ei saisi huomauttaa miten siellä toimitaan.
      Aivan sama pätee että menet miehen "työmaalle" hästäämään, niin veikkaampa että sieltä sitä nalkutusta vasta tulisi... Kyse on loppupeleissä toisen kunnioittamisesta. Eli kun astut toisen "maaperälle" kunnioita myös hänen tapojaan siellä toimia. Ei silti kaikkea tarvitse ottaa nalkutuksena. Kyllä terve itsetunto kestää pienen huomautuksen asiasta.
      On tietysti naisia ja miehiä jotka oikein "nauttivat" toisen huomauttamisesta ja etsivät niitä vikoja toisesta, mutta sitten voidaan lähteä miettimään koko suhdetta että onko muuten asiat kunnossa...
      Ei nalkuteta,jooko!?!

• Hutilus

...mutta se on eri asia kuin nalkutus.

Meillä minä olen perheen hutilus ja mieheni siistimpi. Viime viikolla hän huomautti, että olohuoneen pöydällä oli liikaa tavaraa. Ensin sanoin "joo joo", seuraavana päivänä "huomenna tyhjennän". Kolmantena päivänä pöydän ollessa edelleen täynnä isäntä vain rypisti kerran kulmiaan - ja kas: pöytä oli pian huomattavasti siistimpi.

Siis ei se asia mitään, vaan miten sen markkinoi. Hyvässä firmassakin pyritään muuttamaan markkinointitapaa, jos huomataan, että joku keino ei toimi - _tietenkin olettaen, että markkinoitava tuote on mahdollista saada kaupaksi_.

• strategia

Nalkutus on voimattoman ja vallattoman strategia eikä yleensä johda mihinkään. Jos suhde on tasavertainen ja perustuu kunnioitukseen, kertahuomautus riittää häiritsevän tilanteen korjaamiseksi. Jos kunnioitusta ei ole ja toinen on ottanut / pakotettu ottamaan harteilleen kaiken arjen/ käytännön vastuun, suhde vinoutuu ja vain toisesta( yleensä nainen) tulee suhteen aikuinen toisen aikuisen saadessa lapsen oikeudet. Tälläinen tilanne yleensä tappaa paitsi kunnioituksen myös seksin molemmin puolin. Kukapa nyt haluaisi seksiä äitinsä/ lapsensa kanssa. Eli jos kertahuomautus häiritsevästä asiasta ei riitä korjaamaan tilannetta, suhteessa on jotain vialla. Sinuna harkitsisin suhteen lopettamista.

• Nakke Nalkuttaja

Itse olen yrittänyt päästä eroon tuosta viheliäisestä tavasta, mutta vaikeaa se tottavie on. Olen kyllä huomannut sen, että miehelle pitää ihan selkokielellä sanoa, jos haluaa jotain hänen tekevän eli jos haluan, että hän vie likaiset sukkansa pöydän alta pyykkikoriin, pyydän häntä kauniisti sen tekemään enkä enää aloita litaniaa sanoilla:"miks sun aina pitää jne."
        Pyytäminen tehoaa paremmin kuin nalkuttaminen olen huomannut. Mutta silti se vanha levy joskus vielä pääsee alkuun siitä huolimatta :-)
        Oma viisas edesmennyt isoäitini sanoi minulle aikanaan kun kuunteli joskus vierestä meidän sananvahtoamme, että nalkuttaminen on se, mikä yleensä avioliitot lopettaa...

• Nainen

oli naulan kantaan. Ja itsekin kyselijä vastaa jo kysymykseensä, että miksi samoista asioista pitää aina huomauttaa. Siksi, että sun mies ei aiokaan kasvaa aikuiseksi ja ottaa omaa osuuttaan vastuusta. Jos sun miehes pyytää sua kertaalleen esim. putsaamaan kenkäs talvella lumesta ennen kuin tulet autoon, niin ei kai sullekaan tarvii siitä asiasta joka helvetin kerta sanoa kun tulet sinne autoon. Mieti asiaa mutta olen samoilla linjoilla, että tollasesta äijästä eroon ja äkkiä. Tasavertaisessa suhteessa kertasanominen todellakin riittää puolin ja toisin olipa toinen sitten suurpiirteisempi tai tarkempi puolisko.

• capito

näin naispuolisena voin sanoa, että nalkuttamisen voi määritellä monella tapaa. nainenhan omasta mielestä ei koskan nalkuta, vaan vain huomauttaa asiasta. mies taas tulkitsee lähestulkoon kaiken nalkuttamiseksi. joskus saa nalkuttaa, mutta ei aina. sellainen pilaa suhteen kuin suhteen. nalkuttaa voi mistä vaan.

• Uskomatonta

Kyseessä on klassinen roolipeli. Jotkut naiset säteilevät pelkkää lainavaloa ja heillä on niin heikko itsetunto ja -luottamus , että he tarvitsevat taustakseen mahdollisimman vastuuttoman, pimeän ja pahan miehen tunteakseen olevansa vastuullisia, valoisia ja hyviä. Tälle retkulle voi sitten nalkuttaa ja hänen kauttaan voi elää omia kiellettyjä pimeitä puolia tahrimatta marttyyrin kruunua. Eli kyllä masokisti sadistinsa löytää.

• Minde

Hei!

Mä olen antanut periksi; antaa olla sukat ja kalsasrit lattialla juuri siinä, mihin ne on sattunut lentämään. Siirrän niitä vain mopilla takan eteen muiden roskien kanssa. Se joka eniten häpeää kalsari/sukkakokoelmaa, kerää ne!!

Valitettavasti ruokapöydän joudun aamuisin tyhjentämään itse, koska en kestä, että joudun hörppimään teen ja syömään voileivät kaljapurkkien, edellisen illan jätösten keskellä.
        Keino: herään hiukan aikaisemmin!

Vessanpöntön ja lavuaarin siivous... en kerro. Pidän tosin huolta siitä, että kerran kuukaudessa mahdollisesti vieraiden aikana pönttö yms. on puhdas. Ja yritän tehdä sopimuksen: mä imuroin jos sä siivoat vessan.

Kaikesta huolimatta kuulemma nalkutan, kyttään ja seuraan???? Vaikkei kiinnosta pätkääkään, kuka tekee, mitä tekee ja millälailla.

Terveisin Minde

• Rapu
        Minde kirjoitti:

Hei!

Mä olen antanut periksi; antaa olla sukat ja kalsasrit lattialla juuri siinä, mihin ne on sattunut lentämään. Siirrän niitä vain mopilla takan eteen muiden roskien kanssa. Se joka eniten häpeää kalsari/sukkakokoelmaa, kerää ne!!

Valitettavasti ruokapöydän joudun aamuisin tyhjentämään itse, koska en kestä, että joudun hörppimään teen ja syömään voileivät kaljapurkkien, edellisen illan jätösten keskellä.
        Keino: herään hiukan aikaisemmin!

Vessanpöntön ja lavuaarin siivous... en kerro. Pidän tosin huolta siitä, että kerran kuukaudessa mahdollisesti vieraiden aikana pönttö yms. on puhdas. Ja yritän tehdä sopimuksen: mä imuroin jos sä siivoat vessan.

Kaikesta huolimatta kuulemma nalkutan, kyttään ja seuraan???? Vaikkei kiinnosta pätkääkään, kuka tekee, mitä tekee ja millälailla.

Terveisin Minde

Hei!
        Kyllä on tullu yritettyä sitäkin, että annetaan vaan sotkujen olla, mutta meillä ne ainakin saa olla. Aikoinaan kyselin voisitko sinäkin (mieheni) siivota, ei tapahtunut mitään. En edes muista koska hän olisi imuriin tarttunut.Laittamani ruoat on lämpöisessä pöydällä, kun palaan töistä, ei saada ruokailun jälkeen kylmään. Vessasta en viitsi edes sanoa mitään.Koiralle ei saada vettä vaihdettua tai lisättyä ja iltaruokaakaan se ei miehen antamana saa. Annan sen kun itse tulen töistä. Asioista sanottuani minä vain hänen mielestä nalkutan.Kysyessäni, että eikö aiheesta saa sanoa vastaus on epämääräinen. Olen tosi väsynyt siivoamaan häneen viinitippoja ja sipsi lastuja lattioilta.jne. Lista on loputon. Aina vaan! Tv. Yks rapu

• Henriikka

• nunnukka
        Rapu kirjoitti:

Hei!
        Kyllä on tullu yritettyä sitäkin, että annetaan vaan sotkujen olla, mutta meillä ne ainakin saa olla. Aikoinaan kyselin voisitko sinäkin (mieheni) siivota, ei tapahtunut mitään. En edes muista koska hän olisi imuriin tarttunut.Laittamani ruoat on lämpöisessä pöydällä, kun palaan töistä, ei saada ruokailun jälkeen kylmään. Vessasta en viitsi edes sanoa mitään.Koiralle ei saada vettä vaihdettua tai lisättyä ja iltaruokaakaan se ei miehen antamana saa. Annan sen kun itse tulen töistä. Asioista sanottuani minä vain hänen mielestä nalkutan.Kysyessäni, että eikö aiheesta saa sanoa vastaus on epämääräinen. Olen tosi väsynyt siivoamaan häneen viinitippoja ja sipsi lastuja lattioilta.jne. Lista on loputon. Aina vaan! Tv. Yks rapu

Voi kamala! Miehesi on aito sovinistisika! Myös laiska ja epäitsenäinen. On varmaan kotona passattu pentuna oikein kypällä.
        Tiedän monia tuontapaisia tapauksia ja kyllä sääliksi käy naisia, jotka joutuvat hoitamaan isoa lasta!

• Maria76
        Rapu kirjoitti:

Hei!

Yäk mikä ukko, en jaksais viikkoa pitemmälle sietää tuollasta ja jos meinaat haluta asua joskus siistissä kodissa ja sellaisen kumppanin kanssa joka myös húolehtii omasta osastaan, niin vaihtoon vaan. Teillä ei ilmeisesti ei lapsia ole, eikä kannatakkaan hankkia, silloin ne ongelmat vasta kärjistyvät. Asuin nuorena 3v. sikalaiskan ukon kans, jonka elätin (minä töissä, hän ei, miehen rahat meni omiin juttuihin) ja sain hoitaa kaikki asiat. Joskus jos uskalsin jotain sanoa et vois hänkin siivota, niin väitti että MINÄ en tee mitään.Valitti lisäksi aina että ruoka oli pahaa ja liian halpaa/kallista(minä tein ruuat). Täytyy ihmetellä miten jaksoin sitä nöyryyttämistä niinkin kauan...

• vapailija
        Rapu kirjoitti:

Hei!

Se ei halua jatkaa suhdetta kanssasi muttei uskalla sitä sanoa suoraan. Jättää vain kaiken tekemättä ja odottaa kyllästymistäsi.

Jos oikein haluat maksaa potut pottuina, niin... mikäli se apina on jo suht. tottunut sotkuun ja siihen että pidät sen sotkun joten kuten kurissa, se on kusessa jos otat hatkat. Sotkuun tottuneena se ei ymmärrä siivota, sotkuisen kämpän nähdessään kaikki naiset kääntyvät kannoillaan, se masentuu tai reipastuu. Jos se masentuu, se alkaa juoda ja peli on selvä. Jos se reipastuu, se saattaa ottaa yhteyttä myöhemmin ja voit käydä vuoden jälkeen kynnyksellä kattomassa onko se siistiytynyt ja jos vielä kahden vuoden jälkeenkin asunto näyttää siistiltä, voit harkita takaisinmuuttoa.

Ellet sitten ole jo ehtinyt löytämään parempaa... ;) parempia miehiä on maailma pullollaan, usko pois!

• mies 30v.
        nunnukka kirjoitti:

Voi kamala! Miehesi on aito sovinistisika! Myös laiska ja epäitsenäinen. On varmaan kotona passattu pentuna oikein kypällä.
        Tiedän monia tuontapaisia tapauksia ja kyllä sääliksi käy naisia, jotka joutuvat hoitamaan isoa lasta!

Oletteko tytöt huomanneet, että tällä palstalla YLEENSÄ naiset valittavat, miten kauheita heidän miehensä ovat?

ja sitten viisaat sisaret luokittelevat kanssasisariensa miehet sovinisteiksi, ja että ainoa vaihtoehto on: ero ja äkkiä...=)

Oletteko te suomalaiset leidit todellakin niin erinomaisia? Löydätte miehistänne paljon pahaa sanottavaa, mutta itsestänne ette..oletteko omasta mielestänne täydellisiä?

Kiinnostavaa on, että hyvin harvoin näillä palstoilla MIES haukkuu OMAA puolisoaan.

Hyvää kevättä, ja älkää ottako stressiä, ettei tule adressia.

• Anonyymi
        nunnukka kirjoitti:

Idiootteja on maailma täynnä! Ihminen on "viisaudessaan"maailman tyhmin syöpäläinen. Maapallo tuhoutuu tämän tuholaisten takia.

• pikkunen

ihan sellaisista arkipäiväisistä asioista.
      Yleensä kun on väsynyt raskaan päivän jälkeen tai muuten vain vituttaa joku juttu, niin sitä tulee nalkutettua, vaikkei mitään painavaa syytä olisikaan.

Täytyy muistaa, että se nalkuttajakin on vain ihminen. Nalkuttajalla voi itsellään olla paha olo, ei se sitä välttämättä puhtaasti ilkeyttään tee.

• Mie

Lapsille kuuluukin nalkuttaa, sitä sanotaan kasvatukseksi. Yhä useampi tuttavani ei jaksa nalkuttaa eli ei jaksa kasvattaa lapsiaan. Opettajat eivät koe enää tehtäväkseen nalkuttaa eli "emme halua olla mitään poliiseja vaan pelkästään opettaa" -mentaliteetti on vallalla.

Parisuhteessa puolin ja toisin tapahtuva nalkuttaminen johtuu varmaan pitkälti siitä, että nalkuttava osapuoli haluaa, että asiat hoidetaan juuri niin kuin hänestä kuuluu hoitaa. Tässä olisi tietysti keskustelu ja sopiminen parempi vaihtoehto kuin jatkuva nalkutus. Itse en ole huolehtinut toisen puolesta tällaisista asioista ja olen itsekin välillä unohtanut hellan päälle, kahvinkeittimen päälle - eikä talomme ole vielä tuhoutunut tms. Samoin olen käyttänyt vääriä pyyhkeitä ja ottanut uuden pyyhkeen, kun minulla on jo kaksi käytössä jne. Imuroin myös toisen osapuolen mielestä liian hitaasti, minusta hän taas imuroi liian nopeasti, koska pölyä jää katon nurkkiin, seinälistoihin, sohvan istuimien alle jne. Meissä on vain se ero, että minä hyväksyn hänen tyylinsä imuroida, hän ei ehkä hyväksy minun. Elämme kuitenkin sovussa, nalkutus menee lävitseni kuin neula saippuavaahdosta. Jos jaksaa stressata jostain hammastahnatuubista tai kahvinkeittimen sammuttamisesta ja hankkia siitä itselleen vatsahaavan, näin olkoon. Jokaisen tulisi mielestäni miettiä omaa käytöstään ja sitä mikä on juuri hänen arjessaan tärkeä asia. Voi olla että myös...että tällä nalkuttamisella vältetään keskustelemasta tärkeistä asioista, kuten rakastatko minua tällaisena kuin olen, miksi et huomioi minua enemmän, miksi et olekaan sellainen, kuin luulin jne. jne.
        Minun elämässäni ei ole nalkutusta ennen liiemmin ollut, enkä osaa ottaa siitä nytkään suuria paiseita, mutta hieman hämmentäväähän se on, kun joku kokee tässä maailmantilanteessa suurta huolta siitä, että joku nyt ei esim. toimi kylpyhuoneessa, tarkalleen kuten juuri HÄN haluaa.

• TikiTaku

Yksityiskohdat tuhoavat elämän. Yksinkertaistakaa.. Älkää päästäkö arjen rutiineja tuhoamaan rakkautta joka teidän välillä on.

Omasta kokemuksesta voin kertoa, että tietyssä pisteessä nalkuttaminen voi johtua siitä ettei miehesi huomaa sinua. Ja vielä vähemmän tekee sellaisia asioita jotka tekevät sinut iloiseksi. Esim hankkii jääkaappiin jotain valon seuraksi kun tulet kotiin opiskelupaikkakunnaltasi ah-ihanaan-kotiin. Tärkeintä, että voit taas koskea maailman ihaninta ihmistä (kodista huolehtiminen ei kuulu tähän) ja voit rentoilla ja levätä.

Viikonloppusi alkaa ihanasti perjantai aamuna 8:lta oppitunneilla. Puolenpäivän aikaan nappaat edellisenä iltana opiskelijaboksissasi innoisasi pakkaamasi laukun ja juokset rautatieasemalle.
      Raahaat kokoajan sitä hemmetin laukkua ja reppua. Istut tunteja junassa sitten vihdoin kävelet vielä kaupungin toiselle puolelle bussipysäkille, köröttelet sieltä kotiin päin. Raahaat sitä vitun-laukkua -enää on kävelymatkaa kotiin.
      Kotona ei ruokaa ja likainen kämppä.
      Kultani ei ehdi nyt tulla pysäkille vastaan koska hän yrittää äkkiä siivota pahimpia tai hän on rikki kovasta treenaamisesta tai jotain muuta miesloogista. Sitä paitsi minähän osaan itsekin kävellä kotiin.
      Viikon tai kahden opiskelun ja pitkän matkan jälkeen raahudun siis kauppaan ja siivoan, pesen viikon tai kahden tiskit, vaihdan pyyhkeet, kuuraan wc:n.

Murua ei sotkut haittaa koska hän ei kiinnitä huomiota epäolennaiseen. Hän on aika, ei hyvin suurpiirteinen.

Kylläpä taas rentouduin ihanasti. Aaah..
      Seuraavana torstaina pakkaan taas innoissani laukkuni, nukun levottomasti ja menen aamulla tunneille. Puolenpäivän aikaan juoksen rautaieasemalle raahaten hemmetin laukkua..

Ei sillä, on kotona joskus odottanut kynttiläillallinen ja kulta.

Kullalleni nalkutin paljon. Meillä oli hyvin erilainen kasvatus lapsuudenkodeista. Meillä siivottiin heillä ei. Opiskelijaboksin kämppikselle en sen sijaan nalkuttanut. Siitä huolimatta, että joka aamu minua odotti ihka oikea paska ja kusi pontössä. Miksiköhän ei voinut itse vetää sitä vessaa? Mutta puolen vuoden aikana en nalkuttanut.

Nyt minäkin olen saanut suusrpiirteisyyden lahjan. Tämä on mahtavaa ei tarvi stressata.

Älkää tekään nalkuttako enää. Kokeilkaa käyttää se kaikki nalkuttamisen energia ( ja sehän on suunnaton ) Rakastamiseen.
      Nalkuttamisen lopettaminen ei tarkoita alistumista, se tarkoittaa sitä, että pidätte ihanan suunne kiinni sillä hetkellä kun se alkaa taas suoltaa nakututusta. Vituttaa itseäkin vähemmän!

• Nainen

Miehen tapa elää ( voi poiketa paljonkin sinun tyylistä ) tai lähde kävelemään.

Sopikaa yhteisistä pelisäännöistä... tämä on minun ( siis näpit irti ) ja tuon on sinun...

PS... lakaa huomauttamasta... kun maito on hapanta voit pyytää häntä kipaisemaan hakemaan se tuoreen maidon... kun oli puhetta että hän hoitaa sen kerran kuntoon... kun kahvin keitin jää päälle ja palaa puhjaan... kait hän sen ongelman korjaa ( kuka aiheuttaa myös siivoaa ) Yritä päästä eroon tavasta leikkiä äitiä miehllesi...

• Rölli(f)84

Onhan näitä tapauksia joissa nainen nalkuttaa suotta ja sitten niitä jotka ihan asiasta nalkuttaa..itse sanoin miehelleni siitä kun ei koskaan ollut kotona..itse kotona olin aina pienen poikamme kanssa..sanoin ja sanoin menemisestä mutta loppujen lopuksi siinä kävi niin että hän sanoi mulle että EI MENIS JOS EN NALKUTTAIS..lopetin nalkuttamisen ja näin kokeilin saada mieheni pysymään kotona..sekään ei toiminut..ja edelleen sain vastaukseksi että EI MENIS JOS EN NALKUTTAIS..no hän muutti sitten kotoa pois koska nalkutin hälle koko ajan..mitenkä miehet kokevat sen "nalkuttamisen" riippuu varmasti ihan tapauksesta..

• minä

Se ei sinäänsä ole nalkutusta, vaan se on neuvomista..

Miehet on vain keksineet tällaisen sana kuin nalkutus. se että meidän täytyy muistuttaa kaikesta, kuten tarkista päiväys kun ostat maitoa, käytä käsille tarkoitettua pyyhettä eläkä kasvopyyhettä jne.. johtuu siitä, kun miehillä on putki aivot ja ne ei itse osaa ajatella aivoilla ja näin tekevät virheitä ja he eivät erota tällaisia pieniä eroja kuin kasvopyyhe tai käsipyyhe, ja siksi meidän täytyy heitä muistuttaa näistä pienistä asioista.
      Ja koska tuo mies on sen verran ihmeellinen ettei se kestä jos sitä neuvotaan, ja siksi ne kokevat neuvot nalkutuksena.

Ja kuten sanotaan vanha koira ei opi uusia temppuja.. niin mies on niinkuin tämä vanha koira..

mutta ei voi mitään, niiden kanssa on vain tultava toimeen. Jos miehesi rupeaa seuraava kerran valittamaan nalkutuksesta, niin muistuta sitä että jos se oppii nämä pienet asiat mitä pyydät, niin sitten ei sinun tarvitse nalkuttaa. =)
      ..ja miehet, ei millään pahalla. minulla ei ole henk.koht. mitään teitä vastaa.. omistanhan minäkin oman miehen, mutta tuo sana nalkutus alkaa pikkuhiljaa ottamaan päähän.

• sitten?

Neuvominen muuttuu nalkutukseksi, kun sitä toistetaan riittästi. Toistamaan joutuu, kun haluttua toimintaa ei tapahdu. Haluttua toimintaa ei tapahdu, koska toimintaa ei koeta tärkeäksi/järkeväksi.
        Pöntönkansi jää ylös - entäs sitten?
        En ehtinyt aamulla peittämään sänkyä - entäs sitten?
        En singahda viemään roskista heti käskystä, vaan juon kahvini ja luen lehden ensin - entäs sitten?
        Pyyhin kädet väärään pyyhkeeseen - entäs sitten?
        Kyllästyn katselemaan äksyilevää ja nalkuttavaa muijaa, joka ei anna muille hiukkaakaan tilaa elää, lähden menemään - entäs sitten?

• Minä
        sitten? kirjoitti:

Neuvominen muuttuu nalkutukseksi, kun sitä toistetaan riittästi. Toistamaan joutuu, kun haluttua toimintaa ei tapahdu. Haluttua toimintaa ei tapahdu, koska toimintaa ei koeta tärkeäksi/järkeväksi.
        En singahda viemään roskista heti käskystä, vaan juon kahvini ja luen lehden ensin - entäs sitten?
        Kyllästyn katselemaan äksyilevää ja nalkuttavaa muijaa, joka ei anna muille hiukkaakaan tilaa elää, lähden menemään - entäs sitten?

Sä vaikutat TOSI fiksulta.. ei voi muuta sanoa!!
        ..voi vi**u! ..mutta mieti tätä:

No entäs sitten jos sulle tehdään asioita joita et voi sietää tai mikä ärsyttää..jos esim. viedään päivän lehti nenän edestä tai juodaan viimeiset aamukahvit vähän ennen kuin sinä sitä itse ottaisit.. NO ENTÄS SITTEN!!!! niinpä.. katse pois omasta navasta ja ajattele muitakin!!
        mun motto on ainakin että ajattele ensin omalle kohdalle! onko kivaa jos sama tehtäis sulle, mitä ite teet muille! MIETI SITÄ!!! ei ihme jos se toinen osapuoli lähtee kävelemään.. ENTÄS SITTEN? silloin ei voi syyttää kuin itseään!!!

Ehkä noi pikku jutut tuntuu susta turhilta, mutta toisesta ne voi olla tärkeitä. Eikä se silloin ole nalkutusta!!! MIETI TÄTÄ!!!!!!!!!!

• Kajottaren Mies

Olet oikeassa, myönnän että ainakin minä olen sellainen joka jättää oven auki, maitolasin pöytään, jne.., Minä en tee sitä ilkeyttäni, minä en vaan näe jos lehti on pöydällä ja sen pitää siirtää pois, ja jos en nää sitä niin on ihan oikein että siitä huomautetaan. Meillä ainakin emäntä saa huomauttaa aika usein, mutta en minä siitä välitä, siivoan jälkeni pois ja sitten taas on vähän siistimpää, millaisessa sekasotkussa me miehet elettäisiin jos naisia ei olisi.

• "fiksua"?
        Minä kirjoitti:

Sä vaikutat TOSI fiksulta.. ei voi muuta sanoa!!
        ..voi vi**u! ..mutta mieti tätä:

No entäs sitten jos sulle tehdään asioita joita et voi sietää tai mikä ärsyttää..jos esim. viedään päivän lehti nenän edestä tai juodaan viimeiset aamukahvit vähän ennen kuin sinä sitä itse ottaisit.. NO ENTÄS SITTEN!!!! niinpä.. katse pois omasta navasta ja ajattele muitakin!!
        mun motto on ainakin että ajattele ensin omalle kohdalle! onko kivaa jos sama tehtäis sulle, mitä ite teet muille! MIETI SITÄ!!! ei ihme jos se toinen osapuoli lähtee kävelemään.. ENTÄS SITTEN? silloin ei voi syyttää kuin itseään!!!

Ehkä noi pikku jutut tuntuu susta turhilta, mutta toisesta ne voi olla tärkeitä. Eikä se silloin ole nalkutusta!!! MIETI TÄTÄ!!!!!!!!!!

No mietitäänpä. Minulle vaimo tekee joka päivä asioita, jotka ärsyttävät. Useimmiten kuitenkin tajuan sellaisen asian, että suurin osa niistä on merkityksettömiä/vähäpätöisiä. Jos sanon asiasta kerran, eikä sillä ole vaikutusta - ei maksa vaivaa toistaa ja kaivella huonotuulisuutta sen takia.
        Jos lehti menee nenän edestä - voi voi, vain nopeat elävät... Päivässäni tulee varmasti hetki, jolloin sen vielä luen. Jos viimeiset kahvit menevät - minä ne aina muutenkin keitän, osaan ehkä keittää lisääkin.
        _Kummallakin_ osapuolella _kaikissa_ suhteissa on toista ärsyttäviä ominaisuuksia/tapoja. Molemmat eivät välttämättä näe ettei kaikesta aina kannata pitää kalkatusta.
        Vaimon mielestähän kyse ei ole nalkutuksesta vaan juuri siitä "neuvomisesta". Jos alkaisin "neuvoa" joka asiasta samaan tahtiin/tavalla voisi ero ollakin äkkiä edessä. Ehkäpä pitäisi kokeilla...?
        Mitä tulee kirjoittelusi ulkomuotoon: ISOT KIRJAIMET JA V***U JA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ovat aika naperomaisia tyylejä esittää asiaansa. Ehkäpä tässä on taas mielestäsi kyse niistä "tärkeistä" asioista, joista kannattaa "neuvoa"...

• "fiksua"?
        "fiksua"? kirjoitti:

No mietitäänpä. Minulle vaimo tekee joka päivä asioita, jotka ärsyttävät. Useimmiten kuitenkin tajuan sellaisen asian, että suurin osa niistä on merkityksettömiä/vähäpätöisiä. Jos sanon asiasta kerran, eikä sillä ole vaikutusta - ei maksa vaivaa toistaa ja kaivella huonotuulisuutta sen takia.
        Jos lehti menee nenän edestä - voi voi, vain nopeat elävät... Päivässäni tulee varmasti hetki, jolloin sen vielä luen. Jos viimeiset kahvit menevät - minä ne aina muutenkin keitän, osaan ehkä keittää lisääkin.
        _Kummallakin_ osapuolella _kaikissa_ suhteissa on toista ärsyttäviä ominaisuuksia/tapoja. Molemmat eivät välttämättä näe ettei kaikesta aina kannata pitää kalkatusta.
        Vaimon mielestähän kyse ei ole nalkutuksesta vaan juuri siitä "neuvomisesta". Jos alkaisin "neuvoa" joka asiasta samaan tahtiin/tavalla voisi ero ollakin äkkiä edessä. Ehkäpä pitäisi kokeilla...?
        Mitä tulee kirjoittelusi ulkomuotoon: ISOT KIRJAIMET JA V***U JA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ovat aika naperomaisia tyylejä esittää asiaansa. Ehkäpä tässä on taas mielestäsi kyse niistä "tärkeistä" asioista, joista kannattaa "neuvoa"...

Siis otsikkoon, ei nimimerkkiin. Se olisíkin ollut yliammuttua.

• Minä
        "fiksua"? kirjoitti:

Onko sinulla varaa olla noin itsekeskeinen? Onko sinulla varaa olla noin itsekäs? onko sinulla varaa vain tuijottaa omaa napaa? Jos näin on niin säälin vaimoasi/naisystävääsi.
        Kukaan ei ole täydellinen, et edes sinä, enkä myöskään minä. Mutta minä ainakin kunnioitan omaa puolisoani ja otan opikseni omista virheistä.Jos puolisoni neuvoo minua tekemään asiat toisin, niin miksi en yrittäisi? Miksi minun pitäisi laittaa vastaan kaikessa? Miksi tahalleen tuottaa toiselle kiukkua ja vihaa, jos kerta kyseessä on vain pikku juttu? Ja sitä samaa ajattelutapaa tietysti myös odotan toiselta! Onko muka niin vaikea ottaa neuvoista oppia? Kannattaisko miettiä miksi vaimosi/naisystäväsi "nalkuttaa"? mistähän se voisi johtua... niinpä nii..
        Mutta jos sinä koet kaiken neuvomisen nalkutuksena, niin se on sinun ja vain yksin sinun häpeä.
        Silloin sinä et ole mielestäni valmis elämään parisuhteessa. Koska eikö parisuhteessa eläminen ole juuri toisen kunnioittamista ja silloin täytyy olla valmis joustamaan omissa mielipiteissä ja tekemisissä. Pitää oppia tekemään kompromisseja.
        Sinä vaikutat jotenkin tosi ilkeältä ihmiseltä. Etkö koskaan ajattele toisen parasta tai toisen tunteita?
        Tottakai toinen välillä ärsyttää, mutta eihän elämä voi aina olla niin mahtavaa ja ihanaa. Mutta kannattaa oppia hyväksymään myös toisen virheet. Sinussakin on varmasti paljon virheitä.
        .. mutta mikäpä minä olen neuvomaan aikuista ihmistä, varmaan itsekkin tiedät mikä on parasta sinulle ja parisuhteellesi, mikä on tärkeää ja mikä on turhaa nipottamista...
        ei pahalla.. mutta kannattais kuitenkin miettiä..

• Minä
        Kajottaren Mies kirjoitti:

Olet oikeassa, myönnän että ainakin minä olen sellainen joka jättää oven auki, maitolasin pöytään, jne.., Minä en tee sitä ilkeyttäni, minä en vaan näe jos lehti on pöydällä ja sen pitää siirtää pois, ja jos en nää sitä niin on ihan oikein että siitä huomautetaan. Meillä ainakin emäntä saa huomauttaa aika usein, mutta en minä siitä välitä, siivoan jälkeni pois ja sitten taas on vähän siistimpää, millaisessa sekasotkussa me miehet elettäisiin jos naisia ei olisi.

Sinäpä oletkin todella fiksu mies!!!!! =)Sinun nainen saisi olla ylpeä sinusta!! =)

.. siis oikeesti ettehän te miehet aina ole ilkeitä ja uskon että ainakin useimmat tekevät näitä unohduksia vahingossa.. eivät siis tahalleen. Ihan samallalailla kuin me naisetkin.. kukaan ei ole täydellinen. Ihmisiähän me kaikki ollaan. =)

Mutta nämä fiksut miehet kuten sinä eivät puhukkaan nalkutuksesta vaan huomauttelusta/neuvomisesta. Ja niissä on eroa.. ja kaikki me välillä halutaan huomautella toista tai meitä itseämme huomautetan jostain asiasta..ja eikös se ole ihan normaalia.. Ja jos huomaa tekevänsä virheitä, niin on vain yrittävä korjata virheensä, ei siitä tarvitsekaan tehdä mitää suurta numeroa.. vai mitä?
        Osaan minäkin olla sottapytty ja siitä on mainittu, mutta yritän oppia virheistä ja seuraavalla kerralla siivoan jälkeni.. ja kaikki ilman nalkutusta..vai mitä? =)

• miettiä.
        Minä kirjoitti:

Onko sinulla varaa olla noin itsekeskeinen? Onko sinulla varaa olla noin itsekäs? onko sinulla varaa vain tuijottaa omaa napaa? Jos näin on niin säälin vaimoasi/naisystävääsi.
        Kukaan ei ole täydellinen, et edes sinä, enkä myöskään minä. Mutta minä ainakin kunnioitan omaa puolisoani ja otan opikseni omista virheistä.Jos puolisoni neuvoo minua tekemään asiat toisin, niin miksi en yrittäisi? Miksi minun pitäisi laittaa vastaan kaikessa? Miksi tahalleen tuottaa toiselle kiukkua ja vihaa, jos kerta kyseessä on vain pikku juttu? Ja sitä samaa ajattelutapaa tietysti myös odotan toiselta! Onko muka niin vaikea ottaa neuvoista oppia? Kannattaisko miettiä miksi vaimosi/naisystäväsi "nalkuttaa"? mistähän se voisi johtua... niinpä nii..
        Mutta jos sinä koet kaiken neuvomisen nalkutuksena, niin se on sinun ja vain yksin sinun häpeä.
        Silloin sinä et ole mielestäni valmis elämään parisuhteessa. Koska eikö parisuhteessa eläminen ole juuri toisen kunnioittamista ja silloin täytyy olla valmis joustamaan omissa mielipiteissä ja tekemisissä. Pitää oppia tekemään kompromisseja.
        Sinä vaikutat jotenkin tosi ilkeältä ihmiseltä. Etkö koskaan ajattele toisen parasta tai toisen tunteita?
        Tottakai toinen välillä ärsyttää, mutta eihän elämä voi aina olla niin mahtavaa ja ihanaa. Mutta kannattaa oppia hyväksymään myös toisen virheet. Sinussakin on varmasti paljon virheitä.
        .. mutta mikäpä minä olen neuvomaan aikuista ihmistä, varmaan itsekkin tiedät mikä on parasta sinulle ja parisuhteellesi, mikä on tärkeää ja mikä on turhaa nipottamista...
        ei pahalla.. mutta kannattais kuitenkin miettiä..

Sanoinko tuijottavani vain omaan napaani? Muistaisin kirjoittaneeni jotain "jokaisessa suhteessa kummassakin on toista ärsyttäviä tapoja/piirteitä". Minä vain "neuvon" yhden kerran per aihe, jos kyse on vähäpätöisestä asiasta en "neuvo" lainkaan. Vaimoa on sinun turha sääliä, hän kyllä pitää puolensa asioissa.
        Turhiksi koetut asiat jäävät huonommin päähän kuin tärkeät. Kun muistan laittaa pöntön kannen kiinni, niin laitan. Jos en muista - voi voi. En ärsytä tahallani, mutta en kerää aiheesta stressiäkään.
        Minä nimenomaisesti vältän kiukkua ja vihaa jättämällä "neuvomatta" vaimoa turhista.
        "Mutta jos sinä koet kaiken neuvomisen nalkutuksena, niin se on sinun ja vain yksin sinun häpeä." Ja vastaavasti jos vaimo kokee turhat asiat tärkeiksi, niin se on vain ja ainoastaan hänen häpeänsä? Taitavat molemmat olla aika yksilökohtaisia kokemuksia.
        Kompromissi=vaimon mielipide. Ilkeä sika=mies, joka haluaa pitää oman mielipiteensä. Vai mitä?
        "Sinä vaikutat jotenkin tosi ilkeältä ihmiseltä. Etkö koskaan ajattele toisen parasta tai toisen tunteita?" Olet osittain oikeassa. Olen ilkeä ja vittumainenkin ihmisille, joista en pidä. Vastaavasti olen aivan toista äärilaitaa ihmisille, joista pidän. Tunnen harvoin empatiaa tuntemattomia kohtaan.
        En tiedä mikä olet neuvomaan, mutta viestissäsi ei niitä neuvoja paljoa ollut. Pikemminkin "Miten voitkin olla tuollainen paska, säälin vaimoasi" paistoi kauas. Mutta teksti oli kivaa lukea ilman niitä tehosteita, vaikken sisällöstä samaa mieltä olekaan.

• Minä
        miettiä. kirjoitti:

Sanoinko tuijottavani vain omaan napaani? Muistaisin kirjoittaneeni jotain "jokaisessa suhteessa kummassakin on toista ärsyttäviä tapoja/piirteitä". Minä vain "neuvon" yhden kerran per aihe, jos kyse on vähäpätöisestä asiasta en "neuvo" lainkaan. Vaimoa on sinun turha sääliä, hän kyllä pitää puolensa asioissa.
        Turhiksi koetut asiat jäävät huonommin päähän kuin tärkeät. Kun muistan laittaa pöntön kannen kiinni, niin laitan. Jos en muista - voi voi. En ärsytä tahallani, mutta en kerää aiheesta stressiäkään.
        Minä nimenomaisesti vältän kiukkua ja vihaa jättämällä "neuvomatta" vaimoa turhista.
        "Mutta jos sinä koet kaiken neuvomisen nalkutuksena, niin se on sinun ja vain yksin sinun häpeä." Ja vastaavasti jos vaimo kokee turhat asiat tärkeiksi, niin se on vain ja ainoastaan hänen häpeänsä? Taitavat molemmat olla aika yksilökohtaisia kokemuksia.
        Kompromissi=vaimon mielipide. Ilkeä sika=mies, joka haluaa pitää oman mielipiteensä. Vai mitä?
        "Sinä vaikutat jotenkin tosi ilkeältä ihmiseltä. Etkö koskaan ajattele toisen parasta tai toisen tunteita?" Olet osittain oikeassa. Olen ilkeä ja vittumainenkin ihmisille, joista en pidä. Vastaavasti olen aivan toista äärilaitaa ihmisille, joista pidän. Tunnen harvoin empatiaa tuntemattomia kohtaan.
        En tiedä mikä olet neuvomaan, mutta viestissäsi ei niitä neuvoja paljoa ollut. Pikemminkin "Miten voitkin olla tuollainen paska, säälin vaimoasi" paistoi kauas. Mutta teksti oli kivaa lukea ilman niitä tehosteita, vaikken sisällöstä samaa mieltä olekaan.

en ole ketään siaksi haukkunut ja vielä vähempää paskaksi!!
        Lauseesi "Kompromissi=vaimon mielipide, Ilkeä sika=mies, joka haluaa pitää oman mielipiteensä." on ihan sinun omaa puhetta, mutta jos noin itse ajattelet niin ei voi mitään. se on sinun mielipiteesi... itse ajattelen ihan toisin.

minun mielipiteeni on vain että naiset ei nalkuta sen enempää kuin miehetkään!! Mutta miksi sitten vain naisten nalkutuksesta puhutaan?? sen haluan tietää!

Ja jos olet noin negatiivinen persoona niin antaa olla. Miksi vaivautua, kun käsität kaiken väärin tai menet vääristelemään minun kirjoituksiani..
        Onko sulla jotain pahoja kokemuksia/traumoja naisista, koska vaikutat niin ilkeältä???

ja jos minun kirjoituksista olet vetäissy herneen nenään, niin ei voi mitään. Mutta jokaisellahan meistä on sanan vapaus? vai? ei pidä loukkaantua ainakaan minun puheista..

• sulle apina
        sitten? kirjoitti:

eristätyä muusta maailmasta. Kukaan ämmä ei tollasta sikaa katso, joka ei välitä toisen tunteista ja ajattelee itseään.Hah, hah, loistavaa tulevaisuutta sulle

• lehmä
        sulle apina kirjoitti:

eristätyä muusta maailmasta. Kukaan ämmä ei tollasta sikaa katso, joka ei välitä toisen tunteista ja ajattelee itseään.Hah, hah, loistavaa tulevaisuutta sulle

Miksi eristäytyisin? Tällainen sika menee ensimmäisessä jaossa, eikä pelkästään katsottavaksi... Toista se on kaltaisillasi hernenenäisillä femakoilla. Niillä ei miehet tahdo millään pysyä käsissä.

• ottanut
        Minä kirjoitti:

en ole ketään siaksi haukkunut ja vielä vähempää paskaksi!!
        Lauseesi "Kompromissi=vaimon mielipide, Ilkeä sika=mies, joka haluaa pitää oman mielipiteensä." on ihan sinun omaa puhetta, mutta jos noin itse ajattelet niin ei voi mitään. se on sinun mielipiteesi... itse ajattelen ihan toisin.

minun mielipiteeni on vain että naiset ei nalkuta sen enempää kuin miehetkään!! Mutta miksi sitten vain naisten nalkutuksesta puhutaan?? sen haluan tietää!

Ja jos olet noin negatiivinen persoona niin antaa olla. Miksi vaivautua, kun käsität kaiken väärin tai menet vääristelemään minun kirjoituksiani..
        Onko sulla jotain pahoja kokemuksia/traumoja naisista, koska vaikutat niin ilkeältä???

ja jos minun kirjoituksista olet vetäissy herneen nenään, niin ei voi mitään. Mutta jokaisellahan meistä on sanan vapaus? vai? ei pidä loukkaantua ainakaan minun puheista..

Kirjoitin, että viesteistäsi paistaa kauas. En väittänyt suoraksi lainaukseksi. Mielipiteitä sopii pitää, mutta mielestäni nalkutus on silti enemmän naisten piirre.
        En näe syytä suhtautua negatiiviseen asiaan positiivisesti, vaikka sen takia olisin mielestäsi "negatiivinen persoona". Naisten piirre muuten sekin: kaikki eri tavalla ajattelevat ovat "negatiivisia". Oma ajattelu on "positiivista".
        Naiset eivät ole aiheuttaneet traumoja, ilkeys on luonteenpiirre. Ilmenee vain niille ihmisille, joista en pidä. Olen kirjoitellut viesteihisi vielä aika neutraalia tekstiä, et ole tainnut tottua ilkeisiin ihmisiin?
        Jokaisella on sanan vapaus, ja sitä tässä käytetäänkin. Älä silti huolestu, en ole kiskonut hernettä nenään kirjoituksistasi. Tämä on pelkästään hauskaa...

• Minä
        ottanut kirjoitti:

Kirjoitin, että viesteistäsi paistaa kauas. En väittänyt suoraksi lainaukseksi. Mielipiteitä sopii pitää, mutta mielestäni nalkutus on silti enemmän naisten piirre.
        En näe syytä suhtautua negatiiviseen asiaan positiivisesti, vaikka sen takia olisin mielestäsi "negatiivinen persoona". Naisten piirre muuten sekin: kaikki eri tavalla ajattelevat ovat "negatiivisia". Oma ajattelu on "positiivista".
        Naiset eivät ole aiheuttaneet traumoja, ilkeys on luonteenpiirre. Ilmenee vain niille ihmisille, joista en pidä. Olen kirjoitellut viesteihisi vielä aika neutraalia tekstiä, et ole tainnut tottua ilkeisiin ihmisiin?
        Jokaisella on sanan vapaus, ja sitä tässä käytetäänkin. Älä silti huolestu, en ole kiskonut hernettä nenään kirjoituksistasi. Tämä on pelkästään hauskaa...

Sinä olet outo mies! ..muuta en voi sanoa..

• Minä
        ottanut kirjoitti:

Olen kyllä tottunut ilkeisiin ihmisiin ja puheisiin ja osaan itsekin olla melkoinen piru kun sille päälle satun.. mutta mun meilestä se on nyt turhaa.. On turhaa olla ilkeä ilman syytä.
        Mutta minun mielestä olet outo mies... ja ihmeen ilkeä!
        Toivottavasti en tunne sinua.. koska en välitä tuollaista tunteakaan.
        Mut nyt loppu paskan jauhaminen.. tämähän on ihan tylsää!!! ja koska minä olen edelleen sitä mieltä että miehet on yhtä pahoja nalkuttamaan. niin ja se neuvominen ja nalkutus EI ole sama asia.
        ja koska sinä puolustat tuota miehistä mielipidettäsi niin kovasti, niin pitäskö vaihtaa vaikka puheenaihetta.. koska tässä ei ole mitään järkä.

• mihinkään...
        Minä kirjoitti:

Olen kyllä tottunut ilkeisiin ihmisiin ja puheisiin ja osaan itsekin olla melkoinen piru kun sille päälle satun.. mutta mun meilestä se on nyt turhaa.. On turhaa olla ilkeä ilman syytä.
        Mutta minun mielestä olet outo mies... ja ihmeen ilkeä!
        Toivottavasti en tunne sinua.. koska en välitä tuollaista tunteakaan.
        Mut nyt loppu paskan jauhaminen.. tämähän on ihan tylsää!!! ja koska minä olen edelleen sitä mieltä että miehet on yhtä pahoja nalkuttamaan. niin ja se neuvominen ja nalkutus EI ole sama asia.
        ja koska sinä puolustat tuota miehistä mielipidettäsi niin kovasti, niin pitäskö vaihtaa vaikka puheenaihetta.. koska tässä ei ole mitään järkä.

No nyt olemme jo kuitenkin samaa mieltä siitä, että jankuttaminen käy tylsäksi. Sinulla on mielipiteesi, samoin minulla. Kumpikaan ei omaansa vaihda, ei edes tingi. Muistit sentään laittaa vielä kerran sinne viestiisi, että neuvominen ja nalkutus ei ole sama asia. Olen samaa mieltä, kerran on neuvomista, kaksi nalkutusta.
        Minä kyllä toivoisin tunnistavani sinut - voisin välttää tapaamisia paremmin. En ole koskaan ilkeä ilman syytä. Olen ilkeä vain ihmisille, joista en pidä. Sinusta en pitänyt ensimmäisestä vastauksesta lähtien (ärsyttävä kaikkine huutomerkkeineen ja isoilla kirjaimilla huutamisineen).
        Voi olla ettei törmäys todellisessa elämässä olisi niin kova. Anonyymi viestiminen kannustaa aika kärkkäisiin viesteihin. En väitä itsekään olevani poikkeus.

• Minä
        mihinkään... kirjoitti:

No nyt olemme jo kuitenkin samaa mieltä siitä, että jankuttaminen käy tylsäksi. Sinulla on mielipiteesi, samoin minulla. Kumpikaan ei omaansa vaihda, ei edes tingi. Muistit sentään laittaa vielä kerran sinne viestiisi, että neuvominen ja nalkutus ei ole sama asia. Olen samaa mieltä, kerran on neuvomista, kaksi nalkutusta.
        Minä kyllä toivoisin tunnistavani sinut - voisin välttää tapaamisia paremmin. En ole koskaan ilkeä ilman syytä. Olen ilkeä vain ihmisille, joista en pidä. Sinusta en pitänyt ensimmäisestä vastauksesta lähtien (ärsyttävä kaikkine huutomerkkeineen ja isoilla kirjaimilla huutamisineen).
        Voi olla ettei törmäys todellisessa elämässä olisi niin kova. Anonyymi viestiminen kannustaa aika kärkkäisiin viesteihin. En väitä itsekään olevani poikkeus.

täytyy myöntää että välillä on kiva olla inhottava ja ärsyttää toisia!!! =)
        huom. MONTA HUUTOMERKKIÄ!!!!!
        ..ja toivottavasti ei törmäillä..=)

• tapaamme...
        Minä kirjoitti:

täytyy myöntää että välillä on kiva olla inhottava ja ärsyttää toisia!!! =)
        huom. MONTA HUUTOMERKKIÄ!!!!!
        ..ja toivottavasti ei törmäillä..=)

Törmäillään, mutta eri nikillä taas...

• Zaaver
        lehmä kirjoitti:

Miksi eristäytyisin? Tällainen sika menee ensimmäisessä jaossa, eikä pelkästään katsottavaksi... Toista se on kaltaisillasi hernenenäisillä femakoilla. Niillä ei miehet tahdo millään pysyä käsissä.

Moi lehmä
        Juu oikeessa olet. Jos haluu mennä ensimmäisessä jaossa niin ei tartte ite niin funtsia, menee vaan mukaan....mut pysyyks käsissä?

• nainen 23v.

meillä on ihan toisin päin... mies nalkuttaa minulle.

• Aurinko

Olet fiksu ihminen, koska osaat mennä itseesi.Sillä taidolla monesti pystyy välttämään suhteen suurimmat kompastuskivet.Ja nalkuttaminenhan on yksi sellaisista asioista, jotka helposti etäännyttävät paria toisistaan.

Nuo asiat joista kerroit huomauttelevasi, ovat mielestäni tavallaan ihan aiheellisia.Ei ole jatkuvasti mukava kävellä toisen perässä korjailemassa tämän jälkiä.

Se mikä kertomassasi sitten aiheuttaa vastapuolessa vastustusta, on mielestäni se, että tuo huomauttelija tavallaan nostaa , ehkä sitä tarkoittamatta, itsensä henkisesti toisen yläpuolelle.Ikäänkuin toinen olisi jollain tavalla avuton.Mies varsinkaan ei sitä kestä kovin kauaa.Mies ei halua tuntea itseään avuttomaksi.

Mies ja nainen ovat erilaisia, ja kiinnittävät huomionsa eri asioihin.On varmasti paljon asioita joista miehesikin haluaisi sinulle huomautella.Esim. ehkä autolla ajo, tietokoneen käyttö, tai mitkä vaan asiat mitkä mies kokee osaavansa paremmin kuin sinä osaat.Mutta harva mies nalkuttaa.Jos molemmat nalkuttavat, siitä tulee helposti kierre, joka etäännyttää paria kaksinverroin.

Ehdotankin siis, että jätät tuon lievästi alentuvan suhtautumisen mieheesi, ja alat arvostaa häntä miehenä.Jos hän kiinnittäisi huomionsa samoihin asioihin kuin nainen, hän olisi mieleltään kuin nainen, ja sitä tuskin haluat kuitenkaan.:-)

Mies ja nainen täydentävät toisiaan.Molemmat tekevät havaintoja jokapäiväisessä elämässä, mutta eri asioista.En tiedä oletteko vielä siinä pisteessä, että miehesi on jo niin katkeroitunut valituksistasi,että on alkanut alkanut kostaa valittamalla itsekin.Mutta jo ette, niin neuvoisin että yrittäisit sanoa mahdollisimman lempeästi, ja vain sellaisista asioista joiden unohtamisesta tai tekemättä jättämisestä olisi suoranaista haittaa.Kahvinkeitintä ei toki sovi unohtaa päälle pitkäksi aikaa, se on selvä.Mutta pienemmät asiat voisi helposti jättää omaan arvoonsa.Kumpikin voisi tehdä kotona sellaiset jutut jotka osaa parhaiten.Varmasti on asioita joissa miehesi on haka.Anna miehesi keskittyä niiden tekemiseen, ja muista kehua häntä hänen onnistuessaan.Korjaako hän esim. itse autoanne tai tietokonettanne?Anna kiitosta niissä, tai muissa mitä hän tekee.

Rakkaus on mielestäni toisen arvostamista sellaisena kuin hän on.Rakkaus iloitsee toisen vahvuuksista, ja ymmärtää toisen epätäydellisyyttä.Varmasti toivot miehesikin ymmärtävän samoin sinun epätäydellisyyttäsi.

Rakastakaa toisianne.Hyvää kevään jatkoa sinulle!

• Ruusu

Kyllä monet miehet nalkuttavat autolla ajamisesta jatkuvasti. Mutta sehän ei olekaan nalkutusta, miehen sanomiset ovat kaikki aiheellisia. Vain naiset nalkuttavat. Miesten mielestä kotitöiden tekemisestä muistuttaminen on nalkuttamista ihan vain sen vuoksi, etteivät ne kuulu hänelle. Ne kuuluvat naiselle, tuolle alemmalle olennolle. Tosi on, että jos mies on ottanut tämän kannan, ettei häntä koske kotityöt, niin nainen on tyhmä jos niistä nalkuttaa jatkuvasti. Joko eroaa tai antaa huushollin olla sekaisin.

• Kundi
        Ruusu kirjoitti:

Kyllä monet miehet nalkuttavat autolla ajamisesta jatkuvasti. Mutta sehän ei olekaan nalkutusta, miehen sanomiset ovat kaikki aiheellisia. Vain naiset nalkuttavat. Miesten mielestä kotitöiden tekemisestä muistuttaminen on nalkuttamista ihan vain sen vuoksi, etteivät ne kuulu hänelle. Ne kuuluvat naiselle, tuolle alemmalle olennolle. Tosi on, että jos mies on ottanut tämän kannan, ettei häntä koske kotityöt, niin nainen on tyhmä jos niistä nalkuttaa jatkuvasti. Joko eroaa tai antaa huushollin olla sekaisin.

nainen siivoaa..kuten meillä ;) Siis on todellakin eroamisen, ja sekaisuuden lisäksi vielä yksi vaihtoehto: se siivoaa, jota sekaisuus häiritsee.

Tsemppiä kevääseen, Suomen naiset. Aika vähäpätöisiä ongelmanne ovat, verrattuna muun maailman naisten huoliin/murheisiin. Mutta niinhän se vanha sanonta menee: koskaan ei osata olla tyytyväisiä

• nalkku

miehen kanssa eläminenhän on ihan kuin lasta kasvattaisi. Sitä sanoo "imuroisit edes joskus oma-aloitteisesti" yms sen 100000 kertaa koska luulee että mies siitä ehkä joskus oppii ihan itse ottamaan sen imurin kauniiseen käteen ettei aina tarvitse olla sanomassa. Mutta kun mies ei huomaa vaikka lattialla on kilo kiviä ja pölyä...Deminan jutut kuulostaa niin tutulta...itsekin kuvittelin olevani rento tyyppi, mutta jos mies on kuin pieni lapsi niin minkäs teet...

• Äijä

Olen huomannut, että vain luusereille nalkutetaan. Itselläni on ollut muutamia pitkiäkin suhteita ja tälläkin hetkellä elän rikkaassa parisuhteessa. Ei naiset valita, jos perusjutskat on kondiksessa, eli seksielämä sujuu ja mies tietää olevansa kunkku.
      Ihmettelen kyllä joskus vieraisilla ollessani, miten jotkut ystäväni kestävät nalkuttavia ämmiään. Arvostusta ei tule kerjäämällä vaan ottamalla.

• hus hus...

Jo vain. Lausahduksestasi käy ilmi sinulla olevan avaimet täydelliseen elämän ja elämän eri tilanteiden hallintaan. Olet harvinainen täydellisyydessäsi. Ei tuollaisia ottajia joka oksalla kiikukaan. Ei varsinkaan näillä pohjoisilla leveysasteilla. Se että sulla seisoo sekä alapäässä, että yläpäässä ei kuitenkaan tee sinusta mitenkään tavattoman harvinaista otusta. Mutta että yläpäässäsi seisoo vielä enemmän kuin alapäässä ei pitäisi saada sinuakaan noin haltioitumaan. Äläkä sekoita arvostusta ja alistuneisuutta keskenään - alistaminen kun tuommoisen "filosofin" käyttäytymisessä lienee enemmän sääntö kuin poikkeus.

Hus hus eläintarhaan siitä, siellä kohtaat hengenheimolaisiasi....

• maryanna

Minusta tuo ei edes ole nalkuttamista vaan oikeista aioista sanoit! Pitäiskö naisen kattoa ja suvaita mitä vain vaikka yhteisessä kämpässä asutaan!? Onhan se molempien koti...

Eli mies pyyhkii vaikka oman takapuolensa käsipyyhkeeseen ja vaimo katselee tyynesti vierestä. Kato, eihän vaimo halua olla nalkuttava ämmä!

Järki käteen miehet sekä naiset!!

• minä

höh!!!mielestäni se ei nalkutusta ole jos jotain pyytää tekemään.. hitto soikoon ei se reilua ole että toinen kuuraa hiki päässä ja toinen vaan viskoo paskaset vaatteensa ympäri kämppää ja muutenkin sotkee..täytyy molempien osapuolien osallistua siivoamiseen!ym kotitöihin. ja jos tekisi silloin kun asiasta sanoo niin ei tarvitsisi jatkuasti "nalkuttaa" =) niin yksinkertaista se on!(tosin eipä tuo meilläkään toimi) ehkä miehet tekee sen tahallaan..että sitten on jotain kertomista kavereille tuosta kauheasta pirttihirmusta joka kotona odottaa.. no joo! itse olen sen huomannut että miesten ja naisten välinen ero on niin valtava että pakosti tulee näitä nalkutuksia.. hih! joops tulihan tästäkin oikein nalkuttava viesti..=) en mä niin kauhee oo miltä kuullostaa!=)

• prmäki

Itse en pidä itseäni nalkuttajana. Sanon kerran ja jos ei mene perille niin kyllä se epäkohta tai mikä tahansa jossain vaiheessa huomataan koskee niin miestä kuin lapsia. Siinä vaiheessa on hyvä sanoa, että mikset TAAS kuunnellut minua. Sillä välttää turhat riidat ja niin menee mies kuin lapsetkin vähän itseensä. Itse olen muuttamassa kolme vuotisen yhdessä olon jälkeen yhteen mieheni kanssa ja kuusi vuotias lapseni tulee tietenkin mukana.Toivon vaan ettei yhdessä asuminen varmista suhdettani liian paljon alan nalkuttamaan, koska mielestäni nalkutus on merkki suhteen värittömyydestä tai jostain syystä johtuvasta ongelmasta vaikka itse ei sitä välttämättä tiedosta vaan siirtää sen miehen harteille. Puhetaito on parisuhteessa kultainen taito ja toivottavasti pystymme pitämään sen.

• woman

Meillä kun keitetään kahvia ja sen kumpi ottaa siitä ensin mukiinsa laittaa loput termospulloon. Sen jälkeen huuhtelee vehkeet kaappiin. Se siitä mutta siihen meni 10v että ne vehkeet pääty sinne kaappiin mutta huumori auttaa aina :)

• Merlin

Kysy itseltäsi onko parisuhteen seksi hyvää ja onko sitä riittävästi?
      Onko puutetta tunnetasolla?
      Hellyydestä yms..?
      Eli oletko tunnetasolla kiintynyt puolisoosi vai onko alitajunnassa jokin joka pitää työntää syrjään ettei pomppaa pintaan?
      Onko nalkuttaminen korvike toiminto jollekkin?
      Tuli vaan mieleen...

• Mies

Mulla on ratkaisu. Nalkutuskierteest pääsee pois molempien osapuolten avulla. Omasta puolestani voin sanoo, et nalkutuksesta on itseasiassa usein hyötyä. Mutta nainen voisi miettiä millä tyylillä hän esittää huomautuksen. Jo vittuuntunut äänenpaino ärsyttää, asian voi esittää pehmeesti. Nainen voi myös miettii ennen kuin rupee nalkuttamaan, että onko tämä asia tarpeellista. Mun kanssa elävä nainen on kävelevä pilkunviilaaja, se nauttii kun pääsee nalkuttamaan turhist asioist.
      Mut mul on myös ratkasu miehil, joka toimii ainakin jossain määrin.Mul on "sisäinen suodatin" eli mä poimin ne hyödylliset asiat mitä nainen sanoo, mut sivuutan täysin kaiken muun nalkutuksen. Ei se oo vaikeet, ignoraa vaan täysin typerät lauseet. Jos nainen ei vaan kykene lopettaa turhaa nalkutust, ni senku antaa nalkuttaa. Tietty jos nainen on ihan mahdoton, ni tää ei välttämättä toimi. Ja mies voi tietysti omalta osalta edistää asiaa, eli ottaa naisen neuvoista vaarin. Tällä tavalla meillä toimii asiat eikä ongelmaa oo, vaikka joskus odottais naiselta asiallisempia kommentteja.:)

• mies myös

Juurikin näin on myös asiat meillä. Eli itseäni ei juurikaan haittaa jos huomauttaa asiasta tai pyytää tekemään jotain kunhan se vaan ei tule nalkuttavaan tai vittumaiseen tyyliin! Uskoisin että tyyliä vaihtamalla naiset saisivat monia asioita paremmin perille ja mieskin olisi niitä halukas toteuttamaan.

• lievästi sanottuna

Nainen nalkuttaa eikä siitä pidä tuntea minkäänlaista huonoa omaatuntoa. Jonkun se yhteinen koti on pidettävä kunnossa ja suhtkoht siistissä mallissa.

Minä olen huomannut itsessäni samaa "vikaa." Huomauttelen monista asioista moneen otteeseen, jos asiat eivät toimi tai toimii huonosti.Miehillä usein kieltämättä on huono suhteellisuudentaju; jos niitten mukaan mennään, niin pian huomaamme elävämme sikolätissä.

Tämä herra, joka kirjoitti, että mieluummin kuuntelee puitten suhinaa sopii varmaan hänelle hyvin. Onhan tuolla kylillä noita onnettomia ukonrähjiä, jotka eivät osaa ja kykene minkäänlaiseen suhteeseen minkäänlaisen naisen kanssa.

Naisethan ovat kieltämättä ahkerampia ja tunnollisempia kotitöiden kanssa ja onhan kodin hoitaminen alunperinkin ollutkin naisten työtä, mutta tänä päivänä monissa talouksissa molemmat käyvät työssä, ja näinollen kotityöt kuuluvat molemmille. En näe miehillä olevan minkäänlaista oman oikeuden käyttöönottoa siinä että laistaisi kotihommista.

Jos olisin kotirouvana ja mieheni toisi rutkasti rahaa yhteiseen elämiseen, niin siinä tapauksessa tekisin ilolla kotihommat ja pitäisin kodin ja puutarhan loistokunnossa. Sehän olisi erittäin hauskaa. Kun hommat olisi tehty, jatkaisin ystävien treffaamista ja shoppailua.

Siinä tapauksessa, kun mies jättää paskat kuivumaan vessan pyttyyn toistuvasti tai jotain muuta epämiellyttävää, on meillä oikeus siitä vaikkapa nalkuttaa. Jos mies on niin pöljä, ettei tajua yhteistä hyvää, niin saa lähteä. Mies, joka kokee kaiken nalkuttamiseksi, ei arvosta sinua ja tekemisiäsi. Älykäs mies ottaa sen huumorilla eikä uhkana, rakastaa ja kunnioittaa sinua kaikesta huolimatta.

Nalkuttavan naisen kunnia- asia on pitää koti siistinä! Nainen nalkuttaa, koska on taitavampi sanallisessa viestinnässä kuin mies. Mies menee lukkoon, eikä osaa puolustautua oikein, ja kokee nalkutuksen pahana.

• Nalkutus

Nainen ei koskaan nalkuta suhteen alussa, vaan vuoden-5vuoden yhteiselon jälkeen. Yleisesti ottaen lapsen, lapsien syntymän jälkee. Naiselle vaan tulee lisää hommia kotiin. Seuraus on uupuminen joka johtaa nalkutukseen. Nalkutus loppuu, kun antaa aikaa naiselle. Vie lapset ulos, sanoo naiselle mee vaikka lenkille, ostoksille jne. Naisen saadessa omaa aikaa riittävästi. Ei nalkutusta synny. Meillä alkaa nalkutus aina, kun nainen on väsynyt. Silloin on parenpi aina ryhdistäydyttyvä ja ottaa aisat kotona hieman tarkemmin. Itse kyllä sanon naiselle aina, jos se suu alkaa räksyttyyää, että rauhotu ei tolla saa mitään aikaseksi. Ihan sama ku kakarat huutaa mä haluun mä haluun tai jotain vastaavaa. Huudolla nalkutuksella jäkätyksellä jankutuksella ei saa mitään muuta aikaseksi ku turhia riitoja. On jokaisen oma asia kuinka vältää tälläiset tilanteet ja jos tilanne tulee miten siitä selviää. Toki molemmat ollessa väsyneitä kakarat huutaa ja "perheonni" oikein kukoistaa" Se on aina vaikeenpaa. Mun vihje on nalkuttaville ämmille seuraava. Älä nalkuta, et saa mitään sillä aikaiseksi, tai et ainakaan mitään hyvää. No saapi nähdä joku saattaa taas vetää herneet nenään, mutta vanha sanonta ainakin on se kel onni se sen kätkeköön. Minä kätken sen onneni ainakin ja lopetan tähän.
      t.M 28v

• tietäjä

Jotkut menevät siihen halpaan, että naivat isoegoisen naisen. Jos mies on normaali tai heikko, hän ei paina naisen egoa tarpeeksi, että nainen pysyisi aisoissa.

Isoegoisen naisen erottaa kyllä pienellä jutustelulla jo ekoilla treffeillä. Yleensä noilla "pullottaa otsasuoni". Lievemmillä tapauksilla tarvitaan tosin melkoista tarkkanäköisyyttä.

Normaali painaminen auttaa myös eli nalkuttaminen saattaa käytännössä tarkoittaa, että nainen on puutteessa.

Vähän (tai paljon) munaa peliin niin kyllä nalkutus loppuu.

• nainen

=nalkutus

siis aivanko turhaa kaikki tyynni ?

• näin

Aivan turhaa.

• Pera

Siellä täällä olen antanut itselleni kertoa, että nalkutus johtuisi siitä, että nainen jää naisena mieheltään liian vähälle huomiolle, joka aiheutaa turhautumista ja purkautuu mm. nalkuttamisena.
      Eräs upea, maailmaa nähnyt ja kokenut nainen kiteytti asian kerran yhteen lauseeseen: "Naikaa naisenne hiljaiseksi..."
      Siis, miten on hyvät arvon naiset, miltä tuntuisi, jos siinä tilanteessa, kun aivan arkiaskareiden keskellä mies yllättäen kaappaisikin miehekkäästi nalkuttavan naisen kainaloonsa/syliinsä tms. ja johdattelisi makuukammarin puolelle hellästi, mutta päättäväisesti ja antaisi kunnon "kyydit", miten nainen tällaiseen suhtautuisi?
      Tulisiko pakit? Suhtautuisiko nainen tällaiseen suunnilleen "vie sie, mie vikisen" tai kuinka siinä kävisi? Loppuisiko nalkutus siihen paikkaan, yltyisikö tai miten siinä kävisi?
      Moni mies ei todellakaan tiedä näitä juttuja, joten hyvistä vastauksista kiitos jo etukäteen.

Pera

• Pitty

Luin ensin viestisi ja ensin suutuin, sitten aloin ajattelemaan, ja sitten idea tuntui jo yllättävän hyvälle!

Suunnitelmana idea on erittäin hyvä. Miehen pitää myös kuitenkin varautua pakkeihin, jos nainen ei ole "sillä tuulella"

Itse olen sitä meltä että naisen marina tulee luonnostaan. Se on tapa. Vähän samalla tavalla kuin naisen hoivageeni tai miesten vietti pikkupoikina ajella autoilla tai leikkiä sotaa tyttöjen leikkiessä kotia.

olen vierestä myös seuraillut veljeni suhdetta ja puhunut tästä asiasta myös veljeni tyttöystävän kanssa. Olemme tulleet yhdessä siihen tulokseen, että marina ei kannata. Ja sitäpaitsi, se toimii paremmin, kun harrastaa sitä harvemmin. Esimerkiksi kun nainen on illalla valmistanut miehelleen päivällisen ja ruokailun jälkeen vaimo sanoo "Olisitko rakas niin ihana ja kultainen että voisit auttaa minua tiskien kanssa!"

Tosin nalkuttamien on tapa, josta on vain päästävä eroon. Se on kuin tupakointia tai jokin muu huono tapa. Niasen pitäisi aina, kun huomaa nalkuttavansa reagoida siihen ja tehdä asialle jotain, jotta voisi päästä tästä "pahasta tavasta" eroon.

Ai niin, Älkää naiset missään nimessä lopettako nipottamista kokonaan!! Sitten miehestä tulee laiska ja kuvittelee, että sinä HALUAT tehdä kaiken!!!

• nainen25

Olen itsestäni huomannut, että nalkutusta tulee harrastettua silloin kun olen väsynyt ja kaikin puolin mieheeni tyytymätön. Tiskit pöydällä tuntuvat vaan joskus olevan se "viimeinen pisara"...
        Tyytymättömyys kieltämättä kumuloituu kun ei saa... Joten, jos miehet ystävällisesti voisivat silloin tällöin huolehtia naisesta fyysisesti. Pelkät pano ehdottelut eivät välttämättä ole hyvä idea, vaan esim. spontaanisti hartiahierontaa ja halimista suukottelua, niin voisi olla, että nalkutus vähenisi. Silloin kun on vihainen, niin paneminen on viimeisenä mielessä. Jos mies osaa tyynnyttää, niin seksiä voi hyvinkin olla luvassa.
        Tyynnyttäminen vaan vaatii mieheltä kovasti kärsivällisyyttä ja vaivaa, joten voi olla, että siitä ei tule mitään. Koska jos mies olisi ollut kärsivällinen ja jaksanut nähdä vaivaa jo alun perin, ei olisi tarvinnut nalkuttaa.

• Seitsemänkymmentä

Juttu ei ole niin yksinkertainen, että kysymys olisi pelkästään naimisen ja huomion puutteesta.

Jos paskat ja kuset on pytyssä ja melkein aina jarrutusjäljet, ei se naimisella parane.
        Jos toinen on kuuro, sokea ja piittaamaton kodin yleiselle viihtyisyydelle, ei se naimalla korjaannu vaikka jytistäisi yöt ja päivät päälle.

Minusta kyse on siitä, että nalkuttaja ei ole tullut kuulluksi. Haluaisin oikein takoa sen ihmisten päähän.
        Miksi keskustelu ja vuorovaikutus on niin vaikeaa, ettei suomeksi sanoamlla ollenkaan mene jakeluun, mitä toinen haluaa? Mitä ihmeen rakkautta ja kunnioitusta sellainen on? Ei se ole mitään muuta kuin ennuste, että pahempaa on tulossa.
        Tiedän, että naisen voi naida hiljaiseksi, mutta ei se pitkän päälle pure kuin tyhmään ja puutteessa olleeseen. Kun nainen saa tarpeekseen hän alkaa taas katsella ympärilleen.

Parin on kyettävä sopimaan jonkinlaiset alkeelliset mittarit, joilla tilannetta pidetään kuta kuinkin siedettävänä.

Puolisosta välittäminen on todella alkellista jos toisen pitää valvoa, ettei toinen riko kahvinkeitintä. Tässähän on aikuisen ja lapsen suhde. Jos mies käyttäytyy kuin lapsi, on toisen pakko olla korjaava aikuinen. Pitkän päälle suhde ei toimi, jos miehestä ei tule miestä.

Kyllä minä häpeäisin jos miehen olisi sanottava minulle, että siivoa jälkesi, sammuta kahvinkeitin, sulje ovi, kuseta koira ja tuoksu hyvälle. Häpeäisin kovasti.
        Minun on sanottava niille naisille, jotka täällä siloittelevat ja mitätöivät asioita, että ei hyvältä näytä.
        En kuukautta olisi tuollaisen sian kanssa. Miehiä on maailma pullollaan ja kyllä niistä noin puolet vessan vetää.Lisää kierroksia etsintään.

• My way or highway
        Seitsemänkymmentä kirjoitti:

Juttu ei ole niin yksinkertainen, että kysymys olisi pelkästään naimisen ja huomion puutteesta.

Jos paskat ja kuset on pytyssä ja melkein aina jarrutusjäljet, ei se naimisella parane.
        Jos toinen on kuuro, sokea ja piittaamaton kodin yleiselle viihtyisyydelle, ei se naimalla korjaannu vaikka jytistäisi yöt ja päivät päälle.

Minusta kyse on siitä, että nalkuttaja ei ole tullut kuulluksi. Haluaisin oikein takoa sen ihmisten päähän.
        Miksi keskustelu ja vuorovaikutus on niin vaikeaa, ettei suomeksi sanoamlla ollenkaan mene jakeluun, mitä toinen haluaa? Mitä ihmeen rakkautta ja kunnioitusta sellainen on? Ei se ole mitään muuta kuin ennuste, että pahempaa on tulossa.
        Tiedän, että naisen voi naida hiljaiseksi, mutta ei se pitkän päälle pure kuin tyhmään ja puutteessa olleeseen. Kun nainen saa tarpeekseen hän alkaa taas katsella ympärilleen.

Parin on kyettävä sopimaan jonkinlaiset alkeelliset mittarit, joilla tilannetta pidetään kuta kuinkin siedettävänä.

Puolisosta välittäminen on todella alkellista jos toisen pitää valvoa, ettei toinen riko kahvinkeitintä. Tässähän on aikuisen ja lapsen suhde. Jos mies käyttäytyy kuin lapsi, on toisen pakko olla korjaava aikuinen. Pitkän päälle suhde ei toimi, jos miehestä ei tule miestä.

Kyllä minä häpeäisin jos miehen olisi sanottava minulle, että siivoa jälkesi, sammuta kahvinkeitin, sulje ovi, kuseta koira ja tuoksu hyvälle. Häpeäisin kovasti.
        Minun on sanottava niille naisille, jotka täällä siloittelevat ja mitätöivät asioita, että ei hyvältä näytä.
        En kuukautta olisi tuollaisen sian kanssa. Miehiä on maailma pullollaan ja kyllä niistä noin puolet vessan vetää.Lisää kierroksia etsintään.

Liki 50v. kokemuksella nalkutus perustuu kahteen asiaan:a)miksi b)vitussa et kuuntele,mitä sanon Sinulle armaani rivien välistä??Itse asia voi tuntua pieneltä,mutta jos mietit sitä,miksi sulle sanotaan näin,voit olla jo lähempänä johdatusta.En tajua,että kukaan hyppää avioon ottaen riskin siitä,että kyllähän jo noin aikuinen osaa olla fiksu ja filmaattinen.Hakuammunnalla saatu tieto muiden kokemuksista ei anna tukevaa pohjaa yrittää yhteiseloa.Ja miksi ihmeessä pitäisi sietää toisen käytöstä,joka ei anna arvoa esim.kodin viihtyisyydelle.Sikamaisuus osaa olla ärsyttävä piirre naisessakin.Miehenä olen tietysti täys tossu,mutta paljon hyvää olen vastaaottanut oman, huomaavaisen käytökseni ansiosta.Säälisellaista en ole saanut,siihen luonteeni on liian ylpeä.Jos joku nainen lukee tätä,olisi kiva kuulla,onko ideaa jatkaa keskustelua vai jatkanko pölyjen pyyhkimistä....

• Zaaver
        My way or highway kirjoitti:

Liki 50v. kokemuksella nalkutus perustuu kahteen asiaan:a)miksi b)vitussa et kuuntele,mitä sanon Sinulle armaani rivien välistä??Itse asia voi tuntua pieneltä,mutta jos mietit sitä,miksi sulle sanotaan näin,voit olla jo lähempänä johdatusta.En tajua,että kukaan hyppää avioon ottaen riskin siitä,että kyllähän jo noin aikuinen osaa olla fiksu ja filmaattinen.Hakuammunnalla saatu tieto muiden kokemuksista ei anna tukevaa pohjaa yrittää yhteiseloa.Ja miksi ihmeessä pitäisi sietää toisen käytöstä,joka ei anna arvoa esim.kodin viihtyisyydelle.Sikamaisuus osaa olla ärsyttävä piirre naisessakin.Miehenä olen tietysti täys tossu,mutta paljon hyvää olen vastaaottanut oman, huomaavaisen käytökseni ansiosta.Säälisellaista en ole saanut,siihen luonteeni on liian ylpeä.Jos joku nainen lukee tätä,olisi kiva kuulla,onko ideaa jatkaa keskustelua vai jatkanko pölyjen pyyhkimistä....

Kuuloaisti
        Your way or highway kuulostaa tosi mageelle.
        Siis just toi rivien välistä kuuntelu, molemmilla,
        ja että oot niin iso poika että voit olla ylpee ja säilyttää itsetunnnon ja silti pyyhkii pölyjä yms. Toi rivien välistä kuuntelu vaan on niin prkleen vaikeeta, miehelle sekä naiselle. Naiset oppii sitä enemmän kun ne hoitaa vauvaa ja pikkulapsia? Aika pitkä koulutusaika 50v?
        Miks vitussa nuoremmat miehet ei huomaa noita juttuja?

• Zaaver

Juu Pera, mutta kun se nalkuttaja on mies niin kysymys on siitä että mies jää miehenä liian vähälle huomiolle? ja pitäs kai sanoa naisille että "naikaa miehenne hiljaiseksi".
        Se parantaisi naisen tilannetta jos mies ihan kesken jalkapallopelin yllättäen kaappaiskin miehekkäästi pölynimurin käteensä ja antaisi kunnon kyydit pölylle...
        Miehen tilannetta parantais se että nainen kesken siivoamista ohjattais makuukamariin ja annettais kunnon kyydit jajaja sitten mies jatkaisi jalkapallopelin katsomista ja nainen siivoomista?
        Jälkimmäinen vaihtoehto vähentäisi miehen nalkutusta, ihan varmasti....t. yxs nainen

• miltzu

olen huomannut kun muutettiin äskettäin poikaystävän kanssa yhteen että minusta on tullut nalkuttava ämmä!mutta kyllä aiheestakin. Poikaystäväni on tottunut siihen että äiti tekee kaiken..tiskit,vaatteet ihan kaikki hoituu. Mutta nyt kun ei äitiä ole passaamassa on kämppä aina ihan sekaisin..nalkutan siitä viikon ja mitään ei tapahdu ja loppujen lopuksi joudun itse siivooman kaiken. En ymmärrä miksi miehillä on niin vaikee homma tää siistinä pitäminen. Oon yrittäny kaikkeni että saisin mieheni tajuumaan että jokainen siivoo omat jälkensä....en tiedä auttaako se koskaan..mutta toivotaan..joten nalkuttakaa vaan...saadaan miehet tekee jotai!

• Mikko

Huonon itsetunnon omaava nainen joka on laiska tekemään kotitöitä nalkuttaa. Kaikki tietävät, että laiskat ovat kovia valittamaan. Nalkutus on vain valituksen kohdistamista mieheen.

Kyllä mummot ja äidit tekivät paljon enemmän ja valittamatta. Nuoremmilla naisilla on kaikki mahdolliset kodinkoneet apuna ja vielä mieskin tekee kotitöitä, mutta mikään ei riitä. Kusenlaiskat naiset menkööt itseensä.

• ero

Miehillä siivouskynnys on usein korkeammalla kuin naisilla. Kun naisen mielestä on hirveän likaista, ei miehestä tilanne näytä yhtään huolestuttavalta. Yksilöllisiä eroja tietty löytyy.

• sarah

meillä mies on se joka nalkuttaa minulle joka helvetin pienestä asiasta, että hermot menee... Ja jos itse yritän edes hieman itseäni puollustaa, niin heti lannistetaan ja haukutaan lyttyyn... että näinkin päin voi olla.

• nuorinainen

pitkäaikaisen poikaystäväni kanssa asiat hoituvat kuin luonnostaan yhdessä tekemällä.tehdään ruokaa yhdessä...tiskataan yhdessä.ja jos ei yhdessä niin sen mukaan kummalla aikaa riittää.hän osaa jopa oma-alotteisesti pestä omat pyykkinsä...ja siinä samalla myös minunkin.tietenkin minä teen saman silloin kun minulla on aikaa ja hänellä ei.

siivoomisesta ei kumpikaan pahemmin välitä...siivotaan yhdessä sitten kun alkaa näyttää siltä..

koskaan ei tarvitse käskeä.minun miehelläni todellakin on omat aivot ja kunnioitusta minua kohtaan..niin myös minulla häntä kohtaan.

ja tuntuuhan se mukavalta välillä esim aamuisin herätä siihen kun toinen kömpii viekusta ja sanoo menevänsä tekemään aamupalaa meille...:) "nuku sä vielä vaan..."...

osoittakaa sitä kunnioitusta ja rakkautta toisillenne niin ei niitä ongelmia tuollaisista asioista tule...

• Pirre

Onko todella noin paljon älyttömiä miehiä. Itse alan olla oikeesti NIIN kyllästynyt omaani että pääsisin helpommalla kun lähtisin kävelemään. Mutta kun on lapsia. Hieman estää.
      Kun pitäisi tietää jopa missä hänen vaatteensa on vaikka on itse ne jonnekin laittanut. Kun neuvoo että laita samaan paikkaan aina mistä otitkin niin sehän on nalkutusta. Onneksi vielä lapset ei koe sitä samaa neuvomista tuolla sanalla. Vaan äkkiäkö oppivat kun miehet aina noin sanovat. Miettikääpä mitä tulevaisuuden lapset ovat........ehkä jopa tytötkin kun sitä kotona kuulevat.
      Mutta MIKSI se ei voi mennä sinne miesten päähän yhtä selvänä asiana kuin lapsillekin. En enää koe sitä ollenkaan erilaisena vertauksena että mies on yksi lapsi huushollissa. Meilläkin on siis neljä lasta. Koitetaan vaan jaksaa ;)

• Pena

Nalkuttaa siksi, kun sängyssä ei enää mene hyvin ja naama muutenkin kyllästyttää. Ei siinä mitään ennustajia tarvita. Se on näet on selvää, että suhteen loppu häämöttää. Tästä tulikin mieleeni, että miten selluliitistä pääsee eroon. Siten, että mies ryyppää pari viikkoa putkeen, mistä johtuen selluliitti pakkaa laukkunsa ja muuttaa pois.

• Miesten mies

Missä on vika, jos vaimo tulee keittiöstä olohuoneeseen nalkuttamaan? Vastaus: kettinki on liian pitkä.

• hah haha!

Toi oli muuten hyvä! heh heh...

• vittuun

mee vittuun luuleksä vitun idiootti et täällä jotain kiinnostais sun surkeet ennätystehtailus vitun luuseri jos oot noin vitun huomionkipee ni ala juopoks rokkitähdeks ..tun nolla!!

• Sid
        vittuun kirjoitti:

mee vittuun luuleksä vitun idiootti et täällä jotain kiinnostais sun surkeet ennätystehtailus vitun luuseri jos oot noin vitun huomionkipee ni ala juopoks rokkitähdeks ..tun nolla!!

Ei voinu kun revetä kun luki ton tekstin. Juopot rokkitähet on ihan tosi jees muuten, niinkun silleen kun niiden kanssa juttelee selvinpäin kahvipöydässä...

• Laiska-Leena

"...On asioita joista joudun toistuvasti huomauttamaan: älä pyyhi vessassa käsiäsi minun pyyhkeeseen, vaan käsille varattuun käsipyyhkeeseen. Kun ostat kaupasta maitoa, tarkista että päiväys on vähän pidemmällä kun tänään. Kun tulet kotiin, laita sisäovi kiinni perässäsi. Kun olet juonut kahvin, ole kiltti ja laita kahvinkeitin kiinni..."

Mieshän kuulostaa pikkulapselta. Jos ei noita asioita älyä ilman sanomista, pitäisi ne älytä viimeistään yhden sanomisen jälkeen.

Enpä tiedä, onko naisella tuollaisen miehen kanssa muuta vaihtoehtoa kuin nalkuttaa tai panna mies (?) taipaleelle.

Luulenpa, että suuri osa nalkutuksista johtuu samanlaisista syistä.

• näkökulma

Itse vastasit tavallan otsikolla kysymykseen.

Oikeastaan kysymys on siitä että miksi nainen huomaa että kahvinketin jää päälle, väliovi sulkematta, ja kädet pyyhitään vaimon pyyhkeeseen eikä housun persuksiin.
        Keittiöpsykologin pätevyydellä sanoisin että "akalla" on liian vähän tekemistä.

Heittona toteaisin että hoivausvietti purkautuu mieheen eikä lapsikatraaseen.

Jos naisella olisi vaikka viisi mukulaa jotka kiipelee seinille niin ukon touhuista kukaan ei viitsisi tehdä numeroa kun olisi niitä oikeita pikkulapsia.

• Minä

Nainen haluaa muuttaa miehen sellaiseksi, kun nainen toivoo miehen olevan.

Nainen kuvittelee että nalkuttamalla tarpeeksi mies muuttuu.

Valitettavasti vuosituhantinen totuus on että: vain itseään voi muuttaa. Eli nalkutus menee täysin hukkaan.

• Madde

kyllä mun mielestä miehen (ja naisen) pitäs tajuta tollaset asiat ilman että niistä huomautetaan... ehkä se just onki se syy nalkuttamiseen, että ku toiselle itsestäänselvät asiat ei (näköjään) ookkaan sille toiselle itsestäänselvyyksiä... kyllä mun mielestä sillon kannattas molempien yrittää vähän muuttaa tapojaan niin että tilanne siitä lutviutuis

• tulip

Olisipa hauska kuulla sellaisen kaverin mielipide, joka todellakin on sellainen jolle nalkutetaan joka asiasta vuodesta toiseen, mutta silti on siinä suhteessa vielä.

Miksi annat itsellesi nalkuttaa? Miksi et tee jotain positiivista sen eteen? Miksi kuvittelet olevasi naisen yläpuolella niin että ei tarvitsisi tehdä mitään?

Ryhdistäydy ja tee jotain!! Vai oletko vaan niin tyhmä ja laiska että pilaat saamattomuudellasi tällä hetkellä hyvänkin suhteen. Ei nykyajan naiset halua passata ja korjata jälkiäsi jatkuvasti, eikä hoitaa isoa lasta, vaikka joillain toi hoivaamisvietti onkin korkealla.

• M24

vaan on niin ääliöitä, etteivät tajua sitä kahvinkeitintä sammuttaa. Vaikka ois useitakin kertoja huomautettu. Tai ne haluaa tahallaan ärsyttää ja ehkä saada syyn siihen, että voipi potkasta ns. "nalkuttavan" akan menemään ja ottaa pikkasen pienempisuinen tilalle. Nainen voi kuitenkin olla liian pikkutarkka mm. noitten pyyhkeitten suhteen. Voihan sille ukolle pistää oman nimikkopyyhkeen, johon se voi sitte käsiään kuivata. Ei pitäs sitte eukon päätä vaivata. Mutta eihän se tieten välttämättä riitä sekään. Ehkäpä mies kuivaa käsiään jotenki väärällä tapaa, että pitää taas huomauttaa. Vai voisko vaikkapa käsisaippuaa mennä liikaa tai vastaavaa. Ei se nalkutus kuiten tuu loppumaan. Mutta jos se kovin pitkään jatkuu, niin kyllä mies saattaa lähteä kävelemään. Saahan sitä työpaikaltaankin potkut, jos aina tekee jotain päin persettä. Ei kannata sitä soppaa jättää kotonakaan kovin pitkäksi aikaa kiehumaan. Puolin ja toisin vaan voi olla semmosia asioita, joita ei pysty toinen tajuamaan. Pitänee laittaa tyhmyyden piikkiin. "Mutta tsemppiä vaan parisuhteeseen"!

• Nainen lähtee

Turhaan veltot äijät örisette ja uhkailette. Onhan se kauheaa jos pitää kädet pyyhkiä oikeaan pyyhkeeseen. Avioeron paikka se on kotoa poismuutto edessä. Ei iso mies sellaista kestä. Täytyy toivoa vaan paskaisempaa eukkoa seuraavaksi.

• mrl
        Nainen lähtee kirjoitti:

Turhaan veltot äijät örisette ja uhkailette. Onhan se kauheaa jos pitää kädet pyyhkiä oikeaan pyyhkeeseen. Avioeron paikka se on kotoa poismuutto edessä. Ei iso mies sellaista kestä. Täytyy toivoa vaan paskaisempaa eukkoa seuraavaksi.

Tajuatko tahallasi väärin vai tyhmyyttäsi? Nalkuttamisen takia mies voi hyvinkin lähteä kävelemään, ei sen pyyhkeen takia.
        Oliko se nyt sitten "paskaisempaa" jos pestyt kädet tuli kuivattua väärään pyyhkeeseen? Lienee lähinnä vettä, jos _pesee_ ne kädet?

• Ei oppi ojaan kaada...

Heh, jos sullei oo muuta "nalkutuksen" aihetta kuin ne mitkä jutussas mainitsit, asiathan on sun kohdallas LOISTAVASTI! Käytä nyt kuitenkin hieman viekkautta ja kekseliäisyyttä niin voit unohtaa kohta kaikki nalkutukset. Siis yleisohjeena - älä huomauta (negatiivisessa sävyssä / merkityksessä) äläkä missään tapauksessa sorru nalkuttamaan (=toistamaan kerran jo sanottua). Esitän sinulle vain muutaman esimerkin - loput voit sitten itse keksiä.

1) Jos mies on ostanut kaupasta maitoa, jossa päivämäärä on hiukan vanha - lisää maitoon piimää tai jogurttia, sitruunamehua tms. jolla saat sen happanemaan. Kun miehesi sitten ihmettelee miksi maito on tällaista - sinä vaan silmät suurina ja hämmästyksissäsi toteat vaan: "Mutta kultaseni, sinähän olet juuri tuonut kaupasta tuoretta maitoa". Muutaman kerran jälkeen miehesi varmasti tarkistaa päivämäärän.

2)Mies juo kahvia ja jättää kahvinkeittimen päälle. Anna jäädä päälle ja voit vaikkapa hiukan tehostaa kahvin kiinnipalamista vaikkapa omatoimisesti liedellä (salamalevy olisi poikaa). Kun miehesi sitten seuraavana päivänä ihmettelee että onpas kahvipannu palanut kumman näköiseksi, toteat vaan ja jälleen silmät suurina ja hämmästyneenä: "Kuka kultaseni sen kahvinkeittimen päälle jätti. Nyt ei näköjään auta muu kuin ostaa uusi"

Eli summa summarum, älä nalkuta vaan mikäli mahdollista anna miehen oppia "kantapään kautta", kyllä se siitä....
      Aurinkoisia kevätpäiviä sullekin ;-))

• simppeliä.

Olen NIIN LÄPEENSÄ KYLLÄSTYNYT kuuntelemaan miesten valitusta nalkuttavista vaimoistaan/tyttöystävistään. Eikö teille idiooteille ole tullut mieleen se simppeli tosiasia, että (lainatakseni alkup. kirjoittajaa) jos te pyyhkisitte kätenne siihen saatanan käsipyyhkeeseen, tarkistaisitte maidon päivämäärän, sulkisitte sisäoven, sulkisitte kahvinkeittimen ja TEKISITTE NE ASIAT, JOTKA SIMPANSSIKIN YMMÄRTÄÄ, kenenkään ei tarvitsisi "nalkuttaa". On se jumalauta niin, että vaimo ei ole sinun äitisi, eikä hänen asiansa ole ravata perässäsi ja siivota sotkujasi ja tarkistaa onko hamput pesty ja pylly pyyhitty. Se on SINUN asiasi. Jos et selviä perusasioista itse, vaan käytökselläsi pakotat toisen koko ajan hoitamaan hommasi etkä toistuvista pyynnöistä huolimatta paranna tapojasi, SYYTÄ ITSEÄSI. Eli naiset eivät ole nalkuttavia akkoja huvikseen, vaan typerät lapsentasoiset ääliömiehet pakottavat heidät siihen.
      Ja ihan turha mutista että on niin vaikea muistaa tai ei tullut ajatelleeksi tai muuta paskaa. Jos nainen pystyy hoitamaan hommat, myös sinun pitää pystyä. Sinä et ole lapsi, etkä elä täysihoidolla äidin luona. Opettele olemaan aikuinen, tai sitten sopeudu "nalkuttamiseen".
      Eipä minunkaan äitini ole tarvinnut nalkuttaa isälleni, tai minun miehelleni, koska he OVAT MIEHIÄ eivätkä poikia ja omaavat älyä ja taitoa hoitamaan asiat jouhevasti, ilman patistelua. Ilman että olisivat mitenkään "tossun alla", vaan vahvoja, itsenäisiä miehiä. Ottakaa opiksenne.

• Mies isolla M:llä

senkin homo.

• sepise

Kiitos näistä kalleista sanoista!
        Tulostan tämän tekstin pojalle huoneen tauluksi, tai annan kihlajaislahjaksi!
        Huomaapahan sitten, ettei se nalkutus lopu, kun äidin helmoista maailmalle lähtee, jos ei aio yksi olla!

• äijä

Nainen luulee olevansa korvaamaton. Mikäpäs sen mukavampaa. Nainen haluaa pestä pyykkiä,astioita, pitää talon kunnossa. Ja nalkutus käy koko ajan. Koko kodin henki pilaantuu tämän pirttihirmun takia. Mieheltä ja lapsilta menee kotirauha. Nainen ei ymmärrä että koti on yhteinen vaan hän ottaa "herruuden" kotona ja muitten on oltava hänen orjiaan. Tämä nalkutus vie yhteishengen kodista. Kukaan ei viitsi enää edes panna astioita koneeseen kun "akka" kuitenkin nalkuttaa jostain toisesta asiasta. Hymyilisi, istuisi ja rauhoittuisi ja antaisi helliä sanoja ja aikaa ja huomiota ja rentoutuisi. Ei sitten vanhana mummona tarvitsisi valittaa että olisi silloin aikanaan pitänyt antaa rakkautta lapsilleen ja miehelle. Kauniilla ja sivistyneellä käytöksellä yhteishenki paranee ja kaikki alkavat hoitaan kotia. Mutta jos kalkkarokäärme sylkee ja sihisee niin kyllä on turha mitään kehitystä odottaa.

• Äijälle

Häiriintyneet ovat erikseen. Onhan niitä ikuisesti tyytymättömiä mutta kyse on normaalin kirjoissa kulkevista miehistä.
        Hyvä nimim. simppeliä.!! Tosi hyvä.

• mutta miksi mutkien kautta?

Nainen ei luule olevansa korvaamaton, vaan hän on sitä! Monikaan mies ei tule toimeen ilman naista, jos on päässyt makuun, että nainen hoitaa kodissa kaiken. Naiset kieltämättä nauttii kodin hoitamisesta, se käy luonnostaan, mutta turha duunaaminen on aika rassaavaa. Nainen haluaa rinnalleen kunnollisen tasavertaisen kumppanin, eikä isoa hoivattavaa lasta.

Nykyajan nainen on muutakin kuin kaunis koristus tai pelkkä kotihengetär. Nainen ei halua pelkästään turvaa miehestä , vaan...

Nainen haluaa miehestään voimakkaan, hauskan, ymmärtäväisen, rakkaan, hienotunteisen, tunteellisen ja mitä vielä, romanttisen ja älykkään kumppanin.

Miksi siis pohtia naisen jatkuvaa nalkutusta, miksi ei voisi pohtia sitä, että miksi mies ei voisi yrittää muuttua niin paljon että ei tarvitsisi nalkuttaa?!

• Silent Man
        mutta miksi mutkien kautta? kirjoitti:

Nainen ei luule olevansa korvaamaton, vaan hän on sitä! Monikaan mies ei tule toimeen ilman naista, jos on päässyt makuun, että nainen hoitaa kodissa kaiken. Naiset kieltämättä nauttii kodin hoitamisesta, se käy luonnostaan, mutta turha duunaaminen on aika rassaavaa. Nainen haluaa rinnalleen kunnollisen tasavertaisen kumppanin, eikä isoa hoivattavaa lasta.

Nykyajan nainen on muutakin kuin kaunis koristus tai pelkkä kotihengetär. Nainen ei halua pelkästään turvaa miehestä , vaan...

Nainen haluaa miehestään voimakkaan, hauskan, ymmärtäväisen, rakkaan, hienotunteisen, tunteellisen ja mitä vielä, romanttisen ja älykkään kumppanin.

Miksi siis pohtia naisen jatkuvaa nalkutusta, miksi ei voisi pohtia sitä, että miksi mies ei voisi yrittää muuttua niin paljon että ei tarvitsisi nalkuttaa?!

Noh...omasta mielestä nainen on ollut aina muutakin kuin kotihengetär. Siitä on vaan tehty viime aikoina julkinen asia. Tietoinen nainen oli joitain kymmeniä vuosia sitten radikaali.

...ja kukapa ei tahtoisi hauskaa, henkisesti ja fyysisesti vahvaa, romanttista jne kumppania.

Homman juju on mielestäni siinä, että ihminen, olipa mies tai nainen, ei alitajuisesti halua kokonaan antautua toiselle. Eikä kokonaan toiselle antautuminen taida olla mahdollistakaan.
        Koko minuushan siinä menee. Olenko väärässä?

"Miksi siis pohtia naisen jatkuvaa nalkutusta, miksi ei voisi pohtia sitä, että miksi mies ei voisi yrittää muuttua niin paljon että ei tarvitsisi nalkuttaa?!". Loppujen lopuksi tuossa on juuri siitä kysymys. Vai eikö ole?

Ja tuon edellä mainitun kysymyksen nainen voisi esittää myös itselleen. Eli miksi nainen ei itse voi muuttua?

Tykkään perheestäni todella paljon ja olen valmis tekemään kompromisseja, että suhde toimisi.
        Eli en ole mikään sovinisti kuten joku voisi ajatella. En ainakaan tietoisesti.
        Hyvä suhde vaatii kompromisseja kummaltakin osapuolelta.

Tutkikaa itseänne. Jos ette huomanneet mitään vikaa tai muuttumisen mahdollisuutta itsessänne, kääntykää ammattiauttajan puoleen:). Vaatikaa, mutta antakaa myös periksi. Ei maailma siihen lopu!

• Zaaver
        Silent Man kirjoitti:

Noh...omasta mielestä nainen on ollut aina muutakin kuin kotihengetär. Siitä on vaan tehty viime aikoina julkinen asia. Tietoinen nainen oli joitain kymmeniä vuosia sitten radikaali.

...ja kukapa ei tahtoisi hauskaa, henkisesti ja fyysisesti vahvaa, romanttista jne kumppania.

Homman juju on mielestäni siinä, että ihminen, olipa mies tai nainen, ei alitajuisesti halua kokonaan antautua toiselle. Eikä kokonaan toiselle antautuminen taida olla mahdollistakaan.
        Koko minuushan siinä menee. Olenko väärässä?

"Miksi siis pohtia naisen jatkuvaa nalkutusta, miksi ei voisi pohtia sitä, että miksi mies ei voisi yrittää muuttua niin paljon että ei tarvitsisi nalkuttaa?!". Loppujen lopuksi tuossa on juuri siitä kysymys. Vai eikö ole?

Ja tuon edellä mainitun kysymyksen nainen voisi esittää myös itselleen. Eli miksi nainen ei itse voi muuttua?

Tykkään perheestäni todella paljon ja olen valmis tekemään kompromisseja, että suhde toimisi.
        Eli en ole mikään sovinisti kuten joku voisi ajatella. En ainakaan tietoisesti.
        Hyvä suhde vaatii kompromisseja kummaltakin osapuolelta.

Tutkikaa itseänne. Jos ette huomanneet mitään vikaa tai muuttumisen mahdollisuutta itsessänne, kääntykää ammattiauttajan puoleen:). Vaatikaa, mutta antakaa myös periksi. Ei maailma siihen lopu!

Tuli mieleen että pääsispä hiljaisten miesten baariin, hih.
        Mä haluisin pohtia miksi miehet nalkuttaa.
        Homman juju on totisesti siinä että kokonaan antautuminen toiselle ei ole mahdollista. Minuushan siinä menee, juu. Neitsyys tais mennä jo aikasemmin...Ja ehkä se minuuskin oli suhteen alkuaikoina kadoksissa. Jos nainen on muutakin kun kotihengetär niin sehän on joillekin miehille samaa kun uskottomuus. Eikä tartte edes mennä kodin ulkopuolelle, kotonakin voi olla uskoton.
        Jos mies nalkuttaa niin naisen pitää muuttua niin paljon ettei tartte nalkuttaa? Pitäis hukata se minuus uudelleen?

• vielä itsenäinen nainen
        Zaaver kirjoitti:

Homman juju on totisesti siinä että kokonaan antautuminen toiselle ei ole mahdollista. Minuushan siinä menee, juu. Neitsyys tais mennä jo aikasemmin...Ja ehkä se minuuskin oli suhteen alkuaikoina kadoksissa. Jos nainen on muutakin kun kotihengetär niin sehän on joillekin miehille samaa kun uskottomuus. Eikä tartte edes mennä kodin ulkopuolelle, kotonakin voi olla uskoton.
        Jos mies nalkuttaa niin naisen pitää muuttua niin paljon ettei tartte nalkuttaa? Pitäis hukata se minuus uudelleen?

Nainen on tänä päivänä muutakin kuin kotihengetär, ei tarkoittanut uskottomuutta, vaan naisellakin on oikeus vapaa- aikaan kotihommista ja loputtomasta ylimääräisestä työstä kotona esim. miehen siis ison lapsen hoitamisesta.

Ei mielestäni minuus katoa siinä, jos molemmat tulevat vastaan sen verran ettei kummankaan tarvitsisi nalkuttaa. Minuus ei katoa, jos yrittää kasvaa henkisesti, ja yrittää tehdä enemmän yhteisen edun hyväksi.

Valitettavasti monet naiset tänäkin päivänä joutuvat huolehtimaan laiskasta miehestään sen verran, että minuus on jo kadotettu aikoja sitten. Eräät naiset joutuvat korjailemaan juopahtavan miehensä sotkuja päivästä toiseen, joten nainen ei saa silloin ansaitsemaan arvostusta ja kunnioitusta aviovaimona eikä ihmisenä. Minuus katoaa, kun joutuu käyttämään enrgiaansa turhaan hommailuun luovan ajattelun ja tekemisen sijaan.

• Silent Man
        vielä itsenäinen nainen kirjoitti:

Nainen on tänä päivänä muutakin kuin kotihengetär, ei tarkoittanut uskottomuutta, vaan naisellakin on oikeus vapaa- aikaan kotihommista ja loputtomasta ylimääräisestä työstä kotona esim. miehen siis ison lapsen hoitamisesta.

Ei mielestäni minuus katoa siinä, jos molemmat tulevat vastaan sen verran ettei kummankaan tarvitsisi nalkuttaa. Minuus ei katoa, jos yrittää kasvaa henkisesti, ja yrittää tehdä enemmän yhteisen edun hyväksi.

Valitettavasti monet naiset tänäkin päivänä joutuvat huolehtimaan laiskasta miehestään sen verran, että minuus on jo kadotettu aikoja sitten. Eräät naiset joutuvat korjailemaan juopahtavan miehensä sotkuja päivästä toiseen, joten nainen ei saa silloin ansaitsemaan arvostusta ja kunnioitusta aviovaimona eikä ihmisenä. Minuus katoaa, kun joutuu käyttämään enrgiaansa turhaan hommailuun luovan ajattelun ja tekemisen sijaan.

...Voihan asia olla niin, että nainen on suhteessa se iso lapsi. Olen kuullut tapauksista joissa nainen on erittäin itse pärjäävä yksilö, ja kun on alkanut seurustelemaan ei mikään homma suju ilman miestä. On saanut tappaa itikkaa, putsata hämähäkin seitit(Jos on paha araknofobia tms, niin se on asia erikseen) yms.yms.
        Jos on saanut asiat hoidettua ennen yksin, niin miksi ei enää sitten kun on löytänyt kumppanin itselleen? Voi tietysti olla(ja epäilemättä onkin), että mies menee yhtä avuttomaksi. Se voi olla tahallista tai sitten tahatonta. Kumpi on pahempi, sitä en voi tietää.

Noh...Miksi niin monet naiset korjailevat juopahtavan miehen sotkuja sitten päivästä toiseen? Omasta mielestä asia selittynee naaraan piilevissä äidin vaistoissa.
        "Eihän se raukka pärjää ilman minua...".:)
        Kukas miehestä sitten huolehtisi jos ei nainen, ja toisin päin:)? Mutta jos mies ajattelee noin, niin onko sitten mies se suhteen "ämmä"? Hehee:)
        Pieni pähkinä purtavaksi jokaiselle...;)

Voi tietysti ottaa eron toisesta, mutta erittäin moni mies/nainen pelkää yksin jäämistä ja eroa seuraavia ahdistavia tunnetiloja. Kaikkein pahimmassa tapauksessa erosta seuraa itsemurha/murha, tai joku itsetuhoinen yritys. Kaukaa viisaat hankkivat ammattiapua ennenkuin napsahtaa.

On kyllä harmi että sukupuolesta riippumatta on ihmisiä, jotka eivät vaan saa elämästään kiinni ilman kumppania...jos sittenkään. Joissain tapauksissa se kumppani vaan "pahentaa" tilannetta. Kun on joku vierellä hoitamassa asioita, niin on helpompi antaa itselleen ja asioille periksi. Olipa kyseessä mies tai nainen.
        Kyllä jokaiselta ihmiseltä se selkäranka löytyy.

Jos myöntyy nalkutuksessa, yhteisissä sopimuksissa ja muutenkin jokapäiväisissä asioissa toisen tahtoon siihen ihan viimeiseen pisaraan asti...siis kunnes se kannu on tyhjä, niin eikö se ole minuuden menettämistä?
        Sitä ajoin takaa:). Ei se minuus siihen tiskaamiseen, siivoamiseen ynnä muihin vastaaviin asioihin katoa. Sehän on päivän selvää että jos talossa asuu 2 ihmistä(sukupuolesta riippumatta), niin ympäristön pitää olla kummallekkin sopiva...siis niitä paljon puhuttuja kompromisseja=).

En karsasta siivoamista tms. ja koitan hoitaa mahdollisimman pitkälle myös kodin ulkopuolella aiheuttamani sotkut...onneksi niitä on viime aikoina ollut vähän:). Ja jos ei pärjää/jaksa/voi yksin, niin sitten voi kääntyä kumppanin puoleen. Olen tehnyt virheitä ja ottanut opikseni. Kun olen jo monen monta vuotta haaveillut perheestä ja nyt semmoinen minulla on, niin en hitto vie ala hölmöilemään. Villiä sinkkuelämää on tietysti joskus hieman ikävä varmaan jokaisella, mutta pitäisi tarkastella kumpi painaa vaa'assa enemmän. Itse tiedän jo=).

Missä niitten kompromissien raja kulkee?
        Se on varmaan ikuinen kysymys...
        On selvää että ajan myötä suhteessa kasvaa henkisesti, mutta niin kasvaa kompromissitkin. Määrä ja laatu. Vai eikö?:)

Joillekkin todellakin on pettämistä jo se, että nainen/mies käy kaverinsa kanssa kaupungilla tms. Se menee jo sairaalloisen mustasukkaisuuden piikkiin...ERITTÄIN ISO HALOO!!! Eihän nyt herra Jumala...
        Kyllähän sitä tulee mietittyä kaikelaista kun toinen lähtee meikattuna ja huoliteltuna namupalana tanssimaan mutta jos ei voi luottaa toiseen, niin onko ihmisellä sitten oikea kumppani vierellään?
        Kukahan kumma on jaksanut lukea tänne asti tätä?
        On tietysi naisia/miehiä, jotka nauttivat kun hänestä taistellaan, ja että toinen on mustasukkainen. Itse en oikein tajua asiaa...eikö mustasukkaisuus ole negatiivinen tunne, ja hyvässä sekä toimivassa suhteessa pitäisi olla niitä positiivisia...

Tämmöisiä miepiteitä tuli...rönsyilevää tekstiä mutta kun ei aamuisin jaksa hirveesti pohdiskella. Lisää sitä kahvia ja mahd. pian!
        Lämmintä kesän odottelua kaikille:)

• Silent Man
        Zaaver kirjoitti:

...nainen/mies todella välittää naisesta/miehestä, niin hän ymmärtää antaa tilaa toiselle. Tiettyyn rajaan asti ja tietyissä tapauksissa se "nalkuttaminen" on jopa suotavaa.
        Samoista asioista mainitseminen tietysti turhauttaa ja siinä vaiheessa pitäis jo alkaa nalkutettavan tajuamaan missä kohti homma kusee. Hehhee...nalkutettavan. Tulipa sana:).
        Mikä sitten sitä nalkuttamista onkaan...varmaan se samoista asioista mainitseminen kerta toisensa jälkeen?

Ei kenenkään tarvitse sitä minuuttaan menettää.
        Semmoinen suhde ei ole terve missä toinen alistuu kokonaan toisen tahtoon koko ajan. Eihän ihminen ole edes sama kuin silloin, kun mies ja nainen ovat tavanneet. Kun mies ja nainen tapaa ja kiinnostuu toisesta, niin eikö silloin kiinnostuta juuri sillä hetkellä esittäytyvästä ihmisestä? Mutta tietysti suhde muokkaa ihmistä pikkuhiljaa, vaikka se olisi platoninenkin, mutta...

Jokainen on varmaan jossain vaiheessa päänsä sisällä uskoton. Tai mene ja tiedä...mutta jonkun fantasioita ei kukaan voi kontrolloida. Jos on aktissa kumppanin kanssa niin siihenhän voi toisen tietämättä kuvitella kenet tahansa, eikä toinen saa tietää...Joskus on tietysti parempi että pitää fantasiansa omana tietonaan, mutta niistä puhuminen saattaa piristää seksielämää.
        Nimim. kokemusta=).

P.S.Sain lisää sitä kahvia:).
        Lämmintä kevättä ja kesän odottelua kaikille!

• zaaver
        Silent Man kirjoitti:

...nainen/mies todella välittää naisesta/miehestä, niin hän ymmärtää antaa tilaa toiselle. Tiettyyn rajaan asti ja tietyissä tapauksissa se "nalkuttaminen" on jopa suotavaa.
        Samoista asioista mainitseminen tietysti turhauttaa ja siinä vaiheessa pitäis jo alkaa nalkutettavan tajuamaan missä kohti homma kusee. Hehhee...nalkutettavan. Tulipa sana:).
        Mikä sitten sitä nalkuttamista onkaan...varmaan se samoista asioista mainitseminen kerta toisensa jälkeen?

Ei kenenkään tarvitse sitä minuuttaan menettää.
        Semmoinen suhde ei ole terve missä toinen alistuu kokonaan toisen tahtoon koko ajan. Eihän ihminen ole edes sama kuin silloin, kun mies ja nainen ovat tavanneet. Kun mies ja nainen tapaa ja kiinnostuu toisesta, niin eikö silloin kiinnostuta juuri sillä hetkellä esittäytyvästä ihmisestä? Mutta tietysti suhde muokkaa ihmistä pikkuhiljaa, vaikka se olisi platoninenkin, mutta...

Jokainen on varmaan jossain vaiheessa päänsä sisällä uskoton. Tai mene ja tiedä...mutta jonkun fantasioita ei kukaan voi kontrolloida. Jos on aktissa kumppanin kanssa niin siihenhän voi toisen tietämättä kuvitella kenet tahansa, eikä toinen saa tietää...Joskus on tietysti parempi että pitää fantasiansa omana tietonaan, mutta niistä puhuminen saattaa piristää seksielämää.
        Nimim. kokemusta=).

P.S.Sain lisää sitä kahvia:).
        Lämmintä kevättä ja kesän odottelua kaikille!

Juu ei se homma siitä kiinni ole kuka siivoaa ja tekee mitäkin.Ja toi nalkutettava on aika hyvä sana...Ei nalkuttaminen ole välttämättä samaa kuin aina samoista asioista huomauttaminen. Paremminkin se on tapa millä ilmaistaan että taas käyttäydyt tai teet jotain väärin. Eli nalkuttaja ei ole hyväksynyt sitä että ajat muuttuu ja me ajan mukana? kun suhde ei ole samanlainen kun suhteen alkuaikoina? Ja on ehkä mustis fantasioistakin, onhan niitä varmaan kaikilla, itsellään nalkuttajallakin...ja ok niin ja eiköhän se siitä tai sitten ei....

• Zaaver
        vielä itsenäinen nainen kirjoitti:

Kiva kuulla että jonkun muunkin mielestä tossa jutussa ei välttämättä ole kysymys uskottomuudesta
        vaan vapaa-ajasta miehen eli ison lapsen hoitamisesta.....

• aaa

siitä että kerään eroottisia kuvia koneelle ja ja taustakuvax, siitä että en pese pyykkiä joka pv. koska se on sovittu että se on mun homma, en tiskaa joka toinen pv. , koska niin on sovittu. muija kuulemma tekee kaiken kun käy kaupassa ja tekee ruokaa ja väittää siivoavansa,
        Muija valittaa kokoajan että olen liikaa koneella, vaikka itse istuu sohvalla...jne jne

• kuuluu..

Naisen perusoikeuksiin että nalkuttaa :) mutta sellaisiahan vurnukoita ne on että ei niistä voi olla pitämättä :) Suukko kaikille naisvurnukoille :) *SMACK* :) Pävänjatkoja :) T:Ikuinen vanhapoika :)

• Mies 30v.

Miksi pidät vessassa pyyhettäsi? Etkä esimerkiksi pesuhuoneessa? Mies saattaa ajattelemattomuuttaan pyyhkiä "väärään pyyhkeeseen", koska ei pidä sitä niin tärkeänä, ja onko se edes? Saippualla pestyt, puhtaat kädet pyyhitään SINUN pyyhkeeseen...mieti.

Toki se maito olisi hyvä olla pidemmällä..vaikka maito on aivan juotavaa vielä 2-3 päivää päiväyksen yli menevältä ajalta. Voithan tietysti ostaa itse maidot, niin saat mieleistäsi.

Muuten, miksi sisäovi PITÄÄ olla kiinni? Oletko varma, että sinä olet oikeassa siinä, kummassa asennossa sen pitää olla? ;)

Kahvinkeitin toki pitää sulkea, kun kahvit on juotu, eikä keittimessä ole enää kahvia.

Naisten taipumus nalkuttaa johtuu halusta hallita kotona/kotia. He olettavat, että heidän näkemyksensä kodin asioihin ja miehen käyttäytymiseen siellä ovat ehdottomasti oikeat. Ajattele, jos miehesi alkaisi kyseenalaistaa tapojasi, ja huomauttelisi niistä? Et varmasti pitäisi siitä.

• Jaa-a

Minä en nalkuta. En taatusti.
        En voi itsekään sietää nalkutusta.
        Tässä esimerkit turhasta ja ei-turhasta nalkutuksesta:

Turha: Jos eteisessä on kolme paria kenkiä ja nainen (tai vastavuoroisesti mies) esim. kompastuu niihin tai ne ovat tiellä imuroidessa, ei kannata nalkuttaa - TURHAA. Siirtää vain kengät pois.

Tärkeä: Jos mies tosiaan jättää kahvinkeittimen kahvinjuonnin jälkeen päälle tai jättää uuniin päälle, kun lähtee kotoa. Ne pitää tosiaan sammutta ja noista asioista on luvallista huomauttaa.

• Mies 32v

Mielestäni nalkutuksen tunnistaa parhaiten siitä, että huomauttaa tilanteessa jossa:

-A) asian voi pienellä vaivalla (

• Aviomies..

Olen täysin samaa mieltä kanssasi..

Itse kun sit vaimolle sanon et älä taas nalkuta, niin vastaus on: Ei tämä ole nalkutusta.. Voi jumalauta jokainen pitkässä suhteessa elänyt kyllä tunnistaa naisen nalkutuksen..

• sekäettäjoo
        Aviomies.. kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä kanssasi..

Itse kun sit vaimolle sanon et älä taas nalkuta, niin vastaus on: Ei tämä ole nalkutusta.. Voi jumalauta jokainen pitkässä suhteessa elänyt kyllä tunnistaa naisen nalkutuksen..

Nalkuttaminen. Tämä itselleni niin ajankohtainen aihe.

Mun poikaystävä on haukkunut mua nalkuttajaksi sen tähden, kun olen valitellut hänen tavastaan käyttäytyä mua kohtaan.

Heittelee chatissa, jossa on meidän kummankin tuttuja höpöttelemässä, kuinka hänellä on töissä sellainen 19v herkkuperse, jolla on katse kuin kiimaisella nartulla ja se on kokoajan kihertämässä sen lähellä. Sain tuosta kuulla tutultani ja siitä hänelle valitin=nalkutin. Hän suuttui ja sanoi ettei tuo kommentti ollut tarkoitettu mun silmille, mutta eikös siinä tapauksessa olisi hyvä jättää tuollaiset kommentit heittämättä?

Samainen tapaus heittelee samaisella foorumilla muille naisille viestejä vitsillä, joista on saanut sen kuvan että hänellä ja sillä naisella olisi jotain juttua. Esim kiitteli taannoin erään naisen lähettämästä viestistä, jossa tämä nainen kiitteli heidän yhteisestä yöstä. Tästä jonkin tovin jälkeen luin tämän samaisen naisen valokuvan alta poikaystäväni kommentin "näytä tissit" ja siitä vedin kilarit, koska olin sanonut tuosta hänen käytöksestään hänelle ja etten todellakaan halua lukea tuollaisia kommentteja toisten naisten kuvista ja on tosi kiva kuulla omalta kaverilta, että kivoja läppiä ukkos heittelee muille muijille.
        Olen valitellut hänelle myös hänen unirytmistään, koska hän valittelee siitä että kun menen hänen luokseen niin menen niin ajoissa nukkumaan (hän ei ole töissä, itse olen päivätöissä 8-16 ja usein vielä iltaisin toisessa työssäni) ja poikaystäväni menee aina vasta kahden - neljän aikoihin aamuyöstä nukkumaan. Viime aikoina hän on mennyt nukkumaan vasta seitsemän kymmenen aikoihin aamulla. Hän sanoi yrittävänsä parantaa unirytmiä ja kun sitten tämä rytmi näytti normalisoituvan (mentiin jopa kymmeneltä eräs ilta samaan aikaan nukkumaan) ja menin hänen luokseen maanantaina yöksi niin kun heräsin kolmelta yöllä siihen, että hän näpyttelee vieläkin tietokonetta menin juomaan ja toteamaan, että jätkä valvoo taas aamuyöhön. Saan perääni huutoja, tai noh olin siinä vaiheessa jo nukkumassa kun ukko kuiskii keittiössä "valivali".

Mieheni tosin nalkuttaa mulle sitten ihan kaikesta. Siitä miten pyyhin suihkuhuoneen lattian suihkun jälkeen, siitä kuinka unohdan pistää eteisen ja rappukäytävän ulko-oven ja eteisen välisen välioven kunnolla kiinni, tai miten unohdan vessaan valoja (itselleni on opetettu että tietynlainen valo vie enemmän sähköä kun sen sammuttaa ja pistää kii, kuin silloin kun sen antaa vaan palaa)
        tai kuinka en osaa täyttää tiskikonetta kunnolla. Hän itse täyttää tiskit edestäpäin taakse, kun mun mielestä loogisempaa ja järkevämpää on täyttää tiskit takaosasta etuosaan päin. Hän myös esipesee kaikki astia todella huolella ennen koneeseen pistämistä ja valittaa, jos olen jättänyt johonkin astiaan jotain tuoretta likaa, kun sen olen pistänyt pesukoneeseen. Tai jos olen jättänyt aterimet liian lähelle toisiaan, kun silloin ne eivät puhdistu kunnolla.
        Kerran tyhjensin tiskikonetta hänen luonaan ja erehdyin olemaan katsomatta lautasia suurennuslasin kanssa, ovatko ne oikeasti puhtaita (oman kokemuksen mukaan tiskikoneen pitäisi pestä astiat.) Sain asiasta kahdenviestin mittaisen tekstiviestin myöhemmin illalla jossa ukko haukkui mut. Oli suorastaan kuolemaksi, että hän löysi kaapistaan astioita joissa oli tahroja. Pieniä punaisia täpliä, jotka olivat niin pinttyneet astioihin, etteivät edes irronneet enää. Ihan kuin se olisi ollut mun vika, että ne täplät niihin lautasiin on tarttunut, eiköhän ne olis tarttunut niihin ilman sitä kaappiin "likaisena" laittoakin.

Ja kun tuolloin sanoin, että ongelma ratkeaa sillä, etten enää koske sen tiskikoneeseen ja se muutamia viikkoja sen jälkeen pyysi mua tyhjentää astianpesukoneensa ja rupesin sanomaan siitä, että viimeksi sain siitä huutoa, hän alkoi haukkumaan mua empatiakyvyttömäksi ihmiseksi ja sanoi että voin painua himaani.
        ´
        Tai kun teen hänen luonaan ruokaan niin valitsen aina väärän pannun, tai sotken hänen liettään (joka on valmiiksi jo paskan peitossa, eikä ne mun tahrat erotu siitä kuin tuoreutensa tähden)tai kuinka teen kaiken niin että häntä alkaa ärsyttämään.

Tai kun syön, niin en saa lautasta tarpeeksi puhtaaksi syödessä, kun hän syö niin lautanen näyttää siltä kuin se olisi nuoltu. Itse en jaksa tapella kastikkeita niin suurella innolla, että lautasen pohja paistaisi puhtauttaan.

Tai kun menen hänen sänkyynsä, en muista pyyhkiä jalkapohjiani edes silloin, kun en tunne niissä olevan mitään roskaa edes.

Tai
        Tai
        Tai

Että osaa ne miehetkin;)

• Anonyymi

Nalkutus on naisilla geeneissä. Hihhulit sanovat jumalan luoneen nalkuttavan naisen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      138
      5828
    2. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      397
      2632
    3. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      136
      2584
    4. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      10
      2100
    5. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      14
      1660
    6. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      71
      1249
    7. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      4
      1094
    8. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      10
      1072
    9. Mikä musta tekee

Oikein haluttavan sun silmissä? Mä en ymmärrä. Parasta aika mennyt ko ohi 😃
      Ikävä
      52
      948
    10. Millainen on

Ihanne kumppani
      Ikävä
      83
      878
    Aihe