ootko öykkäri möykkääjä vai hillitty nautiskelija??
millanen olet humalassa
11
161
Vastaukset
- BlueNightSatin
ylivilkas riekkuja taikka unelias mykkä :)
- BlueNightSatin
monte24 kirjoitti:
harvoin humalassa
toooodella harvoin :) Alkoholi ei oikeen mulle maistu. Joskus viskiä saatan ottaa ikään kuin lääkkeeksi pienen hörpyn. :)
BlueNightSatin kirjoitti:
toooodella harvoin :) Alkoholi ei oikeen mulle maistu. Joskus viskiä saatan ottaa ikään kuin lääkkeeksi pienen hörpyn. :)
ennen ku harvoin otti niin tuli hirvee menohalu, mut kun juo säännöllisesti niin se tasaantuu.
- BlueNightSatin
BlueNightSatin kirjoitti:
todeta et alkoholia ei meiän kämpästä tapaa, paitti sen vanhan viskin mikä taitaa seistä kaapissa puolillaan seuraavat pari vuotta eteenpäin. :) Ei tuu osteltua ees olutta..ei siideriä ei mitään. Eli tosiaankaan ei meillä kyllä alkoholia nautita lainkaan. Ja jos joku niin minä sitten sitä viskiä. :)
- BlueNightSatin
monte24 kirjoitti:
ennen ku harvoin otti niin tuli hirvee menohalu, mut kun juo säännöllisesti niin se tasaantuu.
oo ees sitä menohalua..matkusteluhalua olis kyllä :)
- monte martikainen
Pystytäänkö Matti Vanhasen toimien laillisuus puimaan puolueettomasti?
Perjantai 17.9.2010 klo 18.22
Oikeusoppineet luottavat siihen, että perustuslakivaliokunta ratkaisee asian puolueettomasti.
(EERO LIESIMAA)
LUE MYÖS
Mahdollisen esitutkinnan tekisi poliisi
Eduskunnan perustuslakivaliokunnalla on poikkeuksellisen hankala tehtävä, kun se pohtii Matti Vanhasen (kesk.) ministeritoimien laillisuutta.
Epäluuloja herättää se, pystyykö valiokunta tekemään päätöksiä puolueettomasti, vai vaikuttavatko kunkin 16 jäsenen ratkaisuihin poliittiset syyt. Valtiosääntöasiantuntijat uskovat, ettei poliittiselle pelille jää juuri tilaa.
Valtiosääntöoikeuden emeritusprofessori Ilkka Saraviita sanoo, että perustuslakivaliokunta poikkeaa eduskunnan muista valiokunnista siinä, että se tekee ratkaisunsa puhtaasti oikeusharkinnan pohjalta.
Perustuslakivaliokunnalla on pitkät perinteet, ja ministereitä koskevia syyteasioitakin on ollut varsin usein.
- Kyllä ne päätökset ovat olleet moitteettomia.
Saraviita muistuttaa, että valiokunnassa kuullaan rikosoikeuden asiantuntijoita hyvin tarkasti. Perustelujen on oltava uskottavia, sillä koko aineisto tulee myöhemmin julkiseksi.
Eduskunnassakin luotetaan Saraviidan mukaan täysin valiokunnan kykyyn ja tahtoon toimia objektiivisesti.
"Mielivaltaa ei käytetä"
Myös perustuslakivaliokunnan jäsenet itse uskovat, että laki ja faktat hallitsevat Vanhasen asian käsittelyä siinä määrin, ettei poliittiselle pelille jää tilaa. Päätös tehdään oikeuskanslerin ja Vanhasen kuulemisen sekä asiantuntijalausuntojen perusteella.
- Ei tässä nyt mitään poliittista mielivaltaa käytetä, kyllä me sen verran itsenäisiä ja järkeviä ihmisiä olemme, Tuulikki Ukkola (kok.) sanoo.
Valiokunnan jäsenistä osa tuntee Vanhasen myös henkilökohtaisesti, mutta henkilösuhteiden ei uskota vaikuttavan asian käsittelyyn.
- On tietenkin hieman vaikea arvioida, heijastuvatko erilaiset henkilösuhteet millään tavalla. Mutta kyllä itse ainakin pyrin nojaamaan niihin dokumentteihin ja pitämään politiikan erossa, Vanhasen puoluetoveri Tuomo Hänninen sanoo.
Vihreiden Ville Niinistö toteaa, että valiokunta lepää sen kansalaisluottamuksen varassa, pystyvätkö poliitikot Suomessa arvioimaan perustuslaillisuutta.
- Jos eivät pysty, pitäisi olla perustuslakituomioistuin.
Enemmistö päättää
Valtiosääntöoikeuden professori Veli-Pekka Viljanen Turun yliopistosta sanoo, että perustuslakivaliokuntaa on silloin tällöin arvosteltu joistakin ratkaisuista, mutta ne ovat olleet toisentyyppisiä asioita.
- Ministerivastuuta koskevissa tapauksissa valiokunnan rooli on korostetun oikeudellinen.
Olennaista on se, katsooko valiokunta, että ministerin korotettu syytekynnys ylittyy.
Valiokunnan enemmistö voi ratkaista asian.
- Valiokunta voi äänestää samalla periaatteella kuin tuomioistuimessa, eli lievempi kanta voittaa. Enemmistö päättää, ovatko oikeudelliset edellytykset syytteen nostamiseksi olemassa.
- Jos valiokunta katsoo, että asiaa pitää enemmän selvittää, on aika todennäköistä valtakunnansyyttäjä käynnistää esitutkinnan.
STT
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010091712368809_uu.shtml- monte lind
monte24 kirjoitti:
syyllistyit juuri siihen mistä äsken mua syytit
Olen kyllä...
- vaino-monte
monte24 kirjoitti:
syyllistyit juuri siihen mistä äsken mua syytit
.
- humuviiksi anzzy
vaino-monte kirjoitti:
.
Ne vainoharhat, ne vainoharhat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831748
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee121622- 931538
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen911271Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole31056- 64886
Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol152883- 76850
- 52827
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi122805