Työtehtävällä huijaaminen

HH

Yrityksen omistajat lupasivat minulle vuoden alussa ylennyksen/ uuden haastavamman työtehtävän. Työtehtävän he lupasivat alkavan kesän aikana. No kuinkas ollakaan tehtävään palkattiin juuri pari viikkoa sitten talon ulkopuolelta uusi työntekijä. Tuntuu todella törkeältä kohtelulta. Omistajat eivät ole tulleet sanallakakaan kertomaan asiasta minulle. Ärsyttää tajuttomasti ja olo on aivan epätodellinen! Puoli vuotta tuli fiilisteltyä turhaan. Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia? Onko tälläiseen kohteluun mahdollista hakea jotain oikeutta?

3

704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+17

Valitettavasti on kokemusta. Itse tein nuoruudessani toimistosihteerin hommia liki kolme vuotta - tittelin tosin piti muuttua jo pari viikkoa aloituksesta ihan merkittävästikin vastuullisemmaksi ja kilttinä tyttönä kuuntelin kaikki tarinakoukerot tehtäväkierrosta luoja ties mihin vedätyksiin välissä vierähtäneinä vuosina.

Pettymystäni kompensointiin työnkuvaan nähden jopa pöyristyttävän hyvällä palkalla, mutta lopulta uskoni loppui kesken. "Tuleva" kollegani irtisanoutui ja näin kuvittelin hetkeni vihdoin koittaneen. Tehtävään aloitettiin kuitenkin talon ulkopuolinen rekrytointi ja minun hakemustani ei otettu vastaan vaikka olisin ollut muodollisesti pätevä tehtävään. Näissä merkeissä siis irtisanouduin toimien koko työsuhteeni ajan toimistosihteerinä ko. firmassa. Olen tosin jo vuosien ajan saanut ko. firmasta suorastaan taivaalliset suositukset joka ikisen työnhakuni yhteydessä, joten kyllä kaunopuheinen esimies on aina kannattava valinta...

Myöhemmin toisessa työpaikassani eräälle kollegalleni luvattiin ylennys, jota hoitamaan kuitenkin palkattiin toinen henkilö talon ulkopuolelta. Tässä kävi kuitenkin niin, ettei tämä ulkopuolinen asiantuntija ollut tyytyväinen saamaansa tehtävään ja hän lähti talosta koeajan puitteissa muihin hommiin. Näin työkaverini saikin pienen viivytyksen jälkeen kaipaamansa "ylennyksen" (joka tosiaan osoittautuikin armottoman tylsäksi hommaksi).

Että näin... neuvoisin ottamaan asian puheeksi esimiehen kanssa. Ehkäpä hän voisi tarjota jotakin muuta kompensaatiota pettymyksesi lievittämiseksi?

• Oikea valinta

Annoit heille tahallisesti väärän kuvan itsestäsi. Onneksi he huomasivat ajoissa, ettet ole pätevä tehtävään.

• haku päälle

No periaatteessa sinulla on oikeus korvaukseen jos lupausta ei ole pidetty, mutta mitenkäs todistat asian oikeudessa?

Tee omat johopäätöksesi ja vaihda työpaikkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      42
      2988
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      87
      2886
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      160
      2802
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      201
      2095
    5. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      14
      1954
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      111
      1949
    7. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      50
      1569
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      37
      1544
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      368
      1407
    10. Gallup! Mitä kirjainta kaipaat ja rakastat?

Etunimen eka kirjain? Aloitan V
      Ikävä
      87
      1051
    Aihe