Tapasin Egyptissä....

Kleopatra_

Olin perheeni kanssa Egyptissä lomalla muutama vuosi sitten. Samassa hotellissa kanssani oli Englantilainen mies. Vasta vikalla viikolla aloin kiinnittää häneen huomiota ja aloimme jutella ja se johti sitten romanssiin. Pidin sitä vain lomaromanssina ja ajattelin että elämä jatkuu kun pääsen takaisin Suomeen, mutta aamulla kun hänen bussi oli lähdössä hän halasi minua ja itki. Sain hänen numeron, mutta ajattelin etten tee sillä mitään sillä tämä oli vain lomaromanssi, lomalla kaikki tuntuu paljon ihanammalta ja plaaplaa.
Kuitenkin sitten vikat illat Egyptissä tuntuivat tuskalliselta ilman häntä ja kun pääsin Suomeen olin aivan murheen murtama. Näin usein öisin hänestä unta ja aamulla kun heräsin arki tuntui kamalalta kun hän ei kuulunut elämääni. En pystynyt aloittamaan muita suhteita kun vertasin kaikkia häneen ja tein kaikkeni jotta pääsisin hänen luo, aloin opiskella itsenäisesti Englantia, katsoin Brittielokuvia oppiakseni heidän aksentin ja tavat, keräsin rahaa Englantiin lähtöä varten ja unohdin samalla muun elämäni, kun elin vain tässä unelmassa.

Eräs päivä sitten rohkaistuin ja ajattelin soittaa hänelle, halusin tietää olinko hänelle vain lomaromanssi vai enemmän. (Tietenkin hän silloin Egyptissä kertoi miten haluaaa tulevaisuudessakin olla yhteyksissä ja katsoa mihin tämä johtaa). Numero ei ollut käytössä. Se mursi kaiken. Olin varma että hän halusi vain lomaseuraa ja antoi tahallaan väärän numeron. Pikkuhiljaa sain otteen normaalista elämästäni ja pystyin pikkuhiljaa unohtamaan hänet ja kaikki haaveeni Englantiin muuttamisesta.

Meni vuosi ja pystyin vihdoin seurustelemaan. Eräänä iltana kun olin facebookissa, yksi Englantilainen kaverini jonka tapasin myös Egyptissä lisäsi minut kaverikseen. Hänellä oli kuvia minusta ja tästä miehestä, Levistä. Olin vihdoin päässyt hänestä irti ja kaikki palasi taas mieleen. Huomasin että Levi oli hänen ystävänsä ja lisäsin hänet kaverikseni. Tästä kaikki taas alkoi....

Kävin myöhemmin illalla vielä facebookissa, halusin nähdä ottaako Levi minuun yhteyttä. Hän oli hyväksynyt kaveripyyntöni ja kirjoittanut minulle pitkän viestin siitä miten on ikävöinyt ja ajatellut minua paljon. Hän ihmetteli miksi en soittanut ikinä hänelle ja pelkäsi jo ettei ikinä kuulisi minusta. Tämän viestin seurauksena, erosin poikaystävästäni, en pystynyt täysillä olemaan hänen kanssaan kun sydämestäni osa kuului muualle. Viestittelimme toisillemme päivittäin ja aina kun olimme samaan aikaan paikalla puhuimme tunteja. Selvisi että olin itse pistänyt viimeisen numeron hänen puhelinnumeroonsa väärin ja siksi numero ei ollut käytössä. Haaveeni yhteisestä elämästä häneen kanssaan alkoivat taas tulla esiin ja minun elämäni pyöri vain hänen ja näiden unelmien ympärillä. Minulla oli jo työpaikka ja asunto valmiina Lontoossa, mikään ei voinut enää estää minua lähtemästä.

Yhtäkkiä yhteydenpito väheni. Hän ei enää viestitellyt. Puhui vain vähän jos olimme samaan aikaan paikalla. Syytä siihen en ikinä saanut. Lopetin sitten kokonaan yhteydenpidon häneen ja löysin itselleni suomalaisen miehen joka oli ollut ihastunut minuun koko sen ajan kun haaveilin Levistä. Nyt olen ollut hänen kanssaan kohta kaksi vuotta, asumme ihanassa talossa, elämä on muutenkin hyvin. Kun julkistin suhteeni facebookissa, meni muutama viikko niin Levikin oli merkinnyt itsensä parisuhteeseen. Nyt muutaman viikon ajan kaikki hänestä ja elämästä josta olen aina haaveillut on tullut mieleeni. Olen vasta parikymppinen niin voisin hyvin vielä toteuttaa unelmiani, muuttaa ulkomaille ja hankkia siellä kokonaan uuden elämän. Vaikka täällä kaikki on hyvin. Kaipaan Leviä. Niin paljon. En koskaan ole päässyt hänestä yli kokonaan. Nään usein hänestä unia ja kun herään aamuisin koko päivä menee pieleen kun elän vain omassa haavemaailmassani. Mieheni koko päivän kyselee mikä minulla on vikana kun olen paikalla mutten kuitenkaan läsnä. Kouluni on kuukauden päästä ohi, mikään ei estäisi minua lähtemästä. Pelkään että elämäni ulkomailla epäonnistuu ja joudun palaamaan häntä koipien välissä takaisin Suomeen.

Joten kysyn, onko muilla samoja kokemuksia tai antaa mitään neuvoja? Tyydynkö keskinkertaiseen elämääni täällä vai yritänkö elää unelmaani jossain muualla, Levin kanssa tai ilman.

96

23406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En suosittele

      Olen kuullut samanlaisia tarinoita ja kokenut saman itsekin. Kaikki näyttää aluksi niin ihanalta mutta totuus on toinen. Varoitan sinua, älä lähde. Sinusta tulee hyvin katkera kun tulet pettymään Leviisi. Matka pois sieltä ei olekaan niin helppo kuin kuvittelet. Edenkin jos on lapsia. Kyllhän edessäpäin luvataan mitä vain mutta monesko olet hänelle, naimisissa olevalle huijarille.

      • "jos perse kestää"

        Älä polta siltoja takanasi ettei kenenkään tarvitse lähteä perässäsi ohjelmaan "Kadonneen jäljillä" !


    • Palmtree

      Hohhoijakkaa noita kommentteja - ala-arvoiset kommentit jätät kerralla huomioimatta!

      Kauan, kauan sitten olin samanlaisessa tilanteessa kuin sinä. Kaikki meni uusiksi vaikutuisine työpaikkoineen kaikkineen Suomessa. Ihastuin lomamatkalla, olin silloin ikäisesi.
      Sain työpaikan maasta ja kaupungista, jossa ihastuin, ja reissu oli sillä selvä. Suomeen pääsee aina takaisin, ei tämä täältä minnekään karkaa, ajattelin. Olin reissussa kolme vuotta.

      Ihastumisen johdosta lähdin, tavoitteena kuitenkin saada viettää aikaa myös ulkomailla, ennen kuin alan leikkimään kotia aikuisten oikeesti. Suomessa tai jossain muualla. Ulkomaille oli ihan pakko päästä, tuntui että tukehdun tänne takapajulaan.

      Menin, näin ja koin. Päivääkään en kadu, päin vastoin. Rakkaus sammui pikkuhiljaa. Samalla ajatus Suomeen paluusta alkoi palata päivittäin mieleen.

      Monta kokemusta rikkaampana palasin Suomeen. Ihania ihmisiä, hänkin jonka vuoksi menin. Me ei oltukaan oikeat toisillemme ne oikeat. Mutta mistäpä sen tietää ennen kuin käy katsomassa. Kokemukset, niitä en antaisi mistään hinnasta pois. Ne kulkevat mukanani aina.

      Olet nuori, mene katsomaan maailmaa. Tätä ko egelnsmannia en ehkä odottelisi. Kokeilkaa poikaystävän kanssa yhdessä maailman turuilla työntekoa. Tai ellei hän ole elämäsi mies, lähde yksin.

      • sinisilmäinenkö

        itelle kolahtaa ja aika pahasti... Hyvää loppu elämää sulle!!!


    • _SiS-

      Yhtä eikä kahta vaan useita tarinoita kun lomaromanssista lähtee veivaa elämää suurempaa.

      luvataan kuuta taivaalta ja kun on tarpeeksi hauskaa pidetty niin se siitä. tosin viimeisin minkä olen kuullut ei ollut mikään englantilainen vaan joku turkkilainen äijä.. taloa rakensi siellä heille yms. mut heti kun meni panohommiksi niin seuraavana päivänä mies ei enää "tuntenut" koko naista.

      joskus se naamapalmu tulee vain ihan luonnostaan kun jotkut järkijäässä uskovat mihin vain.

    • ja siitä kokemuksesta kärsin ainakin taloudellisesti, kenties ammatillisestikin koko jäljellä olevan elämäni. Niin - koko jäljellä olevan elämäni, sillä sössin asiani tuon hullaannuksen myötä siinä määrin, että eläkeenikin jää pieneksi.
      Minun piti jo tuntea oma ääliömäinen luonteeni mutta silti leikin tulella enkä uskonut ihastuvani niin, että jäisin kiikkiin kuin kärpänen liisteriin. Näin kuitenkin kävi, ja koska minulla on vilkas mielikuvitus ja vastentahtoinen (siis heikko) ote arkiseen todellisuuteen, rupesin rakentelemaan pilvilinnoja, joihin sijoitin Hänet ja itseni. Todellisuudessa kirjeenvaihtomme oli harvaa ja toverillista. Kun hän sitten kirjoitti ruvenneensa seurustelemaan, niin pimahdin totaalisesti. Jätin työt ja kaiken muun ja säntäsin hänen peräänsä paikkaan, jossa tiesin hänen tuolloin lomailevan. Enhän minä hänelle merkinnyt enää yhtään mitään ... eli olin siis hylännyt entisen elämäni tyhjän takia. Paluuta ei ollut, ainkaan minulla, ylpeällä.

      Voin vain neuvoa muita: koettakaa hakea jostain rakastumisen sekoittaman mielenne sopukoista sinne jäänyt järkihippunen ja käyttää sitä. Meidät on biologisesti ohjelmoitu ihastumaan sopivanoloisiin tyyppeihin, eikä tällä arkaaisella tunteella ole mitään tekemistä nykyisen elämänmenon edellyttämän järjen kanssa.

      • tagora

        Kyllä noita löyty tarinan juureksi täältä pohjolastakin..


      • tagora kirjoitti:

        Kyllä noita löyty tarinan juureksi täältä pohjolastakin..

        paikkansa, valitettavasti! Naisväen pitäisi pitää varansa m.o.t.


      • Odotin turhaan
        piruitte kirjoitti:

        paikkansa, valitettavasti! Naisväen pitäisi pitää varansa m.o.t.

        kun ei heti niin luuletko että myöhemmin saat tomimaan...hänellä parisuhde siellä..tarinaa satua vaan sulle...elät pilvilinnoissa...mullekin sattui tuossa sinun iässäsi ..rakastuin ulkomaalaiseen..seurustelimme vähän aikaa...sit lähdin kotimaahan..hän jäi sinne..rahaa kului soiteltiin ja kirjeet kulkivat ja ihanaa oli ikävissään lukea...sitten hänen isoisänsä sairastui vakavasti ja laitoin hänelle rahaa matkaan...koska rahaa oli menny hällä sairaalamaksuihin ,,siellä kun perheestä huolehditaan ..ja niinpä kirjoitin ja kirjeet palutuivat takaisin aina vaan...soitin en saanut häntä puhelimeen ..kunnes kerran soitin työpaikalleen lkötyi sattumalta se numero..jam sain kuulla POMMI-uutisen mies muuttanut ulkomaille ja mennyt naimisiin...minä siis jäin lhedelle soittamaan...en enää unelmoi se oli kova opetus...luottaa vai ei...sinulle sanoisin että älä lähde...koska sinulla on hyvä suhde ja elämä täällä..älä mene merta edemmäs kalaan ns..siis haaveitas ei kukaan kiellä..voihan sitä liekitellä..totuttaa niita ei kannata..huomaat sen kun ikää kuluu..niin minäkin,vaikka petyin.


      • Odotin turhaan
        Odotin turhaan kirjoitti:

        kun ei heti niin luuletko että myöhemmin saat tomimaan...hänellä parisuhde siellä..tarinaa satua vaan sulle...elät pilvilinnoissa...mullekin sattui tuossa sinun iässäsi ..rakastuin ulkomaalaiseen..seurustelimme vähän aikaa...sit lähdin kotimaahan..hän jäi sinne..rahaa kului soiteltiin ja kirjeet kulkivat ja ihanaa oli ikävissään lukea...sitten hänen isoisänsä sairastui vakavasti ja laitoin hänelle rahaa matkaan...koska rahaa oli menny hällä sairaalamaksuihin ,,siellä kun perheestä huolehditaan ..ja niinpä kirjoitin ja kirjeet palutuivat takaisin aina vaan...soitin en saanut häntä puhelimeen ..kunnes kerran soitin työpaikalleen lkötyi sattumalta se numero..jam sain kuulla POMMI-uutisen mies muuttanut ulkomaille ja mennyt naimisiin...minä siis jäin lhedelle soittamaan...en enää unelmoi se oli kova opetus...luottaa vai ei...sinulle sanoisin että älä lähde...koska sinulla on hyvä suhde ja elämä täällä..älä mene merta edemmäs kalaan ns..siis haaveitas ei kukaan kiellä..voihan sitä liekitellä..totuttaa niita ei kannata..huomaat sen kun ikää kuluu..niin minäkin,vaikka petyin.

        toteuttaa ei kannata ...saat sen huomata ikää kun tulee...ja elämä menee eteenpäin jam kaikki nyt hyvin...eikannata huonontaa!


    • ...

      ...elämä on keskinkertaista ja tylsää joka paikassa.

      Ainoa piristys olis jatkuva vaihtelu, mutta kukapa sitäkään alituisesti jaksais, varsinkaan enää vanhemmiten.

      Nuoruuden kohelluksista jää toki jäljelle muistot, jos ne jotain piristää.

    • A

      Kysyjä on rakastunut. Kysyjän suhde rakastettuunsa on kuitenkin tavoittamaton.

      Kysyjän tulee seuraavaksi suhtautua kaikkiin ihmisiin, kuten suhtautuu siihen johon on rakastunut. Silloin rakastuminen toimii hänelle voimavarana. Toivotan kysyjälle tässä uskoa omaan itseensä. Se kantaa hänet.

      Koska kysyjä on tasapainoton, niin kysyjän voimavaroja heikentää kolmion sivujen epäsuhta. Rakkaus on kolmion kanta. Toivo on nyt liian suuri. Usko on nyt liian pieni.

    • käytätkö huumeita?

    • oihjoih

      Ja minä kävin Thaimaassa. koin IHANAN lomaromanssin paikallisen tytön kanssa.
      Nyt jo käyn joka vuosi kokemassa monta romanssia. Kahdessa viikossa ehtii monta.

    • Seviyorum

      Olen itse tutustunut eräällä lomallani myös ulkomaalaiseen mieheen, jonka kanssa ollaan oltu yhteydessä kohta 6kk reissuni jälkeen ja olemme nähneet melkein joka kuukausi kun olen matkustanut takaisin ko. kohteeseen. :) Olen ollut aivan täynnä tätä suomea ja täällä olevia ihmisiä pitkän aikaa, joten vielä ei ainakaan kaduta! Vieraaseen maahan, sen asukkaisiin, kieleen ja kulttuuriin tutustumisen ja sisälle pääsemisen minä ainakin otan rikkautena. Innolla odotan ja katson mitä tulevaisuus tuo tullessaan! Aina kannattaa yrittää ja ottaa selvää, ettei ala myöhemmin kaduttaa. Kuten Palmtreekin mainitsi niin Suomeen pääsee aina takaisin. :)

    • realistinen aikuinen

      nyt ihan todellisuuteen, samaa p*skaa elämä on joka puolella ja ihmisetkään eivät hirveästi muutu. Pidä hyvät muistosi mutta älä lähde, menee nekin vähät hyvät muistot pilalle ja tilalle tulee ne huonot.

      • Älä jumita

        Miten tämä tyttönen sitten voisi OPPIA mitään ellei tee itse omia virheitään?

        Itsetuntemus tulee tarpeeseen jokaisella ja sitä voi hankkia tekemällä asioita ja miettimällä omia tunteitaan. Pidä päiväkirjaa, lähde sinne Englantiin ja tule sitten murheellisena takaisin. Ja aloita sitten taas uusi elämä.

        En usko että Englannin hepun ja sinun hommasta tulee mitään, mutta mitä sitten.


      • world_of_dreams
        Älä jumita kirjoitti:

        Miten tämä tyttönen sitten voisi OPPIA mitään ellei tee itse omia virheitään?

        Itsetuntemus tulee tarpeeseen jokaisella ja sitä voi hankkia tekemällä asioita ja miettimällä omia tunteitaan. Pidä päiväkirjaa, lähde sinne Englantiin ja tule sitten murheellisena takaisin. Ja aloita sitten taas uusi elämä.

        En usko että Englannin hepun ja sinun hommasta tulee mitään, mutta mitä sitten.

        Aika jänskiä vinkkejä ihmisillä. "Älä lähde, petyt kuitenkin.." Pessimistisyyttä, skeptisyyttä, negaatiota. Kaikkea.

        Arvaa mitä käsken tekemään?

        Sanon: Jos palavasti haluat kokeilla, mene. Jatkoneuvo kuitenkin on, ettet menisi tätä ko. miestä kattomaan, vaan matkustaisit ehkä samaan paikkaan, jonnekkin muualle, kiertelisit. Ihan mitä vaan ja katsoisit ajan kanssa, jos joku kiinnittäis katseensa suhun tosissaan.

        Lähde matkaan niin, että jätät tänne ainoastaan kontaktin muihin ihmisiin, mut muuten oot pääasiassa jättänyt kaiken. Itse lähen toukokuussa Espanjaan vaeltamaan. En tiedä, jäänkö sinne sen vaelluksen ajaks, jäänkö vuodeks. Kokeile. Toteuta unelmasi!


    • maailmansyli

      on hyvä juttu. Kannattaa muuttaa joksikin aikaa ulkomaille, matkustaminen avartaa. Tärkeintä on se, että on työpaikka ja asunto kunnossa kohdepaikassa. Sitten elämä rullaa, ja tutustuu uusiin ihmisiin ja eri kulttuureihin. Minäkin reissasin eri hanttitöissä Ruotsissa ja Kreikassa ja olihan se suklaasilmä poikakaverikin. Kieliä opin ja muutenkin maailma muuttui kotoisaksi. Kolmen vuoden päästä alkoi tulla tarve palata takaisin kotosuomeen ja hankkia ammatti. Ja näin teinkin, ja löytyi se hyvä avioimieskin vanhasta kotikaupungista. Myöhemmin olen sitten muutaman kerran asunut ulkomailla nykyisen työni puitteissa. Maailmalla olo on ollut helppoa, sillä nuoruuden kokemukset kasvattivat siten, että arkista tasapainoa ja hyvää suomalaista itsetuntoa löytyy. Muistan kuitenkin aina sen ihanan tunteen silloin nuorena kun saavuin Suomeen ja menin kotijoen rannalle, ajattelin, että tämä on kuitenkin se maailman paras paikka. Ei sitä voi samalla tavalla arvostaa, ellei saa nähdä maailmaa. Eli "kaukaa näkee lähelle"

    • Neuvokas mies

      Hei! Pakko sinun on hänet tavata. Vain sillä tavalla pääset asiasta selvyyteen. Mutta en sinuna romuttaisi olosuhteita täällä. Ei mitään sellaista, että hylkäät kaikki ja myyt asuntosi ja omaisuutesi. Sen ehdit tehdä myöhemminkin jos tämä mies on sitä mitä kuvittelet. Elät tällä hetkellä hänen suhteensa lähes täydellisesti mielikuvien varassa, faktaa on minimaalisen vähän. Tapaa hänet ja ota selvää. Jos onnistuu niin hyvä. Jos ei niin on paikka Suomessa mihin palata. Mutta selvää on otettava.

      • Sourcreamy

        Aloittaja nuori parikymppinen joka ollut perheensä kanssa lomalla. Miksi oletetaan heti, että aloittajalla itsellään on perhe? Nuori likka ilmeisesti siis kyseessä.

        Hyvä aloittaja. Kuten täällä muutama jo sanonut, olet nuori ja elämä aluillaan. Jos todella tunnet tarpeen lähteä ulkomaille, lähde ihmeessä! Ja mitä sitten vaikka viipyisit vain viikon? Koti on aina koti ja kyllä se täällä säilyy, aina pääset takaisin kun itse niin haluat. Älä missään nimessä anna minkään tai kenenkään estää lähtöäsi jos se on todella sitä mitä haluat, koska voin omasta kokemuksestani kertoa, että sitä tulet vielä vanhempana katumaan.

        Miehiä tulee ja menee. Elämäsi on sinun ja olet täällä vain kerran, joten ota siitä kaikki irti. Mitä tulee tuohon kuvailemaasi lomaromanssiin... Sinä taisit rakastua ja kunnolla. Tai ainakin rakastuit siihen fantasiaan... Nähtävästi vain tunne ei tainnut olla molemminpuoleinen sitten kuitenkaan. Mitä sitten? Kyllä sinulla näemmä vientiä riittää muutenkin :) Ole kiitollinen kokemuksestasi ja ota opiksesi. Olet ainakin kerran rakastunut kunnolla, joten tiedät miltä se tuntuu kun sitten joskus "se oikea" saapuu kohdallesi. Silloin vain erona se, että rakkautesi kohde tuntee sinua kohtaan samoin.

        Ole rohkea ja anna mennä, elä elämääsi. Onpahan sitten vanhempana ja isovanhempana tarinoita kerrottavaksi lapsille ja lapsenlapsille. Ja mikä tärkeintä, et koskaan joudu miettimään sitä, että "mitä jos". Onnea matkaan!


      • just niin...

        Voisko sitä tuon paremmin sanoa.
        Olen kanssasi täysin samaa mieltä...


    • Nähty on

      En ole tavannut montakaan onnellista loppua. Työni vuoksi olen nähnyt noita
      ihastuksia pilvin pimein. Kannattaa muistaa, että vastaavia olosuhteita ei
      olekkaan matkan jälkeen ja uudet turistinaiset ovat jo lentäneet ko
      lomapaikkoihin ja ja pojilla/miehillä uudet ihastukset.
      Eli kuivaa pöksyt ja jatka normaalia elämää

    • VALOA ELÄMÄÄN

      En tiedä mitä sanoisin surullista jotta lomaromanssi sai tollaisen shown, mutta hyviä kokemuksia paljon rikkaampana olet, en osaa juuri muuta kuin ole oma itsesi, olet tunneihminen mutta etenkin tiput aina jaloilleen, sen sanon että vaikea sinun on painaa nappulaa unohda koska olet tunneihminen ja hyvä älä ala muuttaan itseäsi, realistisyys tulee sitten aikanaan, ymmärrän että se painaa mieltäsi ja varmaan kauaan, mutta jos et tee valintoja et mee eteenpäin, ne valinnat ovat sinun omia ja ne ei kuulu muille ja älä välitä mitä toiset sanoo ilkeyksissään, ota ne vaan posittiiviset asiat :)
      Tässä hiuman aforismeja : Ei ne tehdyt asiat harmita mutta tekemättömät, kuuntele sydäntäsi mutta ajattele myös lähimmäistäsi(vaikea yhdistelmä)
      Kuitenkin tulet pärjäämään elämässä jollet vaan ota liian vakavasti ilkeitä ihmisiä,
      Olethan nuori ja silloin pitää kokea muuten ei tiedä miten elää.
      Muista elämä on fantastinen ja se täytyy elää.
      Suotta pelkäät kaikki järjestyy.

    • Krettu

      Olin 50 v, työelämässä, lapseni aikuinen ja omillaan. Tapasin netissä Yhdysvaltain Georgiassa asuvan hillbillyn. Kävin katsomassa, rakastuin, muutin sinne. Vuodessa totesin, että upea seikkailu, mutta minua Yhdysvallat loppuelämän asuinpaikkana ei kiinnostanut. Kielen opittuani totesin myös, etteivät ajatukset ja odotukset elämästä miehen kanssa kohdanneet ja tulin takaisin Suomeen. Täällä sain heti duunia jenkkifirmasta. Kahdesta tasavertaisesta loppuehdokkaasta minut valittiin jenkeissä asumiseni vuoksi. Muutaman vuoden kuluttua sain siirron Saksaan samaan jenkkifirmaan.
      Nyt olen jälleen takaisin Suomessa ja onnellisena aloittamassa eläkeaikaa. Kokemuksen osoittamaa...jos en olisi aikoinaan lähtenyt Georgiaan, monet senjälkeiset upeat kokemukset olisivat jääneet saamatta. En myöskään olisi tiennyt, että niin se arkielämä jenkkilässä ja Saksassa on ihan samaa tasaista puurtamista kuin täällä Suomessakin. Se vaan tuntui hohdokkaammalta kulttuurieroista johtuen.
      Joten sinulle aloittaja...hommaa Englannista duuni ja asunto ja lähde. Jos hemmo ei olekaan sellainen kuin mielikuvissasi hänet muistat, asia ei ole katastrofi. Työskentele siellä min. vuosi, opettele kieli kunnolla ja jos et kauempaa viihdy, tule takaisin Suomeen. Työskentelystä ulkomailla saa joissakin duuneissa täällä lisäpinnoja ja se madaltaa kynnystä lähteä uudelleen jonnekin muualle. Olet vasta työurasi alussa, joten englanninkeikka saattaa antaa tosi hyvää potkua tulevaisuuteen. Jos taas teillä hemmon kanssa kolahtaa hyvin, Suomeen pääset lomille muutamassa tunnissa.
      Siis lähde, äläkä jää haikailemaan ja sen kautta pilaamaan ihmissuhteitasi täällä.

      • PäinSuin

        Ihastumisen ja ikuisen rakkauden väli on laaja kuilu. Ihastuminen on spontaania ja sydän heittää muutaman miljoona volttia. Et näe etkä osaa tulkita ympäristöäsi. Kunnes sitten ihastuminen taantuu ja alat tutustumaan kumppaniin todella. Kenties sitten suhde vasta alkaakin. Toisaalta arkisten minä-hahmojen tullessa esiin, voit huomatakin toisen olevankin kaikkea muuta mitä alussa kuvittelitkin. Mutta, sellaistahan se on! Mitään et tiedä ellet koe! Täytyisi pitää kuitenkin järki ihastumisien edessä.
        Itse olen ihastunut varmaan 4 miljoona kertaa, mutta useimmiten se on sellaista haaveilua. Kun taas kumppanini levittelee itseään mm. työpaikallaan liikaakin. Pelolla odotan vaan koska hän juoksee mieluummin ihastuksensa syliin kuin nalkuttavan kotohirmun. Vai saanko minä kaikesta tarpeekseni ja pistän hänet pihalle...


      • HAAAHAHAHAAA...

        eiköhän tuo yhdysvaltain georgia työkokemuksineen ja kieltaitoineen paina hieman enemmän työmarkkinoilla kun se että joku kakara kertoo työnantajalle lähteneensä karvaranteen perän marokkoon tai egyptiinhahaha, no joo, aikansa kutaki


      • jhgfd
        HAAAHAHAHAAA... kirjoitti:

        eiköhän tuo yhdysvaltain georgia työkokemuksineen ja kieltaitoineen paina hieman enemmän työmarkkinoilla kun se että joku kakara kertoo työnantajalle lähteneensä karvaranteen perän marokkoon tai egyptiinhahaha, no joo, aikansa kutaki

        Pöljä. Etkö lukenut aloitusta? Kyse on Englantiin muutosta ja englantilaismiehestä. Vai käykö sinun maailmassasi niin, että Turkissa lomailevat vain turkkilaiset ja "karvaranteet"?


      • ääliö vastaa
        jhgfd kirjoitti:

        Pöljä. Etkö lukenut aloitusta? Kyse on Englantiin muutosta ja englantilaismiehestä. Vai käykö sinun maailmassasi niin, että Turkissa lomailevat vain turkkilaiset ja "karvaranteet"?

        egyptiläinen nimi Levi sekoitti, tosin, voihan se olla engalntilaiten riesana oleva karvaranne, tai sitten joku engelsmanni perhe rakastaa egyptiä niin paljon että antaa englantilaiselle pioika lapselleen levi nimen, itse en antaisi ainakaan suomalaiselle pojalleni nimeä levi, abdul, mahmud taishuleiman, saa koulussa varmaan pataan vähemmästäkin


      • j1967
        ääliö vastaa kirjoitti:

        egyptiläinen nimi Levi sekoitti, tosin, voihan se olla engalntilaiten riesana oleva karvaranne, tai sitten joku engelsmanni perhe rakastaa egyptiä niin paljon että antaa englantilaiselle pioika lapselleen levi nimen, itse en antaisi ainakaan suomalaiselle pojalleni nimeä levi, abdul, mahmud taishuleiman, saa koulussa varmaan pataan vähemmästäkin

        Levi olla mikään egyptiläinen nimi, ääliö. Ihan englanninkielisen maailman nini.


      • 20+2
        j1967 kirjoitti:

        Levi olla mikään egyptiläinen nimi, ääliö. Ihan englanninkielisen maailman nini.

        Levi on itse asiassa juutalainen nimi, myöhemmin sitä on alettu käyttämään muuallakin.


    • levimies

      tämä on vaan sen erään naisen kertomus siitä mitä pari sairasta suomalaista teki.kirjoittaja on kopioinut tämän kirjoituksen eräältä toiselta keskustellupalstalta ja nyt yrittää saada huomiota.TÄMÄ ON ILMEISIN PROVO NÄYTE TÄLTÄ SAIRAALTA IHMISELTÄ.

    • Ja jos pittää tulla maitojunalla takasi nii ompaha ainaki kokkeillu sitäki vaihtoehtoa :D

      • en todella kadu

        Oli syy mikä tahansa ja motiivit mitkä tahansa niin suosittelen sinulle ulkomaille lähtöä mikäli se on olosuhteiden puolesta mahdollista. Asun perheeni kanssa kaukana suomesta ja nautimme olostamme suunnattomasti. Kommunisti suomesta kannattaa muuttaa pois jos se vähänkään on toteutumiskelpoinen ajatus.

        KAIKKI on ulkomailla paremmin mikäli olet perusrehellinen suomalainen, minkätahansa alan koulutuksen omaava kielitaitoinen henkilö. Ammatilla eikä koulutuksen tasolla ole niinkään merkitystä, pääasia että olet hyvä siinä mitä teet työksesi. Siinä työn ja menestymisen ohessa voikin sitten tutkia ihmissuhde mahdollisuuksia jne, kun talous ja muut ongelmat on hoidettu pääsemällä pois kommunistien parista suomen maalta. Mitä nopeammin, sen parempi. Kokemusta on.

        Onnea yritykselle!


      • PUNA SUOMI.HAHAHA
        en todella kadu kirjoitti:

        Oli syy mikä tahansa ja motiivit mitkä tahansa niin suosittelen sinulle ulkomaille lähtöä mikäli se on olosuhteiden puolesta mahdollista. Asun perheeni kanssa kaukana suomesta ja nautimme olostamme suunnattomasti. Kommunisti suomesta kannattaa muuttaa pois jos se vähänkään on toteutumiskelpoinen ajatus.

        KAIKKI on ulkomailla paremmin mikäli olet perusrehellinen suomalainen, minkätahansa alan koulutuksen omaava kielitaitoinen henkilö. Ammatilla eikä koulutuksen tasolla ole niinkään merkitystä, pääasia että olet hyvä siinä mitä teet työksesi. Siinä työn ja menestymisen ohessa voikin sitten tutkia ihmissuhde mahdollisuuksia jne, kun talous ja muut ongelmat on hoidettu pääsemällä pois kommunistien parista suomen maalta. Mitä nopeammin, sen parempi. Kokemusta on.

        Onnea yritykselle!

        HAAHAHAHAAAHAHAHAHAAAAA...KOMMUNISTI SUOMI...HAHAAAAHAHAHAAAA, VENÄJÄN JÄLKEEN MAILMAN KAPITALISTISIN VALTIO..HAHAHAHAHA...TOI PITÄS KYLLÄ KATAISEN ITE LUKEE,HAAAAHHAHA...JOUTUS KATAINENKI TERAPIAAN EIDÄN VERORAHOILLA...HAAHAHAHA


    • otahan järki käteen on tainnut levi löytää uuden morsiammen olet tainnut olla vaan hänen peliään siltähän tuo näyttäisi näin äkkiseltään noh senkun menet ja itket ja tulet takaisin jos pääset

    • liberty10

      Ulkomaille ittiänsä panettamaan,tiedä vaikka saisit hyvän sutenöörinkin tai sellaisen miehen joka
      ei hakkaa edes joka päivä. Turha se on tänne jäädä suomenmiehille vittuilemaan! Sinne vaan ja pyydä kaveris mukaan.... Me haemme vähä paremman luonteenlaadun omaavia vaimoja Filippiineiltä !

    • u85t94ht

      Turhaan täällä kyselet keneltäkään neuvoja. Itse olet vastuussa (vain itsellesi) tekemisistäsi. Tulevaisuudessa voit olla katkera itsellesi ja murehtia kaikkia tekemättä jättämisiä. Nyt sulla on tulevaisuus edessäsi joten tee sitä minkä tunnet olevan itsellesi tärkeää. Jos teet virheen tulet sen huomaamaan ja otat opiksesi. Mutta voi myös käydä toisinkin. Älä murehdi etukäteen. Ja jos takkiin tulee niin ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Ei se maailma yhteen virheeseen kaadu...

    • muruhelsinki

      Moi!
      Mulla on meneillään sama juttu. Tosin tapasin tämän (ruotsalaisen) miehen täällä Suomessa ja olen jopa käynyt hänen luonaan muutaman kerran Ruotsissa. Olen jo pienestä tytöstä pitäen haaveillut muuttavani Ruotsiin. Tämän miehen tapaaminen vain vahvisti tunnetta. Muista kuitenkin ajatella realistisesti. Missä asut, kuinka tulet toimeen, kestätkö yksinäisyyttä..jne. Itselläni on tunne että jos en nyt lähde niin en lähde ikinä. Olen myös ajatellut hankkivani Tukholmasta työtä ja hakea yliopistolle opiskelemaan. Tsemppiä loppuvuoteen! =)

      • herätys päiväunilta

        nyt tytöt korkki kiinni niin ne kiiltokuvatkin rapisee niistä karva ranteista, älkää nyt enää tuoko mitään skupolleja tänne, kuolee liikaa sivullisia teidän lumppujen kiiman takia.


      • muuttaa Ruotsiin

        Toteutinkin sen, enkä tehnyt sitä minkään ulkomaalaisen miehen takia ja asuin siellä sekä opiskelin kielen. Muuten ei kaduta, mutta kallis maa asua. Selvisi Ruotsalaisten piilorasistisuuskin ja ovelasti suoritettu "mobbaaminen", joka sinänsä on Ruotsissa kiellettyä.

        Maa on kaunis, vaikka asukkaat omituisia, puritaanisia salajuoppoja.


    • ei enään koskaan

      Luin tarinaasi aivan kuin omaani,tosin minä ihastuin täällä Suomessa, elin ihmeellisessä haavemaailmassa
      monta vuotta, ja siitä kärsi kaikki minun läheiseni,
      Tapasin sattumalta erään miehen baariillan aikana, ja päädyimme hänen luokseen yöksi,rakastuin häneen
      ensinäkemältä.Aamulla sitten lähdin nolona pois sanomatta sanaakaan.
      Törmäilimme aika ajoittain ja aina päädyimme hänen luokseen ihanaa seksiä ja paljon valheita.
      Ja minä elin pilvilinnoissa sen muutaman kuukauden aina tapaamisien välillä.
      Laitoin välillä viestejä mutta hän ei koskaan vastannut niihin..ei soitellut..ei mitään.
      Tosin jos soitti aina vain pyysi kotiinsa..ja minä menin..pilasin monta suhdetta hänen takiaan..
      Nyt jälkeenpäin olen ajatellut asiaa..olin hänelle pelkkä hyvä pano..jos ei muita ollut..
      en hyväksynyt asiaa oikein elin haavemaailmassa..ajattelin häntä kokoajan..en halunut hyväksyä ettei hän halunut muuta..en halunut kokea hylätyksi tulemisen tunnetta..
      Tapasin sattumalta noin viisi kuukautta sitten aivan ihanan miehen..ensi kertaa tunnen olevani rakastunut oikeasti..nauttisin tilanteesta jis hän nyt soittaisi ja pyytäisi..en menisi enään!!
      Että tälläisiä mietteitä..

    • lapset1siä

      Jos olet vapaa..siis ilman perhettä ja lapsia.Käy kattoon kuin käy,et kovin korkealta putoa jos ei onnistu.Eipähän tartte mummona murehtia kiikkustuolissa....Yleensä onni on pieninä murusina ja loppujen lopuksi tätä upeata arkea.Sitä se parhaimmillaan on...

      • ******

        Kyllä kirjoitti asuvansa yhdessä miehen kanssa nykyisin ja nyt ilmeisesti sitten jättäisi tämän miehen ja lähtisi sellaisen perään joka ei pidä enää yhteyttä, onko järkee vai ei ? Ei.
        "Nyt olen ollut hänen kanssaan kohta kaksi vuotta, asumme ihanassa talossa, elämä on muutenkin hyvin. "
        Kannattaa aina lukea ensin ja sitten kommentoida, jookos.


    • ciprofloxacin

      varattu mies ja jos ulkomaille lähdet, niin ihan vain itsesi takia, ei kenenkään jo varatun miehen. Kyllä se elämä yleensäkin tuppaa olemaan keskinkertaista tavallisella ihmisellä, unelmoida toki voi, mutta silti pitää jalat maassa.

    • 454554

      Parempi se on mennä riskillä sinne ulkomaille. Et sinä ole tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen ja se olisi vain itsesi pettämistä jäädä "paikoilleen". Koko kirjoituksestasi huokuu kuva ettet sinä todellisuudessa halua olla sen nykyisen kumppanin kanssa ja samalla lailla kuin sinä erosit aikaisemmastakin "netti-ihastuksen takia" niin käy nykyisenkin kanssa ennemmin tai myöhemmin. Parempi varmaankin ennemmin kuin myöhemmin koska silloin sinä vain olet katkra ettet valinnut toisin.

    • frangröbbä

      lähde nyt perskele sinne ulkomaille.päästään sinustakin sitten vihdoin ja viimein,kuin voi nainen olla noin typerä

    • 987tuy

      Niin, unelmaromanssit ovat ihania, bitter sweet :) Ne jäävät unelmiksi, ilman arkea ja sen rasittavuutta, niitä on hienoa kaivata ja kaikki jää siihen ihanaan ja kaipaukseen. Se on oikeasti hienoa, olet saanut kokea jotain upeaa. Mutta vaikka se tuntuu vaikealta ajatella, kun ei ole vielä sitä kuuluisaa elämän kokemusta, mikä ikävä kyllä tuo tullessaan realismia, niin eihän tuollainen romanssi ole syy muuttaa ulkomaille. Siis yksistään. Täytyy olla realistinen. On ihanaa, että on ihanaa, mutta rki on arkea kaikkialla, ja arjeksi se tulee muuttumaan.

      Muistoja on hieno vaalia, eikä sinulla mikään kiire sitoutua olekaan, olet nuori. Mutta siinä mielessä voisit pienesti päästää irti, että kohtaiset sen miehen myös miehenä, ihmisenä, jolla on oma elämä, omat suhteet, arki jne. siellä jossain. Sinulla olisi ollut sielläkin työ ja asunto, myös laskut ja vuokrat maksettavana, ystävät löydettävänä, kaikki etsittävä, uuteen sopeuduttava.

      Ulkomaille muutto sinänsä ei ole huonompi ajatus kuin muutkaan. Kokemusta ja ties vaikka sinne jääkin, jotkut jää ja viihtyvät hyvin. Ulkomaille muutossa pitää olla realistinen ja ottaa jalat maassa asennetta myös mukaan. Mutta miksipä ei, jos paloa on ja tajuaa hankkia myös tietoa, ei pelkkiä unelmia. Keskinkertaista elämä on muuallakin, erilaista vaan, suurimmalla osalla. Mutta mikä sitten on epäonnistumista? Mikä on häntä koipien välissä palaamista? Eikö ihminen saa muuttaa mieltään, palata jos huvittaa? Kuka on sanonut, ettei kotimaahansa saa enää koskaan muuttaa takaisin, jos sieltä lähtee: aika moni on muuttanut.

      Epäonnistuminen riippuu tavoitteista. Jos tavoitteena on shangrilaa, prinssi ja puolivalltakuntaa, hollywood-tähteys ja ikuinen romanttinen rakkaus jossa ei ryppyjä näy, niin kyllä, tulet epäonnistumaan surkeasti, tulet pettymään pahasti ja maailma todennäköisesti tulee romuttamaan ison osan unelmiasi. Jopa tähteys on työn ja tuskan takana, kilpailu on kovaa ja peli on raakaa. Siinä kyllä haihtuu haihattelut päästä. Mutta jos askel askeleelta haluaa rakentaa elämäänsä muualla, jossain toisessa maassa, tehdä töitä, opiskella ja saavuttaa asioita, niin mitäs pahaa siinä on? Kouluja on muuallakin, töitä on muuallakin, ihan hyvin elämänsä rakkaudenkin voi muualta löytää. Vastuu omasta onnellisuudesta on itsellä.
      Lontoo on isompi, siellä on enemmän kaikkea, niin hyvässä kuin pahassakin. Mutta jotkut tykkää. Itse olen vain käynyt ja tykkäsin käydä, en ehkä muuttaisi asumaan. Itselläni haaveena olisi enemmän joka vuosi olla pari kuukautta reissussa, mutta siihen ei ole rahaa :) Haaveensa kullakin!

      Joten, miksi ei. Mutta mieti miksi lähdet, mitä haluat ja miten sen voisi oikeasti saavuttaa. Onko asiat vaan haaveissa vai olisiko niihin realistisia mahdollisuuksia? Onko syynä vain mies vai omakin elämä... Kyllä se varmasti jotain antaakin, jos ottaakin. Toisaalta, entä jos säästäisi vaan pitkään reissuun rahaa ja olisi matkalla, ilman että muuttaisi?
      Tai ehkä et vaan täällä tee juuri niitä asioita mitä haluat, opiskeletko varmasti alaa, jolla haluat olla? Ehkä haaveilusi kumpuaakin siitä, että kyse ei ole välttämättä ulkomaat/kotimaa akselilla, vaan että ylipäätään, voisit täälläkin elää enemmän, omana itsenäsi, tehdä asioita, mistä oikeasti tykkäät?
      Ja epäilemättä kuitenkin toisaalta: jos mahdollisuus on, niin antaa palaa, ethän sä mitään rikollista tee, vaan elät elämääsi!

      • egggyyy

        taas yksi keittiöpsykologian asiantuntija antaa asiaa tuntevia evästyksiä, heh.


      • hulluja akkoja
        egggyyy kirjoitti:

        taas yksi keittiöpsykologian asiantuntija antaa asiaa tuntevia evästyksiä, heh.

        joku pitkästyny kotirouva joka haaveilaa karvaranteista, suoalainen köökki oprah, antaa hyviä neuvoja ja lähettäisi puoli viattoman nuoren likan egyptin kigolojen nussittavaksi ja pettymään elämään,


    • ujhg

      Taas yksi fiksu suomalaisnainen;)

    • tosissas????

      Miksi luulet, että elämäsi olisi yhtään jännempää täällä kuin ulkomailla? Oletko sinut itsesi kanssa? Elämä ei ole pelkkää juhlaa, vaan arki tulee mukaan jossain vaiheessa.

      Ja mitä teet toisen miehen kanssa, kun ajatuksesi ovat muualla? Ei ole reilua häntä kohtaan... Voi hyvä tyttö, koita aikuistua:)

      • jatkoa...

        Siis piti sanoa että jännempää ulkomailla kuin täällä.... :D


      • emme opi
        jatkoa... kirjoitti:

        Siis piti sanoa että jännempää ulkomailla kuin täällä.... :D

        olihan se shukopollikin jonkun suamalaisen vosun unelma....mutta liian moni kuoli sen panon takia


      • MMMBBBBMMMM
        emme opi kirjoitti:

        olihan se shukopollikin jonkun suamalaisen vosun unelma....mutta liian moni kuoli sen panon takia

        miten karkeaa kieltä ,kyllä ihmisellä on ahdasta ainakin yläpäässä ...eipä taida hissi mennä aivan
        ylös asti??????


    • kssjjsjs

      vain, sillä Suomalaiset miehet eivät tee sinulla mitään täällä, mutta älä tuo sitä kundiasi meidän elätettäväksi ja jos saat kuonoosi siellä hoidata itsesi myös siellä ja jää sinne.

      • SOMALAINEN NAINEN

        Älä vaan ulkomaalaista tuo tänne joka ei koskaan ole tervetullut vaikka jotkut suomalaiset luullee niin. Minun ihana mieheni asuu vajaan sadan kilometrin päässä jota rakastan, ja luulen että hänelläkin on tunteet. En ole elänyt niinkuin aikuinen nainen elää, olen näyttänyt liikaa tunteita halannut, hieronut, pessyt pään saunassa, hieronut selkää ja hartioita ja SEKSI, josta hän on ollut tyytyväinen. Olen Suomalainen nainen, ja mieheni haluaa minut Aina ja en ole laiha enkä pullea vaan sopiva. huom. kymmenen kiloa lisää ja kasvoiltani kaunis.


      • Oi kun kummaa

        kuullutkaan stereotypiasta jonka mukaan brittimiehen kanssa seurusteltuaan ei kelpaisi suomalaisille. Tai että brittimiehet olisivat naisia kohtaan erityisen väkivaltaisia. Tai että brittimiehet eläisivät sossun luukulla Suomessa.

        Aina oppii katos uutta.

        Joo, mulla on britti miehenä. Asuu Suomessa, käy töissä, ei lyö, ei kohtaa rasismia tai vihaa. Ihan kaikin puolin mainio kumppani. Osaa jopa kirjoittaa sanan suomalainen pienellä.


    • ouutts

      Tylsällä tyypilllä on tylsää missä sitten onkin :D

    • sdfsgs

      Mutta karu totuus on se, että Leviä ei kiinnosta sinä. Sori vain, näin se on. Unohda se mies! Jos haluat välttämättä lähteä ulkomaille asumaan, niin lähde ihmeessä - mikäs sinua estää. Mutta älä oleta saavasi kyseistä englantilaista mukaasi.

      • EHTOOTA

        SUOMALAINEN JÄYHÄ HILJANEN ISO JA VAHVA PAIKKARAPPARI ON PALJON PAREMPI PUURTAJA SÄNGYSSÄ KU NOI KITISEVÄT RASVATUKAT.


    • Orkidea257

      Moni kakku päältä kaunis, sanoo vanha viisas sananlasku. Tee elämäsi niin hyväksi kuin pystyt omissa ympyröissäsi. Jos haluat ulkomaille, varmista, että Sinulla on työ ja asunto ja kaikki ok. Täällä (etelä-Euroopassa) tavat ovat toiset. Vaarat vaanivat meikätyttöjä..

      Itse tein valintani suomalaisen miehen hyväksi. Katsoin, että liian suuret kulttuurierot vallitsevat.
      Enkä ole katunut.

      • Jeejoojuujee

        No mikset voisi kokeilla onneasi. Aina voit tulla takaisin Suomeen, joten anna mennä vaan. Mitä sitten vaikka sieltä joutuisikon tulemaan maitojunalla kotiin. Onpahan ainakin ulkomailla asumista sitten saanut kokeilla. :)


      • Perdone
        Jeejoojuujee kirjoitti:

        No mikset voisi kokeilla onneasi. Aina voit tulla takaisin Suomeen, joten anna mennä vaan. Mitä sitten vaikka sieltä joutuisikon tulemaan maitojunalla kotiin. Onpahan ainakin ulkomailla asumista sitten saanut kokeilla. :)

        Noin moni neuvoo hajottamaan kaksi liittoa ja ehkä lapsia saattamaan huonoon asemaan! Mitä teillä oikein on otsaluun takana? Seksiä? Ilmeisesti! Tuollaisia "romansseja" on joka iikalla ollut, mutta ei niiden takia jahkailla vuosia ja ilman oikeata kahdenkeskistä yhteyttä ja yhteydenpitoa hukata jo rakennettua elämää! Ihmisellä pitää olla myös omaa järkeen perustuvaa tahtoa tunteiden lisäksi ja ohjaamiseksi! Jos MINÄ olisin joka ihastusta ja vähän perempaakin tunnetta seurannut, olisivat elämäni kuviot menneet perseelleen jo moneen kertaan. Olen hallinnut tosi koviakin ihastuksia sen jälkeen kun olin luvannut nuoruudessani huolehtia ja ainakin rakastella joka mäessä! Varmaan olen menettänyt monta hienoa ihmissuhdetta sen hallinnan vuoksi. Ja myönnän myös kärsineeni, mutta se mutta, olen pitänyt perheen järjestyksessä ja vastannut huutoni, myös silloin kun vaimoni olisi halunnut "vaihtelua!! Lapset ovat ajat sitten perustaneet omat perheensä, kuka onnistuneemmin, kuka heikommin. Voin silti saada mahtavia ihastuksen tunteita edelleen kun tapaan mukavia hienoja naisia. Se siitä kuitenkin toistaiseksi. Ottakaa opiksi: Olen siitä onnellisimmasta päästä tätä outoa, takapajuista kansaa! (Joka on kuitenkin pohjimmiltaan ehkä rehdimpää kuin monet muut maailman kansat).


    • Puolitoistaelämää

      Miettikää miehet kun ryhdytte isäksi! Nainen on juuri tuollainen hakee itse ja toisilta tukea haihatteluille ja unelmille .rakastumisesta ei missään nimessä ole kyse vaan intohimojen tyydyttämisestä ja se puetaan rakastumisen nimiin.

      Toivottavasti isät ja lapset osaa sanoa että tervemenoa ja pian. Työ/yö paikkoja saa kun oppii kielen!

    • 10138

      Olet täysi sekopää.. aivan sekaisin.

      • Selvisi täydellisest

        Käytäntö kertoo todellisuuden ja niin tuokin aloittaja peesaajat. Nainen tarvitsee vain kevyyttä ja pinnalista flirttiä ja jatkuvasti halutuksi tulemista . Aivan oikein jos isät ja lapset tajuaisi tämän ja alkais vain tekemään pelkkiä lähetteitä ulkomaille noiden naisten suhteen . kyllä siellä laitetaan huntuapäälle ja paikka katsellaan. jos vaikka saakin tarpeensa tyydytettyä niin yhden kuin toisenkin kanssa.

        Vakauteen siitä ei ole.


    • hauskuutettu

      HAAHAAAH Kleopatra

    • vastauksen!

      Joo, alahan jo pikkuhilijaa unohtammaa tämä Luuvisin rönkäle. Itte haihattelin vuosi tolokulla yhtä vaihtaripoikaa ja heitin hienon suhteen mäkkeen ku sano vuosien kuluttua että nyt hän tullee käymää. Vaa voih ja eih. Oli kuulkaas tuskaa yrittää asuttaa häntä luonani ku oikeesti pääsin tutustumaan siihen sikaan mikä hän on! Huh hah hei, loppu ne haihattelut!
      Niin kauvan tämä Enkku Luuvis o ihana ku sä et voi saada häntä. Vaa auta armijas ku tottuus iskee kasvoille :D

    • matkapoika

      vaikutat varsin naiivilta ihmiseltä....

    • lovelovelove

      Minulla on ollut lähes vastaava tilanne kanssasi. Tapasin ruotsalaisen miehen lomareissulla, jossa kipinät välillämme lentelivät. Sen jälkeen verkostuimme facebookissa.. juttelimme lähes päivittäin useita tunteja netissä ja ihastuin tyyppiin entisestään. Hän tuli käymään Suomessa ja välillämme syttyi jotain. Tunsin, että tunne oli molemmin puoleinen. Hurahdin tyyppiin niin totaalisesti, että aloin samalla tavalla haaveilemaan yhteisestä tulevaisuudesta, olin valmis muuttamaan Ruotsiin ja ajattelin, että hän oli se oikea, etten koskaan voisi löytää ketään parempaa. Olin varma, että hän olisi sielunkumppanini.

      Minulle kävi samoin, yhtäkkiä yhteydenpito alkoi kuolla, kun hän ei enää vastaillutkaan viesteihin samalla innostuneella ja kiinnostuneella tavalla kuin aiemmin. Olin kerennyt ostaa lentoliput Ruotsiin ja siellä huomasin, että jotain välillämme oli muuttunut, se säteily hänen silmissään oli kuollut. Viimeisenä iltana sain selityksen: hän tapaili tyttöä. Tunsin itseni idiootiksi ja naiviksi. Kaikki se haaveilu Meistä ja oma illuusio-maailmani tuntui omalta keksinnöltäni. Kaikki oli omaa mielikuvitustani: ei ollut mitään Meitä. Emme me olleet seurustelleet, ei välillämme ollut mitään koskaan ollutkaan. En voinut olla vihainen hänelle, olin vihainen itselleni. Mursin itse itseni. Olin ihastunut mielikuvaan, omiin ajatuksiini siitä että hän oli sielunkumppanini. Totuus oli ollut muuta.

      No ehkä sielunkumppanuutemme ei ollut totta, mutta oma tunteeni oli niin puhdas ja kaunis, että edeleen herään välillä haaveilemaan siitä. Joskus sekoitamme sen olemmeko rakastuneita rakastumisen tunteeseen vai todella itse ihmiseen. Mutta koskaan en katunut sitä, että seurasin sydäntäni.. Vaikka turpaan tuli. "and that's what you get when you let your heart win"

      Jos olet rakastunut häneen, jos olet varma että hän on se oikea, niin mitä odotat? Mene hänen luokseen ja RAKASTU. Ja jos se ei sitten olekaan sitä, mitä odotit, niin ainakin tiedät sen sitten ja voit jatkaa elämääsi. Kerranhan täällä vain eletään ja eipähän sitten tarvitse vanhana katua asioita, mitkä jäi tekemättä. Saat rauhan asian kanssa, etkä tuhlaa enää kallista aikaasi haaveiluun. Mutta oikeasti, jos se mies on todella kiinnostunut sinusta ja ihastunut, hän kyllä tulisi myös luoksesi, hän olisi samalla tavalla valmis muuttamaan luoksesi niinkuin sinä hänen, onko hän? Ihan vain ajattelemisen aihetta.

    • ZööZ

      2 vuotta asunut miehen kanssa ja yhä haaveilee toisen miehen perään... hienoja eläjiä nuo naiset.

      • kleopatra_

        siis olin reissussa isäni ja kolmen siskopuoleni kanssa, minulla ei ollut silloin miestä eikä lapsia, nyt on mies mutta ei lapsia. tällä miehellä ei ollut silloin naista eikä lapsia mutta nyt on nainen eikä lapsia hänelläkään. ja totta, olen asunut mieheni kanssa kaksi vuotta ja haaveilen toisen perään mutta se onkin vain haaveilua. haaveiluhan ei tietääkseni ole pettämistä.


      • mieti mieti mieti
        kleopatra_ kirjoitti:

        siis olin reissussa isäni ja kolmen siskopuoleni kanssa, minulla ei ollut silloin miestä eikä lapsia, nyt on mies mutta ei lapsia. tällä miehellä ei ollut silloin naista eikä lapsia mutta nyt on nainen eikä lapsia hänelläkään. ja totta, olen asunut mieheni kanssa kaksi vuotta ja haaveilen toisen perään mutta se onkin vain haaveilua. haaveiluhan ei tietääkseni ole pettämistä.

        Mutta jos se vaikuttaa suhteeseen, niin pidän sitä pettämisenä. Mieti nyt tarkkaan haluatko edes seurustelle nykyisen miehesi kanssa. Ei ole reilua häntä kohtaan jos et ole täysillä mukana. Jos olisin sinä, ottaisin aikalisän suhteessa ja miettisin mikä on tärkeää. Jos haluat Englantiin lähteä vain tämän engelsmannin takia, niin ainakin ottaisin selvää mitä mieltä hän olisi tulostasi. Jos hän seurustelee jo itse toisen kanssa vakavasti, niin sinun yllätysvisiittisi ei varmaan kovinkaan paljon ilahduttaisi häntä. Kannustan yleisesti matkailuun, mutta en itse lähtisi toisen perään jos en olisi aivan varma toisen tunteista.


      • ZööZ
        kleopatra_ kirjoitti:

        siis olin reissussa isäni ja kolmen siskopuoleni kanssa, minulla ei ollut silloin miestä eikä lapsia, nyt on mies mutta ei lapsia. tällä miehellä ei ollut silloin naista eikä lapsia mutta nyt on nainen eikä lapsia hänelläkään. ja totta, olen asunut mieheni kanssa kaksi vuotta ja haaveilen toisen perään mutta se onkin vain haaveilua. haaveiluhan ei tietääkseni ole pettämistä.

        Ai että sinusta on ihan oikein miestäsi kohtaan että olet hänen kanssaan vaikka todellisuudessa sydämesi on muualla? Pitäisiköhän sinun pohtia asiaa hieman tarkemmin. Eihän se nykyinen voi olla sinulle se oikea jos et saa toista mielestäsi. sinuna jättäisin sen nykyisen vaikka et lähtisikään sen engelsmannin perään.


    • flamel

      Kuuntele vain itseäsi ja sydäntäsi. Kukaan ei ole kelvollinen neuvomaan tai tuomitsemaan sinua, päätit sitten tehdä mitä tahansa. Unelmien toteuttaminen on jokaisen ihmisen tarkoitus! Nauti elämästäsi :)

    • ei ole totta

      Sellaista unelmaelämää ei oikeasti ole olemassakaan. Valitettavasti, jos et näe onnea lähelläsi, et tule sitä ulkomailtakaan löytämään. Arki on ulkomaillakin, niin kuin täälläkin. Rakastuminen ja arjen todeksi eläminen ovat kaukana toisistaan. Rakastaminen ja rakastuminen ovat myös kaksi eri asiaa, joten lakkaa haaveilemasta ja keskity siihen, mitä sinulla tällä hetkellä on - arvokasta ja pysyvää. Nuoruudessa hormoonit hyrräävät vain niin vimmatusti, ettei meinaa järki mukana pysyä.

    • Ulkomaista kokeillut

      Kaikki uskovat siihen jossain vaiheessa.
      Kaikilla se menee ohi 1,5 - 2 vuoden kuluessa.
      Kaikille tulee arki sen jälkeen.
      Missä haluat sen arkesi viettää????

      Vaatii kovaa sopeutumista tehdä se vieraissa olosuhteissa.
      Jos haluat nauttia juri nyt sen romanssisi, niin siitä vaan. O hyvä muistaa, että romansseja tulee ja menee, itse on päätettävä missä ja kenen kanssa elämänsä viettää.
      Yleensä ulkolaisen kanssa se oikea elämä on vikeampaa kuin saman maan kansalaisen kanssa.

    • Yualle

      Varsinkin jos olet lihava. Englannissa he ovat katukuvassa siinä määrin arkipäivää, että siellä et erotu massasta ja voit olla sinut itsesi kanssa. Ja siellä on runsaasti myös sellaisia pervoja, jotka rakastavat sairaalloisen lihavia naisia.

    • vammaistyöläinen

      En ymmärrä, siul on elämä hyvin ja talo ja "kaikki" , vain keskinkertainen mies kuten mainitsit. Olen sitä mieltä että siun kantsii mennä sinne englantiin levin luokse ja olla keskisenkertaisena "onnellisena" kakkosvaimona.... Herää ny pahvi todellisuuteen, sulla ei oo ny kaikki ihan kohallaan ja sen ymmärrän nykynuorisoon tutustuneena. kantsii käyvvä ammattiauttajan puheilla, kyl ne saa sinusta varmaankin yhteiskuntaan kelpaavan ihmisen....

    • joo-oo

      olipa tumpelo lomaromanssikirjoitus toimittajalta

    • 16

      Ja typerykset antaa ohjeita. GET A LIFE!

    • Kasvunvaraa

      Keskinkertaisuus on korviesi välissä, kuten myöskin se, ettet arvosta kumppaniasi ihmisenä riittävästi ja haihattelet kuvitelmiesi perään. Ota vastuu päätöksistäsi ja pysy siinä, mikä on tärkeintä ja oikeinta.

    • my habit's people

      Varmasti jonkinasteisen lemmen koin Ruotsin-laivalla, vuonna 1985 valmistuneella Viking Linen m/s Mariellalla viisi vuotta sitten. Olin vanhempien kanssa reissussa, ja toivotettuani heille paluumatkan iltana hyvää yötä päätin lähteä vielä diskoon joraamaan vähän, ennen kuin itsekin menisin nukkumaan. Kello oli 23:30-00:00, Maarianhaminan-piipahdus oli hiljattain jäänyt taakse. Aluksi tanssilattia autolautan seitsemännen kannen diskossa oli tyhjä, autio. Lopulta kaksi blondia tyttöä meni tanssimaan. He olivat ystävyksiä keskenään. Tuolloin mäkin innostuin, ja mun ja toisen heistä katseet kohtasivat, ja niihin sisältyi hymyjä. Kysyin ensin suomeksi, saisinko luvan. Hän ilmoitti venäjän kielellä, ettei ymmärtänyt suomea. No, niinpä mä kysyin samaa englanniksi, minkä jälkeen otimme toisiamme käsistä ja todella tanssimme.

      Juttelimme, tanssimme ja syleilimme kans seuraavan tunnin ajan. Voi olla, että oltas suudeltu jäähyväisiks, ellei hän ois pelänny huulipunansa puolesta. Jälkikäteen tarkasteltuna on ehkä hyvä asia, että näin kävi, koska kaiho olisi tällöin varmaan koskenut vielä kahta kauheammin kuin mitä se koski. Suuteleminenhan saattaa olla vahvempi kokemus tunnepuolella kuin sukupuoliyhdyntä. Ja se koski; pahimmassa vaiheessa tuntui siltä kuin suunnaton kaipuu olisi lamaannuttanut ruumiinosiani yksi kerrallaan, leviten kuin syöpä. Tapahtuma-ajankohtana elettiin siis syyskuuta, ja vasta joulun tienoilla alkoi ratkaisevasti helpottaa olo.

      • my habit's people

        Samalla laivalla ja samassa diskossa kohtasin jälleen tytön (Suomen Vantaalta kotoisin olevan) viikko sitten. Juttu alkoi liitää siitä, kun mä otin esille yllä olevan tositarinan venäläisestä tytöstä. Saatuaan kuulla, että pahimmillaan oli esiintynyt jopa itsemurha-ajatuksia vapauttaakseni itseni tuskasta, hän alkoi hellästi silittää vasenta käsivarttani ja antoi ymmärtää, ettei itsari tosiaan ratkase mitään.

        Kun hetkeä myöhemmin toivotin hänelle hyvää päivää Tukholmassa, hän teki aloitteen halauksesta, mikä on meikäläisittäin varsin harvinaista. Se henki lämpöä ja tunnetta.

        Myös paluumatkan iltana kohtasin hänet siellä, ja ilmoitin haluavani kiittää häntä siitä, että hän oli omalta osaltaan tehnyt risteilymatkastani ikimuistoisen. No, olihan se elämäni kymmenes ulkomaanmatka. Itse ojensin kättä kätelläkseni hänet jäähyväisiksi, mutta hän teki aloitteen halauksesta, josta kieltäytymistä en voinut harkitakaan. Kiedoin siis hänet uudelleen syliini - tosin siten, että pidimme toisella kädellä kädestä ja toisella syleiltiin. Eikä kaikki siihenkään päättynyt; hän asetti mun käteni lempeästi rintaansa vasten ja muistaakseni totesi, että älä huoli, me näemme kyllä vielä. Jännä homma, etten sen tarkemmin muista - olinhan juonut vain yhden tuopin olutta.

        Jos sinä, vantaalainen tyttö, luet tämän, haluan sinun tietävän, etten unohda sua milloinkaan!


    • Matkamasa

      Kaikki AK:ta myöden kirjoittelee täällä siihe tyyliin, että se Englanti olisi toisella puolella Maata ja jossain niin kaukana, että sinne pitäisi oikein muuttaa suoraan, jos mielii tavata siellä olevan.

    • aj4

      Eipä tuo englanti nyt niin kaukana ole. Ryan air lennättää parilla satkulla sinne. Jos sitä nyt tulee näpeille ni eiköhän äiti kaiva isin lompsasta paluu lipun.

      Mutta eipä tuo suomikaan ole sen kauempana englannista. Ehkäpä voisi mies tulla vastaan ja opetella suomea.

    • 654klyd

      Pysy vain siellä suomikaksnelosessa ja jatka näiden juttujen keksimistä.

    • timpe5

      Oma tunteesi on aito, eikä se häivy järjen avulla kuin korkeintaan pitkän ajan kuluttua tai jos ihastut/rakastut yhtä palavasti johonkin toiseen. Ongelma on se, että kaipuu korostaa rakkauden tunnetta ja rakkaus idealisoituu. Olen kokenut itse saman jutun.

      Ennen Levin perään lähtöä, keskustele nyt hänen kanssaan kirjeitse/puhelimella ja selvitä, mitä hän ajattelee. Jos hänellä ei ole enää mitään ajatuksia suhteesi, pitää sinun vain yrittäää sammuttaa se kaipuu.

    • elämää edessä

      sinusta tuntuu, että haluat kokeilla ulkomailla asumista, niin se on paras kokeilla parikymppisenä. Mutta ei miehen takia, ei värsinkään TUON miehen takia, jolla selvästikin on toinen suhde menossa. Jos kerran oli vähitellen alkanut "vältellä" sinua, kirjoittaa harvemmin jne. niin ei ole sinuun rakastunut. Ei tunne samanlaista vetoa ja kaihoa sinua kohtaan. Jos sinulla on työpaikka valmiina ulkomailla, niin kokeile toki, mutta vain työn ja itsesi takia! Helppoa se ei tule olemaan. Ystäväpiiri täytyy hankkia, välillä voi olla hyvin yksinäistä. Mutta ainakaan et sitten vähän vanhempana kadu sitä, ettet kokeillut! Itse asuin vuosia ulkomailla enkä luopuisi siitä kokemuksesta ( en lähtenyt ulkomaille miehen perässä!). Suomeen voi aina palata jos siltä tuntuu!

    • Etsimään

      Etsi ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttansa. Siihen siunausta rukoillen.

    • Koita vaan

      No eikö tässä nyt oikeastaan ole vain yksi asia, mitä sinun tulee kysyä itseltäsi?

      OLETKO TYYTYVÄINEN ELÄMÄÄSI?

      Jos vastaus on että et, niin kyllä, sinä voit lähteä ulkomaille. Eihän sen mikään pysyväisratkaisu tarvitse olla. Voit lähteä vaikka vuodeksi ja palata jos siltä tuntuu. Olet vielä niin nuori, että ehdit kokea sitä "keskinkertaista" elämää riittävästi vanhempanakin. Ei ole mikään epäonnistuminen palata kotiin ulkomailta. Monet kokeilevat ulkomailla asumista vaikka vuoden tai lyhyemmänkin ajan. Mikä nyt tuntuu hyvältä. Haitaksi se ei ole. Nykyinen parisuhteesi varmasti loppuu jos ulkomaille lähdet, mutta jos olet nykysuhteessasi niin onneton että haaveilet jatkuvasti paremmasta, teet puolisollesikin palveluksen jos lähdet.

      Mutta lomaromanssin tai nettisuhteen varaan ei kannata paljon laskea. Syy tuohon viestittelyn vähenemiseen on hyvinkin voinut olla uusi nainen. Silloin sinä et välttämättä olekaan hänelle niin tärkeä. En siis elättelisi hirveästi toiveita siitä, että tuo mies on juuri sinua varten.

      Tottakai Lontoo on hyvä paikka mennä töihin vaikka vuodeksi, mikäs siinä. Saat työkokemusta ja kielitaito karttuu. Ilmeisesti sinulla on sieltä jo valmiiksi pari fb-kaveria joiden kanssa voit sopia kaljoittelua viikonlopuille kunnes löydät lisää seuraa?

    • aviemore

      Olin nuorityttö, kun matkustin Inter-Raililla Skotlantiin, jostain syystä tuo maa aina on tuntunut enemän kotimaaltani kuin Suomi. Tämä oli neljäs matkani sinne, eräässä B&B ssä tapasin sitten Danin. Se vain naksahti yhteen, kun katseemme kohtasivat ovella, kun hän palasi illalla töistä. Tunne välillämme oli niin vahva, että en saanut miestä mielestäni, joudutin paluutani saarilta mantereelle vain nähdäkseni Danin vielä kerran. Meidänkään välillä ei tapahtunut mitään sekuaalista, mutta ehkä juuri sen tähden en voikaan unohtaa häntä. Dan oli minun suuri rakkauteni, myöhemmin etsin häntä muista miehistä, petyin ja nyt kaksikymmentä vuotta myöhemmin olen yksin. Valitettavasti, minä en uskaltanut silloin ottaa riskiä, ajauduin myös suomalaisen syliin lohdutusta hakemaan ja petyin. Kaipaan häntä edelleen. Älä tee samaa virhettä kuin minä. Aivan ilmeisesti sinä kaipaat elämääsi muutakin kuin vain punaista tupaa, työstä-kotiin ja takaisin. Isäni sanoi minulle viimeiseksi sanoikseen. Nauti elämästäsi. Minä yritän ja ehkä vielä jossain minäkin löydän onnen.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      180
      1345
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1014
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      23
      997
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      882
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      848
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      835
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      818
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      768
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      762
    Aihe