Vhh: lla tutuksi tulleen kiljun teko-ohjeet:
Liota 6 kg sokeria kuumassa vedessä hyvin. Lisää kylmähköä vettä niin että yhteismääräksi tulee 20 litraa. Elis sinun täytyy omistaa kiljupänttö vesilukolla.
Sitten ripottele pintaan pikahiivaa/turbohiivaa ja sekoita hyvin.
Muutaman tunnin päästä kuulet tuttua melodiaa vesilukosta. Ääni kuulee noin muutaman päivän ja harvenee mitä myöhemmäksi aika menee.
Kun et enää kuule melodiaa mehu on lähes valmiiksi juotavaa, mutta hei, vielä puuttuu täysmehu.
Nyt voit koukkia kupilla ihan kiljun pinnasta sillä se on vielä varsin sakeaa pinnastakin, hiivan takia.
Täytä lasi mutta jätä tyhjää tilaa lasiin kolmannes, sen täytän fun light tiivistemehulla.
Neste on nyt komean punasta voi luulla, että tuote on tullut unkarista. Silloinhan se myös maistuu ja tuoksuu paremmalta. Nautittaviin hetkiin, bonjour!
Kiljun teko-ohjeet:
24
889
Vastaukset
- ja nautittavaa
VHH-juomaa...
- Ari_ihra
tämä onkin Vhh:palstalla.
Sitä voi nauttia ihan niin paljon kun jalat kantaa. Kannattaa evääksi varata possun kassleria ja finellin kirja. - trolliakka
Ari_ihra kirjoitti:
tämä onkin Vhh:palstalla.
Sitä voi nauttia ihan niin paljon kun jalat kantaa. Kannattaa evääksi varata possun kassleria ja finellin kirja.Loistavin aloitus:
ALKURUOKANA noihin bileisiin suosittelen MUURINPOHJALETTUTAIKINAN valmistamisen.
Muovikanisteriin tehdään n 30 litr vetelähkö lettutaikina johon lisätään maun mukaan hiiva ja sokeri.
Taikinakanisteri kätketään pahnoihin halkoliiterin auringonpuoleiselle seinustalle n 4 vrk:si.
Kaivetaan esiin ja nautitaan lupsakkaassa seurueessa ( ei veijoa ---ei mattilaa )
- dfghjklöyuiopbnm,jkl
onko lopputuote kuinkakin voimakasta, mihin tarkoitukseen käytät sitä, ulostuslääkkeenäkö. poistuuko tuote suurelta osin samasta aukosta mistä se on sisään laitettu. onko myös tarvis jättää alushousut pois käytöstä. kenties nauttiminen on varminta tehdä tiloissa joiden puhdistaminen esim.painevedellä on mahdollista.
- Balleriina Lutuunen
huippu! Tarkoititko viestin Mattilalla? Jos niin, en usko että siirtyisi kotipolttoosesta viikkokertakiljuun...
Olihan Kari joskus koittanut tehdä mukamas viiniä, mutta kiljua siitä tuli.
Pienet kärpääset kellui pinnalla, olihokan banaanikärpäsiä, mutta kurkusta nekin meni.- trolliakka:
siihteellistä SUOMI-iskelmä iltaa ottamalla yhdellä ryypyllä pullon KIRKASTA ja jäin odottelemaan milloin HETKI LYÖ ?
- Balleriina Lutuunen
trolliakka: kirjoitti:
siihteellistä SUOMI-iskelmä iltaa ottamalla yhdellä ryypyllä pullon KIRKASTA ja jäin odottelemaan milloin HETKI LYÖ ?
kertoi josku minulle, että kotipolttoosesta saa pois sen ominaisuushajun laittamalla rankkiin sitruunoita.
- Aadolf Ani-Mälli D
Balleriina Lutuunen kirjoitti:
kertoi josku minulle, että kotipolttoosesta saa pois sen ominaisuushajun laittamalla rankkiin sitruunoita.
talopojan tapaan suoraan maitotilalta !
Jos naama on sitruunalla ruunalla ei ole ihmekkään että vastakkainen sukupuoli kartaa seuraa,, ?
- paskavaris
hei kuule! muuten hyvä, mutta älä käytä pikahiivaa. rajamäen ehtaa hiivaa. soon parasta siihen. pikahiivalla käytetty ei selviä milloinkaan.
vesilukko on tarpeeton. riittää, jos on pikkanen reikä mistä tulee hiilihapot veks.
käynnin pysäyttämiseen ei tarvita mitään kemikaaleja. siihen riittää kuhan lämmität kiljun jotain yli 35 astetta. niin hiivasieni kuolee ja kiljun voipi jättää makeaksi jos makeasta tykkää.
ja sitten mikä parasta löytyy pontikankeitto oppaasta. ensimmäiset tipat häätyy heittää huis hemmettiin sillä siinä on ne sikunat. eli yksinkertaisesti ei mitään enempiä saivarteluja. jos tuntuu notta käyminen on tehtävänsä tehnyt pistä koko innovaation tuote kattilaan ja lämmitä 72 astetta (celsiusta) niin sitten alkaa alkoholin höyrystyminen. eli tällä lämmitämisellä poistetaan ne haitalliset sikunat.
sama pätee myös mukamas kotiviineihin. nimimerkillä kokemusta on.
ps. kunnon veehoohoolaisen tapaan hiilari tulee jättää aterioista poikkeen ja käyttää hyödyksi vain näissä jaloissa harrastuksissa.- yks k,,,,p
oho!! En tiennytkaan, paskavaris on tommonen alkoholi-expertti,,,,
- Balleriina Lutuunen
tuoksu on melkoinen. Mutta kasvit pitää kiljun tuottamasta hiilihaposta!
- paskavaris
yks k,,,,p kirjoitti:
oho!! En tiennytkaan, paskavaris on tommonen alkoholi-expertti,,,,
juoppo mikä juoppo, mutta omasta mielestä ajattelen itse. on hyvä joskus laajentaa tajuntaa oluella tai pareen vaihtoehto on koskenkorva. oluessa on riitävästi haitta-aineita ja aamulla on jalla jalla eli siinä on samat turmiolliset vaikutukset suolistoon kuin muillakin hiilareilla.
tietenkin minä kuulun näihin vilpittömän ilon veljeskuntaan. kysy vaan, jos et tiedä jotakin alkoholista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vilpittömän_ilon_valtakunta
ps. kolesteroli on vissiin alkoholi jota myös aivot tarvitsevat. - yks kp,,,,
paskavaris kirjoitti:
juoppo mikä juoppo, mutta omasta mielestä ajattelen itse. on hyvä joskus laajentaa tajuntaa oluella tai pareen vaihtoehto on koskenkorva. oluessa on riitävästi haitta-aineita ja aamulla on jalla jalla eli siinä on samat turmiolliset vaikutukset suolistoon kuin muillakin hiilareilla.
tietenkin minä kuulun näihin vilpittömän ilon veljeskuntaan. kysy vaan, jos et tiedä jotakin alkoholista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vilpittömän_ilon_valtakunta
ps. kolesteroli on vissiin alkoholi jota myös aivot tarvitsevat.ai, saa kysellä paskavarikselta alkoholista. No joo, Venäjällä se kuuluu kaikkinaiseen kanssakäymiseen, tuo alkohomahooli. No ootko sitä mieltä, mitä tuolla Sanna sanoi, että sopis kuitenkin määrällisesti enemmän miehille?
- paskavaris
Balleriina Lutuunen kirjoitti:
tuoksu on melkoinen. Mutta kasvit pitää kiljun tuottamasta hiilihaposta!
kyllä kyllä. hiilihappoa kasvihuoneeseen. puhuppa niille kukille niin ne tykkää siitä. eli meidän käyttämässä hengitysilmassa on ulostullessa .. niin sieltä keukoista siinä onkin enempi hiilihappoa kuin sisään mennessä.
kiljun käydessä sieltä pöntöstä tulee hiilihappokaasua. milloinka se imaisee kaasua sisäänsä? tuskin tunnet boulen lakia eli kaasujen tilayhtälö. eli ei vesilukkoa vaan takaisku venttiili. eli vesilukon tarve on samanmoista huuhaata puskan tahi ancel keysin oppien kanssa. minä väittäisin notta siinä pitää olla takaiskuventtiili eikä mikään vesilukko. sisään ei saisi tulla ilmaa, mutta ulos pitää kaasujen tulla. siinä kiljun käydessä muodostuu jatkuvasti kaasuja. et sellaista. tarkistele asioita ennenkuin omaksut ne. - Balleriina Lutuunen
paskavaris kirjoitti:
kyllä kyllä. hiilihappoa kasvihuoneeseen. puhuppa niille kukille niin ne tykkää siitä. eli meidän käyttämässä hengitysilmassa on ulostullessa .. niin sieltä keukoista siinä onkin enempi hiilihappoa kuin sisään mennessä.
kiljun käydessä sieltä pöntöstä tulee hiilihappokaasua. milloinka se imaisee kaasua sisäänsä? tuskin tunnet boulen lakia eli kaasujen tilayhtälö. eli ei vesilukkoa vaan takaisku venttiili. eli vesilukon tarve on samanmoista huuhaata puskan tahi ancel keysin oppien kanssa. minä väittäisin notta siinä pitää olla takaiskuventtiili eikä mikään vesilukko. sisään ei saisi tulla ilmaa, mutta ulos pitää kaasujen tulla. siinä kiljun käydessä muodostuu jatkuvasti kaasuja. et sellaista. tarkistele asioita ennenkuin omaksut ne.että onko Karikin käymispönttö, koska sitä kaasua herralta tulee... Eli paha ilma tulee ulos huutaen ja haisten...
- ydinfyysikkkko
paskavaris kirjoitti:
kiljun käydessä sieltä pöntöstä tulee hiilihappokaasua. milloinka se imaisee kaasua sisäänsä? tuskin tunnet boulen lakia eli kaasujen tilayhtälö. eli ei vesilukkoa vaan takaisku venttiili. eli vesilukon tarve on samanmoista huuhaata puskan tahi ancel keysin oppien kanssa. minä väittäisin notta siinä pitää olla takaiskuventtiili eikä mikään vesilukko. sisään ei saisi tulla ilmaa, mutta ulos pitää kaasujen tulla. siinä kiljun käydessä muodostuu jatkuvasti kaasuja. et sellaista. tarkistele asioita ennenkuin omaksut ne.ei täälä mitään kritiikkiä kellään oo, kaikki uskoo mitä sanotaan kirjoissa ja olettaa luonnon lakien menevän tietyn kaavan mukaan, ei tartte itse ymmärtää tai kyseenalaistaa.
- paskavaris
yks kp,,,, kirjoitti:
ai, saa kysellä paskavarikselta alkoholista. No joo, Venäjällä se kuuluu kaikkinaiseen kanssakäymiseen, tuo alkohomahooli. No ootko sitä mieltä, mitä tuolla Sanna sanoi, että sopis kuitenkin määrällisesti enemmän miehille?
minun pehmolelu eli tyttöystävä... on tietnkin sitä mieltä notta hää tietää rajan...siinä rajassa ei ole niitä rajapyykkejä.. soon hänen mielipide.
mulle sopii msilointällöin pään täys nollaus.
ps. maanviljelyksen on tiettävästi älynneet juopot. eli sieltä viljapelloilta saadaan ne hiilarit. luojajumalat on muuten lihansyöjiä koska kainin viljauhri ei kevannut heille vaan katsoivat abelin lihauhrin hyväksi. eli mitä opimme raamatua lukiessamme.? - paskavaris
yks kp,,,, kirjoitti:
ai, saa kysellä paskavarikselta alkoholista. No joo, Venäjällä se kuuluu kaikkinaiseen kanssakäymiseen, tuo alkohomahooli. No ootko sitä mieltä, mitä tuolla Sanna sanoi, että sopis kuitenkin määrällisesti enemmän miehille?
anteeksi se vilpittömän ilon valtakunta.. .http://fi.wikipedia.org/wiki/Vilpittömän_ilon_valtakunta
- yks kp,,,vaan
paskavaris kirjoitti:
minun pehmolelu eli tyttöystävä... on tietnkin sitä mieltä notta hää tietää rajan...siinä rajassa ei ole niitä rajapyykkejä.. soon hänen mielipide.
mulle sopii msilointällöin pään täys nollaus.
ps. maanviljelyksen on tiettävästi älynneet juopot. eli sieltä viljapelloilta saadaan ne hiilarit. luojajumalat on muuten lihansyöjiä koska kainin viljauhri ei kevannut heille vaan katsoivat abelin lihauhrin hyväksi. eli mitä opimme raamatua lukiessamme.?jos paskavaris ei lue sitä liian "silmä kädessä" eli kuin piru raamattua, paskavaris totisetsi voi oppia kaikenlaisia asioita siitä kirjasta. Sanallinen ilmaisu on vaan sielä turhan vaikea.
Sama pätee koraaniin?? paskavaris. - paskavaris
yks kp,,,vaan kirjoitti:
jos paskavaris ei lue sitä liian "silmä kädessä" eli kuin piru raamattua, paskavaris totisetsi voi oppia kaikenlaisia asioita siitä kirjasta. Sanallinen ilmaisu on vaan sielä turhan vaikea.
Sama pätee koraaniin?? paskavaris.jovain! eli .. . koska meitä käsketään mielehemme painamaan! . . näin meille opetettiin kunnioittamaan esivaltaa. silleen lastenlaulujen tavoin. olen menettänyt lapsenuskon teehooällää kohtaan. saanen huomauttaa notta mulla on raamatu ja koraani kirjahyllyssä ja ihme ja kumma on myös luettu! entä te oletko lukenut edes kirjan nimeäkään?
- paskavaris
yks kp,,,vaan kirjoitti:
jos paskavaris ei lue sitä liian "silmä kädessä" eli kuin piru raamattua, paskavaris totisetsi voi oppia kaikenlaisia asioita siitä kirjasta. Sanallinen ilmaisu on vaan sielä turhan vaikea.
Sama pätee koraaniin?? paskavaris.ketkä oli nämä herrat jotka humaltuivat wanhantestamentin mukaan... ensteksmäinen istutti viinitarhan ja nukkui myöhemmin humalassa luolan perällä? toinen sankarille kävi niin notta omat tytöt juotti humalaan ja naitattivat itseään.
- yks kp,,,vaan
paskavaris kirjoitti:
jovain! eli .. . koska meitä käsketään mielehemme painamaan! . . näin meille opetettiin kunnioittamaan esivaltaa. silleen lastenlaulujen tavoin. olen menettänyt lapsenuskon teehooällää kohtaan. saanen huomauttaa notta mulla on raamatu ja koraani kirjahyllyssä ja ihme ja kumma on myös luettu! entä te oletko lukenut edes kirjan nimeäkään?
haista home paskavaris, en tykkää mistään koulussa pakko-opetetuista jumalista!
Tunnen kyllä Raamattua ja Koraania, jälkimmäinen yksi kauneimmista runokirjoista kuulemma.
Matteuksen evankeliumin on tainnut kaiken lisäksi kankaalle maalata Rembrandt van Rijn, joka näki Matteuksessa totisesti metsän puilta. Pimeyttä ja kärsimystä, missä Matteus vaeltaa, ei oo sen jälkeen kukaan osannut enää kuvata ja selittääkään,,,,että se on notta kyllä näin. Ja Katariina Suuri ymmärsi sitten ostaa semmosen setin Hollannista. - Femmmme
paskavaris kirjoitti:
ketkä oli nämä herrat jotka humaltuivat wanhantestamentin mukaan... ensteksmäinen istutti viinitarhan ja nukkui myöhemmin humalassa luolan perällä? toinen sankarille kävi niin notta omat tytöt juotti humalaan ja naitattivat itseään.
Ehkä se oli Nooa.
Mää meinaan juottaa paskavariksen samallla tavalla humalaan ja naitattaa itteni sitten kans - paskavaris
Femmmme kirjoitti:
Ehkä se oli Nooa.
Mää meinaan juottaa paskavariksen samallla tavalla humalaan ja naitattaa itteni sitten kansminä oon wanha ukko. kyllä se tojii kyllä, jos on uusi tuttavuus ( ja sellainen hemaiseva typy)
kyllä sä sen tiät notta nooa oli taivaan poikien jäläkeläinen eli jumalien. niin ajattelin teitä raamatun tuntijana joka nyt näyttäis hyvin epätodennäköiseltä. ettekä tunne terveysvaikutteisia juttuja alkuunkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887