Voiko syylärin tukkia esim. pahvilla vai rasittaako tuuletinta. Tuntuu ettei lämpiä muuten kunnolla.
Hiacen käyntilämpötila?
12
4226
Vastaukset
- arska vaan
vuorivilla on paras ulkoiseen tukkimiseen,tuulettajan siipien poisto on kanssa hyvä idea.Jäähdytinneste kannattaa vaihtaa vesi/polttoöljy seokseen,molempia saman verran!.Parhaiten auton saa lämpeämään vesi sokeri ja hiivaseoksella,vettä vähän yli puolet,kaljauutetta saa käyttää jos on kansivikaa tms.vuotoo.Nämä ohjeet pätee vain dieselmalleihin joissa ei ole katalysaattoria!
- Hiace mies
Vaihda termostaatti niin rupeaa lämoeneen.
Omassa D4D/02 Bussimallissa on välttämätöntä peittää koko jäähdyttäjä kun ulkolämpötila on alle -5C. Tuolla on pieni vaikutus ja erikoisesti ettei moottori jäähdy niin nopeasti seisottaessa.Omassa on kylläkin tehokas sisätilojen lisälämmitys.
Termostaatin tiiviys/toiminta on myös tärkeä, jonka saa helposti todettua jäähdyttäjästä eli jäähdyttäjän kansi tulee olla, korkeintaan haalea, jos termostaatti ei ole auki. (Termostaattihan vuotaa jonkin verran siinä olevasta pienen reiän kautta.)
Vesipumppua tuo jäähdyttäjän peittäminen ei rasita. Tarkemmin ajateltuna päin vastoin. Sama ilmiö, jos laitat tukkoon imurista imuputken, niin imurin moottorin pyörimisnopeus nousee eli moottorin rasitus pienenee.
Teoriassa,- jos peittää puolet jäähdyttäjästä, niin silloin pumpun laakerointi voi rasittua.- .
Vivarolla en ole koskaan virittänyt mitään viimasuojaa yms ja hyvin lämpiää. Työkaverilla on 90hp 2004 hiace ja sanoi että 2.5 cdti vivaro lämpiää nopeammin ja pysyy lämpimänä. Käytössä on webasto, mutta käynnistyy vain kun painan liekkinappia/ajastus. En tiedä onko vakioasetus siten että webasto käynnistyy aina kun jäähdytysveden lämpötila alittaa jonkin arvon...
hiacessa on muuten radio lisävarusteena :-) Pisti vähän hymyilyttämään, kun tajousta pyysin- Rinta Jouppi
meille kaikille muille tielläliikkujille olisi kun myisit Afrikkaan jossa ei tarvi viimasuojia ym jäätymisenestoja viritellä.Sinnehän se ominaisuuksiensa puolesta kuuluukin takavetoineen sekä ahtaine ohjaamoineen sekä turvattomuutensakkin puolesta.Joku Masai-mies saa tuosta vielä koko suvun kuljetukseen oivan pelin.
- niggaboys
Rinta Jouppi kirjoitti:
meille kaikille muille tielläliikkujille olisi kun myisit Afrikkaan jossa ei tarvi viimasuojia ym jäätymisenestoja viritellä.Sinnehän se ominaisuuksiensa puolesta kuuluukin takavetoineen sekä ahtaine ohjaamoineen sekä turvattomuutensakkin puolesta.Joku Masai-mies saa tuosta vielä koko suvun kuljetukseen oivan pelin.
On ne haissit vaan kylmiä, selvästi n**kereille suunniteltuja.
Ei oo tarvinnu 2,5TDi Transporteris nokkaan viritellä mitään pahveja tai muovipusseja. Ei toimi eberi (yllätys ettei pelaa) ja silti piisaa lämmintä, moottori tosin lämpenee hitaasti (-30 astees pitää ajaa parikymmentä kilometriä, että saavuttaa normaali lämmön) mutta sisälle rupeaa tulemaan lämmintä jo parin kilometrin ajon jälkeen. Ei kyllä enää kärsi toijojota kuskien v*tuilla volkkarien kylmyydestä kun p*skat ree4ree myllyillä varustetut kulkineet on aivan läpip*askoja. - vai kylmä.
niggaboys kirjoitti:
On ne haissit vaan kylmiä, selvästi n**kereille suunniteltuja.
Ei oo tarvinnu 2,5TDi Transporteris nokkaan viritellä mitään pahveja tai muovipusseja. Ei toimi eberi (yllätys ettei pelaa) ja silti piisaa lämmintä, moottori tosin lämpenee hitaasti (-30 astees pitää ajaa parikymmentä kilometriä, että saavuttaa normaali lämmön) mutta sisälle rupeaa tulemaan lämmintä jo parin kilometrin ajon jälkeen. Ei kyllä enää kärsi toijojota kuskien v*tuilla volkkarien kylmyydestä kun p*skat ree4ree myllyillä varustetut kulkineet on aivan läpip*askoja.Kuka kuvittelee Hiacea kylmäksi. Mitä moottorin lämpeämiseen tulee, niin WW:ssä on samat ongelmat.Rauhallisessa ajossa lämmöt nousee tosi hitaasti, jos ei eberillä avita.
- niggaboys
vai kylmä. kirjoitti:
Kuka kuvittelee Hiacea kylmäksi. Mitä moottorin lämpeämiseen tulee, niin WW:ssä on samat ongelmat.Rauhallisessa ajossa lämmöt nousee tosi hitaasti, jos ei eberillä avita.
Kylmiä tinapurkkeja ne haissit on, ei paljon lehmän hönkäyksiä puhkuva lämppäri auta kun kuskin kyynärpää jäätyy sivulasiin kiinni ja p*rse aitoon tekomuoviseen penkkiin. Vai joko haissiin saa penkinlämmittimen lisävarusteena? Toisaalta hikihän (tosin kylmä sellainen) siinä tulee kun veivaa kankeaa tunnotonta ohjausta, tihrustaa tietä kelmeiden tikkujen valossa, polkee otsasuonet pullollaan olemattomiin jarruihin vaikuttavaa poljinta ja vilkuilee peileistä, että tuleeko naapurin 87 vuotias Elsa potkukelkalla ohi vaikka haisun laiskoja poneja käskyttävä poljin on pohjassa.
- Anonyymi
niggaboys kirjoitti:
Kylmiä tinapurkkeja ne haissit on, ei paljon lehmän hönkäyksiä puhkuva lämppäri auta kun kuskin kyynärpää jäätyy sivulasiin kiinni ja p*rse aitoon tekomuoviseen penkkiin. Vai joko haissiin saa penkinlämmittimen lisävarusteena? Toisaalta hikihän (tosin kylmä sellainen) siinä tulee kun veivaa kankeaa tunnotonta ohjausta, tihrustaa tietä kelmeiden tikkujen valossa, polkee otsasuonet pullollaan olemattomiin jarruihin vaikuttavaa poljinta ja vilkuilee peileistä, että tuleeko naapurin 87 vuotias Elsa potkukelkalla ohi vaikka haisun laiskoja poneja käskyttävä poljin on pohjassa.
Kateellisen panettelua
- Anonyymi
niggaboys kirjoitti:
On ne haissit vaan kylmiä, selvästi n**kereille suunniteltuja.
Ei oo tarvinnu 2,5TDi Transporteris nokkaan viritellä mitään pahveja tai muovipusseja. Ei toimi eberi (yllätys ettei pelaa) ja silti piisaa lämmintä, moottori tosin lämpenee hitaasti (-30 astees pitää ajaa parikymmentä kilometriä, että saavuttaa normaali lämmön) mutta sisälle rupeaa tulemaan lämmintä jo parin kilometrin ajon jälkeen. Ei kyllä enää kärsi toijojota kuskien v*tuilla volkkarien kylmyydestä kun p*skat ree4ree myllyillä varustetut kulkineet on aivan läpip*askoja.Vw on viimeinen auto jonka ottaisin.
- Anonyymi
Rinta Jouppi kirjoitti:
meille kaikille muille tielläliikkujille olisi kun myisit Afrikkaan jossa ei tarvi viimasuojia ym jäätymisenestoja viritellä.Sinnehän se ominaisuuksiensa puolesta kuuluukin takavetoineen sekä ahtaine ohjaamoineen sekä turvattomuutensakkin puolesta.Joku Masai-mies saa tuosta vielä koko suvun kuljetukseen oivan pelin.
Ei koskaan afrikkaan siillä ovat luottavimpia pakuja mitä suomessa on!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vw on viimeinen auto jonka ottaisin.
Sanoisin 30 vuoden kokemuksella, että talvella ei Transporter lämpene ainakaan vielä
15-20 km:n matkalla, joten se piti perillä jättää käyntiin, jotta olisi edes paluumatkalla jotenkin lämmintä siellä sisällä. Tästä piti siis kärsiä jopa vuosikymmeniä.
Talossa oli siis 8-10 Transporteria käytössä joka vuosi, joten yksilöviasta ei kyse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau353632Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433100Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343016Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4482656Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1781958Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1441873Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat271483- 381335
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51261- 781192