Aikuisten adoptoitujen tapaaminen

MerviH

Aikuisten adoptoitujen tapaaminen
Helsinki, Tiukula-talo 31.10.2010 klo 12.00-16.30
Alustava ohjelma:


Klo 12.00 – 12.15: Pelastakaa Lapset ry:n edustajan alkusanat
Klo 12.15 – 13.15 ryhmätyö: aiheena hylkäämiskokemus ja biologisen suvun kohtaaminen
Klo 13.15 – 13.45: kahvitauko
Klo 13.45 – 15.30: ryhmätöiden purku ja vapaata keskustelua ryhmätöiden aiheista
Klo 15.30 –16.30: Kaisa Tervonen-Arnkil ja Päivi Partanen Pelastakaa Lapset ry:stä vastaavat osallistujien kysymyksiin adoption jälkipalvelusta ja muista adoptioon liittyvistä kysymyksistä (Huom! Lähetä kysymyksesi etukäteen)

Ilmoittautumiset 22.10.2010 mennessä:
Mervi Hänninen
puh. 044 5030 405
s-posti: [email protected]

Lisätietoja:
Mervi Hänninen
puh. 044 5030 405
s-posti: [email protected] tai

Reetta Kurjonen
puh. 0400 434 165 s-posti: [email protected]

Kysymykset adoptiosta ja adoption jälkipalvelusta etukäteen 22.10.2010 mennessä:
Kaisa Tervonen-Arnkil
s-posti: [email protected]

Olethan ystävällinen ja perut tulosi, jos osallistumisesi on estynyt! Mukaan mahtuu 70 ilmoittautunutta!
Tervetuloa mukaan!

2

655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KadokSisko

      Hienoa, että tällaisia tapaamisia järjestetään. Minulla on 4-5 vuotta vanhempi siskopuoli, joka on annettu adoptioon vuoden 1972 loppupuolella tai vuoden 1973 alkupuolella. Hän on syntynyt keväällä 1972. Yrityksistä huolimatta en ole vielä onnistunut löytämään häntä. Yhteinen äitimme ja isovanhemmat ovat jo valitettavasti menehtyneet, mutta minä, perheeni, pikkuveljeni, täti, eno ja serkut haluaisimme löytää hänet. Minä olen lähinnä yksin yrittänyt löytää siskoani parin vuoden ajan. Aika vaikeaa etsiminen on ollut! En saanut Pelastakaa Lapsilta tietoa, vaikka siskoni on asunut jossain heidän ylläpitämässä lastenkodissa ja adoptoitukin ilmeisesti PeLa:n avulla.

      Toivottavasti joskus järjestetään myös sellainen tapaaminen, johon me biosukulaiset voisimme osallistua. Olisi mahtava päästä juttelemaan aikuisten adoptoitujen kanssa. Minulla olisi niin paljon kysymyksiä. En tunne ketään aikuista adoptoitua, mutta työkaverilla on kaksi pientä ulkomailta adoptoitua lasta. He ovat vielä aivan liian pieniä minun kanssa keskustelemaan :-)

      • AnLa67

        itse olen menossa ko tilaisuuteen..jännittää mutta rohkeasti haluan mennä! biologisesta suvusta ja aikanaan tapahtumista tiedän aika paljonkin, tämä syksy ollut aktiivista mutta raskasta etsinnän saralla....vaikka mm äitiä ja siskoa en ole vielä uskaltautunutkaan tapaamaan...tiedän kyllä missä asuvat (ulkomailla) ja pari kirjettä on äidin kanssa vaihdettu jo 15v sitten, mutta sitten se jäi...äiti ei kovin halukas kertomaan mitä aikanaan tapahtunut.... mutta tähän on liian hankala käydä koko pitttttkääää tarinaa ruveta kertomaan...odotan sunnuntaita vaikka jännittääkin...t. nimim.vielä prosessi kesken, vm -67
        ps.edelliselle kommentoijalle, oletko kysynyt väestörekisteristä, kirkon kirjoista tms? jos haluat jotain minulta kysyä, niin vastaan mielelläni. minut on annettu adoptoitavaksi ihan pienenä, suoraan laitokselta, tosin muutaman mutkan (lastenkotien) kautta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe