Minulla on velipoika joka uusiutu uskossaan. Hän kuuluu helluntaiseurakuntaan mutta on kanssa menossa lähes jatkuvasti. Työnsä hän kuitenkin hoitaa ja häntä näkeekin joskus mutta yleensä käy niin että kun yritetään kavereiden kanssa saada jotain tekemistä aikaiseksi velipoika on kuskaamassa jotain väkeä jonnekkin hevonkuuseen kokouksiin.
Välillä kun hän käy kauempana niin tulee joskus 5 aikaan aamuyöllä vasta kotiin. Olen kyllä itse huolestunut hänestä, oikeita lähimmäisiään hän ei osaa enään huomioida vaan menee mielummin noiden tyypien mukana jotka ei kuitenkaan vapaa-aikana häneen ota yhteyttä muutoin kuin silloin kun tarvitsee kyytiä yms.
Olen itsekkin kokenut samaa, hylkäsin vanhat ystäväni ja osa heistä hylkäsi minut kun tulin uskoon. Kokouksissa toitotettiin että uskovat ystävät ovat parempia ja uskoin että näin on. Kuitenkin on vuosia kulunut eikä uskovat "ystäväni" pidä minuun oikein yhteyttä, nähdään vain kokouksissa. Alkuksi monet heistä vaikuttivat mukavilta ja kyseli kuulumisia kirkossa mutta nyt olen todella yksinäinen.
Vanhat kaverit on unohtunut, uskovat ei pidä myöskään yhteyttä. Onneksi on minulla on vaimo sentään seurana :)
Haluan kuitenkin varoittaa että ei kannata uskoa että uskovat ystävät olisi jotenkin parempia kuin ne "maalliset". Niitä suhteita ei kannata katkaista ellei ne ole selvästi haitallisia, lisää päihteiden käyttöä tms.
Ja olemalla heidän kanssaan hekin saattavat paremmin kiinnostua uskonasioista kuin silloin että hylkäät heidät.
Ei ole enään aitoja ystäviä
80
5915
Vastaukset
- PerceleVittu
http://www.laverdaduniversal.org/joulu.html
"JOS TODELLA RAKASTAT JEESUSTA KRISTUSTA JA INHOAT EPÄJUMALANPALVELUSTA, OTA SE KUUSI JA POLTA SE, TUHOA SE!"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6633954- Inttiarvo
Muistaakseni kertoi, että itä-rajavartiostoon, armeijanjohtaja sanonut; jos sinusta tulisi pappi, "akatkin" itkisivät" tai menee naimisiin ja saa ruman akan...
- ÖHÖM.....
Missähän raamatun kohdossa noin sanotaan ? en ole kuullutkaan. Oksista kyllä olen kuullut, mutta en mistään kuusista.... Taidat olla Jehovan todistaja. Raamatussa EI puhuta kuusista. Vain vertaus oksista puussa......
- Erilaisia ollaan
Miksi olet huolissasi ystävästäsi vai oletko oikeasti enemmänkin surullinen omista menetyksistäsi? Ihmisten suhteet ja elämänkokemukset saattavat olla hyvin erilaisia. Joillekin seurakunnan ystävistä tulee kuin perhe ja he viihtyvät näissä ympäristöissä ja unohtavat entiset ystävänsä. Ehkä se on tarpeen heille? Sinun kokemuksesi ei tarkoita sitä, että toiselle tulee samanlainen kokemus.
- Putkinäkö vai
Jos uskovaiset vei mukanaan, mutta jättivät kuitenkin yksin niinku siinä usein käy, niin eiköhän siitä pidä olla läheisten huolissaan ?????? Onko luetun ymmärtäminen vaikeaa sulle ??????
- marapat
kiinnostavaa..
- nuori"
Niin monet ei uskovaisetkin haluavat erotella uskovaiset muista koska pitävät heitä outoina, vaikka ovathan hekin normaaleja ihmisiä. Monet ihmettelevät miten minulla on ystäviä monista uskonnoista mm. helluntalaiset, lestaadiolaiset ja ortodoksit vaikka itse olenkin jotain ateistin ja anarkistin väliltä.
- Ajattelunvapautta!
Tuo olisi voinut olla minun kirjoittamani. Kyllä monetkin uskovat ja ei-uskovat liikkuvat erilaisten ihmisten parissa ja minulla on myös ystäviä laidasta laitaan, mitä hengellisiin asioihin tulee.
On hienoa kun on ystävinä ihmisiä, joilla on kykyä kunnioittaa toisen ajattelutapaa. Kokemukseni mukaan sitä ei nimittäin kovin moni ei-uskova pysty tekemään, vaikka näillä palstoilla tietysti väitetään päinvastaista. Ehkä se uskovainen lähiomainenkin ottaa sukuunsa etäisyyttä just sen takia, että tapaamisissa alkaa kaivelu toisen erilaisesta ajattelutavasta. - kerettiläinen*
uskoisin että tulet toimeen monien kanssa koska luonteellasi tullaan toimeen monien kanssa ja hyvä niin itse näen kuitenkin niin paljon raakaa ja lyömistä sekä piittaamattomuutta niin uskovaisten kun maallisten kesken että korotan ääneni heikkojen puolesta.raamattu puhuu lain täyttämisen puolesta ja toisaalta toteaa ihmisen olevan raadollinen mitä voi siis päätellä,ainakin sen että monella puuttuu nöyrä mieli ja samalla kun muiden syntejä käydään herkuttelevasti ja sadistimaisesti tuomitsemaan olla hiljaa kuin kusi sukassa omista synneistä ja pahoista teoista mutta nämä asiat on kyllä tiedossa ja on huomattu ihmettelen vain että nää itsevarmat saa edelleen riehua seurakunnissa ellei todellinen syy olekkin siinä että tosiasiassa ihmiset pitää kovuudesta ja lyömisestä ja toisten satuttamisesta muutenhan seurakunnissa olisi vallan toisenlaisia sananjulistajia
- minäkin uskon
Tämä on selvä provo!
- ar
Rakas siskoni liityi erääseen lahkoon vuosia sitten. Hän oli silloin minulle tärkeä ihminen ja luulin että olen tärkeä myös hänelle. Kunnes kerran hän ilmoitti että uskon sisaret ja veljet ovat sukulaisia tärkeämpiä. Se sattui silloin ja sattuu vieläkin vaikka aikaa on kulunut paljon. Olen aina luullut että uskovaiset ihmiset ovat jotenkin "parempia" ihmisiä ja osaisivat rakastaa kaikkia ihmisiä samalla lailla. Minä, pikku-sisko, menetin erittäin tärkeän ihmisen elämästäni. Toki ollaan vielä tekemisissä joskus, mutta en pysty olemaan enää niin kuin ennen, hän on tavallaan "vieras" minulle.
- Raamatun tutkija
Olen yli neljäkymmentä vuotta seurannut naapureinamme asuvia helluntalaisia ja osa heistä, jopa tuttaviamme ja olen asunut useissa Suomen kaupungeissa ja niiden Helluntalaisilla on se sama käyttäytymis malli kaikkialla.
Itse olen tutkinut Raamattua syvällisesti, jo yli 20 vuotta ja voin sanoa, että Helluntalaisilla ei ole Raamatun kanssa mitään tekemistä sillä he elävät täysin vastoin Jeesuksen opetuksia.
Olen itse hyväsydämmisenä ihmisenä, joutunut röyhkeiden ja vailla hyviä tapoja olevien Helluntalaisten hyväksi käytettäväksi vuosien ajan, koska en halua olla ketään ihmistä kohtaan julma ja sanoa suoraan, että nyt riittää.
Esimerkkejä. Helluntalaisten rakkaudettomasta toisia ihmisiä hyväksikäyttävästä häikäilemättömyydestä:
Helluntalaiset luulevat, että olen heidän ystävänsä, koska muutaman kerran vein kahta vanhempaa Helluntalais rouvaa jotka ovat naapureitani heidän kokouksiinsa.
Se ei päättynyt siihen muutamaan kertaan, jotka tarjosin heille heidän huonokuntoisuutensa vuoksi.
Sitten alkoi tulemaan puheluita ja pyyntöjä joissa he täysin vailla sydäntä röyhkeästi käskivät minua hakemaan tai viemään milloin mistäkin noin 80 km säteellä. Hain, vein, hoisin, palvelin ja vielä tarjosin matkojen aikana heille huoltoasemilla kahveja ja joskus ruuatkin, ja joskus matkan loputtua toin heidät kotiini ja tarjosin kahvit.
Mutta Helluntalaiset joita tunnen useita ovat kaikki samanlaisia he eivät maksaneet minulle käskemistään, pyytämistään kyydeistä edes bensa rahoja, eivätkä edes kiitosta sanoneet. Kerrankin soittivat ja sanoivat, että yksi Helluntalais rouva muuttaa ja tarvitsemme nyt sinun tilavaa autoasi hänen muutossaan niin, että tule nyt heti tähän osoitteeseen niin saamme muuton tehtyä. Menin sitten heidän avukseen kannoin noin 6 muuttokuormaa 10 kilometrin päässä olevaan toiseen asuntoon ja jouduin ajamaan sen muuttokeikan takia autolla noin 160 km, ja olin heidän käytettävissään 7 tuntia. Mutta nämä Helluntalaiset eivät edes kahvia tai mitään muutakaan tarjonneet, eivät maksaneet minulle mitään röyhkeästi pyytämästään työstä.
Helluntalaisten periaate on se, että kyllä herra omistaan huolen pitää. Eli tämä sanonta Suomeksi käännettynä Helluntalaisten keskuudessa tarkoittaa, että käyttäkää röyhkeästy hyväksi toisia ''Toisia tarkoittaa ei Helluntaiseurakuntiin kuuluvia'' ihmisiä, älkääkä vain missään nimessä maksako heille mitään, olkaa häikäilemättömia ja pitäkää tiukasti kiinni vaatimuksestanne niin toiset antavat teille.
Ja jos tulee erimielisyyttä niin kiistäkää kaikki ja väittäkää olevanne oikeassa sillä Helluntalaiset ovat herra herran omia ja muut joutuvat helvettiin.
Toinen tapaus meidän kylällä on muutama Helluntalais rouva, jotka noin muutaman kerran vuodessa tulevat soittamaan ovikelloa ja tyrkkäävät hyväsanoma nimisen lehde käteen ja sanovat sitten, että se on 20 euroa ja jouluna taas käyvät pakko myymässä Helluntalaisten joululehden samalla tyylillä mutta silloin tökäisevät, että se on sitten 40 euroa. Eivätkä edes kysy siinä ovella, että olenko kiinnostunet moisesta humpuuki julkaisusta.
Olen selannut muutaman kerran niitä Hyväsanomia ja täytyy kyllä sanoa, että niissä ei ole mitään hyvää eikä, edes mitään Raamatullista opetusta. Ei sitä aina jaksa lukea niitä iänikuisiä Viktor Klimenkkon tai, jonkun muun Hörhöksi tulleen haastatteluja
Verailun vuoksi olen jutellut Jehovan Todistajien kanssa ja heillä on ollut hyviä Raamattuun perustuvia keskusteluita, lisäksi Jehovan Todistajat ovat aina silloin tällöin pistäytyneet meillä ollaan juteltu Raamatusta ja heidän julkaisuissaan oleista mielenkiintoisista aiheista. Jehovan Todistajat ovat olleet ystävällisiä, osanneet kiittää ja antaneet vielä Herätkää ja Vartiotorni lehdet eivätkä ole niistä rahaa pyytäneet vaan ovat sanoneet minulle, että ole hyvä ja niissä lehlissä on ollut hyviä ja opettavia luontoon ja elämään liittyviä, juttuja Raamatun näkökulmasta tarkasteltuna. Olen myös huomannut, että Jehovan Todistajat eivät ole kiihkomielisiä Hörhöjä vaan järkeviä ihmisiä.
Se Jehova on muuten Suvereenin Jumalan persoona nimi, joka poistettiin raamatun kirjoituksista, joskus 300 luvulla Rooman Keisarin käskystä, ja kuuluisi oikeasti olla Raamatuissa.
Eiköhän jo jätetä nuo kiihkomieliset ja oksettavat Helluntalais Hörhöt oman onnensa nojaan ja lakataan antamasta heille apua, koska eivät osaa kunnioittaa kanssa ihmisä, eivätkä edes kiitosta sanoa.
Helluntalaisilta jää noudattamatta mm. seuraavat Jeesuksen antamat raamatun ohjeet
Jeesus käski rakastamaan lähimmäisiään niin, kuin itseään Markuksen 12:31.
Ja heidän hedelmistään te heidät tunnette Matteuksen 7:20.
Ja hoette 'Herra Herrra!', mutta ette tee mitä sanon Luukkaan 6:46.- ****
minä en ole uskovainen ihminen mutta ei kyllä pidä paikkkaansa että helluntailaiset käyttäisivät
ihmisiä hyväksi passuuttaen ja maksattaen menojaan ym... tunne monia hyväkäytöksisiä ja auttavaisia
helluntailaisia joille ei ole oma etu tärkeintä jehovista niistä mahtavista täydellisistä ihmisistäsi
tuliko mieleen että juuri heidän uskontonsa mukaan pääsevät taivaaseen vain jehovalaiset ??
jos sukusi esim: äitisi , lapsesi,miehesi, vaimosi ihan kuka vain läheisesi ei usko samoin kun jehovan todistajat
sinua ei enään tunneta et ole olemassa !! myös mitä tulee tähän jehovantodistajien lehtien jakoon
on niin että tietyn ajan kuluessa esim. kuukauden heidän on pitänyt käydä tietyssä määrässä koteja jakamassa
lehtiä niin sanottuja tienraivaajia jos se ei toteudu nuhteet tulee... jokaisessa uskontokunnassa on
ne mätämunansa!!! - ffdfhdfhdhydfh
Pidätkö itseäsi uskovaisena koska uskot Raamattuun tai tiedät sieltä jotain? No tiedoksi vain että jehovat eivät usko sellaisiin oppeihin kuten kolminaisuus, helvetti ja ihmissielun kuolemattomuus. Eli kuinka paljon vielä näet kristityillä yhteistä jehovien kanssa? Niin ja heillä on eri raamattu kuin kristityillä...
- tiimoteus
"HELLUNTALAISET OVAT RÖYHKEITÄ Raamatun tutkija7.10.2010 14:18 "
TÄYDELLINEN TROLLI KIRJOITUS. - jalat maassa
**** kirjoitti:
minä en ole uskovainen ihminen mutta ei kyllä pidä paikkkaansa että helluntailaiset käyttäisivät
ihmisiä hyväksi passuuttaen ja maksattaen menojaan ym... tunne monia hyväkäytöksisiä ja auttavaisia
helluntailaisia joille ei ole oma etu tärkeintä jehovista niistä mahtavista täydellisistä ihmisistäsi
tuliko mieleen että juuri heidän uskontonsa mukaan pääsevät taivaaseen vain jehovalaiset ??
jos sukusi esim: äitisi , lapsesi,miehesi, vaimosi ihan kuka vain läheisesi ei usko samoin kun jehovan todistajat
sinua ei enään tunneta et ole olemassa !! myös mitä tulee tähän jehovantodistajien lehtien jakoon
on niin että tietyn ajan kuluessa esim. kuukauden heidän on pitänyt käydä tietyssä määrässä koteja jakamassa
lehtiä niin sanottuja tienraivaajia jos se ei toteudu nuhteet tulee... jokaisessa uskontokunnassa on
ne mätämunansa!!!on jehovalainen ja käy minun syntisen luona kyläilemässä ja on tosi mukavaa ja rattoisaa seuraa. Auttaa jos on jotain projekteja, kuten muuttaminen tms. Ja käy kyläilemässä muidenkin uskottomien sukulaistensa luona. Ei pasaa uskostaan, mutta kertoo ja selittää jos kysyy. Muut sukulaiset eivät juuri pidä yhteyttä (ei tosin mitenkään vihoissa olla - ei kai tuu vain pidettyä). Jehovalainen sukulaiseni on tosi läheinen ja ja pidämme koko perhe hänestä.
Monikin uskovainen siinä vaiheessa kun "hurahtaa" uskoon, käy jotenki ylikierroksilla ja jalat irti maasta, joten hän kai vain viihtyy vain kaltaisiensa seurassa. - huh huh.
Ei todellakaan ole julmaa sanoa ei! Ihmisen pitää osata pitää puolensa, ei usko tee kenestäkään yhtäkkiä hyvää vaan hän voi jatkaa vanhoja hyväksikäyttötapojaan kuin ennenkin! Opettele pitämään puolesi, tai on riski että sinusta tulee katkera ja menetät jotain oikeasti tärkeitä ihmisiä ympäriltäsi!
Ihminen opettaa käyttäytymisellään muille, kuinka hänen kanssaan voi toimia. Raadollista? Kyllä, mutta totta. Aina löytyy hyväksikäyttäjiä, uskonnosta riippumatta. Itsekin auttavaisena ihmisenä olen joutunut huomaamaan, että joskus ei kohtuuden rajat käy yksiin, mutta silloin itse täytyy päättää jatkuuko se. Yhteistyö- ja avunantosopimus jatkuu niiden kanssa, joilla on samat normit. Toki, suututtaahan se, jos kaveria, joka ei osaa sanoa ei, käytetään hyväksi.
- Höynäytetty
Olen myös joutunut Helluntailaisten hyväksikäyttämäksi,monin eri tavoin.Nykyään olen hyvin erakoitunut en juurikaan käy enää missään hengellisissä tilaisuuksissa.Minua on erittäin raakasti kohdelleet nimenomaan *uskovaiset.Mikään muu ihmislahko ei ole ollut niin katala ja julma kuin mitä uskovaiset liehakoijat.Olen hyvin pettynyt ihmisiin mutta haluan silti riippua kiinni Jeesuksessa.Ihmisiin en voi enää luottaa noihin kataliin käärmeisiin.
- Mietiskelijä900
**** kirjoitti:
ne mätämunansa!!!Juuri noiden ongelmien takia on hyvä tiedostaa oma kapasiteettinsa uskontoihin. Jos oikeasti näkee vaivaa ja tutkii itseään, huomaa, että raamatulliset opetukset pitävät monilta osin paikkansa, mutta jokaisen ihmisen näkökulma uskosta, ja siitä, mihin uskoo, on täysin erilainen. Uskonnonvapaus pitäisi olla paljon laajempi käsite ja pitäisi luoda jonkinmoinen "kirkko", jossa kaikki mahdolliset uskonnot maan ja taivaan välillä voisivat käydä rukoilemassa. Uskoivat he sitten Shamaanihenkiin, Jumalaan, mihin vain. Sitten, kun saataisiin vielä nämä ihmiset pitämään se turpansa kiinni siellä kirkossa ja jättämään ne omat näkökulmansa kokonaan pois, jos niistä ei osaa keskustella avoimin mielin.
Ihmistä on turha pakottaa muottiin. Näkökulmia on niin paljon, kuin on ihmisiä. Uskontoja on niin paljon, kuin on ihmisiä. Kukaan EI VOI uskoa täysin samalla tavoin. Se on mahdotonta. En edes ymmärrä, kuka voi väittää, että: "Minä olen oikeassa.", sillä oikeasti, ihminen on sitä tietämättömämpi, mitä enemmän hän kuvittelee olevansa oikeassa. Sitä enemmän tulee päähän vastaväitteitä omasta sisimmästään, jotka kyseenalaistavat oman ajattelumallin. Tämä siksi, että ihmismielen on pakko tietää syy kaikkeen. "Miksi Jumala alunperin loi tällaisen maailman ja mitä ihmettä se jumala on tehnyt ennen, kun loi tämän maailman? Mistä Jumala itse on tullut? Onko hänetkin luonut joku toinen Jumala?"
Huomaatteko. Kukaan ei voi sanoa olevansa oikeassa oman uskontonsa suhteen. Kaikki teoriat kaatuvat juuri noihin samoihin kysymyksiin. Noin helppoa on kyseenalaistaa koko ihmismielen luoma outo luomiskertomuksen käsite. Loppupeleissä en usko raamatunkaan olevan sitä, millaisena se meille opetetaan. Sen sanoma voi olla paljon syvällisempikin. Riippuu siitä, kuka lukee ja mistä perspektiivistä.
Tässä syitä, miksi itse en kuulu enää kirkkoon, suostu menemään mihinkään seurakunnan juttuihin, taikka yleisestikään kuuluta omaa uskonmuotoani kaikille. En voi tietää totuutta. En, ennenkuin näen sen omin silmin aivan konkreettisena. Loppupeleissä ajattelen, etten edes välttämättä koskaan halua tietää absoluuttista totuutta siitä, mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. Ompahan koko elämän ajan jonkinlaista miettimistä siitä, millaiselle matkalle lähdetään sen jälkeen.
Ota myös huomioon, ettet nytkään voi tietää, jos olisitkin suunnattoman pitkällä tripillä ja havahdut jonain päivänä aivan erilaisesta ruumiista, erilaisesta todellisuudesta ja maailmasta tajuten, että olet kuvitellut koko elämäsi... Mietippä sitä.
Päivänjatkoja. - Miss Mossad.
Epäilen vahvasti, haluat vain tuoda Jehovan todistajien näkemystä Jeesuksesta esille. Anteeksi nyt vaan mutta olen myös itse pitkäaikaisena ja aktiivisena Raamatun tutkijana täysin eri mieltä helluntalaisista. He todella ajattelevat/tekevät Raamatun mukaan mutta toki ylilyöntejä tapahtuu ja sehän on vain ihmiselle tyypillistä OMAVOIMAISUUTTA ja/tai omahurskautta. Annettakoon se anteeksi meille heikoille ihmisille.
Silti en alennu sinun tasollesi esim. pilkkaamaan Jehovan todistajia vaikka he mielestäni ovat väärässä Jeesuksen suhteen. Mutta siellä missä vain Jeesuksesta puhutaan, on aina hyvä asia ja toivon sinulle kaikkea hyvää. - entinen jehovalainen
jalat maassa kirjoitti:
on jehovalainen ja käy minun syntisen luona kyläilemässä ja on tosi mukavaa ja rattoisaa seuraa. Auttaa jos on jotain projekteja, kuten muuttaminen tms. Ja käy kyläilemässä muidenkin uskottomien sukulaistensa luona. Ei pasaa uskostaan, mutta kertoo ja selittää jos kysyy. Muut sukulaiset eivät juuri pidä yhteyttä (ei tosin mitenkään vihoissa olla - ei kai tuu vain pidettyä). Jehovalainen sukulaiseni on tosi läheinen ja ja pidämme koko perhe hänestä.
Monikin uskovainen siinä vaiheessa kun "hurahtaa" uskoon, käy jotenki ylikierroksilla ja jalat irti maasta, joten hän kai vain viihtyy vain kaltaisiensa seurassa.tämä sukulaisesi ei olekkaan hurahtanut, mutta kyllä moni jehovalainenkin on ahdasmielinen kiihkoilija. Joka porukassa on kaikentasoisia ihmisiä.Itse olin aktiivi jehovalainen 16v, ehkä kuten kaverisi, mutta kaikki vähäisetkin uskonnostani puhumiset laitoin aina ylös ,ja raportti kulkee suomen kautta jenkkeihin asti, siis raportointi kuinkka paljon todistin Ainoasta Oikeasta Uskosta, uskosta jota minulla ei oikeasti ollutkaan.... toisen 16 vuotta tuskailin miten pääsen systeemistä ULOS. Ja kun tunnustin mieheni uskontoon kasvattamille lapsille etten usko kyseisen uskonnon oppeja niin lapseni joutuvat tuon uskonnon vuoksi kääntämään minulle kirjaimellisesti selkänsä kun tulevat minua vastaan koska minulle ei saa sanoa edes tervehdystä!! Tyttäremme asuu miehensä kanssa tonttimme puoliskolla ja he eivät voi tulla edes käväsemään silloin kun olen kotona.
Jehovalaisilla on oikeesti aivan hirveesti pikkutarkkoja ohjesääntöjä ja he voivat olla oikeita silmänpälvojia.
Oikeesti tosi sairas heidän oppinsa kun uskottelevat iotselleen että kaikki muut tuhotaan ja he saavat elää ikuisesti täällä maan päällä ikuisesti. Tätä satua kun mietin aatteli että jos Jumalalla on tälläinen suunnitelma niin mutkin voi tuhota niiden kaikkien mukavien tavallistan ihmisten mukana jotka tämän opin mukaan tuhotaan....tervetuloa vaan hallittu maailmaloppu!!! en oo onneksi siihen oikeesti uskonutkaan.
Lapsiani vaan on niin ikävä.... - kerran höpläytetty
Itseasiassa Jahve on tetragrammin oikeampi muoto puolueettomien (siis ei jehovalaisten) tutkijoiden mukaan.
UT:hen jehovalaisten omaan Raamattuun on sensijaan LISÄTTY muistaakseni 237 kertaa tuo nimi, kuten muitakin täytesanoja. Jehovan lisäämisen tarkoituksena on nimenomaan himmentää Jeesuksen nimen arvoa ja muuttaa kaikki vähänkään Kolminaisuuteen tai PH:n persoonallisuuteen liittyvät kohdat.
Jehovalaisille Jeesus ei ole Jumalan Poika sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan Jumalan Ottopoika, enkeli Mikael, luotu olento ja PH ainoastaan sähkövirtaan verrattavissa oleva voima.
Kokonaisuudessaan UM-Raamattua ovat kääntäneet nimettömiksi ja kasvottomiksi jääneet miehet, joille VT-seuran opillisen kääntämisen tärkeys on ollut kieliopillista osaamista tärkeämpi.
UM-käännökseen liittyvää kriittistä aineistoa sinun kannattaisi tutkia, samoin kuin jehovalaisuutta ja sen historiaa oppimuutoksineen yms.
Tiesitkö että Charles T. Russell, jehovalaisuuden perustaja, oli taustaltaan adventtikirkollinen ja vapaamuurari eli melkoinen okkultisti?
KR-92:ssa löytyy nimi Jahve. Kirkossakin sen olen kuullut, joten ei se vieras ole. Jehovalaisuus sensijaan ei kuulu minkäänlaisen kristinuskon piiriin, joten ota ihmeessä selvää mihin olet päätäsi työntämässä.
Ikävää että hellarituttujen hävyttömyys on altistanut sinut paratiisikauppiaiden vaikutukselle. - Tulevaisuus no 1
Olen pahoillani monista syytteistä meitä helluntailaisia kohtaan.On kyllä totta että me tehdään virheitä ja vielä syntiäkin ja ollaan oltu rakkaudettomia monta kertaa suokaa nämä meille anteeksi ja kaikki mikä on loukannut mieliä .Sillä Jumalakin on antanut meille anteeksi ja antaa yhä edelleen.Emme ole vielä valmiita meissä Jumala tekee työtä ja valmistaa hyvää meissä ja täydellistä kerran sitten kun aika on lähteä täältä taivaan kotiin.Antakoon Herra meille viisautta ja huomaavaista mieltä ja rakkautta tehdä hyvää ja olla rakastavainen lähimmäisiämme kohtaan:Myös antakoon Jumala Suomen kansalle viisauden ja ilon etsiä häntä ja saada paljon paremman tulevaisuuden ,mitä on ulko puolella ilman häntä.Kiitos ja siunaustakeijo södertälje
- Miksi, mutta hyvin t
**** kirjoitti:
ne mätämunansa!!!Et löydä kahta samanlaista helluntaiseurakuntaa, ne ovat kaikki erilaisia, niinkuin uskovaisetkin ovat. On hyvä työ lähteä kuskaamaan ihmisiä heidän kokouksiinsa, mutta on hyvä myös kieltäytyä eikä olla palvelija, ellet ole uskossa ja sinun pitäisikin tehdä sellaista työtä.
- et ole oikeassa
tiimoteus kirjoitti:
"HELLUNTALAISET OVAT RÖYHKEITÄ Raamatun tutkija7.10.2010 14:18 "
TÄYDELLINEN TROLLI KIRJOITUS.Helluntailaiset eivät ole röyhkeitä, mutta onko heidän pilkkaajansa itse röyhkeä?
- sydän vai pelkkätapa
Höynäytetty kirjoitti:
Olen myös joutunut Helluntailaisten hyväksikäyttämäksi,monin eri tavoin.Nykyään olen hyvin erakoitunut en juurikaan käy enää missään hengellisissä tilaisuuksissa.Minua on erittäin raakasti kohdelleet nimenomaan *uskovaiset.Mikään muu ihmislahko ei ole ollut niin katala ja julma kuin mitä uskovaiset liehakoijat.Olen hyvin pettynyt ihmisiin mutta haluan silti riippua kiinni Jeesuksessa.Ihmisiin en voi enää luottaa noihin kataliin käärmeisiin.
Enpä oikein pitäisi mitään liehakoijia uskovaisina, vaikka he kirkossa kävisivätkin, on niitä tapauskoisiakin jotka vain menevät kirkkoon, ja luulevat että siinä on kaikki ja se muka riittää. Ei uskonelämä tarkoita sitä että uskossa ollaan vain kirkossa, vaan että myös elää parhaansa mukaan niinkuin uskovaisen kuuluu elää. Jos kirkossa on ilkeitä ja toisia arvostelevia ihmisiä, niin tiedä, etteivät he silloin taida olla oikeassa uskossa vaan ovat tapakäyttytyjiä, joiden pitäisi rukoilla että he saisivat Jumalalta oikean uskon sydämmeensä!
- 5+5
samaa katalaa sakkia kun helarit tai lestat joten oleppa varovainen!
- oiytuiop
Mietiskelijä900 kirjoitti:
Juuri noiden ongelmien takia on hyvä tiedostaa oma kapasiteettinsa uskontoihin. Jos oikeasti näkee vaivaa ja tutkii itseään, huomaa, että raamatulliset opetukset pitävät monilta osin paikkansa, mutta jokaisen ihmisen näkökulma uskosta, ja siitä, mihin uskoo, on täysin erilainen. Uskonnonvapaus pitäisi olla paljon laajempi käsite ja pitäisi luoda jonkinmoinen "kirkko", jossa kaikki mahdolliset uskonnot maan ja taivaan välillä voisivat käydä rukoilemassa. Uskoivat he sitten Shamaanihenkiin, Jumalaan, mihin vain. Sitten, kun saataisiin vielä nämä ihmiset pitämään se turpansa kiinni siellä kirkossa ja jättämään ne omat näkökulmansa kokonaan pois, jos niistä ei osaa keskustella avoimin mielin.
Ihmistä on turha pakottaa muottiin. Näkökulmia on niin paljon, kuin on ihmisiä. Uskontoja on niin paljon, kuin on ihmisiä. Kukaan EI VOI uskoa täysin samalla tavoin. Se on mahdotonta. En edes ymmärrä, kuka voi väittää, että: "Minä olen oikeassa.", sillä oikeasti, ihminen on sitä tietämättömämpi, mitä enemmän hän kuvittelee olevansa oikeassa. Sitä enemmän tulee päähän vastaväitteitä omasta sisimmästään, jotka kyseenalaistavat oman ajattelumallin. Tämä siksi, että ihmismielen on pakko tietää syy kaikkeen. "Miksi Jumala alunperin loi tällaisen maailman ja mitä ihmettä se jumala on tehnyt ennen, kun loi tämän maailman? Mistä Jumala itse on tullut? Onko hänetkin luonut joku toinen Jumala?"
Huomaatteko. Kukaan ei voi sanoa olevansa oikeassa oman uskontonsa suhteen. Kaikki teoriat kaatuvat juuri noihin samoihin kysymyksiin. Noin helppoa on kyseenalaistaa koko ihmismielen luoma outo luomiskertomuksen käsite. Loppupeleissä en usko raamatunkaan olevan sitä, millaisena se meille opetetaan. Sen sanoma voi olla paljon syvällisempikin. Riippuu siitä, kuka lukee ja mistä perspektiivistä.
Tässä syitä, miksi itse en kuulu enää kirkkoon, suostu menemään mihinkään seurakunnan juttuihin, taikka yleisestikään kuuluta omaa uskonmuotoani kaikille. En voi tietää totuutta. En, ennenkuin näen sen omin silmin aivan konkreettisena. Loppupeleissä ajattelen, etten edes välttämättä koskaan halua tietää absoluuttista totuutta siitä, mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. Ompahan koko elämän ajan jonkinlaista miettimistä siitä, millaiselle matkalle lähdetään sen jälkeen.
Ota myös huomioon, ettet nytkään voi tietää, jos olisitkin suunnattoman pitkällä tripillä ja havahdut jonain päivänä aivan erilaisesta ruumiista, erilaisesta todellisuudesta ja maailmasta tajuten, että olet kuvitellut koko elämäsi... Mietippä sitä.
Päivänjatkoja.Hei! Ihan siltä varalta kirjoittelen, että joskus sattuisit lukemaan uudelleen tätä viestiketjua. Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi! Luulin tähän asti olevani ainoa, joka ajattelee tuolla tavalla, mutta näköjään tässä maailmassa on muitakin fiksuja mietiskelijöitä :)
Itsekään en kuulu enää kirkkoon enkä käy seurakunnan jutuissa juuri samaisesta syystä kuin sinä. - hullu ehkä mut ei ty
Olen täsmälleen samaa mieltä sun kanssa. Mun tapauksessa asiat menivät jokseenkin näin: Käsi ojossa hymyillen tarjottiin apua ja taivuteltiin helluntalaisuuteen, en sanonu juuta enkä jaata. Sit heidän mukaan mun ois pitäny ottaa kaste uudelleen -> sanoin että minut on kastettu kertaalleen vauvana, ei siis ole tarvetta enää. Seurasi askel taaksepäin ja heidän asenne muuttu...ties miksi. Kävin evlut srk:n diakonin luona (mun vanha tuttu) juttelemassa pari tuntia. He tiesivät asiasta ja samana päivänä soi puhelin ja kysyttiin hyvin närkästyneeseen sävyyn: No, saitko mitään apua sieltä?! Homma siis menee jotenki näin: 1. sympatia 2. manipulointi 3. dominointi. Minä satuin olemaan liian "kova pala" heille ja niinpä sain kaiketi nimeni "mustaan kirjaan". Päätin että menen evlut. srk:n toimintaan mukaan ja unohdan moisen ryhmittymän.
- Riitta.titta
Sinulla on outo asenne. Suostut kaikkeen mitä pyydetään ja et ilmoita hintaa.
Selän takana haukut sitten todella lujasti.
Nämä helluntailaiset tuskin ymmärtääkään kuinka törkeästi käyttäydyt.
Olisit sanonut, että voit suostua, mutta pitäämaksaa bensat tai sitten yksinkertaisesti sanonut, ettei sinulle sovi nyt.
Pahin vaihtoehto on teeskennellä anteliasta ja auttavaa edessäpäin ja selän takana kurkku suorana haukkua siitä mitä ihmiset ottaa vastaan luullen sitä mielellään annetuksi avuksi ja lahjaksi.
Tai jopa ovat luulleet ehkä, että Jumala on vaikuttanut käytökseesi ja että haluat hyvästä sydämestä auttaa ja että koet iloa kun voit tarjota jotain toisen mielen piristykseksi.
Mutta samaan aikaan kun olet tehnyt mitä olet tehnyt olet tuntenut katkeraa vihaa ja raivoa ja lisäksi suu hymyssä jaellut apua ja tarjonnut kahveja.
Aika outoa,sanoisin.
Uskaltaako tässä nyt ottaa apua keneltäkään enää. Pitäisköhän varalta tyrkätä väkisin tuntipalkka kaikille ja kunnon maksut. Isommat kuin ammattimiehille, ettei vain joutuisi huonoon huutoon...
- Tätä on elämä!
ei uskoontulo välttämättä meistä enkeleitä tee. Kun aikaa on vain 24 tuntia/vrk ja jos uusia muutoksia tulee, kuten uskoontulo, on luonnollista että ei jää enää entisille kavereille ja harastuksille. Kyllä aki aikuinen saa päättää itse oman ajanviettonsa ja ystävyyttä ei voi vaatia. Hyvä on että jaksat itse pitää yhteyttä ystäviis. Itse jopa iloitsen kun jotkut ystävät, eivät enää tarvitse minua - löytävät muitakin ihmissuhteita! Ystävyyttä ei voi pakottaa eikä vaatia. Monesti on vain hyväksyttävä totuus, että ei olla enää niin paljon yhdessä kuin ennen!
Moni sinkku jää yksin kun bestis menee naimisiin, kaverille syntyy lapsi, saa työpaikan, tulee uskoo ja saa uusia ystäviä! Toisinaan ystävyys lopahtaa, kun kasvetaan vain erilleen - ei enää synkkaa! - miitiimii
Uskovaisetkin ovat ihmisiä ja ihmiset ovat mitä ovat.
- katso omat vikasi
Yksi tällainen juttu on, että uskovaisen pitää jättää toisen tuomitseminen Jumalalle, jolle se kuuluu ja pitää huolta omasta uskostaan, eihän kaikki seurakuntien ihmiset ole sydämmen uskossa, voi olla tapauskovaisia, joilta uskoa puuttuu. Ajan voi käyttää muuhunkin kuin toisten elämän asioiden harmittelemiseen...!
- Paljastaja X
Tunnen entisenä suuren helluntaiseurakunnan jäsenenä useita täysin jumalattomasti eläviä helluntailaisia, jotka käyvät hurskaan näköisinä istumassa kokouksissa ja ovat jopa seurakunnan kuorossa laulamassa yms. tehtävissä. Vapaa-aikanaan he kuitenkin porsastelevat esim. huoraamalla maksullisten naisten kanssa jopa niin että yksi mies sekstailee kahden tai kolmenkin naisen kanssa kerrallaan, homous ja lesbous kukoistaa, viina virtaa ja monenlaisia rahakkaita petoksia suunnitellaan ja toteutetaan ovelasti jäämättä mistään kiinni.
Jos tällaista tapahtuisi vain luterilaisen kirkon jäsenille niin en olisi asiasta moksiskaan, mutta kun helluntailaiset pitävät itseään niin pyhinä ja aina vähän muita parempina. Huhuh, kyllä siitä porukasta on oikeasti pyhyys aika kaukana! Ei pidä tietenkään yleistää liikaa, mutta luotto on kyllä mennyt täysin siihen uskonsuuntaan jo moneen kertaan.- kirsiiiiiii
tunnen luterilaisia voi kauheaa miten ne harrastaa kaikkea kimppakiva seksiä vetää huumeita ja on niin uskovaisia ne on sellasta porukkaa...yleistetään nyt sitten yksi uskontokunta täysin huonoksi
- mietis vielä
Olitko entinen tapauskovainen, ja paikka jota käytit oli helluntaiseurakunta? Ei uskon Jumalalta lahjaksi saanut ihminen luovu uskostaan ihan noin helposti...!
- h.n.e--
Onhan se näinkin että aikani minäkin rapasin noissa seurakunnan kokoukksissa,mutta sitten jossain kokouksessa tuli sillä tavalla eteen asia että Jeesushan oli itse syntisten seruassa. Että kun olemme siellä missä elämä on jossa murtuneet ja särkyneet siipirikot vaetavat,siellä meistä apu on kun jos toikkaroimme hurskasten seruassa. No eihän SANA kehoita meitä vältämään omaa seurakuntakokoustamme,mutta mutta itse olen sitä mieltä että serurakuntani on siellä minne Jeesus johdattaa.
Ole vapaa kulkemaan ja rukoilemaan siellä minne Herra Jeesus tietäsi viepi,on nimittäin paljon mielenkiintoisemmat kohtaamiset siellä.- terve ja auttava
sukulaisnainen on kyseisessä ryhmässä ja on niin uskovainen että. Pimeä puoli hänessä on se että yrittää saada lähipiirin( sukulaiset) huonoon kuntoon, vaikka muut on toimillaan avustanu naisen sairauseläkkeelle. Nyt on miehensä kaa huijatuilla sairaseläkkeillä joten lepäilyyn on varaa ja muiden alaspainamiseen. Sen aina vaistoaa niistä, et jotai ne saastat yrittää. Voi toki olla huonokin omatunto teoistaan ja siksi piti varmuudenvuoksi liittyy johonkin uskonlahkoon. No jokatapauksessa ne sukulaiset ei ole ihmisiä auttamassa eteenpäin, vaan painamassa alaspäin. sama kaava toteutuu muihinkin ihmisiin, ei sääliä vaan alaspainamista. Toivottavasti muille ei satu näin sairaita sukulaisia.
- liskon
terve ja auttava kirjoitti:
sukulaisnainen on kyseisessä ryhmässä ja on niin uskovainen että. Pimeä puoli hänessä on se että yrittää saada lähipiirin( sukulaiset) huonoon kuntoon, vaikka muut on toimillaan avustanu naisen sairauseläkkeelle. Nyt on miehensä kaa huijatuilla sairaseläkkeillä joten lepäilyyn on varaa ja muiden alaspainamiseen. Sen aina vaistoaa niistä, et jotai ne saastat yrittää. Voi toki olla huonokin omatunto teoistaan ja siksi piti varmuudenvuoksi liittyy johonkin uskonlahkoon. No jokatapauksessa ne sukulaiset ei ole ihmisiä auttamassa eteenpäin, vaan painamassa alaspäin. sama kaava toteutuu muihinkin ihmisiin, ei sääliä vaan alaspainamista. Toivottavasti muille ei satu näin sairaita sukulaisia.
minäkin olen helluntalainen ja olen saannut positiivista palautetta niistä työstä mitä teen seurakunnassa ,työmuotoja missä olen mukana media, kirppari, nuoriso, yn muita ja olen muissakin järjestöissä aktiivinen niin se on seurakunan kannalata hyvä asia että saan monipuolista tietoa asioista
- Ajattelematta parein
liskon kirjoitti:
minäkin olen helluntalainen ja olen saannut positiivista palautetta niistä työstä mitä teen seurakunnassa ,työmuotoja missä olen mukana media, kirppari, nuoriso, yn muita ja olen muissakin järjestöissä aktiivinen niin se on seurakunan kannalata hyvä asia että saan monipuolista tietoa asioista
Missäs paska muualla ku rattaassa sanoo vanha sanonta.....
- kylläpäs ovatkin
Onpas sinulla tapauskoiselta kuulostavia sukulaisia, jos olet heistä tuota mieltä!
- Riitta.titta
Epäilen huijattuja sairaseläkkeitä seula on aika kova. Ja lisäksi teksti vaikuttaa aika ilkeämieliseltä. Mitähän mahtaa tämä alaspainaminen olla? Olisko sitä, että ovat raittiita ja se tuntuu ylimielisyydeltä ihmiseltä joka voi juoda tms. ?
- ...
Olen myöskin ollut paljon tekemisissä uskovaisten kanssa, niin luterilaisten kuin helluntailaistenkin. Valitettavasti kokemukset uskovista ystävistä eivät ole olleet kovin hyviä, koska ystävyys on monesti ainakin oman kokemukseni mukaan tosi teennäistä ja pinnallista eikä kestä juuri mitään vastoinkäymisiä. Saattaa johtua aika paljon siitä, että uskovaisten keskuudessa kaikki ovat "sisaria ja veljiä" ja muita tervehditään aina iloisesti eikä kukaan kritisoi toisten käyttäytymistä jne. Meillä "ei-uskovaisilla" kun on usein tapana suoraan myöntää jos emme tule toimeen jonkun tietyn kanssa, koska ainahan ei vaan jostain syystä henkilökemiat kohtaa ja jotkut ihmiset vaan ärsyttää. Mutta uskovaiset eivät tällaisia asioita suoraan sano, vaan esittävät ystävällistä vaikka eivät tulisi ihmisen kanssa juurikaan toimeen, koska "kaikkihan ollaan yhtä jumalan perhettä"... Tämä johtaa sellaiseen kummalliseen käyttäytymiseen jossa ystävyys on oikeastaan aika tekopyhää eikä välttämättä aitoja ystävyyssuhteita ole niin helppo muodostaa... Arvostan ei-uskovaisissa ystävissäni juuri sitä kykyä pystyä sanomaan suoraan asioita ja käsittelemään asioita.
- niin monta
Ulkopuolisena, tosin uskovana itsekkin, kysyisin, että hylkäisikö Jeesus muut ihmiset, kuin kristityt? Tuskin. "Tulkaa kaikki minun tyköni..". Meidän tehtävämme ei liene tehdä valintaa, kenet pitäisi hyväksyä ja kenet ei. Minä esimerkiksi en tiedä hyväksyykö Jeesus juuri helluntaiseurakuntalaiset, luterilaiset vai ortodoksit. Se ei liene meidän tehtävä.
- ei aina voi mitään?
Koska Jumala teki meistä jokaisesta ainutlaatuisia, ja rakastaa jokaista sellaisena persoonallisuutena kuin on, ei uskovaisilla yleensä ole mitään ongelmia kun tavataan muita uskovaisia, mutta on se niin hyvin useassa seurakunnassa, että ystäviä on vaikea löytää. Usein se johtuu iästä tai on suuri kaupunki, tai seurakunta ei järjestä yhteisiä kahveja ja muuta, missä toisiin ihmisiin voisi tutustua. Tai ihmiset eivät mene kahville vaikka sinne olisi tärkeätä mennä, jos sattuu mukavaan päytään kahvikuppinsa kanssa...!
- Aika parantaa?
Monelle uskoontulo on niin voimakas kokemus, että se voi jopa "sokeuttaa" ihmisen kaikelta muulta. Tällöin käy helposti niin, että alkaa pitää (tosin tiedostamattaan) itseään jotenkin "ei-uskovan" yläpuolella. Tällöin ei tarvitse kuunnella eikä varsinkaan ottaa huomioon asiallisiakaan kommentteja tai ehdotuksia, jotka tulevat "ei-uskovalta" tai "luopiolta", siis sellaiselta, joka ei kuulu omaan "uskova-ystävä-piiriin". Usein kyllä aika tekee tehtävänsä ja silmät aukeavat, ei kylläkään aina. Pahinta tässä on, että uskolla kiihkoilu vain karkottaa ihmisiä, niitäkin jotka aidosti etsivät yhteyttä Jumalaan.
- Uskonkyllä
...ovat minusta pelottavia. Ihmisellä pitää olla vapaus uskoa miten tahtoo. Jokainen saa mielestäni muodostaa oman suhteensa Jumalaan siten kun parhaimmaksi kokee. Uskon itse Jumalaan ja Jeesukseen, mutta haluan pitää suhteeni heihin omanlaisenani. En halua, että minua ohjailee ulkopuolelta joku yhteistö, joka haluaa sanella miten minun pitää käyttäytyä ja uskoa. Kuulun evankelisluterilaiseen seurakuntaan, en kuitenkaan käy kirkossa kuin harvoin - luen raamattua silloin tällöin- ja rukoilen aamuin illoin. Luterilainen kirkko on sen verran suuri, että siihen voi kuulua ja omata kuitenkin omiakin mielipiteitä - ilman, että kukaan seurakuntalaisista tulee painostamaan tiettyyn muottiin. En ole luterilaisen kirkon kanssa samaa mieltä muutamissa asioissa, mutta voin kuulua siihen silti, eikä se tunnu ahdistavalta. Kuitenkaan en halua olla tekemisissä "kiihkouskovaisten" kanssa, koska nämä ovat joskus valtavan ahdasmielisiä, eivätkä tavallaan armahda "syntisiä", jos näin voisi sanoa. Enemmän vapautta uskonasioissa on minun mottoni.
- jfalaå
Minulla on yksi helluntalainen ystävä joka on mukava ja ihan normaali ihminen. Hän ei tuputa uskoaan minulle enkä minä uskonnottomuuttani hänelle. Hän on kyllä joskus pyytänyt minua mukaan joihinkin nuorten iltamiin joissa voivat käydä myös muut. En ole periaatteesta mennyt ja ajatus tuntuu kyllä oudolta kun en ole varma että millaisia ovat muut helluntalaiset.
- evlut pastöör
Ei vaan vakavasti puhuen, itse tunnen monenlaisia helluntailaisia ja luterilaisia, osa mukavia ja "normaaleja"; osa ei, osa tekopyhiä ja osa vilpittömiä, osasta ei ota selvää. Kaikkia heistä yritän kunnioittaa ja rakastaa. Ihmisiä on erilaisia, ja myös yksittäiset seurakunnat ovat hyvin erilaisia, siksi ei voi yleistää että esim helluntailaiset on sellaisia ja sellaisia. Eikä kaikki ole aina sitä miltä näyttää. Malttia, malttia ja vielä kerran malttia tarvitaan, ettei tekisi liian nopeita johtopäätöksiä ihmisten suhteen. Ei maksa mitään, jos elää avoimin mielin valmiina tutustumaan monenlaisiin ihmisiin - siinä voi pelkästään voittaa.
- kenguruguru
evlut pastöör kirjoitti:
Ei vaan vakavasti puhuen, itse tunnen monenlaisia helluntailaisia ja luterilaisia, osa mukavia ja "normaaleja"; osa ei, osa tekopyhiä ja osa vilpittömiä, osasta ei ota selvää. Kaikkia heistä yritän kunnioittaa ja rakastaa. Ihmisiä on erilaisia, ja myös yksittäiset seurakunnat ovat hyvin erilaisia, siksi ei voi yleistää että esim helluntailaiset on sellaisia ja sellaisia. Eikä kaikki ole aina sitä miltä näyttää. Malttia, malttia ja vielä kerran malttia tarvitaan, ettei tekisi liian nopeita johtopäätöksiä ihmisten suhteen. Ei maksa mitään, jos elää avoimin mielin valmiina tutustumaan monenlaisiin ihmisiin - siinä voi pelkästään voittaa.
Pastorien, piispojen, saarnaajien, kappalaisten ja muiden arkkipiiskojen ongelma on siinä että he ovat ammattiuskovaisia. He ovat kirkollisissa viroissa ja saavat siitä rahapalkan. Siksi he joutuvat viran puolesta puhumaan tietyllä tavalla, eli juuri niin kuin heidän porukassaan (voisin sanoa puolueessaan) on tapana uskonasiat ilmaista kaikkine omine opinkorostuksineen. Jokainen kirkkokunta vinkuu omalla tavallaan ja riitelevät keskenään ja uskottomat ihmettelevät että miksi Jeesus on jaettu niin moneen erilaiseen osaan?!
- sellaista vapaata
Rukoilevathan ne niissä uskovaisten nuortenkin kokouksissa, mutta ei siellä ketään varsinaisesti kytätä, siellä on yleensä ihan mukavaa seuraa, ja sinne ei ole pakko tulla toista kertaa jos jostakinasiasta ei siellä pidä.
- yutyu786786thgg
"... lisää päihteiden käyttöä tms. ..."
tämä nyt ei varsinaisesti liity aiheeseen, mutta tämä on aina minua kummastuttanut. Jeesus raittiuspoliisina...
Jeesus ei sano missään kohtaa Uutta Testamenttia: "Et sitten juo viinaa/viiniä/olutta!", tai mitään muuta vastaavaa. Tästä asiasta Jeesus tuntuu kertakaikkiaan vaikenevan.- Näin se on
Eikös Jeesus muuttanut Kaanaan häissä, kun viini pääsi loppumaan, vesiruukut viiniksi, ja juhlat jatkuivat.
Hän eli tavallisen kansan keskellä, vaatimattomasti opettaen oikeaa elämäntapaa.
Siitäkös eivät pöyhkeät itseriittoiset omaneduntavoittelijat pitäneet, vaan tappoivat hänet. - hallelujaaaa......
Näin se on kirjoitti:
Eikös Jeesus muuttanut Kaanaan häissä, kun viini pääsi loppumaan, vesiruukut viiniksi, ja juhlat jatkuivat.
Hän eli tavallisen kansan keskellä, vaatimattomasti opettaen oikeaa elämäntapaa.
Siitäkös eivät pöyhkeät itseriittoiset omaneduntavoittelijat pitäneet, vaan tappoivat hänet.Onkohan seriffi lahkouskovainen, koska kaikki viestini, jossa kerron kokemusteni perusteella, millaisia uskovaiset oikeasti ovat, poistetaan. Vai ei totuutta saisi kertoa? Totuus ei pala tulessakaan, mutta helvetin tulta en tällä tarkoita, sillä sellainen on vain sillä peloittelevien uskovaisten hallusinaatioissa ja harhoissa.
- mieti hetkinen
hallelujaaaa...... kirjoitti:
Onkohan seriffi lahkouskovainen, koska kaikki viestini, jossa kerron kokemusteni perusteella, millaisia uskovaiset oikeasti ovat, poistetaan. Vai ei totuutta saisi kertoa? Totuus ei pala tulessakaan, mutta helvetin tulta en tällä tarkoita, sillä sellainen on vain sillä peloittelevien uskovaisten hallusinaatioissa ja harhoissa.
Jospa sinä olet vahvojen mielipiteidesi kanssa väärässä, ja pilkkaat ja loukkaat erittäin paljon uskovaisia, joista yksikään ei muutu toisen uskovaisen painokseksi vaikka sinä luulisitkin jotain sinnepäin.
- Pesukarhu.
Jätin yhden naisehdokkaan aikoinaan, kun hän vei minut johonkin telttakokoukseen ja meni vielä tekemään jonkun rippitoimituksen alttarilla! Häpeisin tuollaista jaloista korviin eli minusta ei tuollaista koskaan tule. Kaikenlainen lahkolaisuus on aina ollut outoa ja vierasta. Uskonsotia on käyty ja lahkolaiset ovat jopa tappaneet omiansa uskontojensa takia, näistä on näyttöä niin Euroopasta kuin Amerikasta, siellähän tuo käy vielä villimpänä.
- halleluja........
Minustakaan ei saa uskovaista tekemälläkään ja aina kun on mahdollisuus, yritän valaista asiaa toisillekin, etteivät harhoihin menisi mukaan.
- sanon suoraan
EI ollut sen uskovaisen naisen vika että sinulla ei ollut uskoa etkä ymmärtänyt mitä hän sielllä edessä toimitti, et ymmärtänyt ettei hän mennyt sinne esiintymään ihmisille ja sinulle, vaan siksi koska se on tärkeää. Ehkäpä hän kävi siellä kysymässä Jumalalta oletko sinä sopiva ihminen juuri hänelle, ja että lähtisit jollet olisi. Kumpikaan teistä ei siinä tapauksessa kyllä hävinnyt yhtään mitään.
- Totuus ja sana
Eiköhän näille lahkolaisille kuin muillekin Jehoville, miksei myös tapakristityille isommissa kirkoissa sovi
ohjeeksi se yksi ja sama Jeesuksen vuorisaarna.Vaikkapa Matteuksen 6- 7 luvut. Niissä jokseenkin täysin
kiteytyy se, mitä uskossa olemisella tarkoitetaan. Jos noiden lukujen jakeita edes vähäiseltäkään osin
kykenee elämässään noudattamaan, ovat kaikenmaailman lahkot ja kirkot hierarkioineen sun muut
täysin turhat ihmisen itsensä ylentämiseksi tarkoittamat rituaalit tarpeettomia.
Ihminen on viimekädessä yksin Luojansa edessä, eikä siihen tarvita todellakaan mitään Helluntai, tai
muutakaan seurakuntaa. Kirkot ja lahkot eivät ole Jumalasta, vaan ihmisten keksintöä. Joku Paavaliksi
itseänsä nimittänyt Roomalainen keksi ryhtyä kokoamaan seurakuntia puheillaan ja ohjeistuksellaan
käskyttäen ihmisiä. Ei tämmmöinen ollut ainakaan Jeesuksen tahto. Näistä Paavalin käsityksistä, jotka
olivat suurelta osin käytännön asioita, puhutaan nykyisin kuin ne olisivat jotain Jumalan sanaa, vaikka
puhujana oli maanteitä kiertelevä ukko. Näistä ns. Jumalan sanoista sitten kinataan täällä Suomessakin
2000- tuhannen vuoden jälkeen. Muka Jumalan sanaa, voiko ihminen typerämmäksi tulla.
Ei Jumala kenellekään suoraan sanoilla puhu, joka muuta väittää, valehtelee.
Jumalan sana on ympärillämme, ei sitä voi kuulla. Sen voi nähdä ja kokea.- Jumala voi kyllä
Olet unohtanut pitkässä tekstissäsi, ettei Jumala ole ihminen, vaan Jumala, henki, jolla ei ole ihmisten ajatukset, Hän on täysin kykeneväinen puhumaankin ihmiselle jos niin haluaa, siinä olit väärässä.
- Muista ilo
Meidän naapurissa asui helluntalaisia ja todellakin pidin heitä hyvinä ihmisinä. Näin jälkeenpäin, kun sain siihen juttuun etäisyyttä, niin voin todeta vaan,että meillä ei ole koskaan ollut niin kieroja, tuomitsevia ja hankalia naapureita, kuin he olivat. Saattaahan se olla, että ovat parempia ihmisiä, kuin me kuolevaiset, mutta ihmetellä pitää, että mistä se kaikki ilkeys ja pahuus tulee. Tuttavani meni heidän porukoihin ja todellakin siinä kävi niin, että läheiset, sisaret, kaikki sukulaiset ei enään ollutkaan tuttavalleni tärkeitä.
Mikä kuitenkin on normaalisti todella tärkeää. En tiedä helluntalaisten "tärkeysjärjestyksestä", mutta näin järjen kans, kun miettii juttua , niin eiköhän se ole just perhe, sukulaiset ja ystävät jotka on tärkeitä tässä elämässä. Ja tätä elämäähän sitä nyt just eletään eikä muusta ole kenelläkään harmainta aavistusta, eikä kukaan joka täältä on lähtenyt oo ainakaan mulle tullut kertomaan, että voi hitsi olis pitänyt olla helluntalainen. Minä uskon siihen, että pyrit parhaas mukaan oleen hyvä muille ihmisille ja varsinkin itselles, niin se on siinä. Velipojalle ja sulle auringon paistetta ja kaikkea hyvää, ilman tuomiota.- älä viitsi yleistää
No sulla oli sitten juuri sellaisia helluntailaisia naapurinasi, mutta eivät kaikki ole kuten ne.
- Millä hinnalla
Joo helluntalaisuuteen kuuluu, myös se, että jos ihmisellä ei mee riittävän huonosti, niin pitää järkätä, että sillä menee riittävän huonosti, niin eiköhän ymmärrä etsiä jumalaa. Karmaisevaa. Elikkä jos sulla on asiat todella huonossa jamassa ja tapaat helluntalaisen, niin voit olla varma, että sinua "autetaan
" ja sinulla menee sen jälkeen todella huonosti. Pitäähän sitä lähimmäistään auttaa. Kestääkö se autettava sen auttamisen, niin se asia jätetään vaan herran haltuun!?!?!?- pari juttua vaan
Helluntailaisuuteen kuuluu Raamatun Sanan kunnioittaminen, Jeesuksen seuraaminen uskossa, ja voi auttaa jotain jos jossakin on joku joka tarvitsee apua, niinhän se on oikein ja Raamatun mukaista. Ei apua voi kenellekkään tarjota väkisin, se pitäisi jokaisen kuitenkin ymmärtää, olipa uskovainen tai muuten auttavainen henkilö.
- 7+2
Ei aitoja ystäviä olekkaan. On vaan tarvitsijoita. Kaikki tarvitsee aina jotakin ja kaikki siltä väliltä on teeskentelyä. Minä olen ilmeisesti voittanut jonkinlaisen summan rahaa. Yhteystiedot vaan pitäisi laittaa ja ajattelin että annan jonkun tarvitsijan yhteystiedot.
- Näin uskon
Itse olen uskovaisen perheen kasvatti.... Itse en usko, että suorituksilla pelastutaan.... Eikö raamattu lupaa: "usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut". ei tekojemme tähden. Ei sillä, ettenkö uskoisi, että Jumala murehtii tekojamme ihmisinä. Mutta en ikinä allekirjoita, että meidän pitäisi suorittaa asioita uskomme tähden. Jumala tietää minkä jamitä on luonut. Ja vain armo pelastaa.
- 19
hellareissa, enkä ikinä kyllä kuullut tuollaista opetusta, että uskovaiset olisivat parempia missään mielessä, ystävinä tai muutenkaan. Uskoviin kyllä kehotettiin pitämään yhteyttä raamatun opetuksen mukaisesti, mutta ei silti pidä katkaista yhteyttä muihinkaan ihmisiin. Luulisin, että veljesi tulee huomaamaan tämän ajan mittaan kyllä.
- ei siinä pahaa
Jos entiset ystävät pysyvät vaikka eivät itse ole uskossa, niin miksipäs sitä ei ihmisiä ystävinä voisi pitää? Jos ystävää ei löydy uskovaisten joukosta, ei ole mitään pahaa olla ystävä muillekkin.
- 1+1=3
Jeesuksen opit ja raamattu varmaan ymmärretään ihan miten sattuu ja ihmiset poimii sieltä yleensä ne asiat jotka lyö yhteen niiden omien ajatusten kanssa ja sitä toitotetaan vuodesta toiseen eri uskonnoissa... kysymys: minkä takia uus testamentti kirjotettiin? mitä vikaa oli vanhassa? minkä takia fanaattiset jumalaan uskovat ihmiset tappo jeesuksen? jeesuksen kykyjä pidettiin harhaoppisena ja satanistisena ja samaa toitottaa esim.helluntailaiset kaikista meedioista ja näkijöistä eli nämä fanaattiset uskovaiset noudattaa samaa kaavaa ku ne jotka tappo jeesuksen,ja perään huudetaan että vain jumala voi antaa ihmiselle lahjan parantaa ja nähdä asioita... aika paljon ristiriitaisuuksia...
- nuppu sika
Minäkkii joskus ennen sairraampana ollessa luulin, jotta uskovaiset olis´paremppii immeessii. Kun tulin tervveemäks´ älysin, jotta hyvin monesti uskovaiset ovat PALJO PAHEMPPII!!! Atteisti osovvaa olla vaikka miten hyvä immeenen.
- Anonyymi
Minut on hylätty kauan sitten ja ei ole kuin noita feikki ns kavereita seurana jotka käyttää päihteitä ja itse olen nyt ollut päihteetön ja haluan paremman elämän ja kaverit 🤔☺️
- Anonyymi
toiseen ihmiseen ei saa koskaan tukeutua, eikä luottaa:
"Älkää luottako ruhtinaihin, älkääkä ihmislapseen"
Ps. 146: 3
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982