Miksi kerran viikossa?

****************

Lopetin budon ja kroppa alkoi jumiutumaan töissä. En jaksa repiviä budotreenejä raskaan duunin lisäksi ja jooga alkoi kiinnostamaan kropan pitämiseksi vetreänä. Mutta kaikki joogasalit joita olen netistä löytänyt tarjoaa alkeiskursseja joissa treeni vain kerran viikossa?!? En nyt jaksa ymmärtää vanhana budoharrastajana mitä hyötyä on kerta viikossa harjoituksesta. Vai onko tarkoitus opetella joogaharjoituksessa jotain liikesarjaa jota olisi tarkoitus tehdä kotona päivittäin? Kallistakin näyttäisi olevan mutta kaipa se hintansa väärti on kun monet ovat hurahtaneet?

2

935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekin aloittelija

      Olen itse aloittanut astangajoogan syyskuussa juurikin niin, että alkeiskurssi oli kerran viikossa viisi kertaa. Lisäksi hintaan sisältyi kymmenen kertaa ohjattuja alkeistunteja, joilla käydän sitten tuon kurssin jälkeen. Kerran viikossa ei tietenkään ole kovin usein, mutta kuten itsekin arvelit, ideana on joogata myös kotona. Päivittäin sitä ei kyllä suositella, varsinkaan aloittelijoille, edistyneemmillekin korkeintaan 6 kertaa viikossa. Alkeiskurssilla opetellaan nimenomaan ne liikesarjat, joita ohjatuilla alkeistunneilla sitten käytetään, ja joita voi sitten myös kotona tehdä. Noita alkeistunteja on ainakin omalla salillani joka päivä, joten niillä voi käydä paljon useamminkin kuin kerran viikossa. Toinen variaatio, jota olen nähnyt etsiessäni itselleni sopivaa kurssia, on viikonloppukurssi, jolla opetellaan ne alkeet, jotta voi siirtyä ohjatuille alkeistunneille (ei nimittäin olisi mitään järkeä, että joka alkeistunnilla pitäisi opettaa kaikki alusta uusien takia).

    • Joogaa itsenäisesti

      Salilla opitaan liikesarjat parissa viikossa ja kotona joogataan loppuelämä. Yksin. Näin se menee tehokkaasti ilman salille matkusteluja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2468
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2230
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2059
    5. 173
      1876
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      43
      1865
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1548
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe