Turvasumuttimet, henkilökohtaiset hälyttimet yms.

eräs nuori nainen

Olen kuullut noista tavallisille kaduntallaajille tarkoitetuista turvasumutteista vähän sellaista juttua, että niiden ansiosta turpaan tulisi vain värjääntyneeltä ja entistä agressiivisemmalta tyypiltä, ja ne sopisivatkin lähinnä vain hyökkääjän merkitsemiseen (jos siihenkään). Nehän eivät saa sisältää mitään lamaannuttavia aineita, kuten luvanvaraiseen käyttöön tarkoitetut sumutteet. Hälytin taas voisi pelästyttää hyökkääjän ja houkutella paikalle ihmisiä. Muistan jokin aika sitten lukeneeni tapauksesta, jossa teini-ikäinen tyttö oli pelastunut hälyttimen ansiosta, kun kaksi miestä yrittivät vetää hänet sisälle autoon.

Kuinkas monelta naiselta täältä löytyy laukustaan jonkin sortin turvasumutin -tai hälytin? Mitä mieltä olette niiden toimivuudesta tai hyödyllisyydestä?

5

2780

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+19

Turvahälytin on halpa ja itse olen ainakin vaimolle sellaisen hankkinut. Hyöty selviää vasta sitä käytettäessä, mutta eipä se laukussa paljoa paina. Jos turvasuihkeen hankinta mietityttää, niin osta vaikka pieni hiuslakkapullo aluksi. Sekin voi auttaa lähietäisyydeltä käytettynä.

• ...

Käsilaukkuun voi myös varastoida muutaman kilon kuulan, niin mäiskeelle tulee tehoa.

• löytyy

puukko.

• Mies22vkl

Sanoisin, että varmasti noista jotain hyötyä on. Kun hyökkääjä saa silmilleen jotain, joka kirvelee edes hieman niin sanoisin sen saavan monen perääntymään. Jos jotain sumutetaan naamalle niin kasvojen suojaaminen on kuitenkin refleksi. Eli mahdollisesti pääsee ainakin otteesta irti hetkeksi. Toinen asia onko siitä mitään hyötyä.

Olisihan se toisaalta kiva jos itselleen saisi jonkun tehokkaamman lamaannuttimen, mutta en kyllä kannata sellaisten laillistamista, koska väärinkäyttö olisi varmasti suurempaa kuin käyttö oikeissa tilanteissa. Laittomasti voisin kuitenkin sähkölamaannuttimen hommata jos tilaisuus tulisi. Veitseä en kyllä lähtisi kanniskelemaan, vaikka sellaista kyllä käyttäisin jos hyökkäyksen kohteena ollessa sellainen käteen sattuisi.

Missä näitä värjääviä suihkeita myydään ?

• virago27

Minä hankin noin kuukausi sitten itselleni tyylikkään ja toimivan henkilökohtaisen turvahälyttimen.
        Olen testannut sen ja laite toimii ja siitä lähtee todella kova naisen kirkumista - hätähuutoa vastaava ääni, jonka luulisin pelästyttävän päällekarkaajan. Tämä kaunis ja korunomainen laite on nimeltään ila DUSK. Tilasin sen verkkokaupasta: http://www.ilaturva.com. Hinta oli edullinen vain 25 euroa 3 euron postimaksu. Pidän hälytintä aina mukana, kun liikun illalla kaupungilla. Hälytin kannattaa laittaa riippumaan käsilaukun ulkopuolelle, josta se on nopeasti hätätilanteessa aktivoitavissa toimimaan.
        Ostin parille tyttöystävälle ilan joululahjaksi.
        Tyylikäs, hieno ja toimiva laite johon kannattaa tutustua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      29
      5654
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4264
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3227
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2901
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      319
      1472
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1328
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1249
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1159
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      222
      1158
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1151
    Aihe