APUA! Osaako kukaan sanoa mikä vikana?

....................

Olen 19-vuotias nainen, normaalipainoinen. Kipu alkoi 22/9. Ensin vain vähän koski, ja sitten kipu meni sietämättömäksi. Kyse vasemmista kylkiluista. Ensin kipu alkoi alhaalta, siitä missä kylkiluut "loppuvat". Liikkuminen sattui, kääntely, yskiminen yms yms (selkään ei satu yskiessä). 25-26/9 kipu siirtyi ylemmäksi (tässä kohtaa kipu meni sietämättömäksi), ja sijaitsi ylhäällä, juuri rinnan alla. Kävely, sängyssä pyöriminen, sänkyyn meno, sängystä nousu, hengitys, kaikki sattui, ja niin perkeleesti että kyyneleet valuivat poskilla.

Ma 27/9 soitin terveyskeskukseen, jossa herjasivat etteivät voineet antaa aikaa sillä flunssaa oli paljon liikkeellä, ja kaikki ajat oli jo otettu. Ämmä puhelimen toisessa päässä sanoi että liittoittelen ehkä vähän, eiköhän se vain ole venähtänyt lihas. Käski venytellä, antoi ohjeet. Tein käskettyä, ei auttanut yhtään, ja pelkkä venytteleminen sattui ihan helvetisti.

Raahasit itseni illemmalla Jorviin sietämättömän kivun vuoksi. Siellä sanoivat että eiköhän se lihas ole. Jos nyt tuntuu siltä niin soita huomenna terveyskeskukseen ja varaa aika lääkärille. Itkin siinä ja sanoin että ei helvetti ole, venyttely ei auta. Kun vaadin että pääsisin jonottamaan sain sitten kipulääkecoctailin, ja sanoivat että odotan tunnin ja sitten katotaan miten se kipu. Kipu ei mennyt minnekään. Ehkä vähän helpotti, mutta kipu tuli nopeasti takaisin yhtä sietämättömänä. Nainen suoustui laittamaan minut jonottamaan. Jonotin 7-8 tuntia, jonka jälkeen kello oli jo 22-23 maissa. Lääkärin luo päästyäni ei hän keksinyt mistä oli kyse, tunnusteli, ja otti sitten CRPn ja hemobglobiinin, hemoglobiini normaali ja CRP 10. Myöhäisen ajan vuoksi en voinut päästä ultraan tai muuhun vastaamaan. Lääkäri antoi reseptinä Somacia, 14pv kuurin, ja sanoi että tilaa aika viikon loppupuolella lääkärille. Tämän lisäksi Voltarenia, jtoa tuli levitellä aamuin illoin sen varalta että se olisi joku lihas.

Somacit auttoivat vähän viikon alussa. Perjantaina menin lääkäriin (terveyskeskus, Leppävaara, soitin heti kun linjat aukesivat ja 30min jonotuksen jälkeen sain ajan kello kahden jälkeen) jossa taas CRP ja hemoglobiini, hemo normi ja CRP 19. Lääkäri ei osannut sanoa. Antoi Litalginia, laittoi lähetteinä testejä (labra oli jo kiinni) ja käski varata ajan mahdollisimman nopeasti ultraan, sanoi että pääsisin sinä päivänä tai maanantaina. Varasin ajan ultraan, sain keskiviikoksi, vaikka olin "mahdollisimman pian"-tapaus.

6/10 menin ultraan ja otin testit labrassa. 7/9 soitin testeistä, ja käskettiin tulla labraan sillä oli lisätty lähetteeksi virtsakoe. Menin ottamaan tuon. Samalla kysyin tuloksia kokeista. CRP 19, hemoglobiini 132, maksa-arvot sun muut olivat normaaleja. Lisääntyneitä valkosoluja oli jonkin verran. Raskaustesti ja virtakokeen tulokset saan ensi maanantaina (en tiedä miksi lääkäri halusi ottaa verikokeiden yhteydessä raskauskokeen. Syön Yasminelleja jo kolmatta vuotta, olen ollut saman partnerin kanssa tämän koko ajan enkä koskaan ole missannut menkkoja tai unohtanut pillereitä, ja olen ERITTÄIN ihmeissäni jos se tulee positiivisena takaisin). Ultrassa olivat löydöt normaalit.

Ongelma nyt siis tämä. Olen ottanut Somacit joka päivä, Litalginia kipuun ja Voltarenia tunnollisesti laittanut joka päivä alueelle. Kipu ollut siedettävää sen jälkeen kun aloitin Somacit.
Tänään herätessä oli kipu taas sietämätöntä. Pelkkä hengittäminen sattuu jumalattomasti, ja itken tässä jatkuvasti kun sattuu niin uskomattoman paljon, paikallaankin istuessa. Liikkuessa vähän, hengittäessä, yskiessä, mitä vain liikettä, sattuu helvetisti. Otin kaksi litalginia, kipu ei hellittänyt yhtään.

Osaako kukaan sanoa mikä voisi olla kyseessä? Mitä tahansa ehdotuksia... vituttaa niin saatanasti jo tämä kipu, eikä sitä vain yksinkertaisesti enään kestä, ja lääkärit eivät selvästikään saatana saa mitään selville, lähettävät vain eteenpäin..... olen syönyt normaalisti ja kaikkea sitä mitä aina ennenkin, en ole muuttanut elämäntapojani tai mitään, en ole loukannut kipe-aluetta mitenkään. Kipu vain alkoi kuin salama tyhjältä taivaalta. Alkaa olla aika toivoton olo.

22

4183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heti..

e-pillereiden käyttö, voi olla alkava keuhkoveritulppa. Minulle kokeiltiin nuorena jotain e-pilleriä (en muista nimeä), mutta sain sietämättömän keukopistoksen. Soitin gynelle joka käski lopettaa pillerit.

http://www.mtv3.fi/uutiset/45min/jaksot.shtml?1190831

• .

Tietzen oireyhtymä pois? Vaikka oletkin e-pillerisi ottanut säännöllisesti niin eivät ne ole mitään 100%:n varmoja, ei mikään e-keino ole, ei edes sterilisaatio. Ja toki aina kun on naispuolisesta potilaasta kyse suljetaan raskauden mahdollisuuskin pois, ihan normi käytäntö.

Keuhkoemboliaan oireesi eivät viittaa. Somac kun on auttanut niin puhuisi vatsalaukun oireilun puolesta

• tuo..........
        . kirjoitti:

Tietzen oireyhtymä pois? Vaikka oletkin e-pillerisi ottanut säännöllisesti niin eivät ne ole mitään 100%:n varmoja, ei mikään e-keino ole, ei edes sterilisaatio. Ja toki aina kun on naispuolisesta potilaasta kyse suljetaan raskauden mahdollisuuskin pois, ihan normi käytäntö.

Keuhkoemboliaan oireesi eivät viittaa. Somac kun on auttanut niin puhuisi vatsalaukun oireilun puolesta

CRP ole liian korkea, mulle lääkäri sanoi, että pitäisi olla alle 10, ja kun sulla on noussut jo 19:sta niin eikö lääkärit sitä huomioineet, että tulehdusarvot on nousseet, voisiko olla kyseessä jokin tulehdus. Mutta eipä nämä kunnalliset lääkärit varsinkaan nuoret vasta valmistuneet ymmärrä mistään mitään.

• ....................
        tuo.......... kirjoitti:

CRP ole liian korkea, mulle lääkäri sanoi, että pitäisi olla alle 10, ja kun sulla on noussut jo 19:sta niin eikö lääkärit sitä huomioineet, että tulehdusarvot on nousseet, voisiko olla kyseessä jokin tulehdus. Mutta eipä nämä kunnalliset lääkärit varsinkaan nuoret vasta valmistuneet ymmärrä mistään mitään.

Itsekään en oikein usko tuohon keukhoemboliaan. Ja yskää on enimmäkseen sen vuoksi että olen tässä ollut itsekin flunssassa sun muussa tässä sivussa.

Tietzen ei ole tullut puheeksi. Oikeastaan mikään ei ole tullut puheeksi, kun lääkärit vain ovat lähettäneet eteenpäin pahemmin mitään asialle tekemättä, vaikka olen kysellyt että mikä tämä voisi olla, ja mihin se viittaisi, ei tartte olla tasavarma oikeessa, kunhan vaa heität jotain joka menee lähelle. Mutta ei. Ei mitään ehdotuksia, laitetaan vain että mene tuonne ja tänne.
        Somac tosiaan auttoi aika paljon, kuuria on vielä jäljellä neljä päivää, mutta ihmettelen tässä nyt sitä että miksi kipu on alkanut yhtä kovana kuin silloin kun se alkoi mennä pahaksi :S Olen nyt tässä nukkunut suurimman osan päivästä. Nukkuessa ei ainakaan tarvitse istua ja kärsiä. Ja ottaahan tämä kipu ja itkeminen aika paljon voimille, että helposti sitä saa nukuttua.

CRP kun oli 10 Jorvissa sanottiin että vähän koholla, CRP kun oli 19 Leppävaarassa sanottiin että kohollahan se on. Ei sitten muuta tehty. Itselläni on yleensä sairastuessani CRP yli 100, tätä tapahtunut koko elämäni, ja sitten lääkärit ovat vain ihmetelleet eivätkä ole osanneet sanoa että mikä on vikana, ja sitten ovat antaneet paria eri antibioottia jolla toivottavasti se sitten menisi pois. Kyllähän se menee, mutta tulee prin kuukauden jälkeen takaisin, ja sama rumba toistuu.

Vituttaa kun koskaan ei voida asioista ottaa selvää, ja mitään ei koskaan lääkärillä selviä. Kolme kertaa eläessä on selvinnyt mikä on ollut vikana; kurkkupatti, mononukleoosi ja kerran virtsatulehdus. Kaikki muut ovat menneet arvailuiksi ja vai heitetty lääkkeitä minun suuntaan.

Olen melko tottunut tuohon ai-CRP-yli-100-mikäköhän-vikana-no-ota-nää-ja-menee-sil-sit-varmaa-tapauksiin, tämä tapahtui ensimmäisen kerran ollessani 4-5 vuotias, ja sen jälkeen joka toinen kuukausi on tätä tapahtunut. Homma on se, että kylkeen ei ole -KOSKAAN- eläessäni sattunut. Ei millään tavalla edes kirpaissut, ja nyt se on sitten siinä se kipu ja niin törkeen voimakkaana. Mikä sitten huolestuttaa.

Itse uumoilisin että vatsa on sanonut fuck you sen takia että minulle on syötetty noita antibioottikuureja niin paljon, mutta luulisi että Somacit olisivat toimineet sitten vähän paremmin? Kipulääkkeitä en muuten itse napsi kuin karkkeja, vaan harvoit päänsärkyyn sun muuhun, eli vatsa tuskin niistä on valittanut.
        Tänä vuonna jo ollut 6-7 10-14 päivän pituista antibioottikuuria. Olen lääkärillä aina sanonut että eikö saatana voitaisi asiaa tutkia, ja ottaa kerrankin selvää että mikä asiassa kusee, mutta ei, ei, tuu sit takas jos lääkket ei toimi ja sit voidaan ehkä kattoo. Totta kai ne puree. Tässä sitten vain pelottaa että jossain vaiheessa kroppa menee immuuniksi näille antibiooteille ja sitten ollaan pahasti kusessa. Saatana. Liian nuori tälläiseen.

• kipuvatsa
        .................... kirjoitti:

Itsekään en oikein usko tuohon keukhoemboliaan. Ja yskää on enimmäkseen sen vuoksi että olen tässä ollut itsekin flunssassa sun muussa tässä sivussa.

Tietzen ei ole tullut puheeksi. Oikeastaan mikään ei ole tullut puheeksi, kun lääkärit vain ovat lähettäneet eteenpäin pahemmin mitään asialle tekemättä, vaikka olen kysellyt että mikä tämä voisi olla, ja mihin se viittaisi, ei tartte olla tasavarma oikeessa, kunhan vaa heität jotain joka menee lähelle. Mutta ei. Ei mitään ehdotuksia, laitetaan vain että mene tuonne ja tänne.
        Somac tosiaan auttoi aika paljon, kuuria on vielä jäljellä neljä päivää, mutta ihmettelen tässä nyt sitä että miksi kipu on alkanut yhtä kovana kuin silloin kun se alkoi mennä pahaksi :S Olen nyt tässä nukkunut suurimman osan päivästä. Nukkuessa ei ainakaan tarvitse istua ja kärsiä. Ja ottaahan tämä kipu ja itkeminen aika paljon voimille, että helposti sitä saa nukuttua.

CRP kun oli 10 Jorvissa sanottiin että vähän koholla, CRP kun oli 19 Leppävaarassa sanottiin että kohollahan se on. Ei sitten muuta tehty. Itselläni on yleensä sairastuessani CRP yli 100, tätä tapahtunut koko elämäni, ja sitten lääkärit ovat vain ihmetelleet eivätkä ole osanneet sanoa että mikä on vikana, ja sitten ovat antaneet paria eri antibioottia jolla toivottavasti se sitten menisi pois. Kyllähän se menee, mutta tulee prin kuukauden jälkeen takaisin, ja sama rumba toistuu.

Vituttaa kun koskaan ei voida asioista ottaa selvää, ja mitään ei koskaan lääkärillä selviä. Kolme kertaa eläessä on selvinnyt mikä on ollut vikana; kurkkupatti, mononukleoosi ja kerran virtsatulehdus. Kaikki muut ovat menneet arvailuiksi ja vai heitetty lääkkeitä minun suuntaan.

Olen melko tottunut tuohon ai-CRP-yli-100-mikäköhän-vikana-no-ota-nää-ja-menee-sil-sit-varmaa-tapauksiin, tämä tapahtui ensimmäisen kerran ollessani 4-5 vuotias, ja sen jälkeen joka toinen kuukausi on tätä tapahtunut. Homma on se, että kylkeen ei ole -KOSKAAN- eläessäni sattunut. Ei millään tavalla edes kirpaissut, ja nyt se on sitten siinä se kipu ja niin törkeen voimakkaana. Mikä sitten huolestuttaa.

Itse uumoilisin että vatsa on sanonut fuck you sen takia että minulle on syötetty noita antibioottikuureja niin paljon, mutta luulisi että Somacit olisivat toimineet sitten vähän paremmin? Kipulääkkeitä en muuten itse napsi kuin karkkeja, vaan harvoit päänsärkyyn sun muuhun, eli vatsa tuskin niistä on valittanut.
        Tänä vuonna jo ollut 6-7 10-14 päivän pituista antibioottikuuria. Olen lääkärillä aina sanonut että eikö saatana voitaisi asiaa tutkia, ja ottaa kerrankin selvää että mikä asiassa kusee, mutta ei, ei, tuu sit takas jos lääkket ei toimi ja sit voidaan ehkä kattoo. Totta kai ne puree. Tässä sitten vain pelottaa että jossain vaiheessa kroppa menee immuuniksi näille antibiooteille ja sitten ollaan pahasti kusessa. Saatana. Liian nuori tälläiseen.

Jos ne somacit kerran ees vähän auttoi, niin kyllä sulla siellä vatsassa sit jokin on.Eikä syy ole mikään lihas tai muu.
        Mullakin vatsahappo ongelmat aiheutti kipua oikeaan kylkeen,mutta myöhemmin mulla on tullut oireita myös vasemmalle puolelle lievempänä.Kipu on tuntunut kylkiluiden alapuolella,että hieman ylempänä.Keskeltä vatsaa/palleaa mulla ei ole ollut ikinä kipeä,mutta oli alussa niin turvoksissa etten pystynyt seisomaan suorassa. Ekat oireet kun tuli,niin en myös pystynyt juomaan/syömään mitään,tuon turvotuksen takia.Turvotus oire meni viikossa,ja jäi jäljelle tuo kylki kipu joka myös säteili suuhun.
        Mulla on auttanut Nexium paremmin kuin Somac. Mutta akuutin vaiheen yli söin sitäkin useamman kuukauden,ennenkuin alkoi olee parempi.Tarviin sitä jatkuvasti ja otan aina jos tarvii syödä jotain vatsaa ärsyttäviä lääkkeitä.

Minäkin olin tosi kipee ja kylki tuntui tosi kivuliaalta.Kipu tuntuu pahemmalta tietyissä asennoissa,eli esim kyljellään ja jos istuu kumarassa.Kipu ei kuitenkaan ole ollut mitään viiltävää kipua,kuten esim. lihaspistoksissa.Mulla on joskus krampannut pallea lihas ja se kipu tuntuu just rinnan alla ja ihan kuin puukolla iskis.Mutta ei kestä kuin muutaman päivän.

Mulla tähystettiin vatsa kahdesti. Ekalla kerralla kaikki näytti ok:lta,ettei olis ollut ees tulehdusta.Mutta lääkäri sanoi että mulla on pallea tyrä,mikä voi aiheuttaa näitä vaivoja.Eli pahentaa närästystä. Varsinaista närästystä mulla taas ei ole ollut. Toisen kerran menin yksityiselle tähystykseen,koska paremman jakson jälkeen oireet taas paheni kamalaksi.Mitään taas ei löytynyt ja pallera tyrääkään ei kuulema ollut. Olin tosi ihmeissäni,että jos olen ollut tosi kipeä ja oireet oli pahat,niin miksi se ei näy missään.

No mutta monta vuotta jo syöty noita lääkkeitä ja välillä pärjään jopa ilman.
        Pyydä päästä tähystykseen,niin selvii ainakin että näkyykö siellä jotain.Tosin mulla ei näkynyt mikä selittäis mun kivut. Tähystyksessä otettiin samalla Helico/Keliakia koe .
        Jos se olis lihaskipu,niin tuskin noi vatsalääkkeet olis auttanut.Ellei sitten ollut sattumaan että kipu juuri silloin tuli paremmaksi.

• .

hakuammunnaksi meni;((((

• näitä
        . kirjoitti:

hakuammunnaksi meni;((((

keskusteluja aiheella keuhkoveritulppa e-pillerit, ei mikään leikin asia. Lentämisen on todettu lisäävän laskimotukosten riskiä.

"Oltuani noin viikon sairaalassa, iski vasempaan kylkeeni yllättäen aivan hirveä kipu. En pystynyt enää kivun vuoksi makaamaan, joten hälytin hoitajan paikalle. Paikalle tuli osaston tylyin hoitaja, joka kuittasi tilanteen antamalla buranan. Kipu ei hellittänyt ja jonkin ajan kuluttua hälytin toisen hoitajan paikalle. Sain jotain vahvempaa kipulääkettä, minkä ansiosta pystyin nukkumaan. Seuraavana päivänä minut laitettiin tietokonetomografiaan. Ollenkaan liioittelematta, minuun ei ole ikinä sattunut niin paljoa, kuin mitä se n.5-10 minuutin paikallaan makaaminen sattui. Tuntui kuin jokin teräväkyntinen eläin olisi puristanut ja raadellut vasenta keuhkoani. Onneksi se kuitenkin loppui aikanaan, ja selvisi, että minulla oli molemminpuolinen embolisaatio (tai siis molemmissa keuhkoissa veritulppa/-tulppia) ja vasemmassa keuhkossa infarkti. .."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/3872203

"mää sairastin 2vuotta sitten keuhkoveritulpan.jos sulla ois tukos keuhkoissa se kipu ei hellitä vaan pahenee ja oireet kestää noin 3-4 päivää.mutta se kipu ei tule siittä tukoksesta vaan siitä auheutuvista repeymistä tulehduksista eli jos tunnet kovaa kipua selässä keuhkojen korkeudella ja samalla voi ahdistaa henkeä ...."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/4995718

• kylkipistoksesta
        näitä kirjoitti:

keskusteluja aiheella keuhkoveritulppa e-pillerit, ei mikään leikin asia. Lentämisen on todettu lisäävän laskimotukosten riskiä.

"Oltuani noin viikon sairaalassa, iski vasempaan kylkeeni yllättäen aivan hirveä kipu. En pystynyt enää kivun vuoksi makaamaan, joten hälytin hoitajan paikalle. Paikalle tuli osaston tylyin hoitaja, joka kuittasi tilanteen antamalla buranan. Kipu ei hellittänyt ja jonkin ajan kuluttua hälytin toisen hoitajan paikalle. Sain jotain vahvempaa kipulääkettä, minkä ansiosta pystyin nukkumaan. Seuraavana päivänä minut laitettiin tietokonetomografiaan. Ollenkaan liioittelematta, minuun ei ole ikinä sattunut niin paljoa, kuin mitä se n.5-10 minuutin paikallaan makaaminen sattui. Tuntui kuin jokin teräväkyntinen eläin olisi puristanut ja raadellut vasenta keuhkoani. Onneksi se kuitenkin loppui aikanaan, ja selvisi, että minulla oli molemminpuolinen embolisaatio (tai siis molemmissa keuhkoissa veritulppa/-tulppia) ja vasemmassa keuhkossa infarkti. .."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/3872203

"mää sairastin 2vuotta sitten keuhkoveritulpan.jos sulla ois tukos keuhkoissa se kipu ei hellitä vaan pahenee ja oireet kestää noin 3-4 päivää.mutta se kipu ei tule siittä tukoksesta vaan siitä auheutuvista repeymistä tulehduksista eli jos tunnet kovaa kipua selässä keuhkojen korkeudella ja samalla voi ahdistaa henkeä ...."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/4995718

"Kuten kaksikymppinen Elina, joka sai keuhkoveritulpan kesällä. "Menin lääkäriin, koska kylkeen pisti", hän muistelee. Syyksi epäiltiin keuhkokuumetta, koska keuhkokuva ei ollut aivan normaali. "

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ehkäisypillereistä veritulppa kymmenille naisille vuosittain/1135241576902

• f5b
        kylkipistoksesta kirjoitti:

"Kuten kaksikymppinen Elina, joka sai keuhkoveritulpan kesällä. "Menin lääkäriin, koska kylkeen pisti", hän muistelee. Syyksi epäiltiin keuhkokuumetta, koska keuhkokuva ei ollut aivan normaali. "

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ehkäisypillereistä veritulppa kymmenille naisille vuosittain/1135241576902

eikö juuri tuon merkkiset pillerit ole niitä ,jotka altistaa tulpille
        vaadi keuhkoverisuonten varjoainekuvaukseen

• Cyrilli
        f5b kirjoitti:

eikö juuri tuon merkkiset pillerit ole niitä ,jotka altistaa tulpille
        vaadi keuhkoverisuonten varjoainekuvaukseen

On kylla aivan alytonta etta ihmisen pitaa karsia noin paljon, eika saa apua edes laakarilta! Olisitte marssineet vain sairaalaan, vain onko tallainen mahdollista Suomessa ?

Itsellani samantyylinen kipu, ei voinut olla niin tai nain, tuskaa jatkui paivatolkulla. Lopulta menin laakariin, VAADIN etta joku laakari minut siella tutkii. No tietenkin kaikenmaailman verikokeet yms ja loydettiin, siis minun tapauksessani, vatsasta artynyt, jokin bakteeri.
        Sain enterotabletteja, jotka auttoivat tuskaan. Vahitellen tuskat katosivatkin. Myos anntettiin kuuri, jota en ottanut kun sanoivat etta voi tuoda nama tuskat takaisin (???haluaako niita ?), ne istuu laatikossa.
        toivon etta olette loytanyt tai siis laakarinne, ratkaisun ja syyn, miksi koskee. Eihan kipupillerit itse syyta poista.

• aloittajaaaaaaaaaaaa

No joo, toi tosiaan tosi hakuammuntaa... :D Anyway, ei. Laivalla oon ollu vaikka kuinka monet kerrat kun on usein asiaa Ruotsiin, mutta lentokoneessa en ole ollut noin 4-5 vuoteen. Eli siis myös ennen pillereitä. Raskaustesti muuten negatiivinen.

• aloittajaaaaaaaaaaaa
        Cyrilli kirjoitti:

On kylla aivan alytonta etta ihmisen pitaa karsia noin paljon, eika saa apua edes laakarilta! Olisitte marssineet vain sairaalaan, vain onko tallainen mahdollista Suomessa ?

Itsellani samantyylinen kipu, ei voinut olla niin tai nain, tuskaa jatkui paivatolkulla. Lopulta menin laakariin, VAADIN etta joku laakari minut siella tutkii. No tietenkin kaikenmaailman verikokeet yms ja loydettiin, siis minun tapauksessani, vatsasta artynyt, jokin bakteeri.
        Sain enterotabletteja, jotka auttoivat tuskaan. Vahitellen tuskat katosivatkin. Myos anntettiin kuuri, jota en ottanut kun sanoivat etta voi tuoda nama tuskat takaisin (???haluaako niita ?), ne istuu laatikossa.
        toivon etta olette loytanyt tai siis laakarinne, ratkaisun ja syyn, miksi koskee. Eihan kipupillerit itse syyta poista.

Pitää muuten kysyy kaikki noi mahdolliset keuhkoveritulpat sun muut lääkäriltä.

Joka tapauksessa, tilanne tämä: maanantaina soitin ja kysyin virtsakoe ja raskaustestistä. Virstasta tuli sekafloora, eli ei kummempia. Raskaustesti negatiivinen.
        Valitin hoitajalle että kipu oli taas pahentunut saatanasti, ja kysyin miten pitäisi toimia. Sanoi että soita huomenna lääkäriin ja hanki aika. Parin tunnin päästä terveyskeskus soitti minulle, ja sanoi että älä menekään, tuu huomenna ottamaan kaikki nää verikokeet uudestaaan ja katotaan sit jos on tarvetta lääkärille... et mitä vittua. No ne kävin tänään sit ottamassa, tuskin sieltä mitään paljoa muutoksia on kun viime testit oli torstaina, ja osaan kyllä ihan sanoa koska CRP on kohonnut paljon. Ei ole kohonnut.

Ja kyllä vittu ihmetyttää tää suomen systeemi... eka kun soittaa itkien tuskissaan terveysasemalle sanotaan että liioittelet, tällä on flunssaisia ihmisiä, venyttele, ja kun menee Jorviin kyyneleet silmissä ja vaatii päästä jonottamaan sanotaan taas että venyttele ja ota vähän kipulääkkeitä, eiköhän se siitä... ja tässä nyt sitten kärsitty 10pv kuluttua kuukausi, ja lääkärit ei saatana tee mitään vaikka vaatii... en tajuu mikä on niin helvetin vaikeeta. Laitetaan kunnon testeihin ja ees yritetään ottaa selvää mikä on vikana. Tähän asti ollut vain sellaista meninkiä että jos jotain on vaatinut niin on vain laitettu eteenpäin ja sanottu et "katotaan sit kokeiden jälkeen", ja kun kokeet on saatu, ja valitan että kipu on pahentunut, niin otetaan kokeet sit helvetti uudestaan... jumalauta.

• aloittajaaaaaaaaaaaa
        aloittajaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

Pitää muuten kysyy kaikki noi mahdolliset keuhkoveritulpat sun muut lääkäriltä.

Joka tapauksessa, tilanne tämä: maanantaina soitin ja kysyin virtsakoe ja raskaustestistä. Virstasta tuli sekafloora, eli ei kummempia. Raskaustesti negatiivinen.
        Valitin hoitajalle että kipu oli taas pahentunut saatanasti, ja kysyin miten pitäisi toimia. Sanoi että soita huomenna lääkäriin ja hanki aika. Parin tunnin päästä terveyskeskus soitti minulle, ja sanoi että älä menekään, tuu huomenna ottamaan kaikki nää verikokeet uudestaaan ja katotaan sit jos on tarvetta lääkärille... et mitä vittua. No ne kävin tänään sit ottamassa, tuskin sieltä mitään paljoa muutoksia on kun viime testit oli torstaina, ja osaan kyllä ihan sanoa koska CRP on kohonnut paljon. Ei ole kohonnut.

Ja kyllä vittu ihmetyttää tää suomen systeemi... eka kun soittaa itkien tuskissaan terveysasemalle sanotaan että liioittelet, tällä on flunssaisia ihmisiä, venyttele, ja kun menee Jorviin kyyneleet silmissä ja vaatii päästä jonottamaan sanotaan taas että venyttele ja ota vähän kipulääkkeitä, eiköhän se siitä... ja tässä nyt sitten kärsitty 10pv kuluttua kuukausi, ja lääkärit ei saatana tee mitään vaikka vaatii... en tajuu mikä on niin helvetin vaikeeta. Laitetaan kunnon testeihin ja ees yritetään ottaa selvää mikä on vikana. Tähän asti ollut vain sellaista meninkiä että jos jotain on vaatinut niin on vain laitettu eteenpäin ja sanottu et "katotaan sit kokeiden jälkeen", ja kun kokeet on saatu, ja valitan että kipu on pahentunut, niin otetaan kokeet sit helvetti uudestaan... jumalauta.

Ai niin, ja joka kerta kun olen päässyt lääkärille asti on otettu verenpaine. Lukuja en muista, mutta lääkäreiden mukaan aina ollut loistavissa lukemissa.

• suoraan

No joo, toi tosiaan tosi hakuammuntaa... :D Anyway, ei. Laivalla oon ollu vaikka kuinka monet kerrat kun on usein asiaa Ruotsiin, mutta lentokoneessa en ole ollut noin 4-5 vuoteen. Eli siis myös ennen pillereitä. Raskaustesti muuten negatiivinen.

lääkäriltä, että voiko sinulla olla keuhkoveritulppa. Jos rupeaa änkyttämään ja välttelee aiheesta puhumista, niin sitä ne sinulla epäilee. Jos taas lekuri sanoo suoraan, että ei ole, niin hyvä. Lekuri ei nimittäin voi kovin helposti sanoa että ei ole, koska tauti on tosi vaikea diagnosoida. Ohessa oikein professorin lausuntoa:

"Keuhkoveritulppa on yksi lääkärintyön koetinkiviä, sillä sen oireet vaihtelevat tavattomasti. Voi tulla äkillinen rintakipu ja veriyskää. Tai sitten voi olla hengenahdistusta ja yskää kuten kysyjällä. Asiaa ei lainkaan auta se, että myös alaraajojen laskimoiden veritulppien oireet vaihtelevat kovasti. Aina ei jaloissa ilmene mitään, ja keuhkoveritulppa on ensimmäinen oire. Useimmiten laskimoveritulpassa ilmenee toisen jalan turvotusta ja kipua. Koska oireet ovat vaihtelevat ja usein epämääräiset, taudin määritys edellyttää tutkimuksia. Laskimoveritulppa todetaan ultraäänitutkimuksella, ja keuhkoveritulpassa käytetään uutta ns. spiraalitietokonekuvausta."
        http://hyvaterveys.fi/artikkelit/Keuhkoveritulpan-oireita/172/

• aloittajaaaaaaaaaaaa

Alkaa vituttaa oikein olan takaa. Nyt on noi verikokeetki otettu kahesti alle viikos, ja testeis ei ollu mitää muuta muutosta paitsi että "CRP laskussa". NO JOO. 19 -> 18. JUMALAUTA ollu jo kivussa 3vko, sanoin puhelimes et jumalauta eikö jo voitas tehä jotain, tähystys, whatever, niin sanotaan vaa et no joo, ei, varaa huomenna aika lääkärille ja se sit varmaa laittaa taas nää testit uudestaan ku ei voi tehä mitään ilman et tekee eka näit testei. SIT OTETAA TAAS VITTU NE TESTIT JA SIT EI TAAS SELVII MITÄÄN JA SIT VITTU TAAS MENNÄÄN LÄÄKÄRILLE JOKA PÄÄTTÄÄ OTTAA SAMAT TESTIT UUDESTAAN, NIINKU SIELT VITTU JOTAIN LÖYTYIS VIIDEN MILJOONAN KERRAN JÄLKEEN. VITTU mikä helvetti siin on ku kaiken pitää olla näin vitun jälkeenjäänyttä ja aivotonta?! Jumalauta jätän menemättä ja eläm lopun elämääni tän vitun kivun kanssa ku lääkärit ei vittuu selvästikään ei välitä eikä ees yritä selvittää mikä on vikana vaikka kuinka vittu vaatis.
        Näihinki käynteihin jo vittu menny ties kuinka paljon rahaa, ei oo ees tällaseen vaaraa. Ei ees melkein. Ei vaan pysty enään, en jaksa enkä kestä.

• lekuri..

Alkaa vituttaa oikein olan takaa. Nyt on noi verikokeetki otettu kahesti alle viikos, ja testeis ei ollu mitää muuta muutosta paitsi että "CRP laskussa". NO JOO. 19 -> 18. JUMALAUTA ollu jo kivussa 3vko, sanoin puhelimes et jumalauta eikö jo voitas tehä jotain, tähystys, whatever, niin sanotaan vaa et no joo, ei, varaa huomenna aika lääkärille ja se sit varmaa laittaa taas nää testit uudestaan ku ei voi tehä mitään ilman et tekee eka näit testei. SIT OTETAA TAAS VITTU NE TESTIT JA SIT EI TAAS SELVII MITÄÄN JA SIT VITTU TAAS MENNÄÄN LÄÄKÄRILLE JOKA PÄÄTTÄÄ OTTAA SAMAT TESTIT UUDESTAAN, NIINKU SIELT VITTU JOTAIN LÖYTYIS VIIDEN MILJOONAN KERRAN JÄLKEEN. VITTU mikä helvetti siin on ku kaiken pitää olla näin vitun jälkeenjäänyttä ja aivotonta?! Jumalauta jätän menemättä ja eläm lopun elämääni tän vitun kivun kanssa ku lääkärit ei vittuu selvästikään ei välitä eikä ees yritä selvittää mikä on vikana vaikka kuinka vittu vaatis.
        Näihinki käynteihin jo vittu menny ties kuinka paljon rahaa, ei oo ees tällaseen vaaraa. Ei ees melkein. Ei vaan pysty enään, en jaksa enkä kestä.

epäillyt näitä: vähäoireinen keuhko- tai keuhkopussitulehdus tai sydänlihastulehdus?

http://www.poliklinikka.fi/?page=2792845&qid=0000327

• Aloittajaaaaaaaaaaaa
        lekuri.. kirjoitti:

epäillyt näitä: vähäoireinen keuhko- tai keuhkopussitulehdus tai sydänlihastulehdus?

http://www.poliklinikka.fi/?page=2792845&qid=0000327

Mitään ei ole epäilty missään vaiheessa, vaikka olen kaikilta lääkäreiltäni kysynyt :/ Se sama en voi nyt mennä arvailemaan enkä tiedä, otetaan nää kokeet... just just. Kokeet otetaan ja mitään ei selvii ja seuraava lääkäri ottaa samat kokeet vaikka siitä valittaisin.

• tulpat sairastanut
        Aloittajaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

Mitään ei ole epäilty missään vaiheessa, vaikka olen kaikilta lääkäreiltäni kysynyt :/ Se sama en voi nyt mennä arvailemaan enkä tiedä, otetaan nää kokeet... just just. Kokeet otetaan ja mitään ei selvii ja seuraava lääkäri ottaa samat kokeet vaikka siitä valittaisin.

me vaa uudesta lekurii ja vaadi dimeeri koe ,joka saattaa näyttää jos on tukos jossain
        pyydä myös että keuhkosi kuvataan varjoaine tt-kuvalla joka näyttää keuhkoverisuonten mahdolliset
        tukokset. jos ei muu auta yritä saada todistaja mukaasi tai nauhoita käynti vaikka puhelimellasi.
        jos on jotain pahempaa on todisteita mitä olet valittanut
        usein lääkäri ei muista mitä olet hänelle kertonut ja kirjoittaa sairaskertomukseesi aivan jotain muuta

• fsjsajlfjlf
        tulpat sairastanut kirjoitti:

me vaa uudesta lekurii ja vaadi dimeeri koe ,joka saattaa näyttää jos on tukos jossain
        pyydä myös että keuhkosi kuvataan varjoaine tt-kuvalla joka näyttää keuhkoverisuonten mahdolliset
        tukokset. jos ei muu auta yritä saada todistaja mukaasi tai nauhoita käynti vaikka puhelimellasi.
        jos on jotain pahempaa on todisteita mitä olet valittanut
        usein lääkäri ei muista mitä olet hänelle kertonut ja kirjoittaa sairaskertomukseesi aivan jotain muuta

pinne. Osaajat vähissä.

• Todellista Apua!

Kuulostaapa kovinkin tutulta.
      Puhun siis omasta ja yhden tutun kokemuksista...

Vatsassasi voi yksinkertaisesti olla pH aivan pielessä, kenties kivulias, alkava vatsahaava, ärtynyt suoli tms.
      Oireet ovat Juuri tuollaisia; tarkkarajaisia, vaikka kokeissa ei näy mitään.
      Koska Somacit auttoivat, voin epäillä tuota vatsan limakalvovauriota, jolloin kivut aiheutuvat vatsahappojen ja mahdollisten ruoka- ja juoma-aineiden ärsyttäessä vaurioitunutta limakalvoa. Mikäli tilanne on jo kovin paha, voi kyse olla oikeasti vaarallisesta asiasta.
      Koska Somac kuitenkin auttoi, en usko niin olevan.

Kysy lääkäriltä Nexium -resepti. Ei pitäisi olla mitään, mikä estäisi edes "varmuuden vuoksi" tämän saamisen. On vahvempi kuin Somac ja monipuolisempi, tappaa myös mm. tiettyjä bakteereja vatsasta (ne aiheuttavat mm. ripulia, kipuja yms). Mikäli yleislääkäri terv.asemalla ei niitä määrää, käy yksityisellä (käynti noin 30e). Se Todella kannattaa, sillä Nexiumin aloittamisesta (pyydä suoraan vahva annos, esim. 2x20mg) parin päivän kuluttua olo on jo kohtalaisen normaali.

Vatsassa juuri kylkiluiden alla kulkee paksusuoli hieman ylöspäin kaartuen kylkiluiden kohdalla. Tämän vuoksi suolen yläosan "kaariin" saattaa joskus pakkautua ilmaa, joka saattaa olla Todella kivuliasta ja jopa tuntua sydänkohtaukselta!! Tähän auttaa suolen painelu (kivusta huolimatta..) myötäpäivää alkaen alavatsasta Oik. Ylös, kylkiluiden alapuolelta heti vaakasuorasti ja alas taas vas. puolelta. (kts. kuva googlesta). Myös Disflatyl -pillereitä voi kysyä apteekista. Ne hajottavat ilmakuplia. Tämä toimii myös alkuun tuon vatsahaavan (tai happomahan) kanssa helpottavana tekijänä.

Lisäksi Todella toivon että aloitat heti PROBIOOTTI -kuurin.
      Apteekista tai luontaistuotekaupasta saa monenelaisia Probiootti -kuureja. Hyviä ovat esim. Probiootti Plus (kylmässä säilytettävä) ja Tohtori Tolosen Probiootti. Näitä on vaan otettava 3 -kertainen annos JOKA päivä, jotta tuloksia tulee. Kuuria jatkettava 2-3 KK ! Jatka kuuria, vaikka oireet häviäisivätkin!!
      Probiootit myös tarpeeksi suurina annoksina auttavat vaikeisiin Allergioihin, laktoosi-intoleranssiin (joka jännästi "hävisi" itseltäni Probiootti -kuurin jälkeen..!) ja keliakiaan.

TOivottavasti saat todella näistä apua. Tiezeniä tuskin tämä on. Oirekuva on siinä hieman erilainen.

• pgav

Veritulppa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      278
      3462
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      21
      1913
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      30
      1561
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      84
      1441
    5. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      138
      1093
    6. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      1034
    7. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      67
      1003
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      90
      865
    9. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      727
    10. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      51
      716
    Aihe