Yksi mätä omena pilaa koko korin...

toivotonta..

Meidän työpaikalla vallitsi aikoinaan hyvä yhteishenki, kaikki auttoivat toisiaan ja olivat mukavia toisilleen.. Vuosi sitten meille tuli kuitenkin uusi työntekijä, joka on kuin piikki perseessä!!! Vaikka hän oli ollut talossa vasta kuukauden, niin osasi hän jo juoruilla muiden asioita ja seurata toisten virheitä ja raportoida niitä eteenpäin hyvin tehokkaasti... Nyt on sitten tultu siihen, että meidän työntekijät ovat kääntyneet toisiaan vastaan ja paskaa puhutaan koko ajan siinä pelossa, että turvattaisiin omaa selustaa. Tämä johtuu siitä, että uusin työntekijämme mielistelee kaikkia, mutta selän kääntäessä hän puhuu armottomasti paskaa ihan kaikista kaikille! Jotkut työkaverit eivät valitettavasti edes tajua hänen luonnettaan ja luulevat hänen olevan heidän ystävänsä, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Sääliksi käy.. Haluaisin kertoa töissä kaikille minkälainen ihminen tämä uusin työntekijämme oikeasti on, mutta pelkään, että hän saa kuitenkin muut puhuttua taas puolelleen. Olen aikaisemmin yrittänyt kertoa joillekkin tästä, mutta tämä hirviö työntekijämme osasi manipuloida heidät. En tarkkaan osaa sanoa mitään diagnoosia hänestä, koska en ole mikään psykologi, mutta hän vaikuttaisi olevan jonkun sortin psykopaatti tai luonnehäiriöinen ihminen.

KERTOKAA KUINKA SAISIN TÄMÄN TOUHUN LOPPUMAAN?

13

1881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että näin.

      yksi mätäomena on varmasti se, joka on kyllästynyt tekemään kaikkien muidenkin työt sillä välin, kun he juoruaa tai muuten vain aukovat päätään.

      • Päivitetään

        Teille on tullut työtätekevä, aikaansaava ja ripeä työntekijä. Hänellä on myös työmoraali kohdallaan ja ehkä on muutenkin fiksu ja nätti? Voipi olla että on ainut terve omena teidän lafkassa. Te mädänneet omenat ette kestä noin ylivoimaista kilpailijaa? Siis, aletaan mollauskampanja että saadaan uhka ulos ennenkuin työnantaja ymmärtää totuuden ja palkitsee uuden työntekijän ansioistaan. Siksi te liittoudutte kun ette yksin mitään uskalla. Tämä uusi työntekijä on yksin ja hän on näyttänyt osaamisensa koska hänellä on korkea työmoraali.


      • posilo
        Päivitetään kirjoitti:

        Teille on tullut työtätekevä, aikaansaava ja ripeä työntekijä. Hänellä on myös työmoraali kohdallaan ja ehkä on muutenkin fiksu ja nätti? Voipi olla että on ainut terve omena teidän lafkassa. Te mädänneet omenat ette kestä noin ylivoimaista kilpailijaa? Siis, aletaan mollauskampanja että saadaan uhka ulos ennenkuin työnantaja ymmärtää totuuden ja palkitsee uuden työntekijän ansioistaan. Siksi te liittoudutte kun ette yksin mitään uskalla. Tämä uusi työntekijä on yksin ja hän on näyttänyt osaamisensa koska hänellä on korkea työmoraali.

        Älä kaikille kerro vaan kerro se työterveydessä ja kysy heiltä miten tulisi toimia jotta asiat palautuisivat normaaliin järjestykseen eli, siihen kuukauden takaiseen. Kuukausi on turhan lyhyt aika huomata asioita.
        Jos kuukaudessa saa tuollaista aikaan niin on porukalla ollut jo aiemmin aika huono henki kun, ovat noin perässä vedettäviä lampaita.


      • tarkkasilmäinen
        posilo kirjoitti:

        Älä kaikille kerro vaan kerro se työterveydessä ja kysy heiltä miten tulisi toimia jotta asiat palautuisivat normaaliin järjestykseen eli, siihen kuukauden takaiseen. Kuukausi on turhan lyhyt aika huomata asioita.
        Jos kuukaudessa saa tuollaista aikaan niin on porukalla ollut jo aiemmin aika huono henki kun, ovat noin perässä vedettäviä lampaita.

        Vuosia on mennyt mukavien, lojaalien työkaverien kanssa seurustellessa. Tulee uusi joka todellakin poikkeaa edukseen ja tekee töitä. Aloittajan työpanos saattaa näyttää vaatimattomalta kun verrataan uuden tekemisiin. Eihän sellainen käy että mukavat työolot muuttuu oikeaksi työntekemiseksi. Siksi aloittajalle tuli ensimmäisenä "hätä käteen". Saavutetut edut on pidettävä. Syödään siis uusi pois.


      • einariii
        tarkkasilmäinen kirjoitti:

        Vuosia on mennyt mukavien, lojaalien työkaverien kanssa seurustellessa. Tulee uusi joka todellakin poikkeaa edukseen ja tekee töitä. Aloittajan työpanos saattaa näyttää vaatimattomalta kun verrataan uuden tekemisiin. Eihän sellainen käy että mukavat työolot muuttuu oikeaksi työntekemiseksi. Siksi aloittajalle tuli ensimmäisenä "hätä käteen". Saavutetut edut on pidettävä. Syödään siis uusi pois.

        Mielestäni työpaikolille pitäisi hommata "kiusaajaetsiviä". He olisivat täysin ulkopuolisia ja ujuttautuisivat normaalina työntekijänä työ yhteisöön. Sitten he raportoisivat täysin puolueettomasti totuuden johdolle mitä työtekijäyhteisössä todellakin tapahtuu. Tämä etsivä voisi olla myös oikeudessa todistamassa mitä oikeasti on tapahtunut. Tietysti tällaisen homman alkuunpaneminen voi olla vähän hankalaa. Mutta jos epäillään jossain työpaikassa kiusaamista tapahtuneen, ainakin tällä konstilla voisi myös todisteita siitä saada.


      • Aloittaja!
        einariii kirjoitti:

        Mielestäni työpaikolille pitäisi hommata "kiusaajaetsiviä". He olisivat täysin ulkopuolisia ja ujuttautuisivat normaalina työntekijänä työ yhteisöön. Sitten he raportoisivat täysin puolueettomasti totuuden johdolle mitä työtekijäyhteisössä todellakin tapahtuu. Tämä etsivä voisi olla myös oikeudessa todistamassa mitä oikeasti on tapahtunut. Tietysti tällaisen homman alkuunpaneminen voi olla vähän hankalaa. Mutta jos epäillään jossain työpaikassa kiusaamista tapahtuneen, ainakin tällä konstilla voisi myös todisteita siitä saada.

        Niin varmaan ehkä luulisi, että tämä uusi työntekijä (joka ollut siis vuoden meidän firmassa) on se kaikkein ahkerin, mutta näin EI todellakaan ollut!! Ja eikö kiusaajia ole ennemminkin ne, jotka jättävät omat hommansa muille ja käyttävät kilttejä ja ahkeria työntekijöitä hyväkseen, joilla oikeasti on korkea työmoraali? Tätä tämä "uusi" henkilö juuri tekee, eli kyttää muita ja itse laiskottelee, jotta voisi itse jollakin verukkeella puolustautua silloin, kun sanomista tulee ylemmältä taholta hänen työstään!! Harmi, ettei useimmat teistä tätä ymmärtäneet, tosin huomasin jo tätä palstaa lukiessani, ettei täältä järkevää vastausta edes voi saada.
        Ainoastaan edellisen vastauksen kirjoittaja toi esiin hyvän idean, eli "kiusaajaetsivän". Kiitos siitä :)

        p.s. Jos lähes kaikki työpaikallamme huomaa samat asiat kyseisessä henkilössä ja hänen käytöksessään, kuin minäkin, niin eikö se jo todista jotakin??


      • 7
        Aloittaja! kirjoitti:

        Niin varmaan ehkä luulisi, että tämä uusi työntekijä (joka ollut siis vuoden meidän firmassa) on se kaikkein ahkerin, mutta näin EI todellakaan ollut!! Ja eikö kiusaajia ole ennemminkin ne, jotka jättävät omat hommansa muille ja käyttävät kilttejä ja ahkeria työntekijöitä hyväkseen, joilla oikeasti on korkea työmoraali? Tätä tämä "uusi" henkilö juuri tekee, eli kyttää muita ja itse laiskottelee, jotta voisi itse jollakin verukkeella puolustautua silloin, kun sanomista tulee ylemmältä taholta hänen työstään!! Harmi, ettei useimmat teistä tätä ymmärtäneet, tosin huomasin jo tätä palstaa lukiessani, ettei täältä järkevää vastausta edes voi saada.
        Ainoastaan edellisen vastauksen kirjoittaja toi esiin hyvän idean, eli "kiusaajaetsivän". Kiitos siitä :)

        p.s. Jos lähes kaikki työpaikallamme huomaa samat asiat kyseisessä henkilössä ja hänen käytöksessään, kuin minäkin, niin eikö se jo todista jotakin??

        Täällä "kiusauspalstalla" majailee vakiokiusaajat, joilta et kyllä asiallista vastausta saa. Itse eksyn tänne aika harvoin tästä syystä.
        Toivottavasti asiallisia palstojakin löytyy asiallisiin kysymyksiin. Hyvää jatkoa.


      • Anonyymi
        einariii kirjoitti:

        Mielestäni työpaikolille pitäisi hommata "kiusaajaetsiviä". He olisivat täysin ulkopuolisia ja ujuttautuisivat normaalina työntekijänä työ yhteisöön. Sitten he raportoisivat täysin puolueettomasti totuuden johdolle mitä työtekijäyhteisössä todellakin tapahtuu. Tämä etsivä voisi olla myös oikeudessa todistamassa mitä oikeasti on tapahtunut. Tietysti tällaisen homman alkuunpaneminen voi olla vähän hankalaa. Mutta jos epäillään jossain työpaikassa kiusaamista tapahtuneen, ainakin tällä konstilla voisi myös todisteita siitä saada.

        Muuta ei tarvita kuin että suomalainen rahvas opettelee kasvamaan normaaliksi aikuiseksi. Suomalaiset työpaikat ovat täynnä ylökouluiäisen pissiksen tasolle jämähtäneitä kehareita.


    • Anonyymi

      Kiusaajat puolustavat itseään.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Noin se menee. Narsisti ei osaa ottaa vastuuta, kiistäää kaiken tai sanoi kiusaamisen olevan viatonta huumoria


    • Anonyymi

      Meidän pihasta lähti tuommoinen pihakyttä, kuppikunnan luoja ja juoru-ukko onneksi pois. Pilasi koko ilmapiirin täysin. Yksi mätä omana pilaa kaiken, totta, valitettavasti.

    • Anonyymi

      Minä onnistuin uhriuttamaan pahuudellani taannoin yhden sairaalan kaikkien osastojen koko henkilökunnan esimiehiä myöten kahden vuoden aikana kun yritin kaikin keinoin tulla osaksi heidän työyhteisöään.

      Itselleni ei ole vielä koskaan selvinnyt millä tavalla tämän onnistuin tekemään. Kukaan ei koskaan kertonut minulle itselleni mikä minussa mättää jotta olisin kyennyt korjaamaan vikani.

      Harjoittamani kauhistuttavan kiusaamisenkin jota kuulemma harjoitin koko sairaalan kaikkien osastojen henkilökuntapoloisia kohtaan, sain tietää vasta kauan kauan työsuhteen loppumisen jälkeen. Olen kuulemma hankala, määräilevä henkilö, jolle pitää näyttää marssijärjestys. Tätä marssijärjestystä osastonhoitaja minulle saarnasi kaksi vuotta putkeen, vaan ei koskaan osannut selittää miksi. Minulle ei koskaan osattu selittää mikä toiminnassani mättöi jotta olisin osannut korjata katalan käytökseni. Osastonhoitaja itse koki olevansa myös koko henkilökunnan ja oman esimiehensä kiusaamisen uhri. Kun hänen oman osastonsa henkilökunta rääkkäsi minua mm. ruoanjakotilanteessa niin että potilaatkin rullasivat pyörätuolinsa huoneiden ikkunoiden eteen katsomaan tätä jokapäiväistä työpaikkakiusaamisnäytelmää, osastonhoitaja marssi ohi seinänvieriä pitkin ja esitti olevansa itse jonkinlainen uhri ja näki että siinä se opsoharjoittelija taas kiusaa koko osaston muuta henkilökuntaa.

      Peruskoulussa olin kympin tyttö, kiltti ja tunnollinen. En ole koskaan kiusannut oikeasti ketään eikä minulla ole sellaiseen tarvetta. Sain kristillisen kasvatuksen jossa taottiin jakeluun että kaikki ovat samanarvoisia, ketään ei kiusata, ja vihollistakin pitä rakastaa. En ole koskaan ollut mikään pikky myy tai haisuli. Olen niisku neiti ja muumipeikko. En halua voida pahoin, enkä tuottaa pahaa oloa muille. En näe sellaisessa mitään järkeä.

      Olin opsokoulutettavana suomalaisessa sairaalassa kahden vuoden ajan. Sairaalassa kävi tuona aikana kääntymässä lukemattomia uusia työelämään yrittäjiä jotka pyrkivät tulemaan osaksi tuon sairaalan työyhteisöä. Kaikki katosivat ennen pitkää takavasemmalle koska työyhteisö itse heittäytyi hankalaksi välittömästi kun uusi naama ilmaantui paikalle. Ja sitten alkoi ulina siitä miten kauhea ihminen se uusi tyyppi on.

      Toiset uudet työelämään yrittäjät lähtivät itkien, toiset ovia paukuttaen, toiset vain katoamalla. Sopeutuminen oli ylivoimaisen vaikeaa. Nimittäin tämän sairaalan omalla työyhteisöllä. Heillä itsellään oli suunnattoman suuria vaikeuksia sopeutua uusien naamojen olemassaoloon heidän vanhalla tutulla sisäsiittoisella työpaikallaan. Kaikki uudet tulijat vakityöntekijöiden omia sukulaisia ja kavereita lukuunottamatta savustettiin sieltä ulos hyvässä yhteishengessä.

      Ongelma voi todellakin olla koko työyhteisöllä itsellään ja tavalla miten se uusi "mätä omena" otetaan vastaan.

      Tämä on tyypillisesti nimenomaan suomalaisten yhteisöjen ongelma. Uutta tulijaa vedetään käytännössä ensimmäisenä turpaan, sitten heittäydytään hankalaksi yhteistuumin hyvässä yhteishengessä, ja ryhdytään tekemään kaikki mahdollinen sen eteen että saadaan savustettua uusi tulija ulos. Sitten selitellään kun "tää ala" ei kiinnosta, kun työttömät haluavat vain loisia ja kelalomailla kun me urheat työn raskaan raatajat vain pidetään maailmaa pystyssä ja elätetään heitä. Tämä on suomalaisten paskaisten työyhteisöjen virallinen valitusvirsi.

      Uusi naama pistetään asemaan että pitää nöyristellä ja nuoleskella ja kerjätä yhteisön hyväksyntää kuin joku omanarvontunnoton koira uudessa laumassa. Vanha työyhteisö puolestaan on antanut itse itselleen luvan kohdella uutta tulijaa ihan just niin kusipäisesti kuin sielu sietää. Heillä ei ole mitään velvoitteita ottaa uutta työntekijää vastaan, pyrkiä tekemään sopeutumista helpoksi ja ottaa uusi työntekijä tekemään yhdessä töitä heidän kanssaan. Ei.

      Kyseinen sairaala lakkautettiin muutama vuosi sitten siellä ilmenneiden vakavien ongelmien vuoksi. Ja nyt samat paskiaiset siroteltiin sitten muihin laitoksiin ikäänkuin ongelma olisi ollut itse rakennuksessa, eikä niissä pikkusieluisissa paskiaisissa jotka siellä perseilivät.

      Näen vieläkin painajaisia tuosta jaksosta. Aika monesta muustakin työelämään yrittämisjaksosta. Kaikilla työpaikoilla tuntuu vallitsevan enemmän tai vähemmän samanlainen kulttuuri.

      Saan inhonkramppeja koko kehooni kun ajattelen noita epäkypsiä, ilkeitä, pissapäisiä pikkusieluisia ihmisiä. Inhoan kaikkea heissä, heidän olemassaolon tapaansa, elämänasenteitaan, kaikkea mitä he edustavat. En ikinä halua tulla samanlaiseksi kuin he. Heissä ei ole edes komedia- arvoa. He ovat kertakaikkiaan yököttäviä ihmisiä. Ehkä oli onni onnettomuudessa etten lopulta päätynyt sinne töihin kuten oli alunperin tarkoitus. Seura tekee kaltaisekseen ja olisi kammottava ajatus muotoutua ajan saatossa samanlaiseksi kuin nämä mätäpäät.

      Jos minä olen tuollaisten ihmisten näkemyksen mukaan mätä omena, se tarkoittaa että olen ihmisenä päinvastainen kuin he itse, ja täten se on kunnia- asia minulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe