Kiireellistä asiaa itsemurhasta!

Gingerman

Eräs tuttuni käyttää Seronil-masennuslääkettä ja hänellä on aikomuksia tehdä itsemurha niin haluaisin tietää kuinka helposti Seronililla voi itsemurhan tehdä? Asia on kiireellinen! Ei vittuilua tai muuta.

14

10107

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua

      Voi ottaa yhteyttä terveyskeskuslääkäriin joka voi tehdä lähetteen pakkohoitoon. Yhtenä kriteerinä pakkohoitolähetteelle on, että ihminen on vaaraksi itselleen tai mmuille.

      Tässä jotain tietoa lääkkeestä:
      Yliannostus: Fluoksetiinia (lääkkeen vaikuttava aine) voidaan pitää varsin turvallisena aineena akuutissa yliannostuksessa. Pelkän fluoksetiinin yliannostuksen aiheuttamat
      kuolemantapaukset ovat hyvin harvinaisia. Yliannostuksen oireet (1500 mg asti) ovat yleisesti ottaen lieviä. Yleisimmät oireet ovat takykardia (nopea pulssi), väsymys,
      vapina, oksentelu ja pahoinvointi. Harvoin on esiintynyt kouristelua.

      Fluoksetiinille ei ole erityistä vasta-ainetta. Yliannostuksen hoito on oireenmukaista. Sydämen toimintaa ja hengitystä tulee tarkkailla. Hoidossa tulee ottaa
      huomioon fluoksetiinin ja norfluoksetiinin pitkä puoliintumisaika (vaikutus kestää kauan). Hoito riippuu myös muista samanaikaisesti otetuista lääkkeistä ja aineista. Yleishoitona
      vatsahuuhtelu ja lääkehiilen käyttö on suositeltavaa imeytymisen vähentämiseksi.

      • El.

        suomessa ei ihan tolla perusteella saa laittaa ihmista pakkohoitoon.tiedän sen koska olen itse ollut psykiatrisessa hoidossa VAPAAEHTOISESTI jonka jälkeen otin runsaan yliannostuksen masennus ja "ahdistuslääkkeitä" sekaisin,mokasin kun otin ne yks kerralla ja otin vähän alkoholiakin,enkä ollut ottanut huomioon että ne alkoivat vaikuttaa niin nopeasti..nukahdin ennen ku sain kaikki napsittua,joten olin myös ehdottoman huonossa paikassa..mutsi löys mut ihan tokkuras....ja soitti ambulanssin.
        yöks jouduin jäämään sairaalaan tarkkailuun,mutta seuraavana päivänä lääkäri sanoi että pakkohoito ei tule kysymykseen.
        eli vaaditaan todella paljon ennenkuin ihminen suomessa pakkohoitoon pistetään..
        jäin kyllä suostuttelun myötä pariks viikoks sairaalaan.
        pahoittelen että puhuin ihan ohi aiheen.


    • kokekenut

      Rukoilijat liikkeelle! Kiitos Herra, että autat tässäkin tapauksessa Jeesuksen nimessä.

      • esjonne134

        SInä lesta mummo mites luulet saavas respektiä millään jeesuksella? Kun adam ja evak:in sukurutsasi :) ja ite joskus aattelin ottaa lääkkeiten yliannostuksen,olen niin masenutunut,en enään jaksa,ja otan vahvoja lääkkeitä ja monta eri lääkettä kerralla ja pöllin iskän kaapista viinapullon


      • Anonyymi

        Rukoilkaa myös että jaksan murkun kans.


    • Moppi

      Hei ja toivon ettei ole liian myöhaäistä. Sinä joka epäilet ystäväsi puheista hänen hautovan itsemurhaa, niin toivon että se olisi turhaa. Asuinpaikkaanne en tiedä, mutta hätäkeskuksesta saat ainakin auttavan puhelimen numeron. Voit kokeilla myös SPR:n auttavasta puhelimesta, terveyskeskuksen kautta ammattiapua,sillä sitä Ystäväsi nyt oikeasti tarvitsee,koska ei varmaan ajatukset ole aivan selvät ja tunne-elämän raja on jo hämärtynyt. Mielenterveystoimisto on yksi a ja o ja nyt luottaisin terveyskeskuksen henkilöstön tai sairaalan ammattitaaitoiseen henkilöstöön,jotta Ystäväsi löytäisi jälleen sen elämän valon ja ilon. Taustoja ja ikää tuntematta olen hengessä mukana, että saisimme tämän ihmisen jälleen omaksi itsekseen. Tue ja auta ja ole tarvittaessa hänen luonaan yötä päivää ja tärkeintä olisi saada ymmätämään ammattiavun tarve. Ole siis tiukkana ja nyt ei pelkät lääkkeet auta vaan tarvitaan myös jatkohoitoa eikä pelkästään lääkärin määräämää masennuslääkkeiden popsimista. Lähimmäistuki ja jos ei apua ala löytymään niin numeropalvelusta kriisipuhelimen numero.
      voimia teille kaikille!

    • Jenna

      en tiedä onko seronililla mahdollista itsensä tappaa, mutta muita keinoja tietysti löytyy. Entinen mieheni teki itsemurhan jokin aika sitten ja sairasti myöskin masennusta. Älä jätä häntä yksi vaan hae apua mielenterveyststota tai jostakin auttavasta puhelimesta!!

    • Elämänhaluinen

      en tiedä lääkettä, itselläni myös lääke siihen tarkoitukseen hakusessa, mikä lääke ja mistä niitä saan? Toivottavasti saamme asiallista neuvoa jostakin. Ihmisten on ihan turha alkaa saarnaamaan, minä en ole koskaan ollut masentunut luonteeltani, enkä ole nytkään. Asiat vaan ovat sillä tolalla että
      minun on täältä vähän ennenaikojani poistuttava. Siis vähän vaan aikaistan ja helpotan.
      Vaikka olen niin elämänhaluinen kuin olla ja voi, niin en usko että kituminen vastaa minkäänlaista elämää.

      • kohtalotoveri

        Olen kohtalotoverisi. Etsin myös tietoa lääkkeestä joka minut nukuttaisi ikiuneen. En minäkään ole masentunut, niin sairas vain että kituminen ei jaksa kiinnostaa. Tottakai olen rukoillut, uskova kun olen. Minulle vaan on elonpäivät lopussa, sillä siisti. Väkisin ei voi parantua, vaikka kuinka tahtoisi. Lääkärit ovat tuomionsa antaneet. Maailmassa vaan yksinkertaisesti ei kaikkea voida parantaa. Joka hetki joku jossain kuolee. Miksi se silti on niin outoa ja ikävää. En tahtoisi vielä kuolla, niin paljon on mitä tahtoisin nähdä.

        Mutta, kun ei niin ei. Asiallista tietoa toivoisin
        tavasta joka aikaistaa kuolemaa. Se olisi varmaan kaikille helpotus, sillä tottakai omaisetkin kärsivät minun kärsimyksistäni. Kuolemaa he myös surisivat, mutta aika parantaa.
        Mistähän saisi syanidia, eikös se ollut sota-aikana nopea tapa päästä hengestään.


    • ELÄMÄÄ

      Kuulkaa nyt!
      Sanokaa kaikille jotka näistä puhuu että on olemassa yksi joka nämä jutut hoitaa.
      Se on korkeampi taho Jumala.
      Itse olen selväjärkinen ihminen ja olen saanut pyytämällä apua!
      Etsikää itsellenne se apu!!!
      Rakastakaa kaikkea, ennenkaikkea itseänne!!!!
      Viina ja huumeet ei ole ihmistä varten muuta kuin lääkkeeksi.
      Pysykää selväpäisinä ja aitoina!!
      Vaikea kertoa sanoin tätä asiaa, mutta jokaisen elämä on ainutlaatuinen!!!!
      Haluaisin huutaaaaaaaaaaaa että kaikki ymmärtäisi, tunnen ystäväsi ja kaikkien samassa tilanteessa olevien puolesta TUSKAA!

      • emma

        kun on vakavasti masentunut ei ehkä olekkaan ihan täysin selväjärkinen,koska on sairas!
        ja toisekseen,ei sillon jaksa mitään apuja hakea ja tuskin edes kiinnostusta löytyy..sillon tarvitsee muut hakemaan itselleen apua ja tukemaan.tiedän kokemuksesta.


      • Saara

        Noin minäkin ajattelin ennenkuin sairastuin vakavasti. En voinut ymmärtää enkä mitenkään hyväksyä että joku riistäisi itseltään hengen minkään asian takia.
        Jumalaa en sotkisi näihin juttuihin. HÄN on mun mielestäni kuoleville tärkeä, auttaa siellä jossakin. Eihän me ihmiset voida eikä saada vaatia Jumalalta apua joka juttuun. Ei varmaan ehtisikään kaikkia auttamaan. Siksipä toiset parantuu , toiset ei. Vaikka kaikki huutavat varmaan yhtä paljon kun hätä on suuri.
        Koska olen syvästi uskova ihminen, en voi kuin hämmästellä että täällä maan päällä monet ihmisen tekemät asiat laitetaan Jumalan syyksi, että muka HÄNEN tahtonsa. Aivan niinkuin amerikoissa sanoivat että Jumala lähetti heidät sotimaan. Hävytöntä!


    • jkkbopu

      niinkö

    • Anonyymi

      Seronimilla ei kuole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      494
      3581
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      463
      3422
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      141
      3000
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2302
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2170
    6. 210
      1579
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1397
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1280
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1274
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1090
    Aihe