Homoillan jälkeen 45 on eronnut

kirkosta E-P:llä?

Kirkosta on eronnut keskiviikon ja torstain aikana 45 eteläpohjalaista. Keskiviikkona erosi 32, tänään 13. Koko vuoden aikana on eronnut 573.

Seinäjoella kirkosta erosi eilen 16, tänään 3. Seinäjoella on eronnut tänä vuonna 242. Seitsemän prosenttia vuoden eroista tapahtui siis eilen.

Eroamisten syyksi arvellaan Ylen Ajankohtaisen kakkosen tiistaista Homoiltaa.

-Eroaminen ei ole laantunut, vaan se jatkuu kiivaasti, eroakirkosta.fi-palvelusta kerrotaan.

Koko maassa Ylen homoillan vuoksi on tähän mennessä eronnut jo 4000

Varsinaisia homoja E-P:lla, kun noin vähän eroaa homokirkosta.

http://www.ilkka.fi/Article.jsp?article=538547&Title=Homoillan j%E4lkeen 45 on eronnut kirkosta E-P:ll%E4

34

449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terveyttä kaikille

ihmiset eroaa siksi kun kirkko hyväksyy sairauden ja luonnonvastaisuuden nimeltä lesbot ja homot.

• Sakkeus.

Kirkosta eroamisen pitäisi olla todella kiivasta, koska kirkko näyttää hyväksyvän monenlaisia sairaita: sydänsairaita, verenpaine- ja sokeritautisia, liika lihavia ja liika laihoja, ahneita materialisteja ja köyhiä luusereita, puhumattakaan nyt vaikka rammoista vajaamielisistä, syöpä- ja lepratautisista... you name them.......

• ihan selvä asia
        Sakkeus. kirjoitti:

Kirkosta eroamisen pitäisi olla todella kiivasta, koska kirkko näyttää hyväksyvän monenlaisia sairaita: sydänsairaita, verenpaine- ja sokeritautisia, liika lihavia ja liika laihoja, ahneita materialisteja ja köyhiä luusereita, puhumattakaan nyt vaikka rammoista vajaamielisistä, syöpä- ja lepratautisista... you name them.......

iso kirja sanoo,, jos mies makaa miehen kanssa niinkuin naisen kanssa maataan ei peri taivasten valtakuntaa. hyvä viisaus koska eihän niiden vehkeetkään sovi yhteen, eli luonnonvastaisuudesta on kysymys.

• ja miehet.
        ihan selvä asia kirjoitti:

iso kirja sanoo,, jos mies makaa miehen kanssa niinkuin naisen kanssa maataan ei peri taivasten valtakuntaa. hyvä viisaus koska eihän niiden vehkeetkään sovi yhteen, eli luonnonvastaisuudesta on kysymys.

Tunnen monta mies- ja naisparia ja ihan mukavasti niillä näyttää menevän täällä maan päällä. Eikö se riitä?
        Sen lisäksi tunnen suuren määrän mies- naispareja, joilla menee aivan perkeleellisen huonosti. Ehkäpä juoni onkin siinä, että taivaassa sitten paranee olo?

• minä vaan
        ja miehet. kirjoitti:

Tunnen monta mies- ja naisparia ja ihan mukavasti niillä näyttää menevän täällä maan päällä. Eikö se riitä?
        Sen lisäksi tunnen suuren määrän mies- naispareja, joilla menee aivan perkeleellisen huonosti. Ehkäpä juoni onkin siinä, että taivaassa sitten paranee olo?

Jonkun mukaan Raamatusta löytyy vain pari kohtaa johon nämä homovastaiset vetoavat.
        Sensijään löytyy kymmeniä kohtia jossa kehoitetaan lähimmäisen rakkauteen.
        Ja vaikkapa niin sanotaan, että jos sinulla on kaksi ihokasta, niin anna toinen sille jolla
        ei ole yhtään.
        Tuo Raamatun kohta aikalailla huonosti muistuu "uskovaisille"
        Vaikka selkeä hetero olenkin, niin minusta jos Luoja on luonut myöskin homot ja
        lesbot, on heillekin annettava oikeus olla sitä, millaiseksi Luoja on heidät luonut!

• Väärää tulkintaa
        minä vaan kirjoitti:

Jonkun mukaan Raamatusta löytyy vain pari kohtaa johon nämä homovastaiset vetoavat.
        Sensijään löytyy kymmeniä kohtia jossa kehoitetaan lähimmäisen rakkauteen.
        Ja vaikkapa niin sanotaan, että jos sinulla on kaksi ihokasta, niin anna toinen sille jolla
        ei ole yhtään.
        Tuo Raamatun kohta aikalailla huonosti muistuu "uskovaisille"
        Vaikka selkeä hetero olenkin, niin minusta jos Luoja on luonut myöskin homot ja
        lesbot, on heillekin annettava oikeus olla sitä, millaiseksi Luoja on heidät luonut!

kelpaavan Raamatusta vain se,millä tavalla itse tulkitset omaa tarkoitustasi varten Raamatun sanomaa.
        Lähimmäisen rakastaminen ei todellakaan tarkoita mitään homoilua ja lesboilua.
        Luoja on varmasti luonut ns.normaalit ja seksuaalisesti poikkeavat ihmiset. Mutta valinnan omasta seksuaalisesta käyttäytymisestä on ihminen itse toteuttanut omien sairaidenkin mielihalujensa mukaiseksi ja saa kantaa siksi itse kantaa vastuun kaikista teoistaan.
        Murhaajat,raiskaajat ym.rikolliset joutuvat vastuuseen teoistaan,vaikka Luoja on heidätkin luonut.
        Aivan samalla tavalla tulisi heitä rakastaa,vaikka he ovat mielihalujensa ohjaamia.

• MatteusLuukas
        Väärää tulkintaa kirjoitti:

kelpaavan Raamatusta vain se,millä tavalla itse tulkitset omaa tarkoitustasi varten Raamatun sanomaa.
        Luoja on varmasti luonut ns.normaalit ja seksuaalisesti poikkeavat ihmiset. Mutta valinnan omasta seksuaalisesta käyttäytymisestä on ihminen itse toteuttanut omien sairaidenkin mielihalujensa mukaiseksi ja saa kantaa siksi itse kantaa vastuun kaikista teoistaan.
        Murhaajat,raiskaajat ym.rikolliset joutuvat vastuuseen teoistaan,vaikka Luoja on heidätkin luonut.
        Aivan samalla tavalla tulisi heitä rakastaa,vaikka he ovat mielihalujensa ohjaamia.

Raamattu-uskovaisille elämänohjeita suoraan raamatusta:
        Sinulle, jolla näyttää olevan niin selvät sävelet raamatunmukaisesta elämästä, oletko kokeillut näitä Jeesuksen ohjeita?

- Luuk. 6:30 "Anna jokaiselle, joka sinulta anoo, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinun omaasi ottaa."
        - Luuk. 14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja
        lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."
        - Matt. 6:19-20 "Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä
        varkaat murtautuvat sisään ja varastavat."
        - Luuk. 12:33 "Myykää, mitä teillä on, ja antakaa köyhille."

ja

- Moos. 22:10 "Älä kynnä yhtaikaa härällä ja aasilla."

• minä vaan
        Väärää tulkintaa kirjoitti:

Aikalailla väärä tulkinta tuo, että tarkoitan lähimmäisen rakastamisella homoilua tai
        lesboilua. Tietääkseni ei Raamatussa sanota että lähimmäisen rakkaus on rajattua.
        Se mitä tuossa kritisoida halusin, vuosikymmenien kokemus kun on ihmisistä, on
        se että ns uskovaiset ottavat mielellään Raamatusta vain sen, joka omaa kantaa
        puolustaa. Eikä missään tapauksessa sellaista asiaa, joka saattaisi taloudellisesti
        jotain maksaa. Juuri tuota en jaksa olla ihmettelemättä, että joku asia sieltä
        kelpaa ja sanotaan että että kyseessä on Jumalan sana, joka pitää sellaisenaan
        hyväksyä. Mutta ei missään tapauksessa sellaista, joka pakottaisi jotain toiselle
        antamaan ja jotain hänen hyväkseen tekemään. En ymmärrä , en!

• ihan selvä asia kirjoitti:

Ja iso kirja käskee myöskin viemään vanhempiansa kunnioittamattoman lapsen kaupungin ulkopuolelle ja tämän pitää kivittää hengiltä. Tämän lain myöskin Jeesus vahvisti. Muistaakseni Matteuksen 15 luku ja sen alkupuolella on Jeesuksen vahvistus lailla ja hän oikein moitti siitä, kun juutalaiset olivat menneet lipeämään alkuperäisestä laista, mikä muuten löytyy Mooseksen..olisiko ollut vitosesta.

Mikäli raamattuun uskoo, niin olkoot niin. Mikäli pitää sitä Jumalan sanana, niin sellaiset pitäisi ohjata hoitoon. Mulle on oikeasti ihan sama mitä ne homo touhuaa, kuhan pitävät turpansa kiinni ja elävät kuten normaalitkin ihmiset. Tavallinen homo ei mua hetkauta, mutta nämä bb-homot ja muut klisee-homot saa karvat pystyyn. Ei mua häiritse se homous, vaan niiden vittumaisen kitisevä persoona.

• minä vaan kirjoitti:

Aikalailla väärä tulkinta tuo, että tarkoitan lähimmäisen rakastamisella homoilua tai
        lesboilua. Tietääkseni ei Raamatussa sanota että lähimmäisen rakkaus on rajattua.
        Se mitä tuossa kritisoida halusin, vuosikymmenien kokemus kun on ihmisistä, on
        se että ns uskovaiset ottavat mielellään Raamatusta vain sen, joka omaa kantaa
        puolustaa. Eikä missään tapauksessa sellaista asiaa, joka saattaisi taloudellisesti
        jotain maksaa. Juuri tuota en jaksa olla ihmettelemättä, että joku asia sieltä
        kelpaa ja sanotaan että että kyseessä on Jumalan sana, joka pitää sellaisenaan
        hyväksyä. Mutta ei missään tapauksessa sellaista, joka pakottaisi jotain toiselle
        antamaan ja jotain hänen hyväkseen tekemään. En ymmärrä , en!

Mooseksen kirjassa sanotaan kuka on lähimmäinen. Se on toinen israelilainen, eikä muut. Se on juutalaisten kirja ja Jesse oli samaa kuppikuntaa. Jesse toi sen myöskin esille Matteuksen 15:24 ... kohtaa. Hän teki selkeän pesäeron juutalaisten ja muiden välillä, ihan kuten vanhassa testamentissa opettiin.

• ymCA

Onko ne kaikki eronneet sitten homoja?

• perkö

Minkä takia juuri heteronaiset,varsinkin nuoret sellaset on niin kovin suopeita homoille ja heidän peräreikätouhuilleen?

• Vauhdissa.
        perkö kirjoitti:

Minkä takia juuri heteronaiset,varsinkin nuoret sellaset on niin kovin suopeita homoille ja heidän peräreikätouhuilleen?

Kiinnostus tuohon peräreikään näyttää näillä maalaistolloilla olevan suurempaa kuin suurella osalla homoista.

• perkö kirjoitti:

90-luvulta se jo lähti. Homous alkoi sille olla trendinä ja nainen ei ollut mitään, jos sillä ei ollut yhtä homoystävää. Homo-kaveri on ihan brassailun vuoksi hankittu, kuten louis vuittonin laukku tai muut pinnallisuutta omaavat asiat.

• miinusta
      • minä vaan

Enpä jaksa ymmärtää, että jokainen keskustelu menee törkeäksi. Taitaa kuvata lukijoittensa tasoa.
        Minusta tästäkin asiasta olisi mahdollista keskustella siististi

• perkö
        minä vaan kirjoitti:

Enpä jaksa ymmärtää, että jokainen keskustelu menee törkeäksi. Taitaa kuvata lukijoittensa tasoa.
        Minusta tästäkin asiasta olisi mahdollista keskustella siististi

...on "siisti" homokeskustelu? Eikö siitä voi suoraan puhua ja sen ällöttävyydestä? Vai luuletko että homot vain silittelevät ja pitävät toisiaan kädestä?

• noin paljon

rahaa tarvitsee, eikö niiden pitäisi elää pyhästä hengestä?

• sexsexsexsex
        noin paljon kirjoitti:

ja muiden seksielämän vahtimisesta.

• noin paljon kirjoitti:

Ei jaksa goolettaa, tarkistaa ja linkittää asioita. Muistaakseni ja korostan muistaakseni kirkon tulot oli vuonna 2008 pikkasen alle miljardin ...palkkoihin meni 540 miljoonaa ja avustuksiin, minkä kansalaiset luulevet oikeasti olevan kirkossa tärkeä homma, niin sinne ei tainnut mennä kuin jokunen miljoona. Kirkon ulkomaanavunkin suurin rahoittaja on valtio, ei kirkko. Noi luvut löytyy kuitenkin kirkon sivuilta ja siellä on ne toteutuneet kustannukset. Kirkon omaisuutta en tiedä, mutta arvatenkin on useita miljardeja ja siitähän ei riitä jakoon köyhille...oma perse ennen muiden perseitä.

• a+1+b+2

Ihan hyvä juttu, paska vaan putoaa rattailta ei siinä sen ihmeempää tapahdu, jäljelle jää hyvä puhdas porukka.

• 1+1<2

Heteroseksuaalisia parisuhteita vuosikymmeniä seuranneena ei ole useinkaan tullut puhtaus mieleen.

• näin ajattelen
        1+1<2 kirjoitti:

Heteroseksuaalisia parisuhteita vuosikymmeniä seuranneena ei ole useinkaan tullut puhtaus mieleen.

Vuosikymmenien kokemuksella asiakaspalvelusta, en todellakaan voi sanoa, että
        nuo jäljelle jääneet olisivat hyvää ja puhdasta porukkaa.
        Elä ja anna toistenkin elää, ei todella kuulu noiden "hyvien ja puhtaiden" ajatus-
        maailmaan.

• perkö
        1+1<2 kirjoitti:

..puhtaampaa kun anukseen lykkiminen.

• ____________________

• trhrhr
        perkö kirjoitti:

..puhtaampaa kun anukseen lykkiminen.

Olet siis kokeillut?

• näin ajattelen
        trhrhr kirjoitti:

Olet siis kokeillut?

Minä en nyt ymmärrä taas kerran näitä kirjoittajia. Perusasia minusta on se, että
        hyväksytäänkö ihmiselle sellainen jonka luoja on hänelle luonut. Eikä kyllä se millä
        tavalla kukin tuon sukupuolisen aktinsa hoitaa. Tuomitsevatko uskovaiset tuon anaalin
        käytön heteroilta, eli kuuluuko kirkollinen siunaus vain perinteistä lähetyssaarnaaja-
        asentoa käyttäville.

• perkö
        näin ajattelen kirjoitti:

Minä en nyt ymmärrä taas kerran näitä kirjoittajia. Perusasia minusta on se, että
        hyväksytäänkö ihmiselle sellainen jonka luoja on hänelle luonut. Eikä kyllä se millä
        tavalla kukin tuon sukupuolisen aktinsa hoitaa. Tuomitsevatko uskovaiset tuon anaalin
        käytön heteroilta, eli kuuluuko kirkollinen siunaus vain perinteistä lähetyssaarnaaja-
        asentoa käyttäville.

Luoja ei oo ketään luonut homoksi,se on vain homojen typerä yritys vääntää homoilu luonnolliseksi.Luonnotonta se on eikä se siitä muuksi muutu.Vai onko miesten välinen akti Sinusta luonnollista,häh??

• hetheti
        perkö kirjoitti:

Luoja ei oo ketään luonut homoksi,se on vain homojen typerä yritys vääntää homoilu luonnolliseksi.Luonnotonta se on eikä se siitä muuksi muutu.Vai onko miesten välinen akti Sinusta luonnollista,häh??

Samaa miletä, jos homoilu olis ihmiselle luonnollista mehän olisimme kuolleet sukupuuttoon jo vuosituhansia sitten.

• 3+9
        perkö kirjoitti:

Perkön pitäisi kokeilla asiaa, kun se näyttää häntä niin kiinnostavan. Terve mieshän kestää mitä vain.

• totta joka sana
        perkö kirjoitti:

mies joka makaa miehen kanssa niinkuin naisen ei peri taivasten valtakuntaa, eikö mene perille, siinä ei lue että ei vaiskaa.

• Ryhdytkö
        totta joka sana kirjoitti:

mies joka makaa miehen kanssa niinkuin naisen ei peri taivasten valtakuntaa, eikö mene perille, siinä ei lue että ei vaiskaa.

hommiin, vai etkö noudata Raamatun ohjeita?
        Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa. 3. Moos

• perkö
        3+9 kirjoitti:

Perkön pitäisi kokeilla asiaa, kun se näyttää häntä niin kiinnostavan. Terve mieshän kestää mitä vain.

Oman naisen kanssa se on mukavampaa-ja luonnollista,koita etsiä joku toinen äijä.

• uusi ennätys

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      209
      7199
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4692
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4594
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3322
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1975
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      30
      1758
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1737
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      41
      1600
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1499
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1277
    Aihe