vessanpytyn siivous

tortunvääntäjä

Mulla menee hermot, kun vaimo on alkanut kyttäämään vessanpyttyä joka kerta kun olen käynyt vääntämässä tortut. Pidän kyllä huolen, että jos vesirajan yläpuolelle tarttuu jotain, niin pesen sen pois.
Mutta vaimopa valittaa jos sinne pohjaan, veden alle jää jotain ruskeata vanaa tai jälkeä.
Mun mielestä sitä pohjaa ei tarvitsisi joka kerta pestä, koska se pysyy märkänä ja huuhtoutuu vähitellen pois.

Kuulisin lukijoiden mielipiteitä, että kuinka puhtaana pytty tarvitsisi pitää ?
Olenko minä sika vai onko vaimo nipottaja?

81

6254

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikku-A

Kyllä asia kylmästi on niin, että vaimosi on oikeassa, vai pidätkö jotenkin erityisen esteettisenä sontasta pyttyä? En minäkään.

• Vaimo ihminen :))

No kyllähän se minunkin mielestäni niin on että se pönttö pitäisi pestä jos sen sotkee. Itse en kehtaisi edes jättää jotain kakka vanoja pönttöön...noloo... Mutta, mieheni ei kanssa pönttöä pese ja mä en jaksa siitä enään sanoa, joten käyn pesemässä sen itse jos huomaan että se on jäänyt likaiseksi.

Iloisia pöntön pesu hetkiä vaan :))

PS: tuo pöntön siisteys tai likaisuus käy kaiketi enemmän meidän naisihmisten silmään kuin miesten :)

• marianneK
        Vaimo ihminen :)) kirjoitti:

No kyllähän se minunkin mielestäni niin on että se pönttö pitäisi pestä jos sen sotkee. Itse en kehtaisi edes jättää jotain kakka vanoja pönttöön...noloo... Mutta, mieheni ei kanssa pönttöä pese ja mä en jaksa siitä enään sanoa, joten käyn pesemässä sen itse jos huomaan että se on jäänyt likaiseksi.

Iloisia pöntön pesu hetkiä vaan :))

PS: tuo pöntön siisteys tai likaisuus käy kaiketi enemmän meidän naisihmisten silmään kuin miesten :)

Ei pidä paikkaansa, minua ei liat haittaa ja olen nainen. Kyse on siitä, että olen paitsi laiska mutta minusta lika on myös luonnollista. Vieraiden ihmisten jätökset inhottaa tietenkin, mutta ei oman miehen.

• ffff_f

Juu, kyllä sitä saa huudon aikaseksi vaikka kärpäsen paskasta jos ei ole isompiakaan läjiä näköpiirissä. Taannoin kuuntelin käsi poskella kaveriani joka kaakatti vauhkoontuneena siitä miten helvetisti häntä otti päähän se kun puoliso laittaa aina vessapaperirullan "väärin" pidikkeeseen. Joo en opetellut mikä se "oikea" suunta heillä on, mutta hirvee päänsärky se kuulosti olevan sille nimenom. ihmiselle.
      No, niille on kohta syntymässä esikoinen joten eiköhän tuon kokoinen dilemma ole sillä hoidettu.

Halaa sinä sitä naistasi ens kerralla ja sano sille, että lähetäänpäs vähän ulkoilemaan, rakas, jooko?
      Ihmisellä on vielä aikuisenakin taipumus jumiutua tarkkailemaan vaikkapa oman napansa ympärystä aamuin illoin, välipalalla ja ruokatunnilla ellei joku tule ja keskeytä sitä tärkeää toimitusta ja vedä ajatuksia muualle sen navan tuijottamisesta.
      Ole sinä se rakastava aikuinen sillon kun sun vaimosi putoo kiukuttelevan lapsen tasolle noine "ongelmineen".

• tortunvääntäjä

näyttäisi olevan tasapeli tällä hetkellä, toivottavasti saan lisää mielipiteitä!

Joo, tuo tuollainen huutaminen tekee itse asiasta sivuseikan.
        Paljon rakentavampaa olisi jos vaimoni esim. menisi aina jälkeeni siivoamaan pyttyä, silloin minua alkaisi nolostuttamaan ja minulla olisi enemmän motivaatiota kiillottaa pönttö jälkeeni.

Tuo on varmaan totta, että tärkeämpiä asioita puuttuu, sillä olemme olleet yhdessä melkein kolme vuotta ja tämä pönttö-juttu alkoi vasta kuukausi sitten. Sitä ennen se ei kiinnostanut vaimoani.

Ehkä takana on myös jotain tarvetta kontrolloida/pomotella minua, tämä pönttöjuttu on sitten sopiva väline siihen.

Meillä on taloyhtiön pyykkituvassa myös wc, ehkä alan käymään siellä. Mutta se menisi vähän hukkaan, koska vaimoni ei tajua asiaan liittyvää sarkasmia, ennemminkin hän tuntisi jotain vahingoniloa siitä, että minun elämäni olisi vaikeampaa.

• gutvytr

uhnu9ybkönj

• yök mikä mies
        tortunvääntäjä kirjoitti:

näyttäisi olevan tasapeli tällä hetkellä, toivottavasti saan lisää mielipiteitä!

Joo, tuo tuollainen huutaminen tekee itse asiasta sivuseikan.
        Paljon rakentavampaa olisi jos vaimoni esim. menisi aina jälkeeni siivoamaan pyttyä, silloin minua alkaisi nolostuttamaan ja minulla olisi enemmän motivaatiota kiillottaa pönttö jälkeeni.

Tuo on varmaan totta, että tärkeämpiä asioita puuttuu, sillä olemme olleet yhdessä melkein kolme vuotta ja tämä pönttö-juttu alkoi vasta kuukausi sitten. Sitä ennen se ei kiinnostanut vaimoani.

Ehkä takana on myös jotain tarvetta kontrolloida/pomotella minua, tämä pönttöjuttu on sitten sopiva väline siihen.

Meillä on taloyhtiön pyykkituvassa myös wc, ehkä alan käymään siellä. Mutta se menisi vähän hukkaan, koska vaimoni ei tajua asiaan liittyvää sarkasmia, ennemminkin hän tuntisi jotain vahingoniloa siitä, että minun elämäni olisi vaikeampaa.

HAHAHAHAH!!!!

"Paljon rakentavampaa olisi jos vaimoni esim. menisi aina jälkeeni siivoamaan pyttyä, silloin minua alkaisi nolostuttamaan ja minulla olisi enemmän motivaatiota kiillottaa pönttö jälkeeni. "

Niin varmaan, voi vittu, tiedät ihan tasan tarkalleen, että sekin homma jäis muijas harteille ja se ravais kun koira jopa pyyhkimässä PASKAT sun jälkees, voi vittu, ihan uskomatonta sontaa sä tunnut jauhavan. Jopa itselles. Sä tottusit siihen ja niinkun itsestään selvänä kohteleva mies muutenkin, antasit muijas huolehtia asiasta ja ihme ettet vaatis persettäkin pyyhkimään. On liikaa omien paskojen siivous vaadittu sulta sitten. Paskaraidat viehättää.

Oletko sä tyhmä?! "Ehkä takana on myös jotain tarvetta kontrolloida/pomotella minua, tämä pönttöjuttu on sitten sopiva väline siihen. "
        Joo, todella, muijas ei tykkää sun pinttyneestä paskasta, ulosteesta, ihme ettei kusiakin tartte juoda, ja sun mielestä kyse on kontrolloinnista, koska sun paskashan haiseekin varmaan jollekin ihanalle pariisin parfyymille.

Ehkä kaiken takana on sun saamattomuutes, laiskuutes ja välinpitämättömyytes, kun et voi vessaharjalla pönttöä puhtaaksi pyöräyttää, mihin menee noin 3 sekuntia, jos itte sen sotket. Kyse on sun ylimielisyydestäs, typeryydestä, jääräpäisyydestä ja siitä, että sun mielestä muijan kuulus se vessa pestä, kun sua ei toi paskan haju haittaa: ei niin että sä sen 3 sekuntia ajattelisit muuta kun ittees.

• Ikävä lukea tuollaista vuodatusta
        yök mikä mies kirjoitti:

HAHAHAHAH!!!!

"Paljon rakentavampaa olisi jos vaimoni esim. menisi aina jälkeeni siivoamaan pyttyä, silloin minua alkaisi nolostuttamaan ja minulla olisi enemmän motivaatiota kiillottaa pönttö jälkeeni. "

Niin varmaan, voi vittu, tiedät ihan tasan tarkalleen, että sekin homma jäis muijas harteille ja se ravais kun koira jopa pyyhkimässä PASKAT sun jälkees, voi vittu, ihan uskomatonta sontaa sä tunnut jauhavan. Jopa itselles. Sä tottusit siihen ja niinkun itsestään selvänä kohteleva mies muutenkin, antasit muijas huolehtia asiasta ja ihme ettet vaatis persettäkin pyyhkimään. On liikaa omien paskojen siivous vaadittu sulta sitten. Paskaraidat viehättää.

Oletko sä tyhmä?! "Ehkä takana on myös jotain tarvetta kontrolloida/pomotella minua, tämä pönttöjuttu on sitten sopiva väline siihen. "
        Joo, todella, muijas ei tykkää sun pinttyneestä paskasta, ulosteesta, ihme ettei kusiakin tartte juoda, ja sun mielestä kyse on kontrolloinnista, koska sun paskashan haiseekin varmaan jollekin ihanalle pariisin parfyymille.

Ehkä kaiken takana on sun saamattomuutes, laiskuutes ja välinpitämättömyytes, kun et voi vessaharjalla pönttöä puhtaaksi pyöräyttää, mihin menee noin 3 sekuntia, jos itte sen sotket. Kyse on sun ylimielisyydestäs, typeryydestä, jääräpäisyydestä ja siitä, että sun mielestä muijan kuulus se vessa pestä, kun sua ei toi paskan haju haittaa: ei niin että sä sen 3 sekuntia ajattelisit muuta kun ittees.

Oletko sinä kyllästynyt elämääsi ja miehiin?
        Noinko asiat teillä hoidetaan, haukkumalla toinen lyttyyn? Kuvittele itsesi toiseksi osapuoleksi.

• niuhottaja,

myönnän, enkä sitä edes kiistä, vessapöntön pitää olla puhdas, siinä ei saa olla mitään roiskeita eikä jarrujälkiä, eikä kusetit saa olla pitkin reunoja. Niuhotan monesta muustakin asiasta, mutta en nosta meteliä. Jos puoliso laittaa pyykin kuivumaan, olen tyytyväinen, että pyykit on ylipäätään levitetty. Jos ne eivät ole mieleisessäni järjestyksessä tai ojennuksessa, ojennan ja oion mitään tai kellekään räksyttämättä. Sama on vessapöntön kanssa, pyöräytän sen itse isompaa numeroa tekemättä.

Selitys siihen, miksi en räkytä toisille on se, että MINÄ koen olevani nipo, jota häiritsee milloin mikäkin, ja on MINUN ongelmani kun ahdistun epäjärjestyksestä. MINÄ tarvitsen kestääkseni arkipäivää joitain tiukkoja rutiineja, ja tunteakseni handlaavani tätä elämää MINUN pitää pitää ohjat käsissäni. En sentään tarkista sataan kertaan onko kahvinkeitin sammutettu, enkä omaa muitakaan kovin näkyviä neuroottisia piirteitä, mutta pikkutarkka siisteysnipotuskin on yksi neuroottisen käyttäytymisen piirre. EN voi vaatia toisia olemaan yhtä neuroottisia, vaan pikemminkin yritän pyrkiä omistani pois.

Se, etten räkytä ja kyttää, on ajattelun tulos, siedätyshoitoa omaan neurottisuuteeni, koska sekään ei ole mitenkään toivottavaa käytöstä, eikä ihan tervettäkään.

• tortunvääntäjä

pidän tyylistäsi, että et toisia liikaa rassaa omilla vaatimuksillasi!

Mulla on vähän sama asenne, laittelen jonkin verran ruokia kotona ja yritän pitää tiskipöydän siistinä.
        Yhtenä päivänä vaimo sitten teki salaattia ja jätti kaikki puhdistuksessa yli jääneet lehdet ja siemenet ympäri tiskipöytää. En minä siitä mitään sanonut, ajattelin, että olkoot siinä yön yli ja jos vaimo ei siivoa, niin minä sitten seuraavana päivänä siivoan

• Hah !

pidän tyylistäsi, että et toisia liikaa rassaa omilla vaatimuksillasi!

Mulla on vähän sama asenne, laittelen jonkin verran ruokia kotona ja yritän pitää tiskipöydän siistinä.
        Yhtenä päivänä vaimo sitten teki salaattia ja jätti kaikki puhdistuksessa yli jääneet lehdet ja siemenet ympäri tiskipöytää. En minä siitä mitään sanonut, ajattelin, että olkoot siinä yön yli ja jos vaimo ei siivoa, niin minä sitten seuraavana päivänä siivoan

No mitä sanomista sillä tämän perusteella on paskapöntöstä ?

• tortunvääntäjä
        Hah ! kirjoitti:

No mitä sanomista sillä tämän perusteella on paskapöntöstä ?

"No mitä sanomista sillä tämän perusteella on paskapöntöstä ? "

Sitä määkin sanoin sille, mutta sen mielestä salaatti ei ole likaista, mutta paska on paskaa.
        Sitten mää sanoin, että kun sinne pyttyyn ei liikaa kurkistele, niin ei niitä raitoja näe!

Pitäis varmaan vaihtaa vessaan pienempitehoinen lamppu, niin ei sitten näkisi niin hyvin!

• niuhottaja,

Sitä määkin sanoin sille, mutta sen mielestä salaatti ei ole likaista, mutta paska on paskaa.
        Sitten mää sanoin, että kun sinne pyttyyn ei liikaa kurkistele, niin ei niitä raitoja näe!

Pitäis varmaan vaihtaa vessaan pienempitehoinen lamppu, niin ei sitten näkisi niin hyvin!

lampun voi vaihtaa himmeämmäksi, ainakin kannattaa kokeilla.

Mutta salaatistapa tulee paskaa, jopa ennen kun se on päätynyt vessanpönttöä likaamaan.

Musta tuntuu, että rouva ei ole sinuun jostain syystä jossain asiassa tyytyväinen, mutta ei saa sanottua mikä oikeasti mättää, jolloin on parempi tarttua lillukan varsiin eli kiukutella vessapytyn puhtaudesta. Projisoinniksikohan sitä sanottiin..

• mm

Maalaa pytyn pohja mustaksi niin ei paljo sonta rantu näy! :D

• .

Kun mä olin pieni, mun äiti sanoi aina että jos kurkkii pönttöön, voi saada näärännäpyn.

• Yualle

kusen urea pinttyy todella itsepintaiesti sinne vesirajan alla olevaan posliiniin (vaikka veskin vetäisikin joka kepinheiluttelun jälkeen!), josta seuraa, että myös ne torttujäämät pinttyvät sinne, jos niitä ei joka istunnon jälkeen putsaa. Vaimosi on mielestäsi asiassa oikeassa, valitettavati :(

• laitoshuoltaja

wc pytty kyllä kannattaa pestä kun sinne on jäänyt jotain töhnää muuten se alkaa haista mutta ei sitä tarvitse joka kerralla pestä . kotitalouksissa riittää huolellinen 1-2 kertaa viikossa tapahtuva ylläpitosiivous ja tarvittaessa pestä happamilla puhdistusaineilla. wc tila on kuitenkin sellainen paikka jonka hygieniasta tulee huolehtia .

• ninni.

On se kiva mennä, asioimaan sellaiseen wc:hen joka on puhdas, paremmin sellaiseen pänttöön turtut kyllä tulee joka ei haise edellisen tortulle, sinulla on hyvä vaimo joka vaalii wceen siisteyttä.

• niilo SL
        ninni. kirjoitti:

On se kiva mennä, asioimaan sellaiseen wc:hen joka on puhdas, paremmin sellaiseen pänttöön turtut kyllä tulee joka ei haise edellisen tortulle, sinulla on hyvä vaimo joka vaalii wceen siisteyttä.

Minua ainankin häiritsisi, jos joku kyttäisi koko ajan jarrutusjälkiäni?

Minusta oli paljon ymmärrettävämpää, että puoliso lukee salaa tekstiviestit, lukee salaa sähköpostit, auton matkamittarin lukemat ajon jälkeen, sekä anonyyminä nettiin nimimerkillä kirjoitetut viestit. Sekin on minusta vielä ymmärrettävää, että soittelee kavereille ja kyselee mitä mieheni tekee ja antaa ohjeita mitä minun kanssa saa/pitää tehdä jne. yms.

..mutta jarrutusjälkien kyttäämistä en ymmärrä!

• Ongelmat kullakin

Ei Wc-pytyn tarvitse putipuhdas olla, eikä sitä tarvitse suurennuslasilla tutkia. Mutta kunhan ei ole selvästi näkyviä jälkiä. Emme putsaa pyttyä joka käynnin jälkeen. Jos jonkun käynnin jälkeen jää jälki joka häiritsee putsaan sen. En nosta siitä meteliä vaikka jälki olisi jäänyt mieheltä. Ja tietysti välillä pytty muutoinkin pestään kunnolla.

Olen nähnyt poikamiehillä aivan järkyttävässä kunnossa olevia pyttyjä, joihin en ikimaailmassa istuisi vaikka olisi kuinka iso hätä. Näyttää sitä, että WC:tä ja lavuuaria ei olisi koskaan pesty. Lattialla lojuu paperinpaloja (ei sentään kai käytettyjä...) jne. Suosittelisin nipoja tutustumaan sellaiseen, niin oman kodin pytty tuntuu sen jälkeen kovinkin puhtoiselta!

Vaimosi on ehkä nipo, mutta toisaalta ei kait se kova homma ole putsata se pönttö käynnin jälkeen, jos se toista niin paljon vaivaa. Voi tosin olla, että vaimolla on jotain muuta valitettavaa sen jälkeen.

• ......

Olen muutaman kerran nähnyt sen verran järkyttäviä vessoja ettei jarrutusjäljet sen rinnalla paljoa paina. Varsinkin jos pönttö pestään kuitenkin esim joka viikko.
        Eräässäkin pöntössä oli jotain vihreätä kasvustoa eikä olisi uskonut, että pönttö on joskus ollut valkoinen oli ulkopuolikin sen verran ajan oloon töhriintynyt.
        Likaisia kansia ja istuinosia tulee vastaan usein.
        Lavuaarit ja hanat ovat myös likaisia, saippuaa ei ole eikä käsipyyhettä tai joku likainen ei koskaan pesty pikkuinen pyyhettä muistuttava rätti löytyy.

• mk

siinä nariset ja ei kun siivoamaan jos haittaa. Ei se vessanpönttöä sieltä vesirajan akapuolelta tarvitse aina pestä ja kyllä kerran viikossa riittää muuta vesirajan yläpuolelta on hyvä pestä mutta naisesi taitaa olla himosiivooja että kaikki taytyy olla top top ja rupeaa olemaan pidemmän päälle raskasta hommaa.

• baku vdfgb

wc-veteen kun ne muhii siellä. Sitten vesi höyrystyy ja nousee wc-pytyn istuinosiin, kanteen , ja mikä vielä pahempaa, hengitysilmaan, kun joku käy siellä, tai ovi on auki, nämä kolibakteerit kulkeutuvat keuhkoihin, ja aiheuttavat vaikka keuhkokuumeen, infektion, yms. Kakkasi menee muiden keuhkoihin.
        Mutta haluatko todella että kun vaimon äiti ja tyttökaverit tulevat yllätysvisiitille vessaanne, ne näkevät mitä olet viimeksi syönyt.... outoa?

• ne vahvistaa
        baku vdfgb kirjoitti:

wc-veteen kun ne muhii siellä. Sitten vesi höyrystyy ja nousee wc-pytyn istuinosiin, kanteen , ja mikä vielä pahempaa, hengitysilmaan, kun joku käy siellä, tai ovi on auki, nämä kolibakteerit kulkeutuvat keuhkoihin, ja aiheuttavat vaikka keuhkokuumeen, infektion, yms. Kakkasi menee muiden keuhkoihin.
        Mutta haluatko todella että kun vaimon äiti ja tyttökaverit tulevat yllätysvisiitille vessaanne, ne näkevät mitä olet viimeksi syönyt.... outoa?

Hahahahaaaa, heheheheeee, vai ulostebakteerit liukenee ja menee keuhkoon.... Kas kun en ole jo kuollut. Meillä on erittäin likaista aina, myös vessassa, mutta olemme erittäin terveitä. Keuhkokuumeesta - en edes tiedä millainen se on. Voisin lyödä vetoa että terveyteni on parempi kuin useimman nipottajan ja niinpä se näkyy tälläkin hetkellä. Porukka on jos missä lenssussa, mutta eipä ne minuun tartu.

• pylly_puhtaaksi
    • Aamuja100

Hei kyllä aikuinen pesee omat paskansa. Jos toisen on jo pitänyt asiasta huomauttaa, silloin viimeistään pitää huomata asia. Oma on vikasi jos sinä näet asiassa valtataistelun paikan. Hän ei ole asiasta aikaisemmin sanonut... on odottanut että itse tajuat.

• mjooge

Mainokseen viitaten: "mitä vessasi kertoo sinusta"
      sen vessaharjan heiluttamiseen menee se 5 sekunttia ku olet tortut sinne pönttöön vääntänyt, ellei sit ole liisteri pa$kaa jolloin joudut huuhtelee vessan kahteen kertaan

• msda

olen meillä vessan siivoaja, minua ei häiritse veden alla olevat jarruraidat, koska ne tosiaan huuhtoutuu yleensä jo toisella vedolla pois, mutta meillä löytyy kakkaa ihan siitä mihin vesi ei edes yllä huuhtomallakaan. Joten tuo, että veden alla jää niin ei pitäisi olla kamalaa.

• haisuli 23

niin jarruttelu alkaa häiritä vasta sitten kun nokkaan pöllähtää lemu. Ja lisäksi himmeä lamppu.

• -pooh-

Onko se sit niin vaikeeta pyöräyttää se vessanpönttö harjalla joka paskomisen jälkeen.. ongelma ratkaistu?

• saa pois parhaiten kun kaataa pönttöön puoli litraa Cocista ja antaa muhia vuorokauden.
      Opittu Sillä siisti-ohjelmasta

• joo joo

Mutta tuohan on selvää juoman tuhlausta ja täten väärin koskaa syömä/juomakelpoista tavaraa ei saa heittää/huuhtoa pois. Nälkiintyneet lapset Afrikassa, jne, nääs. Kyllä ennen oli asiat paljon paremmin kun televisiota ei ollut ja radiossakin on vain yksi kanava ja sieltä tul vain laatuohjelmaa!

• Mitäs minä sanoin!

Juuri siksi olisin itsekin halunnut kertoa koko asian tolkuttomasti siitä, että minäkin kyttään ja valitan äitini vessan siisteydestä, mutta siitä olisi tullut suuria ongelmia tässä Suomi24:ssä.

• .

Opettele käyttämään WC-harjaa oikein. Se onkin niin v*tun vaikeeta ja siihen menee ihan pari sekuntia kun siistii jälkensä...

• Anna Olla

Luulisin että hän on katsellut liikaa mainoksia joissa kaikki kiiltää!
      Tai sitten:
      Raskaus ja muut hormonaaliset toiminnat saavat joskus naiset purkamaan energiaansa kaikkeen pesänteko- ja sen huolehtimispuuhiin. Jopa lähestyvät kuukautiset voivat olla syynä. Jos se ei naisellasi kehity suorastaan neuroosiksi, koita olla sinä ihmisiksi! Kyllä se siitä! Anna sen tolskata! Ei voisi olla sullakaan sitten isompaa syytä ruveta romuttamaan koko parisuhdettanne vai?

• toinnipoz

nyt näin mielestäni menee jotta sinä olet se nipottaja koska vaimosi on sika-possu joka yleensä elää sian läheisyydessä!!!

• Turmakoneen ohjaaja

Kyllä tuo on niponipovaimon elkeitä. Meillä on sama juttu.

Meillä on kolme lasta, joista yhdellä on ylivilkkausongelma, lisäksi minulla opinnot vielä kesken.

Silti pöntössä ei saisi olla mitään jälkiä. JA PAHINTA ON JOS JOUDUMME KUTSUMAAN KORJAAJAN ESIMERKIKSI ILMAAMAAN LÄMPÖPATTERIT NIIN MINUN TYÖTTÖMÄN OPISKELIJAN PITÄISI RAATAA NISKA LIMASSA JOTTA TÄMÄ TUNTIPALKALLA OLEVA DUUNARI SAISI TEHTYÄ TYÖNSÄ VIMPAN PÄÄLLE PUHTAASSA KODISSA ... Vaimo on kommunisti joka halveksii akateemisia. Onhan tässä eroakin mietitty mutta lapset vielä niin pieniä ettei tohdi lähteä vielä.

Auta armias jos tulisi kriisitilanne ja tällaiset naiset joutuisivat uudelleen lotiksi ... voisi siinä tapauksessa olla isommat huolenaiheet kuin jarrujäljet vessanpöntössä.

Miehillä kun usein on elämässään korkeampia pyrintöjä kuin nuoltu vessanpönttö.

• marianneK

Olen tuota samaa miettinyt, vaikka olenkin nainen.

• .....,,,,,..........

niin ei tarvitse pestä. Riittää, kun pikkasen pyöräytät harjalla, niin kyllä kakka irtoaa.

• juuuuhh...

meillä se olen minä,joka pesee ja siivoaa vessan jne..

en näe mitään tarvetta naputtaa,jos/kun mieheltäni jää jarrujäljet,otan vessaharjan kauniiseen käteen ja asia on hoidettu :)

mutta meitä on moneen junaan ja osa jää asemalle....

• Dhap

Tässä on ilmeisesti eroja ihmisten välillä. Minun mielestäni juuri ne jarrutusjäljet siinä pöntössä on iljettäviä. Meillä on tiskit altaassa ja villakoirien kenneli nurkissa. Lavuaarin reunoille kertyy joskus hieman nöyhtää ennen kuin huomaa pyyhkäistä pois, mutta nuo jarrutusjäljet - niissä menee raja. :D

• Jeba-.,

Niinpä, mä olen miettinyt, että miten nykyajan ihmiset ilkenevät mennä perus ulko wc:hen, kun siellähän saisee aina ja on likaista ja sottaista jne. Turhaa valittamista pienistäö. Ei ole ihme, että alergiat sun muut lisääntyy.

• Banaaniaposkeenko

Bakteerit kulkeutuvat myös virtsaa pitkin kun lorottelet paskaseen pönttöön.Voit siis saada vaikka minkälaisen tartunnan.

• Kuuluu jokaiselle

ehdottomasti ! Olen sitä mieltä, että se joka sinne pönttöön ne tortut vääntää myös siivoaa jälkensä. On tosi ällöttävää mennä sellaiselle pöntölle, jossa on edellisen kävijän p...avana ja pahimmassa tapauksessa roiskeet pitkin pöntön seiniä. Harjan heilauttaminen pöntössä on pikku juttu, joten jos se vaimo sillä pysyy hyvällä tuulella niin eikä jäpätä, niin miksi sitten ei?

• pimppu4

Harjaa sinä vaikka perseesi.

• Viimeinen tuomio

jossa on toinen ohjelma? Kai he kuitenkin laskutuksen osaavat vaikka eivät käyttäisikkään? Kuten aiemmin kun heillä oli ilmainen virustorjunta yksityiselle joka maksoi kuitenkin yrityksen virustorjunta maksun? He väittivät viellä jopa etteivät olleet maksua saanneet.Katsoin pankeistani että olivat laskut lähettäneet?Täytyykö minun tuoda avastin laskut lentäen perille,että ymmärtäisitte saanneenne ne taikka etteivät rosvot pääsisi matkalla kääntämään lähetettyjä maksujanne? Olette mahtava yritys,joka ei ainakaan itse ota takkiin mitään kenenkään vilppejä.Ollaan vain jäävejä.Ovatko rahakanavanne tosiaan aukottomia? Ilmainen virustorjuntanne voi olla yhtähyvin maksullinen,joista maksuista teillä ei ole mitään havaintoja?Jos meillä kinataan vc:n siivouksista,niin yhtä samaa tässäkin on.

• teij

z-ftxy

• ja hauskaa on ollut

Tarviiko sitä törttua sinne omaan pönttöön vääntää?
      Minä vetäisen varpusparven aina huoltoaseman vessaan työmatkalla. Ja arvatkaa siivoanko pönttöä, edes reunusta hahah.

• tyttövaan69696
    • mitään haittaa,

nimittäin jos alat niitä viilata harjalla jatkuvasti,niin muijasi alkaa kytätä sitä wc-harjaa ja väittää että olet sen jättänyt paskaiseksi pöntön pesun jälkeen.Hänen mielestään koko wc-harjan kuppi on sen takia paskassa.Mitäs sitten mietit...öööööh... :D

• toisenlainen vaimo

En mie ainakaan koskaan nipota miehelle paskarannuista, itsekin niitä maalailen :)) Kun ei ne haise niin mitä väliä? Ihan normaalia elämisen jälkiä. Eipä nyt maailma niihin kaadu.

• hyvää syksyä

Tämä oli timantti.

• Mun vaimo ei...

Vaihda vaimoa...

• en katsoisi tuommois

Ei se pesemättä huuhtoudu pois. Pinttyy vain. Harja näppiin ja heti.

• Voi itku!

...eikö ole yhtään isompia, voisin antaa omistani...

• murheita 100 kpl
        Voi itku! kirjoitti:

...eikö ole yhtään isompia, voisin antaa omistani...

Täältäki tulis muutama :))))

• pedantti

kyll oon sitä mieltä että vessan täytyy olla puhdas ja jokainen siivoaa omat jarrutusjälkensä.sama ongelma on ollut myös meillä mut mun sanoma meni perille... likaisesta vessastatulee mieleen yleiset vessat mieluiten menee silloin metsään tarpeilleen.
      tietenkin voi ottaa lampun pois kokonaan .kai sitä näkee tehdä tarpeensa pimeässäkin. mut ongelma ei ole kuitenkaan ratkaistu.

• Sillä siisti

Oletko koskaan saanut roiskeita asioidessasi pöntöllä. Sitäkin saattaa sattua! Joten ilmeinen kolibakteerivaara muhittaa ja vaanii sinua siellä. Ei kun vaan pönttöä jyystämään ja klorittia harjaan.

• ei p-puheita

Kuinkas teidän avioliittonne voi? Onko arki tavoittanut ja jutun juuret vähissä? Minun ukon jäljiltä voi olla jäljellä vaikka koko komeus, maailma ei hetkahdakkaan!

• 10+13

Ennenkuin väännät sen tortun, laita parin palan pätkä vessapaperia suorana sinne pönttöön veden päälle, pysyy pönttösi puhtaampana. Meillä tuo toimii erinomaisesti, eikä tarvii joka käynnin jälkeen harjailla. Toki paperia menee hiukan enemmän, mutta eihän sitä montaa kertaa päivässä tehdä.
      Toinen vaihtoehto on ostaa sellaisia sinisiä puhdistusnappeja joita laitetaan vesisäiliöön, värjää veden siniseksi ja pitää pöntön puhtaana.

• nip_O

värjää veden siniseksi, niin valkoinen pönttö näyttää puhtaamalta. Mitkään napit ei pidä laitetta, johon paineella roiskitaan paskaa, puhtaana. Se vaan näyttää puhtaammalta.

• Kommari hirteen
        nip_O kirjoitti:

värjää veden siniseksi, niin valkoinen pönttö näyttää puhtaamalta. Mitkään napit ei pidä laitetta, johon paineella roiskitaan paskaa, puhtaana. Se vaan näyttää puhtaammalta.

Lidl:n vessapaperia syynä siihen on tämä Jouko Ahonen joka on jo vienyt Suomesta paperitehtaat(siis aiheuttanut sen).

• marianneK

Vaimo ei hyväksy sinua jos ei hyväksy kakkiakaan. Minua ei haittaa mikään mieheni kakka, on vaan söpö. Mutta olenkin hiukan omituinen, onneksi :)

• onpavaikeetataas

että ei voi sitten siinä samalla sieltä pohjasta sitä paskaa ottaa pois? se ei hirveän iso homma oo ja pönttökin pysyy pidempään valkoisena!

• vessavastaava

Luin jonkun myöhemmän viestisi, jossa sanoit nalkutuksen alkaneen kuukausi sitten, kolmen aviovuoden jälkeeen. Tuli ensimmäisenä mieleen, että vaimosi on kyllästynyt eloonsa ja naputtamalla yrittää saada edes riidalla säpinää elämäänsä. Toiseksi arvelin pytyn vaihtuneen, mutta et maininnut sitä. Meillä uudessa asunnossa on kaksoishuuhtelupytty, joka huuhtelee huonosti verrattuna entisen asunnon vanhanaikaiseen "kerralla säiliö tyhjäksi". Siinä ei jäänyt raitoja eikä roiskeita, kuten nykyisessä.

Minä siivoan meillä vessat ja muut paikat, eikä ole tarvinnut puolisolle naputtaa, ainakaan usein, heh.

Luin muuten jostain, että keittiön tiskiallas on monessa kodissa saastaisempi kuin vessanpytty.

• ällöttää enemmän

Niinpä... Mua ärsyttää, kun jätetään märkä tiskirätti tiskialtaan pohjalle ja kohta se on semmoinen haiseva limainen...

Vessassa inhottaa enemmmän virtsanhaju kuin paskarannut. Vaikka ei nekään kovin kivoja ole.
        Sitten ihmiset, jotka ei vedä vessaa joka (pissa)käynnin jälkeen. Kun säästävät vettä. Kyllä niitäkin on! Huuh, mikä haju! Ja pinttymät!

• akka vain

selvästi vaimosi nipottaa! jos mie vahtisin mieheni tarpeen tekoa,niin ero tulis heti. sulla on vaimo joka yrittää alistaa sinut,pistä vaimo jäähylle.

• wc-kävijä

Pitää siivota jälkensä, minusta toisten huomioon ottamista. Itse en kehtaisi jättää sellaista jälkeä kenellekään. Tykkäätkö itse mennä tarpeillesi likaiseen vessaan? Eikö sellainen kuulu jo yleissivistykseen. Niin kuin aivastaa käsi laitettaan naaman eteen, pestään kädet wc-käynnin jälkeen ja niin edelleen.

• Vaimon puolella

Vaiva ei ole iso, mutta kiusa on jos jätät sen sinne. Mikset vaimosi vuoksi voisi tehdä tuota pientä elettä, mihin sinulla menee korkeintaan minuutti. Ja onhan se inhottava toisen paskoja katsella, plus hygienia! Siinä on mielestäni kolme hyvää syytä miksi voisit siivota omat jälkesi!

• normimies?

Minä olen mies ja jos edes kerran törmään vaimoni jättämiin jarrutusjälkiin pöntössä niin varmuudella tulee sanomista! Sama koskee tietysti itseäni, ei minun jäljiltä tarvi kenenkään paskajälkiä katsella. Ei kotona eikä huoltoasemalla.

• 098y7ytg

Vessan pytystä pitää todellakin pestä paska jäljet: mitä helvettiä, että pitäs jättää se paska lillumaan sinne, kunnes se "huuhtoutuu pois"? Oispa todella kiva käydä sun jälkeen vessassa mutta mitäpä sitä muita kun itseään ajattelemaankaan. Mä en käsitä mikä vaiva on pesasta omat paskansa pois, ei sinne vessan pönttöön tartte jättää mitään jarrutusjälkiä tai paskaa. Hyi helvetti. En tiedä oletko sä nyt muuten mikä sika, mutta etpä sä kovin paljon tunnu ajattelevan ja paskasta tykkäät? Ei vaimos turhasta nipota.

Ja kyllä, haittaa jätökset: oman kumppanin paska ei ruusulle haise eikä sen kummempaa ole kun muittenkaan. Se muuten vessa alkaa haista kuselle kun miehet ruikkii 99%sti sen reunoille kuitenkin (no ihan sata varmasti) eikä vaivaudu siivoamaan jälkiään, ja jättää paskankin pinttymään. Tulos on se, että vessa haisee aina ja pitäs olla koko ajan pesemässä.

On ihan eri asia pyyhkiikö pölyt pinnoilta, jos sen unohtaa ei silti haise. Mutta jos kusen ja paskan hajusta tykkää, niin ihmetyttää hieman. On eri asia, jos ripustaa paperin eri päin, ripustaa pyykit eri tavalla, tiskaa harvemmin, ei aina pyyhi leivän muruja, tai muuta, mutta haloo... Kun kyse on ihmisen ulosteista, niin eiks puhuta vähän eri asiasta ja järkeä käyttävän ihmisen pitäs tajuta ihan ittekin.

Mutta toisaalta, miehistä iso prosentti ei tajua edes pestä käsiään vessareissun jälkeen, joten mitä nyt voi sitten odottaa.

• pashkaaaaaaaaa

Meillä menee niin, että kumpikin siivoaa "ison" asian jälkeen ilman eri sanomista...asiasta ei ole koskaan puhuttu, emmekä ole erityisen siivousintoisia, mutta paskarannut pytyssä ei vaan ole kovin innostava juttu.

Mutta ongelma on yleinen. Teen työkseni kotisiivousta, ja jestas mitä pyttyjä!! Tuntuu siltä ettei sitä pyttyharjaa ole käytetty kertaakaan!! siivousteni välillä. Monessa pytyssä on kuivunutta paskaa ja kauheita kusiroiskeita ja karvoja posliinirenkaalla. Hyi! Ja tämä on tosiaan paljon yleisempää kuin luulisi. (ainakin minä olin yllättynyt kun ko. hommat aloitin) Ärsyttää ettei niin pientä vaivaa viitsitä nähdä, kuin harjan pyöräyttäminen pytyssä istunnon jälkeen...kuivunutta paskaa on sitten kiva yrittää irrottaa. Pitäisi varmaan laskuttaa ekstraa siivottomista pytyistä.

• TOSImies..

Kyllä WC:n epäpuhtaus kumppanin jäljiltä inhottaa! Olen siis mies, enkä todellakaan jätä paskavanoja pönttöön omaksi merkikseni naisen ihasteltavaksi. Muutenkin kaikki "paska-hommat" piereskelyt paska-huumoriin saakka, on mielestäni vain vitun inhottavaa. Olen seurustellut 5v ja ollut naimisisssakin 2v, eikä mieleenkikään tule jättää omaa paskaani vaimon siivottavaksi.

Eniten huvittaa nämä kommentit, että "kun suhde on tarpeeksi pitkällä niin voi piereskellä ja paskantaa toisen edessä". No ei minun mielesäni kyllä voi, tai ei pidä! Siinä ei ole tippaakaan vapautumista, enemmänkin junttikäytöstä ja idioottimaista kasvatusta.

Ja aloittajalle!!! Jos kerran joka tapauksessa otat WC-harjan käteesi, peset pöntön laitoja vesirajan yläpuolelta, niin onko täysi mahdottomuus vääntää kättä 10cm syvemmälle? Sitten tulisi samalla liikkeellä puhdistettua paskavana myös pöntön pohjasta ja vaimoa ei oksettaisi sinun paskasi.

• sävyIsä

Vessanpöntön puhdistaminen ei ole mitään rakettitiedettä. Sen oppii kyllä ihan hieman isompi lapsikin, ainakin meillä teinipojaltakin asia luonnistuu. Piereskelemiseen en ole puuttunut sikäli kun sitä veljessarja vain keskenään ollessaan harrastaa toistensa iloksi ja kiusaksi. Muiden seurassa sitä ei tehdä.

• afsfasfafasfsfasa

Tämä viesti muistutti minua jälleen siitä miksi olen päättänyt elää yksin.

-Mies, 24

• Joku tolkku!

Täh..?! --istutko itse mielelläsi pytylle jossa lilluu vedessä jonkun muun paskat ja sieltä roiskahtelevat persuuksillesi..?? Äly hoi! --miksi muuten luulet, että useimmissa vesoissa on vessaharja vakiovarusteena..??

• Camel boots

Puuttumatta kaikkiin edellä oleviin 'todella fiksuihin' vastauksiin kysyn sinulta; onko sinun vaimollasi varmasti tarpeeksi muutakin elämää ympärillään kuin sinä, yhteinen kotinne ja huushollinne ja omat ympyränne ? Kun immeinen alkaa pyöriä liikaa oman ja / tai puolisonsa navan ympärillä, liian ahtaassa karsinassa, jälki on kuvaamasi laista.

• siivuosta opiskeleva

Ei riitä. Se pitää pestä tai ainakin puhdistaa myös sieltä ulkopuolelta. Terveisin.

• Putipuhdas

Jaa että joka kakkauskerran jälkeen vai ?

• A

Kysyjä toimii aivan kuten kunnon ihmisen pitääkin, mutta hänen vaimonsa käyttää siivousta tekosyynä voidakseen harjoittaa henkistä väkivaltaa miestään kohtaan. Kehotan kysyjää sanomaan tämän vaimolleen.

• Camel boots

Tai voihan se olla niinkin, että mieäs käyttää valtaansa eikä naisella ole muuta elämää kuin se mieäs ja nyrkin ja hellan välinen alue. Kun (nais)ihmisen elämä menee noin pieneen piiriin, niin jopa wc-pönttö alkaa olla maailman tärkein aihe.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7502
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2936
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1404
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1153
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      76
      849
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      745
    Aihe