voiko työnantaja pantata esim.talviloman ilmoittamista siten että ilmoittaa 2 viikkoa ennen että nyt voit pitää loman.
ennen talvilomalistat tuli syyskuussa,lomakausi loka-huhtikuu.
onko tämä lainmukaan oikein vai onko tämä työnantajalta henkistä kiusaamista.
näin tekee yksi kaupungin virasto.
helsingin kaupungin lomat.
4
579
Vastaukset
- KVTES vuosilomaluku
10 § Vuosiloman ajankohdasta ilmoittaminen
Työnantajan määrätessä loman ajankohdan hänen on ilmoitettava siitä viranhaltijalle/työntekijälle viimeistään kuukautta ennen loman alkamista. Jos tämä ei ole mahdollista, loman ajankohdasta on ilmoitettava viimeistään 2 viikkoa ennen vuosiloman tai sen osan alkamista.
Kannattaisi ottaa yhteyttä pääluottamusmieheen.- tuntitessissä
Tuntitessissä tuo sanottu on lievemmin. Eli pitää ilmoittaa mikäli mahdollista kuukautta ennen ja viimeistään 2 viikkoa ennen.
- kigd
tuntitessissä kirjoitti:
Tuntitessissä tuo sanottu on lievemmin. Eli pitää ilmoittaa mikäli mahdollista kuukautta ennen ja viimeistään 2 viikkoa ennen.
työntekijöit ei voi tilata edes matkoja etukäteen,kun ei tiedä milloin loman saa.
- plm:n luo heti!
kigd kirjoitti:
työntekijöit ei voi tilata edes matkoja etukäteen,kun ei tiedä milloin loman saa.
Jos lomat on ilmoitettu 2 viikkoa ennen, niin se ei vielä ole kiusaamista. Silti kannattaisi pyytää pääluottamusmiestä selvittään, miksi lomia ei voi ilmoittaa kuukautta ennen ja tietääkö ylemmät, että näin menetellään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384