mitä *ittua Poolia veivaa?!!

kylläLosahtaa

Hain töihin Poolian kautta syyskuun alussa ja sain aika nopeasti vastauksen, että päämiehemme valinta ei kohdistunut minuun. Nyt sain sähköpostiin "tipin" eli vihjeen, JOSSA SAMA PAIKKA ON UUDELLEEN HAUSSA ja nyt mukamas pitää hakea uudelleen. Mitä *itun veivausta tää on? Paikka on "kuin uusi" eli missään ei lue esim uusintahaku. Päämies siis ei olekaan tehnyt valintaa, vaikka näin aiemmin väitettiin.

Soitin heille toisesta paikasta. Mulle sanotiin, että siinä ei ole vielä päämiestä ollenkaan, he vaan nyt kerää ehdokkaita ja jos joku hakee juuri sellaista IT-ammattilaista, kuin sinä olet, niin sitten pitää ilmoittaa, onko kiinnostunut ja hakea uudelleen. "Se nyt vaan on sellanen IT-pooli, mistä kartoitetaan kiinnostuneita, mitään työtä ei vielä ole".

6

5087

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ykspööpö

näinhän ne tekee. VUokrafirmat avaa haamuhakuja mm. mollin sivuille, joilla haetaan ns. 'työntekijäpankkia', eli sitten kun he joskus saavat toimeksiannon, tässä poolissa oleville ns. potentiaaleille soitellaan ennen tämän oikean työpaikan julkihakuun laittoa. Että näin. Luulisi, että on laitonta, tai ainakin työnhakijoiden vedättämistä, ilmoittaa työpaikoista, joita ei OLE.

• kielletty!

Aloittajalle: Millä sivulla tuollaisia haamupaikkoja on ilmoitettu avoimeksi? Ainakaan Mol.fi:ssä se ei ole sallittua, joten käräytä ihmeessä ko. työnantaja vaikka omaan työkkäriisi. Omissa uutiskirjeissään saavat tietysti ilmoitella mitä haluavat, mutta Mollissa haamupaikat ovat kiellettyjä!

• Kride1976

Mä laitoin tallentajan paikkaan hakemuksen ja kävin haastattelussa. Sitten tuli viesti, että "sain" paikan. Kun tarkemmin kysyin milloin työt alkaisi olikin selitys, että kyse on tallentaja -poolista ja voivat mahdollisesti tarjota työtä, mutta se ei ole varmaa. Ja kun tekevät työsopimuksen se on ns. 0 -sopimus eli työaika on määritetty 0-37,5 h.
      Eli voivat sitten päättää työn mille päivälle tahansa.

• Eiveivannut

Olen joskus törmännyt tilanteeseen jossa olen hakenut ja saanut pakit ja samaa paikkaa on haettu uudestaan - mutta näissä keisseissä eiole ollut Poolia eikä kukaan muukaan välissä säätämässä. Kerran sain yhdestä valtion vitastakin ilmoituksen että haku oli keskeytetty. "Haamuhaut" ei siis ole yksiselitteisen kiellettyjä.

Poolia on tuttu reppufirmana. Pääsin sitä kautta hommiin, kaikki sujui fiksusti ja liksakin oli hyvä.

• dkdkdkkdkdk

Pari kertaa oon laittanut hakemuksen avoimeen työpaikkaan, ja aina tullut ilmoitus, että asiakas perunut toimeksiannon eikä ketään palkata. Hieman epäilyttää onko tällä firmalla oikeita paikkoja ollenkaan...

• qadsar

Ei ole avoimia paikkoja. Ehkä nimelliset 1% ilmoitetuista. Ko. firman liiketoiminta perustuu valheellisten lähtöodotusten avulla kerättävän laajennetun henkilötietorekisterin rakentamiseen ja jälleenmyymiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2470
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1157
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1071
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      888
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      858
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53