Sukurutsaa?

Klapel päähän

Piti se tämäkin päivä nähdä, kun nainen meni avioon veljensä pojan kanssa. Onko jotenkin nykynuorilla mennyt "puurot ja vellit" sekaisin, kun ei ole ymmärrystä että sehän on sukurutsaa. Avioliittolaissa sellainen on kyllä kielletty, mutta oikeusministeriö voi antaa luvan sukulaisten avioitua. Mikä merkitys sitten enää on esteellisyystutkinnoilla ennen vihkimistä, jos oikeusministeriö voi luvata lähisukulaisten avioitua? Miksi yleensäkään edes kyseenalaistetaan homojen vihkiminen, jos jo saa laillisesti SUKURUTSATA??

22

3654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klapel päähän

      Jatkoa vielä tuhon edelliseen, että tämän morsiamen äiti on siis sulhasen ja mahdollisen syntyvän lapsen isoäiti ja vielä sulhon anoppi! Huh huh miten ällöttävää!

      • keksit taas!

        Tais olla provo, en usko koko juttua!


      • klapel päähän
        keksit taas! kirjoitti:

        Tais olla provo, en usko koko juttua!

        Nimimerkki "keksit taas" voi aina tarkastaa asian Oulun Maistraatista. Sinne minäkin soitin, kun kuulin näiden sukurutsa pervojen avioliitosta. Ensin muka virkailija kauhisteli, että miten on mennyt tällainen tapaus heidän esteellisyysseulan ohi ja väitti, että pariskunta ei ole rehellisesti täyttänyt esteellisyys lomaketta. Virkailijakin oli aika paheksuva asiasta. Annoin henkilöiden nimet ja pyysin tarkastamaan asian. Seuraavana päivänä elikkä siis eilen virkailija soitti minulle ja sanoi, että avioliittolaissa kielletään avioon meno jommankumman sisaren tai veljen lapsen kanssa, MUTTA oikeusministeriö voi kuitenkin antaa siihen luvan. Hämmennyin niin, etten enää osannut muuta sanoa virkailijalle, kuin kiitos ja kuulemiin. Tästä pitäisi ihan oikeesti rummuttaa laajemmin ja ihan julkiseksi tehdä tämä asia, että nuo sukurutsa pervot saataisiin kuriin!!


      • seiska lehti.
        klapel päähän kirjoitti:

        Nimimerkki "keksit taas" voi aina tarkastaa asian Oulun Maistraatista. Sinne minäkin soitin, kun kuulin näiden sukurutsa pervojen avioliitosta. Ensin muka virkailija kauhisteli, että miten on mennyt tällainen tapaus heidän esteellisyysseulan ohi ja väitti, että pariskunta ei ole rehellisesti täyttänyt esteellisyys lomaketta. Virkailijakin oli aika paheksuva asiasta. Annoin henkilöiden nimet ja pyysin tarkastamaan asian. Seuraavana päivänä elikkä siis eilen virkailija soitti minulle ja sanoi, että avioliittolaissa kielletään avioon meno jommankumman sisaren tai veljen lapsen kanssa, MUTTA oikeusministeriö voi kuitenkin antaa siihen luvan. Hämmennyin niin, etten enää osannut muuta sanoa virkailijalle, kuin kiitos ja kuulemiin. Tästä pitäisi ihan oikeesti rummuttaa laajemmin ja ihan julkiseksi tehdä tämä asia, että nuo sukurutsa pervot saataisiin kuriin!!

        lehteen saat vielä korvauksenkin ,,,


      • ihmettelen suuresti
        klapel päähän kirjoitti:

        Nimimerkki "keksit taas" voi aina tarkastaa asian Oulun Maistraatista. Sinne minäkin soitin, kun kuulin näiden sukurutsa pervojen avioliitosta. Ensin muka virkailija kauhisteli, että miten on mennyt tällainen tapaus heidän esteellisyysseulan ohi ja väitti, että pariskunta ei ole rehellisesti täyttänyt esteellisyys lomaketta. Virkailijakin oli aika paheksuva asiasta. Annoin henkilöiden nimet ja pyysin tarkastamaan asian. Seuraavana päivänä elikkä siis eilen virkailija soitti minulle ja sanoi, että avioliittolaissa kielletään avioon meno jommankumman sisaren tai veljen lapsen kanssa, MUTTA oikeusministeriö voi kuitenkin antaa siihen luvan. Hämmennyin niin, etten enää osannut muuta sanoa virkailijalle, kuin kiitos ja kuulemiin. Tästä pitäisi ihan oikeesti rummuttaa laajemmin ja ihan julkiseksi tehdä tämä asia, että nuo sukurutsa pervot saataisiin kuriin!!

        Miten ihmeessä maistraatti antoi yksityishenkilöiden tietoja sinulle, ihmettelen vaan, olkoon kyseessä sukurutsa tai mikä tahansa, mutta yksityisyyssuoja mun mielestä lain mukaan edelleen on voimassa!?! En tiedä saako edes sukulaisille antaa mitään tietoja ihmisten tekemisistä....


      • klapel päähän
        ihmettelen suuresti kirjoitti:

        Miten ihmeessä maistraatti antoi yksityishenkilöiden tietoja sinulle, ihmettelen vaan, olkoon kyseessä sukurutsa tai mikä tahansa, mutta yksityisyyssuoja mun mielestä lain mukaan edelleen on voimassa!?! En tiedä saako edes sukulaisille antaa mitään tietoja ihmisten tekemisistä....

        Nimimerkille ihmettelen suuresti vastaan että minä todellakin lähestyin maistraattia ja pyysin tarkastamaan voiko näin läheiset sukulaiset avioitua ja minä annoin tiedot heille. Maistraatissa toki ensireaktio oli, että virhe on tapahtunut siellä päässä niinkuin olen edelleenkin siitä vakuuttunut. Suomessa varmaan harvoin menee oikeusministeriöön saakka tällaisia lupa anomuksia, joten soitan myös sinne. Maistraati varmaan ajatteli päästä helpommalla antamalla asian olla, sillä lupa heruisi kuitenkin ministeriöltä. Seuraava reaktio oli maistraatin virkailijalta, että parinkunta on erheellisesti vakuuttanut olematta sukulaisia. Kaikenkaikkiaan pöyristyttävä sukurutsapervo pariskunta vaan herkuttelee hääkuvillaan facebookin sivuillaan. Niin ja sokerina pohjalla, meille paheksuville sukulaisille ei tullut hääkutsua!


      • Klapel päähän
        ihmettelen suuresti kirjoitti:

        Miten ihmeessä maistraatti antoi yksityishenkilöiden tietoja sinulle, ihmettelen vaan, olkoon kyseessä sukurutsa tai mikä tahansa, mutta yksityisyyssuoja mun mielestä lain mukaan edelleen on voimassa!?! En tiedä saako edes sukulaisille antaa mitään tietoja ihmisten tekemisistä....

        Ihmettele sinä vaan suuresti tietosuojiasi, mutta kyllä se vaan niin on , että sukurutsailijat ja pedofiilit eivät ansaitse minkäänlaista tietosuojaa! Ei kun näytille vaan ja torille kivitettäviksi. Tieto kaikelle kansalle julkiseksi!


      • Klapel päähän.
        ihmettelen suuresti kirjoitti:

        Miten ihmeessä maistraatti antoi yksityishenkilöiden tietoja sinulle, ihmettelen vaan, olkoon kyseessä sukurutsa tai mikä tahansa, mutta yksityisyyssuoja mun mielestä lain mukaan edelleen on voimassa!?! En tiedä saako edes sukulaisille antaa mitään tietoja ihmisten tekemisistä....

        Kaikenlaiset sukurutsan harrastelijoiden puolustajat ne kehtaavatkin muka esittää yksityisyyssuoja juttujaan! Hah tekevät ne maistraatin virkailijatkin virheitä siinämissä sukurutsailijatkin. Virhe mikä virhe, moka sattui virkailijalla, kun sekin niin hämmentyi tapauksesta! Hmmm tässähän on jutun ainesta vaikka mihin.... hmmm.


      • klapit liiterissä
        Klapel päähän. kirjoitti:

        Kaikenlaiset sukurutsan harrastelijoiden puolustajat ne kehtaavatkin muka esittää yksityisyyssuoja juttujaan! Hah tekevät ne maistraatin virkailijatkin virheitä siinämissä sukurutsailijatkin. Virhe mikä virhe, moka sattui virkailijalla, kun sekin niin hämmentyi tapauksesta! Hmmm tässähän on jutun ainesta vaikka mihin.... hmmm.

        saanut oikeen kunnolla klapilla, tai oikeen halolla päähäsi, helvetin huono provo keksi parempia ;D ;D ;d


      • joopa joo
        klapit liiterissä kirjoitti:

        saanut oikeen kunnolla klapilla, tai oikeen halolla päähäsi, helvetin huono provo keksi parempia ;D ;D ;d

        oon kanssasi samaa mieltä et aloittaja on turhautunut provoilija joka yrittää tietämättömiä ihmisiä provottaa.....


      • klapel päähän
        joopa joo kirjoitti:

        oon kanssasi samaa mieltä et aloittaja on turhautunut provoilija joka yrittää tietämättömiä ihmisiä provottaa.....

        Mitä tarkoittaa PROVOTTAA?


      • klapel päähän
        klapit liiterissä kirjoitti:

        saanut oikeen kunnolla klapilla, tai oikeen halolla päähäsi, helvetin huono provo keksi parempia ;D ;D ;d

        sitä mieltä että helvetin huono provo; miten niin???


      • Anonyymi
        klapel päähän kirjoitti:

        Nimimerkki "keksit taas" voi aina tarkastaa asian Oulun Maistraatista. Sinne minäkin soitin, kun kuulin näiden sukurutsa pervojen avioliitosta. Ensin muka virkailija kauhisteli, että miten on mennyt tällainen tapaus heidän esteellisyysseulan ohi ja väitti, että pariskunta ei ole rehellisesti täyttänyt esteellisyys lomaketta. Virkailijakin oli aika paheksuva asiasta. Annoin henkilöiden nimet ja pyysin tarkastamaan asian. Seuraavana päivänä elikkä siis eilen virkailija soitti minulle ja sanoi, että avioliittolaissa kielletään avioon meno jommankumman sisaren tai veljen lapsen kanssa, MUTTA oikeusministeriö voi kuitenkin antaa siihen luvan. Hämmennyin niin, etten enää osannut muuta sanoa virkailijalle, kuin kiitos ja kuulemiin. Tästä pitäisi ihan oikeesti rummuttaa laajemmin ja ihan julkiseksi tehdä tämä asia, että nuo sukurutsa pervot saataisiin kuriin!!

        Pidä vaan omista pöksyistäsi huolta! mokomakin soittelija. Ja hanki IHAN OMA ELÄMÄ . . . . EIKÖ ?


    • Big-John

      Nyt kyn homoasiat ovat tapetilla, niin kertokaapa mikseivät veljekset saisi mennä keskenään naimisiin? Ts. jos sallitaan avioliitto samaa sukupuolta olevien kesken, niin miksi veljeksiltä kielletään se? Tai siskoilta? Pojalta ja isältä? Kastroidulta pojalta ja tyttäreltä jne, eli lisääntymiskyvyttömiltä pareilta. Tällöin ei voida vedota geneettiseen dgeneraatioon, vaan lain antama este on täysin mielivaltainen.

      • Kokemus-K

        "Nyt kyn homoasiat ovat tapetilla, niin kertokaapa mikseivät veljekset saisi mennä keskenään naimisiin? Ts. jos sallitaan avioliitto samaa sukupuolta olevien kesken, niin miksi veljeksiltä kielletään se? Tai siskoilta? Pojalta ja isältä? Kastroidulta pojalta ja tyttäreltä jne, eli lisääntymiskyvyttömiltä pareilta. Tällöin ei voida vedota geneettiseen dgeneraatioon, vaan lain antama este on täysin mielivaltainen. "

        No ainakin osa nykyisesti lainsäädännöstä on sellaista että se ei sovi tuollaisiin liittoihin. Miten jaetaan perintö jos toinen on samalla isä ja puoliso tai veli ja puoliso? Lapsi perii kyllä isänsä mutta ei samalla tavalla puolisoaan. Kumpi status on "voimakkaampi" ja menee toisen yli? Samoin melkein kaikki sosiaaliturvalainsäädäntö perustuu siihen että sukulaissuhteet ovat yksiselitteiset. Siksikin ehdottamasi "uudistus" edellyttäisi aivan valtavia muutoksia koko lainsäädännössämme. Koko sukulaisuuskäsite ja kaikki sen tuottamat oikeudet ja velvollisuudet menisivät uusiksi.

        Normaalit homoliitot taas eivät käytönnössä edellytä juuri mitään muutoksia ja ovat siksi hyvin helposti toteutettavia. Riittää vain kun kun todetaan että avioliitto voi olla myös kahden samaa sukupuolta olevan välinen liitto mutta että ehdot sen solmimiselle ovat samat kuin avioliitossa (siis ei olle lähisukulaisia yms.)


    • Kyssäri-K

      Jospa kuitenkin ottaisit selvää millä perusteilla oikeusministeriö voi tällaisia lupia antaa. Ensiksi tulee tietysti mieleen esim. sellainen tapaus, jossa jotkut ovat kyllä juridisesti läheisiä sukulaisia mutta geneettisesti eivät. Veljen lapsi voi olla esim. adoptoitu kokonaan toisesta maasta tai sitten veljen vaimon edellisestä liitosta oleva isätön lapsi jonka mies on ottanut nimiinsä. Tai kasvatuslapsi joka on monen vuoden jälkeen adoptoitu "omaksi" lapseksi. Silloin hän on toki nimellisesti sukulainen mutta ei geneettisesti. Tämä veljen lapsi voi lisäksi olla myös hyvinkin lähelle samaa ikää jos sisaruksilla on hyvin suuri ikäero ja lapsi adoptoitu vaikka vähän vanhempana.

      • Klapel taas päähän

        Siinäpä se, että geneettisesti ihan sukua ovat ja mun pointti on se, että alunperin tämän pariskunnan esteellisyystodistus meni erheellisesti maistraatin viranomaisilta sivusuun. Siellä ei siis huomattu tätä sukutaustaa. Kun minä sitten soitin ja kysyin, niin virkailija oli aivan ihmeissään että miten tällainen on mennyt heiltä sivusuun. Olen melko varma, että asian on annettu vain olla eikä ole mennyt edes Oikeusministeriöön saakka, koska lupa sieltä saattaisi herua, jota kyllä epäilen suuresti. Tämähän on todentotta pöyristyttävää! Eihän tämä asia olisi niin hullua, jos kyseessä olisiki adoptio yms. samankaltainen lieventävä asianhaara. Tuliskohan tästä mehevä juttu johonkin 45 minuuttia ohjelmaan tms?


      • Kyssäri-K
        Klapel taas päähän kirjoitti:

        Siinäpä se, että geneettisesti ihan sukua ovat ja mun pointti on se, että alunperin tämän pariskunnan esteellisyystodistus meni erheellisesti maistraatin viranomaisilta sivusuun. Siellä ei siis huomattu tätä sukutaustaa. Kun minä sitten soitin ja kysyin, niin virkailija oli aivan ihmeissään että miten tällainen on mennyt heiltä sivusuun. Olen melko varma, että asian on annettu vain olla eikä ole mennyt edes Oikeusministeriöön saakka, koska lupa sieltä saattaisi herua, jota kyllä epäilen suuresti. Tämähän on todentotta pöyristyttävää! Eihän tämä asia olisi niin hullua, jos kyseessä olisiki adoptio yms. samankaltainen lieventävä asianhaara. Tuliskohan tästä mehevä juttu johonkin 45 minuuttia ohjelmaan tms?

        Jospa sitten vain menisit yksinkertaisesti poliisin puheille koska on tapahtunut selvästi rikos niin avioliittoon menijöiden suhteen kuin viranomaisten virheellisen toiminnan suhteen. Turha tätä on täällä ihmetellä kun kukaan muu ei voi tietää muita faktoja asiasta kuin mitä sinä sanot.


      • näitähän nämä...
        Klapel taas päähän kirjoitti:

        Siinäpä se, että geneettisesti ihan sukua ovat ja mun pointti on se, että alunperin tämän pariskunnan esteellisyystodistus meni erheellisesti maistraatin viranomaisilta sivusuun. Siellä ei siis huomattu tätä sukutaustaa. Kun minä sitten soitin ja kysyin, niin virkailija oli aivan ihmeissään että miten tällainen on mennyt heiltä sivusuun. Olen melko varma, että asian on annettu vain olla eikä ole mennyt edes Oikeusministeriöön saakka, koska lupa sieltä saattaisi herua, jota kyllä epäilen suuresti. Tämähän on todentotta pöyristyttävää! Eihän tämä asia olisi niin hullua, jos kyseessä olisiki adoptio yms. samankaltainen lieventävä asianhaara. Tuliskohan tästä mehevä juttu johonkin 45 minuuttia ohjelmaan tms?

        ihan oikeesti, jos asia ei kosketa henkilökohtaisesti sinua, niin give it a rest...siis OIKEESTI, oot vaan joku juoruämmä/-ukko pikkupaikkakunnalta jolla ei oo muuta tekemistä, ku jauhaa mitä ihmiset tekee....joo onhan se ällöö, et sukurutsataan, mut jos ei kuulu sun sukuun ni anna olla....ei ne sulle mitään pahaa tee...tai HEI jos niil onkin vaik joku sukurutsaloitsu et sustakin tulee rutsari hmmm...tässähän on jutun ainesta vaik mihin............herää...


      • tätä tää
        näitähän nämä... kirjoitti:

        ihan oikeesti, jos asia ei kosketa henkilökohtaisesti sinua, niin give it a rest...siis OIKEESTI, oot vaan joku juoruämmä/-ukko pikkupaikkakunnalta jolla ei oo muuta tekemistä, ku jauhaa mitä ihmiset tekee....joo onhan se ällöö, et sukurutsataan, mut jos ei kuulu sun sukuun ni anna olla....ei ne sulle mitään pahaa tee...tai HEI jos niil onkin vaik joku sukurutsaloitsu et sustakin tulee rutsari hmmm...tässähän on jutun ainesta vaik mihin............herää...

        Mietippä kuule vähä mitä tekstiä suollat! Just tollaset samaan kategoriaan kuuluvat muka ihan oikeesti tuohtuu ja läksyttää ja ällöää ja herättelee jne jne... VOI VOI...


    • Anonyymi

      Mitäs jos ei kumpaakaan? Homous, sukurutsa ja rotusekottelu kaikki saastaa.

    • Anonyymi

      Mutta sehän on kaunista jos esim. sisko ja veli ovat niin läheisiä, että harrastavat sukupuoli yhdyntää. Onko se jolta kulta JOITAKIN POIS ? Tuskimpa, vaan ! on nimittäin tilanteita ns. normaali suhde ja myös sukupuolinen kanssa käyminen on jostakin syystä kariutunut.

      Silloin sikon ja veljen sukupuolinen kanssa käyminen luo mahdollisuuden hyvään elämään ja tietenkin hyvää oloa rakkautta ja seksiä. Rakkautta jota ei tässä maailmassa ole koskaan liikaa. Eikä sitä suhdetta tarvitse muille ihmisille huutaa ja toitottaa.

      Se on veljen ja siskon yhteinen kaunis asia. Eikä heidän tarvitse yhdessä asua, vaan käyvät toistensa luona puolin ja toisin silloin kun siltä tuntuu ja haluttaa. Toki yöpyäkkin voivat sehän on aivan normaalia ja ihanan kaunista. Se mitä he sitten verhojen takan tai muualla tekevät. Se on heidän yhteistä kaunista olemista ja elämää. Eikä kuulu yhtään kenellekkään muille.

      Ehdotan kesäisiä marjastus reissuja luontoon ja tietenkin ehdottomasti vaikka pieni harja teltta mukaan. Ja totta kai talouspaperi rulla tai kaksikin reppuun mukaan. Ja reilusti yhteistä laatu / rakastelu aikaa ;))

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe